Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Petester
senior tag
Az újakra fuss egy kört a szakszervizekben is (Seibiko, Hace, Viktor, Vajna Zoli), sokkal olcsóbban megkapod ugyan azt, mint amit a márkaker vastag haszonnal kínál.
(ó\_!_/ó)
Acheron
őstag
Mindenképp végigcsörgöm őket.
Nem csak új, felújított, újrafoncsorozott is forog néha náluk.
A héten elvileg begyűjtöm mindenhonna, utána majd meglátjuk (szó szerint, ha lesz elég fény újra )
#13803MasterMark: Ezt sajnos nem tudom, egyben kértem ajánlatot a felújításra, esetemben "fullservice" -re van szükség.
De a honlapjukon van ajánlatkérő űrlap, ha jól rémlik, választható, hogy te viszed / küldöd postán a javítandó elemet.
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Csak a foncsorozás mennyi, ha én szerelem ki, és csak a foncsort viszem?
szerk.: Már azt is megtaláltam hogy a gyári tömítőanyag butil-kaucsuk csík. Egyetlen gond, hogy nekem már öreg a műanyag, és széttörnek a csavarházak, de azt hosszabb csavarral megoldottam.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
200k az vallhato ar.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Találtam egy jó kis összefoglalót végre az EJ253-as motorról. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Sdodge
újonc
Szevasz!
Tudnál nekem segíteni?
Egyik írásodban említetted a Bőrös Viktort, Polír lacit.
A bőrös címét vagy elérhetőségét meg tudnád nekem adni?
Köszönöm szépen!!
mail: jeremiasattila04@gmail.com
Szia, itten - Victor's Customs
Táncsics Mihály út 45., Budapest, Hungary
(30) 540 7820
Egyébként a polírt én biztos nem említettem, nem vagyok olyan típus. Karcosan, karmoltan szeretem. Lámpabúrát polírozták egyszer itt a helyi szervizben.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Qru
MODERÁTOR
Ugy nez ki talaltam bontottat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Kész be is van szerelve. Próbált a srác eladni nekem egy 17-es gyári aluszettett de mondtam, hogy nem én vagyok az embered.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
A héten elment a nagyvas a szemészetre. Ha minden jól megy, a hét második felére meglesz. Persze hogy ne legyen minden sima, az egyik lámpa megadta magát, a márkaszervitz szerint elektronika. Szóval ezt is javítani kell. (a márkaszerviz szerint lámpacsere, de mivel kb negyedóra alatt jutott erre a technikus, ezt nem tudtam elég komolyan venni ahhoz, hogy akár vitára érdemesnek tartsam)
#13801Petester: Megvolt, egyedül a Seibiko adott ajánlatot, Hace, Victory nem is válaszolt (nem baj ez, csak nem szerencsés, mondta egy kedves régi ismerősöm az ilyen esetekre )
Náluk 50k -val lett volna olcsóbb per darab, mint a márkaszerviz ajánlata, de mivel a teljes felújítás biztosítással és az elektronika javításával (már ha az szükséges) is kicsit olcsóbb, mint egy új ára, így ez kb itt eldőlt.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Hace és Viktor garázsa nagyon pörög, sokszor még telefonon is nehéz elérni őket. Email-re nem jut idő. De jó tudni a Seibiko-s vonalat, ha arra kerülne sor, mert közel vannak hozzám viszonylag (eleinte hozzájuk jártam olajcserére is).
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Pörög - nem pörög, ha nem válaszol üzletileg nulla értékű - senkinek nem fogom őket ajánlani. Ezek nem megbízható partnerek. Ez ilyen egyszerű. Akár le is lehet őket venni az ajánlott listáról.
Qru
MODERÁTOR
De pont ez az, hogy nagy nevek a szakmaban es megtehetik, mert igy is ozonlenek az ugyfelek. Nekem pozitiv talasztalatom van a Hace-el is meg Viktorral is. De nekem a korabbi szereloim is magasrol tettek az email-ekre. Ehhez vok szokva.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Hári 4 éve küldi az árajánlatát a wandlerre és az első féltengelyekre. És nem levélben kerestem meg őket, hanem személyesen, még fel is írta az elérhetőségem.
Viktor meg a telefont se veszi fel, nemhogy a levélre válaszolna.
Viszont a Seibiko kap egy újabb ajánlást tőlem, megoldották a közel 2 éves kálváriámat a fordulatszám mérővel. 2 hete hoztam egy az OBK-et tőlük és még most is jó. Ők is dolgoztak rajta majdnem 1 évet, kisebb, nagyobb szünetekkel, végignéztek mindent is, végül az ecu középső nyákjában találták meg a hibát, ami szerencsére javítható volt, így nem kellett új computert venni nettó 300k-ért. Valamint felújították a kormányművet is, mert már engedte az olajat magából.
Szerk.: Nemrég voltam Százhalombattán is a Boxer Crew-nál, mondjuk off autóval, a Bogárral , de csak futómű tapasztalatom van velük. Ha lesz más tapasztalatom is, majd megosztom. Nincs infóm róluk, hogy milyen nevük van, mindenesetre elég sok Impreza állt az udvaron.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Eddig akarmikor hivatm oket kb egybol fogadtak. De akkor csak szerencsem volt...
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Százhalombattai hely = Kovács Robi
seibiko oké, bár 4 hónapja nincs szekunder levegő szivattyúm, időnként hívom őket, épp valahol tart, bár szerintem az első 2 hónapban meg sem rendelték, mert elfelejtették. és egyszer sem hívnak ők, mindig nekem kell, azt sem tudja, ki vagyok, "jött egy csomag, megnézi, hogy van-e benne ilyen" stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Acheron
őstag
Igazad van, nem is hergelem magam rajta. Főleg mert nem az én ajánlásaimon fog múlni a megélhetésük
Holnapra kész az autó, plusz egy trafócsere kellett a beázott lámpában (bevizsgálással 60k), így a két lámpa felújítás 5 év garival pont egy új lámpa (Seibiko -s) ára lett.
Kíváncsi leszek, milyen lesz a fényerő a korábbihoz képest, megérte -e rálocsolni ezt az összeget.
Qru
MODERÁTOR
Biztos jó lesz, bár végül elég sokba került de az 5 év gari megnyugtató. Ha veszel egy újat arra csak 1 év lett volna. Lassan majd az enyémre ráfér egy polír. Világítani jól világit, meg is lepődök milyen jól a Hondából átülve.
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Vállalható ár volt az újhoz képest, az eredmény pedig nagyon megnyugtató és impozáns.
A búrákat végül nem polírozták, hanem cserélték, új, víztiszta, karcmentes. A fényerő sötétben kipróbálva ég és föld - nem mondom, hogy nem vezettem már jobb / erősebb fényszórójú autót, de ahhoz képest, hogy mostanra sötétben már csak emlékezetből lehetett vezetni vele, komlett világítótorony lett (a Reflektorklinikás srácok jelzése alapján már be volt feketedve a gyári foncsor - ezt kb érezni is lehetett a fényerőn...) Most amolyan "lőn világosság" érzés van
Előtte képek (a bal oldali lámpán már két repedés is látszott (sanszos, hogy a szervizben történt valami malőr, amiről nem tudok...), így az már beázott, mindenképp hozzá kellett nyúlni - ott szállt el a trafó is a víztől. A jobb csak simán "matt" volt és bevakult):
Most ilyen:
(korán reggel készült a kép, utólag láttam, hogy a kis pára van a lámpákon - kívülről )
Egy alapos külső - belső tisztítás, bőrápolás, utána a karcok, lehorzsolt sárvédő ív rendbetétele, ha kell, full polírozás a következő projektek még az ősszel. No meg egy garniutúra téli gumi, a régi már nagyon cserés.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Patent! Esetleg egy uv vedo folia mehetne ra. Vagy vmi bevonat.
Nalam kapott egy polirt meg egy keramia bevonatot. Egyelore patent pedigba ceges kocsikban led van, szoval magasan van a lec nalam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Mattulásra, párásodásra egyelőre ott az öt év garancia.
Kérdés, partnerek leszünk -e még őkelmével addigra
Qru
MODERÁTOR
Szolja ha eladnad. Hatha...
#nincsbennetarcsi
szólj, ha eladnád. hátha...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Acheron
őstag
+Parci
Tudni fogtok róla az elsők között, ha így alakulna, ez nem kérdés.
Petester
senior tag
Akkor én is beállok a sorba, hátha.
Bár nekünk (na jó, nekem ) a 2015 utáni, utolsó H6-ra fáj a fogam, de amilyen áron mennek, azért már más értelmes alternatíva is akad...
(ó\_!_/ó)
nekünk meg igazából a forester a jobb kasztni, mert ritkán megyünk vele, de akkor simán van benne erdő is, nem ritka. de azért Acheron kocsija ott van a szeren, már amikor vette, akkor is viszketett az ujjam a telón, emlékszem
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Es van benne tarcsi is.
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Helló srácok!
Immáron 5 év telt el azóta, hogy a Forester hozzám került.
Nagyon aggódtam akkor, mert hetek óta mo.-on volt az autó, de nem akart haza jutni.
Múlt héten került bele a 35000-ik km. Szerintem be van járatva.
Eddig természetesen hibátlan. Minden porcikáját imádom.
Nagyon repül az idő. Lassan eljön az idő, hogy szégyenkezés nélkül vegyek részt egy topiktalin vele.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
czanga
őstag
Sajnos felmerül a kérdés a részemről, hogy hengerfej tömítések cseréje és esetleges síkolást kiknél érdemes elvégeztetni, és körülbelül milyen összegre számíthatok? (nálam szerviz szintjén a Hace, vagy a VM játszik kb látatlanban, és még ezek esetében is félek, hogy ne én legyen az elégedetlen pár/akármennyi százalékban benne a story végén...)
Qru
MODERÁTOR
Nagyon eszi az olajat/vizet? Vagy mi a tuneted?
Mind a ketto jo hivd fel oket ki mennyit kerne erte. Illetve a Seibiko sem elvetendo...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Az jo lenne, elvihetnel egy tesztkorre. Kivancsi vagyok ra. Bubi utodjakent fent van a listan az XV es az OBK mellett.
#nincsbennetarcsi
én is szívesen belepúznék az ülésébe , hogy lássam, hogy mennyire akarjam majd egyszer az sh utódjaként
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Ha nem automata lenne meg lehet a tiedre is ramennek pedig.
#nincsbennetarcsi
imádom az automata váltót, 2007 óta csak olyan kocsink van. igen, ennél picit szívtam vele, de igazából két baja volt/van:
- koszos volt
- elég elavult darab, ma már "lustának" számít, a subaru 5 sebességese jobb lenne
(persze a h6 is jobb volna a kocsi orrába)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
10 evig DSG-ztem, nekem nem hianyzik. Egyszeruen szeretek valtogatni. De lassan ugyis kiveszik a manualisat a gyartok minden kocsibol.
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Szerintem ennek semmi akadálya nem lesz, ha egyszer összehozzuk. De javaslom, hogy BP. belvárost kerüljük el. Nem igazán szeretem a nagyvárost.
Kerressünk valami jó kajáldát mondjuk a Campona környékén, ha van, vagy a budaörsi IKEA környékén. Ide könnyen odatalálok
Legyen tágas parkoló, ahol körbe is lehet szaglászni az autókat.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Qru
MODERÁTOR
Varos masik vege de nekem ok a helyszin.
#nincsbennetarcsi
Szóljatok pár nappal előtte, hogy fel tudjam tölteni az akksit, ne kelljen offókával menni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Pedig azt is szívesen megnézném...
Akkor ne a Hondával jöjjek én se?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
A napokban sikerült az offókáról elhagyni az egyik lámpabúramosót (lehet német autópályatempónál nem kellene szélvédőt mosni ), a fúvóka 85k, a fedél 23k, a szerelés (mivel le kell bontani hozzá az elejét) 17k, a fedél fényezése 22k, szumma ~150k. Ennyiből 3 évig szervizeltetem a Subarut.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Az draga mosas vt akkor.
Lattam a Mamutnal egy OBK XT-t, lekerem rendszam alapjan tenyleg az-e.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Víz fogyás nincs, olaj se több mint szokott, és jéghidegen se melegen se füstöl. Vízben nincs olaj, olajban nincs víz. Nuku majonéz.
Nyíregíről jöttünk haza Rally-ról késő este, kemény százzal a vaksötét miatt, mire fel egyszer csak a vízhőfok mérő zsupsz felment egy pillanatra koppra maxra, majd vissza. Ezt megcsinálta még egyszer, azonnal kiálltunk egy kútra. Mocitető fel, de nem volt olyan forróság sem.
Hazajöttünk vele, nagyon de nagyon óvatosan, mert már majdnem Budapest határában voltunk. Mondjuk én amúgy is konkrétan nagypapa módban közlekedek vele mióta meg van, amit kérünk nem minősíteni.
Mikor hazaértünk (hegytetőn lakunk) megálltunk, hogy hüljön amúgy is vissza, meg a másik kocsival ki kellett állni. Várom, hogy párom kiálljon, erre 1 perc múlva PAKK... fízhőfok jelző maxra ugrott, és ott is maradt. Vártam úgy 5-10mp-et nem ment le, így lelőttem inkább. Majd nyilván be kellett állni, így beindítottam rá 1-2 percre, ekkor már normál hőfokot jelzett.
Barátokkal tanácskozva elég valószínű, hogy kipu gáz kerül a víztérbe. Lehet(ne) még mondjuk termosztát hiba, vagy szenzor hiba is, de Subaruról beszélünk...
2020 elején volt pedig felújítva a motor, gyári tömítéssel, ACL csapágyakkal, stb stb. 21-ben kapott gyári termosztátot, erről is van számlám.
Nem örülök, ha az lesz, de valószínű, hiszen fújt EJ blokk.
Rendeltem ilyen kipu gáz jelenlét kimutatásához szükséges eszközt, amihez van egy indikátor folyadék. Azt írta meleg motornál kell kipróbálni, csak ugye akkor már felmelegszik a víz üzemire, felépül a nyomás, így nem értünk el mást, mint, hogy a vizet a nyomászáró kupak helyén próbálva elkezdte az eszközbe felnyomni.
Nem próbáltam még ilyet, csak a leírtak alapján próbáltam meg...
Azóta nem mentem sehova vele, egy métert se merem mozdítani, mielött csapágyas lesz, vagy bármi. Zoli barátom (zeke) szerint kemény a fenti nagy vízcső, tehát "felfújja" a rendszer, tehát kipu gáz kerül be, így 80%-ra tettem a hiba okának esélyét.
Szivárgás van amúgy, external. Olaj volt eddig is, amiről nem tudtuk, hogy pontosan honnan, de semmi durva. Viszont most láttam a szívócsonk mögött vizet a blokkon, és fröcsenve a csöveken, így azt még nem tudom honnan "ered". Nyilván lehet egy repedt vízcső is hátul akár. Viszont akkor felmerül, hogy túlnyomástól repedt e el (nem gondolom, mert akkor a kupakon nyomódna ki, vagy túlfolyóba), és ez okozza e a fenti legelső problémát.
Holnap tervezem lekapni az intercoolert, hogy többet lehessen látni, meg nem árt alá is benézni, mert így nehézkes, hogy akadályozza a belátást.
Azt hiszem leírtam mindent. Eléggé magam alatt vagyok, ez most nagyon nem jött jókor. Történt pár dolog ami után ez már csak lenni a cseresznye tud a fostorta tetején, és megvisel most még ez is pluszban.
Mindenben segítenek a barátaim is ami a kocsit illeti, és agyalunk, illetve próbálok majd vízkör nyomás tesztert szerezni, ami kimutatja ha ereszt/átenged valahol, csak ugye ez nem egy "common" dolog.
Itt tartunk most. Próbálom kideríteni amennyire biztosra lehet, mert azt nem szeretném, hogy kifizetek konkrétan egy valag pénzt (hasraütéses tippre fém milla lehet, vagy több) HG gasket cserékre és síkolásra, miközben van némi esélye, hogy nem az a baj.
Qru
MODERÁTOR
Kemeny... erdemes az olcsobbtol a dragabb fele haladni debug-kor.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Pro tipp akkor megy fel a mutato ha keves a viz benne es nincs mar viz alatt a szenzor.
Nekunk szerencsenk van mert a vizpumpa lent van, bmw-ken felul van, szoval ha kinyomja a vizet utana nem keringeti.
Ha felmegy a mutato akkor egy ovatos 1000-1500-as fordulaton rogton visszamegy. Ez annyit jelent hogy nem a vizet meri olyankor, hiszen ilyen gyorsan nem hul le a viz.
Tovabbi protippek hengerfejes autoval jarashoz nalam.
Switch Tax
czanga
őstag
Most egy picit kevésbé jók illetve eldugultak az elmúlt hónapok miatt a vicces de segítő válasz szenzoraim, de köszönöm és ha jól értem:
- Fixen hengerfejes az autóm véleményed szerint is.
(amúgy víz nem fogyott szignifikánsan)
MasterMark
titán
Igen, de fogyott víz, a helyén most levegő van. Mivel a termosztát mögött reked a levegő, csak akkor fog kijönni ha nyit a termosztát.
A fröcskölt víz a vízrendszeren lévő túlnyomásos sapkából jön, mivel ahogy termeli a kipufogógázt a rendszerbe, maga előtt kitolja a vizet.
Mivel így kevesebb víz és több kipufogógáz van a rendszerben, egy kicsit borulnak a dolgok.
Ha csak kicsi víz van kint akkor még nem annyira vészes a dolog.
Switch Tax
czanga
őstag
Kifogytam az időből:
Azt akartam még. External leak gáz, de kérdés mennyire nagy a leak, és mi leakel. HG vagy külső cső pl.
Az a nagy kérdés, hogy internal van e. Az van, az ultra nagy gáz.
Illetve fellevegősödik akkor is forgatja a semmit a pumpa, és ott is kérdés miért “levegős”…
Ezért akartam indikátor folyadékos leak tesztet csinálni.