Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#152301) norbert1998 válasza Aljasvip (#152299) üzenetére


norbert1998
veterán

A szenzort és az ablakemelőt nem a Renault gyártja, hanem a például olyan beszállítók, akik Mercibe, Audiba vagy Toyotába is visznek alkatrészeekt :B

Mondjuk igazából a 4-es Megane és a vele párhuzamosan futó modellekben a középső tepsi műszerfal, hogy egy nagy sík az egész, szerintem kegyetlenül ízléstelen. A Megane 3 belseje sokkal dinamikusabb, ízlésesebb a középső műszerfalrész tekintetében, meg még talán az anyós előtt is. A kormány, óracsoport már más kérdés, de nekem nicns bajom a féldigitális óracsoportommal, sőt.

[ Szerkesztve ]

(#152302) #Morcosmedve válasza HSM (#152300) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

Érdekes, mert egymagasak vagyunk, de engem nem zavart eddig a TM3-ban a kijelző, de pölö az új Yaris tényleg nem sikerült ilyen téren…sem. Abban sem lehet normálisan leülni a “földre”.

© asszongya'hogy

(#152303) HSM válasza #Morcosmedve (#152302) üzenetére


HSM
félisten

Nálam a TM3 már a kilincseken elbukna, a következő ponton meg a funkciókhoz dedikált fizikai kezelőszervek hiányán... Mondom ezt információs rendszerekkel foglalkozó szakemberként... :DDD

A Yarist egyébként szerettem vezetni a kis tabletes/kilátós kellemetlenség ellenére is. Egyébként meg is értem, hogy ilyen kicsi városi autót nem ilyen nagy emberekre méreteznek, valahol nyilván kompromisszumokat kell kötni.

[ Szerkesztve ]

(#152304) MiklosSaS válasza #Morcosmedve (#152302) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Mennyi a reális hatótávod?

Neked van a világ legundoritóbb müszerfalja szerintem :D

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152305) HSM válasza MiklosSaS (#152304) üzenetére


HSM
félisten

Nincs is benne műszerfal, csak tablet. :DDD

(#152306) MiklosSaS válasza HSM (#152305) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Nem akarom kritizálni merg birom a buráját, de van a köreimben Teslás.......inkább nem írok semmit :D

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152307) Aljasvip válasza norbert1998 (#152301) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Csinálunk a Renault-nak ECU-kat, nem kell félteni őket. A legolcsóbb és leg-gagyibb megoldást veszik mindig, az se baj ha nem olyan jó minőségű. Aztán majd szidod te is, hogy a Bosch ilyen-olyan elektronika tönkrement. ;]

Nálunk az a mondás, hogy a Renault a pótalkatrészen akar extra profitot behozni.

Az új EU-s safe powernet szabályokat is most úgy kezelik, hogy a lehetséges minimumot teljesítik csak, amit már a kínaiak is meghaladtak 2 éve (nekik adtunk el anno ilyen és okosabb ECU-kat).

Én nem mondom, hogy minden Renault rossz, de azért nyitott szemmel járok a világban, és hát nem jó véleményem alakult ki róluk, mint mélyen tisztelt vevőkről.

A Megane 4 nekem tetszik, a lapos tablet is. Nem hiányzik annyira a túldizájnolt girbe-gurba és többszintes műszerfal - mint az öreg Volvo amit Sas rakott be - de lehet mert nem ilyenben nőttem fel.

[ Szerkesztve ]

(#152308) norbert1998 válasza Aljasvip (#152307) üzenetére


norbert1998
veterán

De nem ez megy mindenhol? :D

(#152309) HSM válasza MiklosSaS (#152306) üzenetére


HSM
félisten

Egyébként igen szórakoztató lehet 300-500LE-nyi villanymotoron ülni. De nem az én világom, egészen más elvek szerint tervezték, mint amit én gondolok egy jó autóról. :D

(#152310) MiklosSaS válasza HSM (#152309) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Egyetlen előnye az. Én még annyira merev verdát mint a model 3 meg az a tipus aminek a hátsó ajtai fölfelé nyilnak nem vezettem. Nagyon olcsónak tünik belülről, nekem nagyon nem gyere be. Ezerszer inkább a hyndai ha villanyra váltanék. Vagy egy iD 4-es. Ezt a használtpiac is visszajelzi. Már £20K alatt kapsz model 3-as kevesett futott Teslákat.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152311) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152310) üzenetére


norbert1998
veterán

Vicces, mert az amerikai autók beltere tényleg nagyon bazari állítólag. Egy Challenger kb olyan belülről, mint egy Clio. Állítólag

(#152312) HSM válasza MiklosSaS (#152310) üzenetére


HSM
félisten

Nekem nem jön be a nagy hatótávú villanyautó, mint zöldnek mondott technikai irány az akkumulátorok ma alkalmazott technológiája mellett.
Nem vagyok túlzottan jártas bennük, de pl. ami nekem tetszett, az a BMW i3-as. Kicsi, könnyű, hatékony városi autó, nem túlzottan nagy akkuval (22, 33 esetleg 42kWh, de inkább az előbbi kettő), igény szerint némi opcionális benzinmotoros kisegítéssel, ha a nem túlzottan nagy akkuval valamiért mégsem jutnál haza.
Ezen kívül nekem a Toyota Prius Plug-in verziói is igen tetszenek, kicsi bennük az akku az elektromosokhoz képest (4.4, 8.8 vagy 13.6kWh, generációfüggően) és a villanymotorok, de mégis a napi közlekedést letudhatod velük villannyal, ha pedig lemerült vagy éppen nem tudtad tölteni akkor van egy brutálisan hatékony benzines hibrided, szvsz teljesen jó vezetési élménnyel, igen magas benzines hatótávval. :)
Az első két generációban ráadásul modulonként voltak cserélhetőek az egyszerű léghűtésű cellák, ami a javíthatóságnak, így a fenntarthatóságnak jót tesz. Bár mivel okos a vezérlése és igencsak kíméli, nem nagyon mentek eddig tönkre tudtommal pedig már 10 évesek is elmúltak a korai példányok (2012-ben jelent meg az első ilyen modell).

[ Szerkesztve ]

(#152313) MiklosSaS válasza HSM (#152312) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Nekünk még megvan a Prius IV-es self charge hybrid. Fogyasztásban valami fantasztikus, 2.5-3 liter és teljesen rendben lehet vele közlekedni.

Igazából én egy olyan hybridre vágyok most, amiben ban egy baszott jó benzin/diesel motor (2-3 liters, V6, sor 6 vagy sima sor 4) és egy minimum 50-60 km-es hatótávú akkupak, amit 3-4 óra alatt fel tudjak tölteni. Legyen kènyelmes öt embernek és legyen hová pakolni a caomagtartóban. Legyen max 4 éves, és ne kerüljön több mint £25-27.000-be :D , igen szerènyek az elvárásaim :))

Tesla vásárlóknak a 80-85 % sznob, aki csak mutatni szeretné azt ami nem. Förtelmes egy minőség, ismerősi körben volt/van. A haveromnak a top end 3-as modelje volt. Kiesett az egyik kereke menet közben, a kocsi még egy éves sem volt. Azok a szar ocsmány bőrt imitáló ülések.....vissza is adta a francba. Most valami kia-t hajt, elektromos az is de ég és föld a minőségbeli különbség.
Amikor a nejemnek vettem a kicsike BMW-t akkor az eladó térden állva könyörgöt majdnem hogy inkább a 2 éves Teslát vigyem el. Majdnem olcsóbb lett volna mint a fél éves 118i benzínes törpe BMW.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152314) MrM94 válasza MiklosSaS (#152288) üzenetére


MrM94
őstag

Ha komolyan erdekel a BMW, és ez a motorizáció érdekel, márkaszervízben dolgozó őszinte embert megtudok neked kérdezni.

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152315) MiklosSaS válasza MrM94 (#152314) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Persze hogy érdekel.

Most van egy 2015-ös F10-es 520D-m, a feleségemnek meg egy 1.5-ös benzines 2023-as 118i-je.
Szeretnék egy kombit G31-est de kipróbálnám a 3 literes dízelt, sajnos a hybrid 530e-nek nagyon kicsi a csomagtartója. Pedig ha azt leszámitom akkor majdnem tökéletes lenne.

Ránézek a G60-asra, ott van kombi belőle meg hybrid is....csak csúnya £40.000 lenne használtan. KP-ban fizetném, nem részlet vagy leasing ezért nem dobnék ki rá többet mint a mostanim plussz 14-16 ezer font.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152316) Shokkolo


Shokkolo
addikt

A nagy hatótávú, gyorsan feltölthető villanyautó egyelőre maximum science fiction (legalábbis az én szememben).

Én is autó csereberére készülök idén nejemnek is meg magamnak is.
A koncepció az lenne, hogy valami városi "nagyonzöld" eletromos csoda neki, amivel heti 1x bemegy a céghez, eljárkál ide-oda, bevásolni, meg akár én is reggelente edzeni.

Mellé meg egy agyonüldözött diesel passat hoszabb utakra, kirándulni stb.
Ennek látom értelmét jelenleg kishazánkban.

Az eletromosra én a Kia-t nézegettem, egy olyan csúnyát ami már ettől lesz (majdnem) szép.
Kia Soul
Normális méretekkel rendelkezik, városi használatra elég a hatótávja, relatív olcsó, és befér majd a babakocsi hátra. Nagyon hajlok rá.

Annyi a szerencsém, hogy szó szerint idézve ezek a nejem elvárásai:
"legyen 4 kereke, 5 ajtaja, meg teteje... és nem baj ha hűt/fűt"
Ennek kell megfeleljek :DDD

"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152317) MiklosSaS válasza Shokkolo (#152316) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Ez kell nekektek városi autónak: 1.5-ös benzin + a legujabb öntöltő hybrid. Átlagban 3 litert eszik városban, megbizható, olcsó és ronda. De sohasem romlik el.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152318) MiklosSaS válasza Shokkolo (#152316) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Egr visszahívás van az enyémre, és ezt adták arra a pár napra mig az enyémet gatyába rázzák. Picit lenéztem a Yarist, pár nap használat utá többé nem fogom...

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152319) norbert1998 válasza Shokkolo (#152316) üzenetére


norbert1998
veterán

Jaj jaj. Ezek azok a mondatok hölgyek szájából, aminek sose kerek a vége.

Mit együnk drágám?
Nem tudom, ismersz, válassz valamit, jó lesz nekem is bármi. Amit csak szeretnél.
Oké, akkor legyen burger king.
Nem szeretem a Burger Kinget! Miért kell a burger kingbe menni? A Burgertől megy a hasam!
(Gabriel Iglesias, kedvenc humoristám)

(#152320) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

33 perc városban meg picit külvárosban, a kocsi azt mutatja hogy 72 %-ban csak EV módban vagyis elektromosan közlekedtem. A maradék 28 % hybrid ami töltötte az akksit is.
Átlag fogyasztás az 3.4 liter/ 100km és a klima be volt kapcsolva. 2 felnőtt plussz egy gyerek. Ez szerintem egy baszott jó eredmény. Az eCVT váltója köröket ver az én 2018-as exRAV4-esemre, meg a Priusra is.

Ez a Yaris egy remek autó!


~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152321) HSM válasza MiklosSaS (#152318) üzenetére


HSM
félisten

Kicsit fapad, de mégis nagyon kellemes, ilyet hajtottam párszor én is. :)

Mondjuk a Prius 3/4 modellek 1.8-as hajtása nekem kellemesebb élmény a teljes 4 hengerrel, de városi fogyasztásban nem lehet megverni a Yarist a picike súlya és a modernebb (az már "Dynamic Force" család, mint az új Prius 5 kétliteres verziója) és kisebb benzinmotor miatt.

#152320 MiklosSaS : Ne becsüld le a Priusok eCVT-jét sem. :N Nem az a kevés, hanem az akku teljesítménye a kocsi súlyához, így viszonylag hamar röffenti a benzinmotort, amikor kell az erő. Bár 3L alatti fogyasztáshoz, amit említettél, elég józan, előrelátó stílus kell. Szoktam menni egy Prius 3 Plug-in-el is, teljesen más autó lesz feltöltve elektromos módban, a nyugis öntöltő cirkálóból egy kis gonosz városi gokarttá válik. :C Persze, abban is az elektromosokhoz képest pici akku limitálja hamar a móka faktort, de ha nincs nyúzva, kb. 30-35kW azonnal rendelkezésre áll elektromosan. Ami bár nem sok, nem ezzel fogsz hegymenetben előzgetni, de mégis elég szórakoztató az elektromos hajtás sajátosságaival, főleg viszonylag sík, városi körülmények között.

[ Szerkesztve ]

(#152322) Shokkolo válasza norbert1998 (#152319) üzenetére


Shokkolo
addikt

Szerencsére ez a veszély nem fenyeget.
Tényleg nem hisztis az autóra.
Kezdte egy 2-es clioval, szerette, csak a motorja volt zsákbamacska (hol ment hol nem), gyorsan elengedtük a kezét (1 hónapot se töltött nálunk).
Azóta egy régi ignist hajt, igazából ezen tanult meg vezetni.
Imádja...

Hozzá tartozik a történethez, hogy finoman fogalmazva is "necces" körülmények között nőtt fel, és nem királylánynak lett nevelve. (ennek sok esetben látom az előnyeit)
Egy 15+ éves ignisbe is alig akart beülni, mert jajj mi lesz ha ?!

Mutattam neki a Soult, csúnyácska, de tetszik neki hogy magas mint az ignis, és kicsit nagyobb, tehát gyerekkel majd belefér.
Anyataxi :B

@MiklosSaS
Jó lenne a toyota és tudom, hogy örök mint a nyomorúság. Az egyik legjobb opció lenne... csak az ára. :U
Még nem hevertük ki a házvásárlás...
Illetve közben halálra itta magát az apja, és amit örökölt házrész gatyába kellett szedni, hogy eladható lehessen. (ez annyit jelent hogy tégláig verni és szinte újjáépíteni :DDD ).
Jelenleg abban van az én megtakarításom is.

Félre ne érts, nem panaszkodom, mert magyar szinten kényelmes életet élek, van egy olyan házunk amiről álmodtunk, tűrhető munkánk, 2 autónk... nyugodtan és kényelmesen élünk.

Csak a nagy kiadásokat kell most kicsit előrelátóbban tervezni.

De hogy legyen jó hír is, tegnap sikerült lefoglalni az idei nyaralást.
Megyünk revansot veszünk Jumurdzsákon :DDD
Sose voltam még, most megnézzük mit tartogat nekünk a török riviéra (Alanya). Örülünk csoki :K

"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152323) MrM94 válasza Shokkolo (#152316) üzenetére


MrM94
őstag

Spring.Ha villamosnak akarod használni annál jobb nincs.
Télen 130km nyáron 200 körül. Csináltam már olyat is hogy Kolozsvár Nagyvárad ami 152km kb fél akksival sikerült megtennem. azaz 300+ra jött volna ki a hatótávom ilyen fogyasztásnál.

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152324) Shokkolo válasza MrM94 (#152323) üzenetére


Shokkolo
addikt

Nézegettem, a Kia előnye a mérete, a soul 1 kategóriával nagyobb.
Gondolom a spring kb a zoe technikáját rejti magában ha már 1 konszern :U

"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152325) MiklosSaS válasza MrM94 (#152323) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Láttál töréstesztet azzal az edénnyel?

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152326) Shokkolo válasza Shokkolo (#152324) üzenetére


Shokkolo
addikt

Közben ránéztem egy picit az árakra, a spring sajnos még nagyon új, ergó szinte csak újonnan jöhet szóba, 9-10M.
A feléért 5M körül már kapok szemtelenül fiatal, alig futott Kia-t.
Ettől függetlenül egyre többet látok belőlük, nem rosz alapvetően a spring.

@MiklosSaS
Nem szeretnék ütközni (még régi volvoval se, pedig azért azzal... :U ).
Városba 40-50-el szerencsére azért "nem akkora" a veszély.


"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152327) norbert1998 válasza Shokkolo (#152322) üzenetére


norbert1998
veterán

Jó választás Törökország :C

(#152328) MrM94 válasza MiklosSaS (#152325) üzenetére


MrM94
őstag

Hallottam valamit hogy 1 csillagos,mert nincs benne mindenféle biztonsági elektronika.
30,000 kilóméterem már van benne.Ne tévesszen senki meg a spring,ez nem Dacia!!! ez egy átcimkézett dongfeng!!
Shokkolo Románból lehet importálni őket. olyan 11000euró körül adják őket 1 2 évesen.
Mivel itt 8k euróért vetted meg állami támogatásokkal meg stb.

9-10 millió forintot nem ér.Arról mondj le.

[ Szerkesztve ]

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152329) Shokkolo válasza MrM94 (#152328) üzenetére


Shokkolo
addikt

11k euro mindjárt reálisabb és kompetitivebb...
Kishazánkban most cégeknek van támogatás.

Amire nagyon kiváncsi lennék az az, ami még nincs.
BYD Seagull.
Yaris / Honda Jazz méret, tehát igazi kisautó, hozhatnák végre európába.
Az felbolygatná a piacot nem is kicsit.

@norbert1998
Nem voltam még, de idén jól megnézem őket magamnak :K

[ Szerkesztve ]

"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152330) MiklosSaS válasza MrM94 (#152328) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Nem volt, nem lesz és nem vezettem. Városi pléhdoboznak jó, olyan 7000€-ig simán megérné.

A slusszkulcs az amin jót röhögtem rajta :)))

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152331) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Amikor egy ilyen kis erőgépet meg tudsz venni elég jó árban, akkor mi a halálfaszának adnak 11 ezer eurót azert a pakondekli slusszkulcson spórolt szarért?

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152332) #Morcosmedve válasza HSM (#152303) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

Bocs, most értem rá regényt írni.

Ízlések és pofonok. Szerintem annyira pikk-pakk, mert kivágja az ajtót és kész, csak az ember eddig a bilibe nyúlt és feltépte, most meg egy “gombot” nyom meg (mármint kívül is a kilincs szélét) és kinyílik a kézbe.

Mondjuk, ha használnád, tudnád, hogy kb minden szükséges funkció, amire más gyártók tényleg csak simán lecserélték a fizikai gombokat fel a kijelzőre, almenükbe stb, elérhető a kormányról (fizikai gomb) vagy auto módban tökéltesen szabályozott/elérhető egyből.

Az a baj ezzel a kocsival, hogy nincs baj, de ezt nem szeretik a többi autógyárban, plusz divat fikázni, mint az iOS-t. Sőt, baromi funkcionális, normális appokkal, levéve a vezetés rettentő unalmát a hétköznapokban aka kinyalja mindenedet, olcsón (igen, ilyen konfiggal, kényelemmel es futóművel-hajtással a mercinél kell kopogtatni vagy a bmw-nél, csak más a matek, ráadásul a UI kaka lesz). Úgy sem tudom elmagyarázni, de nem is szeretném, az eladások igazolják :)

#Mikibá: Én imádom, hogy nincs telequrwa porfogókkal az autó belseje, cserében mindent normálisan és gyorsan lehet kezelni-látni, nem kell keresgéleni az N darab kijelzőn, hogy mi hol van, lapozgatni stb + nem takarja semmi a kilátást előre. És az egyik legnagyobb előny számomra, hogy nem kell 2-3 havonta a szervizben kuncsorogni-nyomorogni a “kötelező”/drága pénz&idő vagy garis karbantartások/drága idő miatt, sem a benzinkútra bejárogatni és várni a hotdogosok mögött. A minőség meg teljesen rendben van, előtte az EV6 GT sem volt semmivel jobb/rosszabb, de mondok jobbat, a BMW X6 sem. A 2020-2021 előtti Teslák viszont tényleg nem túl jók, pláne az S-X eléggé gatyásodik (RWD-LR 22Q4 még szenzoros, most 50k+ km-el).

+1, mondj bármilyen autót, ahol utólag ingyen olyan (működő) funkciókat pakolnak be pl: ledmátrix vagy a bővülő applikáción keresztüli funkciók és egyéb appok tárháza, a lista végtelen. Semmilyen frissítésért nem kell bevinni szervizbe (sőt 2-4 hetente bugfixelnek sic VW). HA van bármi baja/szeretnél okosítani bármit, kb 99%-ben távolról megoldják vagy megmondják mit csinálj, kövi lépcsőben kijönnek házhoz szervizelni, majd végső esetben foglalnak/hatsz időpontot szervizbe (mindezt ingyen, gari után felár nélkül - kivéve a munkadíj+anyag, amelyekről előre megküldik appban az árajánlatot => ilyen nincs más márkaszervizben, csak a magyarázás, hogy miért lett többször annyi a javítás, amiről nem is tudtál…). Ezeket tudod appban követni, kezelni, nem Marikákkal meg Józsikkal kell küzdeni. Hibakezelést fórumról tudom, én csak töltőket szoktam rendelni a Tesla appban és látom a lehetőségeket.
+2, mondj bármilyen autót, amibe nem tudnak egy automata ablaktörlőt leprogramozni (konstans, mert volt fórum szerint működő verzió) ugyan ezek az emberek :DDD szerencse, hogy minden kocsiban kézzel állítom be, ez pl tényleg fail, de hát nem lehet hibátlan semmi… igazából a 3-as HL RWD-LR-Performance lenne a tökéletes ma, de mivel abban meg nincs parkradar, sajnos nem tudja megugrani, hogy idő előtt cseréljek autót (120ekm-nél szoktam kb, ami 3-4 év).

Szóval a hibák:
Az AP-t ha kiveszed, csak újra engedélyezve teheted vissza, részben ez és sok más AP funkció az EU (=eus gyártók nyomása) miatt van így, részben persze EU-ra írhatnának más szoftvert is, de érthető, hogy nem kifizetődő. Ha menne az FSD EU-ban nem lenne probléma. És itt el is jutunk a kövi pontra, hogy ezért az EU-ban nem szabadna pénzt kérni a Teslánál, hanem benne lehetne az AP-vel ingyen, de szintén hülyék lennének. Ami még gyárilag mehetne, motoros első csomagtér (utólag tesland), full kikapcsolható kipörgésgátló (utólag sexy buttons). Töltőre való előfűtésre egy gomb vagy ne 8/10 működjön magyarul (angol nyelvvel 10/10 megy, ki érti :F). Ennyit tudtam kb összeszedni másfél év után. Szerviztapasztalatom nincs, mert csak gumisnál voltam téli/nyári cserén, a pollenszűrőket én kicserélgetem félévente 15p alatt (ebben az elpár kifújása klimatisztítóval is benne van + levegő járatás). Hozzá teszem bármelyik eddigi autómnál is ki kellett cseréljem, mert a márkaszervizben vagy lehazudták a cserét vagy csak 30-40k km után cseréltek, mert csak. Ha 20%-on vagy, nem tudsz 10-15p felvenni 80% hatótávot, mert azonnal utad van Bolonyába, ahol estére kész a spagetti :)) így sajnos kell plusz 10-15p :(( és még kétszer is útközben 20-30p :( dráma! Cserében 800 km alatt nem hugyozod/rossz esetben kulázod össze magad és áll be mindened, hiszen kizárólag elektromossal szoktunk megállni. :K

Hatótáv az RWD-n 350-450km időjárástól és lábtól függően, LR-el +80km. 50k km fogyasztási adataink = 16,5kWh/100km (napelemmel 11kW töltve ebből ~90%, maradékok a külföldi utakon/szabadságon SuC vagy Ionity). Már most kevesebbe kerül a szumma fenntartás, mint az átlag flottás új Kia Ceed automata a cégben 1,5 év eltelte után és nem volt üzemszünet, ezért 4 év után kivágjuk az összeset és Toyota hibridek jönnek azonos kategóriájú Kia-k helyett…tudnék mesélni, kb 50 autó tapasztalatából elég meglepő dolgokat (nem csak Kia).

