Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30

LOGOUT.hu

A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#11001) Dluinet válasza jaikah (#11000) üzenetére


Dluinet
nagyúr

-elektromos autó kell ilyen kicsi futásra, belsőégésű autó nem szereti, ha nem használják.
-3 millióért már lehet kapni (P3 árában)

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#11002) dj79 válasza jaikah (#10996) üzenetére


dj79
senior tag

Ez normális, viszont Ti szerintem valami szögegyszerű szívóbenzinessel jobban jártok ilyen felhasználásra. :)

(#11003) KTTech válasza No.01 (#10994) üzenetére


KTTech
veterán

Sajnos a nyitható tető csak a Corollától van, de ez is sokat dob rajta.
Hátul majdnem fetrengős a hely :D, igaz csak 173cm magas vagyok. Nagyságrendekkel kényelmesebbek a hátsó ülések (és az elsők is), mint az elődben...

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11004) KTTech válasza pècsimunkás (#10995) üzenetére


KTTech
veterán

Köszönöm, remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket :) még csak ismerkedünk, holnaptól munkába áll :) mondjuk emiatt a világos belső nem a legjobb, de ezen a felszereltségi szinten nincs más, ahogy 16-os felni sem...

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11005) KTTech válasza Tom1939 (#10997) üzenetére


KTTech
veterán

Köszönöm :) Én is gondolkodtam, hogy megvárom a Cross-t, de az meg már Corolla árban lesz... és ebben is meglepően sok a hely, a méretéhez képest.
Szerintem a hibrid éppen elég lesz a Cross-ba is, még mindig jobb lesz, mint a korábbi Yaris.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11006) Tom1939 válasza KTTech (#11005) üzenetére


Tom1939
őstag

Nem sírnám el magam ha lenne a yaris crossban 2.0 hibrid is, de gondolom max ráncfelvarráskor. Kíváncsi vagyok mikor ér el a bemutató termekbe itthon, már több mint egy éve hamarosan kategóriában van...

(#11007) KTTech válasza Tom1939 (#11006) üzenetére


KTTech
veterán

Nem hiszem, hogy beleférne az orrába... a Cross szélességben nem hízott sokat (kb. +1cm), és eléggé tele van a motortér az 1.5-össel is. Mondjuk a 4 kerék meghajtás nem a hagyományos módon történik legalább, így annak nem kell sok hely a motortérben (csak a PCU és az Inverter változik).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11008) Tom1939 válasza KTTech (#11007) üzenetére


Tom1939
őstag

Ok, akkor ennyi, remélem jó lesz 1.5-el is. Scrossom összkerekes (árukapcsolásban csak úgy adott suzuki automatát 2017-ben), de a yaris cross nem lesz az (-70 liter csomagtér lenne, a 390 így is határeset lesz a 440 literes scross után).

Apropó Corolla Cross lesz itthon tud valaki valamit (yaris cross kicsit kicsi, corolla cross pont jó lenne, CHR nem tetszik)?

(#11009) No.01 válasza Tom1939 (#11008) üzenetére


No.01
őstag

En azt a valaszt kaptam, h talan, de ha ugyis lesz akkor sem iden.

KTTech:
Koszi. Nem is olyan rossz ez a meretehez kepest ;)

[ Szerkesztve ]

(#11010) Tom1939 válasza No.01 (#11009) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát ja, Európában bejelentés plusz másfél év a villám tempó Toyotánál. Ha lassúra veszik akkor majd következő generáció :) Pedig jó lenne.

(#11011) molnarpeter válasza jaikah (#10996) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Erre nem lesz olcsó a hibrid, a Prius akkuk érzékenyek az állásra. Mennyi a keret?

(#11012) Cifu


Cifu
nagyúr

Fiúk-lányok, milyen visszahívási kampány van a Corolla Sedan e210-re?
Ma kaptam egy SMS-t, hogy érintett az autóm egy visszahívásban, de a Toyota.hu oldalon leellenőrizve azt kapom, hogy nincs erre az autóra ilyen...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#11013) Gombinyó válasza Cifu (#11012) üzenetére


Gombinyó
őstag

Kimondottan sedanra van visszahívás?
Amiről tudok, hogy széria hiba az a kormányműben valami tud koppanni meg az ablakemelő szerkezet tud zörögni, de ez egyik sem kimondottan csak sedan hiba.

(#11014) dj79 válasza Cifu (#11012) üzenetére


dj79
senior tag

nézted esetleg itt?

https://www.toyota-europe.com/forms-v2/forms?type=recall

[ Szerkesztve ]

(#11015) Cifu válasza Gombinyó (#11013) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ma sikerült beszélnem velük, kiderült, hogy csak az automata SMS küldő rendszer ültetett fel.
A visszahívás alapvetően az Android Auto / Apple CarPlay dolgot érinti, amit én már jó ideje megkaptam.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#11016) Nikaré válasza Cifu (#11015) üzenetére


Nikaré
őstag

Mi a visszahívás oka ebben az esetben?

(#11017) KTTech válasza Nikaré (#11016) üzenetére


KTTech
veterán

Hogy az autó (pontosabban a multimédia) szoftverét frissítsék, így kompatibilissé váljon az Android Auto-val és Apple Carplay-el.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11018) Gombinyó válasza KTTech (#11017) üzenetére


Gombinyó
őstag

De az nem visszahívás, mert akkor nem gombolhatnának le még 25e ft-al.

(#11019) KTTech


KTTech
veterán

Na, lassan kezdek összeszokni az új autóval... Köze nincs a régi verzióhoz, semmilyen szinten, csak a nevében egyezőek, annyira eltér a viselkedésük. Nem billeg szélben (mostanában fújdogált egy kisebb 80-140km/h szellőcske felénk), a kanyarokat szépen veszi, az úthibákon nem zörög-csattog és dobja el a farát. A 17-es felniken is kényelmesebb, komfortosabb mint a MK3 volt a 16-osokon.
A vezetési segédletek jól működnek, kivétel a táblafelismerő - bár maga a rendszer működik, csak össze van zavarodva, miután átállítottam a kijelzést km-re (hogy ne mpg-ben számolja a fogyasztást), és ezzel a sebességmérőt és minden mást is átváltott km-re, viszont a táblákat mph-ban kellene értelmeznie... ezen lenne még mit csiszolnia a Toyotának. Igaz ez a felhasználók igen kis számának fog gondot okozni szerintem :D

Fogyasztás terén nincs igazán előrelépés egyelőre - de hosszabb úton nem voltam még vele és hűvösek is a reggelek, 5 fővel jelenleg 5.1L/100km-t mutat. A fűtés is előrelépés, ez már tud melegíteni is, nem csak valami langyoskás fuvallatot generál - itt jegyezném meg, hogy ez lehetett az én MK3-am hibája, mert amikor megvettem láttam hűtőfolyadékot a betöltők körül, ami utalhat rá, hogy valamelyik márkaszerviz mókolt vele korábban, de nem foglalkoztam vele, mert működött egyébként.

A multimédia rendszer meg egyenesen hipertérugrás :D Igaz a telóm kicsit szívatott az Android Auto-val (akinek nem indul a navi magától a MAP gombra, az akku és a másodlagos alkalmazásindítás szabályait nézze át :D), a BT nem vacakol, hanem villámgyorsan kapcsolódik és végre képes betölteni a mappalistát is.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11020) KTTech válasza Gombinyó (#11018) üzenetére


KTTech
veterán

Aki úgy vette, hogy ezzel hirdették de későbbi elérhetőséggel, azoknak visszahívás. Mindenki másnak meg fizetős frissítés lenne.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11021) Tom1939 válasza KTTech (#11019) üzenetére


Tom1939
őstag

Milyen a hangrendszer benne (Scrossom fő fájdalma hogy az bűn rossz a hangszigeteléssel együtt)? Erősen filózom hogy ha yaris cross lesz akkor JBL legyen benne.

(#11022) Cifu válasza Gombinyó (#11018) üzenetére


Cifu
nagyúr

Yepp, a dologban ez le sem esett, mert nekem fizetni kellett ugye érte...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#11023) No.01 válasza Tom1939 (#11021) üzenetére


No.01
őstag

A hangrendszer es a szigeteles bar erossen osszefugg, de sajnos nincs kozuk egymashoz.
P2-ben kerult Dynamat az ajtokra, de mikor meglattam a hangszorokat azok is mentek a levesbe mert a magnes nem nagyobb, mint a kisujjamon a korom.
Ezzel szemben a P3 gyarilag JBL-el vettuk, de a szigeteles az azert hagyott kivannivalot maga utan, h finoman fogalmazzak. Abba is kerult Dynamat es meg a nem whitefulueknek is feltunt a kulonbseg.

Ha valoban Yaris Crossban gondolkozol ott macerasabb lesz a radio csereje szoval hiaba tudnal egy jobb rendszert osszerakni a JBL araert az nem fog passzolni a belterrel (vagy csak eros atalakitasok aran)
Szvsz ettol meg a szigeteles kerdeskort nem fogod tudni megsporolni.

(#11024) Tom1939 válasza No.01 (#11023) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszi az infót. Hát igen, sajna hangszigetelés ügyileg én is ezt hallom Toyota kapcsán. Suzukinál is mindenki szigetel és átépít ezerrel.

A gond az hogy én gyári állapotban szerettem az autóim... Meglátjuk milyen az executive hangszigetelése, de azért nagy reményem nincs. Örülnék azért ha jobb lenne ebben mint az scross.

(#11025) koxkids válasza No.01 (#11023) üzenetére


koxkids
őstag

Mennyibe kerül ilyen hangszigeteléses móka?
Nekem Auris HSD van (2014/12), és én is gondolkozom plusz ajtószigetelésben.

(#11026) Tom1939 válasza koxkids (#11025) üzenetére


Tom1939
őstag

Scrossban aki legjobban megcsinálta az magának csinálta. A hifi cégnél amit láttam fotót az csak a tényleges hangszóróknál csinálta meg. Pepecs munka, szerintem nem rajonganak érte. Ami még engem zavar ha rendesen van megcsinálva az már plusz tömeg is (pl. ajtózsanér hogy bírja és egyéb felesleges aggodalmaim).

(#11027) Gombinyó válasza koxkids (#11025) üzenetére


Gombinyó
őstag

Nekem 150e volt a komplett Corolla. Ajtók, csomagtér és kerékjárati ívek lettek szigetelve. Talán raktam is fel ide google drive linket a képekről.
Ezt mindenkinek tudom ajánlani, aki alsó-kategóriás autót vesz a nem prémium szegmensből.
Ablakok, amivel nem lehet mit kezdeni.

[ Szerkesztve ]

(#11028) Tom1939 válasza Gombinyó (#11027) üzenetére


Tom1939
őstag

Te magad csináltad (akkor gratula) vagy valahova bevitted és megcsinálták (akkor kérnék privátban infót hol)?

(#11029) KTTech válasza Tom1939 (#11021) üzenetére


KTTech
veterán

6 hangszórós van benne, Denso fejegységgel (JBL a Tech csomaggal lett volna, az viszont nem volt éppen elérhető, az alap pedig a 4 hangszórós kivitel). Elég jól szól, nincs vele gond (legalábbis a BT-n és az Android Auto AAC 512kBit-es transcode-ját használva FLAC-ból, mivel nincs lehetőség PCM továbbításra kábelen sem. Pendrive-ról nem próbáltam még...). A JBL-ben sincs külön mélynyomó, így csak a hátsó sorban levő + 2 csipogó, ami extra.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11030) Gombinyó válasza Tom1939 (#11028) üzenetére


Gombinyó
őstag

Nem én, átküldöm hova vittem.

(#11031) Paxker315 válasza Gombinyó (#11027) üzenetére


Paxker315
addikt

Még egy apróság: munkadíjat szívesen kifizeti az ember, ha olyan, ami SK nem érné meg (pl. műhely - garázshiány v eszközhiány, hozzáértés hiánya miatt)

A Tetőkárpit alatti szigetelés pontosan ilyen pepecsmeló, márpedig, Yarisnál előző genben pontosan SEMMI nincs a kárpit alatt :) Egyik legjobb komfortfokozó autóút-tempónál.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#11032) KTTech válasza Paxker315 (#11031) üzenetére


KTTech
veterán

Na, aki nálam szigetelést rakott volna oda, az új fejezetet nyitott volna az autók történetében :D mondjuk a mostaninál is :D

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11033) Tom1939 válasza KTTech (#11029) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszi! Elsődleges ár listát nézegetve a yaris cross is ennek nézz ki. Akkor nem biztos hogy megéri a jbl ( kb a comfort+style+tech és az executive+smart+jbl között filóznék), mert kb 1,8 milla a listaár különbség.

Apropó mennyire faragható a lista ár? Toyota történelmileg annyira nem hajlandó erre, de RAV4-nél úgy hallom azért lehet faragni (csak az túl nagy lenne, bár nagyon tetszik).

(#11034) aszamóca válasza Tom1939 (#11033) üzenetére


aszamóca
aktív tag

A RAV-nál én valamivel több mint 1millát alkudtam le, de volt olyan kereskedés, ahol egy fillért sem engedtek volna az árból.

Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.

(#11035) KTTech válasza Tom1939 (#11033) üzenetére


KTTech
veterán

Én semmit nem tudtam alkudni (de már az előzőnél sem lehetett)... amit leszámoltak a két autó összege volt, amit beadtam (pontosabban a Yaris MK3 Orange 1:1-ben belement, mert azon még volt finanszírozás, a másikért fizettek 2000 fontot). Így is neccesen számították be mindkettőt úgy, hogy a 0%-os THM is megmaradt.
Az online árak (amennyiért közvetlenül is meg lehet rendelni online) itt úgy tűnik kötelező jellegűek a kereskedők számára.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11036) Tom1939 válasza KTTech (#11035) üzenetére


Tom1939
őstag

Ok, köszönöm az infót. Font azaz UK? Hát az ottani használt árakat sem irigylem ha még az van amikor ránéztem pár éve (nagy értékvesztés, ellenkezője mint itthon ahol majdnem pénzt kér pluszban a tulaj hogy bejáratta neked).

(#11037) KTTech válasza Tom1939 (#11036) üzenetére


KTTech
veterán

Igen, UK.

A használt autókból egy életre elegem lett, sok ezer font veszteség után... Otthon biztonságosabb venni magánszemélytől, pedig az is vadkelet... A cégek se jobbak, de ott legalább van 30 nap visszaadni, ha valami nem klappol. Igaz, én pont egy "céggel" fürödtem be legjobban, amikor kiderült - fizetés után -, hogy nem is az övék a kocsi, hanem az ismerősnek hirdették, aztán a 30 nap rám nem vonatkozik... de legalább fél áron számították fel a 2 hét után kikönyöklő kettős tömegűt. Amikor a elkezdte inni a vizet 8000km után, inkább gyorsan túladtam rajta (tuti hengerfejrepedés volt, ami szemmel messziről is jól látható összeget emésztett volna fel).

Az értékvesztés nagy, 1 év és 8 hónap alatt 4000 fontot vesztett a MK3 az értékéből (kb. 3 évesen vettük, de alig volt benne mérföld, javarészt a kereskedésben állt)...

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11038) Tom1939 válasza KTTech (#11037) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát, ouch a legjobb szó erre.

(#11039) KTTech válasza Tom1939 (#11038) üzenetére


KTTech
veterán

Az meg a másik, hogy itt drágábbak az új autók mint Mo-n, átszámolva az enyém majdnem 5000 fonttal lenne olcsóbb jelenleg (de nem találtam pont olyat, mert teljesen más a konfiguráció: nálam alapból benne volt a szőnyegszett, a Hybrid küszöbvédő, a Hybrid kulcsvédő, de nincs - és nem is rendelhető - ülésfűtés és Qi töltő, sötétedő tükör csak a JBL-el és HUD-al együtt lenne, de azt kihagytam, van viszont panorámatető, világos bőr-szövet belsővel...)

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11040) Tom1939 válasza KTTech (#11039) üzenetére


Tom1939
őstag

Pedig már itthon sem olcsók az autók, főleg a kisebbek drágultak hatalmasat korábbi árukhoz képest...

(#11041) No.01 válasza Tom1939 (#11040) üzenetére


No.01
őstag

Nem olcsok... azert nezz korbe tolunk nyugatabbra.
..bar tudom a fizeteshez kell merni.

BTW mar rendelheto a Yaris Cross, de az arkepzesnel azert kicsit megszaladt az a ceruza... szerintem.

(#11042) Gombinyó válasza No.01 (#11041) üzenetére


Gombinyó
őstag

Tekintve, hogy egy emelt kis autó. Hát öhhm, nem kicsit szaladt meg. :DDD

(#11043) Tom1939 válasza No.01 (#11041) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát ja, sajna még mindig egész olcsó Mo-on az autó, csak ugye mihez képest...
És igen a yaris cross árak durvábbak mint gondoltam, egy közepesen felszerelt (comfort+style+tech ) 8,3, egy jól felszerelt meg éppen 10 (executive+smart+jbl) körül hibrid esetén. Azért 11 körüli belépő szintű rav4 mellett azért érdekes (mert nagyobb autók általában alapból jobban felszereltek). Mindegy valahol láttam hogy talán 18-án nyílt nap, beleülök hogy méretben jó-e egyáltalán.

Meglátjuk, sajna kicsit túl nagy a rav4 néhány budai utcában amerre járok néha. Corolla Cross kellene de az meg nincs (még?) :)

(#11044) Gombinyó válasza Tom1939 (#11043) üzenetére


Gombinyó
őstag

Magyarországon nem is lesz Corolla Cross.

(#11045) Tom1939 válasza Gombinyó (#11044) üzenetére


Tom1939
őstag

Nagy kár. Pont abban a méretben nincs autójuk ami igazán kellene nekem (a CHR nekem egy más kategória, akinek tetszik ok, de nekem nagyon nem tetszik).

(#11046) Gombinyó válasza Tom1939 (#11045) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ez van, de már minden is SUV. A konkurenciánál van választék bőven abban a méretben is.

(#11047) Tom1939 válasza Gombinyó (#11046) üzenetére


Tom1939
őstag

Igen, de a hibrid toyota racionálisan a legszimpatikusabb. Sokat járok városban, de egyre kevesebb kedvem van az évi 2 olajcseréhez pl. ami bármi turbós komponensnél azért ajánlott ilyen esetben. Meg most szeretnék valami olyat ami 10-15 évig jó lesz és nem tiltanak ki vele a városból. Meg normális, azaz megbízható automata az nálam 3 kategória: hagyományos, toyota hibrid cvt, és kicsit kevésbé "olajos" duplakuplungos. Ha hozzáveszük hogy dízelt nem akarok akkor marad a mazda (rozsdál), peugeot (1,2 három henger motor és 1.6 prince javított változat) és a volvo (szívem csücske de nagyon rossz megbízhatósági mutatók mostanában).

SUV irány meg az az útjaink miatt van, én nem divatból ültem magasabba csak halálra bosszantott hogy le le verem az autó alját (mondjuk ebbe a jó néhány teljesen Mekk mester által készített fekvő rendőr is bejátszik ahol lassan is van probléma).

(#11048) KTTech válasza Tom1939 (#11043) üzenetére


KTTech
veterán

Ha azt nézed, hogy a csúcs felszereltségű Cross olcsóbb, mint a RAV4 belépő, akkor szerintem nem olyan rossz az az árazás. Általában tényleg jobban felszereltek a nagyobbak, de ha a Cross is olyan alapfelszereltséggel jön, mint a Yaris, akkor nem lesz azzal sem gond, de jelentős előrelépések vannak a felszereltségekben is: az adaptív intelligens távolsági fény (automatikus zónázással), a motoros csomagtérajtó, a félautomata parkolási rendszer többek közt mind olyan, ami egy Yarisban még tervben sincs. Mondjuk a kiforduló vezetőülés egy olyan feature, ami nekem kifejezetten tetszik, ha a többi motoros mozgatást nem is említeném.

Az is egyértelmű, hogy a fogyasztása nagyobb lesz, mint a Yarisnak, és a dinamikája meg rosszabb (azonos erőforrás, nagyobb tömeg).

Egyébként a fizetéshez képest is erősek az árak már kint, és csak nőni fognak. A következő években a kisebb autók ára kb. duplázódhat, ha bejönnek a jóslatok, a nagyobbaké szintén jelentősen emelkedni fog. Mondjuk már az is emeli az árakat, hogy nem tudnak az autógyártók elektronikát gyártatni az autókba, mert a chipgyártóktól nem tudnak kapacitást venni (azt hitték, ők vizelik a Golf áramot, aztán pofára estek)...

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#11049) Tom1939 válasza KTTech (#11048) üzenetére


Tom1939
őstag

Kiforduló vezető ülés? Azt nem is láttam.
Igen a dinamika az egyik fő félelmem (1.4-es turbó benzines után), a másik az elég nagy lesz-e.
A rav4-ben a legjobban a motor tetszik. Mindenhol azt írják hogy jé milyen jól megy pedig "csak" sima hibrid. Mondjuk a yarisban bőven elég ez az 1.5 az alapján ami tesztet olvastam/néztem.

(#11050) KTTech válasza Tom1939 (#11049) üzenetére


KTTech
veterán

A Yaris Hybrid megy mint a mérgezett pocok, még 5 fővel is, ez tény, főleg Power módban. Meg is lepődtem rajta, nem számítottam rá, mivel a MK3 közel se ment így.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.