Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#35851) randras_83 válasza lugosi (#35850) üzenetére


randras_83
addikt

Mondjuk a free C1 az eléggé le van butítva, de legalább natív az M1 hez. Szóval kb mindegy hogy MacBook vagy iPad:DD:DD:DD

https://www.flickr.com/randras83/

(#35852) El Joe válasza lugosi (#35850) üzenetére


El Joe
tag

Ugyan abban a cipõben járunk… :)

(#35853) kerobi válasza Rusher4587 (#35849) üzenetére


kerobi
senior tag

Nekem nincs ilyen funkció az X-H1-ben. De akkor ugy latszik a focus stackes makrózást kihagyom. 50 expo extra és mégcsak lehet nem is sikerül... Ezt a ES dolgot kulön kellene monitorozni a Fujinak, mert igaz hogy volt hasznalva a gép, de csak kb telefon szinten.

Macbook Air M1, Asrock Z390 phantom gaming mini itx, I9-9900K, 32GB 3600MHz G.Skill, Pro-ject Pre Box S2 Digital DAC+PreAMP, Raijintek Metis plus ház, Noctua NH D15 cooler, Radeon Pulse 5700Xt

(#35854) lugosi


lugosi
MODERÁTOR

Letöltöttem a Fuji raw studio-t, arra tökéletes volt, hogy az elkészített néhány, a későbbi használatot szimuláló tipikus raw képpel kipróbáljam az egyes filmszimulációkat.

Ez alapján ami nekem használatos lesz, az a provia és astia (ezt előre is így gondoltam), illetve a pro neg std és a pro neg hi, illetve az eterna.
Bizonyos esetekben a classic chrome még jó lesz.
A classic neg számomra teljesen használhatatlannak tűnik, ugyanúgy mint az eterna bleach bypass, előbbiről nagy áradozásokat olvastam a neten és láttam a youtube-on, én nem látom azt a helyzetet ahol ez használható lenne, szerintem rettenetes.

Egyelőre nem látom azt a helyzetet, amiben kb. 60 megás rawokat akarok tárolni, így valamelyik fenti filmszimuláció teljesen jónak tűnik.
Fekete-fehérre kipróbáltam az acrost, egyelőre nem látom benne azt a varázslatot, amit a neten tulajdonítanak neki, de lehet, hogy csak nem csináltam még a géppel semmi olyasmit, amihez kellett volna a fekete-fehér.

(#35855) Mr.Csizmás válasza lugosi (#35854) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

acrosnál színre érdemes szűrni témától függően. (aztán meglátod, hogy melyik fekszik a három közül)

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#35856) lugosi válasza Mr.Csizmás (#35855) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Igen értem, ilyet eddig csak fizikai szűrővel csináltam filmen (régen), illetve képszerkesztőben pc-n. Majd próbálgatom.

Szerintetek nagyon vad gondolat, hogy kábellel iphone-ra importáljam a képeket? Ugye van a telefonhoz egy usbc-lightning kábel, azzal rá tudnám kötni. Most az ipad-re egy sima usbc kábellel kötöm rá, de ez nem is volt kérdéses, hogy működik. A telefonra nem mertem még rádugni, nehogy valami zárlatos legyen, vagy ilyesmi. Szerintetek?

Ja, egy kérdés még: nem lehet valahogy finomhangolni a szemérzékelőt? Ha közel tartom magamhoz a gépet mikor kihajtott lcd-vel fotózok, mindig kikapcsol az lcd, mert bekapcsolja az evf-et.

(#35857) adnoctum18 válasza lugosi (#35856) üzenetére


adnoctum18
senior tag

En a Cam Remote appot hasznalom, 10/9-szer hibatlanul mukodik Wifin az X-T10-el kepek attoltesehez. Mondjuk en csak jpg-ben fotozok, rawot asszem nem visz at.

---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---

(#35858) lugosi válasza adnoctum18 (#35857) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Azt már próbáltam, nekem is átviszi, egyetlen hibája hogy nálam így elveszett a geocímke a képekből (nem értem hogy miért).

(#35859) lugosi


lugosi
MODERÁTOR

Srácok, ne legyen már az, hogy új géppel csak én blogolok itt a topikban, szóljatok már valamit.

Az evf/lcd szenzor érzékenységének állítására mások se tudnak megoldást úgy látom, szóval az valószínű nem állítható. [link]

A Classic Chrome egyre jobban tetszik (majd megkeresem a beállításokban, hogy egy kicsit hogy lehet a kontrasztján csökkenteni, amúgy egész okés).

(#35860) vakablak93 válasza lugosi (#35854) üzenetére


vakablak93
őstag

A fujif raw studiot kezdetben én is arra használtam hogy megértsem melyik beállítás mit csinál, de később rájöttem hogy arra is jó, hogy helyben ne azzal vakerázzak hogy mennyire legyenek sötétek az árnyékok vagy a fények. Van hogy nics kedvem, így megvan a lehetőség azt otthon beállítani, elvégre ebben is el lehet menteni a profolokat mint a gépben, de nem csak 7-et mint a T-30-ban magában.

De komolyan miért csak 7? :O Elférne 27 is szerintem.

Megkérdezhetem mi a probléma a érzékenységgel a kereső/kijelző váltásával kapcsolatban?
Én simán csak keresőre állítom és kész, én nem használom a kijelzőt.
A váltási érzékenységgel kapcsolatban én sem tudok róla hogy állítgatni lehetne.

Puszta kíváncsiságból a classic neggel mi a bajod? Én ölni tudnék ha nem C1-ből kéne állandóan kikonvertálgatnom :)

CC-nél amikor zavart a kontraszt, akkor én szín : -2, árnyékok -2 állítottam be, de lehet hogy félreértem amit írsz ( ezesetben bocsi :D )
Te milyen beállításokkal használod ha soknak érzed a kontrasztot?

Illetve a korábbiakhoz: ha jól emlékszem az LR ingyenesben is ipadon felismeri a fuji rawokat, de rákínlódni a tabra a filekoat az már külön művészet. :D
Illetve a C1 ipadra mostmár igatzi vagy még mindig csak a Pilot? ami kb távolni asztali volt korábban?

[ Szerkesztve ]

Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D

(#35861) lugosi válasza vakablak93 (#35860) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Én elég sokat fényképezek úgy, hogy derékmagasságban tartom a gépet, és ha a hasamhoz aránylag közel van a gép (nem kell, hogy hozzáérjen) akkor is átkapcsol evf-re, illetve ha kihajtott kijelzőnél (amikor a kijelző vízszintesen áll) fókuszpontot próbálok kijelölni, a kezemet érzékelve szintén átáll.

A Classic negative kontrasztja, színvilága nem tetszik, erőltetettnek érzem és nem emlékszem rá hogy lett volna olyan filmem annak idején aminek ilyen volt a világa, de lehet hogy csak nem használtam különleges filmeket. Még eddig egyetlen filmszimulációt se állítottam, csak úgy ahogy van úgy próbálgattam őket. A capture one-ig még nem jutottam el.

Egyébként tegnap fedeztem fel hogy van filmszimuláció-bracketing 3 féle lehetőséggel, majd ma próbálgatom, ez nagyon jó ötletnek tűnik.

(#35862) vakablak93 válasza lugosi (#35861) üzenetére


vakablak93
őstag

Vagy úgy, így már értem, hát én a te hejedben rászoknék arra a kis gombra az evf mellett hogy folyaton váltogatom a beállításokat. Abban a helyzetben amit leírsz valóban eléggé irritáló lehet hogy oda vissza kapcsolgat és el-el tűnik a kép.

Alapból mikor a legelején lipróbáltam nekem is az volt hogy nem értettem mit esznek az emberek a CC-n mert nem tettszett a túl kontrasztossga na meg ha kicsit is ráerősítettem az árnyékokra akkor iylen csúnya sötét lila/vörös foltok jelentek meg az emberek bőrén, mondom mi ez :F :F :F

De iővel ahogy kiismertem, leesett hogy kb a legsokoldalúbb az összes közül, érdemes a Q gombot szentnek tartani :D

A CN nekem kb csak 2 helyzetben jön elő, óvárosokban sétálva nagyon adja, na meg az esti naplementés szitukban, minimális utópiszkálással, eszméletlen tud lenni.

A filmszim bracketinget én is felfedeztem az elején, de valahogy mindig elfelejtettem használni, érdekelnének majd a tapasztalataid, hogy mi merre :R

Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D

(#35863) randras_83 válasza lugosi (#35859) üzenetére


randras_83
addikt

#csakaclassicchrome meg a #classicnega:DD:DD
Én is ölni tudnék azert hogy legyen nega a T3ban.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/randras83/

(#35864) lugosi válasza randras_83 (#35863) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Mostanában kezdem kitapasztalni a napokban a szimulációkat, illetve az auto iso-t. Már majdnem beírtam, hogy bugos az auto iso, mert rendre vagy 1, vagy 2 fé-vel felülexponálta a képeket (tűző napfény, gyors zársebesség, tág rekesz, és beállít iso 640-et). Elgondolkoztam azon, hogy milyen beállítást változtathattam azóta, hogy rendesen működött, és rájöttem, hogy DR AUTO-ról áttettem DR 400-ra. És úgy látom, hogy ha 400, akkor +2 fé, ha 200 akkor +1 fé, ha jól emlékszem.
DR 400-zal a classic chrome is teljesen más.

Beállítottam úgy a gépet, hogy az AE-L gomb az AF-On-ként működik, és ha AF-S-ben van a gép, akkor van élességállítás az expógombra és aránylat automatikusra van állítva a fókuszmező, AF-C-ben pedig nincs fókusz az expógombra, olyankor az AE-L gomb mint AF-On működik, és tracking AF pont van beállítva. Ezt a beállítást így hirtelen nem is tudom jobban elképzelni. A tracking nagyon jó, van már ilyen funkcióm a Pana GX80-amon is, de itt 1-2 generációval jobban működik.

Az akkuidő viszont a leggyengébb idáig az összes fényképezőgépem közül, szóval tartalék akksi fog kelleni bármilyen utazáshoz, amikor a nap nagy része fotózással telik. És/vagy powerbank, nagyon jó lehetőség hogy az usb-c-n keresztül lehet tölteni.

(#35865) Rusher4587


Rusher4587
tag

Viltrox tulajokat kérdezem, mennyit kell utómunkázni a képeken?
Olvasom, hogy lencse korrekciót, ca-t utólag kell aplikálni a képekre, el is felejtettem, hogy ez nincs a vázainkban alapból a "kalóz" lencsékhez, és ez így eléggé elveszi a kedvem a beszerzéstől.
Egyáltalán milyen szoftverekben lehet ezt most megtenni?
Tokinákkal is ez van? (Viltrox copy, vagy inkább ugyanannak a bérgyártónak a terméke, csak ők kapnak hivatalos Fuji támogatást, meg AF protokolt, mert perkálnak érte)
Szeretnék valami fényerős, szélesebb fixet, most hétvégi rendezvényre/családlátogatásra már nagyon kéne, és persze egyértelmű lenne a választás, ha futná az új fixekre (amióta kölcsön kaptam egy 23 1.4 LM WR-t, azóta szerelmes vagyok abba az obiba), de nem fussa, ezért nézegettem az alternatívákat.

Viltrox mellett gondoltam az f/2-es sorra is, gyorsabb, és makróban is jobb, mint a régi 1.4-es, ideiglenesen megtenné, csak az a baj -igen, tudom, kezeltessem magam-, hogy nekem az élesség is nünükém, és az f/2.0 sor elmarad még a régi 1.4-esektől is, egészen f/4-ig, amire nem számítottam, idáig az ellenkezőjét hittem, kellemetlen meglepetés.
Régebbi natív 1.4-be azért sem ruháznék be, mert attól tartok, sokat bukok rajta, hamar el kéne adnom, mert amint tehetem, megvenném az újat.

