- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Tuninger #6999 üzenetére
Azta... én próbáltam először SD-t cserélni, de másik kártyával is csinálta. A gyári akkuk használata után nem fordult elő többet. De akkor lehet más miatt volt. akkor 2db Hero4-el és 1db Hero 7-tel mentünk a pályán, a 4-esekkel nem volt semmi gond. Figyelni kellett, hogy 20% alá nem menjen az akksi, mert akkor már bármikor kikapcsolhatott
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #6998 üzenetére
Nekem most a 7-esben a gyári akkuval ugyan így viselkedik a kamera ahogy leírtad, szobahőmérsékleten, de random hogy mennyi idő után merevedik ki a kép
-
válasz
Tuninger #6997 üzenetére
Én Hero 7-tel jártam úgy, hogy sípályán a kamera meghülyült utángyártott akksival. 1 perc után a felvétel kifagyott, de ment tovább merev képpel, a hangot továbbra is rögzítette. Gyári akkuval megszűnt ez a jelenség.
Sok Hero 10-11-12-t adtam el Telesin akkukkal, nem jelzett vissza senki, hogy gond lenne velük. Szóval lehet, hogy a 7-esnél ez egyedi probléma volt
-
Tuninger
addikt
válasz
Vyndree #6996 üzenetére
A gyári aksik egy Hero 8-ban szobahőmérsékleten 4K30fps wideban Hypersmooth on-ban 1 óra 25 percre képesek.
4K60-ban pedig olyan 50percre.Tudom hogy telesin nyiffant ki, de mégis az a legjobb alternatívája a gyárinak. Hajdanán a Hero 4 időkben nekem elkopott jópár utángyártott, azóta csak gyárit veszek. Csakhogy azt már nem kapni Hero 6-7-8-hoz…
Mondjuk most van két fehér endurom a Hero 11-hez, az egyik fel van púposodva, a másikkal meg 25%on már lekapcsol a gopro, szóval ezek sem örök életűek…
-
-
Vyndree
őstag
válasz
Gaborkik #6991 üzenetére
Ha már akkuk, akkor milyet és hol érdemes venni 8-asba? Nekem kettő van, az egyik olya 8-10 perces, a másik tovább bírja de ugyanolyan utángyártott, szóval nem jósolok sokat neki. Láttam van 950mAh, 1220, 1400, és 1800, és 2150mAh is. Ezt csak ráírják vagy tényleg eltérő kapacitású és valós értékek?
-
olivera88
veterán
Nem pont akciokamerával kapcsolatos, hanem supportal.
Tavaly vettem premium + tagságot. De aztán később átváltoztattam sima premiumra, ami most március 9 töl lépett volna érvénybe.
Most februárban kaptam emailt h nem sokára megújul a GoPro előfizetésem, ami 55 dollárba fog kerülni.
El is jött március 9, erre nézem 170 dollárt vett le a kártyámról,és maradt a premium +
Írtam is supportnak március 10 én, h mi történt. Írtak is vissza aznap, h teljesen megérti h premiumra szeretnék váltani, és visszatéritést követelek, és hogy szívesen segít ebben, meg h már irt is előfizetési csapatnak. És hogy majd jelentkezik ha válaszolnak.
És azóta semmi se történt, se válasz, se visszautalás, se sima prémiumra váltás. Ennyire lassú lenne a support?? -
Vyndree
őstag
válasz
nagykaraj #6985 üzenetére
Wifin kívül a hangvezérlés is nagyon meríti (ami bekapcsolja), valamint a GPS is. Ha pár napig nem használod akkor nem jelentős, de ha hetekig akkor érdemes kivenni. Ilyenkor elfelejt egy csomó mindent, de ha telefonnal szinkronizálod akkor minden visszaáll.
Connection / Wireless Connection OFF
Voice control / Wake on voice - OFF
Regional / GPS - OFF -
nagykaraj
csendes tag
válasz
SeniorTilla #6987 üzenetére
4 aksim van, 2 eredeti + 2 új telesin és mindegyikkel ezt csinálja. Önmagában nem merülnek le.
-
válasz
SeniorTilla #6987 üzenetére
Sajnos gyakran így kezdődik az akkuk hattyúdala...
MaCS
-
-
nagykaraj
csendes tag
válasz
SeniorTilla #6984 üzenetére
De nálam lemerül kb 2 nap alatt ha bent hagyom az aksit. 100%-ról 0-ra.
-
1-2 havonta érdemes ránézni az akksikra és tölteni őket.
-
Márton
nagyúr
nincs vmi állandó bluetooth sugárzás ott?
-
Lényegében minden belső órával rendelkező eszköz potenciálisan ilyen. Én már kínomban egy külön Excel-táblát vezetek a lemerülésekről -- és nem értem a jelenséget. Hogy a fenébe lehet ugyanis az, hogy egy órában a legkisebb gombelem is két-három évig kiszolgálja az időmérést, a kamerában tízszer akkora akku viszont egy hónapot sem bír, pedig álltában semmilyen funkciója nem fogyaszthatna energiát. Sőt, a motoromban a 250 Wh-ás akku is lemerül egy hónak alatt, pedig csak az órát táplálja. A nejem motorjában a műszerfalban egy LR44-es elem ugyanezt öt évre megoldotta...
Általánosságban elmondható, hogy a nem fizikai kapcsolóval rendelkező eszközökkel legalábbis óvatosan kell bánni.
MaCS
-
nagykaraj
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Gopro Hero 8black kamerám és van egy olyan problémám, hogy az aksi merül amikor a készülék ki van kapcsolva. Neten találtam rá több megoldást pl. wireless connections kikapcsolása, de nem oldatta meg semmi a problémát.
Tudnátok esetleg tippeket adni, hogy mivel lehet ezt megoldani azon kívül, hogy kiveszem az aksit ha nem használom?
Köszi előre is. -
válasz
Drótszamár #6976 üzenetére
Nagyon köszönöm!
Meg is rendeltem -- úgyhogy holnaptól két hétig próbaidőszak!MaCS
Bocs, Dr V... És köszönöm a tanácsokat!
-
Tuninger
addikt
A GoProt használsz, a Gyroflow jóval nagyobb látószöget fog adni, egy 8:7-ben felvett felvétel horizont lockal akkora látószög lesz mint a ha a camera ment volna hypersmooth on, wide-ban. A stabit is jobban lehet finomhangolni, kevés fénynél jobb stabi, kevesebb berángatás, nagyobb látószög lehet az eredmény
DJI Action 5 Pronál utólagos stabinál nincs horizont lock, hibásan számolja le a gyroflow, valószínűleg hiányzik ez a gyro adat a fileból. Látószög terén nagyobb mint amit a kamera tud, de nem olyan drámai a különbség mint gopro esetén.
Insta360al nincs tapasztalatom, se kamera, se app terén.
-
válasz
Vyndree #6972 üzenetére
Köszönöm!
Némi tanulmányozás után az SJCamről szépen le is mondtam. Amint látom, szépen elprostituálódtak, és gyakorlatilag 7-8 éves technikát csomagolnak újra. Az általam használt 4000-es volt a legjobb modelljük, és én tévesen ezt extrapoláltam.
A GoPrótól egy kicsit tartok. Az imserősi körben túl sok ment a kukába pár évnyi használat után, ami nem éppen biztató előjel egy használt eszköz megvásárlásának tervezésekor.
Tehát vagy Osmo 4 kicsit használtan vagy újabb akcióra várva, vagy egy használt 3-as.
Köszönettel: MaCS
-
Vyndree
őstag
Én még kezdő vagyok a témában, de szerintem próbáld ki. Vedd fel ugyanazt stabilizálva majd anélkül, és az utóbbit stabilizáld, nézd meg a végeredményt. Ha jó a technika akkor én lehet inkább rábíznám, bár utómunkázni úgyis kell, de ha jobb az anyag akkor könnyebb dolgod lesz.
A minap kaptam tippeket ami sokat segített abban merre induljak el, de ki kell tapasztalni magadnak melyik a megfelelő irány, mivel tudsz dolgozni. -
Vyndree
őstag
válasz
MaCS_70 #6970 üzenetére
Esetleg használtan Hero 5-6-7-8-9? Szépeket ki lehet fogni 35-80 között, sokszor egy csomó kiegészítővel amit úgyis venned kell hozzá. Veszel bele új akkut, vagy mini powerbankkal ha még nem púpos a már gyenge akku. Személy szerint 7-est akartam, de 8-as lett belőle, nekem is 50e volt a keret.
-
Dr V
őstag
Mi a jobb megoldás?
Utólag stabilizálni Insta360/Gyroflow-al v kamerára bízni? A cél a nagyobb látószög. -
válasz
SeniorTilla #6969 üzenetére
Azért is érdeklődöm, mert nincsenek konkrét tapasztalataim.
A Git2 és az SJ nagyon bejött -- egy alsóbb kategóriában. Nagyjából tudom, hogy miért szeretnék feljebb lépni, csak az nem egészen tiszta, hogy egy teljes szintet kell-e ugranom, vagy elég egy fél. Teljes áron nem hiszem, hogy vennék Osmót, mivel papíron elég lehet egy komolyabb SJ. És éppen ez a nagy kérdés: hogy hozzák-e a papírformát.
MaCS
-
-
válasz
SeniorTilla #6967 üzenetére
Az Action 4-ekről rendszerint lemaradok (az Általad kínáltakról is), de a 40-50e Ft-os árkülönbség sem mellékes. Ezért is érdekelnek a tapasztalatok, mivel az árdifferencia nyilván csak az értékbeli különbség ismeretében értelmezhető.
Nekem az SJ4000 sorozattal egyébként kifejezetten jók a tapasztalataim -- és onnan szeretnék feljebb lépni, főleg a tok nélküli vízállóság irányába. Több száz órát mentek a 4000-seim kánikulában, közvetlen napsugárzásnak kitéve, és nem volt velük melegedési gond.
Köszönettel: MaCS
-
-
Az SJCam komolyabb típusaival van esetleg tapasztalat?
Köszönettel: MaCS
-
Vyndree
őstag
válasz
Tuninger #6962 üzenetére
Sajnos nem bírja a gépem a HEVC-et 2,7k-ban sem, szaggatva játssza le és szerkeszteni is nagyon nehézkes. A saját tesztjeim után a 2,7k/60fps lesz a befutó, ha kell a sok képkocka akkor esetleg a 120fps. Sharpness-t nem teszem mediumra, hagyom inkább low állásban, ha kell azon utólag is lehet segíteni.
Köszönöm a segítséget, tippeket mindenkinek. -
Tuninger
addikt
válasz
Gaborkik #6959 üzenetére
Hát gyerekek, ebből megint kisregény lesz.
Gaborkik:
Hero 8 2.7K 60fps és a 4K 60 fps minősége szinte megegyezik. a 2.7Kn van kis zajszűrés, a 4Kn nincs.
Így néz ki 400%-os nagyításban:A Hero 10 a 1080p 60 és 2.7K 60 módokban pixel-biningel 4 pixel átlagolással olvassa a szenzort, ezért lágyabb képet ad mint fent a Hero 8, ami 4K-ban olvassa 2.7K használata esetén is a szenzort, így úgymond "oversamplingel"
Viszont a Hero 10 pl 1080p 24-30 fps esetén lineskippel is a binning mellé ,vagyis 4 pixeles átlagolás mellé kihagy sorokat, tovább rontva a minőséget.Viszont, MÁS élesítést rak a felvételre felbontástól függően mindegyik gopro ha nem LOW-on használod, ezért egy medium sharpnesses 1080 máshogy fog kinézni mint egy 2.7K medium, részlet nem lesz több.
Vyndree:
Én csak beltéri lámpa villogás miatt használnék 25/50 képkockát, egyébként a 30/60fps sokkal folytonosabb hatást ad. Minden módot stabilizálással értek. Ha nem a kamera végzi a stabilizálást hanem te utólag akkor 4K4:3 az isten.A méret különbségek: a fileméret attól függ milyen bitratet használ a videókhoz a gopro. Ez legtöbb esetben 72Mbps tájéka normal bitrate és 120Mbps tájéka high bitrate esetén.
Mint látod neked a kamera 2.7K-hoz h264-ben (AVC) 4K-hoz h265-ben (HEVC) rögzített. Ha bírja a számítógéped érdemes mindig h265-ben rögzíteni, jobb minőség kisebb méretben, állítsd át a menüben hogy a 2.7K-hoz is HEVC-ben menjen.Ha megnézed a fenti példa képet, szinte nincs különbség = érdemes 2.7K-ban használni a Hero 8-cat, hiszen könnyebben szerkeszthető, azonos minőségben.
-
Vyndree
őstag
válasz
Gaborkik #6959 üzenetére
GoPro Hero 8-nál ezt látom én is. A 2,7 és a 4k között azt látom, hogy a kisebb jobb. Amit az előbb leírtam, hogy a 4k videó méretben kisebb mint a 2.7k, talán ebben rejlik valami.
4k-ban nálam más codec-et használ, ami szerintem ront a képminőségen. Ezek szerint "High Efficiency Video Coding" rosszabb minőséget generál mint az "Advanced Video Codec", többet tömörít ami rontja a minőséget.
Az eddigi tapasztalatom alapján a legszebb képet 2.7k 60fps adja 19:6 arányban.
(Hero 8-as) -
Vyndree
őstag
válasz
Tuninger #6958 üzenetére
Akkor az alap legyen 2,7k/25fps 4:3, vagy esetleg a 2,7k 16:9-en jó az 50fps?
ha több képkocka kell akkor 4k/60fps 16:9 és a wide jó, mert a stabilizálás úgyis vág a széléből?Csináltam négy 30mp-es videót más-más beállítással, hogy össze tudjam vetni a kép minőséget, de valamit nem értek.
1. > 2,7k/25 16:9 - 384MB
2. > 2,7k/50 16:9 - 385MB
3. > 2,7k/25 4:3 - 387MB
4. > 4k/50 16:9 - 234MB
Ezek közül nekem a 2,7k/50 16:9 áll hozzám legközelebb,Képpontok:
2,7k/16:9 > 2704x1520 = 4 110 080
2,7k/4:3 > 2704x2028 = 5 483 712
4k/16:9 > 3840x2160 = 8 294 400Úgy gondolnám, ha a képkockák száma duplája, akkor a fájl méretének is a duplájának kéne lenni. Illetve a felbontás amennyivel több képpontot tartalmaz, akkor annyival is nagyobbnak kéne lenni a fájlnak. Hogy lehet az, hogy 4,1M képpont 25 fps nagyobb, mint a 8,2M képpont 50fps? A négyszeresének kéne leni méretben, nem?
Bit rate: 100.0 Mb/s mind a kettőnél.szerk:
Ez lehet a kisebb fájlra a magyarázat.Minden 2,7k-ban:
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, RefFrames : 2 frames
Format settings, GOP : M=1, N=13
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding4k/50fps 16:9
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : Main@L5.1@Main
Codec ID : hvc1
Codec ID/Info : High Efficiency Video Coding -
Gaborkik
tag
válasz
Tuninger #6956 üzenetére
Mennyire támasztja ez alá az alábbi megfigyeléseimet ?
GoPro Hero 8-nál a 2.7k 60FPS-t szebbnek láttam mint a 4k 60FPS.
Váltottam 10-re itt a 2.7k 60FPS roszabb volt, mint Hero8 2.7k, de 4k 60FPS ugyanolyan vagy jobb mint Hero 8 2.7k.
Minden out of the box belenyúlás nélkül barkács videók esetén kint és bent.
Emiatt nyilván szívtam sokat a vágás és export időkkel. -
Tuninger
addikt
válasz
Vyndree #6955 üzenetére
Nem, a Hero 8-nak más a szenzora és a processzora.
Ott a 4K 24-60fps Wide adja a legjobb képet, nem romlik a kép ha 60 képkockán mész.
Viszont a 2.7K 4:3 24-30fps és a 4K 4:3 24-30fps ugyanannyi részletet tartalmaz, csak a 2.7K-nál van zajszűrés és stabilizáció 30p-n is.A 1080p ott elég gyenge, nem érdemes használni.
A Lineart sem érdemes használni mert eléggé belezoomol a képbe és a képminőség sem a legjobb.A WB automatán is korrekt, nem tolja brutálisan melegbe a képet mint a későbbi kamerák, a GoPro color teljesen jó. ISO100-800, mivel itt még nincs gyro alapú expó kompenzáció, indokolatlanul nem emelgeti az érzékenységet és 800ig teljesen jó képet ad, csak 1600on esik szét.
Az 1/50-es bohóckodást el kell felejteni, kinyírja a stabilizációt és egy akciókamera sosem fog "cinematic" képet adni, maradjon Auton.Sharpness mindig szigorúan Low, a medium nagyon sok zajt visz a képbe, sokkal szebben lehet élesíteni a lowban lőtt felvételt utólag. Ez persze ízlés kérdése, ha nem akarsz hozzányúlni és tetszik amit ad a kamera medium sharpnessel, használd úgy.
-
Vyndree
őstag
válasz
Tuninger #6954 üzenetére
Ez igaz lehet a GoPro Hero 8 black esetében is?
Néhány napja vagyok a tulajdonosa, akciókamerám még nem volt, szóval keresem a jó beállítást.
Egy videóban azt láttam, hogy általános kültéri videózáshoz 4k/25fps, linear, flat color, w&b 5,5k, ISO100-400, Zár 1/50, sharp. MED, legyen a beállítás, mert ez a legjobb a későbbi feldolgozáshoz.
A color nálam GoPro is jónak tűnik, az színeket élénken használja.Tehát jól értem, akkor a a 1080p 60 fps alig rosszabb a 4K 60 fps képénél? Lehet jobb beállítás (mozgatásnál és gyors mozgásnál) a 1080p/50fps mint amivel használom?
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #6953 üzenetére
Az OA5 esetén apró javulás látszik mindig ahogy váltogatja feljebb a felbontást az ember, van értelme 4K-ban menni emiatt, bár nem olyan drámai a különbség mint ami a számokból kiolvasható.
GoPronál viszont vannak kifejezetten "kamu" módok, pl a 2.7K és a 1080p tökegyforma, a 1080p 24fps kb 720p részletet tartalmaz, míg a 1080p 60 fps alig rosszabb a 4K 60 fps képénél..
Szóval sokszor azért érdemesebb bizonyos módokban használni a kamerát mert lehet ott szignifikánsan jobb képet ad. Pl a Hero 10 az 4K60 fps esetén használ Local Tone Mappingot a jobb általános expozícióért, a részletek kiemeléséhez GoPro Color esetén, de 5.3K 60 fpsnél nincs meg hozzá a kráft. (ami azért mókás mert ugyanaz a proci van Hero 10-13, igaz a RAM mennyisége minden generációval nő). Viszont a képrészlet meg jelentősen jobb 5.3K használatával ha linearban használja az ember... pedig a valós felbontás még így is épp csak 2.5K környéke...Egy szó mint száz: vedd fel maximum minőségben, rontani később is lehet rajta, de ha alapból gyengébb minőség azon már nem lehet javítani.
-
Khaosz55
addikt
válasz
SeniorTilla #6941 üzenetére
Az játék azért más kávéház. Néztem videókat a trombitáról, próbálták az összes lencsevédővel. Nyilván a fény beesési szögétől és a kamera pozíciójától függően változtatja a helyét és méretét. Maradjunk annyiban, hogy nem néz ki jól a kép 1/3-ig benyúló trombita, főleg úgy, hogy nem is lesz rá nagyon megoldás...
-
-
-
Tuninger
addikt
Rövid válasz:
A GoPro fix sávszélességen vesz fel képtartalomtól függetlenül, ha van egy 1.5 órás felvételed egy fekete pincéről és van egy motorozásod az alpokban, ugyanakkora méretű lesz. Ha ezt variable bitratebe kódolod, vagyis a képtartalom igényeihez igazodik a bitrate, a fekete pince akár 1/25 helyet foglalhat a motorozós felvételhez képest.
Hosszú válasz, ragadjunk egy bögre kakaót:
A GoPro Normál bitraten 60-80Mbps-t használ h265 kódolással, és 100-120Mbpst High bitraten, amit fel lehet tolni labs firmwarerel 200Mbps-ig, ez ugye 90GB/óra
Miután megvágtad a felvételt, a videóvágó szoftverből exportáld ki lehetőleg minél magasabb minőségben.
Utána FFMPEG, de leginkább handbrake segítségével tudod betömöríteni elképesztő hatékonysággal.
Sajnos tanulni kell kicsit a paraméterezését, de vannak presetek amiket lehet használni:
A megfelelő codecet kiválasztva a megfelelő RF értékkel párosítva kaphatunk kis méretű, jó minőségű videót:
A gyári presetek mindegyike a CPU-t fogja használni, bármilyen CPUn lefut, nagyon magas minőség, cserébe irgalmatlan kegyetlen lassú.
Egy high end i9 14900k-n fog menni a 10 bit x265 RF20 "slower" profil olyan 1-2 fps rendersebességgel, vagyis fél órás videót simán számol egy napig.Nézzük mi mit jelent:
x264/x265: a CPU-ból számolt h264/h265 codec. 10 bit ugye több színt jelent, én nem gondolom, hogy látható bármi különbség a 8 bittel szemben (akciókamerák esetén), cserébe sokkal lassabb és kevesebb mindenen lehet lejátszani.
Az RF érték egy minőségi irányszám, minél kisebb a szám annál jobb a minőség és annál nagyobb a méret. RF20-22 nagyjából ugyanazt a minőséget adja mint az eredeti felvétel, csak kb harmad méreten.
Fastest-slowest: a képanalízis sebessége, minél lassabb annál jobb minőség tud lenni azonos méret mellett.Próbáljuk meg megtalálni a gépünk által hardveresen támogatott h265 encodert. Ez modern AMD proci/GPU esetén AMD VCE/VCN, Intel esetén Intel QSV, Nvidia esetén NVENC, Apple esetén Videotools-nak van hívva a programban.
A hardveres encoder 20-30x gyorsabban kódol, cserébe gyengébb minőség. Arányaiban hardveresen kb 1.5x akkora méretből tudjuk ugyanazt a minőséget kihozni szoftveres (CPU-s) kódoláshoz képest, de ez még mindig sokkal jobb lesz mint amit a videószerkesztő köpne ki magából auto módban.
Hardveres encodernél teszteljük ki, mi az a beállítás ami számunkra megfelelő: Én "quality" beállítást használok RF20-as értékkel, de ismerek olyat akinek tökéletesen megfelel az ultrafast RF28, ami fileméretben kb a negyede az enyémnek...a h264-et felejtsük el, egy tökéletesen paraméterezett CPU-ból számolt x264 gyengébb minőség lesz azonos fileméret mellett mint egy hardverből számolt h265
Beszéljünk számokról:
A gyári felvételek 80-200Mbps-en mehetnek 5.3K60fps esetén.
5.3K-ba eszünkbe ne jusson kódolni, mert a kamera nem tudja ezt, csak felesleges zajt kódolunk le. 4K bőven elég, de lehet tesztelgetni látsz e különbséget ha 2.5K vagy akár 1080p az export handbrakeből...
4K60fps ha nem történik sok mozgás a képen elférhet akár 8-12Mbps-ben is (h265) anélkül hogy látnánk bármi képhibát vagy jelentős részletvesztést.
Egy motorozós erdős jelenet simán lehet hogy nagyobb méretű lesz újrakódolás után mint az eredeti (RF20-on)Amik beleszólnak a méretbe még: a végső felbontás és a kép zajossága a képtartalom változása. Ha az erdőben motorozol lemenő nap fényében úgy hogy élesíted a felvételt, vagy esetleg medium sharpnessen volt a kamera (az élesítés sok digitális zajt visz a képbe ami nehezen tömöríthető), felejtsd el hogy kis filet kapsz.
Ha vlogolósban sétálsz a tengerparton, simán elfér 1/4 tárhelyen az eredetihez képest.
Ha zajt szűrsz és nem élesítesz, tovább felezheted a fenti méretet.Biztos vagyok benne, hogy a fenti kisregény -már ha van aki elolvassa- több kérdést vet fel mint amit megválaszol, lehet kérdezni bátran!
-
Czimby
addikt
Ti a meglevő felvételeket, hogyan szoktátok átkódolni?
Mivel egy 1.5órás film torrenten kb 15Gb, jó lenne ha a GoPro felvételeimet is szerényebb méretűre tudnám varázsolni.
A jelenlegi 5perc 5Gb helyett -
válasz
Khaosz55 #6937 üzenetére
A trombita (akarom mondani harsona) ott van akkor is, ha szűrő van fent az obivédő helyén. Zavaró valóban. Máskor meg pont odateszik a programok pl. egy játékban, hogy élethűbb legyen... ki érti ezt
Tehát a zene ugyanaz most is, csak más az oktáv
Kiadják a félkész kamerákat a verseny miatt, csak hogy kint legyen. F*szság.
Nekem az acepro akkora csalódás, hogy 100x inkább action. Többször kitárgyaltuk már.
-
Khaosz55
addikt
válasz
SeniorTilla #6935 üzenetére
A látószög nagyobb lett az AP2-ben. Mondom kíváncsi vagyok rá alapból szerettem a AP1-et, legjobb felvételeket azzal csináltam out of the box.
-
Khaosz55
addikt
válasz
SeniorTilla #6935 üzenetére
Napokban olvasom ao5 fórumot. Userek már beharangozták hogy most márciusban megjelenik az ao6. Egy lake kép alapján várják, mivel semmi megoldás a flare jelenségre, a ki nem kapcsolható HDR miatta kimosott képre, az indokalatlnul durva expozíció változásra.
Igaz a flare "megoldható", le kell venni a lencsét a kameráról, de hét az meg már milyen. Szóval konstrukciós hiba.
Fw-t várják nagyon a userek ami flaren-n kívül sokmindent meg tudna oldani.
Nagyon frankó kamera tudna lenni az ao5, de ezek a hibák még nincsenek orvosolva.
Neked nincs ilyen problémád? -
Elviseli tok nélkül is, csak nap végén ki kell obliteni csapvizzel, és áztatni 10 percet. A zsanernal csapodik ki a so. nekem 2 acepro van, de én nem szeretem. se a színeit se a latoszoget, es baromi nagy nehéz is, amire en hasznalom a hero13 sokkal jobb. Acepro a csillag hyperlapse-ket jól tudja addig, amíg telefonon nezed csak vissaz. Nagy képernyőn mar az oa5 felvételei szebbek
-
Khaosz55
addikt
Ha nem vagyok lusta nem sokára megveszem. Volt nálam a OA5 és Gopro13 amit összehasonlítottam az acepro 1-el és gopro illetve dji-t visszaküldtem. Overall az acepro tetszett legjobban out off the box.
Fontos megjegyezni, hogy nem color garndelek, nem használok lut-ot, out of the box gyári színbeállítások alapján mondom a véleményem. Illetve az összehasonlítás 4K120 esetén történt.
Gopro nagyon közel volt színvilágban az acpro 1-hez és tetszett is, de 4k projektoron 120"-ban én nem láttam drasztikus különbséget a gopro és acepro között. Végül azért nem tartottam meg a gopro-t mert felhős időben már előjött az acepro előnye, illetve házon bellüli felvételen is. Ha nem szikrázó a napsütés, akkor már elvesztek a részletek illetve glichelt (megdöccent) a stabilizátor. Napfényben viszont jobb a gopro stabilizálása és OA5 is.
Alap színprofiról a következőt tudom mondani:
Gopro 13 - kissé sárgába húz meleg hatása van
Acepo 1- kékbe húz kicsit
OA5 - előzökhöz képes számomra kimosott a színeAcepro2-t nem tudom milyen színben illetve mennyit javult stabilizálásban.
Nekem hiányzott a gopro-ból, hogy az oldalsó gomb megnyomásával nem tudtam előre elmentett profilokat váltani, illetve a dupla töltője sem a leggyorsabb. OA5 és acepro kezelőfelülete, appja és menüje sokkal jobban tettszett.Acepro az összes többinél nagyobb illetve nem bírja a sós vizet a borítás, tokban kell használni, de nem ázott be 12 nap snorkelezés után sem, kb 6 méterig tudok lemerülni, búvárkodásnál már tokban volt.
Mivel eladtam a szomszédnak az ace1-et ezért most ace2-t készülök venni, de még 1 hónapot ráérek. -
Dr V
őstag
Ace pro 2-ről mi a vélemény, tapasztalat?
-
Khaosz55
addikt
válasz
SeniorTilla #6929 üzenetére
Hát akkor nem értem a fejlődést.... Persze más téren van, de egy normális színprofil nem holdraszállás, persze nem tudom mi a technológiai akadálya. Userek 95% az alap színprofilokat használják.
-
-
Khaosz55
addikt
válasz
SeniorTilla #6927 üzenetére
Viszont ahogy olvasom a dji forumot nagy a hiszti a 5-el kapcsolatban, fw, flare stb, már annyira hogy idő előtti 6-os megjelenésért fohászkodnak. Sőt out of box jobb színprofilja van a 4-nek mint az 5-nek.
Nem értek hozzá, de ctr+c-ctrl+v nem lehetett volna színprofil terén? -
Köszi az ajánlást Tuninger
A legújabb szériák mindig drágák, az eggyel korábbi pedig tartja az árát 1-2 évig, főleg ha jól sikerült. Az Action 4 kifejezetten jól sikerült széria, tulajdonképpen ezzel verte meg a GoProt a DJI. A Hero 11 pl. nagyon jól sikerült gopro széria, népszerű is. Az Action 4 szintén.
-
Tuninger
addikt
válasz
gixxergabi #6924 üzenetére
Igen, van 1-2 hónap pangás, aztán újra fog menni az akciózás erősen, legyél türelemmel, vagy vegyél SeniorTillátó occsóért, hátha van neki eladó.
-
gixxergabi
senior tag
Hi. Dji action 4 akciók sajnos elmúltak (dji és alzás is) pedig azt hittem mivel "kifutó", marad az akció, de visszaemelték sajnos...(nem mertem megrendelni amíg még megvan a másik cam) szerintetek lesz még, szokott e lenni akciózás tavalyi cuccoknál?
-
Dr V
őstag
Videószerkesztésre milyen programot használtok? Lehetőleg olyan érdekelne, ami a gpu-t is kihasználja.
-
válasz
SeniorTilla #6915 üzenetére
itt a LINK
-
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #6915 üzenetére
Jobban járnál egyébként ha 8:7 Wideban mennél, jóval magasabb felbontás mint a 16:9 5.3K, és jóval kisebb a torzítás, emiatt utólagos fov állításnál sokkal kevésbé kell torzítani a képet, több részlet megmarad.
Mondjuk ha appból exportálsz élből gyengébb a képminőség.
-
-
Márton
nagyúr
-
Márton
nagyúr
válasz
SeniorTilla #6905 üzenetére
Jesszus, mi ez a csavarodás még normal módban is? Mint egy spagetti!
nem rémlik, hogy ilyenek lennének a drónos, gopros, normál lencsés videók.
mindenesetre korrigálni kéne -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #6906 üzenetére
Nincs különbség a high bitrate és a normál között.
Ha LOG-ban megy a kamera, kikapcsolt zajszűréssel, Wide gamutban, akkor van értelme, colorgradingnél ott kijöhet a high bitrate előnye. Normál profilnál még 600%-os nagyításban sem látszik különbség, mozgás közben, stabi nélkül.
Ez két ok miatt van, egyrészt mert erősen szűri a zajt a kamera, illetve a valós felbontás olyan 2.5K körül van.
-
-
Khaosz55
addikt
válasz
SeniorTilla #6905 üzenetére
Jó felvétel. A torzítás nem nagy, és érdekes, hogy normal mod esetén is érzek némi torzulást, lehet ezért mert nem láttam sok dronos felvételt.
Viszont szerintem a legrészletesebb kép normal módban van.
A high bitrate és normal között van észrevehető minőségi javulás ? -
Normál színprofil, stabi be, 10bit, high bitrate.
-
válasz
Tuninger #6903 üzenetére
Nem, dehogy is. Ez a véleményem, és leírhatom, nem tilos. Azért mert egyvalakinek nem tetszik, nem fogom megváltoztatni
Egyébiránt: megjött a MaxLensMod 2.0 tegnap, ma megyek kipróbálni. Tudom nem a legújabb, de meglátjuk, mit tud a drónon. Ez pl. még egy előnye a Gopronak, van hozzá minden, elérhető áron. Van anamporphic lencsém is. Az a hátrányuk, hogy nehezek, emiatt máshol lesz a súlypont és már nem olyan smooth a drón, remeg tőlük. DJI-ékat amúgy nem értem: Action 3-4-5-öst végigpróbáltam több mount-on is az FPV-n, mindegyikkel rezegnek. A Hero 11-12-13-makkal nem. Csak az Action 2 az, amit hosszú távon bátran fel merek tenni rá, mert ez sem erősíti fel a vibrációt. Nem házon belül kellene tökéletesnek lenni a súlypontnak?
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #6902 üzenetére
"én a GoPro-t favorizálom, egyszerűen mert szebb a felvétele" - Ez egy amolyan "csakazért is" komment az előzmények ismeretében?
-
Kicsit visszaolvasva látod, hogy én a GoPro-t favorizálom, egyszerűen mert szebb a felvétele. Sokkal részletgazdagabb és szebbek a színek is. A DJI jobb kamera, nagyon jó az 5-ös és 100-ért a 4-es főnyeremény. Viszik is tőlem is őket. 160-at tényleg megér egy advcomb, vedd meg. Ezen nem érdemes gondolkodni, mert ha nem tetszik, ennyiért simán eladod.
-
Fuvaros
senior tag
motorozáshoz minek újabb? az fps számít, min 50-60 kell. felbontás elég 2.7k, mert a 4k vágása hosszadalmas. és erre jó a gopro10 és felette és az aktion 4-5 is, újabb felesleges azok sem fognak többet tudni. én most váltottam gopro10ről aktion5pro-ra. szomszédnak 4ese van, túrán ő is hozta, jók a felvételek, tehát ár-érték arányban az a legjobb
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó ÚJ, BONTATLAN Samsung Galaxy A05s 4/64GB ezüst / 12 hónap jótállással!
- Apple iPhone 15 Pro Max 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) G.Skill Trident Z RGB 4266MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged