Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-03-11 00:46:52

LOGOUT.hu

Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21751) Wolfram válasza weiss (#21750) üzenetére


Wolfram
aktív tag

Viszonylag elterjedt, máshol is ezt használom ha csak úgy be akarok égetni egy-egy képet, ikont, de ez ESP-n katasztrófa.

Cél /lett volna/ az assembly korszakot idéző byte-ok vesszővel elválasztva ábrázolás elkerülése is:

Ilyet nem láttam eddig sehol máshol, ez a kőkorszak csúcsa.

[ Szerkesztve ]

(#21752) weiss válasza Wolfram (#21751) üzenetére


weiss
addikt

Nem tudom, mitől lenne kőkorszak egy bájttömb bájtokkal való inicializálása, de OK.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#21753) Wolfram válasza weiss (#21752) üzenetére


Wolfram
aktív tag

10 kb byte lista vesszővel elválasztva a forráskódban tényleg nem gáz?

(#21754) Aryes válasza Wolfram (#21753) üzenetére


Aryes
nagyúr

De, eléggé. Mi vagy te, ősember? 🤔
Tessék szépen átírni oktálisra. 🧐

(#21755) bagarol válasza Wolfram (#21753) üzenetére


bagarol
junior tag

Az a gáz, hogy Te a forráskódba akarod rakni! :N
Html, képek, adatbázis, stb. a fájlrendszerben a helye. :)

(#21756) weiss válasza bagarol (#21755) üzenetére


weiss
addikt

Nem kötelező jelleggel. Ha csak 1-2 ilyen van, és elfér, miért ne lehetne egy header file-ban? Gyorsabb az elérése, nem kell szöszmötölni a feltöltéssel sem.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#21757) Wolfram válasza bagarol (#21755) üzenetére


Wolfram
aktív tag

Így van, már csak az ESP-t kell kivenni a képletből..

Komolyra fordítva a szót, akit tud egy base64 dekódolót ESP alatt:

byte[] rawimg = base64::decode(base64png);

ne kíméljen.

(#21758) bagarol válasza weiss (#21756) üzenetére


bagarol
junior tag

Pl. 8-as esp hosszabbító, html,css,js,favicon( :) ) littlefs-ben.
Ha a program magja OK, ezeket a stiláris elemeket könnyebb szerkeszteni,
nem kell állandóan fordítgatni.

(#21759) Janos250 válasza weiss (#21752) üzenetére


Janos250
őstag

Ami programozási technikát ő nem ismer, az neki kőkorszak. :-(

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21760) Undoroid válasza Aryes (#21754) üzenetére


Undoroid
őstag

Ősember nem ebben az irányban mozgott! :DDD

https://logout.hu/bejegyzes/ngabor2/nyugodj_bekeben_bordoi.html _ https://robo-venture.com -> Az ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhely <-

(#21761) weiss válasza Wolfram (#21757) üzenetére


weiss
addikt

[link]

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#21762) Wolfram válasza weiss (#21761) üzenetére


Wolfram
aktív tag

#include <iostream??>
auto?? s = from_base64("SGVsbG8sIFdvcmxkIQ==");

(#21763) weiss válasza Wolfram (#21762) üzenetére


weiss
addikt

???

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#21764) Janos250 válasza Aryes (#21754) üzenetére


Janos250
őstag

Átírni oktálisra?
Tulajdonképpen azt csinálja. :) :Y
Lévén 8*8 = 64, a base64 tulajdonképpen oktális számrendszer egy speciális ABC-vel, és byte-ra "tömörített" formátumban. ;]
Ami végülis nem tömörítés, hanem fordítva, mert 3 byte-ot tárol 4-en.

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21765) Wolfram válasza weiss (#21763) üzenetére


Wolfram
aktív tag

Ez nem valamilyen C++ v11 vagy magasabb verziójú kód? Ard IDE-ben lefordul?

(#21766) weiss válasza Wolfram (#21765) üzenetére


weiss
addikt

Hát, ha nem próbálod ki, sosem tudjuk meg. Amúgy le kellene neki. Ha nem, átírod valami régebbire.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#21767) Wolfram válasza weiss (#21763) üzenetére


Wolfram
aktív tag

Ard IDE millió hibát dob a base64.hpp-ban.
"only available from C++17 onwards"

(#21768) weiss válasza Wolfram (#21767) üzenetére


weiss
addikt

chatgpt mire van? :DDD Mondjuk nem teszteltem.

#ifndef BASE_64_HPP
#define BASE_64_HPP

#include <algorithm>
#include <cstdint>
#include <stdexcept>
#include <string>

namespace base64 {

const std::string base64_chars = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ"
"abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"
"0123456789+/";

template <class OutputBuffer, class InputIterator>
inline OutputBuffer encode_into(InputIterator begin, InputIterator end) {
static_assert(std::is_same<typename std::decay<decltype(*begin)>::type, char>::value
|| std::is_same<typename std::decay<decltype(*begin)>::type, unsigned char>::value
|| std::is_same<typename std::decay<decltype(*begin)>::type, uint8_t>::value);

size_t counter = 0;
uint32_t bit_stream = 0;
size_t offset = 0;
OutputBuffer encoded;
encoded.reserve(static_cast<size_t>(1.5 * static_cast<double>(std::distance(begin, end))));
while (begin != end) {
auto const num_val = static_cast<uint8_t>(*begin);
offset = 16 - counter % 3 * 8;
bit_stream += num_val << offset;
if (offset == 16) {
encoded.push_back(base64_chars[bit_stream >> 18 & 0x3f]);
}
if (offset == 8) {
encoded.push_back(base64_chars[bit_stream >> 12 & 0x3f]);
}
if (offset == 0 && counter != 3) {
encoded.push_back(base64_chars[bit_stream >> 6 & 0x3f]);
encoded.push_back(base64_chars[bit_stream & 0x3f]);
bit_stream = 0;
}
++counter;
++begin;
}
if (offset == 16) {
encoded.push_back(base64_chars[bit_stream >> 12 & 0x3f]);
encoded.push_back('=');
encoded.push_back('=');
}
if (offset == 8) {
encoded.push_back(base64_chars[bit_stream >> 6 & 0x3f]);
encoded.push_back('=');
}
return encoded;
}

inline std::string to_base64(const std::string& data) {
return encode_into<std::string>(data.begin(), data.end());
}

template <class OutputBuffer>
inline OutputBuffer decode_into(const std::string& data) {
using value_type = typename OutputBuffer::value_type;
static_assert(std::is_same<value_type, char>::value
|| std::is_same<value_type, unsigned char>::value
|| std::is_same<value_type, uint8_t>::value);

size_t counter = 0;
uint32_t bit_stream = 0;
OutputBuffer decoded;
decoded.reserve(data.size());
for (unsigned char c : data) {
auto const num_val = base64_chars.find(c);
if (num_val != std::string::npos) {
auto const offset = 18 - counter % 4 * 6;
bit_stream += static_cast<uint32_t>(num_val) << offset;
if (offset == 12) {
decoded.push_back(static_cast<value_type>(bit_stream >> 16 & 0xff));
}
if (offset == 6) {
decoded.push_back(static_cast<value_type>(bit_stream >> 8 & 0xff));
}
if (offset == 0 && counter != 4) {
decoded.push_back(static_cast<value_type>(bit_stream & 0xff));
bit_stream = 0;
}
} else if (c != '=') {
throw std::runtime_error("Invalid base64 encoded data");
}
counter++;
}
return decoded;
}

inline std::string from_base64(const std::string& data) {
return decode_into<std::string>(data);
}

} // namespace base64



#endif // BASE_64_HPP

[ Szerkesztve ]

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#21769) vargalex válasza Wolfram (#21767) üzenetére


vargalex
félisten

Lapra nem próbáltam feltenni, de ennek a példakódja simán fordul nálam...

Alex

(#21770) Janos250 válasza vargalex (#21769) üzenetére


Janos250
őstag

Én csak a két utolsó sorra hívnám fel a figyelmet:
Nem pointert használ, hanem tömböt. Ami persze ugyanaz, csak áttekinthetőbb!
  for(unsigned int i = 2; i < output_length; i += 3) {
    output[0] = base64_to_binary(input[0]) << 2 | base64_to_binary(input[1]) >> 4;
    output[1] = base64_to_binary(input[1]) << 4 | base64_to_binary(input[2]) >> 2;
    output[2] = base64_to_binary(input[2]) << 6 | base64_to_binary(input[3]);
    
    input += 4;
    output += 3;
  }

[ Szerkesztve ]

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21771) Wolfram válasza vargalex (#21769) üzenetére


Wolfram
aktív tag

Amikor installálok egy lib-et Ard IDE-ben, aminek a neve ugyanaz mint ami az ESP core-ban is van (base64.h), akkor hogyan tudok hivatkozni az installált lib-re?

#include "Base64.h"
#include <Base64.h>
Mindkettő az esp32 core-ra mutat. (\AppData\Local\Arduino15\packages\esp32\hardware\esp32\2.0.6\cores\esp32)

Az installált lib meg itt van: \Documents\Arduino\libraries\Base64\src\base64.h

(#21772) Postas99 válasza Wolfram (#21751) üzenetére


Postas99
senior tag

Nézd mit találtam neked byte code-ingra:
Ez kell [NEKED]

Van még ott egy csomó jópofa dolog.

PROGMEM:
[Pedig itt]

[ Szerkesztve ]

(#21773) Aryes válasza Postas99 (#21772) üzenetére


Aryes
nagyúr

Nekem ez kínai (pedig japán). :))

(#21774) Postas99 válasza Aryes (#21773) üzenetére


Postas99
senior tag

Google Translate. Az a durva hogy nekem a chrome automatikusan felkínálja hogy angolra fordítsa le az oldalt. DE ha nem így működne, akkor
[IDE] kattintva bemásolod az URL-t és a kiválasztott fordítandó nyelv alatt megnyitod az URL-t és lőn a teljes oldal szépen ugyanúgy formázva megjelenik olyan nyelven amit szeretnél.

(#21775) Aryes válasza Postas99 (#21774) üzenetére


Aryes
nagyúr

Nem azt írtam, hogy nem tudom megoldani. :)

(#21776) Janos250 válasza Wolfram (#21771) üzenetére


Janos250
őstag

Mást is érdekelhet, ezért leírom:
A legbiztosabb, ha beteszed a kívánatosat az .ino mellé, akkor biztosan azt használja.
Ha ott nem találja, akkor (nálam, mert én portable-t használok) a sketchbook\libraries mappában keres, majd így tovább. Ha végképp keveredik, akkor be kell írni az include-ba a teljes elérési úttal. Ez biztos módszer.
Sajnos hiába írják ezer helyen, hogy, ha valaki ír egy könyvtári programot, ne adjon neki általános nevet, hanem egyedit. Én pl. a saját könyvtáraim nevébe a dátumot is beírom, vagy valami más egyedit.

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21777) Postas99 válasza Aryes (#21775) üzenetére


Postas99
senior tag

Akkor csak simán nem vettem a poént.

(#21778) its_grandpa válasza Janos250 (#21776) üzenetére


its_grandpa
tag

>> A legbiztosabb, ha beteszed a kívánatosat az .ino mellé, akkor biztosan azt használja.
Sajna nem [link] , csak akkor ha " " jelek között van a forráskódban.
Gondot okozhat még az include fájlban lévő #ifndef feltétel.
A példát tekintve az #ifndef Base64 és az #ifndef base64 nem ugyan az, ellenőrizned kell van-e ilyen a tervezett include fájlban.

Aki jót akar magának az kezdjen el VSC-zni, Arduino helyett.

(#21779) Wolfram válasza its_grandpa (#21778) üzenetére


Wolfram
aktív tag

VSC miben előrelépés, mindkettő egy Electron szövegszerkesztőben szerencsétlenkedik. Nem értem miért nincs egy rendes VS támogatás?

(#21780) Janos250 válasza its_grandpa (#21778) üzenetére


Janos250
őstag

Azt azért feltételeztem, tudja, mikor kell a kacsacsőrt és mikor az idézőjelet használni.
Microsoft ügyében (is) megmarad a véleménykülönbségünk.

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21781) its_grandpa válasza Wolfram (#21779) üzenetére


its_grandpa
tag

A .pio\libdeps alatt az environments.ini-ben lévő boardnak megfelelő könyvtárakban kedvednek megfelelően szerkesztheted a forrásokat. Ezt Arduino IDE-vel szerintem nem tudod megtenni.

(#21782) its_grandpa válasza Janos250 (#21780) üzenetére


its_grandpa
tag

>>Microsoft ügyében (is) ....
Linkelnéd ? Nem emlékszem, hogy volt MS kommentem.

>>Azt azért feltételeztem ...
A hozzászólásából kiderült, hogy nem így van.

(#21783) Aryes válasza Janos250 (#21780) üzenetére


Aryes
nagyúr

Ad abszurdum, én sem tudom mikor mit kell :B
Leírod?

[ Szerkesztve ]

(#21784) Janos250 válasza Aryes (#21783) üzenetére


Janos250
őstag

Ha ott vannak a fájlok, ahol az ino, akkor idézőjel, egyébként kacsacsőr. Régebben én is szívtam vele, mert az ESP32 is összevissza rak könyvtári fájlokat. Ezért én nem kínlódok vele: vagy átteszem az ino mellé - akkor mellesleg szerkeszthetem is az Arduino IDE-ben - vagy megadom a teljes elérési utat.
Például találomra így:
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\esp32\hardware\esp32\2.0.11\tools\sdk\esp32\include\driver\include\driver\sdio_slave.h

[ Szerkesztve ]

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21785) Janos250 válasza its_grandpa (#21782) üzenetére


Janos250
őstag

Én naivan azt hittem, hogy a néha - ritkán - általam is használt VSC (Visual Studio Code) Microsoft, de tévedni emberi dolog.
Béke!

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21786) Wolfram válasza Janos250 (#21785) üzenetére


Wolfram
aktív tag

Jól hitted: https://github.com/Microsoft/vscode/
Akkor most karddal vagy pisztollyal fogsz pontot tenni a vita végére? :DDD

(#21787) Janos250 válasza Wolfram (#21786) üzenetére


Janos250
őstag

Vörös, és fehér borral.
Nincs vita!
Béke van.

[ Szerkesztve ]

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21788) cigam


cigam
félisten

Nincs sok tapasztalatom az Arduino-val kapcsolatban, ezért kérnék némi iránymutatást. Ezt a "kamera piros lámpa kapcsoló" projektet szeretném megépíteni, kis módosítással. Mégpedig úgy, hogy egyetlen Arduino eszköz csatlakozna a helyi hálózatra, és az i/o portjain keresztül vezérelne a lámpákat kapcsoló relémodult.

- A fenti "kész" projektből induljak ki, vagy az általa is használt eredeti Library-ból "nulláról" kezdjem felépíteni(megérteni) a működését?

- Melyik Arduino modell lenne erre a célra a legmegfelelőbb? Hol érdemes megvenni? Kezdetnek elég az alaplap, a tápegység, és a hozzávaló program?

Létezik magyar nyelvű gyorstalpaló az Arduinó fejlesztőkörnyezet használatáról, ill. magáról az Arduinó programozásáról?

Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

(#21789) Wolfram válasza Janos250 (#21787) üzenetére


Wolfram
aktív tag

Na hát ha béke van, akkor a kérdés, ezt megvetted már:
https://www.aliexpress.com/item/1005006109082351.html
Mennyire használható?

(#21790) Janos250 válasza Janos250 (#21787) üzenetére


Janos250
őstag

Hány lámpa lenne?
Nem teljesen értettem meg a linkelt példát: egyszerűen WEB lapról akarod vezérelni a lámpákat? Mert ahhoz nem kell ekkora felhajtás.
"Melyik Arduino modell lenne erre a célra a legmegfelelőbb"
Erre mindenki mást fog mondani. Mindenki a kedvencét. Gyakorlatilag bármelyik jó, de ha neten keresztül akarod vezérelni, akkor az ESP8266, vagy az ESP32 a célszerű választás, mert abban benne van a WiFi, nem kell külön WiFi modul.
Honnan?
Ez is ízlés kérdése. Én mindent Aliexpressről veszek, de sokan az itthoni boltokat pártolják. Most az Alin rendelt dolgok is bejönnek 2-3 hét alatt.
ESP32mini Alinak egy akciójában nagyjából 1500 Ft. Ha nagyon sok lámpa kell, akkor egy erősebb ESP32
Igen, alaplap, tápegység elég. És persze a relék, ha azt használsz. Én általában FET-eket használok.
Gyorstalpaló?
Hát, vannak, kérdés, mennyire jók.
Hol állsz a programozással?
Az Arduino az C++ , megtámogatva egy halom "szabványos" osztállyal, hogy mindenki ugyanúgy használja a perifériákat, és egy plusz típussal (String a string mellé), ami néha jó, de néha meg gutaütés, ha keverni kell a kettőt.
A szerkesztő, és feltöltő felülethez nem kell különösebb tanulás, egyszer megnézed valahol, vagy valaki megmutatja, és megy.

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21791) Janos250 válasza Wolfram (#21789) üzenetére


Janos250
őstag

Nem, bár szemeztem vele, de én szeretem, ha nem egy, hanem két fizikai mag van benne, de egyébként tetszik ez is, vagy másik verziója is. Gyűjtögető életmódom miatt január kilencedikén megrendeltem, január vége felé várható a megérkezése.
Jelenleg még nem érkezett meg a magyar VÁM-ra.

[ Szerkesztve ]

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21792) Janos250 válasza cigam (#21788) üzenetére


Janos250
őstag

Írj egy programot ESP32-re, amivel interneten keresztül vezérelhető egymástól függetlenül 4 db lámpa be-, illetve kikapcsolása!

ChatGPT:
Sajnálom, de itt nem tudok teljes kódot adni, de segíthetek neked egy egyszerű példakóddal és útmutatóval, amely segít az ESP32-alapú lámpavezérlő projekt elkészítésében. A példakód egy egyszerű webszervert hoz létre, amelyen keresztül lehet vezérelni a lámpákat.

Először is, telepítsd az Arduino fejlesztőkörnyezetet és az ESP32 támogatást hozzá. A szükséges könyvtárakat is telepítsd fel a "Library Manager" segítségével: WiFi.h és ESPAsyncWebServer.h.

Ez a kód egy egyszerű webszervert hoz létre, amelyen keresztül a lámpákat lehet vezérelni. Az ESP32 GPIO pineken keresztül kapcsolja be és ki a lámpákat. A weboldalon a lámpákat külön-külön lehet be- és kikapcsolni.

Ne felejtsd el a Wi-Fi hálózat nevét (ssid) és jelszavát (password) a kódban beállítani, hogy a készülék a megfelelő hálózatra tudjon csatlakozni.

#include <WiFi.h>
#include <ESPAsyncWebServer.h>

const char *ssid = "your-ssid"; // Hálózat neve (SSID)
const char *password = "your-password"; // Hálózat jelszava

const int lamp1Pin = 2; // GPIO pin a lámpa 1-hez
const int lamp2Pin = 4; // GPIO pin a lámpa 2-höz
const int lamp3Pin = 5; // GPIO pin a lámpa 3-hoz
const int lamp4Pin = 18; // GPIO pin a lámpa 4-hez

AsyncWebServer server(80);

void setup() {
// Lámpák inicializálása
pinMode(lamp1Pin, OUTPUT);
pinMode(lamp2Pin, OUTPUT);
pinMode(lamp3Pin, OUTPUT);
pinMode(lamp4Pin, OUTPUT);

// Wi-Fi csatlakozás
WiFi.begin(ssid, password);
while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
delay(1000);
Serial.println("Connecting to WiFi...");
}
Serial.println("Connected to WiFi");

// Weboldal kezelése
server.on("/", HTTP_GET, [](AsyncWebServerRequest *request){
request->send(200, "text/html", "<html><body>\
<h1>Lámpavezérlő</h1>\
<p><a href='/lamp1/on'>Lámpa 1 BE</a> | <a href='/lamp1/off'>Lámpa 1 KI</a></p>\
<p><a href='/lamp2/on'>Lámpa 2 BE</a> | <a href='/lamp2/off'>Lámpa 2 KI</a></p>\
<p><a href='/lamp3/on'>Lámpa 3 BE</a> | <a href='/lamp3/off'>Lámpa 3 KI</a></p>\
<p><a href='/lamp4/on'>Lámpa 4 BE</a> | <a href='/lamp4/off'>Lámpa 4 KI</a></p>\
</body></html>");
});

server.on("/lamp1/on", HTTP_GET, [](AsyncWebServerRequest *request){
digitalWrite(lamp1Pin, HIGH);
request->send(200, "text/plain", "Lámpa 1 BEkapcsolva");
});

server.on("/lamp1/off", HTTP_GET, [](AsyncWebServerRequest *request){
digitalWrite(lamp1Pin, LOW);
request->send(200, "text/plain", "Lámpa 1 KIkapcsolva");
});

// Hasonlóképpen kezelheted a többi lámpát is (lamp2, lamp3, lamp4)

// Szerver indítása
server.begin();
}

void loop() {
// Üres, itt lehetne egyéb dolgokat hozzáadni
}

[ Szerkesztve ]

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21793) vargalex válasza Janos250 (#21784) üzenetére


vargalex
félisten

Ez addig járható út, ameddig egyetlen header-ről van szó, ami nem hivatkozik másikra és azok tovább...
Nekem még soha nem volt problémám ebből. Persze lehet annak is köze hozzá, hogy linux alatt vagyok.

Mondjuk számomra az volt a triviális feltételezés, hogy mindenki tudja, mi a különbség a két include között.

Alex

(#21794) Janos250 válasza vargalex (#21793) üzenetére


Janos250
őstag

Én régebben többször belekeveredtem, mert több helyen vannak kyönyvtárak.
Pl:
C:\Arduino\arduino-1.8.19\libraries
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\sketchbook\libraries
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\arduino\hardware\avr\1.8.6\libraries
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\arduino\hardware\avr\1.8.6\cores\arduino
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\arduino\hardware\avr\1.8.6\firmwares
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\esp32\hardware\esp32\2.0.11\cores\esp32
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\esp32\hardware\esp32\2.0.11\cores\esp32\apps\sntp
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\esp32\hardware\esp32\2.0.11\libraries
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\esp32\hardware\esp32\2.0.11\tools\sdk\esp32\dout_qspi\include
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\packages\esp32\hardware\esp32\2.0.11\tools\sdk\esp32\include

Persze, kibogozható, hogy mikor éppen melyiket használja, de én néha belekeveredtem.
"ami nem hivatkozik másikra és azok tovább"
Azokkal kevésbé van gond, mert azok tudják, hol keressék a nekik kellőt, probléma akkor van, ha az ember mondjuk végig akarja próbálni a neten elérhető SHA1 programokat, összehasonlítani, hogy milyen időt futnak, amik szoftveresen oldják meg, és milyet, amik használják az ESP32 hardver megoldását. Mivel ilyen libet elég sokan írtak, és mindenki az SHA1 nevet adta neki, ebbe belekeveredtem annak idején, kénytelen voltam az összeset letörölni, és egyenként berakni csak azt, amit éppen próbáltam.

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21795) vargalex válasza Janos250 (#21794) üzenetére


vargalex
félisten

Az "azok tudják, hogy hol keressék a nekik kellőt" elég hihetetlen, ha azokban is egy

#include <masikheader.h>

van csak..
Persze az azonos elnevezésű header-ekkel nem nagyon lehet mit kezdeni. Ezt én is úgy szoktam, hogy kiválasztok egyet, telepítem. Ha nem tetszik, akkor leszedem és telepítem a másikat.

[ Szerkesztve ]

Alex

(#21796) Janos250 válasza Janos250 (#21794) üzenetére


Janos250
őstag

Azokra gondoltam, amik eleve a rendszerben vannak, mert azok valóban nem keverik a dolgokat. :)

A gondom a netről letöltött programokkal volt, amik összevissza ezt-azt akartak használni.

Aztán ide:
C:\Arduino\arduino-1.8.19\portable\sketchbook\libraries

rakosgattam be, ez a problémák zömét megoldotta, mert a kacsacsőrösök közül először itt keres (legalábbis úgy tűnik, mert erről nem tudok semmi leírást, hogyan szedi sorba, a fordító paraméterei meg annyian vannak, hogy nem volt türelmem végigbogarászni.) :)

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21797) Janos250 válasza vargalex (#21795) üzenetére


Janos250
őstag

Már megint valamiért saját magamnak válaszoltam, de már nem rakosgatom át. :W

Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

(#21798) cigam válasza Janos250 (#21790) üzenetére


cigam
félisten

Köszi a gyors választ, és a kódot!

Összesen 4-5 lámpa lenne, de ezek pici "jelző"lámpák a kamerákon, hogy lehessen látni melyik kamera van adásban: [link]
Nem WEBlapról, hanem egy videókeverőpult vezérelné őket a helyi hálózaton keresztül. Tippem szerint a keverőpult a hálózaton keresztül kiküldi az állapotváltozásait (éppen melyik gombot nyomták meg), és ez a kis kütyü pedig figyeli, hogy a Cam1, Cam2, Cam3,... gomb van-e lenyomva, és ennek megfelelően kapcsolja be/ki a lámpát. A relé azért kell, mert így földfüggetlen ki/be kapcsolást tudok kialakítani. Nem alakulnak ki véletlenül sem kóboráramok.

A kérdés még mindég hogy melyiket, mert pl. itt n+1 féle kialakítású (tudású?) kapható. A GitHub-os leírásban csak annyit írnak, hogy a 4M flash-es verziót kell választani. Ezek szerint nem csak a fizikai kialakításuk eltérő... Ez pl. szimpatikus, de nem tudom van-e benne annyi flash amennyire szükség van, és hogy simán rádugható egy relés shield. (na nem mintha pár vezeték beforrasztása gondot okozna, de a szemem már nem a régi, ezek a kis smd biszbaszokat már nem látom jól, de nagyítóval egy forfül talán még megy)

A programozással amatőr szinten foglalkozom. Még ZX81-en kezdtem, de mostanában csak Batch scripteket, és C# programokat faragok a magam szórakoztatására, és hogy megkönnyítsem a mindennapi munkámat. Szóval kb. ismerősek az alap dolgok, de C++-al még nem kötöttünk barátságot.

Itt igazából, nem a lámpák ki/be kapcsolása a nagy trükk, hanem hogy a keverőpulthoz kapcsolódjon, és annak adatait értelmezze.

A leírás azért lenne jó, mert tisztázna pár olyan alap kérdést, hogy Pl. a betáp mehet az USB proton, vagy az csak programozásra való, és külön (3.3V-os?)tápot kell neki adni, stb...

[ Szerkesztve ]

Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

(#21799) vargalex válasza Janos250 (#21796) üzenetére


vargalex
félisten

Hirtelen ezt találtam.

Alex

(#21800) dew28 válasza cigam (#21798) üzenetére


dew28
aktív tag

A GitHub-os leírásban csak annyit írnak, hogy a 4M flash-es verziót kell választani.
Make sure to get one with 4M Bytes of flash (not D1 mini lite with only 1M Byte flash!)

Tehat 'sima' D1 mini-t hasznalhatsz, letezik hozza relay-shield is, meretben is kisebb mint az UNO meret, amit linkeltel, es igen, tud USB-rol tapot is kapni, ha 1db rele van rakotve osszesen, azt el is szokta birni.

Kodolni sem nagyon kell, van hozza web-installer
mod: Ja, bocs, figyelmetlenul olvastam vegig az eredeti postod.

[ Szerkesztve ]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.