Szóval ti mit választanátok? :DDD

Tudjátok, hogy könnyű a jóhoz hozzászokni, és utána semmi sem ízlik. :(

Si vis pacem, para bellum!

(#35866) gorgo válasza Rusher4587 (#35865) üzenetére


gorgo
őstag

Nem ritka, hogy ugyan nincs AF az ilyen obikban, de egészen jól meg csinálják, értem ez alatt, hogy elfogadható (jó!) a torzításuk korrekció nélkül is (pl. Samyang).
Bár ahogy nézem alaposan utána olvastál, és néztél teszteket eleget. Ezek szerint ezzel nem ez a szitu?

"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"

(#35867) Rusher4587 válasza gorgo (#35866) üzenetére


Rusher4587
tag

Volt nekem több Samyang obim is, 35 1.2, 12 f2 (ez persze hozta a kötelezőt, a kategóriája királya) , de a manuálozás nem az én világom, ráadásul többségében inkább dinamikus témáim vannak. :F

Si vis pacem, para bellum!

(#35868) lugosi


lugosi
MODERÁTOR

Ellenfényben normális, ha gyakran hibázik fókuszban a gép, és/vagy a kitobi?

(#35869) robi1979 válasza Rusher4587 (#35865) üzenetére


robi1979
aktív tag

Mi baj a sima LM WR nélküli Fuji 23 1.4 R-el?

(#35870) lugosi válasza robi1979 (#35869) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Éppen a régi 23 1.4-et nézegetem, van valami hátránya a 2-eshez képest ha az alábbiak nem lényegesek:
- AF sebesség és hang
- nincs időjárásállóság
- súly
- drabális napellenző

Tehát van valami ismert optikai hibája, ami miatt ellenjavallt a kettessel szemben? Az árkülönbözet olyan 100 ezer, és még van a keretemből.

(#35871) madgie válasza lugosi (#35870) üzenetére


madgie
titán

Panaszkodsz az AF-re… azzal pláne fogsz. Lassabb, sokkal érzékenyebb (értsd: többet hibázik), éjszakai csillagfotóknál kézzel is szinte lehetetlen szépen behúzni rajta a végtelent.

Amúgy szerettem, de ha választani lehet, szorítsd össze a fogad, vedd az újat, vagy ha sokallod, ott a 23/2, ami francos gyors, kicsi és éles is (karaktere az nincs sok és nagyon közelre szeret nyitva ellágyulni)

(#35872) lugosi válasza madgie (#35871) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

A fókusznál release priority volt beállítva AF-c esetén, ezt átállítottam.

Az új túl nagy, túl drága (és tudom furán hangzik de ronda is :D ), és tetszene a manual fókusz váltó. A közelpontja nem olyan fontos hogy jó legyen, arra jó a kitobi amit közelebb szoktam fotózni.

Meggondolom, lehet hogy a 2-es lesz, köszi.

(#35873) kerobi válasza lugosi (#35872) üzenetére


kerobi
senior tag

Épp ma jött meg a viltrox 23 f1.4. Félelmetesen jó! A viltrox cégtől rendeltem, nem fogok amazonozgatni meg stb. Korrektek voltak 2 hét alatt megjött (skocia). Csak mérges vagyok rájuk, mert egy hétre rá esett 10 fontot az ára, majd meg is emlitem nekik, ugyanis a vat felét állni akarták, de szerencsére nem esett VAT alá. Ilyen áron már kaphatnék fehér vagy vörös szinben. A fehér szerintem nagyon veri a fenyt, dehát ütuggyá'. Majd csinálok ejszakai fotokat. Nagyon gyors az AF, a 23 f2 es Fuji megy majd eladásra. Az hogy a sarkokban életlen, nem érdekel az emberek mindig a kép közepét nézik.
Van a Laowa-nak egy 100 f2.8-as Tipa dijas makrója ami tueles portrera is. Megprobálom veluk megbeszelni, hogy lehetne-e fuji x mounttal. Sajnos manual, ahogy a LAOWA 33 0.95 is, de az letezik x-mounttal. Izgatja meg a fantaziamat az is.

Macbook Air M1, Asrock Z390 phantom gaming mini itx, I9-9900K, 32GB 3600MHz G.Skill, Pro-ject Pre Box S2 Digital DAC+PreAMP, Raijintek Metis plus ház, Noctua NH D15 cooler, Radeon Pulse 5700Xt

(#35874) robi1979 válasza lugosi (#35872) üzenetére


robi1979
aktív tag

Nekem múlt 7en jött meg a 23 1.4R (nem LM), még a dobozában egyenlőre mert az xt-3-am még a postán. Tegnap dobta be a postás az értesítőt, leghamarabb 7főn tudom kiváltani mert szombaton nincs posta nálunk (ez Tirol). Illetve tudnám, ha nem 70 km-re odébb dolgoznék reggel 8-tól 5-ig, 1 óra utazással. A postai nyitva tartás reggel 8-tó 17:00. Tehát esélyem sincs vagy szabit veszek ki azért hogy ki tudjam váltani. Agyf@sz ez a Fügen!

De a lényeg hogy Omar itt nem említ ilyet amit Madgie írt/írtál a 23 1.4R-ről. Az alatta lévő kommentekben is az van hogy szeretik ezt az obit, szóval nem értem. Van mellette a7III meg Sigma 35 1.4 ART na, az brutál éles nyitva is csak qrva nehéz. Fölé mit lenne érdemes venni portréra? 56 1.2 vagy Sigma 56 1.4 vaaaaaaagy: Fuji 50-140 2.8-at? Melyik a jobb AF-ben, rajzolatban, képminőségben?

[ Szerkesztve ]

(#35875) mikrofon válasza robi1979 (#35874) üzenetére


mikrofon
addikt

Gratulálok jó kis párosítás lesz az.

A postára pedig ne panaszkodj mert van rosszabb ;) nekünk hétfő-szerda:8-16; csütörtök: 8-17, péntek 8-15. Mindig komoly intézkedés hogy ha kapunk valami hivatalos levelet akkor azt át tudjuk venni.....

(#35876) randras_83 válasza robi1979 (#35874) üzenetére


randras_83
addikt

Az attól függ mi a fontosabb?
Az 56 F1.2 alap portréra, viszont az AF lassabb, mint at 50-140, nyitva is penge.
Az 50-140 ugye sokkal több mindent enged, mit egy 56-os, WR brutál élés, persze nincs akkora. mosás mint a 56-nak.

Azt döntsd el hogy sétálni szeretnél F1.2 vel vagy jó a Zoom is.

https://www.flickr.com/randras83/

(#35877) robi1979 válasza randras_83 (#35876) üzenetére


robi1979
aktív tag

Szia!

Ha jól értem amit írsz akkor az 50-140 2.8 nyitva gyorsabb AF és élesebb mint az 56 1.2 fix létére? Tehát ha rekeszelnem kell akkor már majdnem 2.8-on vagyok az 56-al is hiába 1.4.

(#35878) randras_83 válasza robi1979 (#35877) üzenetére


randras_83
addikt

Nem, mind a két obi penge, nyitva is. Csak az egyik kimondottan portré, a másik meg kistele.
Az 56-os olcsóbb, viszont az 50-140 több mindenre jó, ha lehet ezt így mondani. igazából mind a kettő "must have" ha belefér a keretbe.
AF-ben biztosan gyorsabb az 50-140 és ugye abban van stabi is, ráadásul elég jó stabi.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/randras83/

(#35879) madgie válasza robi1979 (#35877) üzenetére


madgie
titán

Az 56/1.2 hírhedten lassú, ami nem azt jelenti, hogy használhatatlan, hanem azt, hogy ki kell ismerni, megvan a kis öreguras tesze-toszasága néha, de ha ráharapott a célra, akkor elég jól le is tudja követni azt.

Én szinte csak munkára használom, de ott nagyon szeretem. Pár napja egy családi fotózásnál az új Fuji 33/1.4-et szerettem volna használni, mert hát ki kéne próbálni, meg az fenegyors, szipiszuper… aztán a fotózás elején győzött a megszokás, az 56-tal vagy 7 éve dolgozom, ismerem, szeretem, azzal lőttem végül (meg az X100V-vel).

(#35880) robi1979 válasza madgie (#35879) üzenetére


robi1979
aktív tag

Köszönöm srácok! Próbálom csoportosítani az "erőimet" tartalékaimat. Ekv. 70-200 2.8 telét már nagyon régóta szeretnék. Az A7III is megmarad egyenlőre a Sigma Art 35 1.4-el és a Sony 85 1.8-al. Van hozzá még Tamron 28-75 2.8-am és egy Tamron 17-35 MC11 adapterrel. Jelenleg azon agyalok hogy az A7III kap egy Tamron 70-180-at, ott az élesség és az AF nem kérdéses - bár a rajzolat és a színek...a fene tudja. Olyan semmilyen sok utómunkával. A Fuji X-T3 (jelenelg még a postán) pedig kap egy Sigma 56 1.4-et a 23 1.4 mellé. Összehasonlító tesztet kerestem a neten Tamron 70-180 vs. Fuji 50-140-ről de sehol nem találok.

Abból mi igaz amit a Sonyb@zi Dustin Abbot allít a tesztjében hogy az 50-140 2.8 on nem olyan jó meg hogy kontrasztban is gyenge? Eléggé lehúzta, kicsit elbizonytalanított. Van itt olyan aki használt esetleg mindkettőt? Az 50-140 egyáltalán Fuji vonalon pariban van e a Tamron 70-180-al vagy ez Fujiból kb G-master kategória?

E-infinity-ről rendeltetek mostanában amióta nem lehet PayPallal fizetni? Az 50-140 kb 300-400 euroval olcsóbb itt mint az osztrák/német üzletekben.

[ Szerkesztve ]

(#35881) randras_83 válasza madgie (#35879) üzenetére


randras_83
addikt

A megszokás szemet dolog:DD:DD:DD
A 33 F1.4 pedig igencsak jól sikerült,

Kéne fuji x sörözést csinálni :DD:DD:DD

@robi1979: Budapest és környékén tudok vállalni összehasonlítást az 50-140-nel ha érdekes lehet

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/randras83/

(#35882) lugosi


lugosi
MODERÁTOR

Egy gyors kérdés: videónál a H264-et vagy 265-öt használjam?

(#35883) cousin333 válasza lugosi (#35882) üzenetére


cousin333
addikt

A H.265 azonos bitsebességnél több információt tud tárolni. Vagy kisebb bitsebességgel is megkapod ugyanazt a minőséget. Viszont a szerkesztése, lejátszása gépigényesebb, és a kompatibilitással is több gond lehet. Neked kell döntened, próbáld ki mindkettőt: képminőség, szerkesztés, lejátszás. Én a H.265-öt használom.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#35884) cousin333 válasza robi1979 (#35880) üzenetére


cousin333
addikt

Az 50-140 egy "Red Badge" objektív, ami kb. a Fuji kínálat csúcsa. Nem kell félni tőle, remek objektív, de egy jó prime gyorsabb (mármint a rekeszérték), és jobb képet ad. Viszont ez zoom, képstabilizátorral. Mindemellett se nem kicsi, se nem könnyű.

Ha néhányat hátra tudsz lépni, akkor portéra én bedobnám a mixbe a 90/2-t is, csak hogy ne legyen egyszerű a választás... Nagyon jó a képminősége, éles, gyors, a mérete sem vészes.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#35885) madgie válasza cousin333 (#35883) üzenetére


madgie
titán

Plusz 10 bites is (legalábbis a felsőbb kategóriás Fujikban), a 8 bites H264 ellenében.

(#35886) cousin333 válasza madgie (#35885) üzenetére


cousin333
addikt

Igen, ez valóban kimaradt, pedig fontos. Meg mintha valamilyen magasabb beállítások (4K60FPS?) is csak H265-el lennének elérhetők.

"We spared no expense"

(#35887) El Joe válasza robi1979 (#35880) üzenetére


El Joe
tag

Én a fix sorom mellé (16,1.4 / 35,1.4 / 56,1.2) használtam az 50-140et. Nagyon tetszett a képe (élesség, kontraszt), de nekem túl “steril” volt. Az 56 igaz lassú, de karakteresebb. 50-140 ment és telére jött a 70-300.
Vessetek a mókusok elé, de majdnem hozza az 50-140 minőségét (2 hétig hasonlítgattam, mert azért nehéz döntés volt).

(#35888) gorgo


gorgo
őstag

Illetve meg kell jegyezni, hogy az 50-140 bokeh-ja "ideges" elég sok téma esetén, azaz nem erre alapoznék, ha mosodás képek kellenének!

"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"

(#35889) lugosi válasza cousin333 (#35883) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Köszi, táblagépen szerkesztek (kezdetlegesen) videót, eddig jól bírta. Kipróbálom akkor amit ajánlottál, remélem azzal se lesz gond.

(#35890) cousin333 válasza lugosi (#35889) üzenetére


cousin333
addikt

Én is hasonló cipőben járok: iPad Pro + Lumafusion. Gyönyörűen működik H.265 10-bites klippekkel is, aminél az asztali gépem rég bedobta a törülközőt...

"We spared no expense"

(#35891) nord_ válasza cousin333 (#35890) üzenetére


nord_
veterán

Tuti választás. :K
Komoly cégek iPad Prókat használnak AutoCAD-es fájlok futtatására, mert meglepően jobban teljesítenek szinte bárminél.

(#35892) madgie válasza cousin333 (#35890) üzenetére


madgie
titán

Most 45 sávos 4K/50p H265 multicam-mel szívatom magam, na az mindenen akad proxy nélkül :DDD

(#35893) cousin333 válasza madgie (#35892) üzenetére


cousin333
addikt

Na ja, mindenki a maga keresztjét cipeli... ;] (Lumafusion-ben egyelőre még nincs multicam támogatás)

"We spared no expense"

(#35894) madgie válasza cousin333 (#35893) üzenetére


madgie
titán

Alakul-alakul :D

(#35895) cousin333 válasza madgie (#35894) üzenetére


cousin333
addikt

Kellett nektek ennyit videózni... :P

"We spared no expense"

(#35896) madgie válasza cousin333 (#35895) üzenetére


madgie
titán

A meglepő az, hogy csak 130 giga körül van a nyers :DDD

(#35897) randras_83 válasza cousin333 (#35884) üzenetére


randras_83
addikt

Na igen a 90 F2, az még nálam is rajta van a listán, bitang üveg :R:DD

https://www.flickr.com/randras83/

(#35898) Ébri válasza randras_83 (#35897) üzenetére


Ébri
senior tag

Én azt inkább már az F1,4 sor folytatásának érzem, mert nagy és nehéz, kár hogy nincs egy ha nem is sokkal kisebb, de könnyebb F2,8-as tesója valahol 90-135mm közt. De lehet, csak én szeretem ezeket.

(#35899) randras_83 válasza Ébri (#35898) üzenetére


randras_83
addikt

Én leginkább a táskámban érezném. :D :D :D

https://www.flickr.com/randras83/

(#35900) lugosi válasza lugosi (#35882) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Mekkora expert vagyok, a vázam nem is támogatja a 265-öt :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.