- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- bb0t: A könyvelő szakma halott?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
-
LOGOUT
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
Jó ideje már a torzított basszushang a standard, legalábbis a keményebb zenékben. A jó ideje alatt azt értem, hogy
Black Sabbath Paranoid
Judas Priest — The Hellion/Electric Eye
-
X2N
őstag
Torzítás mindenképp lesz basszusgitárnál is, persze ezt tudom, az erősítő torzít, még ha nem is olyan módon mint egy gitárerősítőnél hogy négyszögre vágjuk a szinuszt. Kellenek azok a 10"-es hangszórók is gondolom a D-G húrok miatt, hogy gyorsabban induljon a hang tappingnél mag amikor odapcsapsz neki, stb. csak itt a láda bass-reflex nyílásokkal rendelkezik nem úgy mint a gitárládák. Ez a 8"és a falbontás szerintem kicsit túlzás. Nekem a régi Sony hifimnél 3 utas hangfalnál van 2db 8" hangszóró, és a hangfal is bass reflex nyílásos, azért ezek annyira nem érzékeny hangszórók, ~75W-al megküldve hangos, de azért elviselhető. A 30W-os soldano slo egy 4x12-es zárt ládán meg olyan hangerő hogy nem tudsz megmaradni a szobában.
cucka-Én basszusgitáron sose tudtam eldönteni hogy akkor most ujjal pengessek vagy pengetővel, round/flat húrt meg össze se hasonlítottam soha, ütögetni(slap) a húrokat nem volt könnyű.
-
cucka
addikt
cucka Hát hol van a varázslat?
Nem akartam ennyire fosni a szót, de hát igény van rá
. Mondok példákat, úgy érthető lesz.
Old school motown hangzás = Preckó + flatwound + szivacs a hídhoz + ujjal pengetés
Punk hangzás = Preckó + roundwound + pengetővel agresszívan a hídnál
Geezer sound = Preckó + agresszív ujjal pengetés a nyaknál
Marcus Miller-es slap hangzás = aktív jazz bass + mindkét pickup + mosolygós EQ
Modern metál = híd humbucker + darkglass (vagy sansamp, ha kicsit old school-abb vagy)
Cliff Burton hangzás = agresszív ujjal pengetés + morley fuzzwah pedál
Rex Brown hangzás = spector + feltekered rajta a potikat + pengető
Jaco féle nazális sound = fretless jazz bass + híd hangszedőstb stb
Mi a közös azokban amit írtam? Az hogy egyiknél sem írtam erősítőt. Mert nem az a fontos része a soundnak. -
cucka
addikt
Meglepődnél, hogy mennyire általános, hogy legalább egy kis torzítás van a basszusgitáron. Metálban nyilvánvaló, de most itt ilyen popzenékre gondolok.
A basszus ládákban jellemző konfigurációk a 210, 410, vagy a 810-es hűtőszekrény. Van, aki 15-öst is használ, sokszor kiegészítő ládának, de ott meg a 15-ös szóró mellett szokott lenni tweeter is.
Igen, a 10-es az kissebb, mint a gitárnál jellemző 12-es, aztán mégis. De ha belegondolsz, házimozinál egy 8"-os mélynyomóval már falat tudsz bontani. -
X2N
őstag
Én próbáltam anno hifin basszusgitárt, nem szólt rosszul, még ha alapvetően nem is hangszererősítőnként lett tervezve, de gitárra meg teljesen halott ötlet.
Én azt hittem hogy basszusgitárnál nem szoktak sok torzítással játszani, persze tudom hogy Lemmy-nek az átalakított Marshal feje az torzított...
A 4x15"-ös basszus láda annyira nem elterjedt basszusra. -
cucka
addikt
válasz
Moleman #55991 üzenetére
A szűk keresztmetszet nem a gitár erősítő, hanem a gitár hangszóró.
Ahhoz, hogy a mély hangok kijöjjenek nagy hangerőn, a hangszórónak elég nagy kilengéseket kell produkálnia, ez az, amit nem biztos, hogy a gitárhanszórók bírni fognak.Kis hangerőn működik, persze. Sőt, fordítva teljesen jó.
Intuitívan azt gondolnád, hogy egy basszusláda az olyan, mint a házimoziban a mélynyomó. Valójában pont az ellentéte, ezek szélesebb sávon működnek, mint a gitárládák, sokkal közelebb állnak az FRFR megoldásokhoz. (Főleg ha van a ládában tweeter)
Szóval ha 1 darab kombóval akarod megoldani a gitárt + basszust, akkor a basszuskombó a nyerő irány. Kelleni fog valami pedál vagy effekt, ami "gitárhangot" csinál, különben a gitár ilyen száraz, "hifis" hangon fog szólni.
-
X2N
őstag
válasz
Moleman #55991 üzenetére
Máshogy van hangolva a csöves gitárkombó, nem jó basszusgitárra. Egy ilyen moer tube Engine-t viszont meglehetne egyszerűen moddolni hogy jó legyen basszusgitárra és az a 15W otthonra bőven elég még basszusgitárnak is valami előfokkal. Nem érdemes ezekkel az 1-5W-os erősítőkkel foglalkozni annyira kis teljesítmény basszusgitárra Ha ilyen teljesítményű erősítőt akarok veszek a hobbielektronika boltban 2x3W-os 200Ft-os végfokot.
cucka Hát hol van a varázslat?
-
cucka
addikt
A basszusgitárnál a torzítás alapvető fontosságú. A pop-rock zenék többségében egy torzított basszusgitárt hallasz. (Már ahol valódi basszusgitár van, és nem szintetizátorral van feljátszva)
Az van, hogy a basszus zenei szerepe és a frekvenciatartománya miatt máshol vannak a hangsúlyok, mint gitáron.
Amikor egy jellegzetes gitárhangot akarsz reprodukálni, az első lépés az erősítő. Mittomén, les paul + marshall, vagy boost-olt rectifier, ezek jellegzetes hangok.
Amikor egy jellegzetes basszushangot akarsz, az erősítő kb. a legkevésbé érdekes a történetben, nem ott van a varázslat. -
X2N
őstag
Pedig az újabb gitárerősítők is már class D végfokosak lesznek, pár példa:
Orange Micro Terror
Soldano SLO-Mini Amp Head
Friedman BE-Mini Amp Head
Kemper Profiling Amplifier PowerHead
Meg az előzőleg linkelt poweramp pedálok mindegyike. Ez mind új fejlesztés.
Egyszerűen mindenki olcsósít, nem fogják már megvenni a nagy transzformátorokat, a hűtőbordákat, meg a régi AB osztályú drága, D osztályhoz képest alacsonyabb hatásfokú, melegedős TDA ic-ket.
Le lesz cserélve mindenhol a végfok 500-1000Ft-os új fejlesztésű D osztályú integrált IC-kre amire még hűtőborda se kell és egy 3-4eFt-os kapcsolóüzemű laptop tápot mellékelnek majd az erősítőkhöz, az erősítők seggén meg csak egy DC 19-24V csatlakozó lesz. -
Moleman
addikt
Ha otthonra kell kis teljesítmény, nem gatyaszárat lobogtatni, akkor nem jó basszushoz is egy 1-5 wattos csöves gitárkombó? Mostanában nem próbáltam, de 10+ éve játszottam egy duóban, akusztikus gitár + basszus a kis 25 wattos Frontmanen, tök jól szólt, elbírta az aktív basszusgitárt a pici hangszóró.
-
cucka
addikt
Kis csöves erősítő azok az 1-5 watt környéki kiskombók, amiket mindenki gyárt. Van ilyenje a fendernek, marshallnak, blackstarnak, stb.
És azok a lunchboxok többségén van egy kapcsoló, hogy kis teljesítményen működjön. Például amit tegnap néztünk orange, az átkapcsolható 1 wattosra, amit még meg is felezhetsz.
Szóval ez egy létező piaci igény, hogy a gitárosok szeretnének csöves erősítőn játszani otthoni körülmények között elviselhető hangerőn. És szerintem elég jól le is van fedve ez az igény.Na basszusgitárnál ilyet nem nagyon látsz. A legtöbb gyártónak van mutatóba egy nagyon drága és nagyon nagy teljesítményű csöves erősítője, aztán kalap. Szinte mindenki class d tranyós erősítőt használ, és felvételnél/koncerten szinte mindenki vonalból játszik.
Ezt megteheted gitáron is, nyilván, csak valamiért az nem egy népszerű setup elektromos gitáron, hogy tranyós preamp + class d végfok. -
X2N
őstag
Elnézve a Mooer tube Engine belvilágát ez is egy tök korrekt cucc ennyi pénzért.
-
X2N
őstag
Igen tudom h ez rólam szól, ugye kinek mi tetszik. Attól még a piac változik. Ezek a régebbi egyszerűbb erősítők nem szoktak problémásak lenni, sok már 10+éve működik.
cucka-Mi számít kis teljesítménynek? Én nem nagyon látok kis teljesítményű, kis hangerejű csöves erősítőket otthonra(, legolcsóbb gitárerősítő amit tegnap néztünk 15-20W(már ez is hangos, koncerten bőven elég hogy színpadon meglegyen a hangerő)-os kis fejek. A Mooer gyárt multieffekt pedálokhoz csöves végfokot egész "olcsón", amit használhatsz bármilyen pedállal/előfokkal. Ebben is a szokásos EL84 AB osztályú végfok van 15W teljesítménnyel. Félvezetősből vannak D-osztályú, kapcsolóüzemű tápos pedálok olcsón és akkor egy pedalboardban elfér a teljes gitárcucc. Kis teljesítményű 5W alatti elektroncsöves erősítők csak ezekben a kis gyakorló kombókban vannak, 1 csővel működnek A-osztályban(maximum 50% hatásfok mellett).. Itt gazdaságosan 5W-ig lehet elmenni teljesítménnyel, 10-15W amit maximum ki lehet szedni teljesítmény 1db 6l6GC,EL34,6550,K88 csőből. Ezeknek a hangereje már kevés arra hogy dobos mellett tisztán megszólaljon ha kihajtod torzítani fog, de nem úgy ahogy egy JCM800 kaliberű 50-100W-os erősítő(~5% torzítás) hanem annál sokkal jobban torzít(10%) az A osztály miatt, az pedig máshogy fog szólni, egy 5E3 hasonlóan, amit nem feltétlenül szeretnénk ha mondjuk egy előfokot/pedált/multiefektet rákötünk
-
setup
tag
Az alkalmi vétel az rólad szól hidd el. Minél jobban értesz valamihez, annál több lesz az alkalmi vétel, miközben a piac valójában nem változik.
Amikor a hozzáértés miatt nézed a kínálatot és már „foglalkozol” valamivel, akkor megváltozik a feltételrendszered. Te változol meg, nem a piac.
Meglátod, ha valami ajándék áron van és már önmagában amiatt kívánsz rá, de attól még úgy jut oda, arra az ajándék árra, hogy nincs közös metszete a többség adta kereslet feltételrendszerével vagy a vásárlóerő kevés hozzá.
Vagy amikor felhívod derül ki, hogy problémát árul és jön a „csak”. Amikor úgy hibátlan, hogy csak ez, meg csak az van vele, ami persze a hangját nem befolyásolja. -
cucka
addikt
Igen, a méret az egyik oka, mély frekvenciákon nagy hangerőhöz nagyon nagy teljesítmény kell.
A másik oka, hogy általában a basszusgitárt vonalból hallod - koncerten és stúdióban is a preampból direktbe megy a keverőbe a jel, nem mikrofonozzák a ládát. Szóval az erősítő meg a láda funkciója, hogy monitor a zenészeknek.
Ez azért is van így, mert a jó basszus hang az úgy jön létre, hogy az adott teremhez, meg a többi hangszerhez képest kell jól szóljon, ahhoz eq-zzák, sokkal kevésbé hangsúlyos, hogy átjön-e egy adott erősítő-láda-mikforon karaktere.Láthatod a termékkínálatban is ezt. Gitárnál most kezdenek népszerűvé válni a gitár preamp pedálok (pl. az említett Friedman pedál), viszont a kis hangerőre alkalmas csöves erősítők népszerűek.
Basszusgitárnál a preamp pedál az "alapfelszereltség", ezek a leginkább használt pedálok. Kis csöves basszuserősítők viszont nem léteznek, mert nincs rá szükség. De még a csöves preamp is ritka.Ja és persze vannak kivételek, mondjuk Justin Chancellor a Tool-ból, vagy Mike Kerr a Royal Blood-ból. Nekik iszonyat komplex többutas rendszereik vannak, de hát egyrészt ők megtehetik, másrészt a zene is megkívánja, hogy a basszusgitár nagy teret töltsön be.
-
X2N
őstag
Basszus erősítőkkel nem igazán foglalkoztam, de ott azért terjedtek el a D osztályú erősítők mert azzal lehet nagy teljesítményeket kihozni jó hatásfokkal. Tiszta hangra rengeteg teljesítmény kell hogy ne torzítson be a végfok. Basszus erősítőknél az Ampeg úgy tudom eléggé megkerülhetetlen ha a régi cuccokról beszélünk, sokan már 15-25kilós erősítőket sem akarnak cipelni, akkor egy 300W-os fullcső 36kilós Ampeg fejet ki fog hurcolászni? A markbass kombó csak 12kiló. A gitárládák meg gitár és basszus erősítőnél is ugyanúgy nehezek. Vannak egyébként jó minőségű D osztályú végfokok(vannak már audiofil végfokok is) csak ezek jellemzően nem a legolcsóbb erősítőkben lesznek, és ahogy írtad is sok gyártó kapcsolóüzemű tápegységet tesz már az új erősítőkbe hogy ne kelljen drága trafókat venni, csak ez megint zaj forrás, meg bonyolultabb mint egy lineáris tápegység, nehezebb jól megtervezni, és jellemzően gyorsabban is tönkremegy. Kapcsolási rajz sem kell már lassan annyi integrált ic van ezekben az erősítőken, elég lesz rákeresni az ic adatlapjára, abban lesz kapcsrajz, D osztályú végfokok mind ilyenek. Újonnan sok ilyen mostani modern kapcsolású erősítő szerintem túlárazott, mert az elektronika olcsó benne, nem kell beletenni az anyagot mit a csöves erősítőkbe. Használtan viszont sose volt még ennyi jó cucc aprón olcsón, akárhányszor felnézek apróra mindig látok 3-4 olyan erősítőt amit érdemes megvenni mert már anyag árban adják csak vigye el valaki. Ezek jellemzően 1-2 csatornás régebbi elektroncsöves erősítők ilyen 80-150eFt-os áron. Ezeket meg már a kezdők nem veszik meg mert a nagy többség már multieffektezik és pc-n zenél stúdió monitorral/fejhallgatóval, vagy FRFR hangszóróval. Pedig ezekben a régebbi erősítőkben még nem jellemző az hogy smd alkatrészeket használnának, ha van valami típushibája az adott szériának az már régen ismert, csak utána kell nézni neten, mint nálam a JCM900 SLX-nél ahol típushiba hogy szétég a diódahíd, meg hogy rosszul kötötték be a 2 végfokcsőnél a rácselőfeszültségnek az ellenállását.
-
setup
tag
Így? Akárhogy se könnyű. Manapság egyáltalán lehet még jót venni vagy csak drágát? Az innováció és a legmodernebb technológia az a basszuskombóknál manapság a „D” osztályú végfokot jelenti leginkább.
Sokat fejlődött tényleg és jó is már a hangja. Csak mivel nincs nagy áramfelvétel mellévágnak egy kapcsolóüzemű kínai táp panelt. Időzített bomba. Az előfokja persze teljesen felületszerelt, így nincs kifurkálva a nyák az alkatrészlábaknak.
Ha nem kell furat a penelbe már spórolják is ki még a műgyantát is az áramköri lapból. Úgy sem derül ki, meg minek is az bele, úgy is tömör.
Az eredmény pl. egy Markbass kombó, ami jót szól. Tehát egekben az ára újonnan. 10-15 éves korára nem az, hogy egy-két darab, hanem gyakorlatilag mind tönkremegy.
Ha nem az egyik igénytelen alkatrészbeszállító filléres kerámiakondija tojik be (de soha nem jössz rá, hogy hol és melyik, mert titkos a kapcsolási rajz), akkor hajszálreped az előfok panel vagy letérdel a táp panel.
Minden panelen, mindenhol, minden alkatrészenként összetaknyolva belül műanyagos ragasztóval. Gazdasági totálkár árképzésű szakszervíz háttér olaszban.
Tehát gyakorlatilag csak garázsban gányolt van használtan.
Kapcsolási rajzok ugye nincsenek publikálva. Vakon próbálgatják a drótosok mi lehet a baja. Ha véletlenül meg is találja emberünk, agyon kínozza a mindenét is, mire legyőzi a ragasztásokat.
A hangszórók között meg ugyanúgy előfordulhat gyártási hibás, ami teljesítményen megég, ha mindez nem lenne elég. Szóval a használt kilőve. Újonnan meg túlárazott és akkor vegyél jót.
Aztán, ha problémád van ezzel van csöves is még drágábban -
X2N
őstag
válasz
kutyek #55981 üzenetére
Az SLO "hibái" vagy karaktere ha finomabban fogalmazunk már elég érzékelhető ha ezeket a mostani modern tervezésű erősítőket mellétesszük és összehasonlítjuk vele. Az SLO-ban túl sok a gain gyárilag, eleve nem érdemes a felénél magasabbra felvenni. Sokszor a negyede már elég, sok híres gitáros nem is használta a hi-gain csatornát csak a Crunch csatornát boostolta(gain 0-t nullára állítva a pedálon hogy ne torzítson, és csak a jelszintet növelve a level szábályzval) meg egy OD-pedállal, ezt is érdemes lehet kipróbálnod a NUX-ban. Nem tudom hogy van-e a Nux-ban depth állító az erősítőn de az igazi erősítőnél alacsonyabb hangerőn érdemes feltekerni, ez kicsit olyan mint a Hi-fi erősítőknél a loudness gomb alacsony hangerőre. Az 5150-is igazából egy SLO, vagyis annak a továbbfejlesztése ahogy a mostani EVH erősítők is, csak betettek még 2 erősítő fokozatot, hogy még kompresszáltabb legyen a hang.
-
Én nem akarok ennyire érteni ezekhez, de köszönöm a tippet. Thomann-on is ~ 5* még ilyen horror áron is, úgyhogy megnéztem a multiban, és van ez a modell is (nyilván csak a high gain csatorna) - eddig hanyagoltam, de most beállítgattam, elképesztően zsírosan szól! Jobban bejön, mint a SLO 100. Nincs olyan bolond uber sustain, de mégis átjön a durva gain, olyan gatyaolvasztóan szaturált-kompresszált, és ezzel együtt is megmarad a játszott hang karaktere. Egyik legjobb ultra gain hang a Nux-ban... (eddig 5150 / VH4 volt a kedvenc ilyen téren, de ez is van olyan jó, a Soldano valahogy egysíkúbb ezeknél - nyilván az én multimra és ízlésemre értve)
-
cucka
addikt
Nézem a Sunn honlapot, de nekem ez pont a kivételnek tűnik.
