A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Gombinyó
őstag
Én OMV 100assal próbálkoztam sokáig, de semmi pozitív/negatív hatása nem volt, amit én mint sofőr éreztem volna. Aztán áttértem az auchan benzinre, azzal is ugyanúgy ketyegett a motor és egy csomó pénz zsebben maradt.
KTTech
veterán
Tehát a matek negatívra jött ki a drágább üzemanyaggal egyébként ez a különbség megvolna egy olyan 95-össel is, amiben csak 5% az ethanol tartalom, de a motorblokk jobban melegedik miatta, hamarabb jön a koppanás a modern (Dynamic Force), nagy sűrítésű motoroknál.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
pècsimunkás
addikt
Alapvetően 95- 5%-os Supert tankolok.
Nèha rakom bele a 102-es benzint.
Ahogy írtam is, lehet csak kèpzelem, de mintha akkor jobban ugrana kicsit az autó.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
Razenhell
tag
Na ez nekem új infó, köszi
Ez nem mai motor mert 1ZR-FAE a motorkód
KTTech
veterán
Igen, az csak képzelet, mivel az ECU úgyis szabályozza a gyújtást / szelepszöget / befecskendezési mennyiséget, így mindig állandó értékkel dolgozik. Amiben lehet különbség, az a fogyasztás.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
polonic
félisten
Állítólag azért nem ér Toyota esetében, lehet hogy csak a hibridekhez lévő motoroknál, a magasabb oktánszámú benzin sokat, mert nem programozták az ECU-t azoknak a használatára. Csak a lehető legkisebb oktánszámúra van programozva.
Ez Szűcs Dávid említette ezekben a videókban: [link] [link] Ercsi Toyota hibridekkel foglalkozó szerelő.
gorgo
őstag
Ha már így fogyasztásnál járunk, rekordot döntött pontatlanság terén a verda, kijelzett fogyasztás 4.9 L/100km, kútnál mért ezzel szemben 5.8x L/100km. Ez közel 1 literes tévedés, hogy ennyire szarul jelezzen ki, bakker!
Ráadásul tök hektikus, a legkisebb tévedése meg 0.1 L volt, közte meg szór mint az állat.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
KTTech
veterán
Mindegyik arra van programozva. Ami nem, ott fel van tüntetve, hogy mit kötelező használni (azaz mi a legalacsonyabb). De azok leginkább szupersport autók...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
KTTech
veterán
Mivel csak saccol a kijelzés, így nem kell meglepődni ezen. Nincs az autóban átfolyásmérő, abból számol, amit elvileg a befecskendezés alatt, adott nyomáshoz kellene kapni, de ha eltér a nyomás, vagy az injektorok nem pontosak, akkor már eltérések vannak. Ahogy akkor is, ha álló helyzetben megy a motor (pl. fűtés miatt), mert akkor nullával kéne osztania, így pontatlanná válik.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
ncc1701
veterán
A Vw tfsi-ből sok utána tud menni a jobb benzinnek.
polonic
félisten
Ezt lehet módosítani, hogy úgymond felismerje a magasabb oktánszámú üzemanyagot is. És akkor jobb lesz a fogyasztása.
Egyébként annyi, hogy én prémium 95-öst tankolok, most éppen shellnél. Ott van -10 Ft kupon márciusig tán. Így minimálisan kerül többe.
KTTech
veterán
Nem kell felismernie, automatikusan érzékeli az égési tulajdonságokból.
A gond a fordított irányban van, amikor egy 98-as követelő motorba 95-ört tankolnak, na ott rámegy a motor gyorsan (a kopogásos égés miatt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
KTTech
veterán
Az a baj, hogy nincs hova "utánamenni". A nagyobb oktánszám nem jelenti azt, hogy jobb a benzin, hanem azt jelenti, hogy később lesz kopogós az égés, jobb a kompressziótűrése, később következik be a kontrollálatlan öngyulladás, ami károsítaná a motort.
Az idézett VW motorok annyit csinálnak, hogy dúsabb keveréket tudnak adagolni - hiszen feljebb lett tolva a limit -, így több benzinnel, nagyobb teljesítményt tudnak elérni (a kulcsszó a több benzin, tehát a fogyasztás kárára teszik ezt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Ck.
addikt
Azon a 2-3 kúton ahol tankolok, ott 15-20 p. különbség szokott lenni literenként, nekem megéri. Már csak a tudat miatt itt, hogy a jobbikat kapja. Lassan 20 éve csak prémiumot tankolok (rövid 1-2 hónapos összehasonlító tesztet pár évente azért megejtve) és nem bántam meg. az egyetlen solog amit megbántam, hogy megint egy benzinzabáló belsőégésű (hybridet) vettem egy tisztán elektromos helyett.
És mint mondtam, a V-Power áramot is simán venném.
[ Szerkesztve ]
Tényleg, ha már fogyasztás, nektek mennyit eszik?
Ugye, nekem most májustól decemberig egy új, 140 lóerős, 1,8-as hatchback-em volt. Mentem vele cirka 9500 kilométert. Nagyon jól fogyasztott. 4,6 volt az átlagom, úgy, hogy városban ilyen ~3-3,5 liter volt, autópályán meg ilyen 5--5,8, stb. Az utolsó hetekben, ahogy bejött a hideg, és felkerült a téli gumi, persze, picit feljebb kúszott, olyan 0,5 literrel.
Ehhez képest most a kombi jóval többet evett, az első utam fogyasztása (Tokaj-Hegyalja, oda-vissza), M3-ason, előtte kb. 70km várossal 6,95 liter/100 km lett, úgy, hogy visszafelé már lassan jöttem, mert azzal stresszelt, hogy mindjárt elfogy a benzin... Elsőre tehát 500 km-t sem sikerült mennem egy tankkal.
(Ezt a távot a computernek mérsékelt sikerrel sikerült megbecsülnie, amikor indultunk haza, azt írta, hogy még mehetek 375 km-t, majd Mezőkövesdnél már azt írta, hogy csak 60 km-nyi van, majd Hatvannál kiírta, hogy elfogyott, tankoljak.... és ez egy 215 km-es út. persze még hazajöttem vele, és így ment bele 36,5 liter elsőre, azaz még akkor is maradt a tankban 6 liter, de nem értem, hogy miért stresszel ennyire, és miért ilyen pontatlan és hektikus a hatótáv-kijelzés, ha 2 x 215 km-t autópályázok ugyanazon a napon...
Amúgy a fogyasztás-mérés kb. jó értékeket ír ki, csak pár tizedes lehet az eltérés a ténylegestől, tehát az a része viszonylag jó)
Most 3,5 tankolás után 6,24 liter a teljes átlagom, az utóbbi kettő tankolás az ilyen 6 liter körül volt, ugyanúgy autópályás utakkal, de már inkább csak ~120-szal mentem.
------
A motor végül is ugyanaz a kombiban, mint a hatchback-ben, és a kombi kb. 75 kilóval nehezebb.
A katalógus-adat szerint a 0-100-as gyorsulási adat is 0,3 másodperccel rosszabb a kombi esetében. Erről korábban azt gondoltam, hogy á, ez nem lesz majd érezhető, de őszintén, érzem, messze nem olyan fürge a kombi, mint a kis hatchback volt, lámpánál, körforgalomból való kigyorsításkor is úgy érzem. Autópáyán, emelkedőn is többet forog a magasabb fordulatszám-tartományban, mint a hatchback. Lehet, itt tényleg jobb lenne, ha a (lefojtott) benzinmotor nem csak 98 lóerős lenne, (simán lehetne 120, vagy 140 is, elvégre 1,8-as)
De persze több más dolog is lehet benne, hogy ez még bejáratós, még csak 1700 km van benne, hidegebb van, téligumi, és az autó-csere kb. egybe esett azzal,hogy bejöttek a nagy hidegek, lehet, a guminyomásra is jobban kéne figyelnem, (legutóbb 2,4-re fújtam, ez most itt a 8-10 fokos időkben a műszer szerint felment 2,6-ra is akár.)
Na mindegy, bár azt gondoltam, hogy fél literrel többet fog fogyasztani, összességében ennél azért több lett. Kíváncsi leszek, mi lesz később.Amúgy igazából a 6 liter is korrekt egy ekkora autótól, bár, ha 130-nál már 7, az már sok. Mondjuk ez se zavarna, csak akkor lehetne nagyobb a tank, mint 43 liter.
Persze a Toyoták előtt volt az elmúlt 4 évben 3 másik új céges autóm is, és 2-3 ezer kilométer után mintha mind jobban kezdett volna menni / fogyasztani, lehet, hogy itt is ez lesz.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
dragon1993
őstag
2-3000km után múlik el a túlféltés és újra a szokásos módom vezetsz
Nekem 4300km van benne többnyire pálya 5.1L a teljes átlag (kocsi szerint) 3500km volt téligumi ebből.
(1.8 combi 2023)
[ Szerkesztve ]
pècsimunkás
addikt
Országúton, ha nagyon odafigyelek 4,2-4,5.
Ha nem figyelek, 5,2-5,5.
Autópályán 120-130- körül 6,5-7
150 stabilan 7,5- 8.
1,2 turbó.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
Gergőke88
addikt
RAV4, 2023 Hybrid
Tempomat 110-120 között télen 6.5l/100km
Tempomat 150 9.5-10l/100km
150-170 között pedig 12-13l/100km
Város 4.5-5l/100km
ncc1701
veterán
Novóth Tibi mondta valamelyik videojában. Az az ember elég szavahihetőnek tűnik nekem.
polonic
félisten
Nekem 2.0 hibrid van. 3285 km-nél járok.
Az átlag 5,27 liter 5 tankolás után. Szabályokat betartva közlekedem. Először max sebesség 110 volt, utána 120, egy 160 km-es úton mentem 130-cal. Ekkor a kijelző szerint 6-6,5 liter volt a fogyasztás. Egyszer próbáltam ki a végsebességet. Meg mostanában 2500 km után volt pár padlógázas gyorsítás autópálya felhajtánál 130-ig.
g0dl
addikt
Nekem 2023-as kombi 1.8 5 liter alatti átlag, de nagyon sok mindentől függ.
Nem téli hidegben Budapest - Balaton 3,9 és 4,6 között, de nem nyomom nagyon. Városban 4 alatt. Télen hideg időben városi elég rövid utakon 5 körül, de ez nagyon függ, hogy miként fűtök. Pl. ha mész rövid, 3-4 kilométeres utakat az elejétől fűtve, akkor nagyon nem hatékony, mert végig jár a motor, nem érvénesül a hibrid hatékonysága, hogy hasznosítani tudja az üresjáratokban megtermelt energiát.
A rekordom 31 Km-es úton 1,5 L/100Km volt.
Theodorci
junior tag
22es Sedan. Október vége óta van nálam, azóta már ugye hidegebbek vannak azért, plusz még tanulom a hybridet. Kb 2000kmt tettem bele azóta. 4x tankoltam. Munkába napi 10-10kmt megyek oda-vissza városban. Ezen kívül pályáztunk vele párszor. Mindig maxra tankolom és km óra alapján számolok fogyasztást, a kocsi átlaga kb 0.2lt téved nálam. Nem spórolok a fűtésen, 21 fokra van állítva.
1.tankolás : 6l (itt még az első 500km volt előtte csak mollimoban hybrideztem néha..)
2. 5.6l
3. 5, 3l (fejlődök azért )
4. 5.8 (ebben 480kmből 400 pályázás volt)
Nem a legjobb, de kíváncsi leszek majd a nem hideginditós napokra.
blueye
veterán
Ez korrekt, mindegyiket ismerem
KTTech
veterán
A Totalcar Academián volt egy előadó, aki üzemanyaggal foglalkozott. Ott szépen elmondta, hogy mi a különbség, de a YT-on az Engineering Explained-es srác is foglalkozott vele (csak náluk más a besorolás, a 91-es felel meg az EU-s 95 E10-esnek, mert nem RON-t, hanem PON-t használnak), mint ahogy azt is, miért jó a magas ethanol tartalom (szépen levezetve, miért lenne az ideális szint 20% körül).
Remélem az megvan, hogy a RON szám növelése egyszerűen adalékolással elérhető?
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Nekem 22-es a rav4 hybrid majdnem 40 ezer kilométerrel. Nekem 120 körül általában 7 liter de most télen nagy trutyiba volt 8 is. Városban nekem 5-6 (városban elégé megyek, pályán ritkán vagyok 120 felett). Jó fűtéssel együtt én teljesen elégedett vagyok.
dj79
senior tag
Nekünk meg volt is a toyota hibridek előtt tfsi motoros autónk. E5 benyával valóban hamarabb bemelegedett illetve emiatt nem is kokszosodott annyira. A sima fsi-kbe meg csak a magadabb oktánszámú üzemanyag mehet. (Barcsik Lacinál csináltattam, tfsi-ben jó ideje komolyabb szaki, mint a Novoth)
Dávidnál voltam én is egyszer, a mi aurisunk volt az első, amin megcsinálta a hűtöközi pucolást, előtte csak priusok voltak nála
sequator
senior tag
BÚÉK!
P3 Pluginba többnyire OMV 100-ast tankolok, mert keveset megyek, azt is elektromosan. Ha az valamiért nincs, akkor OMV prémium 95-öst.
Tavaly július 11-től december 28-ig 27 liter benzin fogyott a tankból. Mondjuk, ehhez az is kellett, hogy a hosszabb utazások elmaradtak, mert mindig közbejött valami.
sautia
sequator
sequator
senior tag
P3 Plugin hibrid módban, töltés nélkül:
Országúton 3,5-3,8 liter/100 km normál tempóban, sebesség határokat GPS szerint tartva.
Városban, extrém rövid (2-2,5 km) távokon jégolvasztással, páramentesítéssel a havi átlag 7,5-8,5 literre is kijön néha. Attól függ, hogy mennyi hosszabb út van a hónapban, ott vissza tudja nyerni egy kicsit. Persze ilyen felhasználásban inkább elektromosan megyek, hogy kíméljem a benzinmotort.
A becslés a korábbi utak alapján számol, ha keveset fogyasztott (pl országúton jártál) és utána mész egy hosszú autópályás szakaszt rendes pályatempóval, ott borul a becslése.
sautia
sequator
Megkapja a Lexus UX is az 5. generációs hajtásláncot, UX 300h néven fogja folytatni (2025-ös modellévtől). Teljesen digitális műszeregység, picike irányváltó kar, stb. Azt hiszem ez lesz számomra a tökéletes autó.
Forrás: [link]
"Less but better" - Dieter Rams
Razenhell
tag
Ez nagyon pofás
g0dl
addikt
Ez a hatalmas hűtőrács nekem nem nagyon jön be. A BMW jelent meg hasonló ízléstelen megoldással. Mintha egy tolólap, vagy egy asztal lenne a kocsi elején, nem stílusos, csak nagy.
szia.
"A becslés a korábbi utak alapján számol, ha keveset fogyasztott (pl országúton jártál) és utána mész egy hosszú autópályás szakaszt rendes pályatempóval, ott borul a becslése. "
tisztában vagyok vele, hogy általában hogy kéne, hogy működjön, hogy az utóbbi 20-30-50 km alapján saccol, ez okés.
De itt arról volt szó, hogy mentem 3-4 nap alatt a városban 70 km-t, 4,5-5 literes fogyasztással, majd elindultam egy 215 km-es útra vidékre, amiből 170 km autópálya, majd a maradék "gyorsforgalmi". Odaértünk, 7 liter feletti fogyasztást írt ki.
Ott voltunk fél napot, majd este, hazafelé induláskor kiírta, hogy 375 km a megtehető táv, de nem sikerült menni vele csak kb. 160km-t, mert szerinte addigra elfogyott... Azaz rosszul becsült. A gyorsforgalmis / autópályás odaút alapján tudhatta volna nade mindegy, lehet, hogy csak az elején csinálja ezt, aztán majd megtanulja. : )
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
Ck.
addikt
Apropó UX, a hétvégén majdnem lecseréltem az NX 300h-t egy nagyon alkalmi UX 250h-ra, de a felszereltséggel volt egy kis kavar, már majdnem mindent lepapíroztunk, amikor kiderült, hogy nem Premium Plus Pack volt, hanem csak sima Premium, így ugrott a BSM és az RCTA, így végül nem lett üzlet.
Így úgyfest el is engedtem a belsőégésű harcot, marad ugyan egyelőre az NX, aztán vszínű egy Model 3 vagy Model Y fogja váltani 1-2 év múlva
[ Szerkesztve ]
Hogy hogy váltani akarod az NX-t? Nem jött be?
ncc1701
veterán
Jesszus, sötétben elszaladnék előle, annyira nemgyerebe. Annyira látszik az európai autógyártóknál is már, h kínába, meg keletre terveznek, h döbbenet. Pedig ennyi erővel szép autót is rajzolhatnának.
Meghát magasított suv, sose kéne.
[ Szerkesztve ]
Meg az UX tökéletesen hozza a kivül nagy (4,5 méter hosszú...) a belül pici (gyakorlatilag 2 személyes, hátsó ülésre kb nem fér senki, de nem is baj mert le kell dönteni az ülést bármilyen komolyabb mennyiségű cucchoz olyan kicsi a csomagtér) kategóriát.
ncc1701
veterán
Hibátlan. Nálam csak kis városi szaladgálós, és nagy kombi játszik. Mindkettő kihalóban.
polonic
félisten
Meg volt az első olajcsere 3300 km-nél a Toyota Mayernél Budakeszin.
Nem is mondtam, hogy bemennék a szervíz csarnokba. Ők mondták egyből, hogy érdekel, menjek be nyugodtan. Na mondom akkor már bent is vagyok. Bemutatkoztunk a szerelővel egymásnak, pár szót beszélgettünk. Nekem ez elsőre pozitív tapasztalat.
Az olaj az egyébként kicsit sőtétebb színű volt, mikor folyt ki. Gondolom a bejáratási kopadékok miatt, mint ahogy a korábban belinkelt videóban is említették.
blueye
veterán
3300 km? Szólj ha eladó!
polonic
félisten
Okés, szólok. De az mondjuk nem most lesz.
Én most vagyok nyugodt, hogy ez az első olajat bejáratás után le lett cserélve.
blueye
veterán
Megértelek. Én a cégemben (új) Toyotákat tartok, nincsenek gondok. Ide beférne majd a tied is
KubanitoS
veterán
Nos igen... Szerintem is vállalhatatlan ez a forma. Ehelyett akkor választanám a Corolla Crosst... Az szerintem sokkal formásabb autó.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Ck.
addikt
Ha kicsit visszaolvasol, akkor meglátod, hogy kb a fél fórum az én nyavalygásommal van tele, ezért nem akarom mégjobban kelteni a hangulatot.
Lényeg, hogy nem nagyon tudom (mosolyogva) tankolni, jobb számokra számítottam. Ennek ellenére szeretem nagyon, az eddigi legkényelmesebb autónk, szép a megjelenése és tele van mindenféle kütyüvel is, stb. Egyszerűen csak túl nagy az elvárásom.
Maga az UX gondolata onnan jött, hogy volt szerencsém hozzá egy napra, amíg az enyémet szervizelték + műszakiztatták és ugyanazokon az utakon mindenféle erőlködés nélkül sikerült közel fele annyi fogyasztást produkálni. Mellette mindem téren fejlettebb volt, az újabb hajtáslánc mellett mind a vezetéstámogató, mind pedig a biztonsági és szórakoztató funkciók is lényegesen modernebbek voltak, mindössze ennyi.
gorgo
őstag
Bakker, jó ideje olvasva a tapasztalatokat, a 3. gen hajtáslánchoz képes jól mérhető a 4. de főleg az 5. gen hajtáslánc jósága. Erősebb, dinamikusabb, ráadásul fogyasztásban is jobb. Nekem most télen vegyes használatban 5.9L-t eszik a 15-ös kombi auris pedig elég könnyű lábam van. Nyáron ez mondjuk 4.5-ig is lemegy.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Flashback
addikt
15e szervízre már be vagyok jelentkezve de kb 2-300km plusz lesz benne mire eljön az idöpont. Ezért szoktak szólni? Németország
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
vicces
addikt
nem tartom valószínűnek, de inkább kérdezz rá az a biztos.
:)
JóGéza
aktív tag
Magyarországon azt mondták plusz 1000km nem gond (Budakeszi).
Razenhell
tag
Egy fura kérdés: Lexus ct200h ülései pl passzolnának egy 2017es Toyota corollaba? Volt olyan fórum ahol írják hogy sok alkatrész stimmel Lexus és Toyota között .
Gergőke88
addikt
Nekem azt mondták a szalonban és a heten telefonon is, hogy 0km többlet esetén is ugrik a garancia. ALD flottás is ezt mondta….