Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151001) Whysperer


Whysperer
addikt

Példul Mazda-R aírtok ,hog y only városi autó. Na Én totál eltudnám képzelni azt is ,hogy okés legyen városi autó. Fogom a város elektromost bemegyek a állomsára. De akkor kellene gy burtális csomag pakolási lehetőség és valami elképesztő Vonat hálózat stb. stb. ami mondjuk képes arra,hogy egy 1,5 és egy 9 éves gyerekkel eljussak. Kecskemétről Debrecenbe 7 napos nyarálsi csomagokkal. kényelmesen.

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151002) snecy20 válasza Whysperer (#150989) üzenetére


snecy20
veterán

Igen, Gainward Phoenix lett volna 307-ért, ahogy hallottam egy ismerősömtől, viszont nem a sima, hanem a Ti verzió - az gamingben egy ~7-8%-kkal erősebb.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#151003) Whysperer válasza snecy20 (#151002) üzenetére


Whysperer
addikt

De vicc az,hogy a STIRX az 400.000 a Gainward meg 307. Baszki alapból ha nem tudom az árát. akkro is a gainwardot vettem volan így meg ,hogy 100 ezer a differencia ... Na mindegy. Lehet elkapott a SASososdás. Most inkább nyugizom.

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151004) snecy20 válasza Whysperer (#151003) üzenetére


snecy20
veterán

Iponos srác azt mondta neki hogy ez azért van, mármint az árkülönbség, mert a Gainward az elhanyagolja a marketingjét és az önreklámját. :D

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#151005) MiklosSaS válasza Whysperer (#150999) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Ott a Toyota Mirai és van egy Hyundai hidrogén tüzelõ cellájú is. Szóval ha kell, meg tudnád venni.

Nálad a baj mindig akkor kezdõdik amikor elkezdel számolni. Nem erõséged a kicsit komplexebb matematika, pár variánsal. :)

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151006) MiklosSaS válasza HSM (#150997) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Hidrogén hajtás. Szerintem ez lenne a használható alternativa.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151007) MiklosSaS válasza biker (#150998) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Van benne ráció amit írsz. De azért érted ?! Gázolajat, földgázt vagy szenet égetsz hogy "zöld" legyél....persze hogy zöldebb a földgáz mint a diesel, de annak is van CO2 kibocsátása, elég rendesen.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151008) Whysperer válasza MiklosSaS (#151005) üzenetére


Whysperer
addikt

De az a baj ,hogy Te meg mindig magadból indulsz ki. 8) Nem oylan complex ez. . Nem tudom megvenni és Mo. nem tudom bevállalni hitelre sem ,mert nem tudom van vagy lesz munkám mondjuk 4-5 hónap múlva 100%-ra. Ennél nagyobb baromságot nem tudtál volan elírni. Az a baj ,hogy nincs bajoma logikus számolással. Csak szerinted. Szomzédom most cserétle vissza deiselre a híbridét ,mert annyi votl a fenttartása,hogy itthon és anynira nem értenek hozzá,hogy nem érte meg fenttartani pedig 3 éve tolta vele. Votl nálam egy Opel Ampera 3 hónapig. városban jó volt ,de mikor kimentem országútra a 1,5 benzines többet evett mint a mostanim. Szóval az én matematikámon lehet segíteni ,de a Te stílusod már a DNS-ben van. menthetelen.

"Hidrogén hajtás" Ezt írtam Én si ,de amég 2 heylen lehet kb tankolni addig mit csináljak vele. vegyem meg és járjak 200km-re tankolni vagy mit is szeretnél?

[ Szerkesztve ]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151009) MiklosSaS válasza Whysperer (#151008) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Te Batman, ki a fasz mondta hogy vegyél valamit most. Te kezdesz számlalgatni, matekozni és rengeteg mindent bele sem kalkulálsz. Nálam a 2.5-ös hybrid benzines Rav4 kb 5.8 literes átlag fogyasztást produkál (pálya, város és országut), ugyanitt a 2 literes Avensis-om kb 6.0-6.2-õt megeszik. Pénzben majdnem nulla a különbség....csak annyi hogy jóval kevesebb károsanyagot bocsátok a levegõbe.

Meg az hogy nem vagyok/nem leszek nagyobb városokból kitiltva, ujabb, garanciás. Meg példaul London belvárosában £5/h a dízel parkolás, £3.5/h a benzínes és £1.25/h az elektromos/hybrid.
£0 a road tax-om és £119 /év a bíztositás. Jah és Londonban starból pengetek £50-et csak hogy dízelel be tudjak menni. És ez igy lesz minden nagyobb városban is...max 1 év.

[ Szerkesztve ]

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151010) Whysperer válasza MiklosSaS (#151009) üzenetére


Whysperer
addikt

Nem si tudom ki mondta "Ott a Toyota Mirai és van egy Hyundai hidrogén tüzelõ cellájú is. Szóval ha kell, meg tudnád venni." Erre írtam ,hogy hjaja csak nem tudod még hol tankolni itthon.

Igen ám csak amég itt egy Toyoa Hybrid amibe tudok anyni doglot pakolni mint most szokto kelleni heti szinten 8.000.000 Ft. Számold ki 6.5 fogyaszt akkor ,hogy belefér minden is. 35.000 Ft az összes nagy sezrvíz kötlségem olaj vezérklés kitbe van vizpumpa minden. 30.000 szerelik. 1140 km tudok teli tankkal menni ami ugye nekem 25.000 Ft. Szóval 100.000 km-ént költök rá 35e + szerelés 40e. egy évbe megyek 40.000km-t. Szóval erre írtam,hogy Ne amgadból indulj ki ,hogy neked Londonban mennyibe kerül bármi is. Hanem ha mondjuk mondo dnekem ,hogy Én azért nem veszek ,mert rosszul számolok és nincs logikám , Akkro neke dhol amrad a logikád amikor rám kiterjeszted a Te Londoni kötlségeidet? Nekem nincs iylen adoim havonta ami miatt megérné zödlre váltanom. Kevesebb füstöt küldöka levegőbe mitn egy hybriddel vagy legalábbis nem többet mitn a híbrid mikro benzinre kapcswol + még töltök és az árammal járulékso fosszilsi energia.
Itthon nincsen csak van egy éves 40.000 biztosításom meg 10.000 súyladóm. Egész évben.


Hydrogenes jó lesz ,de nem lehet tankolni itthon ,mert most adták át az első töltőállomást. Bp.-re emg nem járok tankolni még. Majd ,ha elterjed akkro jó lehet a Mirai is

[ Szerkesztve ]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151011) biker válasza MiklosSaS (#151007) üzenetére


biker
nagyúr

ausztráliában ezrével, amerika sivatagos kietlen tájain is ezrével vannak ilyen helyek, ahol úgy tudsz tölteni, hogy generátor hajtja, mert veszteségesebb lenne az áramot odavinni. Ebben ott semmi kivetnivaló nincs.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#151012) MiklosSaS válasza Whysperer (#151010) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Jajjj, már megint kezded a matekot :(((

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151013) Whysperer válasza MiklosSaS (#151012) üzenetére


Whysperer
addikt

Hjaj már megint kezde a kötözködést.


Ez milyen érdekes. [link]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151014) MiklosSaS válasza biker (#151011) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Igen, ebben az esetben megkerülhetetlen.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151015) Whysperer válasza biker (#151011) üzenetére


Whysperer
addikt

Dávid barátom most toljak 7 évét VEGAS-ban. Mondja ,hogy ugye sivatagos hely,de napelem parkokat építenek ,mert a Hoover gátba kezd annyival rosszabb lenni a helyzet,hog y hosszú távon nem tudja majd fentartani az áramellátást.

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151016) biker válasza Whysperer (#151015) üzenetére


biker
nagyúr

igen, de ott jobb a helyzet, mert a direkt napelem nem a legjobb (nagy meleg kis hatásfok), ellenben sok sok napfény hőerőmű épül, amiben gőzturbinát hajtanak meg. Már van sóolvadékos rendszer is, az éjjel is ad le hőt így egyenletes.
A direkt kivitelek meg qrva nagy nyomású és hőmérsékletű gőzt termelnek és az megy a turbinába.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#151017) Whysperer válasza biker (#151016) üzenetére


Whysperer
addikt

Elég brutál azéárt és mgé többet terveznek. [link]

david attenborough mondta ,hog y van oylan ország ahol már majdnem elérték a 70%ot napelemekkel és lassan már exprotolni fogják. Netflixes filmjében pont felhozta példának.

[ Szerkesztve ]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151018) biker válasza Whysperer (#151017) üzenetére


biker
nagyúr

ettől kell félteni a madarakat, nem a szélerőműtől :) ott instant sültgalamb

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#151019) stratova válasza biker (#150998) üzenetére


stratova
veterán

Egyelőre érdeklődve figyelem, az alternatív hajtások fejlődését. Nagyon szimpatikus az elektromos motorok magas hatásfoka, de egyelőre problémás számomra az ár (de az nem csak elektromos hanem bármilyen újabb autó esetén is :) ).
Remélem lassan lesz majd nagy teret adó kínálat nem csak SUV alapon.
Rokonlátogatóban láttam az utcában 2 db ix20-at. Közel annyi helyet ad mint a mostani autóm, de 500-700 l egy nyaralásnál nem lenne rossz, csak nem hogy elektromos mára az egyterű sem divat. Nem tudom mennyire jellemző más gyártóknál, de feltűnt, hogy az amúgy szimpatikus Skoda Enyaqnál a lábtérböl (magasságban) vesz el az akku, egy kishaszon alapú autónál egyszerű lenne normál magasságú üléseket használni, mert a fejtérnél van még tartalék (jelenlegi kis kedvencem a PUG Rifter, L1 méretben nem hosszú, talán könnyebb vele parkolót találni, 5-7 főnek ad helyet és 5 üléssel 775l csomagteret ad (majd 2 hétre legutóbb is szügyig pakoltam a 447 literes csomagtartót és még 1,5 helyet elvett, ami nem fért be).
Ha lenne rendesen kiépített hálózat, akkor eddig a hidrogénhajtás, ami lassan közel olyan távot tud egy töltéssel, mint a dízel. Aztán meglátjuk, hogyan alakul a szilárdtest akkumulátorok elérhetősége és ára, bár már nem jósolok 5-7 évet a nagykorú kocsimnak.

(#151020) DraXoN


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Szerintem felesleges tömeges elterjedést várni hidrogén hajtású autóknál.. nem lesz ilyen 90%-ig biztos vagyok benne. Ellenben kamionoknál, buszoknál, vonatoknál nagyon is van esélye a terjedésre, de nem személyautóknál (ahhoz túl bonyolult)... mostani akkumulátor árak mellett még lehetne csak-csak esélye, de utóbbiak vélhetőleg 10 év alatt töredékére fognak esni (ez kb. biztos), míg a hidrogénes autók bonyolultsága még a dízel járművekén is túltesznek (ha a hajtás elektromos.. akkor lényegében üzemanyagcellás az autó, de akkor sincs meg az akkus autók egyszerűsége).
(A másik gond a hidrogénnel az idő... "hétvégi autósoknak" közel használhatatlan lenne, pedig olyan is van pár)

vagyis a hidrogén jó lehet a szállítás bizonyos területein, de biztos vagyok benne, hogy személyautónál "halott ügy" az esete.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#151021) DraXoN válasza biker (#151011) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

mondjuk Amerikában van pár ami "napelemparkos" ilyen töltőállomás (a sivatagban)... bár nem tudom milyen arányban van csak "aggregátoros".. de igazából utóbbi is jobb hatékonysággal dolgozhat mint a gépjárművek motorjai (mivel stabil motor "ideális" fordulaton). Így összességében még jobb is lehet az ökológiai lábnyoma mint ha az autó maga égetné el az üzemanyagot.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#151022) Whysperer válasza DraXoN (#151020) üzenetére


Whysperer
addikt

Draxon meg az a vicc,hogy Pl.: itt van Magyarország. Van itt minden fajta autó gyár meg fejelsztés BMW , mercedes, audi. Eleketromos Jaguarokat Pesten fejelsztik.( ott programozó az egyik baratom) . Pont tőlunk 1 percre gyártják a Zöld merciket. Nulla % -os fölös hulladék. stb stb. ,de pl sogorom a höközpontban van és a központnak Ampera flottája van városba rohangálni meg pár Toyota és tesla.. Na msot vicc,hogy egy országban,ahol ilyen kis országnak ekkora autófejelsztési érdekeltsége van. Csak Pestre tudod vinni pl az Amperakat szervizelni. Sehol máshol. SZóval majdnem h,goy lényegében minden autót Pestre kell vinni.. Szóval nem az mint msotanit ,hog y elgurulok a szomszédba

[ Szerkesztve ]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151023) HSM válasza hokuszpk (#151000) üzenetére


HSM
félisten

Érdekes a kép. Ekkorát droppolna a lap, vagy úgymaradt egy esetleges negatív offset? :DDD

#151006 MiklosSaS : Lehet ismét nem leszek a véleményemmel népszerű, de úgy gondolom, maga az autózás nem fenntartható. Túl nehéz, túl sok helyet foglal, zajos, porol, túl sok az előállítás majd a kukázás ökológiai lábnyoma is, a használatról nem is beszélve. A nagyvárosok szvsz jelenleg kb. élhetetlenek, ahová beengedik őket, nem véletlenül.
Persze, értem én, hogy kényelmes, de majd előbb utóbb nem lesz az, ha majd idővel jönnek a természeti következményei a mai kényelmes életmódnak, a jelenlegi becslések szerint nem is olyan sokára...

#151007 MiklosSaS : No, és még ott az akkucsomag, ami jelenlegi formáiban szintén nem éppen zöld konstrukció, különösen autós méretekben.

[ Szerkesztve ]

(#151024) MiklosSaS válasza HSM (#151023) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Kivételesen én is egy véleményen vagyok veled. Ha nagy városban élnék és nem olyan volna a munkám mint most, a francnak sem kellene autó. Max kirándulni. De az én esetembe nélkülözhetetlen az autó. Lízingelek pàr ProAce kisbusszt ami dízel, de amikor lesz elektromos vagy hybrid alternativa nyomban lecserélem õket. Ha egy hangyafasznyit is tehetek egy jobb jövõért akkor megteszem.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151025) stratova válasza HSM (#151023) üzenetére


stratova
veterán

Alapvetően nincsen bajom a tömegközlekedéssel, HA nem 20-30 éves járműparkkal oldják meg. Egyébként a budapesti még egész sűrű is. Ha úgy tetszik hétvégi autós vagyok, rokonlátogatóba, nyaralásra használom az esetek 90%-ában a kocsit. 170e km állással vettem 4 év alatt került bele 35e. Szóval én meg a kis ökológiai lábnyomon annak örülne a legjobban, ha tudna venni egy kocsit amit nyugodtan használna akár 10 éven át, ha az rentábilisan üzemben tartható. 1-2 heti nyaralás holmiait gyerekkel vinni azért mókás. Mondjuk 2-3 gurulós 80-120l-es táskával el tudom képzelni, csak akkor a kerékpár bajos.
Akar a fene dugóban ülni, pláne hogy most bejárni sem kell gyakran.
Mondjuk azon a távon, amin nekem kellett járni, ha belehúztam, munkahelyi tusolással együtt hoztam a BKV-s menetidőt.
Ha valaki messzebbről jár be ott még adott esetben megértem az autót, noha a modernebb ingázó vonatok nem rosszak (simán mentem be ismerőstől Bicskéről Budapestre 7-re).
Nejemet fárasztom néha azzal, hogy jó lenne eleve egy hétvégi 5-10 km kiránduláshoz, nem 15-40 km autózás kellene, de ahhoz bizony oda is kell tekerni. Másrészt messze nem mindenhol biztonságos kerékpározni, sajnos nem olyan a hazai közlekedési kultúra, hogy én gyerekkel akár az autóúttal közös kerékpársávon merjek mindenhová tekerni.
Pedig anno Baranyában apámmal karikáztunk 50-100 km-t hétvégente, de sokkal gyérebb volt a forgalom.

[ Szerkesztve ]

(#151026) HSM válasza MiklosSaS (#151024) üzenetére


HSM
félisten

Így látom én is. :K Akinek munkára kell (pl. nehéz dolgok szállítása) az teljesen érthető és szükségszerű, de szvsz nem is ezektől termelődik annyi CO2. Ahogy a hétvégi kirándulásoktól/nyaralástól sem. Bár a hétvégi kirándulás érdekes kérdés, nálunk van egy szép kirándulós erdős rész, hétvégente kész tüdőbaj áttekerni, mert jön a sok kirándulni vágyó, egy parkoló lesz az egész erdei út és össze is porolják/kipufogják az autóikkal az egészet, aztán meg abban sétálgatnak... :N

#151025 stratova : Ez szerintem ilyen oda-vissza dolog. Mivel jelenleg pl. a családdal nyaralni menők többnyire saját autóval megoldja, így nincs nagyon szolgáltatás, hogy pl. bérelhess autót a nyaralásra. A tömegközlekedés ugyanez. Vélhetőleg ha többen használnák, a minőséget fejleszteni is vélhetőleg több lenne a forrás. Bár szerencsére itt Pesten azért egyre több járaton látom a kerékpár szállításának lehetőségét.

Akítv kerékpárosként egyetértek a tapasztalataiddal, van sok út, ahol én sem szívesen tekerek, tekernék, sok a veszélyes autós, aki inkább megkockáztatja, hogy fellök, mintsem fékezzen, amíg nem biztonságos kikerülnie. :(

Én egyébként hosszabb távokra még a tömegközlekedés + elektromos roller kombinációt tartom jó opciónak pl. munkába járni, bár gyorsan hozzáteszem, hogy nincs ilyen rollerem, csak a listámon van rajta mert nagyon praktikusnak tűnik. Bár itt is üvölt, hogy csak megfelelő infrastruktúra mellett lehetne igazán jól használni. (Nem tudom, pl. már használhatják-e jogilag a kerékpárutat, mert az lenne igazából a nekik való terep.) Illetve a bérelhető kerékpárok (vagy rollerek, akármik) is hasznosak lehetnek, ha nincsenek túlárazva, és a kedves felhasználók megtanulnák nem a járda közepén keresztbe széthajigálni őket. :K

Illetve ha enyhülne az autós forgalom, az az alternatív megoldások használhatóságát is igen megnövelhetné, itt Budapesten én pl. nagyon nagy örömmel szoktam hétvégente a lezárt rakpartot kerékpárral használni, pillanatok alatt át lehet rajta szelni a várost pedig sokan mennek rajta. :K És mondom ezt úgy, hogy néha azért a volán mögött is megfordulok, ha feltétlen szükséges.

[ Szerkesztve ]

(#151027) MiklosSaS válasza HSM (#151026) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Irigyelek hogy olyan a munka/életmód hogy ez kivitelezhetõ. Nálam ritka az a hónap amikor 4000 km alatt megyek, de volt màr 6200 km is, igy évente átlépem az 50.000 km-ert (5x cserélek olajat évente :(( ), imádok vezetni de lassan már örülök ha nem kell volán mögé ülnöm, fárasztó is tud lenni az a 200-250km napi szinten.

Hétvégente én is tekerek meg havonta motorozok is kicsit kikapcsolódásként amikor a kölykök melett van egy-két szabad órám.

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151028) hokuszpk válasza HSM (#151023) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

load defaults utan keszult a kep, mert elkezdtem kiserletezni a pll frekivel, azota esik-kel a gep. az a problema, hogy a load-defaults utan is.
este ujra beallitottam 500KHZ -ra azota nemkekult be, de még nemvagyok meggyozodve rola, hogy ez igy most tenyleg jo.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#151029) hackeeeee válasza Beretvás (#150986) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Nosztalgiáztam. :)

Véleményem szubjektív...

(#151030) Whysperer válasza MiklosSaS (#151027) üzenetére


Whysperer
addikt

Átérzem. Nyomtam 2,5 évet a heti 1250km + családi dolgok km-e. Elég is volt.

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151031) Whysperer


Whysperer
addikt

Na nekem még itt van a probléma. [link]

Az a érdekes,hogy itt van egy Mazda és 125 km-t tud 130-as pályán úgy ,hogy nincs akkora aksija ,hogy mondjuk legalább egy oda vissza utat kibírjon. Engem ez bánt ,hogy ez nekem rendben is lenne. Elfogadnom városi autó stb. De 10 millióért. Szóval nem elég,hogy az autód nem képest arra amire kellene rendesen,de még meg is szviatnak a eprc alapu töltéssel

[ Szerkesztve ]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151032) norbert1998 válasza biker (#150998) üzenetére


norbert1998
veterán

Na ezt szépen összefoglaltad. :K

Mert ugye alap elvárás, hogy szén erőműtől kell jönnie az elektromos autóba az áramnak... Ja nem. Csak a buzi németek ötlete újabb és újabb szén erőmű építése. Annál még a fission is sokkal jobb.

Nameg... Azért talán előnyösebb egy elszigetelt, emberektől távol tartott helyen" füstölni " kontrollált körülmények között, mint a város közepén a smoke and charm-os buzik által, nem?

HSM és sas: akkor szerinted mi a jövő? A hidrogén? 😅
Mert a víz bontás olyan kevés energiával jár, ugye? Meg azt biztos szél erőmű állítja csak elő. Elmondanám, hogy a hatásfok miatt jóval több áramot igényel a hidrogén autó hajtása, az üzemanyag feldolgozása, mint az elektromos autó energiája. Még hogy az a jövő 😅😅
Meg a paraszt biztos meg lesz veszve, hogy 300-500 bar-os tartály okon üljön, durranó gázzal töltve. Ja meg kidiffundal. A hidrogén minden létező elemen és otvozeten át diffundál. A deutérium nem, de az uranhoz kapcsolják és nem akarnak róla beszélni.

Sas: mi az a kilométerER? ;]

Batman: az elektromos mazda egy vicc. Semmi másért nem készült el, minthogy vagizzanak hogy nekik is van. Nem akarnak eladni belőle. Honda E szintén.

(#151033) Whysperer válasza norbert1998 (#151032) üzenetére


Whysperer
addikt

Tudom. Ezt mondom nincs olyan opció jelenleg ami nekem jó. Heti szinten rengeteg kerti dolgot hozok veszek. mindgi van valamit javítnai. Pl. levágodt füvet heten szomszédhoz hordom, akkor ponthegesztett kerítést szerelek stbstb. mindig hasonló doglokat kell csinálni . plusz a ygerekek babakocsi edzés. mecsek. stb szóval Mondeo csomagtere nélkülözhetelen és sokszor van pl ,hogy 40 km-re kell vinni a ygreket lovas tanyára a másiakt meg a városba szóval igen a TELEJS elektromosba a TESLA lenne csak jó távolságra,de az meg csoamgtérre nem jó. Kisbuszt meg nem szeretnék venni egyenlőre.

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151034) biker válasza norbert1998 (#151032) üzenetére


biker
nagyúr

igen, a villanyautót csak szénerőmű táplálja, amit kis éhező gyerekek bányásznak, az atom és a megújuló csak a kórházakat és az iskolákat táplálja, jól látod :)

Sas úr: sajnos a mazda ilyen. A kisakkus kona, és a hasonló kaliberű ioniq, id3, stb elmegy akár 160-180km-t 130-al, aztán tölteni kell. A nagy akkus kona, ami nekem van, 320-340km-t elmegy pályán, és 480km-t város/országút tempóban

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#151035) Whysperer válasza norbert1998 (#151032) üzenetére


Whysperer
addikt

Erre gyúrok ,de ez csak jövőre jön ki

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#151036) norbert1998 válasza biker (#151034) üzenetére


norbert1998
veterán

Uu. Na mesélj, milyen akkor? Az egész átállás, a regeneratív központú fékezés, a filozófiája. Otthon is töltöd? Vagy csak állomáson?

(#151037) hokuszpk válasza hokuszpk (#151028) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

Ryzen master utál engem. Mondjuk kölcsönös.
Csak akkor fut, amikor feltolom, reboot után már "not supported processor" illetve "driver not installed" van, aszittem ezt az MSItol orokolte, -- ott meg betudtam a betas biosnak -- ujrahuztam a windowst, de igy is ezt jatszuk. csak a vddp feszt akartam megnezni, hogy a tobb lehetosegbol melyik atallitasnak van hatasa; hwinfo nem mutatja, de sokszori RMaster uninstall - install nekifutasra is akarhol kaparom meg, master aszondja, hogy CLDO VDDP 0,9002

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#151038) biker válasza norbert1998 (#151036) üzenetére


biker
nagyúr

átállás? problémamentes volt nekem. Bár tudok olyat akinek ez nem sikerült.
Otthon is töltöm fali töltőről, napelemről, útközben villámról.Bevásárlóközpontban AC-ről
Nekem nem automata regen a fék szerencsére, kézzel állítom, fix 1-es szint, 2-es 3-as ha kell pl autópálya kijáró előtt, vagy dobogókőről lefelé, stb

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#151039) HSM válasza MiklosSaS (#151027) üzenetére


HSM
félisten

Egy rövid ideig én is dolgoztam 100km-re a lakhelyemtől, tudom milyen ennyit vezetni, hamar elmúlik a dolog varázsa.

Nekem sajnos idén még nem volt időm egy rövid kört sem menni a motorral. Talán majd most hétvégén. :)

#151028 hokuszpk : Az nem kevés, vagy 125mV a VID és az SVI2 szenzor között. :Y Nálam R20 alatt a 3600-assal kb. 30mV. :F

#151032 norbert1998 : Az imént leírtam nagyon röviden, mi a gond szvsz... [link]

#151034 biker : "az atom és a megújuló"
Akkor egy kicsit ássunk ennek is a mélyére. Füst nincs, ez pipa. De ha kicsit jobban átgondolod, az elhasznált nukleáris fűtőelemek megnyugtató ártalmatlanítás megoldott jelenleg? Elárulom, nagyon nem, elássuk jó mélyre, és reménykedünk, hogy nem kapjuk vissza a következő néhány ezer évben, míg sugároz. [link]
Ahogy az úgynevezett megújulók sem feltétlen járnak áldozatok nélkül [link] , pl. duzzasztógátak építésének is megvan a maga ára a természet kárára.

Illetve itt még mindig nem esett szó az akkumulátorokról, amik akár előállításuk, akár elhasználódásuk (nagyságrendileg 10év?) után komoly terhet (CO2-ben is igencsak jól mérhetőt) okoznak a környezetnek.

(#151040) norbert1998 válasza HSM (#151039) üzenetére


norbert1998
veterán

Az akku csomag nem túl zöld, yes.
Viszont elmegy 2-300 ezer km-t, utána meg megy fali tapnak vagy szélerőmű alá. Az újrahasznosítás megint csak nem okoz majd problémát. Lásd kapcsolódó Undecided (with Matt Farrel) epizód.

Megoldás biztosan lesz az atom hulladék kezelésére. Várhatóan 20 év körül még egy ezres nagyságrenddel olcsóbb lesz az űrutazás, szerintem a napba/plutora/feketlyukba lőni nem lesz nagy otrombasag. El fogjuk érni azt a pontot, amikor kevesebb káros hatása lenne egy felrobbant űrhajónak atom hulladékkal, mint ahány nem robban fel, és amennyivel az enyhít a föld terhén. De ez csak ötlet.
Ezen felül amíg sugároz, addig tele van energiával, bőven lehetne még kinyerni belőle, csak meg kell találni a módját.

Mindenesetre, a co2, co, és egyéb még rosszabb szén erőmű dolgok sokak szerint nagyobb kárt okoznak, mint a fission termék. Ráadásul abból is van olyan, ami nem 10 ezer év, hanem 30 év alatt feleződik, csak egy kis pénzbe kerül átalakítani. Ja meg nincs hadászati célokra használható melléktermék (lásd kapcsolódó Undecided). Ez megint a fission mellett szól.

Mindazonáltal azt is hozzá tenném, hogy amíg azzal csinálunk áramot, hogy szó szerint futjuk a bolygót, addig sehol sem tartunk abban, hogy elérjünk valami komolyabbat, zoldebbet...

Folytkov. Megolvad a fagyim.

[ Szerkesztve ]

(#151041) hokuszpk válasza HSM (#151039) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

ah nemjo ez a lap; lehet beruhazok egy pci-e tvzsugaba, vagy valami mas megoldast keresek, meglatjuk.
a pci-e zsuga mellett szol, hogy nemlesz vege az AM4 korszakkal, merugye B350 lapbol még volt tobb is, amin hagytak 1 vagy 2 32 bites PCI -t, B550 -bol mar nemtalaltam csak ezt; Intelbol mar evek ota nemlattam mezei asztaliban, AM5 -re sem valoszinu, hogy rahegesztik.

Bios is erdekes, dram feszt csak pluszos offsettel enged varialni, namost van itt ket uj 1.2V -s 3200 -as 16GB modul, gondoltam kiprobalom mit megy, de ezt meglatva elnapoltam.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#151042) hokuszpk válasza norbert1998 (#151040) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

nemtom miert nem kezdunk Toriumos eromuveket fejleszteni, uranbol van még kb. 100 evre elegendo keszlet, Toriumbol meg ezer evre, a felezesi ideje is egy nagysagrenddel kisebb, a sugarzasi szintje is, a kinyerheto energia meg kb. az uran 90% -a.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#151043) hokuszpk válasza HSM (#151039) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

mondjuk azt se ertem, hogy lesz az 1.094 -ekbol effective 1.494 abbol meg a "valos" 1.4
frissen lottem.

[ Szerkesztve ]

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#151044) MiklosSaS


MiklosSaS
nagyúr

Kiváncsi vagyok hogy szól majd az ilyen kis bisz-basz. Irodába jó lesz, a kijelzõ egész moslékul tud hangot adni :(

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151045) norbert1998 válasza hokuszpk (#151042) üzenetére


norbert1998
veterán

Nem lehet harcászati célokra használni.

(#151046) hokuszpk válasza norbert1998 (#151045) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

igy van. Viszont lehetne vonalat huzni, hogy ezutan aki toriumos eromuvet epit, az jofiu, aki meg uranosat, annak otomatikusan eltiltas a kozugyek gyakorlasatol + nemzetkozi szankciok...

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#151047) #Morcosmedve válasza MiklosSaS (#151044) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

Jol szol :)

© asszongya'hogy

(#151048) MiklosSaS válasza #Morcosmedve (#151047) üzenetére


MiklosSaS
nagyúr

Ránézek holnap, irodába kell hogy zörögjön valami de drót nélkül, "Bözsi" (Elisabeth- a titkárnõ/recepciós) csámcsogásától a falra mászok lassan.

Más:

Mindig is büszke voltam a magyarságomra, sohasem zavart és ahol lehetett ott védtem is, sok habzó szájú politikailag influencált szarrágóval szemben. De lassan elgondolkodtam hogy jól teszem amit teszek, vagy nem. Úgy láttom hogy a magyar vérbe bele van evõdve a konfliktus, ha nem vagy fehér akkor fekete vagy. Sárga vagy piros nem lehetsz....az lehetetlen.

Telefon téma: gyerek jó kameráju de olcsóbb, költséghatékony telefont szeretett volna venni. Többet ajánlották a kínai olcsóbb telefonokat. Mondom ha csak a kamera a fõ ok akkor esetleg egy Pixel 4a, Pixel 4 használtan vagy esetleg részletre kamatok nélkül a googletõl egy puxel 5 ha nem zavarja a 6". Inkább azt mint valami kétes kínait. Na innentõl indult a Kína megvédése....hogy nem tudom mirõl beszélek, meg hogy miért vagyok Kína ellenes, meg hasonló egészen Orbán ellenesig.....

Laptop: kollégának kell megbízható, jól kinézõ és prémium lapos. Ajánlani merészkedtem egy macbook-ot hogy vegye számitásba mivel iPhone-ja van, és ha nem zavarja a macOS akkor egy próbát megér. Akár használtan, tesztelésre. És jött a lavina az "informatikusoktól" hogy bohóc vagyok és a macbook semmire sem jó azon kivül hogy fesziteni lehet vele a kávézókban. Nem számit hogy már 1 éve mindenem (céges, magán) macOS-en és iOS-en fut. Egyszerüen szar és kész.

Autó: minden szar ami egy kicsivel jobb és drágább mint ami neki van. Kötni való bolond vagyok hogy kiadtam kb £20.000-et a hybrid toyotára. Jobb lett volna egy 10 éves Octavia vagy Insignia, a többi menõzés és pénz pocsékolás. De ha igazán menõ akkarok lenni akkor vagy BMW vagy Tesla....mondom OK. Majd veszek egy Teslát akkor. :(((

És több más téma, legyen az kijelzõ, nyaralás stb.

Miért?! Miért csak a magyar nyelvü fórumokon fordul ez elõ?! Aktív vagyok több angol és román fórumokon de ott sohasem találkoztam ennyire rosszmájú és befásult irigy kommentelõkkel.......

~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

(#151049) Aljasvip válasza MiklosSaS (#151048) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Ez sajnos így van nálunk.
Egy kis irigység, az emberek saját lelki nyomora, és a nemtörőrömség kombinációja ezt dobja a magyar fórumokon.

Vagy közelebbi példa a Discord-on minden alkalom, ha a CP2077 szoba kerül :(

(#151050) norbert1998 válasza Aljasvip (#151049) üzenetére


norbert1998
veterán

Ez aljas húzás volt :B ;]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.