Hirdetés

2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#152351) MrM94 válasza MiklosSaS (#152348) üzenetére


MrM94
őstag

te, en a márkaszervízes haverrel hetvegi szinten ülünk össze megosztani a heti élményeket azaz szeszt nyakalni.és ott meséli hogy mihez mi volt,illetve a gyár miket ajánl/mond..
Vannak érdekes dolgok,de naluk az 1.6 ból kevés a problémás,sőt.
Illetve volt olyan is hogy valaki Vadonatúj Superbbel többet ült szervizben mint járt vele,és nem értették hogy miert esik le minden ami lehet róla. de ez 1000ből1.
Volt akinek az Enyaq volt ilyen.Másoknak pedig semmi.
Összeülünk Toyota Lexus Skoda VW Opel es BMW mind márkaszervizesek,illetve én és jókat szörnyülködünk,hogy milyen az autóipar.

Én csakis a 3 as octavia korabeli 1,6 TDI ről beszélek. Illetve én távol tartom magam bármiféle szakértelemtől bármilyen tematikában :R

[ Szerkesztve ]

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152352) Aljasvip válasza MiklosSaS (#152350) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Ha rövid távokra használod, akkor a dízel csak egy időzített bomba, amit jó eséllyel a következő tulaj szív majd be.
Azon kívül, hogy a benzines ~1800 alatt lomha, én nem látom milyen hátránya lenne a dízellel szemben - mondom ezt Passat és Insignia vezetése alapján. A 2.0L+ benzin motoroknak majd' olyan húzása van mint egy kisebb dízelnek, és csak a fordulatszám mérőről látni, hogy "b.szki ez benzines".

Én úgy vezetem a kis benzines kézi váltóst, hogy 2000 körüli fordulaton járjak mindig, így egy kisebb gázfröccsre adott a nagy nyomaték, meg nem is kokszolom tele a turbót.

Nem tudom amúgy, hogy nálad mi a nívó.
A németeknél értem, hogy az egy érzés amikor 160-nál 2000-em forog a dízel, de a világ többi részén ez valószínűleg nem szempont.

[ Szerkesztve ]

(#152353) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152350) üzenetére


norbert1998
veterán

Igen. Az Euro 6 legújabb dízelei kegyetlenül nagy problémaforrások, gyártótól függetlenül. Eszméletlenül komplex mind, rengeteg extra komponenssel, amit környezetbarát lesz az első 50 ezer km-ben, aztán meg bontóba megy vagy motorcsere.

(#152354) norbert1998 válasza Aljasvip (#152352) üzenetére


norbert1998
veterán

Az én 2 literes turbós benzinem kb minden tartományban jobban megy, mint a 2 literes turbós dízel, akár a közel 100 LE/liter teljesítmény mellett is. Gyári turbójával 1700-tól már húzott, de elfogyott 5000 felett. Az új turbóval csak 2500-tól indul el, mint egy régebbi turbódízel, de 6500-ig tol mint a mozdony, meg 180 helyett 250 lóerő.

Unokatesóm 2014-es Kia Pro'Ceed GT-je 1.6 turbóbenzin, a nyomatékcsúcsa 1700-nál van!
2500-ig használva is teljesen jól eljár vele az ember.

A fogyaasztás más kérdés, de most ha városban 5-6 hetente tankolod a benzinest, kit érdekel mennyit eszik? Országúton is kicsit több, igen, de egy adblue, dpf, meg mittudoménmivel agyonbaszott dízel fenntartása 60-80 ezer után már biztosan ne madódik ki az egy literes fogyasztáskülönbségből.
imho

(#152355) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152353) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Nekem a Toyotám euro 6-os és majdnem 300.000 km volt benne amikor eladtam, a motorhoz sohasem volt hozzányúlva, csak én raktam bele vagy 170.000-et.

A mostani BMW-be is 14 hónap alatt majdnem 43.000-et raktam bele, már súrrolom a 100.000-et és sehol semmi problémám nincs/nem volt vele. Pedig kapja rendesen. Lehet nem tudja hogy már rég el kelett volna romoljon. Majd közlöm vele.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152356) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152354) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Szóval szerinted 1 liter a fogyasztás különbség a 2 liter turbó benzín és a 2 liter turbó dízel között?

Fincsibe, harag nélkül de te tul sokat voltál napon sapka nélkül.
Megyek évi 40ezret....

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152357) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Lent voltam és elmondtam neki hogy szerinted már majdnem 50ezer km-el ezelőtt a bontóba kellene legyen. Azt üzente neked @Fincsíbe hogy fiatal csikó vagy még és nagyon nem értel még hozzá, de ez igy is can rendjén. Hajkurászd inkább a sunákat.
Adjam meg a számát? Megbeszéled vele? Kicsit most haragszik rád :)))))

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152358) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152356) üzenetére


norbert1998
veterán

Az enyém 7 litert eszik túrázás közben, a haveré meg 6-ot. Szóval igen, szerintem 1 liter. Vagy legyen másfél.

(#152359) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152358) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

A te túrázásod meg egy vegyes városi dugó + zsúfolt pálya + laza országút között van némi diferencia. Garantálom neked azt hogy a tiedet én 10 alatt nem tudnám tartani.

Gondold át egy kicsit mekkora badarságokat beszélsz csibe, 2 liter turbó benzín VS 2 liter túrbó dízel az 1-1.5 liter különbség. Ezt akarod te az én torkomon lenyomni? 27 éve vezetek, volt vagy 20-25 autóm és 5 millió km a hátam mögött. Kicsit elmélkedj...

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152360) norbert1998


norbert1998
veterán

Renault Megane 3 2.0 tCe 180 lóerő vs 2.0 dCi 160 lóerő. Ez két liter. De a teljesítmény sem egyforma, és a 2.0 tCe egy zabálós motor. Spritmonitor.

Renault Megane 4 1.6 dCi 165 lóerő vs 1.6 tCe 205 lóerő, ez nincs másfél liter
Spritmonit:

Skoda Octavia 2017-2019 2.0 TDI 184 lóerő vs 2.0 TSI 190 lóerő, kevesebbb, mint egy liter:

Szóval gondold át, mielőtt mások szavait badarságnak mondod, sas ;)

[ Szerkesztve ]

(#152361) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Második nekifutás mert ugy általában (az ámokfutásaidat nem figyelembe véve) frankó gyerek vagy és mindig is kedveltelek.

Adott az én öreg BMW-m, átlagom durván 58 mpg ami kb hasamra ütve 5.5 liter / 100 km. Elég nehéz, nagy meg néha nyomom rendesen. 190 paci / 400 Nm forgatónyomaték.

A feleségem alíg egy éves 118i-jében csücsül egy 1.5-ös turbó-benzin. Vagy 140 paci és ha jól emlékszem 220 Nm. Könyebb, nem hátsó kerekes, ujabb és a hölgyike is lazábban tapossa ( magas sarkuban nem is lehet jobban :D ) mint én. Kb nagyjából ugyanazon az uton járkálunk. Neki az átlaga 39 mpg ami 7.2 liter/ 100 km. Ez nálam 34-35 ami majdnem 8.

A Prius az a szent grál, 1.8 szivó benzin + elektromos motor. Na ott van 92-98 mpg simán átlagban ami kb 3 litert jelent.

Ezek után te azt mondod hogy a te 2 literes turbó benzinesed 7 litert eszik???

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152362) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152360) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Jaj hagyjál már az ilyen elméleti faszságokkal. Itt a 3 literes V6-os szívó benzines is 9 litert eszik egy 3 tonnás kasztniban.
Ha ilyenekel példázol akkor neked a Tesla a jó. Ott a papíruszon megyen 650 kilómétert.

Az intel i9 is megyen majdnem 6 GHz-en. Pár tízedmásodpercre.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152363) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152361) üzenetére


norbert1998
veterán

Azt mondtam, túrázás közben. Városban beveri a 12-t, de nem mondtam én városi fogyasztást.
De mint mondtam, az enyém szarul fogyaszt alapból is, erre kapott nagyobb turbot és chippet, 178 helyett 250 lóerő. Köze nincs a gyári karakteréhez.

[ Szerkesztve ]

(#152364) Aljasvip válasza MiklosSaS (#152359) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Kibújt végre a szög a zsákból.
Ha te úgyis jobban tudod, akkor mi értelme erről beszélgetni?

Nálam 6,3L/100km az átlag fogyasztás, amiben van Autobahn 180km/h 7...8L-el és ezt ellensúlyozó ~5L ha 80...100km/h alatt megyek főúton. Városba nem járok sokat, mert oda nem az autó való - hanem a tömegközlekedés -, elkerülő utak meg szerencsére vannak.
(1,5L sor 4, turbó benzin, 140LE)

[ Szerkesztve ]

(#152365) HSM válasza Aljasvip (#152364) üzenetére


HSM
félisten

Csak a tisztánlátás végett... Ezek a számok mennyire ellenőrzöttek? Utánaszámoltál megtett távok és tankolt mennyiségek alapján, vagy csak a fedélzeti computer kiírásai ezek?

(#152366) MiklosSaS válasza Aljasvip (#152364) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Irreleváns lett azzal hogy kevés város. Pintyike módjára ha tolod a pedált akkor még 5 liter alá is mehetsz.
De ha átmész hetente párszor egy zsúfolt városon, akkor ez simán átlépi a 9 litert is.

Kezd elmenni ez az eszmecsere elég ferde irányba. Nem az volt a lényeg hogy kinek mit sikerül kihozni az ócskavasából.

A diszkució arról szólt hogy hasonló felhasználás melett a külǒnbség több mint 1-1.5 liter egy 2.0 turbó benzin és 2.0 turbó dízel között.

Az hogy Jancsikának az 1 literes túrbó szafaládéje mennyit eszik üreajáratban az a lőtéri kutyát sem érdekli.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152367) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152366) üzenetére


norbert1998
veterán

Mondjuk erre a Spritmonitor szerintem teljesen ideális. Ott ott van jancsika a dízellel meg a benzinnel, több tucat autó több tízezer km átlaga mindkét üzemanyagtípusra. És ha a hááttérbe benézünk, még lehet, hogy a dízel felé is hajlik a piramis. Miért?

Dízelt a józan ember hosszútávra, autópályára vesz, ahol kisebb a fogyasztás, mint városban, ahová meg a benzinest veszik. Egyébként nem gondolom, hog ennek nagy befolyása van az eredményekben. Azt viszont igen, hogy a Spritmonitoros adatok egy jó vegyes fogyasztási átlagot mutatnak. Eddig legalábbis mindhárom autóm esetbéen 1-1-1 decivel etettem meg többet, 10 km országút, 5 km város használatban.

Most, hogy városban lakom, más tészta, de erről nem is beszéltem. Itt tényleg 12 litert eszik az autó, de nem érdekel mert napi 10 km-t se megyek vele, ez 1,2 liter, kéthavonta megy bele egy tank benzin.

(#152368) Aljasvip válasza HSM (#152365) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Az első pár hónapban néztem, kábé jól számol a fedélzeti, nem csal többet 0,1L-nél.

MiklosSaS #152366
Te szerintem már elődöntötted mit akarsz, csak még nem azt hallod itt vissza.
... ócskavasából... lőtéri kutyát...
Ha az eszmecseréhez az a minimális tisztelet és stílus sem adatik meg, akkor tényleg felesleges folytatni.

(#152369) MiklosSaS válasza Aljasvip (#152368) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Valamit tisztázzunk. Itt most nem azon megy a lantra hogy èn mit szeretnék. Én tudom mit szeretnék, itt csak egy eszmecsere ment azon amit Csibe álitott és én cáfoltam.

Tiszteletre reagálva szerintem ez belefér, aki picit meg erzékenyebb arra ott az ignor.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152370) norbert1998 válasza norbert1998 (#152367) üzenetére


norbert1998
veterán

Sőt, jön a jóidő, motorral fogok járni szerintem, ha huzamosabb ideig nem lesz eső - lásd, tudok egymás után két napot minimum motorral menni dolgozni.
Sajnos a bicikli, leketromos roller nem játszik. Nincs bicikli út, és van egy forgalmas, szűk 1 km-es országúti szakasz, amit túl kellene élnem minden nap kétszer.

(#152371) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152367) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Ez azért nem jó mert ha a dízeles inkább városban használja akkor magasabb az átlag. Ha benzínes pedig inkább országúton lazább tempóban akkor a reálistól jóval alacsonyabb.

Nézd, anno egy példa. Kolleganőm meg én, kb egy távot, utat mentünk naponta. Nekem Volvo 2.4 dízel és 2.0 Toyota dízel. Neki 1.6-os benzínes Auris.
Volvo 5.5/ Toyota 4.8-5 átlag, neki pedig majdnem 8 litert lenyelt. Jóval kisebb is volt a hölgy doboza.

Ezért jó a reálitásnál maradni. Én nem hiszek az ilyen online dolgokba.

A mazda 6 -nak is a 2.0 szivó benzines skyactive -nek a gyári adatai kb 6.5 körül volt, és ezt még anno @Mahrenburg (R.I.P.) kollegával beszéltük ki hogy nincs az az Isten hogy 7.6 liter alatt tartsa ha használja is.

De ha félremegy a dolog akkor inkább váltsunk témát.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152372) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152370) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Eladtam sajnos az Intruderemet....sajnálom is. Költözés után nézek valami lazább drótszamarat 1000 cc-ig, ideális mondjuk egy 400-600 cc közötti lenne.

Mennyit eszik a tied? ;] ;] ;] ;]

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152373) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152372) üzenetére


norbert1998
veterán

Múltkor 4,1-et evett utassal az osztrák hegyekben.

ha húzom neki mint a disznó, akkor 4,4. Kényelmes tempóban nem tudom, emrt nem járok úgy :P

(#152374) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152371) üzenetére


norbert1998
veterán

Ezek a szívó benzinesek meg a régebbi turbós benzinesek nem voltak jók fogyasztásban. Én az újakról beszélek. Erre cáfol rá a nejed 118i-je az 1.6 turbóval.

(#152375) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152373) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Nálam kb 6 körül volt, átlagosan.

Jó lenne valami régi két ütemü. Ilyen 350-500 közötti vasárnapi hobbynak.
Meg egy Trabantot is szeretnék....volt itt egy 82"-es 601-es trabi, csak elment £3800-ért sajnos.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152376) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152374) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

A nejem nagyon lazán vezet. Ő alatta az autó nem zabálja hanem termeli az üzemanyagot :))))

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152377) MrM94


MrM94
őstag

1,8 tfsi. a4

Kérdem mennyit eszik ? városba 14-15,ha nyomom neki 18.board computer értéket láttam személyesen is.

2,0TDI
a6c6 saját lábam alatt folyamat szabályzásnál picivel alatta elváltásnál sem evett többet mint 8 városban.

azért ez nem 1-2 liter..

énis megtettem Nagyvárad Kolozsvárt 4,5 literes fogyasztással 1,2 fabiával...ami irreális..

[ Szerkesztve ]

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152378) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Itt van két pöfögő, az egyik drága és P60, a kombi 601-es még érdekes lehet :)


~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152379) Shokkolo válasza MiklosSaS (#152378) üzenetére


Shokkolo
addikt

HUhhh ezek a régi Trabik :DDD
A fodrászom fanatikus, nyílván neki is van, meg mellette restaurál is.

Én is visszavenném bármikor az első autómat, egy Peugeot 205 1.6 GTi '86-ból.
Annyira bánom hogy anno el kellett adjam :O

"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152380) HSM válasza HSM (#152365) üzenetére


HSM
félisten

Ez így már valami, de még mindig nagyon nem mindegy, mennyi a 180km/h és mennyi a szűk 100.
A főút 90 körül elég ideális a benzinesnek, már kifutja magát, megvan a kellően nyitott gázállás a hatékony működéshez, de még nem kell túl nagy energia hajtani az autót. Kb ekkor van a legkisebb hátrányban a dízelhez képest. Akár gyorsabban, akár lassabban fogsz menni az a dízelnek fog kedvezni.

(#152381) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Na Csibe, kb 200 km. Araszolás Londonban ( kb 50 km), zsúfolt pálya az után, aztán pályán kb 160-170 km/h - faragni a késésből. Ha ezt a te autód megcsinálja 8 alatt akkor én elveszlek feleségül annak ellenére hogy nem vagyok homár :))

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152382) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152381) üzenetére


norbert1998
veterán

Az én autómmal sehogy se mész 8 alá, nem is értem a célzást :DDD

Amúgy ez nem a hibrid? Mert ez kis dizellel is szép teljesítmény.

(#152383) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152382) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Ez nem hybrid. Ez egy 2.0 dízel. Az én 520D-m.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152384) xatos3


xatos3
senior tag

Na haló skacok, mi folyik itt?

[Noctua NH-D15 Chromax.Black] [RYZEN 5900X] [ASUS X470 PRIME-PRO] [ASUS TUF 6700XT OC 12GB] [32GB CORSAIR VENGEANCE SL 3600] [LIAN LI O11 DYNAMIC XL ROG] [szerver: synology DS923+]

(#152385) MiklosSaS válasza xatos3 (#152384) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Szevasz Bálint! Veled mi van?

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152386) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152383) üzenetére


norbert1998
veterán

Nekem most 7,58-at evett az osztrák-szlovén-horvát hegyekben, 425 km-en. :U
De, mint mndtam, ez sok, ennyit nem esznek a modernebbek.

(#152387) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152386) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Jóval kisebb, hosszú uton. Nálam az kb 5 liter lenne.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152388) MrM94 válasza norbert1998 (#152386) üzenetére


MrM94
őstag

Autóztattak egy GR Yarissal hegyekben szerpentineken stage 2 340ló.
12őt eszik.
ha ertelmesen mész vele 8at.
szerintem best buy ever. :C :C

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152389) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152387) üzenetére


norbert1998
veterán

A hegyekben?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.