Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13901) Qru válasza Jorus (#13897) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Onjelolt nepper arulja. Varja a madarat... :N

#nincsbennetarcsi

(#13902) Jorus válasza Parci (#13900) üzenetére


Jorus
nagyúr

Azt én is kiszúrtam. Nálam minden ülés patikára lett rántva, meg kb. minden, ami bőr. Vicces, az ára, annak fényében, hogy 7 éve vettem az enyém 2.2-ért, amikor még "csak" 10 éves volt, most meg már 17 az eladó példány.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13903) Parci válasza Jorus (#13902) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

vannak ilyenek, azt hiszik, hogy azért, mert szép, akkor az már drága veterán autó. de ez még nem is szép. :DDD

más: nyírőék 5 hónapja (!) hozzák a szekunder levegő villanymotort. szerintem ez már örökre megoldatlan marad.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13904) Qru válasza Parci (#13903) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hívogasd őket, hátha megunják és tényleg beszerzik...

#nincsbennetarcsi

(#13905) Parci válasza Qru (#13904) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

most már ez megy... szerintem is ötször elfelejtették stb.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13906) Lacerta válasza Lacerta (#13883) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Na ez szép.
Küldött egy cikkszámot, hogy ilyet szerezzek bele. :(((

(#13907) Qru válasza Lacerta (#13906) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bontott nem jatszik? Bar az is kitudja milyen allapotban van. Markaker. Nem lesz olcso.

#nincsbennetarcsi

(#13908) Lacerta válasza Qru (#13907) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Valószinűleg az van benne most is.

Közben gugliztam egy sort, találtam alin és ebayen is.
Az alis verhetetlenül olcsó, de nem biztos hogy be merném vállalni, ha jó is, mire ideér bármi történhet vele, és nincs rá 15 napos szállítás. Ez 18e lenne postával, áfával.
Az ebayen találtam egy német eladót, onnan 27e szállítással. Új az is, sztem valszeg nem pont ugyanez a kínai cucc ( kicsit mások a méretek ), de mégiscsak EU-n belüli vásárlás, és ha sz*r, jobban az asztalra tudok verni.

(#13909) Lacerta


Lacerta
aktív tag

Juteszembe.
Villanyfűtés.
Találtam 3 féle elektromos fűtőradiátort is. Két kisebbet ( jobbos / balos ), és egy nagyobbat. Elvileg mind Foriba való. Ezek hol vannak helyileg? Fűtési rendszer robbantott ábrán nem találtam.

(#13910) Qru válasza Lacerta (#13908) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Alit en se eroltetnem. :K

#nincsbennetarcsi

(#13911) Qru


Qru
MODERÁTOR

Subaru Crosstrek e-Boxer 2023 bemutató: [link]

#nincsbennetarcsi

(#13912) czanga


czanga
őstag

Azóta nem történt semmi úgymond az ügyemben. egyedül talán annyi, hogy telefonáltam egyet:

"Visszahívott telefonon maga Hári László a Hace Car vezetője. Nagyon rendes volt. Elmeséltem neki hogy mi a helyzet és látatlanban azt mondta hogy szerinte nem lesz henger fejes az autó, de ez csak megérzés. Megkérdezte hogy nyomja ki a vizet a kupakon át, mondtam hogy nem. Elmondtam neki hogy mire hazajöttünk nem nyomott ki magából vizet, illetve csak akkor jött ki víz mikor a folyadék indikátoros tesztet csináltam az autón, de az oké ugye, mert ha nincs rajta a kupak valamerre tágulni fog a folyadék. Azt mondta hogy 2 l-es blokkból ő még nagyon ritkán látott hengerfejest, és kérdezte hogy van-e fűtés az autóban mindkét oldalon, illetve a ventilátorok beindultak amikor hazaértünk pl. mert könnyen lehet, hogy egy rossz termosztát a probléma, vagy pedig el van tömődve a radiátor vagy valamelyik fűtőcső. Illetve mondta hogy az hogy felugrál a mutató maxra hőfok jelző az könnyen lehet egy szar szenzor vagy kontakthiba. Ezenkívül azt mondta még, hogy az tudnom kell hogy GC/GF szériákkal csak állapotfelmérés után foglalkoznak, mert a nagyközönségnél van sok annyira rossz állapotban lévő autó nagyon sokat el sem vállalnak.

Illetve a henger fejezést önmagában nem vállalják. Mindenképpen motor felújítás lenne akkor hogyha az a gáz, mert mondja hogy olyat nem szeretne és ezért nem is vállalják másképp: mert mi van ha két hét múlva le csapágyasodik az autó és visszajön hozzájuk. Ez viszont költségben 1,5-2 millió Ft nagyjából.
Az eredeti kérdésre pedig azt mondta, hogy csak a henger fejezés önmagában 600 - 700 000 Ft." - Van benne nyelvtani hiba, akkor bocsánat, gyorsan lediktáltam a telefon jegyzettömbjébe a dolgokat a beszélgetés után.

Illetve annyit tudtam még meg, hogy Victory Motorsnál egy ismerősöm érdeklődött egyet egy csatornán át, és azt írták neki, hogy álltalánosságban hengerfejezés síkolással olyan 1M körül van.

Autóban közben a hideg (is) végleg kivégezte az akkut, szóval rendelnem kell ma egyet, aztán intézek barátokkal egy kis vontatósdit, mert lábon nem merem elvinni. Persze azt még ki kell találnom, hogy melyik legyen a választott szerviz.

Őszintén szólva nem sürget semmi, az autó nem megy sehova, de nyilván amiatt halogatom, mert nincs kedvem foglalkozni ezzel, szembenézni azzal, hogy nagyobb gond is lehet mint sem egy szenzor hiba stb stb, de igyekszem nógatni magam az ügyben. :U

(#13913) Qru válasza czanga (#13912) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Reális ár a blokk felújításra. :K Reméljük csak szenzor hiba lesz.

#nincsbennetarcsi

(#13914) Parci válasza czanga (#13912) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

add meg azért az esélyt neki a kisebbik hibára. nálam is másfél milliós váltó javításnál jártunk már fejben, amikor aztán a seibiko megcsináltatta az olajban úszó elektronika pucoltatásával 150e ft-ért összesen (olajcserével együtt).

mellesleg tegnap először átraktam sport módba a váltót :U, mert megint úgy éreztem, hogy hideg van és "ellustult". na, sportban működik úgy, mint az xtrail működött alapból kb., szóval ott valahogy hamarabb reagál a gázra, nincs az a hoooooosszzzzzzúúúúú spét, hogy nyomod, semmi, nyomod, semmi, nyomod, semmi, nyomod... majd felpörög.

úgyhogy sport az új normál. valószínűleg csak elszoktam már egy ennyire sz.rul (de mindenki szerint atom megbízhatóan) működő automata váltótól. öreg darab.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13915) Qru válasza Parci (#13914) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A tiéd már Euro5, sztem azért halott a pedál kezelése D-ben. A CO2 tesztet meg nem S-ben végzik... :D

#nincsbennetarcsi

(#13916) Parci válasza Qru (#13915) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

na látod, ez eszembe sem jutott, de szörnyű, nyomod a gázt és nem történik semmi. mindegy, marad S-ben, úgy már elfogadható.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13917) czanga válasza Parci (#13914) üzenetére


czanga
őstag

Igen, sajnos nem a pozitivitásról vagyok ismert ilyen helyzetekben. :D

Azt nem tudom viszont kikhez vigyem. Lehet felhívom Viktorékat is, ha van idejük elmesélem mi a helyzet, hogy mondjanak valamit, és az alapján talán könnyedebben döntök, vagy épp nem.
Nem az, hogy nem bízom VM-ban, vagy Hace Car-ban, mert sokaknál bizonyított már mindkettő, és tényleg nem feltételezek rosszat senkiről sem, csak nem szeretnék egy motor szétkapásos költségbe belefutni, ha nem aztán nem is az a gond. Szóval, hogy ki legyen tesztelve rendesen, stb.

Viszont ez a következő lépés, mert mi már megnéztünk mindent amit tudtunk, és nincs nagyon tovább, illetve így használni se merem.

Mák, hogy tél van, amit helyből utálok, így nem nyomaszt a dolog, hogy az autóval nem megyek sehova épp. (A tökéletes hóautó VS a hülye tulaj esete... :DD :DD )

(#13918) Qru válasza czanga (#13917) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A sózás miatt én se szívesen veszem elő rossz időben. De hétvégén már fel volt sózva az M0 és az M2 is. Bezzeg ezért nem verik magukat a zöldek. ;]

#nincsbennetarcsi

(#13919) Lacerta válasza Lacerta (#13909) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Azt meg tudja valaki mondani, hogy az elektromos segédfűtő radiátor mikor működik?
Erre gondolok.

(#13920) Qru válasza Lacerta (#13919) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha jol tudom csak egy bizonyos hofok alatt kapcsol be de amugy passz...

#nincsbennetarcsi

(#13921) Lacerta válasza Qru (#13920) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Kíváncsi lettem volna, hogy milyen módon lehet letesztelni, hogy műxik-e, vagy egyáltalán nekem észre kellene-e vennem, ha igen.

[ Szerkesztve ]

(#13922) Lacerta válasza Lacerta (#13908) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Behúztam végül ebayről a német eladótól a radiátort, utazik.
Nagyon remélem, hogy okés lesz.

(#13923) Qru válasza Lacerta (#13922) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na cool. Vagyis hot. :DDD

Majf irj rola myen lett vele.

#nincsbennetarcsi

(#13924) Lacerta válasza Qru (#13923) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Majd megkérdem az asszonyt, neki fúj most hideget. :D
Nekem az ülőlap nem fűt, de már azzal is puhítom a srácot, kezd rá hajlani hogy megcsinálja a radiátor után azt is. :DD

(#13925) Qru válasza Lacerta (#13924) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ezért jó a fapados, abban nincs ami elromoljon. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#13926) Downsampling


Downsampling
senior tag

Adta magát reggel a "mai jócselekedet":
A párom autóját vittük szervizbe 9 óra körül, aztán visszafelé a Nagykőrösi úton, a város felé, havas, de inkább latyakos-jeges felületen (mikor kiszálltam, a túrasportcipőben majdnem dobtam egy hátast) egy Sprinter orral benne az árokban, a 4-5 melós, akik utaztak benne, próbálták a reménytelent: kitolni. Hátsókerekes, amik ráadásul lényegében a levegőben voltak. Kérdeztem, van-e kötelük. Volt.
A srácok finoman hülyének néztek, hogy "ezzel akarod kihúzni?", amit még a párom sem nagyon akart elhinni. "Próbáljuk meg, végülis adjunk egy esélyt, hogy a mindkét irányban vagy egy kilométeres sor végre el tudjon indulni".
A srácokat kértem, hogy azért segítsenek a Sprintert elölről megtolni, mert az Impreza Outbackkel lényegében csak derékszögben, az úton tudtam megpróbálni kihúzni.
Nem mondom, hogy könnyen, de sikerült, persze használtam a "felezőt is", elvégre szimpla szívó kétliteres, 125 lóval, kevés nyomatékkal.
Az viszont meglepett, hogy az Outback első kerekei mennyire pörögtek, lényegében a hátsó kerekek tapadtak igazán. Ja, és nálam még a nyári szett van fent... :B
Amúgy is egész úton, minden kereszteződésben azt éreztem, hogy az autó túlkormányzott, erősen. Ez normális? Én régebben nem ezt tapasztaltam az Imprezától, igaz azok STi-k voltak - azok az orrukat tolták.

Szerintem most jön még a java az utakon, mert már ónos eső-eső esik. Valszeg jó sokan törik magukat össze ma.
Azért ti is vigyázzatok! ;)

(#13927) MasterMark válasza Downsampling (#13926) üzenetére


MasterMark
titán

Nem normális, de nyárigumival mire számítottál? :DDD

Switch Tax

(#13928) Qru válasza Downsampling (#13926) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A tekintetben normális, hogy valamennyi nyomatékot juttat mindig az első kerékre is és ha az is sok akkor az pörögni fog. Az enyém pl minimum 20%-ot ad előre akkor is ha ott 0 a tapadás.

Amúgy rendes vagy, hogy segítettél nekik. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13929) Downsampling válasza MasterMark (#13927) üzenetére


Downsampling
senior tag

A kérdésem inkább arra irányult, hogy az STi-nek , esetleg már a WRX-nek is más a hajtása? Elöl pl. lehet, hogy van sperr?

.

(#13930) Downsampling válasza Qru (#13928) üzenetére


Downsampling
senior tag

Egy ismerősöm húzott ki hasonló módon pár éve egy Blob Impreza kombival egy mentőautót, gondoltam, ha neki összejött, ez is menni fog... :) Neki mondjuk 4 évszakos volt fent.

Amúgy azt jól tudom, hogy ezeknél a régebbi Subaruknál (az enyém 2006-os Impreza, de még Blob) alapból 50-50 százalék az első-hátsó tengely közti nyomatékeloszlás? Ezt tudja némileg befolyásolni a középső viszkokuplung? Vagy teljesen nem vagyok képben?

Amúgy tényleg olyan volt vele autózni, mintha hátul lenne egy diffizár, vagy minimum egy sperr, de elöl meg semmi. Olyan volt, mint egy hátsókerekes, amitől én lepődtem meg a legjobban. Mert én azt vártam, hogy az orrát fogja tolni.

(#13931) Qru válasza Downsampling (#13929) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

STi-ben hátul van csak sperr gyárilag. WRX-ben ugyanaz a nyitott difi van mint az normál polgáriban is (legalábbis a 2008+ Imprezában).

De neked sztem a nyári miatt tette ki a seggét, mert ott gyengébb a tapadás és az úszik el előbb. Ma pont a céges Mercivel mentem délelőtt az is 4matic és az is a seggét tette ki.

#nincsbennetarcsi

(#13932) Qru válasza Downsampling (#13930) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, 50-50 alapból és ezt tudja módosítani a középső részlegesen önzáró diffi (sport és a terepes modellekben hátra is raktak sperrt, mert ha gáz van úgyis hátra tolja a kraftot). Nálam pl 80/20-20/80 között tudja osztani a nyomatékot. De a régebbieknél ez 90/10-10/90 volt. A legújabbak már alapból 60/40 osztásban mennek és azt tudja módosítani 50/50-re (és ennyi nincs nagyobb mozgásterük). :(

#nincsbennetarcsi

(#13933) Downsampling válasza Qru (#13932) üzenetére


Downsampling
senior tag

:R :R :R

(#13934) Downsampling válasza Qru (#13931) üzenetére


Downsampling
senior tag

Anno a 4matic nagyon leszerepelt, még a BMW XDrive-jához képest is.

Igen, azt sejtem, hogy nyári most ma reggel, erre a pár órára nem volt szerencsés, de így jött össze. Szintén gyári felniszetten van a téli, de...

...mert pár óra, és jobb lesz megint a nyári gumi, ugyanis ha minden igaz, két napig esni fog az eső (hangsúlyozom, szerintem, bár igen sok műszeres mérést is végeztünk). Nyilván nem extrém használat mellett, nem a magas kanyarsebességre törekedve. De jobb vízkiszorításban, fékútban, stb. Rengeteg tesztet csináltunk, még mínusz 5 fokban is több métert vert a nyári gumi fékezésnél a télire. Amíg nincs hó, latyak, addig jobb. Viszont ilyen extrém körülmények az elmúlt években egy-két alkalommal fordultak elő pár órára - Magyarországon. Nyilván, ha felmennénk a Mátrába egyet élményautózni a hóban, akkor felmenne a téliszett. De enélkül évek óta csak akkor rakom fel a télit, ha a külföldre megyünk (ami jellemzően tengerpart), s akkor is duzzogva, mert semmi nem indokolja, csak a környező országok előírásai. Tavaly december végét Zadarban töltöttük, 15-20 fokban, de a párom autójával mentünk, mert azon négyévszakos van. Amikor már lent voltunk, akkor láttam, hogy a horvátok többsége sem használ téli vagy négyévszakos gumit... Miért is kellene olyan körülményekhez?

(#13935) Qru válasza Downsampling (#13934) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem 4 evszakos van, az sosem jo. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#13936) Parci válasza Qru (#13935) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

a zoén nekünk is, tényleg nem :DDD

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13937) czanga válasza Qru (#13935) üzenetére


czanga
őstag

Na szép, pedig jól rábeszéltél odaát: WINK, WNK. :DD

(#13938) Downsampling válasza Qru (#13935) üzenetére


Downsampling
senior tag

Ez nézőpont kérdése. A párom Yarisán az van, de inkább nyári mintára hajazó. Abszolút egy szabálykövető, nem extrém sofőr, aki 99 százalékban városban közlekedik, éves szinten 5-6 ezer kilométert. Minek neki más?

Anno a németeknél jöttem rá, hogy van valami ebben a 4 évszakos dologban: Mosel völgye. Július-augusztus. Kora reggel a Mosel feletti dombokon, 400 méteren 2-3 fokos hőmérséklet, ködös-párás időben, elég nyálkás út. Aztán délután 3-4 óra körül meg 35-40 fokos kánikula. Naponta kétszer meg nem kényelmes gumit cserélni.

Legyünk őszinték: mikor volt utoljára itthon tényleg tél. Olyan igazi, havas, meg csonthideg? 2013 márciusában? Az is csak egy-két napig... a 7 fokos szabály pedig semmiféle tudományon nem alapul. Az egy marketinges fejéből pattant ki (szó szerint).

Mellesleg gumi és gumi között óriási különbség, én általában a jó minőségű, ha úgy tetszik prémium gumikra gondolok...

Ja és ha mondjuk tükörjég egy ónos eső utáni lefagyáskor, akkor meg úgyis szöges gumi, vagy lánctalp. Vagy maradjunk a seggünkön.

A téli garnitúrát az előző tulajtól örököltem. De ha egyszer nem leszek lusta, s lesz durván 120-150 ezer felesleges forintom, lecserélem prémium 4 évszakosra. Azzal mehetek külföldre november után is. Mi nem járunk síelni, s ahogy néztem az elöbb az Adrián körben jelenleg is 14-15 fok van, délebbre még ennél több is. S ott este sem megy 8-10 fok alá.

Fájdalmat érzek, amikor téli gumin kell gurulnom a 10-15 fokos aszfalton, akár még esőben is, amikor sokkal jobb a víz elvezetése, vízen futása a nyári gumimnak, cserébe a téli miatt minimum egy literrel nő a fogyasztásom.

(#13939) Qru válasza Downsampling (#13938) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Vicc volt, 10+ éve 4S gumit használok elégedetten. Amire kell az autó nekem arra elég egy jó 4S gumi. :K A Hondán is az van meg Subin is.

#nincsbennetarcsi

(#13940) Downsampling válasza Qru (#13939) üzenetére


Downsampling
senior tag

:C
Ez tényleg az én, szubjektív véleményem: pont a Subaru az az autó, ami egy jó 4 évszakossal bármikor oké!

És senkit nem akarok a nézeteimre téríteni (amiket mondjuk nem szubjektíven alakítottam ki, hanem valós, objektív adatok alapján), mindegy, ki hogy gondolkozik (téli vs nem téli), legyen tudatában az autója képességeivel (beleértve a gumikat), de főleg azzal, hogy milyen időben autózik, és legyen észnél.
A mai hosszú tengelytávú Sprinter furgon valszeg téli gumival is eldobta volna a seggét és az árokban kötött volna ki azzal hátsókerékhajtással (mondjuk szerintem abban méretben nem is létezik téli, esetleg csak offroad minta).

(#13941) Parci válasza Downsampling (#13940) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

abszolút hely- és felhasználásfüggő tényleg. az alföldön eszembe nem jutna a cserebere a mai telek mellett. itt szentendrén az utcán sem triviális megállni és/vagy feljönni, ma azért már csúszkált a zoé a 4 évszakossal. de mondjuk ez még kezelhető, a síterepre viszont nem szívesen utaznék el téli nélkül. olyankor még az is nagyon érződik a tapadásban, hogy új téli szett vagy akár csak egy éves.

és ja, mindentől függetlenül ismerni kell a kocsi viselkedését és ahhoz megválasztani a sebességet. mentünk már el dobogókőre úgy, hogy 15 centi hó volt az úton, a forester meg az árokban. gondolom azt hitte, hogy mindenvivő kártyája van.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13942) Qru válasza Downsampling (#13940) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amikor vettem a kocsit 4S gumi volt rajta. Mondom ok, gyorsan lerúgom és veszek rá rendes gumikat. Aztán telt-múlt az idő és rájöttem, hogy amire nekem kell arra bőven elég a 4S is. Így aztán újra 4S gumit vettem és újra... :K

#nincsbennetarcsi

(#13943) Downsampling válasza Parci (#13941) üzenetére


Downsampling
senior tag

Főleg az összkerekes autósok felejtik el, hogy megállni is tudni kell, ott meg mindegy, hogy AWD, 4WD vagy 2WD - pontosan ugyanannyira fog fékezéskor tapadni, mint mindenki más.
Pont pár napja kimentünk a párommal egy frissen szántott, jól felázott szántóföldre, mondván mivel az autója hosszabb ideig szervizben lesz, meg kell tanulnia vezetni a Subarut. Próbáltuk rendes úton, de nagyon nem ment neki a gáz-kuplung használat induláskor (nem hibáztatom, világéletében elsőkerekes autót vezetett, és kezdetben ezzel én is küzdöttem). A laza talajon jóval egyszerűbb volt. Bele is lendült, kezdte élvezni, nyomta neki. Igen ám, csak meg is kellett állni... Na, akkor jött az, hogy szépen csúszott tovább az autó, majdnem mint a tükörjégen. Amitől annyival volt csak jobb, hogy a laza talaj azért fogta kicsit az autót.

(#13944) Qru válasza Downsampling (#13943) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jártam úgy, hogy télen hóban a Mátrában jött a kanyar. Megyek lefelé 1-es motorfék. De elkezdett így is nagyon gyorsulni (felező jól jön ilyenkor is a nagyobb áttétel jobban fékez). Jött egy enyhe kanyar én meg okosan ráléptem a fékre... :DDD ABS darál a kocsi meg megy egyenesen a kanyar közepe és az árok felé. Szerencsére volt annyi fineszem, hogy gyorsan húztam egy kettest és adtam egy kis gázt. Szépen betapadt és az árok szélről vissza tudtam kormányozni az útra. Na ott azért lejött rólam a keresztvíz...

#nincsbennetarcsi

(#13945) Parci válasza Qru (#13944) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

na igen, ilyenkor viszont szívás a motorfék

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13946) Downsampling válasza Parci (#13945) üzenetére


Downsampling
senior tag

Az utóbbi években főleg vezetéstechnikai trénerként (is) dolgozva, elég sok érdekességet láttam, és sok rosszul beidegződött hülyeséggel találkoztam.
A motorfék csúszós úton sem rossz megoldás, de mellette mindig legyen finom lábfék. A legcifrább dolgokat ilyenkor a "robotváltók" (automatikus kapcsolású) váltók tudják kreálni: sokszor durván dobálják vissza a fokozatokat, ami csúszós úton nem szerencsés. Mivel ilyenkor amúgy is az első és legfontosabb szabály, hogy minden mozdulat (fékezés, kormánykezelés, stb.) legyen a lehető legfinomabb.
Sajnos még 2000 után is gyártottak sok olyan típust, amiben az ABS kis sebességnél (5-10 km/h) nem old ki. Pedig ez törvényi előírás. Ilyen kicsi sebességnél ugyanis már nem elsősorban az irányíthatóság a cél, hanem a teljes megállás, tipikus példa erre pl. Honda HR-V (ami képtelen a teljes megállásra csúszós úton, mert az ABS mindig dolgozik), vagy az első Merci A-osztály.
A Subaru ez esetben is ad még pár lehetőséget, ahogy azt írtátok is. A kérdés viszont az, hogy vajon a 2006-os Impreza Outback ABS-e leold-e kis sebességnél? Mert szerintem nem. És ez pont a múltkori szántóföldes élményünkkor volt tapasztalható. Hogy ez típus hiba, vagy egyedi, azt nem tudom, de ez nem oké.
Illetve tegnap láttam egy Legacy kombi hirdetést, ahol írta az eladó, hogy a központi diffi nem működik az autóban. Azt már nem tudom, hogy ez mit jelent, de azt is írta, hogy ennek ellenére működik a 4x4. Ez elgondolkoztatott... Vajon tegnap azért éreztem többször túkormányzottnak az autóm, mert nálam is lehet valami probléma? Ugyanis nem minden esetben volt túlkormányzott, volt amikor brutálisan tolta kifelé az orrát...
:F

(#13947) Qru válasza Downsampling (#13946) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"A kézi váltós Impreza alapesetben 50-50%-ban oszt nyomatékot az első és a hátsó tengelyre. A központi differenciálművet viszkókuplungos differenciálzárral egészítették ki, így csúszós kanyarokban stabilabb marad az autó. A négyfokozatú automatával szerelt Imprezában a nyomatékot elektronikus vezérlés osztja előre-hátra."

Ha csak a viszkókuplung szállt el akkor van továbbra is összkerékhajtás csak nem tudja módosítani a nyomatékosztást, marad fixen az 50/50-es elosztás.

#nincsbennetarcsi

(#13948) Lacerta válasza Downsampling (#13946) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Én a saját Forimból tudok kiindulni, nekem teljesen semleges kanyarban.
Amikor elkezd kicsúszni, akkor az egész kaszni megindul oldalirányban, sem az orrát, sem a farát nem teszi ki, és ez motorfékkel is igaz.
Azt nem tudom, mekkora szerepe van ebben a VDC-nek, és mennyi a jó súlyelosztásnak.

(#13949) Downsampling válasza Qru (#13947) üzenetére


Downsampling
senior tag

Köszi! :R
A Lega, amiről írta a tulaja, egy H6-os, de kézi váltós.
Ha mondjuk nálam is ugyanez a helyzet, akkor az szerintem nem olyan rossz, hogy marad egy 50:50 elosztású AWD. Viszont ez is okozhatja, hogy egyszer túlkormányzott, egyszer alulkormányzott... elméletben, szerintem - de lehet, hogy teljesen rosszul gondolom.

Amúgy egészen tegnapig nálam még olyan nem fordult elő, hogy kerék megcsúszott, vagy kipörgött. És inkább mindig egy picit túlkormányzottnak éreztem az autót, de nem úgy, mint egy sima hátsókerekest. Még ezzel a picit magasabb kasztnival és ballonosabb gumikkal is elég brutál kanyarsebességeket tudtam elérni (hogy ennek mennyi értelme van/volt, azt inkább hagyjuk... :B :B ) azzal, hogy nagyobb sebességgel mentem be mondjuk egy derékszögű kanyarba, amit úgy a kettes és az egyes fokozat határán lehetett bevenni. A kanyar közepe tájékán egyszerűen elrántottam a kormányt, amire az autó úgy reagált, hogy a hátulját befordította. Probléma megoldva. Erre amúgy azért szoktam rá, mert a legtöbb kettes fokozatú kanyar az Impreza Outbackkel inkább egyes fokozat, a kettesnél túl alacsony már fordulat, nyomaték meg nincs, berángat, és sokszor éreztem a kuplung szagát is. Most már ilyenkor vagy nyomok neki egy "fél kettőt" a felelővel, vagy berántom, bedobom a kanyarba. :B :D

(#13950) Jorus válasza Downsampling (#13946) üzenetére


Jorus
nagyúr

Sima 2006-os OBK-nál alacsony sebességnél (meg nem mondom, mi a határ) nincs ABS, ezt többször volt alkalmam kipróbálni.
Szintén sima OBK-nál nagyon markánsan érezhető a hajtás módosítása, ha betapadnak a kerekek, fullos AWD-fíling, ha elpörögnek, akkor kvázi RWD-vé válik, picit csúszósabb úton is simán keresztbemegy padlóra.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.