© asszongya'hogy

(#152333) MiklosSaS válasza #Morcosmedve (#152332) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Örülök hogy neked tetszik és szereted, kivánom hogy ez igy is maradjon. Nincs közöm sok a Teslához, max 600-700 km-t vezettem a 3-ast meg az X-et. Visszont, számomra a használt piac a legjobb barométer mindig, legyen az autó vagy ingatlan. Ismerős körben kb 7-en voltak Teslások, most 3-an maradtak. Visszatérve a használt piacra, az azért elég rendesen elmond mindent amikor egy 2021-es dízel Skoda Superb kb annyiba kerül mint egy alap 2021-es model 3-as. Érted?! Skoda, nem Audi, Merci vagy mit'tom én.
Akiket én ismerek itt kint, azok nagyon kiábrándultak belőle.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152334) #Morcosmedve válasza MiklosSaS (#152333) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

Tök ugyan annyiba kerülhettek újonnan, ez nem meglepő. Igazából szerintem még olcsóbb kéne legyen egy Tesla, mert sok van, csak a Skodát meg drága fenntartani és elavult, cserében nagyobb, a hármas meg erősebb. Habár szerintem egy fentebb emlegetett Springgel is mókásabb közlekedni, sajnos ezt semmi sem tudja. Ha lenne egy Tesla 3-as 300LE benzinnel hátsó keréken, olcsóbban, mint az RWD, akkor sem kéne, mert világát nem tudná gázadáskor + a szerviz és fogyasztás = általános fenntartása sokkkk. Mindig az a pofon, mikor beülök, pl az új fullos Suprába és nem megy úgy, 180-200-ig, cserében menő és a német autópályán kihasználható, hogy 180-200 felett is jól megy. Múltkor kaptunk egy Alpine S-t, az legalább tényleg mókás második autó, de nagy távokra-magas sebességre rosszabb mint a Supra pl., de nem is GT végülis és drágább is. :)

© asszongya'hogy

(#152335) MiklosSaS válasza #Morcosmedve (#152334) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Egy alap Superb kb £27.000-nél kezdődött, egy alap 3-as meg kb £40.000-nel. 2020-2022 között.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152336) #Morcosmedve válasza MiklosSaS (#152335) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

Ne az alapot nézzed, annak mi értelme, az alap model3 az egy fullos superb...

© asszongya'hogy

(#152337) HSM válasza #Morcosmedve (#152332) üzenetére


HSM
félisten

"Szerintem annyira pikk-pakk, mert kivágja az ajtót és kész"
Szivatod magad a megoldásukkal, ami csak arra jó, hogy ők máshogy csinálják, mint 30 éve mindenki. De csak kicsit szivatod vele magad értelmetlenül, végülis pikk-pakk. :DDD
Nekem ez nem jön be.

"Mondjuk, ha használnád, tudnád, hogy kb minden szükséges funkció ... elérhető a kormányról (fizikai gomb) vagy auto módban tökéltesen szabályozott/elérhető egyből."
Nem szükséges kipróbálnom ahhoz, hogy tudjam, hogy MINDEN olyan funkció, amikhez menükből kell turkálni, nyomkodni, és kijelzőt nézni, vezetés közben potenciális balesetveszély. Teljesen mindegy, az érintős tabletet, a kormányos menügombokat vagy az öledben lévő telefonod nyomkodod. Dedikált gomb esetén oda sem kell nézni, tudod hol van, hova kell nyúlni, értelmes tervezés esetén érződik is, eltaláltad-e. Ezért jó, ha pl. a kormányról fel tudod venni a telefont a kihangosítóhoz vagy letenni dedikált gombbal, vagy dedikált gombja van a kabin hőfoknak, ventilátor fordulatnak, vagy a zeneszám léptető funkciónak, ablak páramentesítőnek, klímának, belső levegőkeringetésnek, csak hogy a legfontosabbakat említsem, amik miatt nem tartanám praktikusnak félreállni, csak hogy kapcsolhassam őket biztonságosan menükből, tablet kijelzőn. :N

"az eladások igazolják"
Az, hogy valami egy adott időben népszerű és viszik, nem jelenti azt, hogy a termék jó is.
Másfelől, 2023-ban kevesebb, mint 2 millió járművet gyártottak/adtak el, pl. a Toyota 10 millió felett. De nem ettől lesz egyik vagy másik jobb vagy rosszabb.

"plusz divat fikázni"
No, ez az a rész, ami a legkevésbé érdekel. Mérnöki szemmel szeretem nézni a dolgokat, gyakorlatiasan.

De ahogy írod, ízlések és pofonok. :R

(#152338) #Morcosmedve válasza HSM (#152337) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

Mondom, használni kell, akkor meglátod, hogy ezek csak a fejedben léteznek, pl. mint írtam, a kormányról tudod a funkciókat kezelni, amiket felsoroltál is, nem kell sehova nézegetned. :K

Ettől még elfogadom a monitor mögötti látásmódod, azért érdekelne, ha egyszer egy hónapot élnél bármilyen újvonalas (nem felt. elektromossal) mit gondolnál, biztos nem ezeket. Én is fenntartásokkal indultam az internetes bejegyzések alapján, de átmenve jó pár konkurensen (plusz a cégben cserélt-próbált kocsikat tekintve) kár volt.

Vannak Toyotáink már nékünk is, A-B autóknak tök jók, megbízhatók, olcsónak nem olcsók, de elvileg megbízhatók az eddig tapasztaltak szerint, de élményt nem adnak a Supra alatt. Szerintem a Toyota nem 4 elektromos modellel csinálta, hasonló haszonkulccsal. :N De valamit legalább a Tesla marketingesek tudnak, reklám nélkül, ha a termék szerinted nem is üti meg a mércét.

Na, de mi üti meg? Milyen autókról van valós tapasztalatod, az elmúlt 3 év megjelenése közül? Mi a megfelelő lakossági autó? :R

© asszongya'hogy

(#152339) HSM válasza #Morcosmedve (#152338) üzenetére


HSM
félisten

Nézd, kis túlzással naponta tervezek UI-okat, látom, hogy van megoldva, nem kell beüljek ehhez. :N Bőven elég megnézni mondjuk ezt: [link] . Mondjuk a plafonra rakott pót-váltókapcsoló nekem is új volt. :D Azért örülök, hogy amiket eddig vezettem autók, azokon nem a tetőn kellett matatni a váltóhoz. ;]

"élményt nem adnak a Supra alatt"
Az élmény egy nagyon komplex dolog. Ha vezetési élményre vágyom, a motoromra ülök, és olyan helyekre utazom vele, ami élvezetes. Út közben élvezem a röfögő-visító V2 zenéjét, a 4 másodperces gyorsulást 100-ra, a döntögetést a kanyarokban. Az autóban nekem az élmény egész másból fakad. Az inkább legyen halk, takarékos, vigyen el biztonságosan, olcsón és kényelmesen A-ból B-be. Azzal oda megyek, ahová mennem kell. Autóban ennél többre sosem vágytam, nem volt rá igényem, 100Le körül engem már kiszolgálnak.
Számomra emiatt telitalálat pl. a Toyota hybrid rendszere, az nálam kipipálja a pontokat. Takarékos, gazdaságosan üzemeltethető, rendkívül kényelmes és halk, miközben kellő dinamikát is ad.

Marketingben és stratégiában nagyon hatékony, amit csinálnak Tesláék, ezt aláírom. Bár ugyanakkor a személyes értékrendemmel teljesen inkompatibilis is. :)

Egyébként a modern autók (~elmúlt 10 év) trendjei révén elég sok modell nálam már papíron megbukott. Korábban is írtam, én pl. nem vagyok a downsizing híve. Ugyanakkor bár kezdetben féltem tőlük, de a Toyota hibridjei azóta nálam bizonyítottak.

Hogy mi az ideális lakossági autó, azt sajnos nem tudom. :)
Az elmúlt évekből nagyon rossz tapasztalatom robotizált automata váltós kisautókkal volt (nem írok típusokat), nagyon pozitív élmény pedig a hibrid XP210 Yarissal. Ami véleményem van még a témáról, lásd itt: [link] .
Illetve bár nem mai darab, de szoktam járkálni egy Prius 3 Pluginnel is, szerintem nagyon eltalált, nagyon élvezetesnek tartom vezetni, pedig nem egy erőgép, viszont nagyon kényelmes és megy, amennyire kell, kiszámíthatóan, ez főleg automatáknál nem mindig mondható el. Mondhatom, nálam megüti a mércét. Kicsit elektromos is, bár biztos a Teslához képest megmosolyogtatóan hathat a pici 4.4kWh-s akkupakk, de a 99LE-s benzinmotor mellett ez mégis 700-1000km hatótáv egy töltésből + tele tankkal. :DDD
Ha pedig ökörködni is akarsz, a 4. generációból a Plugin már abban is jobban partner, a kétszerakkora, így jóval erősebb akkujával. Azt viszont sajnos nem tudtam még kipróbálni. A friss ötödik generációs plugin pedig már EV-s mércével sem csiga, hogy feltornászták 200LE fölé a rendszer teljesítményét. :)

[ Szerkesztve ]

(#152340) MrM94 válasza MiklosSaS (#152330) üzenetére


MrM94
őstag

Most néztem meg, 8ezer es 9 ezer kozott mennek OLX en.
ennyiért elektromost rohangálóst amit este bedugsz reggel mesz és igy tovabb annyit total megér.
a slusszkulcs az nagyon rohely.

A superbhez visszatérve, jobbat egy superbnél nem lehet venni csak drágábbat.
illetve ugyanazt kapod csak audi logo van rajta a szerviz joval dragabb, alkatreszarak szintugy.
Nagyokat mosolygok amikor filleres muanyagalkatresz,VW polohoz 7000 huf,de ha bugattira kell ugyanaz akkor 100.000 huf :DDD

Octavia 1.6tdi nagyon jo valasztas. de a 15 plusz eves octaviak eszmeletlenul tartjak az arukat mivel megbizhatóak.

TSI-t illik kerulni.

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152341) Aljasvip válasza #Morcosmedve (#152332) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Köszi a részletes leírást. Érdekes infókat írsz, számomra egy új szemszögből. Remélem lesz majd nekem is egyszer lehetőségem egy hosszabb úti vezetni egy Model 3-at - a céges flotta kicsit le van maradva ezen a téren.

Nekem csak a Kia Ceed vs. Model 3 összehasonlításon akadt fenn a szemem.
Ha megvennéd, mint hétköznapi halandó, akkor van egy majd' kétszeres árkülönbség (~8mFt vs 17mFt) a két autó között, így gondolom lízingelt autókról volt szó.

Részemről teljesen boldog vagyok amúgy a Ceed-del. Hasonlóan HSM-hez, nálam is az autó egy funkcionális tárgy, ami visz és hoz, akár nagyobb távra is kompromisszum mentesen - ha már kiadtam érte annyi pénzt.
Elektromos téren megvárok valami jobb akku technológiát, mert ezt a mostanit egy kényszer megoldásnak érzem.

