Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30

LOGOUT.hu

A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12001) pècsimunkás válasza SoulReaver (#11999) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Köszi a képeket!
Kívül, belül jól néz ki :K !
Gratulálok mégegyszer!

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#12002) Ck. válasza rbalint88 (#12000) üzenetére


Ck.
addikt

Akkor ezt visszavonom. ;] Ettől függetlenül idekint az angol piacon egy darabbal nem találkoztam. Adaptív tempomat szintén úri huncutság kategória és borzasztó ritka itt a német autókban, főleg a BMW-knél.

(#12003) SoulReaver válasza pècsimunkás (#12001) üzenetére


SoulReaver
veterán

Köszi szépen! :B

Esetleg ilyen aurisod van neked is?

A műszerfal világításról lenne pár kérdésem.

(#12004) Gombinyó válasza Ck. (#12002) üzenetére


Gombinyó
őstag

Lehet, mert ott nem (voltak) jellemzőek a 40 fokos nyarak. :)

(#12005) pècsimunkás válasza SoulReaver (#12003) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Nem, az enyém egy generációval újabb, de a tiéd is tetszik.
Kívül is, de főleg belül!
A belseje szerintem nagyon egyedi, és stílusos!

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#12006) KTTech válasza Cifu (#11997) üzenetére


KTTech
veterán

A Yaris bőrülése az nem teljes bőr, hanem ahol ülsz az szövet, és nem az izzadós fajta. Igaz itt nincs 40 fok, de 35-ben még nem volt vele gondom. Nekem az Excel kivitel van, ebben világos színű a belső, legnagyobb sajnálatomra, de ez a kínálat csúcsa, csak a HUD, JBL és a sötétedő visszapillantó nincs benne (és csak ebben volt elérhető a panroof).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#12007) KubanitoS


KubanitoS
veterán

Sziasztok!

Párommal egyre közelebb vagyunk egy új hybrid Yaris rendeléséhez, úgy néz ki Selection felszereltséggel.

Ez lesz az első hybrid autónk és nem igazán vagyunk képben, hogy mire is kell figyelni, elsősorban karbantartás tekintetében. Én erőltetni fogom a 10 ezres motorolaj csere intervallumot, illetve majd természetesen kifaggatom a szervizeseket is, de addig is itt is érdeklődni szeretnék, hogy van-e valami, amire kifejezetten oda kellene figyelni, esetleg van-e valami ami lényegesebb információ, amelyre mondjuk az autószalonok nem feltétlenül hívják fel rá a figyelmet.

Az autóval 8-10 évre tervezünk.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#12008) Cifu válasza KTTech (#12006) üzenetére


Cifu
nagyúr

A tévedés jogát fenntartom, most ránézve a Toyota.hu oldalra ott is 'partial leather'-t írnak. Beleülve cirka 15 percre minden esetre nem volt kellemes, előtte Comfort Techbe ültem, ami szövetüléses, a tűző nap miatt az is forró volt, de kb. két perc múlva már nem akartam kiugrani belőle. Ebből igen... :(

Apropó, korábban szóba került, hogy a felszereltség erősen függ az évjárattól is. A Yaris esetén is pl. eredetileg a sima Comfort esetén digitális műszeregység volt, egy ideje ez már csak a Comfort Tech szinttől jár. Jó móka lesz a használtautóknál követni majd pár év múlva, hogy melyikbe mi található...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12009) Cifu válasza KubanitoS (#12007) üzenetére


Cifu
nagyúr

Szigorúan a saját meglátásaim:

-A Toyota 1 év / 15 000 km olajcsere periódust javasol, amelyik előbb van.
-Amennyire én olvasgatom a témát és hallom a beszámolókat, ha megfelelő gyári minőségű 0W-20 olajat kap (olvastunk olyat, hogy a gyári szerviz is 0W-30-at tesz bele, de itt is általában a 0W-20-at mondják a topictársak, hogy ragaszkodjunk hozzá), a 15 000 km-es periódus (egy éven belül ugye) is megfelelő lehet.
-A Toyota alapból 3+2 év garit ad, így eleve gyári szervizbe célszerű hordani, a [hibrid garancia] feltétele ez (illetve az 1 év / 15 000 km betartása), ami 10 évig szóló garanciát jelent a hibrid részegységekre. A gyári szerviz nem vészes egyáltalán árban.
-Ezen kívül alapvetően csak arra kell ügyelni, hogy a sebességváltóban is cseréljenek olajat. Ezt néha a gyári szervizben is hanyagolják, de függően ki mit javasol, azért olyan 100 000 - 150 000 km után illik lecseréltetni.
-Ezzel együtt azért egy Toyota hibrid autóval 10 év után se nagyon szabadna probléma legyen, ha gondos gazdája van (ie.: nem felejti el az olaj- és szűrőcseréket).

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12010) jozsi252 válasza KubanitoS (#12007) üzenetére


jozsi252
veterán

Az újabb autókba legalább is a GR-be 0W-16 olaj megy, de úgy tudom hogy a többi újba is. Mindenképp ragaszkodj az ajánlott olajhoz, pár ezer ft különbség van csak aközött meg az egyel gyengébb viszkozitású olaj között.
Nekem a legutóbbi szerviz ami pár napja volt és 75 000km-t jelent 57 000ft-ra jött ki. Olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,munkadíj,kis biszbaszok. Ez a kisebb szerviz. Ami minden harmincezernél van az a nagyobb, ott fékfolyadékot is cserélnek.Szóval nagyjából hasonló összegre számíts majd karbantartásnál. Bár lehet valamennyi eltérés márkaszervizek között, de gondolom nem olyan nagy a különbség.
Alapból 3év teljes körű garancia jár a kocsira, illetve 5 év a hibrid rendszer elemeire. Ha Toyota Easy vagy milyen programban veszed a kocsit tőlük akkor jár +2év extracare garancia ingyen.

Nekem az első nagyobb csalódásom most volt. Kiderült hogy a hátsó lengéscsillapítók állapota kuka. Egyik ereszt másik 30%-os. Ott 100k-s ajánlatot adtak a cserére, és ugyanaz a szar kerülne vissza. :((( Extracare garim nekem is van, de ez csak a teljes körűbe van benne. Nyilván a külső beszállító hibája hogy ilyen szar került bele, de ez attól függetlenül nem vigasztal. :D Az autó amúgy hibátlan, nagyon szeretem.
Én a Yaris Cross verziót várom, arra szeretném lecserélni a sajátomat. :K Úgyhogy a 90k km-es szervizt nagy valószínűséggel már nem én fogom végeztetni a kocsin.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#12011) dj79 válasza KubanitoS (#12007) üzenetére


dj79
senior tag

Szia!
Cifu már mindent leírt, annyi, hogy a váltóolaj cseréjét 90 ezrenként javasolják.
A hibrid garanciánál az a fontos, hogy vagy 15000km vagy naptári évforduló, amelyik hamarabb eljön, csúszni nem szabad egyikkel sem.

(#12012) No.01


No.01
őstag

KubanitoS:
En annyit tennek meg hozza, h a valtotolajat inkabb 90e korul illik cserelni.
Hutofolyadek 120-150e korul.
Fekfolyadekot nekem tobb helyen is kulonbozot mondtak 2-4 ev. (en elobbit reszesitem elonyben)
A normal motorolajat foleg ha az ember sokat jar a varosban es/vagy palyan akkor nyugodtan lehet 10e km-kent ha az ember valoban hosszutavra tervez.

jozsi252:
A korulmenyek ugye nagyban befolyasolhatjak a lengescsillapitok allapotat... foleg ha a csari beszallito is szar. Nekem anno a Swift Sportnal kiemeltek, h milyen fain a gyari Monroe... Hasonlo volt mint nalad, sot ha jol emlekszem meg a 30e szerviz elott jelentekzett a szivargas.
Igaz en nem bantam sot. Cserelve lett egy jo kis Koni gatlora ami fenyevekkel jobb es kenyelmesebb volt. Arban igaz tobbe volt, de mikor eladtam 110e+ lm-nel meg mindig tokeleteske voltak.

