Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13801) Petester válasza Acheron (#13800) üzenetére


Petester
senior tag

Az újakra fuss egy kört a szakszervizekben is (Seibiko, Hace, Viktor, Vajna Zoli), sokkal olcsóbban megkapod ugyan azt, mint amit a márkaker vastag haszonnal kínál.

(ó\_!_/ó)

(#13802) Acheron válasza Petester (#13801) üzenetére


Acheron
őstag

Mindenképp végigcsörgöm őket.
Nem csak új, felújított, újrafoncsorozott is forog néha náluk.
A héten elvileg begyűjtöm mindenhonna, utána majd meglátjuk (szó szerint, ha lesz elég fény újra :) )
#13803MasterMark: Ezt sajnos nem tudom, egyben kértem ajánlatot a felújításra, esetemben "fullservice" -re van szükség.
De a honlapjukon van ajánlatkérő űrlap, ha jól rémlik, választható, hogy te viszed / küldöd postán a javítandó elemet.

[ Szerkesztve ]

(#13803) MasterMark válasza Acheron (#13800) üzenetére


MasterMark
titán

Csak a foncsorozás mennyi, ha én szerelem ki, és csak a foncsort viszem?

szerk.: Már azt is megtaláltam hogy a gyári tömítőanyag butil-kaucsuk csík. Egyetlen gond, hogy nekem már öreg a műanyag, és széttörnek a csavarházak, de azt hosszabb csavarral megoldottam.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#13804) Qru válasza Acheron (#13802) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

200k az vallhato ar.

#nincsbennetarcsi

(#13805) Qru


Qru
MODERÁTOR

Találtam egy jó kis összefoglalót végre az EJ253-as motorról. [link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13806) Sdodge válasza Jorus (#6) üzenetére


Sdodge
újonc

Szevasz!

Tudnál nekem segíteni?
Egyik írásodban említetted a Bőrös Viktort, Polír lacit.
A bőrös címét vagy elérhetőségét meg tudnád nekem adni?
Köszönöm szépen!!

mail: jeremiasattila04@gmail.com

(#13807) Jorus válasza Sdodge (#13806) üzenetére


Jorus
nagyúr

Szia, itten - Victor's Customs

Táncsics Mihály út 45., Budapest, Hungary
(30) 540 7820

Egyébként a polírt én biztos nem említettem, nem vagyok olyan típus. :D Karcosan, karmoltan szeretem. Lámpabúrát polírozták egyszer itt a helyi szervizben.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13809) Qru válasza lakpery (#13808) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szia!

Sajnos itt nem szabad hirdetni csak a hardveraprón. [link]

#nincsbennetarcsi

(#13810) Qru


Qru
MODERÁTOR

Ugy nez ki talaltam bontottat.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13811) Qru válasza Qru (#13810) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kész be is van szerelve. Próbált a srác eladni nekem egy 17-es gyári aluszettett de mondtam, hogy nem én vagyok az embered. :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13812) Acheron válasza Acheron (#13802) üzenetére


Acheron
őstag

A héten elment a nagyvas a szemészetre. Ha minden jól megy, a hét második felére meglesz. Persze hogy ne legyen minden sima, az egyik lámpa megadta magát, a márkaszervitz szerint elektronika. Szóval ezt is javítani kell. (a márkaszerviz szerint lámpacsere, de mivel kb negyedóra alatt jutott erre a technikus, ezt nem tudtam elég komolyan venni ahhoz, hogy akár vitára érdemesnek tartsam)
#13801Petester: Megvolt, egyedül a Seibiko adott ajánlatot, Hace, Victory nem is válaszolt (nem baj ez, csak nem szerencsés, mondta egy kedves régi ismerősöm az ilyen esetekre :) )
Náluk 50k -val lett volna olcsóbb per darab, mint a márkaszerviz ajánlata, de mivel a teljes felújítás biztosítással és az elektronika javításával (már ha az szükséges) is kicsit olcsóbb, mint egy új ára, így ez kb itt eldőlt.

[ Szerkesztve ]

(#13813) Qru válasza Acheron (#13812) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hace és Viktor garázsa nagyon pörög, sokszor még telefonon is nehéz elérni őket. Email-re nem jut idő. De jó tudni a Seibiko-s vonalat, ha arra kerülne sor, mert közel vannak hozzám viszonylag (eleinte hozzájuk jártam olajcserére is).

#nincsbennetarcsi

(#13814) Acheron válasza Qru (#13813) üzenetére


Acheron
őstag

Pörög - nem pörög, ha nem válaszol üzletileg nulla értékű - senkinek nem fogom őket ajánlani. Ezek nem megbízható partnerek. Ez ilyen egyszerű. Akár le is lehet őket venni az ajánlott listáról.

(#13815) Qru válasza Acheron (#13814) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De pont ez az, hogy nagy nevek a szakmaban es megtehetik, mert igy is ozonlenek az ugyfelek. Nekem pozitiv talasztalatom van a Hace-el is meg Viktorral is. De nekem a korabbi szereloim is magasrol tettek az email-ekre. Ehhez vok szokva. :D

#nincsbennetarcsi

(#13816) Petester válasza Qru (#13815) üzenetére


Petester
senior tag

Hári 4 éve küldi az árajánlatát a wandlerre és az első féltengelyekre. És nem levélben kerestem meg őket, hanem személyesen, még fel is írta az elérhetőségem. :U
Viktor meg a telefont se veszi fel, nemhogy a levélre válaszolna.

Viszont a Seibiko kap egy újabb ajánlást tőlem, megoldották a közel 2 éves kálváriámat a fordulatszám mérővel. 2 hete hoztam egy az OBK-et tőlük és még most is jó. :K Ők is dolgoztak rajta majdnem 1 évet, kisebb, nagyobb szünetekkel, végignéztek mindent is, végül az ecu középső nyákjában találták meg a hibát, ami szerencsére javítható volt, így nem kellett új computert venni nettó 300k-ért. Valamint felújították a kormányművet is, mert már engedte az olajat magából.

Szerk.: Nemrég voltam Százhalombattán is a Boxer Crew-nál, mondjuk off autóval, a Bogárral :B , de csak futómű tapasztalatom van velük. Ha lesz más tapasztalatom is, majd megosztom. Nincs infóm róluk, hogy milyen nevük van, mindenesetre elég sok Impreza állt az udvaron.

[ Szerkesztve ]

(ó\_!_/ó)

(#13817) Qru válasza Petester (#13816) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eddig akarmikor hivatm oket kb egybol fogadtak. De akkor csak szerencsem volt... :F

#nincsbennetarcsi

(#13818) czanga válasza Petester (#13816) üzenetére


czanga
őstag

Százhalombattai hely = Kovács Robi

(#13819) Parci válasza Petester (#13816) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

seibiko oké, bár 4 hónapja nincs szekunder levegő szivattyúm, időnként hívom őket, épp valahol tart, bár szerintem az első 2 hónapban meg sem rendelték, mert elfelejtették. :( és egyszer sem hívnak ők, mindig nekem kell, azt sem tudja, ki vagyok, "jött egy csomag, megnézi, hogy van-e benne ilyen" stb.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13820) Acheron válasza Qru (#13815) üzenetére


Acheron
őstag

Igazad van, nem is hergelem magam rajta. Főleg mert nem az én ajánlásaimon fog múlni a megélhetésük :N
Holnapra kész az autó, plusz egy trafócsere kellett a beázott lámpában (bevizsgálással 60k), így a két lámpa felújítás 5 év garival pont egy új lámpa (Seibiko -s) ára lett.
Kíváncsi leszek, milyen lesz a fényerő a korábbihoz képest, megérte -e rálocsolni ezt az összeget.

(#13821) Qru válasza Acheron (#13820) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Biztos jó lesz, bár végül elég sokba került de az 5 év gari megnyugtató. Ha veszel egy újat arra csak 1 év lett volna. Lassan majd az enyémre ráfér egy polír. Világítani jól világit, meg is lepődök milyen jól a Hondából átülve. :D

#nincsbennetarcsi

(#13822) Acheron válasza Qru (#13821) üzenetére


Acheron
őstag

Vállalható ár volt az újhoz képest, az eredmény pedig nagyon megnyugtató és impozáns.
A búrákat végül nem polírozták, hanem cserélték, új, víztiszta, karcmentes. A fényerő sötétben kipróbálva ég és föld - nem mondom, hogy nem vezettem már jobb / erősebb fényszórójú autót, de ahhoz képest, hogy mostanra sötétben már csak emlékezetből lehetett vezetni vele, komlett világítótorony lett (a Reflektorklinikás srácok jelzése alapján már be volt feketedve a gyári foncsor - ezt kb érezni is lehetett a fényerőn...) Most amolyan "lőn világosság" érzés van :)
Előtte képek (a bal oldali lámpán már két repedés is látszott (sanszos, hogy a szervizben történt valami malőr, amiről nem tudok...), így az már beázott, mindenképp hozzá kellett nyúlni - ott szállt el a trafó is a víztől. A jobb csak simán "matt" volt és bevakult):


Most ilyen:

(korán reggel készült a kép, utólag láttam, hogy a kis pára van a lámpákon - kívülről :) )
Egy alapos külső - belső tisztítás, bőrápolás, utána a karcok, lehorzsolt sárvédő ív rendbetétele, ha kell, full polírozás a következő projektek még az ősszel. No meg egy garniutúra téli gumi, a régi már nagyon cserés.

[ Szerkesztve ]

(#13823) Qru válasza Acheron (#13822) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Patent! Esetleg egy uv vedo folia mehetne ra. Vagy vmi bevonat.

Nalam kapott egy polirt meg egy keramia bevonatot. Egyelore patent pedigba ceges kocsikban led van, szoval magasan van a lec nalam.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13824) Acheron válasza Qru (#13823) üzenetére


Acheron
őstag

Mattulásra, párásodásra egyelőre ott az öt év garancia.
Kérdés, partnerek leszünk -e még őkelmével addigra :F

(#13825) Qru válasza Acheron (#13824) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szolja ha eladnad. Hatha...

#nincsbennetarcsi

(#13826) Parci válasza Acheron (#13824) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

szólj, ha eladnád. hátha... :)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13827) Acheron válasza Qru (#13825) üzenetére


Acheron
őstag

+Parci
Tudni fogtok róla az elsők között, ha így alakulna, ez nem kérdés.

(#13828) Petester


Petester
senior tag

Akkor én is beállok a sorba, hátha. :D
Bár nekünk (na jó, nekem :DDD) a 2015 utáni, utolsó H6-ra fáj a fogam, de amilyen áron mennek, azért már más értelmes alternatíva is akad... :U

(ó\_!_/ó)

(#13829) Parci válasza Petester (#13828) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

nekünk meg igazából a forester a jobb kasztni, mert ritkán megyünk vele, de akkor simán van benne erdő is, nem ritka. de azért Acheron kocsija ott van a szeren, már amikor vette, akkor is viszketett az ujjam a telón, emlékszem :DDD

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13830) Qru válasza Parci (#13829) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Es van benne tarcsi is. :C

#nincsbennetarcsi

(#13831) CB


CB
senior tag

Helló srácok!
Immáron 5 év telt el azóta, hogy a Forester hozzám került.
Nagyon aggódtam akkor, mert hetek óta mo.-on volt az autó, de nem akart haza jutni.
Múlt héten került bele a 35000-ik km. Szerintem be van járatva. :D
Eddig természetesen hibátlan. Minden porcikáját imádom.
Nagyon repül az idő. Lassan eljön az idő, hogy szégyenkezés nélkül vegyek részt egy topiktalin vele. :))

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#13832) czanga


czanga
őstag

Sajnos felmerül a kérdés a részemről, hogy hengerfej tömítések cseréje és esetleges síkolást kiknél érdemes elvégeztetni, és körülbelül milyen összegre számíthatok? (nálam szerviz szintjén a Hace, vagy a VM játszik kb látatlanban, és még ezek esetében is félek, hogy ne én legyen az elégedetlen pár/akármennyi százalékban benne a story végén...)

(#13833) Qru válasza czanga (#13832) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nagyon eszi az olajat/vizet? Vagy mi a tuneted?

Mind a ketto jo hivd fel oket ki mennyit kerne erte. Illetve a Seibiko sem elvetendo...

#nincsbennetarcsi

(#13834) Qru válasza CB (#13831) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az jo lenne, elvihetnel egy tesztkorre. Kivancsi vagyok ra. Bubi utodjakent fent van a listan az XV es az OBK mellett.

#nincsbennetarcsi

(#13835) Parci válasza Qru (#13834) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

én is szívesen belepúznék az ülésébe :DDD, hogy lássam, hogy mennyire akarjam majd egyszer az sh utódjaként

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13836) Qru válasza Parci (#13835) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nem automata lenne meg lehet a tiedre is ramennek pedig.

#nincsbennetarcsi

(#13837) Parci válasza Qru (#13836) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

imádom az automata váltót, 2007 óta csak olyan kocsink van. igen, ennél picit szívtam vele, de igazából két baja volt/van:
- koszos volt
- elég elavult darab, ma már "lustának" számít, a subaru 5 sebességese jobb lenne
(persze a h6 is jobb volna a kocsi orrába)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13838) Qru válasza Parci (#13837) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

10 evig DSG-ztem, nekem nem hianyzik. Egyszeruen szeretek valtogatni. De lassan ugyis kiveszik a manualisat a gyartok minden kocsibol.

#nincsbennetarcsi

(#13839) CB válasza Qru (#13834) üzenetére


CB
senior tag

Szerintem ennek semmi akadálya nem lesz, ha egyszer összehozzuk. De javaslom, hogy BP. belvárost kerüljük el. Nem igazán szeretem a nagyvárost.
Kerressünk valami jó kajáldát mondjuk a Campona környékén, ha van, vagy a budaörsi IKEA környékén. Ide könnyen odatalálok :DD
Legyen tágas parkoló, ahol körbe is lehet szaglászni az autókat.

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#13840) Qru válasza CB (#13839) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Varos masik vege de nekem ok a helyszin.

#nincsbennetarcsi

(#13841) Jorus válasza Qru (#13840) üzenetére


Jorus
nagyúr

Szóljatok pár nappal előtte, hogy fel tudjam tölteni az akksit, ne kelljen offókával menni. :D

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13842) Qru válasza Jorus (#13841) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig azt is szívesen megnézném... :K

Akkor ne a Hondával jöjjek én se? :F ;]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13843) Jorus válasza Qru (#13842) üzenetére


Jorus
nagyúr

A napokban sikerült az offókáról elhagyni az egyik lámpabúramosót (lehet német autópályatempónál nem kellene szélvédőt mosni :D), a fúvóka 85k, a fedél 23k, a szerelés (mivel le kell bontani hozzá az elejét) 17k, a fedél fényezése 22k, szumma ~150k. :D Ennyiből 3 évig szervizeltetem a Subarut.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13844) Qru válasza Jorus (#13843) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az draga mosas vt akkor. :o

Lattam a Mamutnal egy OBK XT-t, lekerem rendszam alapjan tenyleg az-e.

#nincsbennetarcsi

(#13845) czanga válasza Qru (#13833) üzenetére


czanga
őstag

Víz fogyás nincs, olaj se több mint szokott, és jéghidegen se melegen se füstöl. Vízben nincs olaj, olajban nincs víz. Nuku majonéz.
Nyíregíről jöttünk haza Rally-ról késő este, kemény százzal a vaksötét miatt, mire fel egyszer csak a vízhőfok mérő zsupsz felment egy pillanatra koppra maxra, majd vissza. Ezt megcsinálta még egyszer, azonnal kiálltunk egy kútra. Mocitető fel, de nem volt olyan forróság sem.
Hazajöttünk vele, nagyon de nagyon óvatosan, mert már majdnem Budapest határában voltunk. Mondjuk én amúgy is konkrétan nagypapa módban közlekedek vele mióta meg van, amit kérünk nem minősíteni. :DD

Mikor hazaértünk (hegytetőn lakunk) megálltunk, hogy hüljön amúgy is vissza, meg a másik kocsival ki kellett állni. Várom, hogy párom kiálljon, erre 1 perc múlva PAKK... fízhőfok jelző maxra ugrott, és ott is maradt. Vártam úgy 5-10mp-et nem ment le, így lelőttem inkább. Majd nyilván be kellett állni, így beindítottam rá 1-2 percre, ekkor már normál hőfokot jelzett.

Barátokkal tanácskozva elég valószínű, hogy kipu gáz kerül a víztérbe. Lehet(ne) még mondjuk termosztát hiba, vagy szenzor hiba is, de Subaruról beszélünk... :)
2020 elején volt pedig felújítva a motor, gyári tömítéssel, ACL csapágyakkal, stb stb. 21-ben kapott gyári termosztátot, erről is van számlám.
Nem örülök, ha az lesz, de valószínű, hiszen fújt EJ blokk.

Rendeltem ilyen kipu gáz jelenlét kimutatásához szükséges eszközt, amihez van egy indikátor folyadék. Azt írta meleg motornál kell kipróbálni, csak ugye akkor már felmelegszik a víz üzemire, felépül a nyomás, így nem értünk el mást, mint, hogy a vizet a nyomászáró kupak helyén próbálva elkezdte az eszközbe felnyomni.
Nem próbáltam még ilyet, csak a leírtak alapján próbáltam meg...

Azóta nem mentem sehova vele, egy métert se merem mozdítani, mielött csapágyas lesz, vagy bármi. Zoli barátom (zeke) szerint kemény a fenti nagy vízcső, tehát "felfújja" a rendszer, tehát kipu gáz kerül be, így 80%-ra tettem a hiba okának esélyét.
Szivárgás van amúgy, external. Olaj volt eddig is, amiről nem tudtuk, hogy pontosan honnan, de semmi durva. Viszont most láttam a szívócsonk mögött vizet a blokkon, és fröcsenve a csöveken, így azt még nem tudom honnan "ered". Nyilván lehet egy repedt vízcső is hátul akár. Viszont akkor felmerül, hogy túlnyomástól repedt e el (nem gondolom, mert akkor a kupakon nyomódna ki, vagy túlfolyóba), és ez okozza e a fenti legelső problémát.
Holnap tervezem lekapni az intercoolert, hogy többet lehessen látni, meg nem árt alá is benézni, mert így nehézkes, hogy akadályozza a belátást.

Azt hiszem leírtam mindent. Eléggé magam alatt vagyok, ez most nagyon nem jött jókor. Történt pár dolog ami után ez már csak lenni a cseresznye tud a fostorta tetején, és megvisel most még ez is pluszban.
Mindenben segítenek a barátaim is ami a kocsit illeti, és agyalunk, illetve próbálok majd vízkör nyomás tesztert szerezni, ami kimutatja ha ereszt/átenged valahol, csak ugye ez nem egy "common" dolog.

Itt tartunk most. Próbálom kideríteni amennyire biztosra lehet, mert azt nem szeretném, hogy kifizetek konkrétan egy valag pénzt (hasraütéses tippre fém milla lehet, vagy több) HG gasket cserékre és síkolásra, miközben van némi esélye, hogy nem az a baj.

(#13846) Qru válasza czanga (#13845) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kemeny... erdemes az olcsobbtol a dragabb fele haladni debug-kor.

#nincsbennetarcsi

(#13847) MasterMark válasza czanga (#13845) üzenetére


MasterMark
titán

Pro tipp akkor megy fel a mutato ha keves a viz benne es nincs mar viz alatt a szenzor.

Nekunk szerencsenk van mert a vizpumpa lent van, bmw-ken felul van, szoval ha kinyomja a vizet utana nem keringeti.

Ha felmegy a mutato akkor egy ovatos 1000-1500-as fordulaton rogton visszamegy. Ez annyit jelent hogy nem a vizet meri olyankor, hiszen ilyen gyorsan nem hul le a viz.

Tovabbi protippek hengerfejes autoval jarashoz nalam. :D

Switch Tax

(#13848) czanga válasza MasterMark (#13847) üzenetére


czanga
őstag

Most egy picit kevésbé jók illetve eldugultak az elmúlt hónapok miatt a vicces de segítő válasz szenzoraim, de köszönöm és ha jól értem:
- Fixen hengerfejes az autóm véleményed szerint is.

(amúgy víz nem fogyott szignifikánsan)

(#13849) MasterMark válasza czanga (#13848) üzenetére


MasterMark
titán

Igen, de fogyott víz, a helyén most levegő van. Mivel a termosztát mögött reked a levegő, csak akkor fog kijönni ha nyit a termosztát.

A fröcskölt víz a vízrendszeren lévő túlnyomásos sapkából jön, mivel ahogy termeli a kipufogógázt a rendszerbe, maga előtt kitolja a vizet.

Mivel így kevesebb víz és több kipufogógáz van a rendszerben, egy kicsit borulnak a dolgok.

Ha csak kicsi víz van kint akkor még nem annyira vészes a dolog.

Switch Tax

(#13850) czanga


czanga
őstag

Kifogytam az időből:

Azt akartam még. External leak gáz, de kérdés mennyire nagy a leak, és mi leakel. HG vagy külső cső pl.
Az a nagy kérdés, hogy internal van e. Az van, az ultra nagy gáz.
Illetve fellevegősödik akkor is forgatja a semmit a pumpa, és ott is kérdés miért “levegős”…
Ezért akartam indikátor folyadékos leak tesztet csinálni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.