(#152342) MiklosSaS válasza MrM94 (#152340) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Az 1.6-os nem a kedvencem. Inkább a 2 literes, vagy az 1.5 tsi. Az 1.0 tsi meg az 1.6 tdi azok nálam tiltó listán vannak.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152343) Shokkolo válasza MiklosSaS (#152342) üzenetére


Shokkolo
addikt

a konszern motorkból 2.0 tdi, és abból is nem a legerősebb, inkább a kisebb lóerősek.
Egy 2012-es passatot hajtok, lassan megvan a 300e km. Köszöni szépen jól van, meghálálja a 30 helyett 10e km utáni olajcserét, beindít és megy.
Hűséges igásló :K

[ Szerkesztve ]

"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152344) norbert1998 válasza Shokkolo (#152343) üzenetére


norbert1998
veterán

Ez kb igaz az összes nem túl rossz hírű motorra. Időben olajcsere dupla élettartam.
Családban 3 1.5 dCi (rossz, jobb, jó hírnevű) 270-300 ezer között, egy 1.9 dci papíron 280, valóságban inkább 380 ezerrel, két 2.0 dCi - az meg kb a legjobb dízelmotor valaha.

(#152345) Shokkolo válasza norbert1998 (#152344) üzenetére


Shokkolo
addikt

Az első nekifutás nejemnek tanuló autónak egy Clio 2 volt, 1.5 dci.
Én is bíztam benne, de sajnos nagyon belenyúltam. 4 hetet élt nálam az autó (ebből 3,5 felet 3 külön szerelőnél)...
Fordulaton imádtuk, tökéletesen ment, de alapjáraton hajlamos volt leállni és olyankor nem akart visszaindulni. Volt hogy 1-2 percig meg volt hogy napokig.
Aztán a semmitől újra beindult.

Látta pár szerelő de senkinek nem volt rá ötlete. Elegedtem a kezét.
Ettől mondjuk még nem szidom a motort magát, szimplán sikerült belenyúlni.
Nagy meglepetés nem volt benne, első autónak kifejezetten a kínálat alját néztük, ami nem épp fiatal autóknál zsákbamacska.
Ezen a cetlin a "nem nyert" felirat volt :DDD

"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

(#152346) norbert1998 válasza Shokkolo (#152345) üzenetére


norbert1998
veterán

Egyébként a kettes Clio korában még épp a nem jó hírű dci ment. 2007-tol már jó, azaz Mégane 2 ráncfelvarrás. Megane 3 alatt pedig parádé megbízhatóság volt.

(#152347) MrM94 válasza MiklosSaS (#152342) üzenetére


MrM94
őstag

miert?

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152348) MiklosSaS válasza MrM94 (#152347) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Akinek 1.6-os TDI-je van az egy sem ajánlja az ismerősi körömben (és van olyan is aki annak idején a PSA csapatban tervezte a multijet-et, szóval otthon van a dízel motorol világában). Toyotásoknak két rémálva van : 1.6 D4-D és 2.2 D-CAT. A vágyálmuk pedig a 2.0 D4-D. A tesóm a 11 hónapos 1.6-os tdi passatját a márkaképviselet előtt húggyozta le és adta vissza nekik. Fél év alatt többet volt szervízben mint úton.

Az 1.0 túrbó benzínt egy octavia méretü kaszniban gondolom nem kell magyaráznom.

Te fiatal vagy még, te még elhiszed ezt-azt, pár éve szakmában is vagy. De igazi reális tanácsokért kèrdezd a 40+ korosztályt akik még bőgettek
Igazi verdákat.

Más:

Mától hivatalosan párt tag vagyok :D

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152349) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152348) üzenetére


norbert1998
veterán

Én úgy tudom, elég stabil a sima 105 lóerős 1.6 CR TDI. de persze aki 2020 után új dizelt vesz az egy barom 🤣
Rendesen csak egy probléma halmaz a környezettudatos jegyekben.

(#152350) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152349) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Rendben. Szerinted példáúl aki egy Skoda kombi Superbet vesz az vegyen benzínest?

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152351) MrM94 válasza MiklosSaS (#152348) üzenetére


MrM94
őstag

te, en a márkaszervízes haverrel hetvegi szinten ülünk össze megosztani a heti élményeket azaz szeszt nyakalni.és ott meséli hogy mihez mi volt,illetve a gyár miket ajánl/mond..
Vannak érdekes dolgok,de naluk az 1.6 ból kevés a problémás,sőt.
Illetve volt olyan is hogy valaki Vadonatúj Superbbel többet ült szervizben mint járt vele,és nem értették hogy miert esik le minden ami lehet róla. de ez 1000ből1.
Volt akinek az Enyaq volt ilyen.Másoknak pedig semmi.
Összeülünk Toyota Lexus Skoda VW Opel es BMW mind márkaszervizesek,illetve én és jókat szörnyülködünk,hogy milyen az autóipar.

Én csakis a 3 as octavia korabeli 1,6 TDI ről beszélek. Illetve én távol tartom magam bármiféle szakértelemtől bármilyen tematikában :R

[ Szerkesztve ]

Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.

(#152352) Aljasvip válasza MiklosSaS (#152350) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Ha rövid távokra használod, akkor a dízel csak egy időzített bomba, amit jó eséllyel a következő tulaj szív majd be.
Azon kívül, hogy a benzines ~1800 alatt lomha, én nem látom milyen hátránya lenne a dízellel szemben - mondom ezt Passat és Insignia vezetése alapján. A 2.0L+ benzin motoroknak majd' olyan húzása van mint egy kisebb dízelnek, és csak a fordulatszám mérőről látni, hogy "b.szki ez benzines".

Én úgy vezetem a kis benzines kézi váltóst, hogy 2000 körüli fordulaton járjak mindig, így egy kisebb gázfröccsre adott a nagy nyomaték, meg nem is kokszolom tele a turbót.

Nem tudom amúgy, hogy nálad mi a nívó.
A németeknél értem, hogy az egy érzés amikor 160-nál 2000-em forog a dízel, de a világ többi részén ez valószínűleg nem szempont.

[ Szerkesztve ]

(#152353) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152350) üzenetére


norbert1998
veterán

Igen. Az Euro 6 legújabb dízelei kegyetlenül nagy problémaforrások, gyártótól függetlenül. Eszméletlenül komplex mind, rengeteg extra komponenssel, amit környezetbarát lesz az első 50 ezer km-ben, aztán meg bontóba megy vagy motorcsere.

(#152354) norbert1998 válasza Aljasvip (#152352) üzenetére


norbert1998
veterán

Az én 2 literes turbós benzinem kb minden tartományban jobban megy, mint a 2 literes turbós dízel, akár a közel 100 LE/liter teljesítmény mellett is. Gyári turbójával 1700-tól már húzott, de elfogyott 5000 felett. Az új turbóval csak 2500-tól indul el, mint egy régebbi turbódízel, de 6500-ig tol mint a mozdony, meg 180 helyett 250 lóerő.

Unokatesóm 2014-es Kia Pro'Ceed GT-je 1.6 turbóbenzin, a nyomatékcsúcsa 1700-nál van!
2500-ig használva is teljesen jól eljár vele az ember.

A fogyaasztás más kérdés, de most ha városban 5-6 hetente tankolod a benzinest, kit érdekel mennyit eszik? Országúton is kicsit több, igen, de egy adblue, dpf, meg mittudoménmivel agyonbaszott dízel fenntartása 60-80 ezer után már biztosan ne madódik ki az egy literes fogyasztáskülönbségből.
imho

(#152355) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152353) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Nekem a Toyotám euro 6-os és majdnem 300.000 km volt benne amikor eladtam, a motorhoz sohasem volt hozzányúlva, csak én raktam bele vagy 170.000-et.

A mostani BMW-be is 14 hónap alatt majdnem 43.000-et raktam bele, már súrrolom a 100.000-et és sehol semmi problémám nincs/nem volt vele. Pedig kapja rendesen. Lehet nem tudja hogy már rég el kelett volna romoljon. Majd közlöm vele.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152356) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152354) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Szóval szerinted 1 liter a fogyasztás különbség a 2 liter turbó benzín és a 2 liter turbó dízel között?

Fincsibe, harag nélkül de te tul sokat voltál napon sapka nélkül.
Megyek évi 40ezret....

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152357) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Lent voltam és elmondtam neki hogy szerinted már majdnem 50ezer km-el ezelőtt a bontóba kellene legyen. Azt üzente neked @Fincsíbe hogy fiatal csikó vagy még és nagyon nem értel még hozzá, de ez igy is can rendjén. Hajkurászd inkább a sunákat.
Adjam meg a számát? Megbeszéled vele? Kicsit most haragszik rád :)))))

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152358) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152356) üzenetére


norbert1998
veterán

Az enyém 7 litert eszik túrázás közben, a haveré meg 6-ot. Szóval igen, szerintem 1 liter. Vagy legyen másfél.

(#152359) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152358) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

A te túrázásod meg egy vegyes városi dugó + zsúfolt pálya + laza országút között van némi diferencia. Garantálom neked azt hogy a tiedet én 10 alatt nem tudnám tartani.

Gondold át egy kicsit mekkora badarságokat beszélsz csibe, 2 liter turbó benzín VS 2 liter túrbó dízel az 1-1.5 liter különbség. Ezt akarod te az én torkomon lenyomni? 27 éve vezetek, volt vagy 20-25 autóm és 5 millió km a hátam mögött. Kicsit elmélkedj...

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152360) norbert1998


norbert1998
veterán

Renault Megane 3 2.0 tCe 180 lóerő vs 2.0 dCi 160 lóerő. Ez két liter. De a teljesítmény sem egyforma, és a 2.0 tCe egy zabálós motor. Spritmonitor.

Renault Megane 4 1.6 dCi 165 lóerő vs 1.6 tCe 205 lóerő, ez nincs másfél liter
Spritmonit:

Skoda Octavia 2017-2019 2.0 TDI 184 lóerő vs 2.0 TSI 190 lóerő, kevesebbb, mint egy liter:

Szóval gondold át, mielőtt mások szavait badarságnak mondod, sas ;)

[ Szerkesztve ]

(#152361) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Második nekifutás mert ugy általában (az ámokfutásaidat nem figyelembe véve) frankó gyerek vagy és mindig is kedveltelek.

Adott az én öreg BMW-m, átlagom durván 58 mpg ami kb hasamra ütve 5.5 liter / 100 km. Elég nehéz, nagy meg néha nyomom rendesen. 190 paci / 400 Nm forgatónyomaték.

A feleségem alíg egy éves 118i-jében csücsül egy 1.5-ös turbó-benzin. Vagy 140 paci és ha jól emlékszem 220 Nm. Könyebb, nem hátsó kerekes, ujabb és a hölgyike is lazábban tapossa ( magas sarkuban nem is lehet jobban :D ) mint én. Kb nagyjából ugyanazon az uton járkálunk. Neki az átlaga 39 mpg ami 7.2 liter/ 100 km. Ez nálam 34-35 ami majdnem 8.

A Prius az a szent grál, 1.8 szivó benzin + elektromos motor. Na ott van 92-98 mpg simán átlagban ami kb 3 litert jelent.

Ezek után te azt mondod hogy a te 2 literes turbó benzinesed 7 litert eszik???

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152362) MiklosSaS válasza norbert1998 (#152360) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Jaj hagyjál már az ilyen elméleti faszságokkal. Itt a 3 literes V6-os szívó benzines is 9 litert eszik egy 3 tonnás kasztniban.
Ha ilyenekel példázol akkor neked a Tesla a jó. Ott a papíruszon megyen 650 kilómétert.

Az intel i9 is megyen majdnem 6 GHz-en. Pár tízedmásodpercre.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#152363) norbert1998 válasza MiklosSaS (#152361) üzenetére


norbert1998
veterán

Azt mondtam, túrázás közben. Városban beveri a 12-t, de nem mondtam én városi fogyasztást.
De mint mondtam, az enyém szarul fogyaszt alapból is, erre kapott nagyobb turbot és chippet, 178 helyett 250 lóerő. Köze nincs a gyári karakteréhez.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.