Ugye általában az van, hogy a kínaiak megveszik a márkanevet, és valami ócska szemetet fognak azon a néven árulni (lásd a valamikor legendás Blaupunkt márkát)Ez itt meg nem ilyen, amerikai iparági arcok licenszelték a nevet a fendertől, ők indították újra a márkát, és amerikában fogják gyártani. És ez idén történt, szóval ezért van csak preorder.
Szerintem ez így tök rendben van, és az áraik is egész jók, ahhoz képest, hogy egy made in usa kultikus márkáról beszélünk.
-
X2N
őstag
"Raktározásra meg nem költenek, már előre eladnak mindent az ilyen nagyobb forgalmazóknak."
Ezt onnan sejtem hogy már 10 éve is a kínaiak úgy adtak el erősítőt hogy fizikailag erősítő nem volt még a boltokba se(én 4 hónapot vártam rá hogy megérkezzen) de a a honlapon már fent volt a 3D render hónapokkal ezelőtt.Ahogy most a SUNN nevű erősítőgyártót is újraindították mert csomó stoner/doom gitáros felverte az árát 4000dollár fölé a sunn model T-nek a használtpiacon. Érdemes megnézni a honlapon a képeket, mind 3D render.
Ti vennétek így erősítőt, hogy a cég még kvázi nem is létezik, csak gyűjtik a pénzt, meg a befektetők pénzét hogy beindíthassák a brandet?
-
X2N
őstag
Ismerve a gyártókat mindegy egyes centet megfognak az alkatrész árakon, 30%-os kedvezménnyel számoltam de ha megnézted a jfetet mouseren 1000-es darabszámú rendelésnél már fele árban adják a dolgokat, ami azt jelenti hogy az összes alkatrész összesen kerülhet legjobb esetben ~60eFt-ba egy 15W-os lunchbox fejnél. Ami azért nem rossz, tömegtermelés előnye. Szerintem meg van mindig előre hogy mennyit gyártanak le.
Ilyen nagy gyártóknál elképzelhetetlen az amit én megcsinálok hogy a 150Ft-os Mallory csatolókondenzátor helyett beteszek 360-400Ft-os Orange Drop-ot. Mert csakEz már bőven a boutique kategória.
Milliós eladások nincsenek, azt olvastam valahol hogy az ilyen handwired erősítőkből átlagosan ~30db-ot készítenek el havonta pl egy Soldano-nál Amerikában, úgy éri meg egy nagyobb cégnek. Ezeknél a sorozat gyártott cuccoknál szerintem havonta maximum 2-3ezres darabszám ami reális. Raktározásra meg nem költenek, már előre eladnak mindent az ilyen nagyobb forgalmazóknak.
-
cucka
addikt
Köszi, így érthető.
Ami gyanús, hogy ha az Orange-nak csak az alkatrész és a vas 81 ezerbe kerül, akkor szinte teljesen kizárt, hogy 162 ezerért adják azt az erősítőt úgy, hogy az fedezi az ő működési költségeiket és még pénzt is keresnek.Cégeknél a munkaerő, disztribúció, raktározás, stb. iszonyatos költségeket jelentenek. És hát nem tűnik valószínűnek, hogy millió számra adnának el évente csöves erősítőt, ami lejjebb vinné az overhead-et.
-
setup
tag
válasz
Moleman #55958 üzenetére
Képzelheted milyen pipa vagyok. Ha arra a disszonáns szarra vágynék, amit két különböző készlet húrjai együtt képeznek eleve semmilyen új húrkészletet nem kéne vennem, még olcsót se. Az még hagyján, hogy el van vágva. Nekem is eszembe jutott, hogy fej nélküli bézről vágták le, de a bundok felett is fényesedik egy ilyen acél készlet használat közben. Nem értem mi a rák ez, de nem gondoltam a Muzikerről, hogy ilyen hely. Meglátjuk mit fognak válaszolni.
Acél, rugalmas is ergo a világ végéről is jöhet mi bajom lehet? Gondoltam kizárt, hogy megsérül, aztán mégis megszívtam. -
X2N
őstag
cucka-Mondjuk úgy hogy nem másolhatod le 1:1-ben a másik gyártóét mert akkor pernek nézhetsz elébe. Pár alkatrész értéket meg kell változtatni azért.
Levezetek neked egyet példaként. Árakkal úgy kalkuláltam h biztos kijöjjön az adott alkatrész...
Legolcsóbb Orange Dark Terror 15W fullcsöves fej, 250eFt.
Made in china, pcb.
250eFt
-3eFt szállítás házhoz 247e
-27% áfa 180e
-10% haszon a Thonann-nak 162e162eFt
Erősítő anyagára(alkatrész ár, maradék pénz): Összesen: ~116eFt, mennyiségi kedvezménnyel 81eFt.
3x ECC83 24eFt 138eFt
2x EL84 15eFt 123eFt
hálózati trafó 20eFt 103eFt
kimenő trafó 15eFt 88eFt
kis alkatrészek~5eFt 83eFt
csőfoglalatok, kapcsolók~10eFt 73eFt
pcb 2eFt 71eFt
sasszi, +festés stb~25-eFt 46eFtMivel ez egy lunchbox fej, fa doboza nincs így erre nem kell költeni se bőrözésre fogantyúra.
Marad 46eFt,(mennyiségi kedvezménnyel marad 81eFt) amiből még lemegy a dolgozók munkabére(kicsi,óccó, kínai munkabér), meg a helybérlés stb.
Persze ez csak egy ilyen kalkuláció, az alkatrészek áránál nem mennyiségi kedvezménnyel számoltam hanem 1db-os árral, ha 1000db-ot rendelsz adott alkatrészből akkor kapsz Mondjuk 30% kedvezményt az alkatrész árakra.Engl E606 Ironball Head 20W 336eFt
Ez nagyon hasonló mint az Orange csak made in Germany.
1 előfokcsővel van benne több...viszont nem vitték ki távolkeletre a gyártást ezért kerül ennyibe. -
cucka
addikt
válasz
Moleman #55972 üzenetére
A 90-es és 2000-es évtizedekben übermenőnek számított a warwick, csomó menő bőgős ilyenen játszott. Mostanában mint ha kikopott volna.
Meg az se segít, hogy az utóbbi 3 évben kb. megduplázták az áraikat. A thomanon a legolcsóbb, igazán szegényesen kinéző német warwick 850 ezerbe kerül
.
De ők gyártják a Sadowsky olcsó szériáját is - amit úgy kell érteni, hogy kifizetsz 1 millió fölötti összeget egy Fender másolatért, és akkor még te vagy az olcsójános, mert nincs pénzed egy rendes Sadowsky-ra.
(Nem tudom, mi van a németeknél, de a Sandbergek is brutál kib*szott drágák lettek)
-
Moleman
addikt
Én őszintén csodálkozom, hogy ki vesz még bármilyen Warwick terméket.
Pl 20+ év alatt soha semmilyen hangszerkábelem nem ment tönkre, még a filléres König mikrofon és társai is bírják. Egyetlen kivétel a Warwick gitárkábel volt, amit többször újraforrasztottam, aztán feladtam.Na jó, a gitártokjaik nem rosszak, de ma már csillagászati áron mennek ahhoz képest, hogy mit nyújtanak - bár a többi is, pont a napokban csodálkoztam rá, hogy pl a CNB nejlonhúros puhatokom, ami Ausztriában ingyen elvihető volt (teljesen újszerű állapotban), nálunk most 18.800 Ft.
A 3 milliós custom shop hangszer persze lehet, hogy jó, de a márkanevet jól lerombolták alóla. A Joyo meg a Behringer is tök jó, hogy van, mert olcsó, de nem szívesen vennél tőlük butik erősítőt 3 millióért.
#55967 doc
Ez érdekes, nem is gondoltam volna, hogy nincs a Katanában hangoló. -
X2N
őstag
Igen amit írtam az a 60-70-ezer forint az egy csöves előfok 3 előfokcsővel, nem félvezetős mint az Uzi. De ott van a soldano supercharger is amit régebben építettem 2 előfokcsővel az olcsóbb kicsit, és hasonlóan jól szól. Ez viszont konkrétan úgy fog szólni mint a 2 milliós Friedman előfoka. Ugyanazok az ellenállások, kondenzátorok, még márkára is. csak turret boardra megépítve kézzel vezetékezve.
Csővel egyszerűbb jól szóló erősítőt építeni, csak költségesebb az alkatrész árak miatt. Félvezetővel kihívás.
-
cucka
addikt
Kinyitottam a thomannt, 693 fajta boost, od és torzító pedált lehet náluk kapni.
Ne kábíts már, hogy ezek mind egyedi 0-ról tervezett pedálok.És azt nem értem, hogy tudsz 250-350 ezer körül orange, engl meg hasonló csöves erősítőt venni? Úgy hogy abban az árban benne van az összes résztvevő cég működési költsége, haszna, az adó, jelentős marketing költség, stb. stb.
Ha 150 ezer az anyagára egy jobb csöves erősítőnek, akkor a boltban fél millió alatt nem lehetne semmilyen csöves erősítőt kapni. Közben meg de, bőséges a választék.Ha minden alkatrészné az 1 darabos kisker árat veszed, akkor gondolom kijön a matek. De most érted, ahol legyártanak évi 5000 torzítópedált, na nekik mennyibe kerül a j201-es darabja, amit ők kínából a nagykerből rendelnek? Negyede-ötöde a kisker árnak?
-
doc
nagyúr
Igen, elvileg a sajat erositojuk hangzasat pakoltak pedal formaba.
"60-70eFt-ból megépíthető az előfok anyagárban és akkor még lehet sokat mondtam"
Az Uzi meg kerul 18ezerbe es kesz vanDe ha a 60-70 ezerhez hozzaveszed az idot es a munkat, az is dragabb lesz mint maga a Friedman pedal... Persze ha valakinek hobbija a butykoles es elvezi, az mas kategoria es mas ertek
Hogy mennyire kozeliti a Friedman erosito hangjat nem tudom, de azt igen hogy baromi jol szol
-
doc
nagyúr
válasz
Moleman #55954 üzenetére
"ha ugyanaz a funkcionalitás, miért nem jobb nekik is a sok kis pedál helyett egy multi vagy bármilyen rack effekt"
En peldaul azert kotottem kisvonatot a Katana ele meg az FX loopjaba, mert igy egy pillanat alatt egy mozdulattal tudok barmelyiken tudok allitani, multin vagy az erositon ez eleg maceras.Meg mondjuk a looper/tuner funkcionalitas nincs meg a Katanaban, es a loopert (foleg a drum trackek/metronom/backing trackek miatt) nem is lehetne normalis hasznalhatosaggal megvalositani, ahhoz baromi jok a fizikai gombok.
Illetve extrakent az is tok jol johet hogy ket kabel atdugasaval ra tudom kotni a masik erositore (bar most hogy a Joyo Zombie kapott egy kulon cabet, valodi kapcsolat nincs a ket erosito kozott, de ha eppen ugy lenne, gyorsan megoldhato
)
-
X2N
őstag
Néztél mostanában alkatrész árakat? A J201-es jfet-nek a darabja!! 1500Ft-és ezeket válogatni kell ezekbe a pedálokba mert nincs 2 egyforma karakterisztikájú/erősítésű jfet. Ez pedig csak 1db alkatrész a sok közül. Sok speciális alkatrész kell az ilyen pedálokba, mivel hangot alakítunk. Azért ma már nem gyártanak annyi féle szilícium germánium félvezetőt mint régen, sok ilyen pedálban raktárokban elfekvő vagy ilyen olyan 30-40 éves, neadjisten katonai elektronikából harvesztált alkatrészek is lehetnek, ahogy az első Fender erősítőket is nagyrészt katonai rádiókból bontott alkatrészekből építették. Akkor az volt olcsón elérhető nagy mennyiségben. Egy dual rectifier kaliberű torzításhoz kell 6-7-8db egy ilyen pedálba. Pár száz darabot meg kell venned előre hogy beindulhasson egy ilyen pedál sorozatgyártása, arról nem beszélve hogy meg kell tervezned a pedált a 0-ről mert az nem játszik hogy lemásolunk innen-onnan a netről lementett kapcsolásokat és elkezdjük sorozat gyártani, sok kapcsolás le van védetve.
Csöves erősítőknél pedig felmentek a csövek árai is most az ukrán háború óta, régen 3-4eFt volt egy előfokcső most már inkább 8-10eFt. Ebből kell 4-5 egy tisztességes erősítőbe, plusz végfokcsövek 20-50eFt-ba kerülnek, a trafóknak az árai megint csak felmentek, én is vertem a fejem a falba hogy halogattam a trafó vásárlást és nem rendeltem meg előbb. Ha csak egy 20-30W-os csöves erősítőt építenék abba a hálózati, kimenő,fojtó trafó összesen olyan 70-80eFt...50W-os erősítőhöz már olyan~120eFt. Szóval anyagárban a legtöbb erősítő megáll olyan 150-200eFt-ból sasszival, viszont ha szeretnél mondjuk egy normális rétegelt fából készült dobozt ami le van bőrözve, fogantyúval, ráccsal mindennel stb. az ~100eFtHa már legendá erősítő: Sunn Model T van eladó a reverben. Ezen még Hendrix is játszott, Doom, Stoner legenda.
-
cucka
addikt
válasz
Moleman #55963 üzenetére
Roto acél húroknak van piros harisnyája, de nem valószínű, hogy olyat raknának rá a cort gyárban. (Ezt onnan tudom, mert írtad, hogy kényelmes volt
)
Felmerült , hogy ha rendelsz a Warwick custom shopból egy hangszert 3 millió forintért, akkor vajon arra is piros warwick húrt raknak gyárilag?
-
Moleman
addikt
A Cort Action-A valamilyen piros harisnyázott húrral jött a gyárból, nagyon jól szólt, kényelmes is volt, de 5+ év után azért már illett lecserélni, és akkor csak piros Warwickra futotta.
Az tényleg szörnyű, kényelmetlen, mintha vastagabb lenne a sodrat rajta, sokkal durvább a felülete.
Szóval ezért rendeltem meg a piros harisnyás alis húrkészletet, hátha véletlenül ugyanolyat kapok, mint a gyári volt.Ki még nem próbáltam, azóta is ugyanaz a piros Warwick van rajta.
-
cucka
addikt
Boldog-boldogtalan butik pedálokat gyárt, ezekből a 3-400 eurós pedálokból annyi van mint a szemét.
Javíts ki ha tévedek, de laikusként arra tippelek, hogy ezeknek a baromi drága pedáloknak a többségét egy villanykar bsc-vel össze tudja bárki rakni 3-5 ezer forintnyi alkatrészből, és a gyártási költségben a legnagyobb tétel a fémdoboz és annak a lefestése.
Amúgy itt pont úgy van, ahogy mondod, a potik vezetékezve vannak és nincsenek a pcb-re forrasztva. Sőt, ha elromlik egy poti, így a műanyag csatlakozóval még egyszerűbb is cserélni szerintem. De mit értek én a lovakhoz...
-
X2N
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #55952 üzenetére
Ezeknek a pedáloknak már külön piaca van, annyi féle boutique pedált gyártanak, hogy már itthon is van bolt ami kifejezetten csak ezekkel foglalkozik. Ilyen pedáloknál válogatott alkatrészek, egyedi kapcsolások vannak, egy multieffektben nem fogod megtalálni ezeket, csak az általánosan használt, mindenki által használt népszerűbb pedálokat. Sok régi pedál ma már nem kapható, mert már nem gyártanak olyan alkatrészeket(főleg félvezető alkatrészeket) amikből az eredeti épült, tehát ritkaságnak számít. Itt tudsz csemegézni, azért akad 1-2 amit én is kipróbálnák(Earthquaker Devices Sunn O))) Life) a csöves erősítővel.
cucka-A műanyag csatis megoldás elmegy. De miért kell feleslegesen műanyagot használni amikor oda is forraszthatnád? Olcsóbb, viszont dárágg a munkaerő aki ért hozzá hogy mit hova kell beforrasztani. Ennyi pénzért 1mFt+ már legyen handwired. Potméterek ne legyenek a pcb-be forrasztva, hanem vezetékezve legyenek és a cső foglalatok se legyenek rátervezve a pcb-re mert azok meg 100 fokra felmelegednek és melegítik a pcb-t meg az alkatrészeket.
-
cucka
addikt
Az miért baj, hogy műanyag csatikkal vannak csatlakoztatva a potméterek? Nekem egész elegánsnak tűnik. Amúgy simán lehet, hogy ez a kis erősítőjük nem kézzel forrasztott, a linkelt 2 milliós példány meg igen.
És ezeknek is csodájára jár mindenki, mert jól szólnak, szóval amennyire legendássá válhat 10 év alatt egy ilyen old school csöves erősítő most a digitális korszakban, annyira legendássá vált.
#55958Moleman
Teljesen normális ez az ár húrkészletért. Basszusgitáron azért játékérzet és hang szempontjából is a legfontosabb paraméter, hogy milyen húr van rajta.
Ezért vesz mindenki 10+ ezerért húrokat, pedig vehetnének féláron piros warwick-ot is. (Az alis szutykokról nem is beszélve) -
Moleman
addikt
Ha hangszeren lett volna, szerintem a hídnál is meg lenne törve a húr, de ennek ellenére sem normális, hogy levágott végű bontott húrt kaptál, főleg ennyi pénzért.
Az én világomban ez nagyon drága, pont egy éve vettem basszusgitár húrt aliról 7.22 dollárért.#55955 cucka
Így van, ebben a formában majdnem annyira praktikus, mint egy multi, a próbateremben csak kiveszed a tokból (esetemben eredetileg egy laptoptáska), lerakod, adsz neki áramot, 2 jack kábel és játszol.
A számokat meg úgy kell megírni, hogy ne kelljen túl sokat szteppelni, max 1× kelljen rálépni szólókiemeléshez.Ezt én könnyen elkerülöm, nem szólózok, mindig csak ritmusgitáros vagyok.
-
X2N
őstag
A Friedman BE-OD meg a Friedman BE-100 jfetes emulációja, ahogy írják is a Friedman oldalán.
The BE-OD overdrive pedal captures the tone of the now legendary Friedman BE-100 amplifier which has graced the stages of world-class musicians the world over.Azt nem tudom mitől lenne legendás a BE-100, nincs még 10 éve se hogy kiadták ezt az erősítőt. Ahogy láttam az újabb erősítőik már nem is kézzel vannak forrasztva. Műanyag csatikkal vannak bekötve a potméterek
Alkatrészeket elnézve hoz egy kötelező szintet, sárga Mallory 150-es kondik vannak csatolónak, nekem Orange Drop-ok vannak az erősítőben 2.5X drágább.
Élőben nem valószínű hogy látni fogok ilyet itthon amilyen ára van. Ennél még egy Soldano SLO 100 is olcsóbb, arra lehet mondani hogy legendás, amikor kijött, csodájára jártak a gitárosok mert akkor nem volt ilyen hi-gain erősítő.
A BE-100 kapcsolási rajza fent van a neten, 3 előfokcső kell csak az előfokhoz (tiszta/torz), simán utánépíthető, ez is csak egy "moddolt marshall". Szerintem 60-70eFt-ból megépíthető az előfok anyagárban és akkor még lehet sokat mondtam, kicsit persze nagyobb lesz mint egy pedál. -
setup
tag
válasz
Ba cy lus #55953 üzenetére
Annyi kiderült biztosra, hogy legalább élő ember volt, nem csak valami chatbot? Holnap fogok próbálkozni, most túl pipa vagyok hozzá.
Húrral ilyen még nem fordult elő velem soha. Oké, nem a legolcsóbb húrkészlet, de ég szerelmére már értitek...
Először arra gondoltam vásárló is trükközhet, de az új hangszereket felhúrozva szállítják. Ha meg csak azért rendel egy olcsó készletet is, hogy utána kicserélje a húrokat és visszaküldje a drágábbat, hogy mégse kell, akkor minek vágta le a végét oldalcsípővel? Nem áll össze.
Inkább a boltban lesz valaki, aki szerint ezen nevetnem kéne, de nem vicces. -
cucka
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #55952 üzenetére
Az az értelme, hogy kis helyen rendezetten vannak a pedálok, el tudod vinni az egészet egyben próbára, koncertre, stb.
Ha csak úgy kiraksz 8-10 elemű kisvasutat a földre, akkor egy fél négyzetméteres, pedálokból, patchkábelekből és tábkábelekből álló laokoón-szoborcsoport lesz belőle.
Olyat nem nagyon látsz, hogy játék közben egyesével kapcsolgatnák a pedálokat, az elég életszerűtlen.
-
Moleman
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #55952 üzenetére
Pedig akár lehetne is utalás, közel sem tudok annyira játszani, amennyi cuccot felhalmoztam.
Amúgy az igazán profik bekötik egy nagy midis vezérlőbe az összes pedált, mindegyik mindig be van kapcsolva, és ugyanúgy tudnak a patchek között váltani, mintha multi lenne. Az már más kérdés, hogy ha ugyanaz a funkcionalitás, miért nem jobb nekik is a sok kis pedál helyett egy multi vagy bármilyen rack effekt.
Valószínűleg ez is ilyen historikus megszokás, mint általában a gitáros dolgok 99%-a.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Moleman #55941 üzenetére
Ezeknek a pedalboardoknak nem latom ertelmet. Az, hogy hulyen nez ki, egy dolog.De teljesen eletszerutlen, hogy egymas melle/fole hanyt pedalokon valaki a labaval, jatek kozben pont eltalalja a gombot, amit taposni kell, plane nem tekergeti kozben.
Azt meg plane birom, tobbszor lattam YT videokon, ha valaki elott van vagy 10+ pedal, magyarazza, mire jo egyik masik, de gitarozni meg nem tud.
(az uccso mondat nem utalas rad) -
Moleman
addikt
Sokáig én sem szerettem, volt egy Joyo Voodoo Octave fuzzom még a pedálboard kezdetekor, nem bírtam vele, el is adtam gyorsan.
Aztán kijött Chapman Clockwork Wolf lemezzel, rálépett a Dunlop Octaviora, én meg azonnal beleszerettem ebbe a hangba.
Gyorsan vettem egy elvileg mindent tudó Biyang fuzz pedált, ismét nem tetszett, végül rátaláltam az EWR Octopussy-ra, az pont ezt tudja.
Persze ez is totál indokolatlan vétel volt, azóta sem játszottam semmilyen más számot octafuzzal, az Amplitube-on belüli Octa-V pedig pont ugyanolyan tökéletesen szól.
-
setup
tag
Sziasztok Muziker-be van valakinek kapcsolata?
Átveréssel indul nálunk a kari.
Megrendeltem a Muzikerből ezt a húrkészletet.
Ma meg is jött a csomag, ami egy A4-es méretű bubis boríték volt. Kibontva se a húrkészlet dobozán, se belül a borítékokon semmi, ami a bontatlanság jelét mutatná. Kiszedve a húrokat borítékokból ez a látvány fogadott.
[kép] [kép]
E-A-D húrok oldalcsípővel levágva, a G húr nem, de annak meg az anyagának a színe még csak nem is egyezik a többivel, szóval gondolom még csak nem is egy készletből van a 4 húr.
Na, most a húrok végét megcsavarja a kulcs, szóval ha már volt hangszeren egy húr az meglátszik. Ezt valami bolti alkalmazott követheti el.
Egyrészt jó lenne elérni, hogy a vonatkozó bolti alkalmazott mást ne b.sszon át, másrészt nem olcsó visszaküldeni a csomagot és nem bánnám ha megkapnám azt, amit kifizettem rendőrségi ügy nélkül.Hol osszam? Esetleg GS-en üzenőfalra? Csak ott meg nem lehet betenni a képeket. Nem ismertek valakit a Muzikernél, akihez fordulni tudok?
-
doc
nagyúr
Na a fuzz mondjuk pont nem az en 'cup of tea'-m
A tobbi pedalnal nem vagyok tul valogatos (talan a reverbnel igen, egy jo kis Hall azert legyen mar benne), de overdrive-bol/distortionbol annyifele van, mind kell
Mondjuk a kedvenc a Joyo UZI (allitolag a Friedman BE-OD klonja), meg egyszer majd akarok egy REVV G4-et, jo cucc de mocskos draga :-/ -
Moleman
addikt
Biztos jó lenne, de a kici olcó kínai pedálok árából kb csak egy Ampero jönne ki.
Bár az tény, hogy valószínűleg az is hasznosabb lenne, mint a sok kispedál bedobozolva a szekrényben.
De ezért szeretem az Amplitube-ot, abban is benne van szinte minden pedál,
és virágbolti verzióban kifejezetten olcsó is. -
Moleman
addikt
A Joyo American egy Fender Tweed erősítőmodellező, tudna komolyabb overdrive-ot is, de nekem csak egy nagyon enyhe crunch van kitekerve rajta, tiszta akkordkíséretre és fingerstyle-ra szoktam használni, néha kompresszorral, néha anélkül. A BB preamppel együtt pedig zúzós classic rock, amit szeretek. És nem utolsósorban próbateremben kb bármilyen ottani erősítő tiszta csatornájára dugva kiszámíthatóan jól szól.
A Digitech meg a MojoMojo csak azért van még fent, mert más jellegű torzítást tudnak, de nem igazán használom őket, mert csak magukban jók, nem működnek jól együtt a többiekkel.
A hangoló már nincs fent, nem volt elég pontos, inkább cipelem magammal a Zoom multit, aztán bedugom külön egy ABY pedállal.Régen még több torzítóm volt, különböző ízvilágokkal, volt ugyanilyen Joyo erősítőmodellezőből Mesa Boogie, Artec Twin Head, Suhr Riot kópia, OCD kópia, tube screamer kópia, de annyi már tényleg felesleges.
-
X2N
őstag
válasz
Moleman #55941 üzenetére
Jól látom hogy hogy van 4db OD/Distortion pedál is?
Nekem pedálból csak egy kompresszor, OD, hangoló-ra lenne szükség, minden másra ott a Alesis Midiverb 4 amit használtam vettem fillérekért. Csak kicsit sokalltam kiadni 3 pedálra közel 70ezer forintotMost meg már tárgytalan hogy lett egy Vetta II-m, abban minden pedál benne van, még routolni is lehet benne a pedálok sorrendjét
Kérdés lesz-e aki megveszi őket, ahogy a Klon Centaur- pedálokat. -
Moleman
addikt
válasz
benedekco #55936 üzenetére
De, lehet hogy egy tápcsere segítene, olcsó kínai tápra vannak dugva:
Meg hát a pedálok sem felsőpolcosak:
Vagy lehet csak egyszerűsítenem kéne, az igazán szükséges gain szintekhez elég lenne 3 pedál is (kompresszor-zöld BB preamp-Joyo American).Mindeközben van még egy rakás plusz pedál, hátha kell, wah, octafuzz, komolyabb reverb, EQ, looper, hiába cserélgettem őket sokáig, hogy melyiknek tetszik igazán a hangja, végül évek óta egyik se volt bedugva.
Meg még néhány további overdrive, torzító, AC30 modellező, külön chorus, tremolo, hangerőpedál...
De legalább jó befektetés, most legalább 2× annyit érnek, mint amennyiért vettem őket. -
X2N
őstag
válasz
benedekco #55939 üzenetére
Az ideális persze az lenne ha csak a hangszórókat meghajtó lenne erősítő bedugva a hálózati feszültségbe, minden más akkumulátorral működne és ezek az eszközök digitálisan kapcsolódnának egymáshoz és csak az elején és a legvégén lenne AD/DA konverzió. Komolyabb multieffekteknél ha nem fogyaszt sokat megoldható az akkumulátorral használat, csak ugye ez most kezd egyre nehezebb lenni mert pakolják a gyártók bele a nagyobb teljesítményű processzorokat, minél nagyobb/színes érintőképernyőket. Ezért tartottam furcsának hogy a Fractal például nem tett még egy filléres D osztályú erősítőt(ezzel lehetne megoldani egyedül hogy még az erősítő is aksiról működjön) se az AXE-FX-be hogy egyből ki lehessen kötni gitárhangfalra is...
-
Sokat vívtam vele, de sikerült végül megszüntetni a föld hurkot. Akkor van csak amikor a Headrush be van dugva a PC-be USB-vel. De csak akkor dugom rá ha firmware update-elek vagy preseteket/IR-eket/looperhez backing track-et másolok rá. Az USB madzag meg ott lifeg a monitor alatt egy hosszabbító társaságában, szóval csak akkor dugom bele, mikor kell és egy dugás az egész
Én is így vagyok már vele, nem akarok PC-t bekapcsolni, de kikerülhetetlen a perpill a Zoom miatt. Ha backing track miatt be kell kapcsolni a PC-t azzal nincs bajom, mert akkor általában épp rászánom az időt egy hosszabb menetre. Csak van mikor néha 5-10-15 percre a kezembe venném a gityót akkor nem szeretnék bekapcsolni egy PC-t is miatta. Egy keverővel ez is megoldható lenne, vagy ha külön tápra tenném a Zoom-ot, ugyanis működik standalone-ként is a motyó, csak akkor megint egy újabb tápot be iktatok a rendszerbe ami meg földhurkot okozhat.
