Hirdetés
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Digitális Állampolgárság Program
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Isual
veterán
-
Isual
veterán
válasz H.Ezredes #30770 üzenetére
Jah, lehet az idő a döntő faktor. Mert ültem E39-ben, amiben elvileg szintén csak 185 e km volt és az az M-es ülés már "hámlott". 2012-es F30-nál meg még szinte új volt hasonló futásteljesítmény mellett. De jah, gondolom az időfaktor a döntő végső soron.
mod.: sztem az új 3-asban már mindenképpen benne lesz. csak utánanéztem, mind a C-osztály, mind az új A4 tudja már az üléshűtést.
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #30767 üzenetére
igen igazad van, rosszul értelmeztem.
Hát az aktív ülést nem próbáltam, de az üléshűtés bőr ülésen áldás.
Mondjuk nekem F30-ban az M-csomagos alcantara sportülések megvettek kilóra. Nagyon jó minőség és nyáron se éget, mint a bőr és láttam már 180 ezret futott példányt, szerencsére nem mállik, mint az E39-ben. Az úgy oké üléshűtés nélkül, de bőr ülés az tud néha kellemetlen perceket okozni...(#30768) H.Ezredes : Igen, teljes mértékben igazad van. Én az F30-nál csak azért említettem meg (de mondom, lehet a konkurencia se tudja), hogy azért rengeteget nőtt a 3-as az E46 után. Az F30 az kb pont akkora most, mint egy 2006-os Mondeo, kb mint egy E39. Ettől még tök érthető a BMW policy és valahol jogos is. Bár sztem a jelenleg futó C-osztály és az új A4 tudja... de most nincs kedvem utánaolvasni
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #30765 üzenetére
A komfort ülés kellett hozzá, de az aktív ülés nem volt előfeltétel. Van jó pár E60, amiben van ülésfűtés-hűtés aktív ülés nélkül.
Az mondjuk tényleg vicc, hogy egy 2003-as Mondeóban van, de még a mostani F30-ba se rendelhető ez az extra. Bár nem tudom, hogy az új C-osztály meg az új A4 hogy áll ezzel jelenleg...
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz r.levente75 #30399 üzenetére
Nem semmi. Vigyázzatok rá!
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz r.levente75 #30397 üzenetére
Nagy kedvencem ez a típus, az igazi klasszikus BMW, ami hatalmas sikert hozott a gyártónak. Napi használatban lesz?
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
-
Isual
veterán
válasz atenza #30246 üzenetére
Legjobb, legélvezetesebb kocsi a kategóriában és a motor-váltó páros páratlan szóval kiváló kocsi, én ebben az V Golf kategóriában biztosan azt venném. De ha a forma nem tetszik, akkor nem szabad megvenni. Nekem anno is bejött, amikor még új volt, most is tetszik és belül elég nagy elől+hátul, plusz a csomagtartó is méretes. Megbízható müszakilag, jól megy és 8 literből elvan 100 km-en.
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz CharlieDrop #29793 üzenetére
Tehát a nyugati megyéket leszámítva még az OMV prémium dízele is MOL+OMV adalék? A Shell V Power Diesel meg mindenhol MOL+Shell adalék?
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz szőröscica #29789 üzenetére
Ja bocs. Az szerintem is véleményes...
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz szőröscica #29784 üzenetére
Sajnos nem kamu, utóbbi időben sokat voltam Svájcban, Németországban és ha nem is drámaian, de egy 5-6%-kal mindig kevesebbet fogyasztott a kocsi a német, osztrák üzemanyaggal, hasonló felhasználás során természetesen. Kúton számoltam és valós a különbség. Lehet csak az adalékolás más, de a különbség létezik. Jobbak a külföldi üzemanyagok, de nem csak az üzemanyagok jobbak amúgy azonos kategóriában (csomó nemzetközi élelmiszer, tejtermékek...stb). Magyarország már a Balkán minőségű cuccokat kapja. Mindenből...
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz peetmaster #29737 üzenetére
Magyar utakra nem overkill kicsit a 19" E60-hoz? Én 17"-os 225/50-es E60 530d-t vezettem, és nekem az a pont nem zavaróan döcögős kategória volt HAZAI utakon. 18" még nálam is beleférne, főleg mivel sztem pont ez a felni a legszebb a facelift előtti E60-akon , de 19-be kishazánkba nagyon nem szállnék bele. Vagy nem mennék le az autópályáról, ami kissé körülményes használatot eredményezne.
Belsejéről is lőnél esetleg 1-2 képet, gyönyörű ez az autó, nagyon tetszik, kíváncsi vagyok milyen belülről?
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz peetmaster #29724 üzenetére
Kedvenc BMW, kedvenc felni, legjobb kocsi! Szép évforduló!
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #29614 üzenetére
Igen, a 18-as még nekem is beleférne, ráadásul LCI E60-nál is van is 1-2 gyári szett ami tetszik, de alapvetően a fent linkelt 17-es szett is nagyon bejön nekem E60-on, láttam jó pár olyat és nem találtam kicsinek. A plusz ballonosság meg még pozitívum is. De arrébb van még nekem az E60.
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
E39-en nekem ez mindent visz. Gyönyörűen mutat, kitölti szépen a kérekjáratot, de van még annyi gumi rajta, hogy a komfort is rendben legyen. 16-os télivel sem sokkal komfortosabb. Hátulról meg a 255 széles tappancsok nagyon jól mutatnak, ott van az úton.
E60-nál is a 245-ös gumis ötküllős felni tetszik nagyon (még facelift előtti [link]) meg ott a kedvenc az a szintén facelift előtti nem eltérő gumiméretű 18-as 7 küllős. [link]
@H.Ezredes : Gondolkozom rajta, hogy májusban szerviz előtt lehet elgurukok autokorbelhez egy mérésre, izgat, hogy mennyi lehet pontosan az annyi.
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz KaiotEch #29598 üzenetére
Csak IPS, csak NEC.
Az ugyanaz az NEC, amiről a cikket írtam (szinte pont 4 éve már ) . Mondjuk most dobozban van és másfél éve alig volt bekapcsolva (egy használt EA231WMi-t koptattam) . Van benne vagy 2800 óra. Újszerű. Konfigot most frissítettem decemberben 30 ezer forintból, de még nem tudtam felállítani a gépet a monitorral.
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz H.Ezredes #29596 üzenetére
Na majd májusban! Egyébként maximálisan elégedett vagyok ezen a felniken a komforttal és úttartással is. Mindkettőből van elég, egyikből se vennék el a másik rovására.
A 12 ezeren mondjuk valszeg megint túlgurulok, de ne aggódj, messze leszek a múltkori 19 ezertől..
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #29593 üzenetére
Erre fogadok is, mert már az 530d-n is érezhető volt mennyire máshogy megy a BMW dízel, mint a Merci. Persze ott még érezhetően gyengébb volt. Az mondjuk vicc hogy kevesebbet forgott 6-osban, mint a Merci 7-esben. A 35d pont ezért álomautó mert nyomatékban nem, de karakterben és dinamikában lenyomja a Mercit. 100-ra még kb ugyanúgy gyorsulnak, de 100-200 már ráver a 35d a 350 CD-re. Rugalmasság meg a pörgősebb karaktere miatt jobb kell, hogy legyen. De sajnos 535d E60-at még nem volt alkalmam vezetni, így nem tudom pontosan milyen, de az 530-ból és a 350 CDI-ből kiindulva az lesz a nekemvaló.
Mondjuk én 17" párti vagyok, persze nem a 225-ös, hanem valami 245-ös kell azért. De 18 már sokat ront a komforton. E39-en mondjuk a 17-es M felnik és a 235-255 gumik tökéletesek, és gyönyörűen mutatnak, sajnálom hogy E60-nál 245 felett csak 18-as felnire van gumi...
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #29589 üzenetére
Az biztos, hogy ha egyszer az ember megcsináltatja a remapot, vissza nem lép. Pont ezért én nem kezdenék ezzel.
Vezettem E60 530d-t, még 218 lóerővel, tökéletes volt. Aztán sokat vezettem egy 2012-es E 350 CD-t (265 le, 620 nm) és teljesen más karakterisztika mint a BMW, alul kegyetlent tol, 2500-3500 között még egy lapáttal ratesz, aztán 3600-3800-nál/tól meghal. Ezután az 530d érezhetően gyengébb, nyilván az 500 az nem 620, de sokkal pörgősebb, benzinesebb, jobb karakterű és - 120nm és - 50 le ellenére azt választanám. Egy 535d meg már a 272 LE-s verzióval szerintem tökéletes lenne, a 286-os meg egy kicsit mégjobb. Helyből nem nyúlnék hozzá és lehet idővel se. Bár ez utóbbira azért nem teszem le az esküt természetesen.szerk.: ja és a 620 nm még a 19-es 275-ös gumikat is simán elpörgeti a Mercin, még kettesben is, a 35d-nél még pozitívum is az alacsonyabb (560-580) max nyomaték, viszont egyenletesebb nyomatékleadás és pörgősebb karakter, nem kell rá 18-19 col mindenképpen, hogy az erő átmenjen az aszfaltra. Kisebb felnihez meg nem csak olcsóbb a gumi, de a komfortot se rontja le.
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
Egyetértek. 35d, hátsókerék hajtás, mondjuk nekem még a 272 LE-s verzióknál is overkill a chippelés. Persze sokakat csábít el a potenciál, ezt megértem, de én azt a motort már nem chippeltetném. Aztán ha lenne egy és használnám pár évig, lehet menet közben én is egyszercsak elcsábulnék persze... de helyből chippel biztos nem indulnék
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz szőröscica #29426 üzenetére
Ilyet hajtok.
Fekete M Paket, most lesz 13 éves májusban és hála az ezredesnek patent müszakilag. Esztétikailag meg szinte hibátlan kívül belül.Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
Sziasztok!
Kicsit "élménybeszámolok", ha elbírja a topic.
Év elején vettünk egy 2003-as E39-es patent 525d-t, H.Ezredes kezeire bíztam, de most nyáron több ezer km-t beletéve (horvát, svájci utak) éreztem, hogy valami nem százas az erővel. Kicsit túlléptem a megbeszélt szerviz limitet, de még időben elvittem az Ezredeshez és benne volt a pakliban a turbo hiba... Bontott 100-ért vagy új 400k-ért, nem voltam boldog... Végül szisztematikusan az olcsóbb részek felől kezdve két nyomásszabályozó szelep és egy légtömegmérő cserével sikerült megúsznom. H.Ezredes édesapja kicsit finomhangolta a chippet, hogy a turbot kímélje és gyakorlatilag sikerült megmenteniük (egy darabig) a turbómat.
Nem tudom ti jártatok-e így, de én amikor a turbócsere szót meghallom, ver egy extrát a szívem, így nagyon hálás vagyok nekik, ezért gondoltam be is írok. Mellette megvolt az olajcsere, meg most váltóolajat is cseréltünk, újra patent a kocsi, 280 ezer km-rel az órában és úgy ugrik, mint egy 193 lovas 30d, ha nem jobban.
Természetesen manuális!Szóval itt is megköszönném H.Ezredes munkáját, köszönöm papa!
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
Na beindult itthon a galambszezon, így vennék egy autoponyvát egy E39-re. Tudtok valahol megfelelő méretűt és minőségűt ajánlani, hogy ne 1 napig tartson a kocsimosás, amíg támadnak a galambok?
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #25645 üzenetére
Én erről jókat hallottam: Csumi autómosó
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
-
Isual
veterán
Lenne egy kérdésem.
E39 BMW Business rádiómnál 3 gomb nem funkcionál teljesen, emiatt nem tudok pl időt beállítani, meg még egy-két dolog. Illetve a kijelzőjén van pár nem funkcionáló pixel. Új modul valami horribilis áron van, valaki tud ajánlani szakembert, aki a gombokkal tud kezdeni valamit, esetleg olyat, aki az LCD-jével is? (Ez utóbbi nem zavar, mert kikövetkeztethető a dolog, csak ha van rá megoldás, érdekelne.)Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz CharlieDrop #25324 üzenetére
Ebből a szempontból előnyösebb lehet az E39, mert ott 35ezerért fölújítható a porlasztócsúcs, és nem szükségszerűen kell mind a 6-ot, de 6 felújítása is kijön 210k-ból.
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
Én a benzinest venném, de vezetési élményben a dízel szerintem köröket ver rá. Nálam vezetési élményben az E60-as autómata 530d az etalon. Csak baromira nehéz kifogni egy olyat, aminek nincs széttaposva az agya vagy tekerve vagy mindkettő. Fenntartásáról ne is beszéljünk. E39 se olcsó mulatság, abból is 20i-t akartam nézni, de az a 25d, amit vettem, egyszerűen makulátlan volt és kihagyhatatlan, plusz én dízel párti vagyok.
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #25264 üzenetére
Hidegen mindig 2000 körül tartom, ahogy mondod. De melegen simán elváltok 0-100 km/h között, hogy 1400-2400 között van a fordulat. Egyedül autópályára gyorsítva szoktam jobban kihúzni, olyan 3000-3500-ig, de egyébként olyanok a váltóáttételek, hogy szabályos közlekedés esetén 4-esbe 60-nal 1500-öt forog, 5-ösbe 100-zal ilyen 1800-2000-ret, egyedül autópályás tempónál vagyok tartósan 2000 rpm felett. Ezért gondolom, hogy bár az 1200 extremitás és nyilván nem hideg motorral, de 1500-2500 között passzolna ehhez a használathoz egy kicsit több nyomaték és valszeg fogyasztáscsökkentő hatása is lenne. A teljesítmény meg mindig jó, ha több, mintha kevesebb, 1-1 visszaváltós előzésnél vagy necces/rosszul felmért közlekedési szituációnál.
Ami meg az 1200-as dadogást illeti, 6 hengernél én nem éreztem dadogást, néha még 1000-ről visszahozva a fordulatot. Sőt, néha vezetem szüleim 2012-es E 350 CDI-jét és az pl ECO módban 64-gyel, tempomattal, 7-esben 950-et forog és úgy megy. De 1000-1200-ról finoman nyomva a pedált, visszaváltás nélkül gyorsít és nem dadog. Egy 4 hengeres dízel meg már 1400-nál nagyon morog és valóban 1200 körül már dadog rendesen.
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #25261 üzenetére
Mármint extrém alacsony fordulaton jön a nagy nyomaték. Egyébként kicsit ellentmondásos nekem, hogy hidegen gyilkos az alacsony fordulaton a nagy nyomaték, ugyanakkor meg mivel még hideg ezért pörgetni se szabad (tojás a pedál alatt). Akkor magyarul sehogy se jó, amíg nem melegszik be.
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
válasz urban racer #25248 üzenetére
+@(#25251) BMW001
Persze, nyilvánvaló. Én korbelékről jókat hallottam, egy ismerős vitte is hozzá a kocsiját, mondjuk az Audi volt. Elmondta az igényeit, de amúgy is azzal kezdtek, hogy finomhangolást kér, vagy hozzák ki belőle azt, ami benne van. Én nyilván előbbire gondoltam, illetve ilyen 30 km-es távra használom, hol pályán, hol az országutat választom és nem a nagygáz, nagyfék típusú vagyok, van hogy nem megy 2500 felé a fordulat. Viszont pont emiatt alul (1200-2000) örülnék egy kis plusz nyomatéknak, meg ha van olyan közlekedési eset, akkor az a plusz pár LE sem jönne rosszul 3000-4000 között. 4-4200 felé nem szoktam húzni, 4-4500 között amúgy sem történik sok minden ennél a motornál.
A motor eddigi mérések alapján makulátlan, de mégis benne van 260k és 12 éves lesz tavasszal, ez tény. Nem akarok magamnak rosszat, meg ha van jobb cég, aki jobban dolgozik, szívesen veszem ha ajánlotok, de ahogy fent írtam 2000 alatt jól jönne egy kicsit több nyomaték, mert 50-60%-ban így, abszolút kímélve hajtom, 525d nem aszfaltgyűrésre való, főleg nem az E39.(#25247) Viszlát: Köszi!
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Isual
veterán
Sziasztok!
Vettem használtan egy 525d-t, E39. 260k van benne, fekete M-Paket, manuális váltó, bézs bőr belső.
Pár apróságot kell rendbe hozni rajta (hátsó futómű pár eleme, kardán, kézifék, meg még 1-2 menet közben felmerülő dolog), egyébként műszakilag költségmentes, rendesen volt szervizelve, végig szakszervizben, végig külföldi üzemanyag + Castrol TDA. Voltam is már vele Csomádon rámérni a motorra, makulátlan.
Azért írok, mert ha gatyábarázom tavaszra, felmerült bennem, hogy autokorbeléknél kicsit többet kihoznék a 2.5-ös sorhatból, mint a névleges 163 LE. Igazából most is jól megy és nem akarom kinyomni a szemét, de egy facelift előtti 530d szintet örülnék, ha kényelmesen finomhangolni lehetne rajta (184 LE és 390 Nm). 7-7.5l-t fogyaszt alattam, a gép rendre 6-6.5-et ír mondjuk, ami kicsit zavar, de kúton mindig 7 körül vagyok, szóval igazából nem bánnám azt se ha az optimalizálás után el tudnék vele járni 7 alatt (nyilván miután megszokta a lábam a plussz lovakat).
Kérdésem az, hogy van-e ellenjavallat? Kettőstömegű 190e-nél volt cserélve, turbó, 6 izzítógyertyát is cserélték benne, porlasztók rendben, én mol dízelt és Castrol TDA-t rakok bele. 15'000 km-enként elviszem olajcseréle, 20-25e-ként gázolajszűrőt cserélek, kérdés hogy egy ilyen fajta tuning bevállalható-e ezzel a futásteljesítménnyel a motorban, az élettartamot szem előtt tartva. Tehát nem gyorsulási versenyre akarom tuningolni, viszont 2.5l-ből jó lenne egy 180-190 LE-t és 400 körüli nyomatékot kihozni úgy, hogy ma már a kétliteres dízelek tudják ezt, még a skodák is. Persze más orgánummal...Mi a véleményetek, tapasztalatotok, tanácsotok?
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest