Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13251) Luck Dragon válasza Qru (#13250) üzenetére

Nézegetem , mindegyiknél van valamilyen átalakítás , motor módosítás .
Én meg az a tipikusan azaz ember vagyok aki csak a gyári , mert abban látom az értékét.

1.5 motorral lenne , de keveslem az erejét , inkább a nagyobb 2.0 & 2.5 az ami tetszene, szuper lenne újra egy nagy szívó motorral ellátott autót birtokolni , mint anno Kizashi . :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13252) Qru válasza Luck Dragon (#13251) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

2.0 szivo az mar oke, olyat keress. Az 1.5 gyenge es sokat is fogyaszt. A 2.5 szivo ami nekem van az teljesen ok de az meg feher hollo kb.

#nincsbennetarcsi

(#13253) Luck Dragon válasza Qru (#13252) üzenetére

Köszönöm :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13254) czanga


czanga
őstag

Picit read only módban voltam inkább mostanában.

Persze az autóval történnek és történtek dolgok. Szóval mióta meg van 0,6 BAR-t tölt, amivel szerettem volna fogllakozni amint eljutok oda. Nemrég eljutottam, és keresgélés, agyalás után kiokumláltam, hogy hiába gyári az autó, az ezer éves porladó vákumcsövek (helyesen) cserélve lettek hőálló szilikon csövekre. Illetve egy Kinugawa wastegate is bekerült a gyári nem túl megbízható működése nyomán. Ehhez vannak különböző nyomásértékű rugóim. A sorból az 1 BAR-os rugó van benne. (Ez még fontos lesz.) Sajnos anno eközben véletlen kidobták a kompresszor házból a T osztás fele induló darabot is, amiben volt egy szűkítő fúvóka. (restrictor pill)
Ez nem nagy dolog szó szerint, beszerezhető is lenne... csak mind minden ami "Subaru", kissé nehezen. Hiányzik, kell bele mert fontos, a rendszer része. Maradt inkább az, hogy mivel kiderítettem mi az EUDM GT Turbo modellek esetében a megfelelő szűkítés 1,2mm-es lyukat takar, így nagybátyám műhelyében lévő eszterga és az ő segítségével le lett gyártva.

GC8 JDM STi modellekben pl 0,9mm-es van. - Érdekesség képpen.

Nemrég kiszedtem a vákumcsövet, bepréseltem ezt a csőbe, majd pár óra múlva visszakötöttem az akku negatív saruját (ECU miatt volt lehúzva csak), majd pedig tesztkör jött. Kimentünk a 7-es főútra, és róttam a hosszú köröket, hogy szépen bemelegedjen az autó. Nem mondom, hogy nem voltam ideges, hogy tényleg igazam volt e. Izgultam jólesően.

Aztán egyik visszafordulás után nem sokkal összenéztünk párommal, hogy most már rendesen üzemmeleg: Harmadikban ENTER. :D
Hozzá voltam szokva, hogy 0,5-0,6 BAR-t töltött a turbó, de amikor jó gyors léptékben elhaladt a nyomásmérő órám mutatója efölött,
akkor meglepődtem, kattant a relé az agyamban és elvettem a gázt azzal a felkiáltással, hogy "B*zmeg asszem a nyomás meg van!". :C

Baj nem történt, de egyetlen "ici pici dologgal" nem számoltam. Mivel nem a gyári belső átmérőkkel és hosszokkal operáltak cserekor (ami nem feltétlen baj), a gyári vákumcsövezésre méretezett szűkítés kisssé túl jónak bizonyult.
A következő padlógázkor láttam meg, hogy hopp a mutató 1,4-1,5 BAR-t karcolja egy apró pillanatra és egyből boost cut, mert nyitott a wastegate. :B
0,5 bárral nagyjából 180 lovam lehetett 218 helyett, 1,5 bárral "kissé" több lenne, de nincs kedvem szétrepíteni a dolgokat sem motorbelső, sem turbó terén. A gyári nyomásérték a cél semmi több.

Vissza a műhelybe... Fel lett fúrva esztergapadon a lyuk 1,5mm-re.
Így még épp belekarcol 1,1-1,2 BAR-ba, de ezen még hétvégén alakítunk, mert így se fogom hagyni, mert nyilván a wastegate nyit még itt is. Nem durván, nem érezhető, de látni, és ez ne maradjon így. 0,9 BAR a gyári érték kb, mechanika miatt is fontos, szóval ezt kell belőni. :K

Nagyon örültem neki, hogy igazam volt, mert autós körben barátok / ismerősök már sokmindent vízionáltak, és kivételesen én voltam aki nem aggódta túl. Pedig nem ez a jellemző rám. :B

A másik dolog, hogy nyeltem egy nagyot még februárban és egy külföldi webshop-ból jó áron megrendeltem azt magamnak ami számomra nagyon fontos kellék a Subaruzós élményhez. Egy BOV. Pontosabban egy GFB Respons DUAL Port BOV, mert ezt sem akartam a véletlenre bízni, és alapvetően egy recirkuláló turbós autónál ez a legjobb döntés, ha okosan akarjuk csinálni a tüsszögősdit. Plusz ezzel nem lesz gond, mivel eléggé magas kategóriás cucc. Kb 20%-a lesz elengedve a levegőnek atmoszférikusan, a többit visszakeringteti. Ez kézzel, szabadon állítható. Ezt még nem szereltem bel, mert nem akartam addig amíg a nyomásérték "problémája" nem tisztázott, ugyanis a gyári BPV is lehetett volna, hiába nem annyira jellemző. Volt egy listám, a restrictor volt az első, mert alapból is kellene. Szerencsére nyertem. :))

(#13255) Qru válasza Luck Dragon (#13253) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eleg jol kikepeztem mar magam a 3-as Imprezarol, ha van kerdes csak batran. :K

#nincsbennetarcsi

(#13256) Qru válasza czanga (#13254) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Franko, akkor alakul ez szepen. En majdnem vettem egy haspancelt de vegul elengedtem.

#nincsbennetarcsi

(#13257) Luck Dragon válasza Qru (#13255) üzenetére

Nagyon rendes tőled , egyenlőre szegényes a felhozatal ebből a modellből . Nem tudom merre tovább . De igazából nem sürgős a dolog . De van egy kis listám a kiszemelt típusokból és ez is rajta van, mert régen is nagyon tetszett , főleg “ Suzuki “ kék színben . :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13258) Qru válasza Luck Dragon (#13257) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amugy nekem meg a Kizashi volt meg a listamon. Cserelhetnenk. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#13259) Luck Dragon válasza Qru (#13258) üzenetére

Emlékszem rá , kérted , hogy osszam meg veled a tapasztalataimat ami ugye meg is történt . Majd ha jól emlékszem annyit mondtál rá , hogy még egy sokat fogyasztó autó nem kell , mert már van egy .

Szívesen cserélnek , de rég nincs már meg , sokáig egy 2017-es Dacia Logan DCI-t hajtottam (céges ) utánna , így akkor megváltam az autóimtól , mert fölösleges volt.
Most munkahelyet váltottam , így autóm sincs ezért is keresgélek. :)
Nem követtem a használtautó piacot es úgy voltam 1M-ig valamit vadászok , aztán Hahu-ra felmentem es szembesültem a valósággal es újra tervezés lett a vége :( :D

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13260) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

nekem közben nem válaszol a szerelő srác, aki regélt anno az ECU programozóról, aki kiírja a szekunder levegős kört, többek között. ismertek ilyet, akihez érdemes vinni?

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13261) Qru válasza Luck Dragon (#13259) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah de akkor meg parhuzamos uzemeltetesben gondolkoztam most meg mar a cseren. Kene a nagyobb csomagter gyengebb autot meg nem szeretnek.

#nincsbennetarcsi

(#13262) Qru válasza Parci (#13260) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Talan akinel Jorus megiratta az Obk-t?

#nincsbennetarcsi

(#13263) Luck Dragon válasza Qru (#13261) üzenetére

Nem maradsz a márkán belül , Outback? :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13264) Qru válasza Luck Dragon (#13263) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eleg dragak de igen egy 2.5-os Outback jo lenne. Forester SH 2.5-t arultak, az 171 lo gyarilag az lenne a legjobb de hamar elkelt. De mar kinombam Accordot is neztem. Honda azert lenne preferalt mert van a csaladban es jo szerelom is van hozza.

#nincsbennetarcsi

(#13265) Parci válasza Qru (#13262) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

közben dyno projektet mondják többen is, ők pont programozásban itt is előkerültek már legutóbb, hogy nagy ászok. ha nem reagál a srác, felhívom őket. közben egy tipp hári/hace-ra is jött.

[ Szerkesztve ]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13266) czanga válasza Qru (#13256) üzenetére


czanga
őstag

Köszi. :) Rengeteg dolog van vele amit meg akarok csinálni, mert engem zavar, de műszakilag ez az egy dolog volt egyelőre, kopp kopp kopp amit problémának hívnék.
Szép lassan, ahogy az ultra vékony tárcám engedi.

Haspáncél jó dolog, bennem is bennem van, hogy egyszer véletlen felakadok valahol, aztán a műanyag karter védő mit sem ér majd. Nagybátyámnak a BC Legacy Turbo alatt volt egy carbon, de azt nincs pofám elkérni, pedig jelenleg meg se merem mondani milyen célt szolgál. :D

(#13267) Qru válasza Parci (#13265) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Dyno jó, az nem kókány sufnituning cég.

Közben találtam egy egész jó leírást a szekunderlevegős rendszerről: [link]

#nincsbennetarcsi

(#13268) Qru válasza czanga (#13266) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

+10-12 kg, nem nehezítem így is kevés a tarcsi az enyémben. ;] Amúgy ha leér inkább a hasa ér le nekem nem az orra. Terepre meg nem megyek vele.

#nincsbennetarcsi

(#13269) Parci válasza Qru (#13267) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

aha, köszi. hát igen, 650 usd a pumpa, 2 x 250 usd a két szelep, és akkor van még a többi. és nem tudom, hogy utána meddig jó. :(

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13270) Qru válasza Parci (#13269) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha gyari sokaig. De en tuti nem koltenek ra. Ha mernek is emissziot muszakin azt meleg motornal teszik, ez meg csak hideginditas utan megy par percig.

#nincsbennetarcsi

(#13271) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

na, mentünk ma 75 km-t, volt benne pomáz-esztergom, meg pilisszentlászló, meg földút, meg minden is:
- az automata megy, vált, szerintem oké, kop-kop
- az út első felében nem kopogott, kotyogott semmi
- az út második felében megint eléggé kopogott. alulról jön, és nem is biztos, hogy hátulról, néha úgy éreztük, hogy inkább pont alattunk van

de tök fura, hogy 35 km-t mentünk előtte úgy, hogy meg sem szólalt... :U

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13272) Qru válasza Parci (#13271) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nézzen alá a szerelő de ha nem hátulról jön akkor aztán pláne passzolom, hogy mi lehet...

#nincsbennetarcsi

(#13273) MasterMark válasza Qru (#13272) üzenetére


MasterMark
titán

Vagy kardán, vagy valami triviális hővédő lemez hozzáér valamihez. :DDD

Switch Tax

(#13274) Qru válasza MasterMark (#13273) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kardánnal ritkán van gond elsőre inkább vmi hővédőre tipelnék. De ez nem egy átlagos Subaru, itt bármi lehet. :DDD

Enyémen közben meglett a kuplung és szervó olajcsere. Olyan mint újkorában, finoman puhán jár mind a kettő.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13275) Parci válasza MasterMark (#13273) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

az emlékeim szerint ilyen szar, zörgő hangot ad. ez inkább fémes ropogás, kopogás. na mindegy, a lényeg, hogy nem a csomagtartó volt, mert azt pöpecül megcsináltam pótkerekestül, mindenestül.

közben viktort is ajánlották ecu programozásra.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13276) Jorus válasza Parci (#13275) üzenetére


Jorus
nagyúr

Középről jövő zörgés nálam ez volt.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13277) Parci válasza Jorus (#13276) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

az oké is, de ez nem hőfüggő és nem zörgő hang. majd csak megtalálják.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13278) Qru válasza Jorus (#13276) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Részemről Háry vagy Viktor. Neked Viktor közelebb van helyileg.

#nincsbennetarcsi

(#13279) Acheron


Acheron
őstag

Úgy látszik, ez a tavaszi fáradtság és zajok ideje, nálam is előjött pár napja valami ordenáré fémes súrlódó hang, egyértelműen a futóműből - határozottan a kerék fordulatszámától függően változott az intenzitása. Kanyarokban, illetve fékezéskor megszűnt, de egyenesben, különösen a gázt elvéve rettenetesen zavaróra erősödött. (persze minek elvenni a gázt, ugye...) Nemrég volt elöl és hátul tárcsa és betét cserélve, nem igazán jöhetett szóba túlzott kopás, egyébként is alig fut mostanában.
Ma megjárta a szervizt, kitakarították a fékeket. és eltűnt a szörnyű hang. Az viszont aggasztó, hogy nem találták meg egyértelműen az okát, sem látszódni nem látszódott semmi belógás, sem felemelve - megforgatva nem adta elő a műsort, és bemarás, berágódás nyoma sincs sehol.
De a lényeg, hogy végre ismét (a maga módján) csendesen fut.

(#13280) Qru válasza Acheron (#13279) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Fogyasztas hogy all? Mennyit eszik? Mar van hosszutavu tapasztalatod is.

#nincsbennetarcsi

(#13281) Acheron válasza Qru (#13280) üzenetére


Acheron
őstag

Vegyes használatban (~35% pálya, 40% országút, 25% város) 11 liter között (kihasználva az adottságait, de nem ész nélkül száguldozva). Óvatosan talán 10 alá lehetne vinni, de az nagyon öreguras, ahhoz még van pár évem.
Pályán is kb 11 liter között hozza a Miskolc - Budapest - Miskolc távot (óra szerint 150), belevéve a kis belvárosi autózást (tavaly sokat jártam fel Szentendrére, akkor nézegettem)
Mostanában alig jár hosszabb úton (HO -ból tolom javarészt), főleg városi utak vannak, így inkább 13 - 14 körül alakul a rövidtávú átlag. Ellenben csak 1 - 2 havonta egyszer kell tankolni a havi 3 - 4 helyett, így bánja kánya, mennyit eszik :)

(#13282) Qru válasza Acheron (#13281) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Teljesen jo, palyan az enyem is siman beveri a 11-et. Varosban is. Es azert nem egy kavehaz a ket auto...

#nincsbennetarcsi

(#13283) Acheron válasza Qru (#13282) üzenetére


Acheron
őstag

Nincs is rá panasz. Néha belegondolok, hogy eladható lesz -e pár év múlva ilyen fogyasztással ebben a nagy elektromos forradalomban - de a következő gondolatom mindig az, hogy - ki akarja eladni?
Annyira szerethető autó a maga kis bumfordiságában is, hogy nem szívesen válnék meg tőle. A minap a helyi pékség előtt egy A6 Avant Quatro -val érkező úriember szólított le (miután láttam, hogy hosszan méregeti), hogy nem eladó -e, milyen régen keres ilyet (igaz, mint kiderült ő valójában a 2.5 modelleket nézegette), de sajnos ( :N ) ki kellett ábrándítanom.
Egyébként épp most néztem, jövő hét után szerdán lesz öt éve, hogy nálam van - meg kell lepnem valamivel. :DDD

(#13284) Qru válasza Acheron (#13283) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elektromos autozas gyerekcipoben jar, ezzel boven raersz foglalkozni majd 10 ev mulva (se). Foleg itthon, ahol a fejlesztesek sehol nincsenek. Az atlagember meg uj Suzukit se nagyon tud megfizetni, nem hogy ertelmes hatotavu villanyost.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13285) Luck Dragon válasza Qru (#13284) üzenetére

10 év múlva még mindig látom magam előtt az 1-es Swift-et (ami kettes) meg az F Astrákat hazánk útjain . :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13286) Qru válasza Luck Dragon (#13285) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Simán, főleg amilyen szigorú a műszakiztatás itthon. :D

#nincsbennetarcsi

(#13287) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

na, viktort felhívtam:
- kb. 150e ft a programozás, ez akkor all inclusive :), bár a 150-es szívón sok mozgástér nincs. ehhez ők is hívnak valakit, mert a 2.0 szívó "hitachit" nem tudja ő programozni
- ők meg ledugózzák a hengerfej felé az utat, hogy később se tudjon gond lenni

azt mondta, hogy még jobb is lesz, mint volt, ne aggódjak, full megbízható és tartós megoldás.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13288) Luck Dragon válasza Qru (#13286) üzenetére

2.0 motorhoz társított automata váltó kerülendő ?

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13289) czanga válasza Parci (#13287) üzenetére


czanga
őstag

A Viktor az Húber úr? :) (csak érdekel, nem tudtam, hogy ha ők, hogy szoftveresen is hozzányúlnak)

(#13290) Qru válasza Parci (#13287) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor mi akadálya a rohamnak?! :))Hajrá! Kb 10-15%-ot tudnak rádobni a 150 lóra, sztem a 160-165 meglesz, amit az előző generációs 2.0i motorok is tudtak gyárilag.

#nincsbennetarcsi

(#13291) Qru válasza czanga (#13289) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen.

#nincsbennetarcsi

(#13292) Qru válasza Luck Dragon (#13288) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ősi 4 gangos hidrodinamikus váltó, nem lesz vele rakéta de ha volt benne cserélve az olaj nagy gond nem lehet. Bár Parci pont most szvíott ezzel a fajta váltóval egy közepesen kiadósat.

Manuális nem játszik egyáltalán?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13293) czanga válasza Qru (#13291) üzenetére


czanga
őstag

Na az jó. :K Jófejek nagyon, és értik a dolgukat.

[ Szerkesztve ]

(#13294) Parci válasza Qru (#13292) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

egyelőre jónak tűnik, és ha így marad, akkor egy 100 ezer forintos elektronika tisztítás (a többi 55 ezer a váltóolaj és szűrő cseréje) nem olyan horror. a szekunder levegős hülyeség drágább lesz... :U

csináltam ma videót (= a hang miatt) a csattogásról, itt van.

[ Szerkesztve ]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13295) Qru válasza Parci (#13294) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jo de a szekunder kiiras ertobbletet is hoz az meg netto nyereseg. :K

Videot meg nem neztem meg majd ha gepele kerulok.

#nincsbennetarcsi

(#13296) Parci válasza Qru (#13295) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

így, hogy ha nem arra költök, akkor a szelepekre kéne, már nem is fáj annyira :DDD
(viktor szerint amúgy a szelepek ritkán romlanak el, a motor kormolja össze azonnal újra)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13297) Qru válasza Parci (#13296) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kill it with fire. :K Kivancsi vagyok mennyivel lesz erosebb a process utan.

#nincsbennetarcsi

(#13298) Parci válasza Qru (#13297) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

szerintem most is a váltó fogja vissza, de hátha erősödik :)

viszont most lerakom, amíg nem jut el viktorhoz, mert akkorát üt időnként ez az x-akta kopogás alul, hogy érzem a lábamnál. és eleve mintha néha hátulról hallanám, néha meg alattam. recseg-ropog-üt-kopog.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13299) Qru válasza Parci (#13298) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen az olajkavaros automata sokat elvesz. Nem veletlenul tertek at a cvt-re (sokkal jobb a hatasfoka).

#nincsbennetarcsi

(#13300) Luck Dragon válasza Qru (#13292) üzenetére

Köszi :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.