A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Silentfrog
veterán
Ezek szerint neked régebben megvan már a yarisod. A klíma mennyit dobhat a fogyasztáson?
thomeef
őstag
Sokat, ebben a dög melegben akár 2-3 litert is.
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
Dare2Live
nagyúr
időjárás és sebességfüggő, városban, dugóban, ebben a pokolban 2-3L, országút max 1.5
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Silentfrog
veterán
Ketten írtátok ezt a 2 -3 litert.
Mivel ez nem digitális klíma, ha bekapcsolod működik ha nem akkor nem. Miért lényeg, hogy dög meleg van?
Nem mindegy, hogy hány fok van?
Ragadozó
Ármester
azért 2-3 literrel nem emeli fogyasztást...autópályán még kevesebbet is ehet, mint lehúzott ablakkal, ami lerontja a légellenállást...
imádlak benneteket..6-7 literes fogyasztás... nekem városon kívül 9 körül, város 13, 8 alá még nem ment...
azt a sok pacit etetnem kell...
[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
Drenadar
veterán
nekem mondjuk nem yarisom van, de a kijelző szerin 8l-ert fogyaszt városban. Mondjuk hozzá tartozik, hogy mostanában nagyon keveset megyek vele, mert alig 3 km-re van a melóhely, és túl sok lámpa van útközben...
ha már messzebb megyek, akkor ez 7l-re realizálódik
Dare2Live
nagyúr
Szerinted ugyanannyi energiába kerül a 38Cben és tüző napon lehüteni a kocsit, mint 28Cben és felhős időben?
Ragadozó/Drenadar: Tavalyi átlagom 1.0as Yarissal 5.1l. Nagyja város. Tény ebben van hypermiling és 0W20 Ebben klíma nem volt az csak iéntől áll rendelkezésre látszik is fogyin...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Kocska89
tag
Manuális klímánál szerintem sem számít a kinti hőmérséklet. Megnyomod a gombod, klíma kuplungja zár és hűt ahogy a csövön kifér. Külső tényezők figyelembevétele nélkül. Így logikus.
De igazából ez a lényeg erre senkinek sincs tippje?
Silentfrog
veterán
Szerintem ennél a fajta klímánál tök mindegy, hogy mennyi fok van a kocsiban, vagy kint hisz ha működik a kompresszor akkor fogja a motort. Nincsenek fokozatok, nem kapcsol ki,csak ha kikapcsolod. Ha működik akkor annyit hűt amennyi a csövön kifér.
Vagy nem?
Ragadozó
Ármester
toyoták kompresszora ki-be kapcsol nem megy folyamatosan...más autóban is hiába megy a kompresszor állandóan, nem mindig dolgozik...
természetesen, hogy hűtsük az utasteret az energiával jár, de nem csak kompresszor, hanem plusz villamos energiával is...amit szintén az autó erőforrása állít elő, a generátor segítségével...
attól is függ, hány fokra hűtjük az utas teret, csak pár fok különbséggel a kinti képest, akkor kevesebb energiát kell befektetni...
Az, hogy nekem sok a fogyasztás, nem meglepő...mivel sport(os) kocsi...192 lóerő...és nem vezetek öregurasan
kakucsringen pályázás:
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
KMT
addikt
Ez esetben az lenne, hogy mindig ugyanolyan hőmérséklet-különbséget tartana a kinti és a benti közt. Tehát 30 fokban mondjuk 22-t, 40-ben 32-t....
Azért a ventilátor fokozata kihat rá. Plusz a hőmérséklet-állító is, ha melegebbre tekered, hozzákever kinti hőmérsékletű levegőt.
Nekem most 6.4-et mutat (1.4 VVT-i), ez kb 250 km pálya (~110 km/h valós) és 80 km város. Ilyen időben, klímával. Nem panaszkodom.
(Az a vicc, hogy városban az is számít, hogy nincs iskolaidőszak...)
[ Szerkesztve ]
egykettő
aktív tag
Sziasztok!
Halkan csatlakozom a klubbhoz egy 98-as avensis 2.0-val.
dkpisti
tag
Amugy lehet túl korán váltod el ezres motort 2500-nél elváltani hát e12 1.4 benzin város kb 8.5 ,országút 80 körül 6L nem sok kocsi fogyaszt amugy kevesebbet 8l-nél városba saját mérés alapján.Fedélzeti komputer nem csal max 2decit
[ Szerkesztve ]
Ragadozó
Ármester
Lehet hangosan is
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
Drenadar
veterán
városban volt nekem 6 liter is, igaz nem a toyotával, hanem a roverrel... az útvonal a kulcs, sokat számít, ha nem kell dugóban araszolni, vagy megállni minden 50 méterenként egyk... lámpa miatt....
L4mie
veterán
városban nekem 8 körül van út-pálya 6.25-6.7 között... 1.4 VVTi Corolla.
5 liter....na persze D4D vel?
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
thomeef
őstag
Nekem 5.8 az átlagom kb. 1000 km-en, város/országút. (Veszprém-Ajka útvonal, 10km-es hosszon autóút építés van ráadásul)
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
Silentfrog
veterán
Szerintetek meg lehet valahogy előzni, hogy a fényszóró műanyag része bemattuljon? A robogómat új kora óta pasztázom évente párszor és az első fényszóró se marad ki, az is kap pasztát, folyékony politúrt . A motor most kilenc éves és a műanyag lámpa olyan mind ha új lenne.
Szerintetek a toyota fényszóró politúrral való lekenése nem lehet jó megoldás a megelőzésre?
(#1669) molnarpeter válasza Silentfrog (#1668) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Autóápolás topikba nézz be, polírozás önmagában elég szzokott lenni. Lakk merült fel még talán, de ha le van fújva, utána polírozni necces, szóval a legjobb a natúr polír időnként Esetleg még egy UV védő fólia segíthet kicsit...
[ Szerkesztve ]
(#1670) Silentfrog válasza molnarpeter (#1669) üzenetére
Silentfrog
veterán
Nem is tudtam, hogy van olyan topik! Majd rákeresek.
tothl
addikt
Nemreg vettem kis yaris ii 1.3vvti varosban boven 7 alatt klimaval. Nagyon jo fogyasztasu kis gep.
thomeef
őstag
Én amikor megvettem az autót az első dolog volt másnap hogy lepolíroztattam a fényszórókat és autófóliáshoz elvittem lefóliázni. Az előző kocsimon is megcsináltam annó és 6 év után is olyan volt mint az új. Iszonyat sokat dob az összképen. És a fóliázás után már nem mattul, mert uv védelem is van benne, meg kopás, karcálló stb.
(#1668) Silentfrog-nek akartam címezni sorry
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
L4mie
veterán
autópálya 180km M7 fél órás araszolással baleset miatt... 7.0 fogy.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
Tele von Zsinór
őstag
Pár napja nehezen indul a corollám (E12, 1.4 benzin), pumpálni kell a gázt anélkül be sem indul. Korábban erre nem volt szükség. Van tippetek, mi lehet és hogy készüljek pénztárcával?
Ragadozó
Ármester
ilyenről nem is hallottam még...mikori az autó? teker rendesen az önindító?
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
rob210
nagyúr
Nagyon nem kell vastagon készülni.
Elengedi a benzinnyomást.
Azt is csinálhatod, hogy ráadod a gyújtást, leveszed ráadod megint és utána kezdesz el indítózni, ha így elsőre indul akkor biztos, hogy az a baj, hogy nem marad meg a benzinnyomásod.
Ez mondjuk a Toyota 1.4 befecskendezési rendszerét nem igazán ismerve lehet AC vagy csak a nyomásszabályzó szelep hibája.
Érdemes egy AC átfolyás mérést is csinálni, ha nem ez a hiba. de 90%-ra teszem.
Renault power
lsc
nagyúr
Befecskendezősnél semmi értelme pumpálni a gázt, annak csak régen a porlasztós időben volt esetleg értelme. Légszűrőbetét csere ha régi, de valószínűleg a légtömegmérővel van valami gond, jobb esetben egy tisztítás elég.
Az élet kegyetlen .
Zoli1222
őstag
Sziasztok!
1.8 vvt-i motorról mi a népítélet? Megbízható? A mobile.de-n találtam egy 2005-ös kombi avensis-t (170000km) és nagyon izgatja a fantáziámat. Illetve mennyibe kerülhet belerakatni a tempomatot? A válaszokat előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
L4mie
veterán
1.8 rol nincs infóm,
enyém 1,4 178k-s frankó, bár vigyáztak rá, de japán benzinesek híresen megbízhatóak 4-500 ezerig
btw: olajevős gond nem tudom 1.8-nál is volt-e érdemes megnézni, utánakérdezni.
enyémbe van utólag tempomat, ha jól emlékszem 70k körül magyarázta a szervizes, de nem én szereltettem be így nem mondom, hogy ennyi volt.
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
Zoli1222
őstag
Köszi a gyors választ!
Havi kb 1500km-rel nem hiszem, h belehajtanék annyit ha egyáltalán erre a típusra esik majd a választás. De természetesen megnyugtató a tudat, h ha vigyáz rá az ember, akkor sokáig bírja.
[ Szerkesztve ]
Tele von Zsinór
őstag
Ragadozó: 2002-es (nemrég voltam vele nálad klímatisztításon, fehér, ötajtós, igénytelenül javított kőfelverődéses az eleje), az önindító teker rendesen.
rob210: kipróbálom majd, köszi!
lsc: köszi!
rob210
nagyúr
Jó a motor karakterisztikája.
A párom Versojában ilyen motor van azt a "nagy" kasznit szépen mozgatja, de nem versenyezni való.
Fogyasztása nagyon óvatosan városban 8.5 liter.
De 9 állatkodva 10 litert is képes elfogyasztani, autópályán most 6.9 literre sikerült letornászni odafigyelve ésszel hajtva, 130 as tempóval jó útviszonyok mellett.
Amúgy elég "igénytelen" teszi a dolgát.
Egy nagy előnye van, láncos
[ Szerkesztve ]
Renault power
Ragadozó
Ármester
akkor beszéljünk privátban vagy telefonon és ránézek mi lehet...természetesen emlékszem...csak nevekkel vagyok mindig bajban
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
Tele von Zsinór
őstag
Terveztelek is keresni jövő hét elején, addig biztos nem jutok el vele hozzád, és köszi!
Zoli1222
őstag
A havi 1500km-re akkor ez tökéletes motor illetve autó? Ebből kb 900-1000km autópálya.
L4mie
veterán
autópályára jó az a motor, nekem 1.4 van ez se rossz rá, csak ugye 7.2-7,5 es a fogyasztása pályán....
az 1.2 es opel után főleg nem rossz
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
Zoli1222
őstag
Ekkora távokra ez a motor akkor tökéletes választás vagy inkább vmelyik dízel? Kb 10 évre tervezek. Vagy teljesen felesleges ilyen hosszútávra kalkulálni. Pl azt se tudom, h 1 szerviz ugyanannyiba van a benzinesnél is és a dízelnél is?
[ Szerkesztve ]
thomeef
őstag
2003as corollában mennyire érdekes kicserélni a gyári hangszórókat az ajtóban?
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
Ragadozó
Ármester
benzinessel jobban jársz, nincs kettős tömegű lendkerék, dízellel előjöhetnek költséges alkatrész problémák.
Ha cserélgették rendesen az olajat, nem lesz gond az 1.8-cal...ha jól tudom ezt az évjáratot már nem érinti az olajfogyasztás se.
thomeef:
ajtó kárpitot le kell szedni, annyira nem vészes...
[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
rob210
nagyúr
Kényelmes ha kell pakolható is.
A motorral nem lesz bajod mint írtam.
Ha elkezd csörögni csak akkor kell vezérlést cserélni.
Egyedül a vízpumpa amire rá kell nézni szervizeléseknél és cserélni ha megfárad.
Az olajat mindig időben és a megfelelőt cseréld azon kívül nem sok bajod lesz benne.
A diesellel én nagyon nem kísérleteznék, főleg nem 10 évre.
Porlasztó csúcsok / nagynyomású / etc.etc. több a hibalehetőség az én véleményem szerint.
De nem akarok vitát kiváltani a dieselmágusok és benzinfanok között mindenki azt vesz amit akar.
A te felhasználási igényeidhez szerintem az egynyóc tökéletes.
Renault power
lsc
nagyúr
A benzinest egyszerűbb, olcsóbb fenntartani, az az 1.8-as meg jó motor.
Az élet kegyetlen .
Kocska89
tag
Annyival kiegészíteném a dolgot. Amikor reggel beülök az autóba kussban van minden! A kormány sem nyikorog, az éktelen csikorgó hang sem jelentkezik.
Ahogy melegszik pár perc után már jön a kormány nyekergése. Ha már nyekereg a kormány a csikorgás is tapasztalható. Öreg, lenne a szervó olaj? Elég barna. Szintje megfelelő.
Drenadar
veterán
Nekem 1.6-os van ez is szépen megy
Zoli1222
őstag
Köszönöm a válaszokat! Sokan mondták már, h a dízelnél nagy tud lenni a szopó faktor, csak "sajna" vmiért nagyon húzok a dízel felé. Viszont így egyre szimpatikusabb! Már csak azt sajnálom, h a magyar piac ennyire gyatra és aljas.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
T25 Ave? A 2.0 D-4D ajánlott, a 2.2 D-CAT gyengébben sikerült.
Zoli1222
őstag
T25 Ave az mi akar lenni? Ha nincs nagy szopás az elsővel akkor azokat is nézegetem azért!
Ragadozó
Ármester
t25 (típusjelzés) ave(nsis)
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
Zoli1222
őstag
ÁÁÁááá!
(#1695) molnarpeter: Igen az.
[ Szerkesztve ]
KMT
addikt
Egyébként ezeknél a VVT-i motoroknál valóban kihúzza a lánc a motor élettartamáig, akár több százezer km-ig? Vagy ha nem, elég akkor cserélni, amikor csörög? Mondjuk nem tudom, hogy az milyen is. Nagyon feltűnő?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari