Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-13 09:39:52

LOGOUT.hu

A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8701) Apollo17hu válasza polonic (#8700) üzenetére


Apollo17hu
őstag

Igazad van, 72 helyett 55 fillér kerekedik.

(#8702) chungee


chungee
addikt

Napot!

Webbankon keresztül ingyenes a sárgacsekk befizetés vagy standard átutalási díj érvényes rá:F

(#8703) Oliverda válasza chungee (#8702) üzenetére


Oliverda
félisten

A bankod kondíciós dokumentumában megtalálod rá a választ.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8704) gordonfreemN


gordonfreemN
addikt

Sziasztok.
Mi a teendő olyankor ha rendeltem egy csomagot több tétellel és:
-Az igért időben nem kaptam meg mert valamit összekevertek kiszállitaskor de a fele cucc a pikpak ponton van
-Majd rájönnek hogy valamit a rendelesek közül nem tudnak annyiért adni mint ahogy az szerepel a weboldalukon (7.000vs25.000 ugyanis nincs utangyártott cucc)
Törlik és ujraküldik az egészet.
-Mikor átveszem a csomagot nem tűnik fel semmi. Itthon pedig az egyik kisebb külön dobozos tételt 2x látom a csomagok között.
Ilsenkor mi van?

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#8705) galuska95 válasza gordonfreemN (#8704) üzenetére


galuska95
aktív tag

szia! Ne itt próbáld szerintem a választ keresni, van egy oylan topik ami garanciáról szól. Ott tuti megfelelő válszt kapsz. LINK: [link]

(#8706) .tnm válasza gordonfreemN (#8704) üzenetére


.tnm
addikt

(Ez nem garanciális ügy.)

Még egy pár fontos részlet hiányzik:
- Végülis rosszabbul jártál? Ha igen, hogyan (mennyivel, mit kellett volna kapnod)?
- Valamit kaptál extrában is? (Összértékben azért még Te jártál rosszul?)
- Itthonról rendeltél, vagy külföldről?

Alapvetően minden esetben egyébként a bolt megkeresése lenne az első, ahol előadod a panaszod. Az, hogy egyben volt a rendelés az lényegtelen. Minden kifizetett tételt meg kell kapnod, vagy vissza kell adniuk az árát (illetve, ha tudod bizonyítani, még a károkozás is fennállhat a részükről, pl. ha alkatrész késés miatt nem tudtál valamit időre teljesíteni és ezért Te is késedelmi díjat kényszerültél fizetni.)
Ha csak a bolt hibázott (sztem ebbe még belefér az, hogy átvételkor nem szúrod ki egyből a hibát.), akkor a felmerülő költségeket (újabb szállítás) a bolt kéne, hogy állja.

Ha a bolt elzárkózik, akkor meg fogyasztóvédelem. De csak akkor, ha valóban fogyasztó vagy (tehát pl. a fenti példámban, ha munkádhoz rendeltél alkatrészt, akkor nem. Abban az esetben ügyvédi/közjegyzői felszólítás jön.)

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#8707) gordonfreemN válasza .tnm (#8706) üzenetére


gordonfreemN
addikt

Végeredményben amit rendeltem abból egy tételt nem kaptam meg mondván hogy rossz volt a nagykerüknél a cikkszám és emiatt ők is tevesen 7000ft-éet tették fel a 25ezres tételt.
Ezt a megrendelésemből törölték tehát nem fizettem érte.

Ellenben amikor megkaptam a csomagot akkor látom egy masik tételből kettőt kaptam. Ez ugymond extra, tehát se nem rendeltem kettőt se nem kellett fizetnem erte.

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#8708) .tnm válasza gordonfreemN (#8707) üzenetére


.tnm
addikt

hát az elsővel nem nagyon tudsz mit kezdeni (kivéve ha kárt okoztak, mint írtam fent, de azt szerintem esélytelen kijárni. esetleg, ha hetekig áltattak mielőtt rájöttek volna a hibára)

a másikat meg, ha jó fej vagy, akkor jelzed a boltnak és vagy küldenek érte futárt, vagy azt mondják, hogy tartsd meg (ennyi kavarás után illene utóbbit tenniük)
vagy nem szólsz a boltnak és úgy fogod fel, hogy Neked ez a kárpótlás, nekik pedig a tanulópénz a szervezetlenségük miatt.

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#8709) gordonfreemN válasza .tnm (#8708) üzenetére


gordonfreemN
addikt

Köszi a választ. :R

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#8710) axioma válasza Gtaati (#8695) üzenetére


axioma
veterán

Kezdd azzal, hogy megkerdezed, valoban usd alapu-e a visa kartyad. Egyaltalan nem biztos: kozkeletu tevedes, hogy a kartyatarsasagtol fuggne. Sot vannak kartyak, ami eur eseten eur alapon, usd eseten usd alapon szamol el, es a harmadik devizaknal van csak a ketto kozul valamelyikre konverzio. Hivd fel a bankodat!
Ha a kartyas vasarlasodra nincs 3 ezrelek terheles, akkor jobban jarsz ha megfelelo kartyat valtasz ki (ha a mostani esetleg az eurot usd-n at hozna), mintha megveszed a valutat, berakod, es utalod es-vagy fenntartasz ahhoz is egy kartyat (kh sztem nem tud kameleon kartyat, hogy allitgathatod melyik szamlad legyen moge allitva, az Erste tudott ilyet, nem tudom most is van-e meg ilyenjuk). Ja es kh mintha nem vezetne ingyen dev.szamlat sem...

(#8711) mokus1


mokus1
addikt

Sziasztok!

Párom használta a kártyáját, hogy vásároljon valamit. Ezután 3 nappal 20 dollárt emeltek le a kártyájáról egy másik oldalon keresztül. Viszont az epoch.com volt a megbízott aki leemelte.

Kártyaletiltás?

(#8712) Gedeon31


Gedeon31
addikt

Sziasztok.

Tavaly júliusban kaptam meg a Cib banktól az új bankkártyámat. Egy hónap múlva már érintős kártyát adtak . Új érintős kártyát szeretnék, azt mikor a legcélszerűbb igényelni ,hogy már ne vonják le a régi kártya havidíját? :U

(#8713) Oliverda válasza Gedeon31 (#8712) üzenetére


Oliverda
félisten

Ha nem akarsz fizetni érte, akkor meg kell várni a lejáratot, bár elvileg a banknak is kedvezőbb, ha PP-s kártyád van, tehát egy kérdést megér, hátha.

Akkor is cserélik, ja "belecsap a villám", vagyis pl. találkozik egy piezos gyújtó szikrája a chippel.

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8714) Gedeon31 válasza Oliverda (#8713) üzenetére


Gedeon31
addikt

Köszönöm :) :D

(#8715) cocka


cocka
veterán

Sziasztok!

A CIB eljutott már odáig, hogy valamennyi contactless fizetés bekerüljön a zárolt tételek közé azonnal? Vagy ez még mindig attól függ, hogy melyik kereskedőnél fizetsz?

(#8716) Oliverda válasza cocka (#8715) üzenetére


Oliverda
félisten

Az offline tranzakciók nem fognak bekerülni azonnal, ez bankfüggetlen kérdés.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8717) cocka válasza Oliverda (#8716) üzenetére


cocka
veterán

Márpedig bekerült. OMV-s sparnál fizettem és azonnal bekerült. Sima Sparnál meg nem. Mondjuk azóta még nem próbáltam újra a contactless fizetést a sima Sparnál, de lehet többen panaszolták ezt a banknál.

Ez nemcsak hogy bankfüggő, de elfogadóhelyfüggő kérdés is.

Mellesleg elég ellentmondásosnak tűnik, hogy a contactless tranzakciót offline-nak nevezzük, hisz ott a qrva pos terminál, ami online kapcsolatban áll a bankkal.

Nézzük az összes többit: imprinter -> nincs online kapcsolat, telefon -> nincs online kapcsolat, internetes fizetés -> nincs online kapcsolat a klasszikus értelemben

Ugyanakkor ez utóbbi az üdítő kivétel, hiszen a fizetés pillanatában mindig történik zárolás is. Ha netes fizetésnél meg tudják tenni, akkor contactlessnél miért nem? Ugye milyen érdekes?

[ Szerkesztve ]

(#8718) kleinguru válasza cocka (#8717) üzenetére


kleinguru
addikt

Ezért is hagytam ott az OTP-t, Ersténél megy mindenhol, ahol korábban az OTP-vel nem ment.

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#8719) .tnm válasza cocka (#8717) üzenetére


.tnm
addikt

fussál neki mégegyszer.

az hogy egy fizetés contactless, vagy sem, illetve, hogy offline-e, vagy sem az két külön dolog. ha a terminal offline, akkor nem megy el a kérés azonnyomban a kártyakibocsátóhoz és így nyilván a bankodhoz sem, bankodtól függetlenül.

az, hogy az online terminálon történt fizetéssel mit kezd a bankod az egy másik dolog. Oliverda csak arra hívta fel a figyelmed, hogy olyan sose lesz, hoggy minden fizetés azon nyomban zárolódjon.

persze megjegyzem, budapesten nagyon ritkán futni bele offline terminal-ba.

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#8720) Oliverda válasza .tnm (#8719) üzenetére


Oliverda
félisten

Igen, erre utaltam.

Amúgy nem értem miért olyan nagy ügy ez, az eseteges visszaélést még elkönyvelés után is be lehet jelenteni.

Btw, Erste: "Okosan" visszafejlesztették a netbankot. Korábban szépen írta az összes zárolás részletét, 1-2(?) éve viszont már csak az összeg látszik és a dátum. Találd ki, hogy melyik tranzakció hol történt. :U

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8721) kleinguru válasza Oliverda (#8720) üzenetére


kleinguru
addikt

Nem rég óta vagyok itt. Ez nekem is azonnal problémám volt. Az volt a válasz, ha felhívom őket, megmondják:W

Az alkalmazásuk is egy kalap... alapvetően működik, de hogy jól használható lenne, azt nem mondanám. Látszólag "csak" egy olyan tesztelőre lenne szükségük (és vezetőre, aki elfogadja a meglátásokat), aki látott már jól használható mobil appot.

Mindig ígérgetnek mindent, akármilyen levelet küldök nekik. A hiba bejelentéseimre 2-3 hónapot kell várnom 1-1 release között (és akkor sem mindig sikerül javítani).

Ui.: mentségükre szóljon, hogy bankkártya díjon kívül semmi egyéb költsége nincs a számlának.

[ Szerkesztve ]

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#8722) cocka válasza .tnm (#8719) üzenetére


cocka
veterán

Na.. akkor mondom. Nem is olyan régen megkérdeztem itt ezt, hogy contactless fizetés esetén miért nincs azonnal zárolás. Erre valaki (nyilván akkor nem ti, tán Hintalow vagy axioma) azt válaszolta akkor, hogy mert a contactless fizetés offline tranzakciónak számít.

Offline terminált még nem láttam, de ha offline, akkor erősen kétlem, hogy a contactless kártyákat contactless módon le lehet velük olvasni.

nem értem miért olyan nagy ügy ez

Korábban is leírtam már. Azért, mert ha nem milliárdokat keresel és nem zárolják azt a zsét azonnal, akkor az 3-4 napig költhető marad. Ami übergáz.

Az erstésre meg: ezért van a cibnél pl. kártyatörténet. Na az ilyen "nem zároljuk, mert csak" című tranzakció oda sem kerül be, meg a zárolt tételeknél sem mutatja. Csak 3-4 nap után jelenik meg a számlatörténetben. Hát ez az, ami idegesítő. :(((

(#8723) Hintalow válasza cocka (#8722) üzenetére


Hintalow
senior tag

Lehet, hogy én voltam akkor, most tuti nem keresem vissza :)
Annyi a lényeg, hogy contacless fizetésnél elég sok verziója van, hogy szerződés/terminál/elfogadóhely igénye szerint küldözgetik át a banknak a tranzakciókat, legjellemzőbb az, hogy nap végén "kötegelve" küldi be az egész nap gyűjtögetett vásárlásokat. És ezekről sajnos nem megy sms értesítő / zárolás azonnal, mert a bankod is csak akkor "értesül" róla, amikor elindul a folyamat.

Valamikor tavaly halottam egy esetről, hogy az emberünk elkezdte kapni az sms-eket, egymás után vagy 50-et 5-10 percenként. Utána nagynehezen kiderítették a kártyások, hogy rendszeresen valami kis bisztróban evett, ahol mindig paypassal fizetett és (mivel gondolom nem nagyon volt egyéb ilyen ügyfél) az ottani személyzet nem tudta / csinálta meg azt a napi zárást ami ezeket összesíti és beküldi. (gondolom ilyen mobilhálón lógó kis kéziterminál) aztán egyszer csak kibukott a dolog, elindították, és az ügyféltől meg szében elkezdték darálni a rendszerek az elmúlt 2 hónap kajálást :D
Persze az emberek is megérnek egy misét, addig "fel sem tűnt" gondolom, hogy nem kerül pénzbe a napi kaja ;]

[ Szerkesztve ]

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#8724) axioma


axioma
veterán

En legfeljebb feltetelesnek irtam (leHET offline a paypass). De igen, attol fugg. En evekkel ezelott Rossmannbol is kaptam nagyon kesei terhelesi sms-t. Meg cegledi strandon nem is volt terero, a pin-es muveletekhez kivittek a bolttol partiz meterre a mobilterminalt... na ott a pp fizetes mind offline volt.

Szerk hm, nem is tudom a Rossmann akkor lehetett-e mar paypass, de emlekeimben ahhoz kotom.

[ Szerkesztve ]

(#8725) cocka válasza Hintalow (#8723) üzenetére


cocka
veterán

Hát nem tudom. Éttermes terminálnál is fizettem mostanában, de ott is azonnal zárolt. SMS értesítőt lemondtam, amint lehetett.

(#8726) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Sziasztok!

CIB-nél bankolok, eddig mindent a mobilapplikáción keresztül intéztem (amit még a szerződéskötéskor a bankban telepítettünk fel a telefonomra), de pár napja elszállt a telefonom és szervízbe került.

Most pedig meg vagyok lőve, mert hiába töltöttem le az appot a céges telefonomra, az "Ügyfél vagyok"-ra nem reagál, a regisztrációnál QR kódot akar szkennelni stb...

Meg tudom ezt valahogy oldani anélkül hogy be kelljen mennem a bankba?

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8727) axioma válasza Motion_Blur (#8726) üzenetére


axioma
veterán

Ha megoldod, szolj mar ide vissza, en is eljutottam eddig, de nem foglalkoztam vele es azota mar lejart a kodom is (csak egy hitelkartyam van ott, havi 1x nezek ra max). P10 nougat-on a tettes, csak ha fuggne a telefontol/verziotol (z3c-n 6.0-n egyszer sikerult megcsinalnom, bar az app is frissulhetett, azt mar toroltem az adatokat, ujraraktam stb).
A tippem az, hogy ha az app a hibas akkor kb. hiaba mesz be... mert akkor max. ujat tudnak adni, de akkor meg uj lesz megint a 8 jegyud is, hogy a masik modon (regisztralok - az muxik) be tudj menni. Ez volt a masik ok, amiert nem ugraltam. Hatha frissul az app es javitjak...

[ Szerkesztve ]

(#8728) Huroq válasza Motion_Blur (#8726) üzenetére


Huroq
senior tag

Nem tudom azóta hogy van, de kb. egy fél éve, felhívta édesanyám a CIB24 -et és küldtek neki egy SMS-t amiben volt egy kód. Azt mondták újra kell regisztrálni az appba. Beírta és onnantól újra működött minden.

(#8729) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Köszi, ma bemegyek a bankba. Ha sokan lesznek, marad a CIB24 :)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8730) Met


Met
nagyúr

Ha valahol lenyúlják a kártya adataimat (bolt, nem webstore) és pénzt vesznek le, azt visszatéríti a bank?
Spárba, aldiba fizetek gond nélkül de valahogy kocsmába fizetésnél elbizonytalanodtam:)

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#8731) Sanyi.mTs válasza Motion_Blur (#8729) üzenetére


Sanyi.mTs
addikt

gyorsabb a CIB24, felesleges a bankba menni.

(#8728) erikviking
nálam is ennyi volt. megadtam az új kódot és kész.

(#8732) janes1976


janes1976
őstag

Mai naptól magyarul is elérhető a Paypal!!! Ideje volt! :C

[link]

[ Szerkesztve ]

Xiaomi X6 Pro 512/12 GB (Grey)

(#8733) polonic


polonic
félisten

A BB internetbankon mikor fog látszódni a csoportos beszedés teljesülése?
Ma van az egyik számla fizetésének a beszedési napja, de sehol nem látok semmit. Összeg sem lett kevesebb.

Raiffeisennél ezt ugye előre lehetett látni pár nappal, hogy majd meg fog történni a beszedés. Meg aznap reggel 7 órától már látszódott a számlatörténetben, hogy megtörtént a beszedés.

(#8734) albiosz válasza polonic (#8733) üzenetére


albiosz
őstag

Ez gyenge pont sajnos.
Másnap fogod csak látni. Ha van sms szolgáltatásod, akkor szintén másnap reggel 9 körül kapsz róla.

[ Szerkesztve ]

(#8735) cocka válasza janes1976 (#8732) üzenetére


cocka
veterán

Nagyszerű, de ez nem fog működni azoknál, akik már eleve korábban regisztráltak, amikor még nem volt magyar nyelv és jobb híján a default nyelv amerikai angolra volt állítva.

Ehelyett célszerű inkább ezt a linket kattintani: [link]

(#8736) petipetya


petipetya
nagyúr

CIB ECO számlán van kb. 80.000 Ft, ám fedezethiány miatt nem tudtam pénzt felvenni. Az ügyintéző szerint évfordulója van a hitelkeretnek (oké mínuszban vagyok, ez tény), és így május 1 után (vagy május 2-val, ezt sem tudta), és emiatt.

Egyrészt nem emlékszem ilyenre tavalyról vagy azelőttről, illetve tegnap még sokan vásároltam a kártyával. Van erre valami megoldás? Mert ha előre tudom, akkor vettem volna ki pénzt előre.

"nincs rá lezsóidő"

(#8737) Oliverda válasza janes1976 (#8732) üzenetére


Oliverda
félisten

Remek, az első adandó alkalommal visszaváltottam angolra. Inkább az időzóna beállítást csinálták volna meg. :U

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8738) cocka válasza Oliverda (#8737) üzenetére


cocka
veterán

Ja én is, mert így legalább megtalálok mindent, amúgy meg keresni kell, hogy jajj ez most hogy is volt angolul. :D

(#8739) Gedeon31


Gedeon31
addikt

Sziasztok.

A Cib banknál igényeltem másik bankkártyát és meg is jött az új kártya ,a régit vissza tudom mondani vajon a telefonos ügyfélszolgálaton vagy csak személyesen lehet? :U

(#8740) Met válasza Gedeon31 (#8739) üzenetére


Met
nagyúr

Miért akarod visszamondani?
A másik helyett rendelted nem második kártyának (amit szerintem nem is lehet), aktiválod az új kártyát a régi szerintem inaktív lesz.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#8741) Gedeon31 válasza Met (#8740) üzenetére


Gedeon31
addikt

A régi még nem PP kártya volt.

(#8742) Met válasza Gedeon31 (#8741) üzenetére


Met
nagyúr

Nekem is küldtek új PP-s kártyát, aktiváltam majd a régit elraktam. Először vittem magammal hogy ha a másik mégsem lenne jó akkor tudjak fizetni de már a fiókban van a régi.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#8743) cocka válasza Met (#8740) üzenetére


cocka
veterán

Tudtommal lehet, sőt azt is meg lehet adni, hogy a 2. és további kártyák a fő számládhoz tartozzanak-e vagy külön alszámlákhoz.

(#8744) KubanitoS


KubanitoS
veterán

Sziasztok!

OTP bank.

Saját vállalati bankszámláról a saját lakossági banszámlára vajon mennyibe kerül az utalás? Illetve hogy lehetne megoldani, havi szinten X összeg átmozgatása a lehető legkevesebbe kerüljön?

Még egy dolog: vásárlás után szoktam kapni sms-eket az adott vásárlásról. Ezzel gondolom nem vagyok egyedül. Mostanság azonban sokat kell használnom a bankkártyámat fizetésre és elég sok SMS-t is kapok, amelynek elvileg darabszámra mennek. mármint költség tekintetében. Ezt vajon ki lehetne váltani valamilyen internetes szolgáltatással, vagy valami? Tehát hogy kapjam az értesítéseket a vásárlásokról, csak ne vonogassa folyamatosan az SMS díjakat.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#8745) Ryder1


Ryder1
senior tag

Sziasztok!

Tegnap késő délután nyitottam az OTP-nél meglevő folyószámlám mellé egy takarékszámlát is, de még netbankon nem látszik. Kb mennyi ennek az atfutasi ideje, nem tudjátok?

(#8746) Huroq válasza Ryder1 (#8745) üzenetére


Huroq
senior tag

Nálam sem látszódott automatikusan.
OTPdirekt számlakör karbantartás menüpont alatt be kell pipálni, hogy látszódjon.
Legalábbis nálam ez megoldotta a problémát.

[ Szerkesztve ]

(#8747) Ryder1 válasza Huroq (#8746) üzenetére


Ryder1
senior tag

Köszi, sikerült. :R

(#8748) dptrsk válasza KubanitoS (#8744) üzenetére


dptrsk
addikt

Egyedi vállalati konstrukció vagy publikus?
Ha publikus mi a vállalati csomag neve?

(#8749) KubanitoS válasza dptrsk (#8748) üzenetére


KubanitoS
veterán

Egy sima publikus számla: Start számlacsomag.

szerk: ahogy rákerestem egyből be is löktem a linket, de lehet meg is találtam a kérdésemre a választ:

Bankon belüli elektronikus utalás jutaléka (2 éves számlavezetési múltig): 0 ft.

Elvileg ez azt jelentheti, hogy ingyen tudok erről a saját, szintén OTP-s lakossági számlára utalni?

[ Szerkesztve ]

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#8750) Oliverda


Oliverda
félisten

Akármilyen külföldi MC kártyával besétálva bármelyik magyar bank fiókjába, lehet felvenni valutában (pl. GBP, USD) pénzt?

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.