Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30

LOGOUT.hu

A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1651) Silentfrog válasza Dare2Live (#1650) üzenetére


Silentfrog
veterán

Ezek szerint neked régebben megvan már a yarisod. A klíma mennyit dobhat a fogyasztáson?

(#1652) thomeef válasza Silentfrog (#1651) üzenetére


thomeef
őstag

Sokat, ebben a dög melegben akár 2-3 litert is.

"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."

(#1653) Dare2Live válasza Silentfrog (#1651) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

időjárás és sebességfüggő, városban, dugóban, ebben a pokolban 2-3L, országút max 1.5

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#1654) Silentfrog


Silentfrog
veterán

Ketten írtátok ezt a 2 -3 litert.
Mivel ez nem digitális klíma, ha bekapcsolod működik ha nem akkor nem. Miért lényeg, hogy dög meleg van?
Nem mindegy, hogy hány fok van?

(#1655) Ragadozó válasza Silentfrog (#1654) üzenetére


Ragadozó
Ármester

azért 2-3 literrel nem emeli fogyasztást...autópályán még kevesebbet is ehet, mint lehúzott ablakkal, ami lerontja a légellenállást...

imádlak benneteket..6-7 literes fogyasztás... :D nekem városon kívül 9 körül, város 13, 8 alá még nem ment...

azt a sok pacit etetnem kell...

[ Szerkesztve ]

Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés

(#1656) Drenadar


Drenadar
veterán

nekem mondjuk nem yarisom van, de a kijelző szerin 8l-ert fogyaszt városban. Mondjuk hozzá tartozik, hogy mostanában nagyon keveset megyek vele, mert alig 3 km-re van a melóhely, és túl sok lámpa van útközben...

ha már messzebb megyek, akkor ez 7l-re realizálódik :D

(#1657) Dare2Live válasza Silentfrog (#1654) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Szerinted ugyanannyi energiába kerül a 38Cben és tüző napon lehüteni a kocsit, mint 28Cben és felhős időben?

Ragadozó/Drenadar: Tavalyi átlagom 1.0as Yarissal 5.1l. Nagyja város. Tény ebben van hypermiling és 0W20 :) Ebben klíma nem volt az csak iéntől áll rendelkezésre látszik is fogyin...

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#1658) Kocska89 válasza Dare2Live (#1657) üzenetére


Kocska89
tag

Manuális klímánál szerintem sem számít a kinti hőmérséklet. Megnyomod a gombod, klíma kuplungja zár és hűt ahogy a csövön kifér. Külső tényezők figyelembevétele nélkül. Így logikus.

De igazából ez a lényeg erre senkinek sincs tippje? :B

(#1659) Silentfrog válasza Dare2Live (#1657) üzenetére


Silentfrog
veterán

Szerintem ennél a fajta klímánál tök mindegy, hogy mennyi fok van a kocsiban, vagy kint hisz ha működik a kompresszor akkor fogja a motort. Nincsenek fokozatok, nem kapcsol ki,csak ha kikapcsolod. Ha működik akkor annyit hűt amennyi a csövön kifér.
Vagy nem? :B

(#1660) Ragadozó válasza Silentfrog (#1659) üzenetére


Ragadozó
Ármester

toyoták kompresszora ki-be kapcsol nem megy folyamatosan...más autóban is hiába megy a kompresszor állandóan, nem mindig dolgozik...
természetesen, hogy hűtsük az utasteret az energiával jár, de nem csak kompresszor, hanem plusz villamos energiával is...amit szintén az autó erőforrása állít elő, a generátor segítségével...

attól is függ, hány fokra hűtjük az utas teret, csak pár fok különbséggel a kinti képest, akkor kevesebb energiát kell befektetni...

Az, hogy nekem sok a fogyasztás, nem meglepő...mivel sport(os) kocsi...192 lóerő...és nem vezetek öregurasan :)

kakucsringen pályázás:

Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés

(#1661) KMT válasza Silentfrog (#1659) üzenetére


KMT
addikt

Ez esetben az lenne, hogy mindig ugyanolyan hőmérséklet-különbséget tartana a kinti és a benti közt. Tehát 30 fokban mondjuk 22-t, 40-ben 32-t....
Azért a ventilátor fokozata kihat rá. Plusz a hőmérséklet-állító is, ha melegebbre tekered, hozzákever kinti hőmérsékletű levegőt.

Nekem most 6.4-et mutat (1.4 VVT-i), ez kb 250 km pálya (~110 km/h valós) és 80 km város. Ilyen időben, klímával. Nem panaszkodom. :)
(Az a vicc, hogy városban az is számít, hogy nincs iskolaidőszak...)

[ Szerkesztve ]

(#1662) egykettő


egykettő
aktív tag

Sziasztok!

Halkan csatlakozom a klubbhoz egy 98-as avensis 2.0-val.

(#1663) dkpisti válasza Silentfrog (#1645) üzenetére


dkpisti
tag

Amugy lehet túl korán váltod el ezres motort 2500-nél elváltani hát :D e12 1.4 benzin város kb 8.5 ,országút 80 körül 6L nem sok kocsi fogyaszt amugy kevesebbet 8l-nél városba saját mérés alapján.Fedélzeti komputer nem csal max 2decit

[ Szerkesztve ]

(#1664) Ragadozó válasza egykettő (#1662) üzenetére


Ragadozó
Ármester

Lehet hangosan is ;]

Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés

(#1665) Drenadar válasza dkpisti (#1663) üzenetére


Drenadar
veterán

városban volt nekem 6 liter is, igaz nem a toyotával, hanem a roverrel... az útvonal a kulcs, sokat számít, ha nem kell dugóban araszolni, vagy megállni minden 50 méterenként egyk... lámpa miatt....

(#1666) L4mie


L4mie
veterán

városban nekem 8 körül van út-pálya 6.25-6.7 között... 1.4 VVTi Corolla.

5 liter....na persze D4D vel? :P

[ Szerkesztve ]

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#1667) thomeef válasza L4mie (#1666) üzenetére


thomeef
őstag

Nekem 5.8 az átlagom kb. 1000 km-en, város/országút. (Veszprém-Ajka útvonal, 10km-es hosszon autóút építés van ráadásul) :D

[ Szerkesztve ]

"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."

(#1668) Silentfrog


Silentfrog
veterán

Szerintetek meg lehet valahogy előzni, hogy a fényszóró műanyag része bemattuljon? A robogómat új kora óta pasztázom évente párszor és az első fényszóró se marad ki, az is kap pasztát, folyékony politúrt . A motor most kilenc éves és a műanyag lámpa olyan mind ha új lenne.
Szerintetek a toyota fényszóró politúrral való lekenése nem lehet jó megoldás a megelőzésre?

(#1669) molnarpeter válasza Silentfrog (#1668) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Autóápolás topikba nézz be, polírozás önmagában elég szzokott lenni. Lakk merült fel még talán, de ha le van fújva, utána polírozni necces, szóval a legjobb a natúr polír időnként :) Esetleg még egy UV védő fólia segíthet kicsit...

[ Szerkesztve ]

(#1670) Silentfrog válasza molnarpeter (#1669) üzenetére


Silentfrog
veterán

Nem is tudtam, hogy van olyan topik! :B Majd rákeresek. :R

(#1671) tothl válasza L4mie (#1666) üzenetére


tothl
addikt

Nemreg vettem kis yaris ii 1.3vvti varosban boven 7 alatt klimaval. Nagyon jo fogyasztasu kis gep.

(#1672) thomeef válasza molnarpeter (#1669) üzenetére


thomeef
őstag

Én amikor megvettem az autót az első dolog volt másnap hogy lepolíroztattam a fényszórókat és autófóliáshoz elvittem lefóliázni. Az előző kocsimon is megcsináltam annó és 6 év után is olyan volt mint az új. Iszonyat sokat dob az összképen. És a fóliázás után már nem mattul, mert uv védelem is van benne, meg kopás, karcálló stb.

(#1668) Silentfrog-nek akartam címezni sorry :B

[ Szerkesztve ]

"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."

(#1673) L4mie válasza thomeef (#1672) üzenetére


L4mie
veterán

autópálya 180km M7 fél órás araszolással baleset miatt... 7.0 fogy.

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#1674) Tele von Zsinór


Tele von Zsinór
őstag

Pár napja nehezen indul a corollám (E12, 1.4 benzin), pumpálni kell a gázt anélkül be sem indul. Korábban erre nem volt szükség. Van tippetek, mi lehet és hogy készüljek pénztárcával?

(#1675) Ragadozó válasza Tele von Zsinór (#1674) üzenetére


Ragadozó
Ármester

ilyenről nem is hallottam még...mikori az autó? teker rendesen az önindító?

Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés

(#1676) rob210 válasza Tele von Zsinór (#1674) üzenetére


rob210
nagyúr

Nagyon nem kell vastagon készülni.
Elengedi a benzinnyomást.
Azt is csinálhatod, hogy ráadod a gyújtást, leveszed ráadod megint és utána kezdesz el indítózni, ha így elsőre indul akkor biztos, hogy az a baj, hogy nem marad meg a benzinnyomásod.
Ez mondjuk a Toyota 1.4 befecskendezési rendszerét nem igazán ismerve lehet AC vagy csak a nyomásszabályzó szelep hibája.

Érdemes egy AC átfolyás mérést is csinálni, ha nem ez a hiba. de 90%-ra teszem.

Renault power

(#1677) lsc válasza Tele von Zsinór (#1674) üzenetére


lsc
nagyúr

Befecskendezősnél semmi értelme pumpálni a gázt, annak csak régen a porlasztós időben volt esetleg értelme. Légszűrőbetét csere ha régi, de valószínűleg a légtömegmérővel van valami gond, jobb esetben egy tisztítás elég.

Az élet kegyetlen .

(#1678) Zoli1222


Zoli1222
őstag

Sziasztok!

1.8 vvt-i motorról mi a népítélet? Megbízható? A mobile.de-n találtam egy 2005-ös kombi avensis-t (170000km) és nagyon izgatja a fantáziámat. Illetve mennyibe kerülhet belerakatni a tempomatot? A válaszokat előre is köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#1679) L4mie válasza Zoli1222 (#1678) üzenetére


L4mie
veterán

1.8 rol nincs infóm,
enyém 1,4 178k-s frankó, bár vigyáztak rá, de japán benzinesek híresen megbízhatóak 4-500 ezerig :)

btw: olajevős gond nem tudom 1.8-nál is volt-e érdemes megnézni, utánakérdezni.

enyémbe van utólag tempomat, ha jól emlékszem 70k körül magyarázta a szervizes, de nem én szereltettem be így nem mondom, hogy ennyi volt.

[ Szerkesztve ]

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#1680) Zoli1222 válasza L4mie (#1679) üzenetére


Zoli1222
őstag

Köszi a gyors választ!
Havi kb 1500km-rel nem hiszem, h belehajtanék annyit ha egyáltalán erre a típusra esik majd a választás. De természetesen megnyugtató a tudat, h ha vigyáz rá az ember, akkor sokáig bírja.

[ Szerkesztve ]

(#1681) Tele von Zsinór


Tele von Zsinór
őstag

Ragadozó: 2002-es (nemrég voltam vele nálad klímatisztításon, fehér, ötajtós, igénytelenül javított kőfelverődéses az eleje), az önindító teker rendesen.

rob210: kipróbálom majd, köszi!

lsc: köszi!

(#1682) rob210 válasza Zoli1222 (#1678) üzenetére


rob210
nagyúr

Jó a motor karakterisztikája.
A párom Versojában ilyen motor van azt a "nagy" kasznit szépen mozgatja, de nem versenyezni való.
Fogyasztása nagyon óvatosan városban 8.5 liter.
De 9 állatkodva 10 litert is képes elfogyasztani, autópályán most 6.9 literre sikerült letornászni odafigyelve ésszel hajtva, 130 as tempóval jó útviszonyok mellett.
Amúgy elég "igénytelen" teszi a dolgát.

Egy nagy előnye van, láncos :)

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#1683) Ragadozó válasza Tele von Zsinór (#1681) üzenetére


Ragadozó
Ármester

akkor beszéljünk privátban vagy telefonon és ránézek mi lehet...természetesen emlékszem...csak nevekkel vagyok mindig bajban ;]

Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés

(#1684) Tele von Zsinór válasza Ragadozó (#1683) üzenetére


Tele von Zsinór
őstag

Terveztelek is keresni jövő hét elején, addig biztos nem jutok el vele hozzád, és köszi! :)

(#1685) Zoli1222 válasza rob210 (#1682) üzenetére


Zoli1222
őstag

A havi 1500km-re akkor ez tökéletes motor illetve autó? Ebből kb 900-1000km autópálya.

(#1686) L4mie válasza Zoli1222 (#1685) üzenetére


L4mie
veterán

autópályára jó az a motor, nekem 1.4 van ez se rossz rá, csak ugye 7.2-7,5 es a fogyasztása pályán....
az 1.2 es opel után főleg nem rossz :)

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#1687) Zoli1222 válasza L4mie (#1686) üzenetére


Zoli1222
őstag

Ekkora távokra ez a motor akkor tökéletes választás vagy inkább vmelyik dízel? Kb 10 évre tervezek. Vagy teljesen felesleges ilyen hosszútávra kalkulálni. Pl azt se tudom, h 1 szerviz ugyanannyiba van a benzinesnél is és a dízelnél is?

[ Szerkesztve ]

(#1688) thomeef


thomeef
őstag

2003as corollában mennyire érdekes kicserélni a gyári hangszórókat az ajtóban?

"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."

(#1689) Ragadozó válasza Zoli1222 (#1687) üzenetére


Ragadozó
Ármester

benzinessel jobban jársz, nincs kettős tömegű lendkerék, dízellel előjöhetnek költséges alkatrész problémák.
Ha cserélgették rendesen az olajat, nem lesz gond az 1.8-cal...ha jól tudom ezt az évjáratot már nem érinti az olajfogyasztás se.

thomeef:
ajtó kárpitot le kell szedni, annyira nem vészes...

[ Szerkesztve ]

Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés

(#1690) rob210 válasza Zoli1222 (#1685) üzenetére


rob210
nagyúr

Kényelmes ha kell pakolható is.
A motorral nem lesz bajod mint írtam.
Ha elkezd csörögni csak akkor kell vezérlést cserélni.
Egyedül a vízpumpa amire rá kell nézni szervizeléseknél és cserélni ha megfárad.
Az olajat mindig időben és a megfelelőt cseréld azon kívül nem sok bajod lesz benne.

A diesellel én nagyon nem kísérleteznék, főleg nem 10 évre.
Porlasztó csúcsok / nagynyomású / etc.etc. több a hibalehetőség az én véleményem szerint.

De nem akarok vitát kiváltani a dieselmágusok és benzinfanok között mindenki azt vesz amit akar.
A te felhasználási igényeidhez szerintem az egynyóc tökéletes.

Renault power

(#1691) lsc válasza Zoli1222 (#1687) üzenetére


lsc
nagyúr

A benzinest egyszerűbb, olcsóbb fenntartani, az az 1.8-as meg jó motor.

Az élet kegyetlen .

(#1692) Kocska89 válasza Kocska89 (#1632) üzenetére


Kocska89
tag

Annyival kiegészíteném a dolgot. Amikor reggel beülök az autóba kussban van minden! A kormány sem nyikorog, az éktelen csikorgó hang sem jelentkezik.

Ahogy melegszik pár perc után már jön a kormány nyekergése. Ha már nyekereg a kormány a csikorgás is tapasztalható. Öreg, lenne a szervó olaj? Elég barna. Szintje megfelelő.

(#1693) Drenadar válasza Zoli1222 (#1678) üzenetére


Drenadar
veterán

Nekem 1.6-os van ez is szépen megy :)

(#1694) Zoli1222


Zoli1222
őstag

Köszönöm a válaszokat! Sokan mondták már, h a dízelnél nagy tud lenni a szopó faktor, csak "sajna" vmiért nagyon húzok a dízel felé. Viszont így egyre szimpatikusabb! :R Már csak azt sajnálom, h a magyar piac ennyire gyatra és aljas. :(((

[ Szerkesztve ]

(#1695) molnarpeter válasza Zoli1222 (#1694) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

T25 Ave? A 2.0 D-4D ajánlott, a 2.2 D-CAT gyengébben sikerült.

(#1696) Zoli1222 válasza molnarpeter (#1695) üzenetére


Zoli1222
őstag

T25 Ave az mi akar lenni? Ha nincs nagy szopás az elsővel akkor azokat is nézegetem azért!

(#1697) Ragadozó válasza Zoli1222 (#1696) üzenetére


Ragadozó
Ármester

t25 (típusjelzés) ave(nsis)

Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés

(#1698) Zoli1222 válasza Ragadozó (#1697) üzenetére


Zoli1222
őstag

ÁÁÁááá! :B

(#1695) molnarpeter: Igen az. :)

[ Szerkesztve ]

(#1699) KMT válasza rob210 (#1682) üzenetére


KMT
addikt

Egyébként ezeknél a VVT-i motoroknál valóban kihúzza a lánc a motor élettartamáig, akár több százezer km-ig? Vagy ha nem, elég akkor cserélni, amikor csörög? Mondjuk nem tudom, hogy az milyen is. Nagyon feltűnő?

(#1700) rob210 válasza KMT (#1699) üzenetére


rob210
nagyúr

Egy hozzáértő ember indításkor rögtön megmondja, ha a láncot cserélni kell.
De szvsz vagy nagyon szét kell hajtani vagy nagyon sok kilométert kell menni vele, hogy a lánc megnyúljon.
:R

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.