(#12013) jozsi252 válasza No.01 (#12012) üzenetére


jozsi252
veterán

Cikkszám alapján enyém is Monroe, és ugyanaz is kerülne bele. De felejtős részemről, főleg hogy a csillapítók ára 3x annyi ott mintha én veszem. 12k ha én veszem, 38k náluk /db. Ráadásul ki tudja hogyha belekerül akkor mennyit fog kibírni.
Kárászy-nál csináltattad?

iPhone 13 Pro Max

(#12014) No.01


No.01
őstag

Kicsit túlzok, de bármi jobb, mint a Monroe. Szerintem.
Igen Kárászynál. Árban is jók voltak, felesleges lett volna magamnak intézni valami külföldi webshopból.
Tudom őket ajánlani.

[ Szerkesztve ]

(#12015) jozsi252 válasza No.01 (#12014) üzenetére


jozsi252
veterán

Megkérdezhetem hogy az egész projekt mennyibe került? Az elsőket is kicseréltetted vagy a hátsók lettek csak?

iPhone 13 Pro Max

(#12016) KubanitoS


KubanitoS
veterán

Köszöntem mindenkinek!

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#12017) SoulReaver


SoulReaver
veterán

Jó estét urak. Erről a beázásról olvasgatok. Ezt orvosolták valamikor? Vagy majd nekem kell?
Hátsó lámpa körül. Auris.

[ Szerkesztve ]

(#12018) No.01 válasza jozsi252 (#12015) üzenetére


No.01
őstag

En nem szoktam szarakodni. Csereltettem mind a 4-et. Konkretan Koni FSD volt es szerelessel egyutt fizettem 167e-t.

(#12019) kw3v865


kw3v865
senior tag

Sziasztok!

A 2015-től gyártott Auris kombi csomagterének mekkora a hossza, ha síkba van döntve a hátsó üléssor?

(#12020) Senhi válasza kw3v865 (#12019) üzenetére


Senhi
aktív tag

204 cm a nagyon nagyon max, úgy hogy az anyós ülés csutkara előre van tolva (ilyenkor már nem tud rajta senki ülni). Múltkor 205 centis Billy ikeás polc dobozát hoztam, kicsit ferdén fordítva még befért, de a csomagtartót azért rá kellett vágni :DDD .

(#12021) No.01


No.01
őstag

Sziasztok,

Hybrid Bela elerhetoseget privatban at tudnal v.ki kuldeni? Nincs FB-om es ugytunik az uj telefonomba nem mentettem el...

Elore is koszonom!

(#12022) Dluinet válasza No.01 (#12021) üzenetére


Dluinet
nagyúr

húszas/9558510

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#12023) kw3v865 válasza Senhi (#12020) üzenetére


kw3v865
senior tag

Az pont jó, köszi. A cél az lenne, hogy fekve elférjek valahogy vízszintesen. 193 cm vagyok. A 204 cm éppen jó lehet átlósan fekve. Persze csak akkor, ha kipótolom a helyet a két üléssor között.

(#12024) jozsi252 válasza No.01 (#12018) üzenetére


jozsi252
veterán

Az nem is hangzik soknak egy Koni-ért cserébe. :K Én most nem szeretnék ennyit rászánni a projektre. Közben találtam szerelőt, úgyhogy meg is rendeltem 2db Sachs-ot hátra, 17 500ft/db áron. Így végre pontot tehetek az ügy végére. Nem szeretem ha valami nem okés a kocsival! Bár lehet hogy még így is több ezer km-t el tudnék menni, mert nem csöpög az olaj belőle hanem megfolyás van az egyik csillapítón, de jobb a békesség.
Bár sokáig húzni nem akartam volna amúgy sem mert a jobbos nem ereszt, de az szarabb állapotban van.
Leellenőriztem vagy 4-5 helyen és mindegyik oldal ugyanazt a cikkszámú Sachs-ot dobja ki, szóval tuti jó lesz. :K Sajnos Kayaba-t nem találtam hátra, pedig azt vettem volna. Viszont előre van, úgyhogy ha egyszer cserés lesz akkor oda az kerül bele.

iPhone 13 Pro Max

(#12025) No.01 válasza jozsi252 (#12024) üzenetére


No.01
őstag

Ez az ar a Priusozas elott volt szoval majd 7 eve :B de ettol fuggetlenul az ar a minoseg es a szolgaltatas is nagyon rendben volt.

Szvsz Sachs van olyan jo, mint a Kayaba... Mellesleg ha utobbi nem vagy csak nehezen elerheto akkor ugye eleve borul a keplet.

(#12026) jozsi252 válasza No.01 (#12025) üzenetére


jozsi252
veterán

Néztem az oldalukat de sajnos az én kocsimra nem dobott ki találatot. Bár ettől függetlenül nyilván biztos van Koni ehhez is.

Néztem amúgy hogy szerintem még én is ki tudnám cserélni, semmi extra nincs benne! Alul egy kicsit megemelem a kocsit hogy a csillapítót ami fogja csavar ne feszüljön be, kitekerem a csavart, felül kipattintom a csomitartóba a kis takarót, majd ott is kitekerem a csavart. Nyilván leírni könnyebb mint megcsinálni, de nem tűnik olyan ördögi dolognak hogy mondjuk órák kelljenek a cseréjéhez és szét kelljen bombázni mindent hozzá.
Ugyanolyat semmiképp sem akartam ami benne van, mert ki tudja az meg tényleg mennyit menne el, de Sachs-ot jobbnak mondják szinte mindenhol, plusz kb ez mindegyik boltban elérhető.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#12027) molnarpeter válasza No.01 (#12025) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Kezd az a gyanúm lenni, hogy a kisebb karosszéria együtt jár a lengéscsillapító gyengeségével... Nekem a kiváló Fiatban Kyb volt (előző tulajnál kellett cserélni), egyszer volt jobban teher rajta nálam, egyből nyomot ki olajat, plusz rozsdás volt már a szár. Ha már Kárászy, felújítás tetszett volna elsősorban, de volt akciósan random márka kauffernél, így kb 8k volt párban a történet :D Itthon cseréltem, csavarok azért nehezen adták magukat (egy gyengébb minőségű crova toldó bánta, rendes anyagú már bírta a strapát), az autót komplett hátsó felét megemeltem és alábakoltam, kerekek le, onnantól hozzá lehetett férni. Lengéscsillapító gyártójának függvényében a szárat rögzítő anya oldásához kellhet célszerszám, bár e téren végképp nem tudom, a Toyota mennyire hasonló az európai márkákhoz.

(#12028) kw3v865


kw3v865
senior tag

Üdv!

Vettem egy 2018-as, 1.6-os motorral szerelt Auris kombit. Eddig nagyon tetszik, jó vezetni is, és a nagy csomagtér is remek. Bár nyilván csak hónapok múlva derül ki, hogy tényleg mennyire van jó állapotban (a szerelő, aki bevizsgálta, azt mondta rendben van 1-2 apróságot kell megcsinálni rajta). Első körben mindenképp ki akarom cserélni a motorolajat, a fékfolyadékot és a szűrőket. 0W-20-asból bármilyen olaj megfelelő vagy valamilyen szabványnak meg kell, hogy feleljen? Szűrőből milyet érdemes venni? Mivel a gyári nagyon drága, azt inkább nem venném, ha van jó minőségű más márkájú is. A MANN olaj- és levegőszűrők jók szoktak lenni vagy mást ajánlotok?
Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék. Ezeken kívül mit javasolt még mindenképp cserélni? 3 éves, 70 ezer km-t futott autóról van szó.

(#12029) Dluinet válasza kw3v865 (#12028) üzenetére


Dluinet
nagyúr

.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#12030) kw3v865 válasza Dluinet (#12029) üzenetére


kw3v865
senior tag

Mit szerettél volna mondani?

(#12031) jozsi252 válasza kw3v865 (#12028) üzenetére


jozsi252
veterán

Szervizbe 0W-20-at kérek a sajátomba nem 5W-30-at úgyhogy maradj mindenképp ennél a viszkozitásnál. Ha esetleg saját magam szervizelném akkor szintén a Toyota "saját" márkás olaját raknám bele.
https://filterabc.hu/TOYOTA-FUEL-ECONOMY-EXTRA-0W20-1L
De ami ennél is fontosabb nézd meg a könyvbe a gyártói jóváhagyásokat hogy milyen specifikációjú olaj kell bele. De nyilván a Toyota sajátja tuti hogy jó bele.
MANN-Filter szűrőivel pedig tuti nem fogsz mellé.

iPhone 13 Pro Max

(#12032) kw3v865 válasza jozsi252 (#12031) üzenetére


kw3v865
senior tag

Köszi, a Corollámba is MANN-t tettem eddig mindig, de azért kérek árajánlatot nem márkaszerviztől is gyári alkatrészekre. Most alaposabban is utánanéztem, 0W20 kell bele mindenképp, de amúgy semmi különleges elvárás nincs, API SN szabványt teljesíti már szinte mindegyik olaj, tehát igazából az a kérdés, megér-e nekem pár ezer forint pluszt a gyári alkatrész és olaj. A pollenszűrő az érdekesebb, az nem olyan kritikus alkatrész mint az olaj- vagy a levegőszűrő. MANN-ból is van több fajta. Talán azon megéri spórolni, hogy az olcsóbbat vegyem?

(#12033) Dluinet válasza kw3v865 (#12030) üzenetére


Dluinet
nagyúr

A termékek megnevezésében minden betűre figyelni kell!
Ezek csak 0W-20-as viszkozitásban jók.
Ebay-ről vagy Amazon-ról senki ne rendeljen ilyen olajokat, mert nagy valószínűséggel hamisítottot.
SN helyett a felsoroltakon SP vagy/is szerepelhet, ugyanígy GF5 helyett GF6 is szerepelhet újraminősítés miatt.
Eneos Sustina 0W-20
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Lexus 0W-20 Advanced Fuel Economy Lexus Hybrid Drive
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mazda Original Oil Supra-X 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE High Mileage 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE Professional OE (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE US (Magyarországon nem elérhető)
Castrol Magnatec DX (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE Supercar A 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Fuchs Titan Supersyn D1 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 0W-20 API SN; ILSAC GF-5; Dexos1 Gen2 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 Annual Protection (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Mobil 1 Extended Performance (Magyarországon nem elérhető)
Total D1 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Synpower 0W-20 API SN (Magyarországon nem elérhető)
Shell Helix HX8 Professional AG (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Advanced Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Extended Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#12034) jozsi252 válasza kw3v865 (#12032) üzenetére


jozsi252
veterán

Találkoztam olyan BMW-vel aminek a gyári olajszűrője MANN FIlter. Szóval nem feltétlen szükséges abból is "gyárit" venned, mert attól hogy a dobozán az áll hogy Toyota, nem biztos hogy ők is gyártották.
Pollenszűrőből érdemes aktív szenest venni mert akár a szagokat is ki tudja szűrni. Persze idővel az is elhasználódik, veszít a hatékonyságából de ha más nem akkor 1 próbát érdemes tenni vele. Nem 5x annyiba kerül. :K

iPhone 13 Pro Max

(#12035) kw3v865 válasza Dluinet (#12033) üzenetére


kw3v865
senior tag

Köszi a listát, van választék bőven. Ezek közül akkor gondolom egyikkel se lövök mellé.

(#12036) kw3v865 válasza jozsi252 (#12034) üzenetére


kw3v865
senior tag

Persze, a Toyota sem gyárt szűrőket, igazából a minőségbiztosítás miatt lehet fontos, hogy azért némi garancia arra, hogy hozza az adott alkatrész az elvárt minőséget (persze selejt mindig van). Ez indokolhatja a "gyári" alkatrészek és olajok választását.

(#12037) Dluinet válasza kw3v865 (#12035) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Ezek fejlettebbek, mint a gyári olaj.
A gyári olaj" nagyon régi" receptúrával és technológiával gyártják változatlanul.
A gyári olaj is teljesen jó, de ezek már jobbak nála, mert kb 5-10 évvel későbbi fejlesztésűek, modernebb adalékokkal.
Olajcsere 10-15ezer km vagy 1 év. Rövid távok esetén (napi 2×23km alatt) 7500km és/vagy fél év.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#12038) kw3v865 válasza Dluinet (#12037) üzenetére


kw3v865
senior tag

Köszi. Ha már hasonló áron van, inkább a fejlettebbet választom, be is rendeltem Eneos 0W-20 Sustinát. Hosszú távokra használom az autóimat, 10 ezres csereperiódussal, remélem nem fogja zabálni az olajat. Nyilván ez lutri, a szakértő által történő átvizsgálás ellenére is.

[ Szerkesztve ]

(#12039) Cifu válasza kw3v865 (#12038) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ezt a motort alapvetően úgy lehet kinyírni (és magas olajfogyasztást produkálni), ha kihagynak egy-két olajcserét vagy nagyon gyatra olajat raknak bele. Mivel ilyen fiatal és relatíve keveset futott, esélyesen megkapta a törődést, szóval annyira nem aggódnék...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12040) Cifu


Cifu
nagyúr

[A Toyotát is elérte a mikrochip hiány.]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12041) Nikaré válasza Cifu (#12040) üzenetére


Nikaré
őstag

Nagyszerű!
Ez is áremelkedést hoz magával.

(#12042) Cifu válasza Nikaré (#12041) üzenetére


Cifu
nagyúr

A múlt héten azt hallottam a kereskedőktől, hogy szeptember elsejétől nagyságrendileg 5%-os áremelés várható. Ez a bejelentés előtt volt...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12043) Cifu


Cifu
nagyúr

Nekiálltam számolgatni, és bár lehet nem lesz belőle semmi, azért érdekességként megosztanám azt, ami kijött.

Az összehasonlítás a Toyota Corolla HB 1.2T M/T és HB Hibrid közötti, mindkettő esetén Comfort Tech felszereltségi szint. Külön kell ugye téli gumi, beleszámoltam a forgalomba helyezés költségét (ez ugye hibridnél kevesebb) és a biztosításokat. Itt ért némi meglepetés, mert a hibrid meghajtás esetén a casco és kötelező biztosítása is drágább lett.


Ami ugye látványos, hogy a vételáron felül nagyjából 250-300 ezer forint, hogy a biztosítások és forgalomba helyezés megtörténjen. A gyári ajánlatnál olcsóbban jobb téli gumit és felnit vehetek, itt lehetne spórolni, de egyfelől azért egy 7-8 milliós autónál szerintem már illetlen dolog az acélfelni, másfelől gumin összegszerűen túl sokat nem lehet fogni (ha a Michlein Alpin 6 helyett mondjuk Kleber Krisalp Hp3-at választunk, akkor cirka 44e Ft-t spórolnánk).

A különbség a két ajánlat között nagyjából egy millió forint, és itt megint a hibrid költségszámítás jön.
Az 1.2T M/T átlag fogyasztása a Sprintmonitoron 6,7 liter, a hibridé 4,96 liter.
Legyen ismét 2 literes különbség, kapjon ennyi handycapet, és számoljunk újra 5 év / 100 000 km-el.

100 000 * 0,02 = 2000 liter össz. megtakarítás.

1 000 000 / 2000 = 500, vagyis 500 Ft átlag üzemanyagár esetén térül meg a felár. Két éve ezen mosolyogtam, ma már nem mosolygok, simán 500 Ft feletti átlag benzinárat várhatunk az elkövetkezendő 5 év átlagában.

Szerviz terén nagy különbségek nincsenek (hiába hangoztatta a kereskedő is ezt a frázist, a kuplung és sebességváltó-csere azért kissé magasabb futásteljesítménynél jön elő), a magasabb Casco 5 év alatt 150 ezer forintot jelent hozzávetőleg a hibrid kárára. Cserébe viszont adott esetben 5 év után többet is ér a hibrid, mondjuk azért nem egy millióval.

A matek itt már bizony nálam azt hozza ki, hogy megérné hibridet venni.

De itt van egy csavar. Most ültem egy Ford Puma 1.0 125Le ST Line-ban. Ez kb. az az árkategória, mint a Toyota Corolla HB Comfort Tech 1.2T, vagyis olyan 7.2-7.3 millió, még ha nem is egy kategória a két autó (Focus-t konkrétan nem lehet rendelni sem). Két téren találtam fogást rajta, az egyik az, hogy a központi kijelző menüje csak angol nyelvű, a másik pedig hogy csak egy zónás automata klímája van (a Corollának két zónás van elől). Még a Toyota megbízhatóságot lehet mondani mellette, de minden más téren hátrányban van. A Puma műszerfala és középső kijelzőjének menüje egy nagyságrenddel szebb, sokkal jobban kidolgozott, a beltere még az E210-hez képest is igényesebbnek hat (az a vörös cérnás varrás nagyon szép tényleg). A tolatókamera képén a segédvonalak a kormány tekerésével szinkronban mutatják merre fogunk haladni és ennyiért fűthető szélvédős, fűthető kormányos kivitel volt, automata parkolási segéddel, kulcs nélküli indítással. Ráadásul bitang szép autó.
Ott azért elgyengültem...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12044) Ck. válasza Cifu (#12043) üzenetére


Ck.
addikt

El kellene felejteni azt, hogy kizárólag költség megtérülés miatt kell hybridet venni. Az automata váltó komfortja, kényelme, a rendszer működése és a csönd nem ér meg ennyit? Én már a gondolattól is rosszul vagyok, hogy állandóan jár a motor vagy épp keverni kell a pudingot. Ennek ellenére a mai napig töretlen népszerűségnek örvend számos piacon a manuális váltó, egyesek továbbra is hallani sem akarnak automatáról. Egyik ismerősünk is most vett autót vadonatújan, hallani sem akartak automatáról, annak ellenére, hogy életükben még csak ki sem próbáltak egyet sem vezetni, komolyan nem értem őket.

(#12045) Cifu válasza Ck. (#12044) üzenetére


Cifu
nagyúr

A szedán Corolla vásárlásakor leginkább anyagi okok miatt döntöttem a hibrid ellen, akkor nem hiányzott egy eleve lizingelt autón plusz még 1.2 milliós költség (a használt piacon CVT váltós Corollákat néztem, mielőtt végül új autó mellett döntöttem).

Most az asszonynak nézünk autót, és ez esetben sem fogjuk tudni egyben kifizetni, tehát bőven képlékeny a dolog, de mivel Ő még többet megy városban, mint én, erősen a hibrid felé hajlik a mérleg. A csend része kapcsán azért vannak kifogásaim - mert itt erősen a hangszigetelés minősége a korlátozó tényező. A hibrid Corolla sem csendesebb autópályán tapasztalataim szerint... :(

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12046) Gombinyó válasza Cifu (#12045) üzenetére


Gombinyó
őstag

Nem hát, de a camry sem. Ha jó hangszigetelést akar az ember úgy összességében el kell engedni az új toyotákat.

(#12047) Tom1939 válasza Cifu (#12042) üzenetére


Tom1939
őstag

O de szuper. Ez Rav4 esetén akkor 5-800k. Nagyon boldog vagyok...

(#12048) Paxker315 válasza Ck. (#12044) üzenetére


Paxker315
addikt

Hát, én nem vennék napi hasznalatra manuális váltóval semmit. Ha kézzel lehetne kuplungolni, még talán beleferne, de lábbal semmiképpen.

Vannak helyek, ahol poén, de, ha túlnyomóreszt város az ember terepe, nagyon sok stressztol, kenyelmetlensegtol megkimeli az embert, ha nincs harmadik pedal.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#12049) hhgygy válasza Paxker315 (#12048) üzenetére


hhgygy
senior tag

Plusz 56 évesen, 38 év kuplungolás után nagyon gyanús, hogy ettől ment ki a térdem, mert amúgy nem nagyon sportoltam.

Dell Latitude 5590 i7 8650u 16GB 512 GB NVMe SSD; POCO F3

(#12050) No.01 válasza hhgygy (#12049) üzenetére


No.01
őstag

LOL? :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.