Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rák
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sarp
csendes tag
Két hete sem használom, ezért az első benyomásokon túl még nem véleményezném. Esőben már sikerült tapasztalatot gyűjteni (igaz csak városi körülmények között), itt nagyon kitűnőek a tulajdonságai szerintem verhetetlen.Olvastam néhány tesztet róla és a bevezető árához képest úgy gondolom, hogy ezen az áron (12 000-13 000 Ft) jó vétel.
Az is igaz, hogy le kell engednem a keréknyomásból, mivel a fentiekben említett gáztöltést kicsit túlnyomták. 2-3 tizedet csökkenteni fogom miután mentem vele még néhány km-t. A viselkedése majd akkor lesz teljesen tesztelhető.
Egy dologra viszont mindenképpen érdemes odafigyelni; a hátsó kerekek hajlamosak (főként nagyobb kaliberű autókon) fűrészfogasan kopni, ezt ki lehet küszöbölni az első-hátsó gumik időszakonkénti (szezononként, vagy pl. 5-6000 km-enként) váltogatásával.
Már, ha valakinek ez nem macerás. Nekem nem, így legalább egyszerre kopik el a teljes garnitúra. -
kadettmester
tag
Senki
-
Sarp
csendes tag
A téli garnitúra lecserélése után beruháztam 4 db Hydragripbe, valamint hagytam magam rábeszélni (ha már rendes árengedményt kaptam) 4X300 Ft-ért levegő helyett gázzal való feltöltésre.
Van valakinek tapasztalata az előnyeiről, vagy csak kamu az egész?
A további pótlásokat ingyen állják, de ezért nem hiszem, hogy van értelme plusz km-eket letekerni. -
kadettmester
tag
válasz
Silencer83 #1187 üzenetére
A MArangoniról eddig csak rosszat hallottam, minden csatornából. Többek között, hogy nagyon kopnak és kagylósodnak!
Pedig én ilyet akartam venni! -
kadettmester
tag
Hy!
Ezek közül ezen az áron melyiket érdemes megvenni? (újak)
Dayton D200 - 9500 (van 5000-ért is új)
Dayton D210 - 11200
Hankook Ventus Prime - 11999
Sportiva Z50 - 10307
Fulda Carat Progresso - 11163
Firestone FH SZ80 - 11690
BF Goodrich G Force Profiler - 10900
BF Goodrich Profiler G - 11800
Opel Astra 1,4i, nem vagyok hajtós (110-120km/h)
Kössz előre is!!! -
#32577792
törölt tag
van itt még gumis?
-
.volkovy.
tag
Kicsit felhoznám a topikot.
175/70R13 méretben melyik a legjobb nyárigumi 10-12e közti áron?(per darab, persze) -
Silencer83
addikt
válasz
Silencer83 #1187 üzenetére
-
Silencer83
addikt
udv!
ha vege a teli szezonnak,ill kobo olyan febr. eleje kornyeken veszek uj garnitura gumit sajat kocsira, ill a ''csaladi'' autora is idoszeru lesz jovore.
sajat auto: Fiat Punto 1.2 16V ( 80 Le )
csalad : Renault Megane 2 Lim. 1.9 dCi (120 Le)
sajatra 195/50 R15, csaladira meg 205/55 R16 kell
mivel nem szannek ra csillagaszati osszeget, de megis jo gumit szeretnek, a Marangoni Zeta Linea mellett dontottem
, Meganera pedig mivel hosszabb utakra hasznalom/juk, es ''komolyabban''igenybe van veve, valami Nokian ill Bridgestone kerulne! tippetek esetleg?
-
divot
veterán
válasz
ddanger #1181 üzenetére
Nekem a nyári gumikat ragták vissza szarul - erre sajna csak most jöttem rá, hogy a téli gumit hibátalnul tették föl.
A nyári gumikkal 160-nál rázott az autó, de ráfogtam az időközben berakott hátsó sportgátlókra. Most viszont nagyon szépen fut a téli gumikkal a masina, szóval bizony nem voltak rendesen kiegyensúlyozva a kerekek. -
ddanger
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.
Ugye felkerült a kocsira a téli garnitúra az acélfelnikkel. Eddig hajszállal jobbra húzott az autó és most (használt) téli garnitúrával nem.
Centírozás okozhat olyat, hogy húz az autó valamelyik irányba? Vagyis az hogy nincs jól centírozva?
Esetleg az alufelni miatt húzhatott eddig, mert úgy emlékszem, amikor a téli még az alun volt akkor is húzott jobbra.(viszont nyár elején amikor rákerült a zsír új nyári természetesen ki lett centírozva)
üdv ddanger -
neduddki
nagyúr
HI!
Tenyegl fogd be a p....:- )))
Nezegesd ezket itt neh aoelg megleo erdmeyeks i tudnak szuletni megis megbiyom bennuk: [link] felni szelessege donti hogy esetlegesen vekonkab gumit ra tucc-e tenni /sokkal ne szamlj akkor sem/
az autowoelt is az adac tesztek szoktak megjelenni magyritva
udv
neduddki
mod: Yc00n: nicns mit:- )))
[Szerkesztve] -
Notes
senior tag
Hát erre túl jókat nem lehet válaszolni...
Szerintem a láncot felejtsd el. Qrva macera folyto fel/le rakni, ráadásul a guminak is árt ha gyakran használod, és csak viszonylag lassan lehet vele menni.
Neked (már csak a lakhelyed miatt is) négy jó minőségű téli gumira van szükséged (Michelin Alpin A3, Goodyear UltraGrip 7) ezek azonban simán 34K-ba kerülnek. Sajnos nem látok más értelmes dolgot. Max annyit tudsz spórolni, hogy most csak átszerelteted, és majd tavasszal veszel felniket. -
bambano
titán
válasz
Dictator^ #1168 üzenetére
Az r az raidiál. A gumik műszaki fejlődése már elég régen eljutott oda, hogy diagonált nem gyártanak tömegesen átlagos utcai autóra és nem használnak olyat. Tehát hacsak nem valami extrém módon speciális járműved van (pl. az apollo holdprogram autója az volt), akkor raidál gumit szeretnél.
Az elfohuott-nak a megfejtése szerintem az, hogy elcsúszott egy gombbal jobbra a keze a klavin, amikor a g-t meg az y-t akarta írni -
bambano
titán
válasz
Vigneau #1150 üzenetére
A kérdés magja, hogy ahova nem rakod, ott mekkora bajt okoz. Ha hátra rakod és kitör az autó orra, akkor gázelvétellel visszajön, ez az átlag sofőr automatikus reakciója. Ha előre rakod és kitör a fara, akkor erős ellenkormányzással kell visszahozni, amit az átlag sofőrök nagyrésze nem tud megcsinálni. Ergo hátra rakva okoz olyan problémát, ami az átlag sofőrt kevésbé terheli, ezért a hátrarakást tanácsolja mindenki.
Viszont ha te jó sofőr vagy és telipofával vigyorogva szeretsz kilinccsel előre közlekedni, akkor rakd előre -
-
Dictator^
veterán
195/55R15
ezeket a kerék méreteket nem vágom pontosan, hogy melyik mit ad ?
vki magyarázza el kérem szépen.. -
Yc00n
csendes tag
előre is bocs ha már volt valahol de mi a különbség a téli gumiknál a H illetve T jelölés között?
gyakorlatban mennyit számít? -
Calogero
addikt
válasz
Vigneau #1150 üzenetére
Én kipróbáltam mindkét verziót.
Az autó VW Transporter
1. eset.
Elöl nyári
Hátul téli
Az első nagyobb emelkedőnél megadta magát, megpakolva.
Elindult szépen, majd egyszer csak az elejen elkezdet széppen visszafelé csúszni,
Mehettem fel gyalog a Pajero-ért hogy felhúzzam a gépet
2. eset
Elöl téli
Hátul nyári.
Ha meg volt pakolva az autó, akkor szépen lassacskán felment, üresen dobálta a seggét
Ezek után mindig 4-essével vesszük a gumikat mindegyik autóra. -
pyrannha
senior tag
Sziasztok!
Van egy Mazda 6 2.0 SPORT TE autóm, amin alapból 195/65R15 gumik vannak. Az lenne a kérdésem, hogy milyen méretű téligumit vegyek rá? Ugyanakkorát mint ami most van rajta vagy kisebbet?
A válaszokat előre is köszi! -
Vigneau
félisten
Nem semmi. Még szerencse, hogy megmaradtál és a kocsi sem sínylette meg.
Egyébként tegnap megkaptam én is az új papucsokat. R13, 155/70. Fulda Kristall, ha jól emlékszem. Nagyon kellemes, mintha sínen mennék, ráadásul könnyebben tekerhető kis sebességen a kormány - nincs szervóm. Gondolom, a lágyabb guminak köszönhetően. -
válasz
Vigneau #1156 üzenetére
Csak egy kamion felé közeledtem... Az utsó pillanatban nekiállt kifordulni az autó, így aztán a gumi nagyobb része támaszkodott a hónak - lelassultam, nagyjából 50 centire álltam meg a dinótól...
Jah, egyszer sikerült egy 270 fokot is fordulni - ott már nem volt senki az úton, meg ugyanannak az útnak a végén ismét volt egy kis sasszé... persze a rendőrbácsi egyből megkérdezte, hogy ittam-e...
[Szerkesztve] -
Overlocker
veterán
Gumimaci
[link]
Sorry,de ez nagyon kemémy -
válasz
Vigneau #1150 üzenetére
Ez azért van így - többnyire - mert az autók nagy része orrmotoros, ahol a motor súlya az elülső gumiköpenyeken fejt ki nyomást. Mivel az autó hátulja könnyű, ezért az könnyebben kitör egy kanyarban, havas úton, mint az eleje.
Én tavaly megtanultam, hogy a téli gumin nem érdemes spórolni... -
- iSO -
tag
Nokian Hakkapeliitta HK10 gumit keresek 235/75R15 -ös méretben!!
iSO -
zsoltee10
addikt
Kérdésem van gumiügyben. én már a nyáriakat nézegetem a Pug Boxerre.
215/75 R16 C lenne a méret. Ebből a startgumi.hu-n találtam párat. ami érdekel az a Goodyear, és a Dunlop.
A kérdés a következő: Mi a különbség a két gumi között? Mit jelent a 113/11 R és a 116/114 Q?
Dunlop SP LT 8 215/75 R 16 C 113/111 R
Dunlop SP LT 8 215/75 R 16 C 116/114 Q -
Foxi
senior tag
A 175/70 R13-nak megfelelő váltóméret a 155/80 R13 ? A felnivel szemben van-e valamilyen plusz követelmény vagy ugyanarra rámegy mindkettő? Illetve két centi csökkenés a futófelületen nagyon befolyásolná a stabilitást? Kicsit hülye vagyok a témához
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 Pro 64GB Space Gray / Szép állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
- Csere-Beszámítás! AMD Számítógép PC Játékra! R5 5600X / RX 7800XT 16GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest