Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14201) Qru válasza Lacerta (#14200) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pára/víz kicsapódás?

#nincsbennetarcsi

(#14202) Lacerta válasza Qru (#14201) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nem, amikor nagy víz van, és lassan megyek, akkor csinálja. Kell neki egy kis idő, amíg elkezdi, aztán utána meg megint egy kis idő, amíg abbahagyja, mikor már nem akkora a víz. Ha tudok gyorsabban ( 50+ ) menni, az is elmulasztja.
Mintha valamilyen kerékszenzor lenne a ludas. De a VDC nem villog.

(#14203) Qru válasza Lacerta (#14202) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, pedig ABS jeladóra egyből kéne tiltania. Nem tudom van-e értelme ezeket pucolgatni... :F

#nincsbennetarcsi

(#14204) Lacerta válasza Qru (#14203) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nem fékez, hanem a kormányszervót rángatja. És balra. De csak amikor halad az autó, álló helyzetben nem.
Egyelőre szóltam a szerelőmnek, hogy amikor már elég jó idő lesz hozzá, hogy a fűtésemet végre megcsinálja, akkor arra is nézzen rá pls.

[ Szerkesztve ]

(#14205) Qru válasza Lacerta (#14204) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De akkor a chcengine-nek is kéne világítani nem csak a VDC-nek. Ez kavart meg. :D

#nincsbennetarcsi

(#14206) Downsampling


Downsampling
senior tag

Sziasztok!

Na, a sok akksis dolog után jönnék gumisproblémával...

Még december elején írtam, hogy amint felkerültek a téligumik az autómra (2006-os Impreza Outback 2.0), nagyon érezhetően túlkormányzottá vált. Érdekes módon én a hóban is nagyon jól elboldogultam a tavaly, 2023 áprilisában újonnan vásárolt, azóta kb. 5000 kilométert futott Vredestein Ultrac nyárigumikkal, amiknek mellesleg nagyon jó a tapadása vizes úton (és csendes). Cserébe az utóbbi napokban azt tapasztaltam a már határesetnek mondható, 2019-es (de nem kopott, max. 80-85 százalékos, még igen jó profilmélységű) Barum Polaris 5-ökkel, hogy főleg vizes úton erősen csúsznak. És a túlkormányzottság még erősebb lett. Két héttel ezelőtt volt belföldön egy kb. 500 kilométeres főleg nem autópályás autózásom, szinte végig szemerkélő esőben, ahol nagyon sok bosszúságot okozott az autó - de inkább a gumik. Olyan helyeken csúsztam meg (mintha egy hátsó kerekes autót vezetettem volna), ahol sosem gondolnám.
Na, most a hétvégén, február 24-én lemegyünk Horvátországba egy bő hétre. Ha csak oda mennénk, akkor már most rakatnám vissza a nyári gumikat, ugyanis náluk csak ajánlott a téli gumi, de mivel még határellenőrzés sincs, így semmilyen formában nem lenne probléma. De lefelé Mostart is érintjük, ott töltünk két napot, így Bosznia is játszik. Ami kevés autópályával, és elég sok (nem vészes) szerpentines útszakasszal jár. Náluk kötelező a téli gumi. Viszont a mostani és a várható hőmérsékletek szerint semmi nem indokolja a téli gumit. Eső viszont lehet bőven. Na és ez a bajom: pont esőben nagyon kaki a Barum téli-szett, és pont esőben nagyon jó a nyári Vredestein. Nem mellesleg a két garnitúra között fogyasztásban van egy liter különbség a nyári javára, de ami a pláne, hogy a téli annyira zajos, hogy 100 km/h felett nem hallom a kocsiban a zenét, és beszélgetni sem nagyon lehet. Olyan mind hangra, mind viselkedésre ez a Barum-szett, mintha műanyagból lenne. Szerintem jóval keményebb, mint az egyéves Vredestein nyári, ráadásul a sok barázda is inkább árt a tapadásnak, meg a zajnak, illetve a fogyasztásnak.

Ti mit tennétek? Mondjuk azt vegyük ki a pakliból, hogy a bosnyákok elvileg még vissza is fordíthatnak a határról, de útközben is büntizhetnek. Viszont nagyon cseréltetném vissza nyárira a gumikat...

(bocs, hogy hosszú voltam...)

(#14207) Qru válasza Downsampling (#14206) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem lep meg a Barum gyorsan öregszik cégeseken is azok voltak de hamar kukázva lettek és váltottunk Semperitre.

Nem tudsz kölcsönkérni vkitől egy télit erre az időszakra? Vagy mivel kukás a téli és úgyis venned kéne vegyél most...

#nincsbennetarcsi

(#14208) Downsampling válasza Qru (#14207) üzenetére


Downsampling
senior tag

Alapvetően rühellem a mi klímánkon a téligumit. Nincs létjogosultsága. Nem az Alpokba készülök - így miért tegyek fel egy esőben és száraz körülmények között minden szempontból rosszabb gumit, legyen az bármilyen márkájú, típusú téli? A legtöbb ország téligumikra vonatkozó szabályozása régi és elavult. De pl. lásd Svájc, aminek a területe minimum 90 százalékban hegyvidék, nincs kötelezően előírva a téligumi, csak ajánlások, illetve bizonyos útszakaszokra vonatkozó előírások. Vagy ilyen Olaszország, szintén csak a kijelölt útszakaszokon kötelező novembertől áprilisig. Mert ők már léptek. Ha nincs hó, akkor nincs tél (megjegyzem, ha csak a fékutat nézzük, akkor is jobb a nyárigumi akár mínusz 10 fokban is).
A Barumot örököltem az autóval, a nyárit is, de azt azonnal kukáztam, és vettem helyettük újat. Viszont mivel márciusban mindenképp meghirdetem a Subarut, én már erre téligumit nem akarok venni.
Télit meg akkor sem kérnék kölcsön, ha lenne kitől kérni, inkább M+S jelzésű négyévszakost. Ahogy írtam: a téli minden körülmények között kevésbé biztonságos, többet fogyaszt (kb. 1 literrel) az autó és piszkosul zajos az amúgy eléggé csendes utasterű Subaru. Minden körülmény alatt azt értem, hogy az előrejelzések szerint az egész útvonalunkon nem lesz még éjszaka sem 4-5 foknál hidegebb sehol, nappal pedig 13-17 fokokra számíthatunk, ellenben elég sok eső lehet, ahol korcsolya a Barum téli. (de általában a legtöbb téli). Szivassam magunkat és érezzük végi kevésbé biztonságosnak az utazást?

(#14209) Qru válasza Downsampling (#14208) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egyetértek, az elmúlt bő 10 évben 4S-t használok. Amire kell nekem bőven elég. :K

Max nem engednek be a bosik. Ami azért necc...

#nincsbennetarcsi

(#14210) Parci válasza Downsampling (#14208) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

az esetek 99%-ára igazad van és persze bosszantó egy külön szettet tartani az 1%-ért. viszont amikor 1% van, akkor qrvára kell az a téli gumi. soha többet nem akarok hóban bután csúszkálni a nyárin...

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14211) Qru válasza Parci (#14210) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mondjuk ti azért mentek síelni is, oda azért karcsú lenne egy 4S gumi. De ide városba bőven elég. Sőt még a Mátrába is elég a 4S. Csak időben kell cserélni mert ugye egész évben fent van gyorsabban öregszik, mint egy évszakos gumi ami fél évet a pinyóban szinyel.

#nincsbennetarcsi

(#14212) Downsampling válasza Parci (#14210) üzenetére


Downsampling
senior tag

Abban az 1%-ban nem megyek autóval utcára. Mellesleg ez nem 1%. 365 napból az idén kb. 3 nap volt valamilyen szinten (éppen hogy csak) havas az út. Az esővel éppen hogy feláztatott, még amikor a por keveredik a vízzel, na az a legcsúszósabb a jég után - ilyenkor egy jó nyári sokkal többet ér, a téli viszont ilyenkor a legrosszabb!!!
Jégen pedig? Majdnem tökmindegy!

(#14213) Downsampling válasza Qru (#14209) üzenetére


Downsampling
senior tag

De, azzal beengednek. Nem téli gumi kell sehova, hanem M+S jelzés és a "hegyet" szimbolizáló jelzés. Ez pedig a mai 4S gumikon rajta van.
[link] itt van egy cikk, hogy hol és milyen szabály van. Egyre inkább terjed, hogy nem kötelező a "téli", ellenben bizonyos útszakaszokon igen és/vagy legyen nálad hólánc.

(#14214) Downsampling válasza Qru (#14211) üzenetére


Downsampling
senior tag

Mi nem járunk síelni, a párom utálja a havat, messziről kerüljük az ilyen helyeket... :)
Mi ide a házunk mögötti nagy szántásra járunk Subaruval élvezkedni... :D
Amúgy tengerhez járunk és érdekes módon, két évvel ezelőtt a december végi Zadari kiruccanásunk idején még a horvátoknál is szabály volt a téli gumi, anno a párom Yarisával mentünk, mert azon volt 4S gumi, mivel én itthon nem voltam hajlandó feltenni. Viszont azóta a Horvátországban is csak ajánlott, már nem kötelező.
A dilemmám egyszerűbben: legyek birka szabályt követő és csak a bünti elkerülése végett menjünk télivel, viszont autózzunk sokkal kevésbé biztonságosan (ismerem azt a boszniai útvonalat, nem egy nagy kihívás, de élvezetes, kanyargós. Mostar mellesleg Bosznia legmelegebb területe télen-nyáron). Vagy kockáztassam a büntit és inkább az esőre készülve válasszam az egyik legjobb nyári esőgumit?

(#14215) Qru válasza Downsampling (#14213) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Rajta bizony én már 4S gumival vettem a Bubi-t és azóta is csak 4S volt rajta. Sőt annyira meggyőzött, hogy a Hondán is lecseréltem 4S-re a szezongumikat.
Mi rendszeresen járunk fel a Mátrába és eddig a 4S-el + awd-vel sem volt baj felfelé. Lefelé már vt, hogy megviccelt... :DDD

USA-ban vannak 3 évszakos gumik is (All Weather vs All Season) azokon csak M+S jelzés van. De ezt csak érdekességként írtam le.

Bevállalnám a nyárit. De a döntés nyilván a tiéd...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#14216) Downsampling válasza Qru (#14215) üzenetére


Downsampling
senior tag

...én is a nyárira hajlok. Ha egyedül mennék, tuti. Inkább győzködném adott esetben a rendőrt. Csak a párom, meg rohadt szabálykövető, ő ott fog zizegni a fülembe... :)

(Mellesleg, ha a napi középhőmérsékletet vesszük, szerintem már most +7 Celcius felett vagyunk - mondjuk én ezt a 7 Celsius fokos szabályt mindig hülyeségnek tartottam...)

(#14217) Qru válasza Downsampling (#14216) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Átlag 7 fokot én is, inkább egy minimum hőfokot kellett volna megadni.

#nincsbennetarcsi

(#14218) Downsampling válasza Qru (#14217) üzenetére


Downsampling
senior tag

Nem tudom...
lehet, hogy semmi értelme a hőfokoknak (lásd, egy nyári gumi száraz úton -10 fokban is jobb fékutat produkál mint a legjobb téli).
Amit viszont nem értek, hogy miért nem foglalkozik semmi azzal, hogy egy gumi bizony öregszik... Egy 5 éves téli lehet, hogy már keményebb, mint egy 3 éves nyári (lásd az esetemet). Nem tudom, hogy erre ildomos lenne-e szabályt hozni, mert az megint kegyetlen marketingkampányoláshoz juttatná a gumigyártókat, de ez a most van, biztosan nem oké...

(#14219) Qru válasza Downsampling (#14218) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha jól tudom az Osztrákoknál 6 évnél régebbi DOT-al nem megy át műszakin a kocsi. Vmi ilyet itthon is be lehetne vezetni... :K

#nincsbennetarcsi

(#14220) Downsampling válasza Qru (#14219) üzenetére


Downsampling
senior tag

...csak ezzel meg az a baj, hogy nem a műszaki vizsga alatt fog az árokba borulni/csúszni...

(mellesleg nagyon gáz ma is a PH, visszaolvastam pár hsz-m, és csoda, hogy értelmezni tudtátok... :D )

[ Szerkesztve ]

(#14221) Parci válasza Downsampling (#14212) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

síkvidéken full fölösleges, az biztos. ami a 3 napot illeti: az egyiken keresztbe lecsúszott a kocsi a beállón, a másikon határeset volt, hogy feljön-e az utcában. de csak az itthoni télre én is pazarlásnak érezném, így azért egy osztrák szerpentint nem akarnék nem télivel megjárni, mert adott esetben a télivel sem adrenalinmentes :DDD

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14222) Downsampling válasza Parci (#14221) üzenetére


Downsampling
senior tag

Ezzel nincs is semmi baj! Teljesen egyet értek. Ahova kell, oda kell.
Na de ide? Városba, meg 15 fokos februárba? Meg a mediterrán éghajlatú tengerpartra?
Ellenben esőben nagyon sz@r a vízelvezetése a téligumiknak, könnyebben felúsznak vízen, arról nem beszélve, hogy rosszabb fékutat is produkálnak.
Na mindegy, bocsánat, hogy kimérgelődtem magam... :R

(#14223) Parci válasza Downsampling (#14222) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

tényleg nincs már tél itthon, ezzel meg én értek egyet. ijesztően meleg volt egyébként ez a február, minden létező rekord meg is dől megint. az utóbbi években december elején van egy hét hideg, esetleg 2-3 cm hó, aztán annyi.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14224) Qru válasza Downsampling (#14220) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ott azért nem dívik csak a műszaki erejéig feltenni egy jó/megfelelő gumit. Bár amilyen ütemben költözünk ki lassan de. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#14225) Qru válasza Downsampling (#14222) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Már a Mátrában sem nagyon van hó. Pár éve még hamar kiderül kinek milyen patent a hajtáslánca és a gumija. Nálunk a telken (Mátra) csupa olyan autója van a szomszédoknak ami felmegy hóban is a dűlőúton (Forester SH, Forester SJ, Jimny, Vitara Allgrip, SX4 Allgrip, V60 AWD, Superb 4x4). Az első árokba borulás után kötöttem ki én is a Subaru mellett. Ehhez képest már kb ott is kuriózum ha nem csak mutatóban esik hó.

#nincsbennetarcsi

(#14226) Jorus


Jorus
nagyúr

Érdekes koncepció - Blobeye EZ30-cal.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#14227) MasterMark válasza Jorus (#14226) üzenetére


MasterMark
titán

Sok szerencsét itthon forgalomba helyezni... :DDD

Switch Tax

(#14228) Qru válasza Jorus (#14226) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Rossz oldalon van benne a kormány de azért kipróbálnám. :D

#nincsbennetarcsi

(#14229) Downsampling válasza Qru (#14228) üzenetére


Downsampling
senior tag

Ahova költözünk, ott nagyon is jó helyen van az a kormány :)Ezért is kell eladnom a mostani Impreza Outbacket...

Engem inkább az zavar, hogy nem kombi és hogy túl sok a paci benne - pláne az 50 literes tank fényében... :D :D

(#14230) Qru válasza Downsampling (#14229) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

50 lityi az karcsú valóban, az enyém megkapta a Legacy 65-ös tankját de még azzal sem vmi hatótáv bajnok...

#nincsbennetarcsi

(#14231) kenguru99 válasza MasterMark (#14227) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Az Uk-ban sincs papírozva:

(#14232) Qru válasza kenguru99 (#14231) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor a honositas sem jatszik... Bar mindegy is mert a UK nem EU.

#nincsbennetarcsi

(#14233) Downsampling válasza Qru (#14232) üzenetére


Downsampling
senior tag

Elviekben nem gond, ha UK-ból való az autó: ha EURO-6-os, akkor itthon bárki forgalomba helyezheti. Na persze, ez a motor nem EURO-6-os (EURO-3-as), így viszont az helyezheti forgalomba Magyarországon, aki UK-ban a tulajdonosa volt (mondjuk hazatelepülő). Rengeteg ilyen autót hirdetnek (pl. Facebookon), én is tervezek így vásárolni autót, konkrétan egy EURO-5-öst.

A kenguru99 által mutatott képernyőmentésen őszintén nem tudom, mit látunk.
Én ezt találtam:
Vagyis az autónak van 2024 májusáig érvényes MOT-ja (műszakija) Angliában, a jármű ott regisztrálva is van (ennek ellenkezője fura is lenne, mivel angol rendszám van rajta a fotókon). Csak TAX nincs befizetve és esetleg nincs rajta UK biztosítás. Ettől még itt, az EU-ban közlekedhetnek vele (ha pl. kötött rá valamiféle átmeneti biztosítást), vagy elhozta tréleren. De az angliai tulaj, akinek a nevére regisztrálva volt simán forgalomba helyezheti Magyarországon.

Amúgy, ha valaki vissza akarná vinni Angliába, ott még egyszerűbb lenne a helyzet: átírás nincs náluk (az csak egy adminisztratív akármi), mivel Angliában volt már regisztrálva, nem kell regisztrálni (ezzel 55 font spórolható), májusig van MOT rajta (amúgy meg ha lejár az kb. 45-50 font (sokszor csak a fele, mert állandóan akcióznak - de mondjuk egy ilyen autónál kötekedhetnek is, pl. a világítás miatt - akkor legyen 60 font). Ami a lényegesebb, be kell fizetni a TAX-ot (de egy új tulaj még ezzel az autóval is fél évig közlekedhet TAX nélkül), viszont mindenképpen kell rá biztosítás, aminek az összege nagyon sok mindentől függ...

De ez az autó semmiképp sem zsákutca sem itthon, sem UK-ban.

[ Szerkesztve ]

(#14234) MasterMark válasza Downsampling (#14233) üzenetére


MasterMark
titán

Pont azt írta hogy nincs belepapírozva, a te képeden is a gyári motor látszik.

Amúgy Euro 4 lehetne gyári állapotban, de így megfújva, meg más injektorokkal, meg megírva, valószínűleg semmibe nem fér bele.

Switch Tax

(#14235) Downsampling válasza MasterMark (#14234) üzenetére


Downsampling
senior tag

Igen, abban igazatok van, hogy a gyári motor szerepel benne (Anglia nagyon laza ezen a téren) - de a gyári motor EURO-3. Ez rajta is van a dokumentumon. Mondjuk ez a legkevesebb, hogy EU-3 vagy 4.

Ez az autó, ha nem is magyar rendszámmal, de forgalomba helyezhető, a kérdés az, hogy ki mit akar vele?

(#14236) Qru válasza Downsampling (#14235) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igazi funcar, nyilván használni, meg parádézni vele a Redsun Fest-en.

#nincsbennetarcsi

(#14237) Downsampling válasza Qru (#14236) üzenetére


Downsampling
senior tag

Nem nagyon mennék bele, mert sok nem legális elemet tartalmaz, de igazi iparág épült arra, hogy Angliából behozott autókat hogyan műszakiztatnak, papíroznak úgy, hogy mondjuk az autó fizikálisan nincs ott, ahol éppen az adott vizsga, ellenőrzés történik. Az angol rendszer (megspékelve azzal, hogy EU-ba kerül onnan egy autó) sok visszaélésre ad lehetőséget. Szóval, nem kell nagy trükk, csak megfelelően járatos ember az angliai járműügyintézésben, s lényegében minden megoldható. Ami egyébként már zűrösebb, hogy miként lehet oda visszajuttatni egy eredetileg angol járművet, aminek már lejárt mindene, pláne, ha már a tulaj is más. De tudok olyat, aki ezt is megoldja.

Csak egy apró adalék: UK-ban regisztrált járművek igen nagy számban úgy kapják meg az évente újítandó MOT-ot, hogy nem is tartózkodnak az országban, vagy minimum meg sem jellennek fizikálisan a műszaki bázison. Ez Angliában közismert...

(#14238) Qru válasza Downsampling (#14237) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

És még az itthoni vizsgarendszert szídjuk... :o

#nincsbennetarcsi

(#14239) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

újra rádugtam az akksit a töltőre, 12,6 voltról indult :( és 13,2 volt lett a vége. nem tudom persze, hogy ez az aldis töltő mennyire jól mér stb.

és ez egy december közepén vett új rocket cucc, amivel rögtön mentem egy 650 km-t ausztriába és vissza. azóta csak rövidebbeket (párat), most meg újra töltőre tettem. nem valami jó...

[ Szerkesztve ]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14240) Qru válasza Parci (#14239) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sok rövid út nyírja rendesen. Egy indításnyit kraftot majd 20 perc alatt tölt vissza a generátor átlagosan.

#nincsbennetarcsi

(#14241) Parci válasza Qru (#14240) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

azért az egyik rövid út 2x25 km volt stb. rohadtul nem vagyok elégedett. kétszer arrébb állsz a kocsiddal és kuka az akksi? nemá.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14242) Qru válasza Parci (#14241) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem kell túlfélteni, használd. Nem hal meg az olyan gyorsan.

#nincsbennetarcsi

(#14243) Lacerta válasza Parci (#14241) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Két dolog nyírja ki az akkut ( na jó, nem kettő, de jellemzően ez a kettő az oka ), az egyik a mélykisütés, a másik meg a nem teljesen feltöltve tárolás.

A kétszer arrébb állsz a kocsiddal az nagyságrendileg 1-2Ah, ha utána nem mész vele, vagy nem töltesz rá, és úgy áll, ez az 1-2 Ah elvész végleg. Ha sokszor arrébb állsz, akkor összeadódik a veszteség.

(#14244) Downsampling


Downsampling
senior tag

Sziasztok!

Na, tegnap késő este hazaértünk a Bosznia-Horvátország 8 napos kirándulásból. Ahova végül nyári gumival mentünk el, s ezt nagyon nem bántuk meg. 10-12 fok alatt még éjszaka sem volt hidegebb sehol, ellenben sok eső volt, főleg odafelé (autópályán és a boszniai hegyekben is, főleg Szarajevó után egészen Mostarig. Ott aztán több mint 24 órán keresztül esett úgy az eső, mintha dézsából öntötték volna, miközben nem volt hidegebb 15 foknál. Horvátországban is voltak esős napok, bőven...).
A lényeg, imádtam az autót és sajnáltam azokat, akik főleg a szerpentines utakon kínlódtak a téli meg 4S gumikon. Sem útközben, sem a határokon senki nem csesztetett bennünket a gumi miatt, a bosnyákok amúgy is tök jó fejek voltak (ellenben a horvátokkal, akik Boszniából menet Horvátországba félreállítottak minket - értitek, EU-s ország az EU-s polgárokat, miközben a bosnyákoknak sehol semmi bajuk nem volt velünk -, mondván, biztosan cigit meg alkoholt csempészünk. ezért át kellett túrniuk a bőröndöket. Aztán meg a párom hátizsákját csesztették, hogy miért van benne 4 doboz IQOS cigi (azért, mert elszívja), meg gyógyszerek (fejfájásra, megfázásra orrcsepp, meg C-vitamin).

Az autó szakasztól függően 8,5-9 litert fogyasztott, pályán 130-140-es tempóval, amúgy pedig hegyi szerpentinen. Ez kva jó szerintem. Nulla probléma mellett (ezt azért írom, mert ugye közel 360 ezer kilométer van benne, meg hát csak 18 éves). Ja, nem mellesleg a bosnyákoknál durván 150-160 forinttal olcsóbb a benzin mint nálunk, de a horvátoknál is olcsóbb jóval - mindezt úgy, hogy a normál 95-ös is csak E5-ös.

Ja, és most már nem csak én sajnálom, hogy el kell adnunk az öreg Impreza Outbacket (napokon belül hirdetem), a párom is. Nagyon imádta ő is ezen az úton. (Trogirnál átmentünk egy szigetre, amit keresztül-kasul bejártunk, néha murvás-földes úton, ezt egy normál személyautóval nem tettük volna meg, pláne nem szemerkélő esőben).

[ Szerkesztve ]

(#14245) Qru válasza Downsampling (#14244) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A fogyi az teljesen ok, az enyém is kb ennyit eszik. Nyomtunk egy Bp-Debi-Bp kört autópályán és 9,35 lett a vége.
Jah ezt az E10-et csak itt nyomják, Szlovénok és Szlovákok 95-öse is E5.

Azért basztattak mert ilyen jó hírünk van a nyagati(as) országokban. Havert az osztrákok szívatták, még az EÜ doboz lejáratát is megnézték (én is gyorsan kicseréltem, frissre). Végül nem találtak rajta fogást és elengedték.

#nincsbennetarcsi

(#14246) Downsampling válasza Qru (#14245) üzenetére


Downsampling
senior tag

Na, akkor egy kérdés, kis közvéleménykutatás:

Ugye Impreza Outback megy eladásra (elsősorban a mérete miatt - nagyobb autóra lesz szükség -, másrészt a kora, illetve a sok kilométer miatt).
Mivel mégsem biztos a Skóciába költözés, az viszont igen, hogy külföld lesz a végállomás, balkormányosban is gondolkozni kezdtünk (illetve a párom rám bízza), én meg ugye Subaru felé hajlok, s egyre inkább ő is imádja.
Max. 2,2-2,5 millió forintot adnánk ki (azért ennyit, mert egy nagyon szép, jó állapotú egyterű, kombi, vagy SUV jobbkormányosban ennyiért már beszerezhető akár 2013-2016-os évjáratban is). Nyilván balkormányosban idősebb autót kapunk ennyiért...
Subarunál maradva, szerintetek
1. Legacy Outback
2. Legacy kombi
3. Forester
2006-2008 kapható-e ennyiért megbízható állapotban (lehetőleg mindegyiknél automata előnyben), természetesen szívó benzinesben gondolkozva (Forinál esetleg maradhat a turbó :) )

Illetve a párom meglátta hirdetésekben a Tribecát... Tudom, H6, 3 liter, meg 245 ló, meg kva nagy. Meg hát ugye a fogyasztás... (ezekről ő ugye nem tud, nem is érdekli, de azért fogja szívni a fogát, ha tankolni kell - de imádja a nagy dögöket). Szóval neki nagyon bejön fotókról, viszont még jómagam sem ült ilyenben, tehát fogalmam sincs. A beltere tetszik, kívülről, khm, én még emésztem... A Levorg nekünk még elérhetetlen, az XV is kicsit drága még, ráadásul kicsi is.

Én leginkább Outbackre hajlok... de a legtöbb a 2,5-ös motorral van (vagy esetleg a régebbiek H6-tal), amit a benzinkútig imádnék csak...

Ha 2,5 millás határ nem elég a megbízható autóhoz, akkor szerintetek meddig kéne nyújtózkodni. Volvo V70 (igaz nem összkerékkel) van már 2,2-ért 185 pacis dízellel 2007-2008-as évjáratban...

Köszi! :K :R

(#14247) Petester válasza Downsampling (#14246) üzenetére


Petester
senior tag

Ha Tribeca, akkor a 3,6-ost érdemes venni, a 3.0 gyenge abba a nagy kasztniba. 3,6-os nem fogyaszt többet, de legalább sokkal fürgébb is.

Nekünk 3. gen 2006-os 3.0 OBK van. Belül ez sem tágas, ellenben pakoló rekesz sincs elég, mi mégis szeretjük, 3 gyerekkel még pont elég. Még... :U A legnagyobb még csak most lesz 10, így lehet hamarosan váltanunk kell. Ha ezen a vonalon maradtok én inkább facelifteset keresnék (Subaruklub honlapján talán ott van még Petko cikke róla, hogy mik a különbségek). Bontott alkatrész is több hozzá, hála a megkotlott dízeleknek. ;]
A 4. gen OBK viszont már sokkal tágasabb, 2,5-es motorral már talán ki lehet fogni elfogadható állapotot ennyiért.

(ó\_!_/ó)

(#14248) Qru válasza Downsampling (#14246) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jaaj hát szia, üdv a világomban! Ugyanezen törpölök én is. :D
Kéne majd vmi nagyobb verda és Forester/Outback vonalat nézem (telek miatt kéne a hasmagasság, most cseszhetem az überAWD-t, mert leér az első bakháton az alja).

XV nem nagy, ellenben drága és gyenge, ezért kiesett. A benne lévő FA20 motor eleve 2014 előtt bajos, után elvileg a már javított lehúzógyűrű miatt kevésbé hajlamos enni az olajat. FA20DIT szintén bajos motor, pedig egy Forester turbo tetszene. Az EJ25-ben az utolsó henger gyűrűje tud letapadni/lefőni. A SH Foriban az EJ257 motor... Azt nem kell bemutatni gondolom.
A mostanitól nem szívesen ülnék át gyengébbe de minél inkább utánaolvasok, annál inkább kiszeretek a márkából. Még az MPI befecsis FB25 ami jó motor (GDI verzió már kokszolódik) de az megint a költségkereten túl lévő OBK-ban van csak. FA16DIT köszi nem, kisturbóst sem szeretnék és még drága is a Levorg + földszintes ugyanúgy mint az enyém.

Tribeca az mondjuk valid, csak vegyél mellé egy benzinkutat és abban a 3 literes moci is szeret hengerfejesedni, meg a láncra is érdemes ránézni azért.

Szóval részemről +1 szavazat a Volvóra. Ismerősi és családi körben is van (S40 D5, S60 D5 és XC60 D5 is), nagyon jó kocsik.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#14249) Downsampling válasza Petester (#14247) üzenetére


Downsampling
senior tag

Petester, Qru:

(A feleségemet a cége Skóciába próbálja kicsábítani az ottani irodájukba (ami nagyon nem lenne ellenünkre), de a dolgok elakadtak vhol, illetve elég körülményes a vízum, meg minden egyéb miatt. Így maradt Európában a cég központja Hágában (Hollandia), illetve Spanyolország - mert itt vannak nekik még irodáik - ami amúgy röhej, mert távmunkában dolgozik, de ennek ellenére a többi uniós országban nem dolgozhat többet évi 165 napnál legálisan.
A lényeg, hogy mivel a Skócia kezd megdőlni, így kezdünk balos autót nézni. Nekünk nem család miatt kell nagy, hanem egyrészt a nagy távolságú költözés miatt, illetve bármelyik ország is legyen a háromból, 1500 kilométer alatt nem ússzuk meg (rossz esetben 2400 km), márpedig időnként 3-4 havonta a hazautazást (a gyerekek még itthon tanulnak, stb.). Szóval inkább nagy utazó autót keresünk)

Nálam az előzőek miatt leginkább az OBK lenne a nyerő, de félek, hogy a 2009-től gyártott 4. gen már nem férne bele a keretbe. De nekem nincs bajom a 3. gennel sem...
A 3 (vagy 3,6) literes motor főleg autópályán azért még talán 10 liter környékén tartható, ezt bevállalom. Akár Tribeca, akár OBK. Az Outbackbe nem rakták a kétliteres 165 lóerős motort? Csak a sima Legacyba?

Amúgy van egy jobbos nagyon fullos Volvo V70 D5 215 lovas, 2013-as évjáratú, minden földi jóval. Ebben már nem a régi DPF rendszer van/volt. 2,1 millió... Imádnám. Mellesleg 6 litert fogyaszt átlagban. Átlagban. Mentem vele, nagyon fincsi. Mondjuk nekem is hiányzik a hasmagasság, meg kicsit lágy, na meg elsőkerekes 440 Nm-rel... De ha mégsem kell a jobbos autó? Viszont jobbosban egyelőre a Volvón kívül értelmeset nem találtam.

(#14250) Qru válasza Downsampling (#14249) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De ha utazós autó akkor dízelt néznék, ami miatt a Subaru élből ki is zárható. Viszont az egyéb dízel ellen (pl Volvo) meg az szól, hogy nyugaton egy csomó helyen van behajtási korlátozás a régebbi dízelekre.

Ha ragaszkodsz a benzineshez, akkor 3 literes H6 jó választás bár lehet ahhoz is hozzá kell nyúlni (HF tömítés és lánc csere). Az mk4-ben EJ25 van, az hajlamos a kopogásos égésre és az olajevésre (mind a kettő drágán orvosolható hiba), Illetve ellene szól a CVT váltó is, ami nem olyan tartós mint a sima hidrós váltó és drágán is javítható. De ha találsz mk4-et a széria végéről akkor abban FB25 motor van ami kb a legjobb/legtartósabb Subaru boxer motor. Mondjuk ha nem 0W20-al volt használva akkor az is eheti az olajat. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.