Hirdetés
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Steven: Miért váltottam Tv-ről projektorra?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Razenhell
tag
Egy fura kérdés: Lexus ct200h ülései pl passzolnának egy 2017es Toyota corollaba? Volt olyan fórum ahol írják hogy sok alkatrész stimmel Lexus és Toyota között .
-
Flashback
addikt
15e szervízre már be vagyok jelentkezve de kb 2-300km plusz lesz benne mire eljön az idöpont. Ezért szoktak szólni? Németország
-
gorgo
őstag
Bakker, jó ideje olvasva a tapasztalatokat, a 3. gen hajtáslánchoz képes jól mérhető a 4. de főleg az 5. gen hajtáslánc jósága. Erősebb, dinamikusabb, ráadásul fogyasztásban is jobb. Nekem most télen vegyes használatban 5.9L-t eszik a 15-ös kombi auris pedig elég könnyű lábam van. Nyáron ez mondjuk 4.5-ig is lemegy.
-
Ck.
addikt
válasz
koxkids #19034 üzenetére
Ha kicsit visszaolvasol, akkor meglátod, hogy kb a fél fórum az én nyavalygásommal van tele, ezért nem akarom mégjobban kelteni a hangulatot.
Lényeg, hogy nem nagyon tudom (mosolyogva) tankolni, jobb számokra számítottam. Ennek ellenére szeretem nagyon, az eddigi legkényelmesebb autónk, szép a megjelenése és tele van mindenféle kütyüvel is, stb. Egyszerűen csak túl nagy az elvárásom.Maga az UX gondolata onnan jött, hogy volt szerencsém hozzá egy napra, amíg az enyémet szervizelték + műszakiztatták és ugyanazokon az utakon mindenféle erőlködés nélkül sikerült közel fele annyi fogyasztást produkálni. Mellette mindem téren fejlettebb volt, az újabb hajtáslánc mellett mind a vezetéstámogató, mind pedig a biztonsági és szórakoztató funkciók is lényegesen modernebbek voltak, mindössze ennyi.
-
polonic
félisten
Meg volt az első olajcsere 3300 km-nél a Toyota Mayernél Budakeszin.
Nem is mondtam, hogy bemennék a szervíz csarnokba. Ők mondták egyből, hogy érdekel, menjek be nyugodtan. Na mondom akkor már bent is vagyok. Bemutatkoztunk a szerelővel egymásnak, pár szót beszélgettünk. Nekem ez elsőre pozitív tapasztalat.
Az olaj az egyébként kicsit sőtétebb színű volt, mikor folyt ki. Gondolom a bejáratási kopadékok miatt, mint ahogy a korábban belinkelt videóban is említették. -
-
Ck.
addikt
válasz
xEon1337 #19029 üzenetére
Apropó UX, a hétvégén majdnem lecseréltem az NX 300h-t egy nagyon alkalmi UX 250h-ra, de a felszereltséggel volt egy kis kavar, már majdnem mindent lepapíroztunk, amikor kiderült, hogy nem Premium Plus Pack volt, hanem csak sima Premium, így ugrott a BSM és az RCTA, így végül nem lett üzlet.
Így úgyfest el is engedtem a belsőégésű harcot, marad ugyan egyelőre az NX, aztán vszínű egy Model 3 vagy Model Y fogja váltani 1-2 év múlva -
fokukac
nagyúr
válasz
sequator #19028 üzenetére
szia.
"A becslés a korábbi utak alapján számol, ha keveset fogyasztott (pl országúton jártál) és utána mész egy hosszú autópályás szakaszt rendes pályatempóval, ott borul a becslése."
tisztában vagyok vele, hogy általában hogy kéne, hogy működjön, hogy az utóbbi 20-30-50 km alapján saccol, ez okés.
De itt arról volt szó, hogy mentem 3-4 nap alatt a városban 70 km-t, 4,5-5 literes fogyasztással, majd elindultam egy 215 km-es útra vidékre, amiből 170 km autópálya, majd a maradék "gyorsforgalmi". Odaértünk, 7 liter feletti fogyasztást írt ki.
Ott voltunk fél napot, majd este, hazafelé induláskor kiírta, hogy 375 km a megtehető táv, de nem sikerült menni vele csak kb. 160km-t, mert szerinte addigra elfogyott... Azaz rosszul becsült. A gyorsforgalmis / autópályás odaút alapján tudhatta volnanade mindegy, lehet, hogy csak az elején csinálja ezt, aztán majd megtanulja. : )
-
sequator
senior tag
válasz
fokukac #19015 üzenetére
P3 Plugin hibrid módban, töltés nélkül:
Országúton 3,5-3,8 liter/100 km normál tempóban, sebesség határokat GPS szerint tartva.
Városban, extrém rövid (2-2,5 km) távokon jégolvasztással, páramentesítéssel a havi átlag 7,5-8,5 literre is kijön néha.Attól függ, hogy mennyi hosszabb út van a hónapban, ott vissza tudja nyerni egy kicsit. Persze ilyen felhasználásban inkább elektromosan megyek, hogy kíméljem a benzinmotort.
A becslés a korábbi utak alapján számol, ha keveset fogyasztott (pl országúton jártál) és utána mész egy hosszú autópályás szakaszt rendes pályatempóval, ott borul a becslése.
sautia -
sequator
senior tag
válasz
Razenhell #18995 üzenetére
BÚÉK!
P3 Pluginba többnyire OMV 100-ast tankolok, mert keveset megyek, azt is elektromosan. Ha az valamiért nincs, akkor OMV prémium 95-öst.
Tavaly július 11-től december 28-ig 27 liter benzin fogyott a tankból.Mondjuk, ehhez az is kellett, hogy a hosszabb utazások elmaradtak, mert mindig közbejött valami.
sautia -
dj79
senior tag
válasz
ncc1701 #19019 üzenetére
Nekünk meg volt is a toyota hibridek előtt tfsi motoros autónk. E5 benyával valóban hamarabb bemelegedett illetve emiatt nem is kokszosodott annyira. A sima fsi-kbe meg csak a magadabb oktánszámú üzemanyag mehet. (Barcsik Lacinál csináltattam, tfsi-ben jó ideje komolyabb szaki, mint a Novoth)
Dávidnál voltam én is egyszer, a mi aurisunk volt az első, amin megcsinálta a hűtöközi pucolást, előtte csak priusok voltak nála -
-
KTTech
veterán
válasz
ncc1701 #19019 üzenetére
A Totalcar Academián volt egy előadó, aki üzemanyaggal foglalkozott. Ott szépen elmondta, hogy mi a különbség, de a YT-on az Engineering Explained-es srác is foglalkozott vele (csak náluk más a besorolás, a 91-es felel meg az EU-s 95 E10-esnek, mert nem RON-t, hanem PON-t használnak), mint ahogy azt is, miért jó a magas ethanol tartalom (szépen levezetve, miért lenne az ideális szint 20% körül).
Remélem az megvan, hogy a RON szám növelése egyszerűen adalékolással elérhető?
-
Theodorci
tag
válasz
fokukac #19015 üzenetére
22es Sedan.
Október vége óta van nálam, azóta már ugye hidegebbek vannak azért, plusz még tanulom a hybridet. Kb 2000kmt tettem bele azóta. 4x tankoltam. Munkába napi 10-10kmt megyek oda-vissza városban. Ezen kívül pályáztunk vele párszor. Mindig maxra tankolom és km óra alapján számolok fogyasztást, a kocsi átlaga kb 0.2lt téved nálam. Nem spórolok a fűtésen, 21 fokra van állítva.
1.tankolás : 6l (itt még az első 500km volt előtte csak mollimoban hybrideztem néha..)
2. 5.6l
3. 5, 3l (fejlődök azért)
4. 5.8 (ebben 480kmből 400 pályázás volt)
Nem a legjobb, de kíváncsi leszek majd a nem hideginditós napokra. -
g0dl
addikt
válasz
fokukac #19015 üzenetére
Nekem 2023-as kombi 1.8 5 liter alatti átlag, de nagyon sok mindentől függ.
Nem téli hidegben Budapest - Balaton 3,9 és 4,6 között, de nem nyomom nagyon. Városban 4 alatt. Télen hideg időben városi elég rövid utakon 5 körül, de ez nagyon függ, hogy miként fűtök. Pl. ha mész rövid, 3-4 kilométeres utakat az elejétől fűtve, akkor nagyon nem hatékony, mert végig jár a motor, nem érvénesül a hibrid hatékonysága, hogy hasznosítani tudja az üresjáratokban megtermelt energiát.A rekordom 31 Km-es úton 1,5 L/100Km volt.
-
polonic
félisten
válasz
fokukac #19015 üzenetére
Nekem 2.0 hibrid van. 3285 km-nél járok.
Az átlag 5,27 liter 5 tankolás után. Szabályokat betartva közlekedem. Először max sebesség 110 volt, utána 120, egy 160 km-es úton mentem 130-cal. Ekkor a kijelző szerint 6-6,5 liter volt a fogyasztás. Egyszer próbáltam ki a végsebességet. Meg mostanában 2500 km után volt pár padlógázas gyorsítás autópálya felhajtánál 130-ig. -
fokukac
nagyúr
Tényleg, ha már fogyasztás, nektek mennyit eszik?
Ugye, nekem most májustól decemberig egy új, 140 lóerős, 1,8-as hatchback-em volt. Mentem vele cirka 9500 kilométert. Nagyon jól fogyasztott. 4,6 volt az átlagom, úgy, hogy városban ilyen ~3-3,5 liter volt, autópályán meg ilyen 5--5,8, stb. Az utolsó hetekben, ahogy bejött a hideg, és felkerült a téli gumi, persze, picit feljebb kúszott, olyan 0,5 literrel.
Ehhez képest most a kombi jóval többet evett, az első utam fogyasztása (Tokaj-Hegyalja, oda-vissza), M3-ason, előtte kb. 70km várossal 6,95 liter/100 km lett, úgy, hogy visszafelé már lassan jöttem, mert azzal stresszelt, hogy mindjárt elfogy a benzin... Elsőre tehát 500 km-t sem sikerült mennem egy tankkal.
(Ezt a távot a computernek mérsékelt sikerrel sikerült megbecsülnie, amikor indultunk haza, azt írta, hogy még mehetek 375 km-t, majd Mezőkövesdnél már azt írta, hogy csak 60 km-nyi van, majd Hatvannál kiírta, hogy elfogyott, tankoljak.... és ez egy 215 km-es út. persze még hazajöttem vele, és így ment bele 36,5 liter elsőre, azaz még akkor is maradt a tankban 6 liter, de nem értem, hogy miért stresszel ennyire, és miért ilyen pontatlan és hektikus a hatótáv-kijelzés, ha 2 x 215 km-t autópályázok ugyanazon a napon...
Amúgy a fogyasztás-mérés kb. jó értékeket ír ki, csak pár tizedes lehet az eltérés a ténylegestől, tehát az a része viszonylag jó)Most 3,5 tankolás után 6,24 liter a teljes átlagom, az utóbbi kettő tankolás az ilyen 6 liter körül volt, ugyanúgy autópályás utakkal, de már inkább csak ~120-szal mentem.
------
A motor végül is ugyanaz a kombiban, mint a hatchback-ben, és a kombi kb. 75 kilóval nehezebb.
A katalógus-adat szerint a 0-100-as gyorsulási adat is 0,3 másodperccel rosszabb a kombi esetében. Erről korábban azt gondoltam, hogy á, ez nem lesz majd érezhető, de őszintén, érzem, messze nem olyan fürge a kombi, mint a kis hatchback volt, lámpánál, körforgalomból való kigyorsításkor is úgy érzem. Autópáyán, emelkedőn is többet forog a magasabb fordulatszám-tartományban, mint a hatchback. Lehet, itt tényleg jobb lenne, ha a (lefojtott) benzinmotor nem csak 98 lóerős lenne, (simán lehetne 120, vagy 140 is, elvégre 1,8-as)De persze több más dolog is lehet benne, hogy ez még bejáratós, még csak 1700 km van benne, hidegebb van, téligumi, és az autó-csere kb. egybe esett azzal,hogy bejöttek a nagy hidegek, lehet, a guminyomásra is jobban kéne figyelnem, (legutóbb 2,4-re fújtam, ez most itt a 8-10 fokos időkben a műszer szerint felment 2,6-ra is akár.)
Na mindegy, bár azt gondoltam, hogy fél literrel többet fog fogyasztani, összességében ennél azért több lett. Kíváncsi leszek, mi lesz később.Amúgy igazából a 6 liter is korrekt egy ekkora autótól, bár, ha 130-nál már 7, az már sok. Mondjuk ez se zavarna, csak akkor lehetne nagyobb a tank, mint 43 liter.
Persze a Toyoták előtt volt az elmúlt 4 évben 3 másik új céges autóm is, és 2-3 ezer kilométer után mintha mind jobban kezdett volna menni / fogyasztani, lehet, hogy itt is ez lesz.
-
Ck.
addikt
válasz
KTTech #19002 üzenetére
Azon a 2-3 kúton ahol tankolok, ott 15-20 p. különbség szokott lenni literenként, nekem megéri. Már csak a tudat miatt itt, hogy a jobbikat kapja. Lassan 20 éve csak prémiumot tankolok (rövid 1-2 hónapos összehasonlító tesztet pár évente azért megejtve) és nem bántam meg. az egyetlen solog amit megbántam, hogy megint egy benzinzabáló belsőégésű (hybridet) vettem egy tisztán elektromos helyett.
És mint mondtam, a V-Power áramot is simán venném. -
KTTech
veterán
válasz
ncc1701 #19010 üzenetére
Az a baj, hogy nincs hova "utánamenni". A nagyobb oktánszám nem jelenti azt, hogy jobb a benzin, hanem azt jelenti, hogy később lesz kopogós az égés, jobb a kompressziótűrése, később következik be a kontrollálatlan öngyulladás, ami károsítaná a motort.
Az idézett VW motorok annyit csinálnak, hogy dúsabb keveréket tudnak adagolni - hiszen feljebb lett tolva a limit -, így több benzinnel, nagyobb teljesítményt tudnak elérni (a kulcsszó a több benzin, tehát a fogyasztás kárára teszik ezt).
-
polonic
félisten
-
KTTech
veterán
Mivel csak saccol a kijelzés, így nem kell meglepődni ezen. Nincs az autóban átfolyásmérő, abból számol, amit elvileg a befecskendezés alatt, adott nyomáshoz kellene kapni, de ha eltér a nyomás, vagy az injektorok nem pontosak, akkor már eltérések vannak. Ahogy akkor is, ha álló helyzetben megy a motor (pl. fűtés miatt), mert akkor nullával kéne osztania, így pontatlanná válik.
-
gorgo
őstag
Ha már így fogyasztásnál járunk, rekordot döntött pontatlanság terén a verda, kijelzett fogyasztás 4.9 L/100km, kútnál mért ezzel szemben 5.8x L/100km. Ez közel 1 literes tévedés, hogy ennyire szarul jelezzen ki, bakker!
Ráadásul tök hektikus, a legkisebb tévedése meg 0.1 L volt, közte meg szór mint az állat. -
polonic
félisten
Állítólag azért nem ér Toyota esetében, lehet hogy csak a hibridekhez lévő motoroknál, a magasabb oktánszámú benzin sokat, mert nem programozták az ECU-t azoknak a használatára. Csak a lehető legkisebb oktánszámúra van programozva.
Ez Szűcs Dávid említette ezekben a videókban: [link] [link] Ercsi Toyota hibridekkel foglalkozó szerelő. -
KTTech
veterán
válasz
pècsimunkás #19003 üzenetére
Igen, az csak képzelet, mivel az ECU úgyis szabályozza a gyújtást / szelepszöget / befecskendezési mennyiséget, így mindig állandó értékkel dolgozik. Amiben lehet különbség, az a fogyasztás.
-
KTTech
veterán
-
Gombinyó
őstag
válasz
pècsimunkás #19000 üzenetére
Én OMV 100assal próbálkoztam sokáig, de semmi pozitív/negatív hatása nem volt, amit én mint sofőr éreztem volna. Aztán áttértem az auchan benzinre, azzal is ugyanúgy ketyegett a motor és egy csomó pénz zsebben maradt.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest