Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Nézegetem , mindegyiknél van valamilyen átalakítás , motor módosítás .
Én meg az a tipikusan azaz ember vagyok aki csak a gyári , mert abban látom az értékét.
1.5 motorral lenne , de keveslem az erejét , inkább a nagyobb 2.0 & 2.5 az ami tetszene, szuper lenne újra egy nagy szívó motorral ellátott autót birtokolni , mint anno Kizashi .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Qru
MODERÁTOR
2.0 szivo az mar oke, olyat keress. Az 1.5 gyenge es sokat is fogyaszt. A 2.5 szivo ami nekem van az teljesen ok de az meg feher hollo kb.
#nincsbennetarcsi
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
czanga
őstag
Picit read only módban voltam inkább mostanában.
Persze az autóval történnek és történtek dolgok. Szóval mióta meg van 0,6 BAR-t tölt, amivel szerettem volna fogllakozni amint eljutok oda. Nemrég eljutottam, és keresgélés, agyalás után kiokumláltam, hogy hiába gyári az autó, az ezer éves porladó vákumcsövek (helyesen) cserélve lettek hőálló szilikon csövekre. Illetve egy Kinugawa wastegate is bekerült a gyári nem túl megbízható működése nyomán. Ehhez vannak különböző nyomásértékű rugóim. A sorból az 1 BAR-os rugó van benne. (Ez még fontos lesz.) Sajnos anno eközben véletlen kidobták a kompresszor házból a T osztás fele induló darabot is, amiben volt egy szűkítő fúvóka. (restrictor pill)
Ez nem nagy dolog szó szerint, beszerezhető is lenne... csak mind minden ami "Subaru", kissé nehezen. Hiányzik, kell bele mert fontos, a rendszer része. Maradt inkább az, hogy mivel kiderítettem mi az EUDM GT Turbo modellek esetében a megfelelő szűkítés 1,2mm-es lyukat takar, így nagybátyám műhelyében lévő eszterga és az ő segítségével le lett gyártva.
GC8 JDM STi modellekben pl 0,9mm-es van. - Érdekesség képpen.
Nemrég kiszedtem a vákumcsövet, bepréseltem ezt a csőbe, majd pár óra múlva visszakötöttem az akku negatív saruját (ECU miatt volt lehúzva csak), majd pedig tesztkör jött. Kimentünk a 7-es főútra, és róttam a hosszú köröket, hogy szépen bemelegedjen az autó. Nem mondom, hogy nem voltam ideges, hogy tényleg igazam volt e. Izgultam jólesően.
Aztán egyik visszafordulás után nem sokkal összenéztünk párommal, hogy most már rendesen üzemmeleg: Harmadikban ENTER.
Hozzá voltam szokva, hogy 0,5-0,6 BAR-t töltött a turbó, de amikor jó gyors léptékben elhaladt a nyomásmérő órám mutatója efölött,
akkor meglepődtem, kattant a relé az agyamban és elvettem a gázt azzal a felkiáltással, hogy "B*zmeg asszem a nyomás meg van!".
Baj nem történt, de egyetlen "ici pici dologgal" nem számoltam. Mivel nem a gyári belső átmérőkkel és hosszokkal operáltak cserekor (ami nem feltétlen baj), a gyári vákumcsövezésre méretezett szűkítés kisssé túl jónak bizonyult.
A következő padlógázkor láttam meg, hogy hopp a mutató 1,4-1,5 BAR-t karcolja egy apró pillanatra és egyből boost cut, mert nyitott a wastegate.
0,5 bárral nagyjából 180 lovam lehetett 218 helyett, 1,5 bárral "kissé" több lenne, de nincs kedvem szétrepíteni a dolgokat sem motorbelső, sem turbó terén. A gyári nyomásérték a cél semmi több.
Vissza a műhelybe... Fel lett fúrva esztergapadon a lyuk 1,5mm-re.
Így még épp belekarcol 1,1-1,2 BAR-ba, de ezen még hétvégén alakítunk, mert így se fogom hagyni, mert nyilván a wastegate nyit még itt is. Nem durván, nem érezhető, de látni, és ez ne maradjon így. 0,9 BAR a gyári érték kb, mechanika miatt is fontos, szóval ezt kell belőni.
Nagyon örültem neki, hogy igazam volt, mert autós körben barátok / ismerősök már sokmindent vízionáltak, és kivételesen én voltam aki nem aggódta túl. Pedig nem ez a jellemző rám.
A másik dolog, hogy nyeltem egy nagyot még februárban és egy külföldi webshop-ból jó áron megrendeltem azt magamnak ami számomra nagyon fontos kellék a Subaruzós élményhez. Egy BOV. Pontosabban egy GFB Respons DUAL Port BOV, mert ezt sem akartam a véletlenre bízni, és alapvetően egy recirkuláló turbós autónál ez a legjobb döntés, ha okosan akarjuk csinálni a tüsszögősdit. Plusz ezzel nem lesz gond, mivel eléggé magas kategóriás cucc. Kb 20%-a lesz elengedve a levegőnek atmoszférikusan, a többit visszakeringteti. Ez kézzel, szabadon állítható. Ezt még nem szereltem bel, mert nem akartam addig amíg a nyomásérték "problémája" nem tisztázott, ugyanis a gyári BPV is lehetett volna, hiába nem annyira jellemző. Volt egy listám, a restrictor volt az első, mert alapból is kellene. Szerencsére nyertem.
Qru
MODERÁTOR
Eleg jol kikepeztem mar magam a 3-as Imprezarol, ha van kerdes csak batran.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Franko, akkor alakul ez szepen. En majdnem vettem egy haspancelt de vegul elengedtem.
#nincsbennetarcsi
Nagyon rendes tőled , egyenlőre szegényes a felhozatal ebből a modellből . Nem tudom merre tovább . De igazából nem sürgős a dolog . De van egy kis listám a kiszemelt típusokból és ez is rajta van, mert régen is nagyon tetszett , főleg “ Suzuki “ kék színben .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Qru
MODERÁTOR
Amugy nekem meg a Kizashi volt meg a listamon. Cserelhetnenk.
#nincsbennetarcsi
Emlékszem rá , kérted , hogy osszam meg veled a tapasztalataimat ami ugye meg is történt . Majd ha jól emlékszem annyit mondtál rá , hogy még egy sokat fogyasztó autó nem kell , mert már van egy .
Szívesen cserélnek , de rég nincs már meg , sokáig egy 2017-es Dacia Logan DCI-t hajtottam (céges ) utánna , így akkor megváltam az autóimtól , mert fölösleges volt.
Most munkahelyet váltottam , így autóm sincs ezért is keresgélek.
Nem követtem a használtautó piacot es úgy voltam 1M-ig valamit vadászok , aztán Hahu-ra felmentem es szembesültem a valósággal es újra tervezés lett a vége
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
nekem közben nem válaszol a szerelő srác, aki regélt anno az ECU programozóról, aki kiírja a szekunder levegős kört, többek között. ismertek ilyet, akihez érdemes vinni?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Jah de akkor meg parhuzamos uzemeltetesben gondolkoztam most meg mar a cseren. Kene a nagyobb csomagter gyengebb autot meg nem szeretnek.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Talan akinel Jorus megiratta az Obk-t?
#nincsbennetarcsi
Nem maradsz a márkán belül , Outback?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Qru
MODERÁTOR
Eleg dragak de igen egy 2.5-os Outback jo lenne. Forester SH 2.5-t arultak, az 171 lo gyarilag az lenne a legjobb de hamar elkelt. De mar kinombam Accordot is neztem. Honda azert lenne preferalt mert van a csaladban es jo szerelom is van hozza.
#nincsbennetarcsi
közben dyno projektet mondják többen is, ők pont programozásban itt is előkerültek már legutóbb, hogy nagy ászok. ha nem reagál a srác, felhívom őket. közben egy tipp hári/hace-ra is jött.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
czanga
őstag
Köszi. Rengeteg dolog van vele amit meg akarok csinálni, mert engem zavar, de műszakilag ez az egy dolog volt egyelőre, kopp kopp kopp amit problémának hívnék.
Szép lassan, ahogy az ultra vékony tárcám engedi.
Haspáncél jó dolog, bennem is bennem van, hogy egyszer véletlen felakadok valahol, aztán a műanyag karter védő mit sem ér majd. Nagybátyámnak a BC Legacy Turbo alatt volt egy carbon, de azt nincs pofám elkérni, pedig jelenleg meg se merem mondani milyen célt szolgál.
Qru
MODERÁTOR
Dyno jó, az nem kókány sufnituning cég.
Közben találtam egy egész jó leírást a szekunderlevegős rendszerről: [link]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
+10-12 kg, nem nehezítem így is kevés a tarcsi az enyémben. Amúgy ha leér inkább a hasa ér le nekem nem az orra. Terepre meg nem megyek vele.
#nincsbennetarcsi
aha, köszi. hát igen, 650 usd a pumpa, 2 x 250 usd a két szelep, és akkor van még a többi. és nem tudom, hogy utána meddig jó.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Ha gyari sokaig. De en tuti nem koltenek ra. Ha mernek is emissziot muszakin azt meleg motornal teszik, ez meg csak hideginditas utan megy par percig.
#nincsbennetarcsi
na, mentünk ma 75 km-t, volt benne pomáz-esztergom, meg pilisszentlászló, meg földút, meg minden is:
- az automata megy, vált, szerintem oké, kop-kop
- az út első felében nem kopogott, kotyogott semmi
- az út második felében megint eléggé kopogott. alulról jön, és nem is biztos, hogy hátulról, néha úgy éreztük, hogy inkább pont alattunk van
de tök fura, hogy 35 km-t mentünk előtte úgy, hogy meg sem szólalt...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Nézzen alá a szerelő de ha nem hátulról jön akkor aztán pláne passzolom, hogy mi lehet...
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Vagy kardán, vagy valami triviális hővédő lemez hozzáér valamihez.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Kardánnal ritkán van gond elsőre inkább vmi hővédőre tipelnék. De ez nem egy átlagos Subaru, itt bármi lehet.
Enyémen közben meglett a kuplung és szervó olajcsere. Olyan mint újkorában, finoman puhán jár mind a kettő.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
az emlékeim szerint ilyen szar, zörgő hangot ad. ez inkább fémes ropogás, kopogás. na mindegy, a lényeg, hogy nem a csomagtartó volt, mert azt pöpecül megcsináltam pótkerekestül, mindenestül.
közben viktort is ajánlották ecu programozásra.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Középről jövő zörgés nálam ez volt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
az oké is, de ez nem hőfüggő és nem zörgő hang. majd csak megtalálják.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Részemről Háry vagy Viktor. Neked Viktor közelebb van helyileg.
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Úgy látszik, ez a tavaszi fáradtság és zajok ideje, nálam is előjött pár napja valami ordenáré fémes súrlódó hang, egyértelműen a futóműből - határozottan a kerék fordulatszámától függően változott az intenzitása. Kanyarokban, illetve fékezéskor megszűnt, de egyenesben, különösen a gázt elvéve rettenetesen zavaróra erősödött. (persze minek elvenni a gázt, ugye...) Nemrég volt elöl és hátul tárcsa és betét cserélve, nem igazán jöhetett szóba túlzott kopás, egyébként is alig fut mostanában.
Ma megjárta a szervizt, kitakarították a fékeket. és eltűnt a szörnyű hang. Az viszont aggasztó, hogy nem találták meg egyértelműen az okát, sem látszódni nem látszódott semmi belógás, sem felemelve - megforgatva nem adta elő a műsort, és bemarás, berágódás nyoma sincs sehol.
De a lényeg, hogy végre ismét (a maga módján) csendesen fut.
Qru
MODERÁTOR
Fogyasztas hogy all? Mennyit eszik? Mar van hosszutavu tapasztalatod is.
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Vegyes használatban (~35% pálya, 40% országút, 25% város) 11 liter között (kihasználva az adottságait, de nem ész nélkül száguldozva). Óvatosan talán 10 alá lehetne vinni, de az nagyon öreguras, ahhoz még van pár évem.
Pályán is kb 11 liter között hozza a Miskolc - Budapest - Miskolc távot (óra szerint 150), belevéve a kis belvárosi autózást (tavaly sokat jártam fel Szentendrére, akkor nézegettem)
Mostanában alig jár hosszabb úton (HO -ból tolom javarészt), főleg városi utak vannak, így inkább 13 - 14 körül alakul a rövidtávú átlag. Ellenben csak 1 - 2 havonta egyszer kell tankolni a havi 3 - 4 helyett, így bánja kánya, mennyit eszik
Qru
MODERÁTOR
Teljesen jo, palyan az enyem is siman beveri a 11-et. Varosban is. Es azert nem egy kavehaz a ket auto...
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Nincs is rá panasz. Néha belegondolok, hogy eladható lesz -e pár év múlva ilyen fogyasztással ebben a nagy elektromos forradalomban - de a következő gondolatom mindig az, hogy - ki akarja eladni?
Annyira szerethető autó a maga kis bumfordiságában is, hogy nem szívesen válnék meg tőle. A minap a helyi pékség előtt egy A6 Avant Quatro -val érkező úriember szólított le (miután láttam, hogy hosszan méregeti), hogy nem eladó -e, milyen régen keres ilyet (igaz, mint kiderült ő valójában a 2.5 modelleket nézegette), de sajnos ( ) ki kellett ábrándítanom.
Egyébként épp most néztem, jövő hét után szerdán lesz öt éve, hogy nálam van - meg kell lepnem valamivel.
Qru
MODERÁTOR
Elektromos autozas gyerekcipoben jar, ezzel boven raersz foglalkozni majd 10 ev mulva (se). Foleg itthon, ahol a fejlesztesek sehol nincsenek. Az atlagember meg uj Suzukit se nagyon tud megfizetni, nem hogy ertelmes hatotavu villanyost.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
10 év múlva még mindig látom magam előtt az 1-es Swift-et (ami kettes) meg az F Astrákat hazánk útjain .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Qru
MODERÁTOR
Simán, főleg amilyen szigorú a műszakiztatás itthon.
#nincsbennetarcsi
na, viktort felhívtam:
- kb. 150e ft a programozás, ez akkor all inclusive , bár a 150-es szívón sok mozgástér nincs. ehhez ők is hívnak valakit, mert a 2.0 szívó "hitachit" nem tudja ő programozni
- ők meg ledugózzák a hengerfej felé az utat, hogy később se tudjon gond lenni
azt mondta, hogy még jobb is lesz, mint volt, ne aggódjak, full megbízható és tartós megoldás.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
2.0 motorhoz társított automata váltó kerülendő ?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
czanga
őstag
A Viktor az Húber úr? (csak érdekel, nem tudtam, hogy ha ők, hogy szoftveresen is hozzányúlnak)
Qru
MODERÁTOR
Akkor mi akadálya a rohamnak?! Hajrá! Kb 10-15%-ot tudnak rádobni a 150 lóra, sztem a 160-165 meglesz, amit az előző generációs 2.0i motorok is tudtak gyárilag.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Igen.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Ősi 4 gangos hidrodinamikus váltó, nem lesz vele rakéta de ha volt benne cserélve az olaj nagy gond nem lehet. Bár Parci pont most szvíott ezzel a fajta váltóval egy közepesen kiadósat.
Manuális nem játszik egyáltalán?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Na az jó. Jófejek nagyon, és értik a dolgukat.
[ Szerkesztve ]
egyelőre jónak tűnik, és ha így marad, akkor egy 100 ezer forintos elektronika tisztítás (a többi 55 ezer a váltóolaj és szűrő cseréje) nem olyan horror. a szekunder levegős hülyeség drágább lesz...
csináltam ma videót (= a hang miatt) a csattogásról, itt van.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Jo de a szekunder kiiras ertobbletet is hoz az meg netto nyereseg.
Videot meg nem neztem meg majd ha gepele kerulok.
#nincsbennetarcsi
így, hogy ha nem arra költök, akkor a szelepekre kéne, már nem is fáj annyira
(viktor szerint amúgy a szelepek ritkán romlanak el, a motor kormolja össze azonnal újra)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Kill it with fire. Kivancsi vagyok mennyivel lesz erosebb a process utan.
#nincsbennetarcsi
szerintem most is a váltó fogja vissza, de hátha erősödik
viszont most lerakom, amíg nem jut el viktorhoz, mert akkorát üt időnként ez az x-akta kopogás alul, hogy érzem a lábamnál. és eleve mintha néha hátulról hallanám, néha meg alattam. recseg-ropog-üt-kopog.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Igen az olajkavaros automata sokat elvesz. Nem veletlenul tertek at a cvt-re (sokkal jobb a hatasfoka).
#nincsbennetarcsi
Köszi
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.