SPDIF bemenetet volt is tervem használni, de végül a Headrush miatt perpill nincs ilyen vágyam. Ha a Headrush tudna úgy hangot kitolni akkor az lenne a megoldás. Ki tudja, lehet pár év múlva megy a Headrush és lesz valami másik modellező multi amin van digitális kimenet, akkor jól fog jönni. Az optikai ki/be menetek ráadásul még csökkentik is a földhurok kialakulásának esélyét. -
X2N
őstag
válasz
benedekco #55936 üzenetére
Erre van egy megoldás van úgy hívják aktív hangszedő. Hiába árnyékolod le a pc-t, eleve kapcsolóüzemű tápegységről működik, minden tápfeszültségében ott lehet a zaj(nagyfrekvenciás). Ma már minden elektromos cucc zajt termel. Mindenhol kapcsolóüzemű tápegységet használnak már, nem lineárisat ahol csak egy 50Hz-es búgást vett fel a hangszedő ha közelítettél a trafó felé a hangszedővel. Ha eddig hálózati tápról volt meghajtva a kisvasút akkor meg lehetne próbálni elemről/aksiról táplálni. Ez megszüntetné a földhurkot is. Egyébként pedig ha nem vasból van a pedál háza és nagy erősítésű erősítő fokozatok vannak az áramkörben és nincs minden földelés csillagpontosan megcsinálva, tökéletesen leárnyékolva akkor ezek a dolgok antennaként viselkednek...
David Gilmour tudna erről mesélni a 300+ pedáljával amiket régebben koncerten használt. Alternatíva egy komolyabb multieffekt ami tud mindent is, persze ezek meg nem analóg dolgok mint a legtöbb pedál.Nálam az épített SLO erősítőben a csatornaváltáshoz direkt nem használtam már lineáris tápot sem(trafón nem volt neki külön leágazás egyébként sem),úgyhogy lítium ion aksiról működtetem azt a pár LDR-t ami kell hozzá(Legtöbb erősítőben a csatornaváltás relékkel van megoldva, ami csattan ha átváltasz, itt ilyen nincs mert fényérzékeny ellenállások értékét változtatom ledekkel).
-
X2N
őstag
válasz
benedekco #55934 üzenetére
Ez lett volna a másik dolog amit akartam kérdezni, hogy nálad egyszerre működik a headrush, a hangkártya, a pc, a stúdió monitor. Nincs zaj, földhurok probléma? Mert ezek mind hálózati feszültségről mennek. Zoom hangkártya egyébként tök jó mert S/PDIF-en keresztül is lehet digitálisan felvenni vele felesleges AD konverzió nélkül(Ha van olyan eszközöd ami ezt támogatja, de ahogy elnézem a Headruh-on pont nincs digitális kimenet S/PDIF, kár érte), ha kellene nekem felvételre egy audio interface a Vetta II-hez akkor ilyet vennék(Vetta II-nél van S/PDIF Out 20+ éves cucc
). Nézegettem tegnap ezeket a 8", 10"-es stúdió monitorokat, hát már itt is minden D osztályú erősítőkkel van megoldva és a belépő szintű cuccok se feltétlenül jók, amit mutattam 10"-es stúdió monitor 160eFt-ért konkrétan zajos volt az első youtube videóban amit megnéztem...
Én eltudom képzelni hogy a jövőben lesznek majd olyan multieffektek beépített audio interface-el, amiben lesz egy alap beépített DAW-és ki tudod kötni stúdió monitorra és magában használni mindenféle pc nélkül könnyedén érintőképernyővel...persze ezt már most is megtudod csinálni csak egy alap keverő kell amibe bekötöd a headrusht meg valamit ami a backing track-et megszólaltatja laptop/tablet/mobil-ról és akkor kevesebb eszköz van a földhurokban.Nálam meg pont az ellentéte volt a szempont amikor újra elkezdtem gitározni, hogy nem akarok pc-t látni a gitár "rendszerben" és digitális cucc maximum az effekteknek lesz.
-
válasz
Moleman #55935 üzenetére
Igen, a PC zaja az horror tud lenni ha rossz felé fordulsz.
Annó gondolkodtam, hogy valami árnyékolást rá kellene tolni a házra, meg persze állandóan feljön, hogy jobban le kellene árnyékolni a sztratot.A kisvasúton nem lehetne zajosságon javítani egy táp cserével? Vagy ez csak az alapzaj amit maguk a pedálok amúgy is csinálnak?
Azok a Revstar gityók nagyon tetszenek, valami jó kis P90-el kellene egy.
-
Moleman
addikt
válasz
benedekco #55925 üzenetére
A PC zajától tényleg jó lenne függetlenedni, mióta nagy asztali gép van nagy monitorral, a single coilok brutálisan sok zajt fel tudnak venni, ha rossz irányba fordulok - de ez akkor is így van, ha egyszál erősítővel játszom a gép előtt ülve. Egy laptoppal lehetne minimalizálni a zajt, de azt meg lusta vagyok mindig előszedegetni, az asztali úgyis mindig be van kapcsolva. Lehet, hogy emiatt is fordultam mostanában újra az akusztikusok felé, az a gép előtt se zajos.
A kisvasutam viszont mai füllel már nagyon zajos, még kikapcsolt állapotban is, de arra már nem akarok többet költeni, úgyhogy emiatt fogok a VST-knél maradni, vagy veszek én is egy jó multit, vagy akár egy Boss IR-2-t, ha nem lenne ilyen drága.
Pár éve gondolkodtam is többször HD500X-en, Katanán is, de végül nem lett egyik sem, nem is tudom, hogy mai szemmel mennyire jók még ezek a legmodernebb multikhoz képest.Zenehallgatásra/játékra csak egy olcsó 4"-os Genius 2.0 hangfalam van, tök jól szól, de gitározásra már kevés, meg nem is akarok annyira hangoskodni, úgyhogy általában fejhallgatóval zenélek, ezért lenne értelme valami multinak, mert egyik erősítőmön sincs fejhallgatókimenet. Emiatt meg overkill lenne egy attenuatort venni, még egy Harley-Benton vagy Behringer is 30-50 ezer lenne.
Amúgy van 2 régi multim, de már csak historikus értéket képviselnek, bár a Zoom 707II a mai napig használatban van, mint hangoló. A Behringer LX1-X-et meg simán csak el kéne adni, 2 éve kaptam ingyen, vettem hozzá való tápot, de sose használtam.
#55927 benedekco
Mancuso gitárja ha nem is sima, de Revstar, custom shop. Eddig nem foglalkoztam a munkásságával, de nagyon ötletes, ahogy ujjal pengetve játszik pinch harmonicokat, lehet én is kipróbálom, mert szeretek pengető nélkül játszani. -
Ja, végül nem válaszoltam a kérdésedre.
A Zoom eredetileg VST-zés és hangfelvételre volt. De mióta megvan a Headrush, abban oldom meg a hangzást. Nincs szükségem VST-re. Nem albumot veszek fel hanem a saját prüntyögésemet, szóval nem kell a tiszta hangot menteni, hogy idővel újra tudjam keverni a hangot.
Szeretem mert nagyon alacsony a késleltetés, van rajta digitális kimenet, (amit tudtam használni a monitorokkal míg a monitor erősítője el nem kezdett szarakodni így ha digitális jelet küldök akkor képes ilyen random sercegő/pattogó hangot produkálni. Elég idegesítő), egyszerre megy direct sound, microsoft sound meg ASIO, nem kötik meg egymást a dolgok. Perpill átmenő keverőnek használom, bele van dugva a Headrush kimenő jele és közvetlen küldi tovább. -
Na most hallgatom. A szóló az elején teljesen jellegtelen és érzéstelen számomra. Az is jogos Fockewulf részéről, hogy a gitárok, bassz meg a dob minden mást elnyom.
Ez számomra egy techdemo mint a 3dmark. Nem a zene élvezetére hanem a technikai tudás élvezetére készült.re: X2N
Elbaszott a setup-om tudom. Az a fő gond, minden a PC körül mozog. A zene, film az egy hi-fi szerű berendezésről jön (Rotel erősítő, valami pici otthoni 5"-os hangszórókkal és pici tweeterekkel operáló dobozzal). A pc-s játék, vagy mikor gyorsan kell hang valamiért, backing track meg vele való gitározás meg a monitorokról jön. Közben ott az alaplapi hangkártya amiről a Rocksmith megy néha, mert a szar program nem képes latency nélkül más eszközről üzemelni, azt is ki kell keverni valahova, perpill a stúdiókon van, mert két bemenete van neki, de mehetne igazából akár az erősítőre is, ez talán nem is lenne annyira hülyeség, annyi, hogy akkor az erősítőn átpattintom a forrás kapcsolót.
Az orange nem szól jól, pici a hangszóró. De jobb mint a stúdiók apró hangszórója. A stúdiók sem szólnak jól, de perpill nagyobb doboz nem férne az asztalra. Kivéve ha vennék szép állványokat is.
Szóval ez egy nagyon nagy project hogy rendbe hozzam.
Amúgy azt tudnám még elképzelni, hogy két keverővel oldom meg a dolgot valahogy.
Köszönöm a felajánlást az SLO meghallgatásához. Külföldi lakosként nem tudok élni a lehetőséggel, de fejben tartom. Illetve egyelőre egy ilyen beszerzése is ki van zárva, szerintem az elkövetkezendő 10 évben biztosan. -
FockeWulf
tag
válasz
kutyek #55926 üzenetére
Háát...ez eléggé...öö..."érdekes"... Bírom az ilyen produkciólat, mikor a háttérben a vonósok majd megszakadnak úgy csépelik...a trombitás meg a tüdejét kiköpi úgy fújja, a szaxis recsegtet ezerrel...de a felvételen a gitár,dob, basszeron kívül konkrétan az égvilágon semmi sem halltszik...érdekes...no de ízlések/pofonok...
-
-
X2N
őstag
válasz
benedekco #55925 üzenetére
A Zoom U-44 felvételhez van elsősorban, vagy azért kell hogy a kísérőzenét valamivel megszólaltasd a stúdiómonitoron? Vagy mindig használsz DAW-ot VST-kel és akkor így használod állandóan bekapcsolt pc-vel gitározáshoz? Az lenne az alternatíva hogy egy keverővel kiküldöd a headrush-jelét meg a backing tracket is valamiről a stúdió monitorba/FRFR aktív ládára. Vagy csak a gitárjelet dedikáltan egy gitárkombóba/FRFR aktív ládába. A stúdió monitoron meg szólhatna a backing track. Csak így meg gitárt felvenni nem lehet.
Leggyengébb része a setupodnak tényleg az Orange Crush12, ennek a 6"-es hangszóróját el se tudom képzelni hogy szól.
Jó így már értem miért kell az FRFR aktív hangszóró, én ugyanis nem szoktam gitározás közben backing tracket hallgatni, se fejhallgatón, se hifin. Csak a gitározásomat, ezért van ilyen setupom, felvenni, pc-n matatni már nem akarok. Valahogy ez így alakult az évek alatt....most kicsit átrendeztem a szobát hogy az erősítő közelebb legyen a géphez így majd tudok zenére is gyakorolni, eddig az erősítő csak filmezéshez volt bekapcsolva, hogy ne a tv hangfalait kelljen hallgatni.
Viszont így sem egyszerű a dolog mert vehetnél jobb stúdió hangfalakat, vagy FRFR aktív hangfalat is, csak a stúdió hangfalnak nem valószínű hogy lesz akkora felülete mint egy 12" gitárládának, elmarad a hangerő miatti élmény faktor.
Az is opció lehet hogy nagyobb stúdió monitor hangfalat veszel minimum 8" vagy 10"-es hangszórókkal, ez sajnos nem olcsó (gyorsan megnéztem egy olcsóbb 10"-es hangfalat)mivel stúdiós berendezés.
Vagy ezek a mostani szerintem túlárazott gitárosoknak készített FRFR hangfalak. Ebből szinte biztos hogy mindegyik baromi hangos lesz. Itt azért a minőség kérdéses mert ezek alapvetően fellépésre szánt eszközök így meg se közelíti szerintem egy jó stúdió monitor hangját. Az biztos hogy 2db 8"-es stúdió monitor nagy előrelépés lenne a jelenlegi 4.75" helyett.Egy SLO-t érdemes kipróbálni ha tudsz élőben, nálam kipróbálhatod ha érdekel. De ez annyira nem családbarát már.
-
cucka
addikt
válasz
benedekco #55927 üzenetére
Az eszköz, amit keresel, azt úgy hívják, hogy "matrix mixer".
Azt nem tudom, létezik-e belőle olcsó otthoni megoldás, arra tippelnék, hogy nem. Én szétnéznék a Behringernél, hátha mégis. Ha valaki gyárt ebből olcsó verziót, akkor ők lehetnek azok.
#55926kutyek
Ez a videó is bizonyítja, hogy a magas szintű hangszeres tudás és a jó ízlés nem feltétlenül jár együtt.
Kb. ez nálam az a kategória, mint amikor Mága Zoltán elhegedűli a gyöngyhajú lányt. Amúgy ő is nagyon szépen tud hegedűlni, csak hát na... -
válasz
benedekco #55925 üzenetére
Az a bajom, hogy egy olyan mixer van amin van:
Két sztereó bemenet, meg egy mono, azaz 5 csatorna (S alaplapi hangkártya Rocksmith-re / S Audio interface / M Headrush)
Két sztereó kimenet, meg két mono azaz 6 csatorna (S hifi / S monitorok / M Orange / M Audio interface).
Ezt úgy, hogy a Headrushból jövő hangot össze tudjam kötni az audio interface-el úgy, hogy oda csak az menjen más ne, de mehessen máshova is.
Szerintem ez egy kivitelezhetetlen dolog kb.
re: #55926 kutyek
Húdeszaruljátszik! Yamahán csak a tanulók játszanak. Pffff.Viccet félre téve, jó vastagnak tűnik az a gityó. Ez vajon csak egy sima Revstar?
-
Lazán se kapcsolódik:
"Friss" Mancuso vidBocs az OFF-ért
-
Perpill egy Headrush Gigboard van, egy Zoom U-44-be dugva ami átmegy egy Behringer MS40 stúdió hangszórónak csúfolt dologba. Nem mondom hogy jó, sőt igazából a Headrush-on kívül nem szeretek semmit ebben a láncban, azt viszont nagyon. Elképesztő lépés volt az ezer éves Zoom G3-hoz képest.
A Headrush-t néha átkötöm egy Orange Crush12-be, ilyenkor a erősítő/hangláda szimet kilövöm. Nem sűrűn van ilyen, csak mikor egyedül vagyok itthon és kizárólag reggel 9 és este 7 között van ilyenre lehetőség a szomszédok miatt. Mivel annyira nem használom ezt a lehetőséget ezért nem tervezek ezen változtatni. Nem szól valami fergetegesen, de a semminél jobb. Gondolkodtam is rajta, hogy lehet az Orange-ot el kellene adni annyira nem használom. De nagy ritkán szeretnék egy kis hangerőt be kell hogy valljam, évente kétszer megesik az ilyen.
Amúgy az FRFR-en én is gondolkodtam, de baromi drága. Szóval egy jobb monitor párral sokkal jobban járnék, akkor két funkciója lenne a dolognak.
Itt mindig az a baj, hogy mivel a hang az usbs hangkarin megy keresztül azaz a PC-nek be kell lennie kapcsolva, ezt nem szeretem. Arra gondoltam, hogy lehet kellene valami keverőt vennem és arról oda keverhetném a zajt ahova akarom, ha akarom átkeverem az orange-ra ha akarom akkor a stúdiókra, vagy a PC-re ha épp felvenni van kedvem, vagy a PC-t a stúdiókra. Ehhez viszont már tényleg hülye vagyok, nem értek hozzá, valószínűleg át kellene nyálazni a palettát, olvasni a témában, de perpill se időm se energiám egy ilyennek nekiállni, lehet jövőre.
De egyelőre nincs semmiféle pénz költés, gyerek van, család van, pénz nincs, alvás nincs. Amit fogok venni mostanság az max egy Fast Fret, meg talán húr.
Ha nyugdíjas leszek és lesz pénzem, időm, helyem. Akkor lehet veszek valami hasonlót mint amit te is mondasz, SLO. Vicc, hogy a modellező programokon/effekteken, valahogy a SLO (vagy annak alternatívája/megfelelője) jött be általában a legjobban. De mivel se pénzem se időm, se helyem, ezért maradok a Headrush-on. De mire odaérek, lehet már teljesen más megoldások lesznek és lesz valami olyan hangos motyó amit ma el sem tudunk képzelni, ha lesz még egyáltalán nyugdíj 20+ év múlvaÖsszegezve.
Számomra a Headrush az a megérkezés hangban, ezt kerestem évek óta, ez baromira bevált, qrva jó hangja van. VST-vel simán megvan a hang, csak PC-t nem nagyon szeretnék muzsikálni. Jó lenne függetlenedni tőle. Sok zajt is hozzátesz. Perpill a hangerő az ami hiányzik, hogy a testemben érezzem a hangot, erre kellene valami PA/FRFR megoldás jelenleg. Később milliomos koromban meg egy csővel hogy leszakadjon a fejem. Nekem a Headrush nem az 1000+ erősítő/hangszóró modell miatt kell. -
FockeWulf
tag
Ez is embere válogatja. Én boltokban sose tudtam rövidebb idő alatt kitapasztalgatni egy egy erősítőt hogy most ez mennyire jó az én kicsi fülemnek. Ugyanígy a pedálokat se. Itthon hetek/hónapok is kellettek mire rájöttem mit hová tekerjek akár pedálokon akár erősítőkön hogy igazán tetszen. Pl csak 1 db eq pedál szinte végtelen lehetőségeket nyit meg, persze van minden cuccnak egy alaphangzása, de az millió módon variálható. Nevörending sztori ez...
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
PG-hez megérkezett vissza a CAB, már tolták is a refundot. Még Ola kell, hogy megkapja a karácsonyi ajándékát. :-D
-
X2N
őstag
+1 Azért írtam hogy inkább próbáljon ki több dolgot boltokban. Sajnos nagyon résen kell lenni mit vásárolgat az ember még kezdőként is. Rengetek kétes dolgot árulnak. Tegnap írtam hogy az új Marshall JCM800 Reissue-nél is már QC problémák vannak az új vietnámi trafókkal...
-
cucka
addikt
A gitározás egy hobbi, és a gitárok/erősítők nagyon menő, szép cuccok. Szerintem teljesen rendben van, hogy valaki gyűjtőszenvedélyből, vagy pusztán a vásárlás öröméért költ a hobbijára.
Csak akkor ne próbáljuk logikus érvekkel magyarázni, hogy miért van elengedhetetlenül égető szükség újabb gitárok és erősítők vásárlására.Valójában ha van egy Katana kombód (vagy bármi hasonló) meg egy minőségi gitárod, akkor minden műszaki feltétel adott ahhoz, hogy otthon lakás hangerőn gitározz.
Minden más csak púder. -
X2N
őstag
válasz
Alexios #55915 üzenetére
Amiatt gondolom hogy a line6 is csinált már hasonló kombót FRFR hangszóróval, de igazad lehet ha nincs mellette tweeter lehet csak valami egyedi gitárhangszóró. Ezt
Ctrl+Alt~Del tudná megmondani hogy szól jobban, bekapcsolt láda+mikrofon szimuációval vagy anélkül. Mondtam neki múltkor hogy van nálam egy fölös 1x12-es gitárláda elviheti kipróbálni egy pár hónapra.cucka-Első körben én azt tanácsoltam neki hogy inkább menjen le boltba és próbáljon ki amit tud. Felesleges addig rendelgetni meg visszaküldözgetni dolgokat, főleg kezdőként.
-
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #55911 üzenetére
120e az 1x8"-es aktív láda.
Ha nagyobbat vesz az már 160-180e.
125e egy Hotone Ampero. Abból ~300eFt-ből már én veszek egy 2x12-es ládát, 1 normális Jet city fullcső fejet, meg egy ampreo kaliberű multieffektet amit tudok majd 4 kábeles megoldással használni az erősítővel. Szóval van egy csöves erősítőm, amit tudom magában is használni, meg multieffektel is csak lekapcsolt láda+mikrofon szimulációval.
Vagy veszek egy monitor pa hangfalat horror árba amiben van valami filléres D osztályú végfok kétes teljesítménnyel (2000W) műanyag fröccsöntött dobozba, valami kapcsolóüzemű táppal(ezt onnan tudom hogy nincs 10 kilós 2000W-os erősítő).
-
Alexios
veterán
-
X2N
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #55909 üzenetére
Headrush FRFR108 MKII 8"-es jó drága. Az első kis 10W-os gyakorlóerősítőben volt 8"-es hangszóró. Csak az 20eFt-volt. Gondolom a 12"-es is lesz 160-180eFt. Ez tényleg csak ennyit tud hogy van benne plusz bluetooth az MKI-hez képest?
De azt tudod hogy ettől még egy ugyanúgy egy FRFR Pa monitor hangfal? Még csak véletlenül se gitár láda, gitár hangszórókkal.
Mivel otthon úgy sem használnád ki a bődületes 2000W(biztosan annyi
)-t amit ez a cucc tud mutatok egy alternatívát:
the box PA M 12 ECO MKII
HEstore Bluetooth+2x5W erősítő modul
Hálózati adapterpersze ez elhagyható, ha bedugod a gépbe usb-n keresztül a modult működni fog úgy is.
A modulhoz lehet 3D nyomtatni dobozt, vagy be is építhető a hangszóró dobozába. 5W még sok is lesz otthonra. Ha pedig fellépésre kellene plusz teljesítmény veszel egy 50-100W-os erősítőt, párezer forintért aprón.Mondjuk ennyi pénzért aprón komplett gitárerősítőket is lehet kapni.
-
X2N
őstag
válasz
benedekco #55907 üzenetére
Már kibeszéltük a témát eléggé szerintem. Szerintem itt a többséget amúgy sem érdekli. Én amúgy is kicsit túlságosan maximalista vagyok ilyen szempontból, mindig tudnák jobbat/mást építeni a jelenlegi erősítőknél de most nincs rá igény elég az a 3 ami van. A digitális modellezős erősítőt meg nincs értelme szétszedni, alkatrészeket cserélgetni benne. Régen effekteket se használtam soha, nem volt soha effekt hurok az erősítőmben, úgy voltam vele hogy minek, legyen 1 fasza tiszta/torz és kész, most az épített SLO-val azért lett lehetőségem sok mindenre, van nagyon jó tiszta/torz és még crunch is, most már effekteket is próbálgatom, érdekel a Wet/Dry rendszer építése, mert sokkal jobban szól. ha nem csak az effektezett szól, emiatt gondolkodom hogy az SLO-ban az effekt loopot átalakítom hogy lehessen sorosan és párhuzamosan is kapcsolni. Persze ehhez lehet az is hozzáadott nem keveset hogy ezeket a cuccokat 4x12-es ládán ki tudom próbálni monoban meg stereo-ban is. Még egy második 4x12-es ládán is elgondolkoztam egyébként hogy 2-3m távolságra egymástól milyen jól szólnának a stereo effektek...
Neked mik vannak most? Ilyen Headrush ládát néztél ki? Nem lenne jobb egy 2x12-es láda valami kisteljesítményű stereo félvezetős/csöves végfokkal? -
Ez így pontatlan. Ha nagyobb a hangszóró akkor ugyanolyan hangerőnél is szebben fog szólni mert tágabban fog szólni, több lesz a mélye pl. Nem lesz kiherélve a hang.
re: #55852 X2N
re: FRFR vs PA
Ez teljesen igaz, de eddig nem erről beszéltél, hanem hogy FRFR őrület meg ilyenek. Ezért is mondtam, hogy pl stúdió hangszórók nem lennének-e jók helyette, vagy csak egy stúdió hangszóró, ha elég a mono a gitárra."Nincs mit megcáfolni" akkor miért akarsz cáfolni dolgokat?
"nem építettek soha egy erősítőt se, és a hangot százalékokban mérik egymáshoz " Te jöttél a százalékkal, én csak azt ismételtem meg utánad.
A többi meg teljesen legitim igény.
""egy egész regiment fals infót idedobni. " Pontosan mit is?" Nem az FRFR-rel kapcsolatban hanem a digitális modellező cuccal. Mint pl a latency hülyeség. Már egy jó ideje ez nem probléma.re: #55853 Ba cy lus
"Aki hallja a különbséget, azt érdekelni fogja, aki meg nem, azt nem." Pontosan. De itt még mindig nem egy kész felvételt AD/DA-zol hanem egy gitárt, aminek a hangját mint X2N is említette, már a potméterek is befolyásolják. Ha megvan a hangod a kijövő digitális cucodból, akkor onnan már tényleg számíthat pl a hifi erősítődön lévő konverzió, vagy a hangkártyába menő konverzió, vagy az onnan tovább menőnél, a stúdió hangszóróba. Szóval azért van jóóóóópár konverzió.
Ahogy cucka írta a #55854-ben.
4. a dsp chipben egy algoritmus "gitárhangot csinál" - ez az ami a legnagyobb részét csinálja a hangnak. Itt 1000szer fontosabb dolgok mennek végbe hangzás ügyileg mint a 3-ban vagy az 5-ben. Ha szar a szoftver akkor fos lesz a torzítás hangja, vagy a phaser-é vagy az akármelyik effekté, vagy ha szar az IR akkor kampó megint.
re: #55855 Ba cy lus
Igen, ez baj. De az is baj, hogy valaki azt mondja, hogy ha én hallom a különbséget akkor mindenki hallani fogja és akik nem hallják azoknak is legyen ez fontos. Illetve miért kell maximalizmusra törekedni, egy egyszerűen csak jó konverzió miért nem jó, miért kell kiváló?re: #55857 arnyekxxx
Nyilván, de ha jól értem X2N-nek ez nem megoldás. Amivel persze szintúgy semmi baj nincs, hiszen megvan a joga hozzá, hogy az legyen a megoldás amit használ.
Amúgy ha milliomos lennék (mondjuk valami jó valutában ami minimum 3 számjegyen váltja a jó magyart) akkor lehet én is örülnék egy kisvasútnak, meg pár kibebaszott nagy erősítőnek meg ládának. Meg persze egy hangmérnöknek aki be is állítja nekem a motyótAkkor én sem a headrush-ra sikálnám a húrokat.
re: más
Amúgy vicc, ebben a percben láttam, hogy jött email a headrush-tól, hogy itt az új MKII változata az FRFR ládáiknak, bluetooth-al meg minden. -
Ba cy lus
addikt
Akkor még egyszer: maga a darab egy kromatikus skálával kezdődik, tehát mikor a dal kezdetét gyakorlod, akkor azt gyakorlod, a kromatikus skálát abban a fekvésben. Csak hát 165-ös tempó mellett tizenhatodokat pengetni nekem nem kezdő-szint (még csak nem is haladó). Kromatikus skálán sem.
És akkor még én mondok "nagyokat", mert emlékszem rá, kezdőként mi volt egyszerű. 165-ös bpm mellett tizenhatodokat pengetni biztosan nem. Akár dúr skálán, akár kromatikus skálán.
-
cucka
addikt
Állítása szerint a dalok hangulatát tükrözik a szólói
A slayer-nek kb. kétfajta dala van: a gyors aprítós és a lassú baljós hangulatú.
Szóval igen, végül is az összes szóló tükrözi valamelyik hangulatot.
#55899Ba cy lus
A kromatikus skálát akkor érdemes gyakorolni, ha kezdőként még nem tudsz tempóra pengetni, és nem elég jó a két kéz koordinációja.
Ha már ott tartasz, hogy egy ilyen Chopin etűdnek nekiess, akkor ezek a skillek megvannak, ott már nincs értelme, hogy a darab helyett a sima kromatikus skálát gyakorold. -
X2N
őstag
Marshall megváltoztatta a hálózati és kimenőtrafókat a JCM 800 Reissue-nél, már nem a régi bevált Dagnall trafók vannak benne hanem valami Vietnámban készült...
de gáz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Everest / AIDA64 topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - 2 akku, tartozékok (5.)
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- Sony PlayStation 5 ( PS5 ) Sony PlayStation VR2 Csomag
- Dell Precision 7680 Eco FHD+ 13600HX 14C / 16G D5 / 1T G4 workstation
- Gigabyte GA-Z68A-D3-B3 LGA 1155 alaplap
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol extra kontrollerrel dokkolóval
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- BenQ PD-2700-U Monitor - Designer 4K 27"
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged