Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
negro
őstag
válasz Shadowbull #66295 üzenetére
"a fejlesztés inkább megérzésen, tapasztalaton és próbálkozáson múlt"
Ahoz kepest jol sikerult
Kivancsisagbol mennivel nagyobb a CJ egy uj 5er -nek v i4, mint egy E39-nek? E60 nem nott semmit azt tudom, illetve E34-tol 40% -al volt tobb az E39. Ott volt nagy ugras... De az F10 -es is csak 15% -al tobb mint az E39/E60.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #66297 üzenetére
Valójában nincs olyan hogy nagy csomagtartó :)
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
-
Gergő170
aktív tag
Sziasztok. 1-2 hónapon belül "új" autót szeretnénk vásárolni, az 1.4 hastra helyére, szeretnénk valami erősebb, kicsit jobban felszerelt, kényelmesebb példányt.
BMW e91-es modelleket nézegettem, viszont érdekelne a véleményetek milyen motorral szerelt változatokat érdemes nézegetni, illetve mikori gyártást. A keret 2.5m, szimplán az autóra.
Kombi típusok érdekelnének elsősorban, nemsokára kell majd a "nagy" csomagtartó. Éves futása nagyjából egy átlagos, 15-17e km lenne, inkább hosszabb távokra(50km+).Válaszaitokat előre is köszönöm. Gergő
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #66294 üzenetére
"de nem érezted annó olyannak"
Persze, mert akkoriban az átlagautó még szarabb volt. De ha vezetnél egy mai komolyabb autót dinamikusan egy adott útvonalon, utána ülnél át az E39be, akkor éreznéd a különbséget, zavarna hogy nem jó a régebbi. Lehet nem tudnád megmondani hogy mi az oka, de éreznéd.
Az E39 fejlesztése a 90es évek elején indult, a CAD rendszerek még gyerekcipőben jártak, szimuláció dettó, primitív dolgokat tudtak csak megnézni, a fejlesztés inkább megérzésen, tapasztalaton és próbálkozáson múlt.Az i4 az első csavartól kezdve a virtuális térben született, komplex szimulációk sora futott le már az első prototípus megépítése előtt. Manapság komplett crash, terheléses, áramlástani, zaj- és egyéb dinamikai szimulációk lehetségesek, sokkal pontosabban tudjuk hogy mi miért történik. Azon kívül eltelt 30 év, összegyűlt egy csomó tapasztalat, sokkal jobban ismerjük a worst case eseteket, arra célzottan tudunk méretezni. Például ezért is könnyebb a Tesla, mert ők ezt nem tudják vagy nem érdekli őket, konkrétan tudok olyan Tesla alkatrészt ami a mi előírt ciklusszámunknak a tizedét! tudja, de gyakorlatilag az összes ilyen. (Nem beszélve például a brutálisan szar korrózióvédelmükről, pár év és durva dolgok fognak náluk jönni).
Azt kellene megérteni hogy nem építünk felesleges anyagot az autókba. Minden egyes kiló acél, alumínium és egyéb anyag kemény pluszpénz, amit minden egyes autóba belerakunk, és mindegyiknek oka, célja, és magyarázata van.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #66292 üzenetére
hát nem tudom. egy 440i-hez képest lehet nyeklő-nyakló, de nem érezted annó olyannak, még az e36-om sem volt instabil.
És az e91-en meg brutálisan lehetett érezni, hogy egy nagy darab valami, viszont azt is, hogy a 150 ló durván kevés hozzá.
Na, valahogy így gondolom.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
tasiadam
veterán
válasz CharlieDrop #66288 üzenetére
A v8 volt 2 tonna, a sor6 siman van 1700 korul v efolott
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #66288 üzenetére
Egy E39 ehhez képest egy nyeklő-nyakló kartonból hajtogatott tákolmány + tizedannyi felszereltsége volt.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #66290 üzenetére
A suly ellenere a sima I4 jobb fogyasztast produlkalt ,mint az M3
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #66287 üzenetére
Nagyon ellenszenves a vergodese ,mikor a kulfoldi tesztelok egytol egyik az egyik legjobb elekromos autonak tartjak.
Teny,hogy tenyleg eleg boven a sima, en is ellennek vele, de a gyartasi problemak es extrak hianya a nagyobb modell fele tereltekTeslanal az a csomagtarto nyitas es zarast sose fogom elfelejteni. Igazi muremek
Tesla baromsagai mellett persze mindenki elmegy
Plaid modellnek azert az arert mi ertelme?
Yoke kormany is vilagszenzacio csak mert ok talaltak kiCharliedrop: Mit befolyasol ez a hetkoznapi hasznalatban?
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #66285 üzenetére
A sok biztonsági/kényelmi kiegészítő, amiből nem lehet megint csak engedni, egyiket a biztonság miatt másikat azért mert nem veszik meg. (elektromos ablakok/ülések/tükrök/klima/fűtés/ülésszellőztetés. Temérdek elektronika/kábel.
