- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Quadro NVS 450 videókártya teszt (4 Dp port, passzív)
- gerner1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- petipetya: Nagy chili topic. :)
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Isual
veterán
válasz
r.levente75 #30399 üzenetére
Nem semmi. Vigyázzatok rá!
-
Isual
veterán
válasz
r.levente75 #30397 üzenetére
Nagy kedvencem ez a típus, az igazi klasszikus BMW, ami hatalmas sikert hozott a gyártónak. Napi használatban lesz?
-
Isual
veterán
válasz
r.levente75 #30387 üzenetére
Szép!
-
H.Ezredes
őstag
válasz
KaiotEch #30392 üzenetére
Erre mondom,hogy keress egy szerelőt akiben megbízol hagyd ott a kocsit ,hogy megnézze/foglalkozzon vele. És ha megállapította a hibát fölhív/ír és megbeszélitek a továbbiakat. Ez a neten hajkurásszunk egy hibát meg 101C-nál miért nem megy a venti és a többi dolog valahogy.... És félre ne érts se te se más de ezt az otthoni diagnosztizálást/javítást meg hanyagolni kell
Ha van valami problémád kezd azzal amit leírtam. Persze te is ránézhetsz ha neked ettől jobb meg érdekel de mint mondtam vidd el egy műhelybe ahol ezzel foglalkoznak és értenek is hozzá
Valahogy mostanában ezek az N-es motorok még a "mezei" autószerelőket is megviccelik
Rosszul összerakott vezérlés rossz hibamegállapítás szarul járó motorok stb de a többi BMW-nél is vannak bajok... Ilyenek kerülnek hozzánk szerelőktől vagy tulajoktól mostanság :/
-
H.Ezredes
őstag
válasz
KaiotEch #30392 üzenetére
Első körben el kéne vinni műhelybe ahol értenek hozzá
Az,hogy középen áll a mutatód nem jelenti azt,hogy üzemmeleg a motor is. Egyébként amíg hideg a radiátor miért is menjen ? Termosztátod nem is nyitott akkor.... A motor meg megint más kérdés.... A Ventivel ne foglalkozz a Valvetronic-os motor iszonyat nyűgös amúgy is már ezerszer mondtam. És otthoni szerelésre alkalmatlan is... De ha érdekel kicsit a szerelés és némi infó az egészről édesapám által készített [link] [link] A csati szokott olajban állni igen. A kocsidnak egy RENDES diagnosztizálásra lenne szüksége egyébként.
(#30392) KaiotEch
105C na hát ha 101C akkor ne csoda,hogy zárva van.... Nem is lesz meleg a cső és a hűtő sem... De a venti is miért induljon mikor a termosztát se nyit ????
Szerencsétlen kocsi annyira se melegszik be,hogy nyisson a termosztát és még indítsa el a ventit is ,hogy vissza hűljön a kocsi ???
-
Ezredes meg tudod nekem mondani, hogy E46-ba mikor nyit a termosztát hány C°-nál? Merthogy bárdi oldalán néztem most egy másikat, az 105-öt ír. Ma néztem service menu-ben, hogy 101-ig ment és még a venti nem indult.
(#30393) H.Ezredes: Értem, akkor miért lehetett az, hogy amikor most nagy meleg volt leállítottam és indásnál EML + chek engine lámpa fogadott, de mikor 15-20 percet hűlt a kocsi utána nem írta?
-
H.Ezredes
őstag
válasz
KaiotEch #30370 üzenetére
Első körben el kéne vinni műhelybe ahol értenek hozzá
Az,hogy középen áll a mutatód nem jelenti azt,hogy üzemmeleg a motor is. Egyébként amíg hideg a radiátor miért is menjen ? Termosztátod nem is nyitott akkor.... A motor meg megint más kérdés.... A Ventivel ne foglalkozz a Valvetronic-os motor iszonyat nyűgös amúgy is már ezerszer mondtam. És otthoni szerelésre alkalmatlan is... De ha érdekel kicsit a szerelés és némi infó az egészről édesapám által készített [link] [link] A csati szokott olajban állni igen. A kocsidnak egy RENDES diagnosztizálásra lenne szüksége egyébként.
(#30390) BMW001
Igen ezt írtam,hogy ez vele jár sajnos
Egyébként gyári tárcsa gyári betét.... A hátsókkal nem is szokott egyébként gond lenni mint ahogy nálad sincs. És látod már éreztem a vibrálást akkor is mondtam én neked
-
H.Ezredes
őstag
válasz
MPowerPH #30384 üzenetére
Írtam a tárcsák miatt. Én mondtam, hogy ha igazán jót akarsz gyári tárcsa fúrva. Mai napig 635D-n az van fönt elöl hátul és az ember imádja szereti és 250-ekkel megy vele.... Soha semmi baja nem volt. Igaz mostanában lesz az egész szett eldobós.... És egyébként mindenki !!!! kivétel nélkül imádja és mindenki mondja,hogy érezhetően jobb a fékhatás.
(#30388) STC Speed
Jó lesz bele de inkább ebből a 5W40-es olajat ajánlanám. Csöveket is érdemes akkor cserélni !! Én Pesten dolgozok.
-
STC Speed
őstag
Hali!
M54 be mehet a Castrol 5w30 fst ll4?Eddig ez volt benne.
Továbbá semmi gondja nincs a motornak,de szerintem érdemes lenne kicserélni a kartergázszűrőt.
Valaki megtudná nekem csinálni,Pesten vagy környékén?köszi előre is
-
MPowerPH
félisten
válasz
H.Ezredes #30383 üzenetére
Akkor vajudtam, hogy gyari, vagy EBC legyen. A mart EBC meg olcsobb is lett volna, mint a gyari. Aztan mindenki irta, hogy ATE, es a vegen az lett. Szerintem megrendelem most az EBC-t. Nincs rajuk panasz.
Egyebkent cdak kivancsisagbol, mennyi a ket gyari tarcsa elore most forintban? -
skater86
tag
Szia!
Kb fél éve van E30-om, de imádom. Első saját autóm. Mondjuk véleményem szerint fanatikusnak kell lenni, hogy belevágjon az ember egy ilyen autóba. Akkor, amit linkeltél autóval kapcsolatban: M40 - 316i, sokan le fognak beszélni róla mivel gyenge, sor4 meg csattogós...Nekem is M40-em van 318i, nekem megfelel arra, amire használom. A vezérműtengely az egyik jellegzetes kopó alkatrész. Amennyiben nem pörög ki a motor a tiltásig (6500), akkor lehetséges már a kopás. (Ezen ráadásul nincs fordulatszámmérő az ellenőrzéshez). Fogyasztás természetesen függ sok mindentől, de alapvetően szerintem egy 8 literes vegyes fogyasztást ki lehet hozni belőle. Egyszerű szívó benzin...könnyen szerelhető, semmi extra dologra nem kell számolni. Futómű se bonyolult, de ha kopog akkor lehet költeni rá azért. Kívülről a szokásos rozsdásodási helyeket meg kell nézni. Első sárvédők alja, az esőelvezető csatorna miatt tud rozsdásodás lenni azon a környéken. Első sárvédők belső része bal oldalon meg tud állni a sár és szeret kirohadni, küszöbök, ahogy a képen is látszik a bal oldalon. Tűzfal. Hátsó sárvédők, amik szintén tipikus gócpontok. A hátsó dob belső és külső része. A belső rész átrohadása után a befolyt víz tud még meglepetéseket okozni. Keress google-ben képeket ezekről. A beltérről sok kép nincs, azon annyi a zavaró, hogy nem fordulatszámmérős az óracsoport. Engem idegesítene, hogy nem látom mennyit pörög a motor. Persze átalakítható meg cserélhető...de hogy megéri-e...Meg hogy nincs elektromos ablak, az is sokat tud dobni az összképen. Akkor vegyél E30-at, ha szívesen fogsz költeni rá, van kedved-lehetőséged szerelgetni és érdekel is. Alkatrészekkel nincs különösebb gond. Nem mondanám drágának és minden van hozzá. Inkább akkor drága ha belemerül az ember, hogy gyári új alkatrészeket vegyen, mert az utolsó csavarig meg lehet venni hozzá mindent. Ezen kívül azon is sok múlik, hogy mennyi mindent tudsz megcsinálni rajta magad. Hozzáteszem, hogy komplett szerelési dolgok vannak fent sok helyen képekkel, videókkal együtt...Én személy szerint nem venném meg ennyiért. Ha mindenképp E30-at akarsz venni, akkor csatlakozz fb-on az E30 adok-veszek zárt csoporthoz (vissza fognak igazolni). Ott nézelődj mi mennyibe kerül használtan, milyen gondokkal küzdenek a tagok, meg ott dobd fel, hogy vennél E30-at, meg mik az elvárások, mennyi pénzed van. Segítőkészek szerintem és sokkal többet meg tudsz a kiszemelt autóról, mielőtt belevágnál egybe. Jah és utólag "felextrázható" az autó, de az nagyobb meló. Sokat tudnék írni, de ha konkrét kérdésed van írj bátran, hátha tudok segíteni. -
Skimaster
senior tag
válasz
Spancer RE #30379 üzenetére
Nekem fl dizel touringom van 2 évvel fiatalabb jobb felszereltséggel kevesebb km,és kb ennyiért tudnám eladni....szerintem kicsit drága....
-
Spancer RE
aktív tag
-
MPowerPH
félisten
válasz
H.Ezredes #30376 üzenetére
Megneztem, mennyibe faj a gyari. Nem fogok kiadni annyi lovet erte, es meg csak egy sima coating -ra sem futotta nekik.(2015 -os BMW-n mar mero rozsda
) Az EBC raadasban mar nem is coatingos, hanem tan festett, ami meg annyira sem rozsdasodik, mint az ATE fele coating.
Gyarira 3 ho garancia van, EBC-re 1 ev.(ha EBC betettel hasznalod, bar azt nem tudom, mi alapjan mondod meg) Ha most az ATE -n is lenne 1 ev gari, siman kuldenem is vissza. -
MPowerPH
félisten
válasz
Lavidaloka #30373 üzenetére
A tarcsa a hibas, mert elozoleg is be lett merve, hogy hullamos. A felni az 19"-es, ez a leheto legnagyobb meret az autora.
Szabalyoztatva is pro-cut -al lett, kozvetlen az auton, jo draga volt. Azt irtak, akkor majd jobb lesz, de megsem. Addig nincs baj, amig nem eri nagy terheles. -
brickm
őstag
válasz
KaiotEch #30370 üzenetére
nem hiszem, hogy magától elállítódik. keringetőszivattyúd jó? nem levegős a rendszer? Nem kontakthibás a szivattyú csatija?
Arra tudok gondolni, hogy nem forgatja rendesen a vizet, így a szonda nem érzékeli a hőmérsékletét, ezért nem kapcsolja be a ventit. Időnként meg beindul a keringető és nyomja a vizet. -
MPowerPH
félisten
Sracok, nagyot csalodtam az ATE -ben. 8 honapja vannak fent a tarcsak, es elol allandoan gondom van. Egyszer mar vittem szabalyoztatni, akkor a jobb elsovel volt gond. Utana jo volt egy darabig, most viszont a haza es visszauton megint nem birta a terhelest, es most mar erezhetoen razza az autot, mikor 110-rol fekezek. Meg egyszer nem szabalyoztatom oket, az fix, mennek lefele. A hatsok azok maradnak, mert azokkal nincs baj. A logikus dontes az lenne, ha vennek elore gyarit, de hogy oszinte legyek, nem komazom oket. Nem kapnak megfelelo feluleti kezelest, igy fel ev utan mar csupa rozsda az egesz, beleertve a hutocsatornakat is. Mivel eddig az ATE volt a best utangyartottbol, es a tobbi, lasd Brembo, Bosch elmondasok alapjan mind rosszabbak, igy azokat is kilovom.
Neztem az MTEC fele tarcsakat, de fene tudja, nincs tapasztalatom veluk. Aztan ott van a Piranha, akik gyartanak komplett verseny fekeket is. Talan ok jobbak, de nem tudom. Ezek lyuggatottak, amit annyira nem akarok a hangjuk miatt. Es van az EBC, ami szerintem gyari aron mehet. Pontosan az Ultimax -ra gondolok, es ez szerencsere nem lyuggatott, hanem mart. Velemeny? Kerdes, hogy szeretne e az ATE keramia beteteket, mert azokhoz ragaszkodom. Plusz csapas, hogy igy beteteket is cserelni kellene, mert a hasznalt elvileg nem lesz jo az uj tarcsahoz, hiaba alig futott. Aztan lehet tojnek bele, es felraknam a hasznalt betetekkel.
Az ATE elso szett, meg a szabalyoztatas aran mar kijott volna egy ilyen is. Ime a rossz dontesek egy peldaja.
-
válasz
brickm #30369 üzenetére
Most megnéztem lézeres hőmérővel furcsa. A műszerfalon a vízhőfok mutató csontra középen áll(úgyértem, hogy bemelegedett azt mutatja, szépen kúszik fel). Felül a cső(2-es) 80°C körül van, a radiátor 30°C körül, a venti nem forog, az alsó cső(8-as), ami a vízpumpába megy, szintén hideg volt. Valvetronic motor 60-70°C körül.
Az egész onnan indult ki, hogy 2A67 és 2A6B hibát írt ki(stickermajom segítségével kiolvastuk), ami valvetronic (motor) hiba. Namost kaptam tanácsot, hogy valószínű a csati áll az olajban, merthogy ez a hiba nem mindig jön elő. Tegnap megnéztem valóban állt, kipucoltam és jártam pesten(hosszabb úton) a hőségben, szépen ment minden, de mikor leállítottam az autót, a következő indásnál check engine lámpa + EML fogadott(ilyenkor ugye teljes teljesítménycsökkenés van). Vártam 15-20 percet, hűlt a motor és utána simán ment megint, persze engine lámpa égett, de ment rendesen. Így asszociálok arra, hogy túlmelegszik valami. Nem értem hol keressem a hibát.
Update: Lehúztam és elindult a venti, tehát a venti jó, a vezérlő jó. Bár tegnap a nagy melegbe miért nem indult el? Meleg volt a motor, minden. Nem lehet, hogy el van állítva esetleg, hogy ne 90°C-nál induljon, hanem később?
-
Kollégák. A hűtőventillátor csak akkor kell menjen, ha aklíma be van kapcsolva? Ezt nehezen hiszem valaminek kell hűtenie a radiátort.
-
Lavidaloka
aktív tag
válasz
Stauffenberg #30361 üzenetére
PÜ.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
Stauffenberg #30361 üzenetére
Én pl. Régebben írtam, hogy állapottól függően lehet rá költeni, de ha jól van tartva, meghálálja
-
brickm
őstag
válasz
Stauffenberg #30361 üzenetére
A touring hátsó lengői lelazulnak,dübögnek. Ez konkrét tipushiba. Érdemes rá figyelni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Lavidaloka #30360 üzenetére
Miért pont privátban? Titkosak a tapasztalataid?
Írhatok ott is, de én például jobban kedvelem a nyílt párbeszédet.
A tiéd ha jól gondolom nem egészen gyári állapot. Szépen meg van csinálva.
-
Lavidaloka
aktív tag
válasz
Stauffenberg #30351 üzenetére
-
whbear
senior tag
válasz
zsolt1225 #30357 üzenetére
Én csak gyárit mindenből. Tudom nem minden esetben kivitelezhető, ezért mondtam hogy meg kell nézni. Ki szoktam rendelni párat aztán visszaküldöm ami nem kell. Tyc az taiwani, depo kb ugyanaz, Marelli az sajnos nem olasz hanem kínai, Kloki meg dán azt csak egyéb műanyag elemet vettem de nem volt méretpontos. Az Unixnál nincs Fifth? Az talán kicsit jobb.
-
brickm
őstag
Én is kérdeznék egyet, váltó szinkrongyűrűvel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Milyen árban vannak hozzá alkatrészek mennyire macerás cserélni? nyilván nagyon, mert szét kell szedni a váltót, de rutinos szerelő mennyire pepecselős melónak tartja? drága?
-
Nincs valakinek elfekvőben egy működő ventilátor vezérlő elektronikája(1137328080)? Vagy hogy a fenébe lehet ezt szétszedni, mert mintha az enyémbe befolyt volna a víz.
-
zsolt1225
aktív tag
Hátul szeretnék lámpát cserélni, melyik márkát ajánlanátok?
MAGNETI, TYC, DEPO, KLOKKERHOLM? -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
brickm #30349 üzenetére
Dolgoztam olyan cégnél, ahol a flotta akkoriban G Astrákból állt, nem volt velük különösebben gond, pedig ezekkel elég mostohán bántak (rengeteg hideg üzem városban). Nem mondom, hogy agyonüthetetlen szerkezetek, de ismerősi körben is akad belőle pár, nem szoktak rájuk panaszkodni, hacsak nem arra, hogy rettentően unalmasak, ezek tényleg csak helyváltoztatásra valók, nem hétvégi hobbinak.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Futás, futópályák
- Temu
- Milyen házat vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- BESZÁMÍTÁS! Dell Alienware M17 R3 Gamer notebook - i7 10750H 16GB DDR4 1TB SSD RTX 2070 8GB WIN10
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest