A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Ragadozó
Ármester
Persze van
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
L4mie
veterán
Jó tudni
bár téged biztos nehéz megtalálni mert fenn az álca
mindenesetre majd ha gond lesz legalább van kire bízni a kicsikét.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
Kocska89
tag
Szia.
Avensis sedan 1.6 linea terra 3zz-fe 2002.
Csináltam a hangjáról egy felvételt, álló motornál ide oda mozgatom a kormányt. Az elején fen van a telefon a kormánynál, később lent a pedáloknál.
rob210
nagyúr
azt a mindenit.
Na ilyet még nem halottam.
Ez brutál, tuti, hogy valami ki van kopva a kormányműnél.
Csak így azt nem tudom eldönteni mi lehet.
Találgatni meg nem akarok, mert sok minden adhatja ezt a hangot.
Renault power
L4mie
veterán
mint valami elcseszett robotkutya ugatás
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
Kocska89
tag
Furkoo:
Jó itt erősen rájátszottam, álló motornál pár centit ide-oda mozgatom a kormányt jobb-bal elég gyorsan.
rob210
Amikor megvettem akkor is volt hangja de kb mint a totalcaros videón. Akkor kapott a már előzőleg említett würth spray ből, ez sokkal jobban tapad, ken, sűrűbb mint a wd40.
Akkor jobb is lett egy kicsit. Aztán kb 1 hónapja egye fene videón a wd40 re javult, adok neki én is. Na az után lett ilyen rossz.
Egyébként ha pl parkolóba épphogy mozgó autónál fordítom ki a kormányt.(nem koppanásig, nem feszítem végállásban) Akkor néha iszonyatos hangja van. Mintha csúszna a hosszbordás szíj. Szíj volt cserélve, feszítő görgő is. Utóbbi tényleg rossz volt. Sztetoszkóppal meglett hallgatva a szervó szivattyú simán jó.
Mondtak olyasmit, a főtengely szíjtárcsán van valami gumi bevonat. Lehet az sérült az olajtól. Ugyanis előző tulaj elmondása szerint volt főtengely szimering csere. Meg a vezérműlánc feszítő patronnál szivárgott a motorolaj ami ugye szervó szivattyút, hosszbordás szíjat áztatja. Létezik, a tőtengely tárcsáján csúszik?
Majd ha megyek haza rakok fel másik hangfilet, normál használat mellet milyen hangja van.
Találgatás jöhet nyugodtan privátba
Bocs a hosszú írásért.
[ Szerkesztve ]
rob210
nagyúr
Ha kormány mozgatásra van hangja akkor én a szíjhajtást kizárnám.
Egyébként meg iszonyat egyszerű.
Megemeled a kocsit és ha elkezded a kormányt álló motornál tekergetni és van hangja akkor nem a szíjakkal vagy tárcsáival van a gond, sőt ebben az esetben a szervót is teljesen kizárod.
Hanem magával a kormányművel, azaz fizikális súrlódó hangot hallunk..
Renault power
Kocska89
tag
Ez a hang a "mint valami elcseszett robotkutya ugatás" tól független jelenség.
A "mint valami elcseszett robotkutya ugatás" a kormány forgatásával együtt jár jelen pillanatban.
Amit a szíjtárcsával hoztam összefüggésbe az csak kizárólag akkor jelentkezik amikor az ember nekiáll parkolóban forgolódni, kitolatni de nem fér ki az autó egy kanyarral. Az autó nagyon lassan vagy egyáltalán nem mozog de a kormányt alá kell szedni ilyenkor jelentkezik a hang néha. De majd reprodukálom megmutatom.
A régi hosszbordás szíjat megfújkáltam würth ékszíj spray vel az ideig óráig segített rajt.
Igaz nem toyota szervizben de ismerős nézte, nem tudták produkálni a jelenséget. Nincs rossz hangja a szervónak stb. Az autó fel volt emelve. Ők a "mint valami elcseszett robotkutya ugatás" hangot nem vizsgálták.
Na még egy kérdés és elég belőlem.
[link]
A képen a hátsó féktárcsa látható. Kolléga húzza vele az agyam, hogy a gyáritól kisebb fékbetét került bele...
A tárcsának van az agytól nézve kb 1,5cm része ami "not used" rozsdás. Van is egy kis válla, de nem akkora mint ami a tárcsa szélén van.
Ez ilyen? Vagy az előző tulaj rossz méretű betétet rakott bele?
rob210
nagyúr
Szvsz ez teljesen rendben van.
Ha kisebb betétet tett volna bele akkor féknyerget is kellett volna cserélnie.
Egyébként meg amíg fog ne foglalkozz vele.
Minden tárcsán keletkezik váll amikor elkezd kopni.
Renault power
axlfsi
veterán
A cikkből sajnos nem derül ki, ezért megkérdezem, hátha tudjátok; ez a régebbi autókat is érinti vajon? Nekem egy 1.8-as Avensis Sol Elegant autóm van.
Köszi előre is
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
Drenadar
veterán
Elmondom én mit tettem!
Írtam egy emailt a toyota magyarországnak, pár nap alatt kaptam választ alvázszám szerint hogy az enyémre nem vonatkozik (2005-ös corolla). Valamint kértél hogy írjam le az elérhetőségeimet, hogy ha jövőben lenne valami akkor ne nekem kelljen kérdeznem hanem ők értesítenek.
hüp hüp hüp barba trükk!
(Jobb megkérdezni az illetékeseket, mint fórumon találgatni)
L4mie
veterán
szintén csak én személyesen a szervizben kérdeztem meg.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
axlfsi
veterán
OKé, sracok, jogos! Koszi a tanacsokat
(#1611) Drenadar en ugyan nem kertelek, de ha gondolod ....
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
thomeef
őstag
Nekem listán van a 2004es corollám, de annyit tudott a szervíz kinyögni hogy 1-2 hónap múlva keressem őket, mert még ők sem tudnak semmit...Most akkor addig ne használjam az autót vagy wtf?
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
axlfsi
veterán
Ehh, ez eleg hulyeseg szerintem. Tudnia kell, nagyon is. En megkeresnek egy masik szervizt is a kerdesemmel, hatha...
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
thomeef
őstag
Hát lehet az lesz, mert ettől nem lettem nyugodtabb
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
KMT
addikt
Sziasztok!
Pár hónapja vettem E11-es Corollát. Már az átvizsgáláson is mondták, hogy a kuplung valószínűleg a végét járja (kemény és viszonylag fent fog). Talán ezt támasztja alá, hogy hidegen elinduláskor (csúsztatáskor) rángat az autó. Ha bemelegszik, ez a hiba megszűnik.
Viszont van még két tünet, ami nem biztos, hogy a kuplungra fogható. Egyrészt van, hogy a hármast nehezen veszi be. Felváltáskor még sose jött elő, csak visszaváltáskor és csak a hármasnál. Lehet, hogy nem mindegy, hogy hogyan mozgatom a kart? Mert amúgy nem sok logikát látok a dologban.
Másrészt alapjáraton, üresben halk, zörgő, "karattyoló" hangot hallani. Ha benyomom (vagyis kinyomom) a kuplungot, akkor ez megszűnik.
Vajon van ezek közt összefüggés és komplett kuplungcserével megoldódik? Vagy esélyes, hogy a váltóval is lesz gond?
lsc
nagyúr
Kuplungozzátok meg, valószínű hogy azzal megjavul. Lehetőleg aisin szettet rakass bele, gyári beszállító.
Az élet kegyetlen .
molnarpeter
nagyúr
Milyen motor? A váltót megmutatnám egy szerelőnek, lehet elég egy olajcsere is neki.
KMT
addikt
Jó tudni, hogy az a gyári. Ahogy nézem az árakat, 35-50e körül vannak, az aisin is, és kiugrik a sachs 80e-ért. Ha nem az a legjobb, annak örülök.
De még várnék a kuplungcserével ha nem okoz kárt, mert még "van benne", használható.
Ráadásul ahogy olvasgatok, az derül ki, hogy ha felengedett kuplungnál zörög, akkor az nyelestengely-csapágy, ami ha jól sejtem, nem kuplung, hanem váltóalkatrész. :S
Gondolom, érdemes egyszerre cserélni ezt a kuplunggal, mert hasonló helyen kell megbontani?!
De ha ez nagyobb kárt okoz az idővel, akkor meg nem jó vele várni.
(#1619) molnarpeter
1.4 VVT-i.
rob210
nagyúr
Hy.
Amit leírtál az mind a kuplugra fogható.
Nem emel már ki rendesen és ezért "reccsen" a váltó ott a legnagyobb az igénybevétel.
A kinyomó csapágyad ha kinyomásra elkussol egyértelműen csere, ami kuplungozáskor úgy is illik cserélni.
Javaslom vegyél egy teljes szettet cserél/d/tesd ki és öröm boldogság.
Ha több mint 100ezer van a kocsiban amiben szinte biztos vagyok egy váltóolaj csere is dukálna. Főleg ha már sokat recsegtetted a 3-asba visszaváltással.
Meg hát ezt nem ártana mielőbb megcsináltatni.
Cimbinek most szakadt át a kuplung haza kellett vontatnom meg éjfélig nyomtuk a gyorsszervízt, hogy másnap tudjon menni dolgozni.
Jah és lukot javaslom vagy az említett gyári beszállítót.
A sachs mostanában nagyon elfelejtett minőséget gyártani sok megy vissza gyári garira amit rendszerint elutasítanak.
[ Szerkesztve ]
Renault power
KMT
addikt
Köszi, az a baj, hogy én nem értek hozzá, de a neten több helyen is elég meggyőzően írják, hogy fordítva van, a kinyomócsapágy legfeljebb kinyomott kuplungnál zörög, a nyelestengelyé pedig felengedettnél. Ami elég logikusan is hangzik.
Több mint kétszer annyi, úgyhogy gondolom volt már cserélve, mert márkaszervizbe járt, de igen, jó lenne valamikor lecseréltetni. Meg az összes többit...
Milyen ez az átszakadás?
molnarpeter
nagyúr
Váltóolajra: sok gyártó élettartamra mondja az olajat, tehát nincs előírt csereperiódus.
KMT
addikt
Ja, és nem recseg, hanem nem akar bemenni a kar 3-asba. Nagyon enyhén szoktam csak erőltetni, akkor bemegy. Szerintem nem függ a kuplungtól, mert akkor miért lenne csak ez a fokozat, és csak visszaváltáskor?
(#1623) molnarpeter
4 év / 60e a gyári periódus.
[ Szerkesztve ]
Ragadozó
Ármester
egy-két gyártónál (pl. opel) van csak ilyen, 60ezer km a periódus...
KMT: lehet már a váltód is kezd rosszalkodni, de cseréltesd ki kuplung szettet...
Leírtak alapján a nyelestengeny csapágy is rosszalkodik...váltóolajt mindenképp cseréltess...
[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
rob210
nagyúr
Aki ezt elhiszi annak csak gratulálni tudok.
Az is forgó alkatrészeket tartalmaz, az is súrlódik és és az is kap hideget meleget, mitől is lenne örök életű?
Ezért imádják a váltó szervizek, ezt a hozzáállást így van munkájuk.
Renault power
rob210
nagyúr
Ez lehet szinkron gyűrű kopás is.
Ha valóban hangja van a váltónak és ilyeneket csinál, akkor lehet bontott váltót is kell majd nézned.
Le kell venni és meg kell nézni milyen állapotban van, ez sajna máshogy nem megy.
De váltót javíttatni kb. kétszer annyiba kerül mint egy bontott váltót cserélni.
Milyen az amikor átszakad a kuplung, az olyan, hogy akkor sehova tovább nem mész, mert nincs ami átadja az erőt a hajtásnál.
Renault power
KMT
addikt
Köszi mindenkinek. Még megálmodom, mert jó lenne még húzni egy kicsit... :S Tapasztaltam már meg teljesen elkopott kuplungot, az olyan volt, hogy gázadáskor a motor jobban pörgött az autó meg kevésbé gyorsult. De ez viszonylag hosszabb idő alatt súlyosbodó probléma, így fel lehet rá készülni, nem hagy az út szélén. Ebben reménykednék...
rob210
nagyúr
A te pénzed a te döntésed
Én soha senkit semmire nem szoktam se rábeszélni se lebeszélni semmiről.
Csak nehogy nagyobb kárt okozz mint hasznot.
Renault power
lsc
nagyúr
Lehet húzni halasztani, de a legrosszabbkor fog bedögleni, Murphy működik. Nálam is szombathely nyírbátor úton nyíregyháza mellett előzésnél 3.-ban megycsúszott, onnantól egyértelmű volt hogy meg kell kuplungozni, csak se boltban se szerelőnél nem voltam ismerős. Végül összejött, de azért nem volt kellemes pluszban váratlanul 55-öt kifizetni. Ráadásul másodszor biztos nem tudnám összehozni.
Még annyi ha sokat vársz akkor a tárcsa annyira elkophat hogy a szegecsek meghúzzák a lendkereket, akkor azt is szabályozni kell, akkor az összerakás is nyűgösebb lesz.
Az élet kegyetlen .
rob210
nagyúr
így van.
Renault power
Kocska89
tag
Sziasztok.
Készítettem pár hangfelvételt.
[link] <--- Itt az autó egy helyben áll a kormányt azt hiszem balra tekertem.
[link] <-- Itt parkolóból állok ki farral 1 ívbe majd elindulás. Elején a nyekergés amit már hallottatok. Majd a 2. beazonosítatlan csúnya hangból egy részlet.
Vajon mik okozhatja ezeket a borzasztó hangokat?
KMT
addikt
Ez pont nemrég volt téma. Nem te voltál?
Kocska89
tag
De de amikor feldobtam a témát mi lehet, és nem volt saját hangfelvételem. Sajnos az enyém még rátesz pár lapáttal Nem segít rajt a wd40 stb.
Ragadozó
Ármester
igen, ez így szokott lenni, nekem is kell lassan kuplungot cserélni...
most vadászok, lehet csak gyáriban lesz...
2zz-ge motor nem gyakori...
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
molnarpeter
nagyúr
Szórj ki egy rakás mailt, biztosan lesz korrekt áron. Autó-nom és Partnerautó voltak eddig a két legolcsóbb cég, akikkel találkoztam, egy próbát megér
Ragadozó
Ármester
egy csomó helyről van kedvezmény (autójavítással foglalkozom), de sehol nincs..de futok pár kört, kértem árat a reálszisztémától is...
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
Satan_Claus
senior tag
az angolok autóbuzik, ott mindig van minden.
mondjuk Celicát néztem...
[ Szerkesztve ]
Védd az állatokat! Egyél embert.
Ragadozó
Ármester
ilyen lenne itthon is, nem tudom, mennyire lenne jó, nincs jó híre, de ez sokat nem jelent...
Arra kíváncsi lennék azért ki a gyári beszállító, angliában gyártották a TS-eket...
Más nem elindulok a celica vonalon is, ugyanaz a váltó és motor a T23 T-Sportokban (abból van a hajtás corolla ts-ekben)
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
(#1640) Satan_Claus válasza Satan_Claus (#1638) üzenetére
Satan_Claus
senior tag
thomeef
őstag
2004es Corollában van ez a DRL cucc (gyújtáskor már ég az első fényszóró, és csak menetfényre kapcsoláskor kapcsol le), lehet ezzel valamit kezdeni hogy normálisan működjön vagy ez ilyen?
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
Silentfrog
veterán
Van egy ezres Toyota yarisom amin a gyárinál szélesebb gumik vannak. 185/ 60 14. /így vettem alufelnin vannak ezek a Goodyear Eagle F1 GS gumik/
Nézegettem a Totalcar népítéletes hozzászólásait 5.5 Literes átlag fogyasztást írtak vagy százan.
Én az 5.5 litert max országúton tudom elérni. Nálam az átlag az 7l. Lehet, hogy a szélesebb papucsok eredményezik a többletfogyasztást?
Akármilyen óvatosan megyek 2-2500 nál elváltok akkor sem fogyaszt kevesebbet.
Sokat megyek azért is vettem ilyen autót,mert rengeteg leírt tapasztalat alapján kevés fogyasztást mértek nagyon sokan.
tothl
addikt
Nehéz a lábad...
dkpisti
tag
Nemhiszem 175 helyett 185-ös gumi az semmi különbség ültem yarisba 6.3-on volt a fogyasztás szintén ezres városi 5l/100 legenda soha nemfog annyiból elmenni.
[ Szerkesztve ]
Silentfrog
veterán
Én azért furcsállom, hogy nem egy két ember írta a népítéleten a 5.5 átlagot, hanem vagy 100. Bár én nem a fogyasztásmérőre hagyatkoztam, hanem teletankoltam a kocsit, kifurikáztam, majd ugyanannál a kúton és kútállásnál megint teletankoltam. Bár a kocsi fogy. mérője jóval kevesebbet mutatott. És ugyebár a kúton a literben mért üzemanyagért fizetünk és nem a kocsi műszerén mért adat után!
tothl .: A lábam lehet , hogy nehéz de nem pörgettem 2000- 2500-as fordulat fölé egyszer sem.
Egy pici furcsaság. A forgalmiban és az eredeti számlán is Toyota yaris Linea luna szerepel 4 hengeres ezres motorral és 955 kg önsúllyal. Ilyet nem is gyártottak! Lehet, hogy egy hulla van a csomagtartóban azért nehezebb vagy 60 kilóval?
[ Szerkesztve ]
lsc
nagyúr
Ha mindig ugyanannál a kútnál tankolsz az is lehet a gond. Tudom hogy a kutasok jó fejek, de hátha. A gyári fogysztásmérők túl sokat nem csalnak.
Az élet kegyetlen .
KMT
addikt
Itt azért inkább 6 körül van az átlag. [link]
De ha ők a kijelző szerint mérik, akkor meg is van a magyarázat.
(#1648) molnarpeter válasza Silentfrog (#1645) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Már majdnem linkeltem én is a spritmonitort Az is számít, mennyire taposod a pedált, nem csak az, hogy mikor váltod el.
Silentfrog
veterán
A Német nyelvhez kuka vagyok de ezen az oldalon szép számmal vannak 4-5 literes fogyasztási adatok is Oszt hogy?
Szerintem nem foglalkozok vele, annyi a fogyasztás amennyi!
Van itt valaki aki 1.3 vagy 1.5-ös yarist használ, 2005 előttit? Kíváncsi lennék a kijelzett fogy. adatokra.
Dare2Live
nagyúr
Nekem tavaly januártól januárig 5.1es lett az átlagom.
város+közút és ebben már van egy adag hypermiling.
185 175 között max kb 2dl fogyi difi van, 7les átlag az ilyen BP légkondi esetén normális.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...