Ott van pl az I3, fos vékony üveg van benne, nincs hátul se milyen fűtés, se levegőbefújás. A puritánsága miatt is lett könnyű. -
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #66281 üzenetére
Kevesebb aksi, kisebb hatótáv.
Toyota cikk azt hiszem...1 EV vagy 8 hybrid. Melyik az optimálisabb?V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #66282 üzenetére
Szerintem amúgy elég korrekt a vélemény a végén: igényesebb, extrásabb családinak a bmw, pályázni, vezetni tesla. Ott nincs is extralista, belül tényleg szinte semmi sincs, még gomb is alig. m50-et nagyon nem érzem létjogosultságnak. Egy angol videóban meg bemondják, hogy már nem kell a napi járósnak a taycan, elég az i4
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #66281 üzenetére
Úgy lehet könnyebb autót építeni, hogy kompromisszumot kötsz egy csomó dologban.
Nem véletlenül halkabb és komfortosabb az az i4. Ezen kívül merevebb is, jobban fel van szerelve és nincs alulméretezve.Az M440i is 1,9 tonna, ha beixelsz néhány plusz extrát akkor hopp az is két tonna felett van.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #66276 üzenetére
Kifejted?
amit én gondolok erről: a könnyebb autó kevesebbet fogyaszt, jobban gyorsul, kevesebb a környezeti terhelés.
értem, hogy kényelem, biztonság, elektromos esetében akku is közrejátszik a súlygyarapodásban, de nincs valami arany középút?Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Gsx-rr
veterán
Eddig csak beleneztem most vegigneztem.
Kezd merhetetlenul szanalmas lenni ez a gyerek.
Amugy valaki erti mirol szolt ez a video?
Mi ertelme volt?Merhetetlenul duhiti mert nem erti miert nehezebb a Bmw?
Most hagyjuk a szamokat. Az nem duhitette mikor az amugy kezzel nyithato csomagtartot kinyitotta milyen hangja volt? Kb mint egy Wartburg 50 eve. Telepakolnak csak normalis szigetelessel ,hasonlo meretu fekek stb... menyi lenne a kulonbseg? -
Shadowbull
addikt
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #66269 üzenetére
De azért 2,3 tonna. Biztos a 1.5 kevés lenne?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
vedini
őstag
válasz Gsx-rr #66267 üzenetére
en is bimmerre tippeltem volna laptiming alapjan, erdekes, foleg ugy, hogy par ev kulonbseg van a ket technika kozott
egy i3-as jellegu megoldassal, ahol tenyleg a platform elektromos hajtasra van tervezve, elonyosebb lett volna, igy valoszinuleg meg gazdasagosabb...
workworkwork...
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #66266 üzenetére
Laptiming videora gondoltam.
Nem biztos fair osszehasonlitas a suly, ha valaki ult mind a ket autoban 140-150 korul akkor erti miert
Ez azert ki volt elezve a Bmw ellen.[ Szerkesztve ]
-
-
chess001
aktív tag
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
tasiadam
veterán
válasz Shadowbull #66260 üzenetére
Akkor az :D jaja, full verseny technika, meg kb carbon
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Chrys_
addikt
válasz FIREBLADE78 #66248 üzenetére
Pl. németeknél lehet, és még a defektjavító szett sem kötelező. Persze ajánlott.
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #66248 üzenetére
Én azt tettem fel, bárki bármit mond, kényelemben azért javult a dolog.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
FIREBLADE78
addikt
Defekttűrő helyett lehet nem defekttűrőt felrakni? Jók a gumik,mert alig van bennük km,de kezdenek öregedni.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
tasiadam
veterán
válasz FIREBLADE78 #66246 üzenetére
B7 gang Sok különbséget nem érezk, csak a téli és nyári között hangot
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
FIREBLADE78
addikt
Én mindig a legolcsóbb dízelt tankolom. Tehát sóher vagyok?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
1 ember csinálta. Fel lett emelve előtte kerekek le, utána olajat leengedte közben fékcsere. Addig kicseréltem a szűrőt. Utána a többi.
Gyertya csere nem nagy művelet.
Aki rutinos az nem szórakozik. Volt még aznap neki jó pár autó, nem lehet ott xarakodni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
aero.
veterán
válasz tasiadam #66240 üzenetére
Volt tfsi széria, ahol a 98 a minimum ajánlott, ezt később elhagyták, mehet a 95, az enyém is szereti. Régi FSI motorok mondjuk amúgy is problémásak, az E10-et sem szeretik a korai közvetlen befecskendezésesek. Egy M54 magas kompressziójúnak számít egyébként? Kérdezem, nem tudom. Az enyém szépen elvolt 95-tel, városban 10-11, pályán 7.8-9 között. (25i)
-
negro
őstag
válasz Puma K #66236 üzenetére
En mondjuk 80%-ban adalekos 95-ot tankoltam mindig is. Maradek 100-as. De most csak nagyon neha. 480 huf vs ~900?
-Maradhat? -Hat nem... Azert az ugy mar, csak varosban pl. nekem 10.000 forint / 100km. Nevetseges.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
tasiadam
veterán
A Valeo az OEM a bmw-nel, vagy mi az OEM fek? Hogy csinaltam az elejet, elegge hulladek fekbetetek vannak benne es a tarcsa is lassan cseres. Valeot neztem ki ami nem a legolcsobb, de nem is egy furt-mart brembo.
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Puma K
nagyúr
Ha nem érdekli és nem érti meg miért kértem azt amit, akkor munkahelyet váltok.
Jeleztem neki egy beszélgetés keretén belül, hogy a megélhetés ebben az évben eléggé megváltozott és ez azt jelenti, hogy a fizetéssel is szükséges ezt a változást lekövetni.Ha vissza nézed az eredeti egymást követő hozzászólásokat, amire te urizálást írtál akkor láthatod hogy eredetileg az autó fenntartására vonatkozott a fizu emeléses hozzászólásom amiben benne van az autó tankolása is a kötelező szervizeken, biztosításokon stb-n felül.
Az egy dolog hogy mit ír a kézikönyve amit több mint 20 éve írtak az meg egy másik dolog, hogy most a jelenben mi a helyzet.
Még leírhatjuk ugyan azt hússzor de már nekem unalmas.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
aero.
veterán
Most azon mit nem értesz hogy ehhez a motorhoz-motor vezérlőhöz nem jó a 95-ös? Ha csak nem az a cél hogy erőtlen legyen az autó és megnövekedjen a fogyasztása.
Javaslom csapd fel a kézikönyvet, sehol nem ír ilyet.
Még mielőtt félreérted, a lényeg annyi, hogy a főnöködet továbbra sem kell érdekelje, hogy 100-as tankolsz, adjon/kérj jobb indok miatt fizuemelést
Az, hogy mit tankolsz a tiédbe, nem én fogom megmondani. Szíved joga hozzá.
ps.: Volt M54-em, egyszer tankoltam bele 100-ast.
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
nagyúr
Az autóm előző tulajának és egy szerelőnek a tapasztalatát írtam le. Te azt írtad, hogy urizálás egy E39 M54-es és ezen elv szerint az M52-es motorjába 100-as üzemanyagot tankolni. A gyakorlati tapasztalat meg azt mutatja hogy nem, nem az.
Most azon mit nem értesz hogy ehhez a motorhoz-motor vezérlőhöz nem jó a 95-ös? Ha csak nem az a cél hogy erőtlen legyen az autó és megnövekedjen a fogyasztása. Mint a gyakorlati példa mutatja.
Ez nem zárja ki azt, hogy attól még más motorokhoz és motor vezérlőkhöz jó a 100-as helyett a 95-ös mert azokban az esetekben adaptálja az ECU a megváltozott üzemanyagot. Ebben az esetben úgy tűnik hogy nem.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
nagyúr
Nem olyan régen voltam a szerelőműhelyben ahol az autómat 2013 óta ismerik és szervizelik.
A mesternek dolgozó srácnak egy facelift előtti E39 520i-je van: M52-es motor, 150 lóerő, szimpla VANOS, bowdenes gázpedál. Az én facelift utáni E39 520i-m: M54-es motor, 170 lóerő, dupla VANOS, potméteres gázpedál.
Megkérdeztem a srácot, hogy mi a véleménye az árstoppos 480-as 95-ös benzinről.
Mondja, hogy próbálta 2 hónapig. A tapasztalata az az volt, hogy nem való ebbe a motorba a 95-ös benzin, mert az átlag fogyasztása 2 literrel megugrott és érezhetően gyengébb lett az autó. Vissza tért a 100-ashoz és úgy megy az autó és úgy fogyaszt ahogy az elvárható.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #66220 üzenetére
Nekem megvolt.
Komplett első fékek Brembo 200€
Új gyertyák 40€
Olaj + szűrők 100€
Munkadíj 20€V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FIREBLADE78
addikt
Na,akkor már el vagyok késve próbálok időpontot szerezni nyaralás előtt. Új fékbetétek, olajok,szűrők. 300k
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
tasiadam
veterán
válasz FIREBLADE78 #66216 üzenetére
Nem evente kell, vagy x e km?
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #66216 üzenetére
10.000 vagy evente
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #66211 üzenetére
Vannak rendesen defektes emberek.
Olajcsere 10.000 után aztán hello!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
vedini
őstag
válasz FIREBLADE78 #66211 üzenetére
amennyi infót megadott a tulaj, a gépjármű állapotáról, ennél egyértelműbb választ nem lehet szerintem adni, kompakt és kimerítő (pl odaírhatta volna, hogy sportosan vezet, vagy nyugger, eszi az olajat a motor vagy nem stb.)
lehet benne mondjuk 25.000km, legyen inkább 40.000, mire eljut a csapágyazáshoz ha kell egyáltalán az 30 év , sztem előbb lesz minden más baja mint a 2 év/per olajcsere, nyilván frissen cserélt olaj jobb, 15 év múlva is lesz benne vagy 100e km, 20 évesen, más 3 évente megy 100-at.
workworkwork...
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #66211 üzenetére
Totalcar. Felesleges velük foglalkozni. Ha szeretnéd évente cserélni az olajat akkor tedd meg. Én vegyesen megyek 5-6.000-et egy évben és évente cseréltetem az olajat. A gyári előírást eléggé sokallom, pedig most is gyári olajat kapott az autó, nem valami vackot.
-
tasiadam
veterán
itt is felteszem a kérdést. E38/E39 hátsó H lengőkarban szokás szilentet cserélni? Be van rohadva az állító csavar, és az egyik az pont ennek a H karnak az egyik végében csücsül. Netet túrva szinte alig találok képet arról, hogy bárki cserélné, inkább csavart kicserélik és kész. Holnap viszem futóművet állítani, és mondták, hogy nem cserélik szilent nélkül a csavart, mert az nem szakmai megoldás.
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Ck.
addikt
Simán bele lehet kötni, semmit nem ért a villanypápa “tesztje”.
Igazándiból nem egy nagy kunszt ismert töltőhálózattal ellátott útvonal mentén akár több országot is átautózni. Ellenben külföldi, ismeretlen szolgáltatókon keresztül tölteni, ahol adott esetben akár nincs közös nyelv az ügyfélszolgálattal (a franciák például 100 felkínált habos crepes ellenére sem szívesen szólaltak meg angolul), minden különösebb tervezés nélkül elindulni továbbra is szopóka még sajnos. Rendszeresen megtesszük az Anglia-Magyarország utat, az általunk bevált, leggyorsabb utakon továbbra sem megoldott, erős többlet kitérőt és sok extra órát jelentene. Pedig hidd el, mi lennénk a legboldogabbak, ha minél tisztábban és költséghatékonyabban meg lehetne oldani. De amikor egy etapban max 2-3 hét szabadságra tud elmenni az ember, akkor az aszfalt mentén tölteni plusz 1-2 napot…ki van csukva…az utóbbi 2 évben céltudatosan nézegettem az útba eső töltési lehetőségeket és jelenleg továbbra is szívást jelentene. Tudom, rétegigény, de attól még valós probléma. Bármilyen egyéb szomszédos országokat átszelve is hasonló problémákba simán belefuthat az ember.[ Szerkesztve ]
-
vedini
őstag
válasz FIREBLADE78 #66205 üzenetére
Nem vagyok annyira benne a temaban, nem tudom pontosan miket valtoztatnak, lehet marginalis, mindazonaltal effajta lehuzast azert jobban benyel az ember, mintha ugyan azt kapnad csak dragabban 1.5 ev mulva.
workworkwork...
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #66191 üzenetére
Mondtam, megszunt mar az,hogy kapkodnak erted es dobaljak a kedvezmenyt.
Amikor keszleten voltak az autok akkor persze ment ez,mert sok olyan volt ami be volt ragadva.
Volt olyan modell amibol kapasbol kaptunk akar 40 szazalekot.En amit megrendeltem eloszor ,azt a kereskedes megtartotta, mondvan semmi gond ha nem kell, 1 nap alatt adjak el majd
Mikor rendeltem akkor mar megmondtak juliusban mar csak 1,5-evre vesznek majd fel rendelest
[ Szerkesztve ]
-
vedini
őstag
válasz FIREBLADE78 #66199 üzenetére
Nem, meg lett rendelve szept vegen, de nem tudtak vallalni a gyartast (gondolom kifutottak az idobol, a gyartosorokat meg at kellett allitani), mert ujabb szeria jon
es el lehetett donteni, hogy storno, vagy ujbol indul, de az mar ujabb szerias igy plusz 1 gurigaworkworkwork...
-
KAMELOT
titán
-
windlord
őstag
válasz FIREBLADE78 #66194 üzenetére
Van lehetőség a teljes vételár kifizetésére, vagy csak előleg szerződés?
Ha egyben csengeted, szerintem nem drágulhat.
Valószínűleg ezért alkalmazzák az előleg szerződést, mert marad mozgástér.Lakással szerencséd volt.
Mai világban simán rá emelnek az árra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen monitort vegyek?
- Call of Duty: Black Ops 6
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Path of Exile 2
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (Gar: 2026.08.16-ig)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest