Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Ton-ton #97100 üzenetére

    Az autós izzó ellenállását kell mérni hidegen, így kiszámolható, hogy mekkora indulóáram fog folyni, mondjuk 14,4 V szintről 11 V-ra, vagy amennyi. Nem biztos, hogy olyan vészes, csak most nem tudom megmérni, mert nem vagyok ott, ahol az izzó van.

    Az izzószál vékonyodásával nő az ellenállás, elpukkanni azért szoktak a 230 V-os lámpák, mert a szakadás pillanatában ívet húz, ettől a védőgáz ionizálódik, mintha fénycső lenne. Ekkor azonnali hőmegfutás és zárlat lép fel, hiszen nem erre van tervezve, nincs áramkorlátozó sem.

    Több évtizede (átkos) sokkal jellemzőbb volt, hogy az izzók, csak lazán megszakadtak, nem nagyon láttunk olyat, hogy kiég kormosra, tönkretéve még a kapcsolót is, pláne felrobbanva is. Meg olyan viccet, hogy a román vagy kínai izzók 1-2 hónapig se bírják.

    Ennek oka elvileg, hogy ezeknél most már nagyon spórolnak a drága wolfram anyagon, amit növelt védőgáz adaggal remélnek kompenzálni, csak ez visszafelé sül el.

Új hozzászólás Aktív témák