Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Türelem rózsát terem.
Néztem neked egy tiszta városi fogyit, klasszik pesti kavargás semmi extra forgalom, normálisan közlekedve úszva az árral: 10,35.
Bár nálam kb firdítva megy minden, az 5W40 olajjal kevesebb a fogyim és E10-ből is kevesebbet kér mint E5-ből. Franc se érti...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
nekem ez a 10,8 ilyen szentendre-pilisszántó és hasonlókból jött össze. magyarán jórészt lehetett jól menni, de volt benne sok fel-le.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Hungaria, Hegyalja ilyenekkel jott ossze nekem de nem dugozassal.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Voltam emil frey alkatrészeseknél, nem volt olajszűrőjük.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Kauffernál vettem Mann Filter olajszűrőt, az is teljesen jó. Vagy Mahle az is jó (Viktor azt tett fel olajcserekor).
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Direkt gyárit akartam, voltam ma zsu-ban is meg kaufferben is, meg rendeltem is filterabc-ből a héten, de direkt nem rendeltem olajszűrőt, mert mondom biztos lesz majd gyári az emil freyben.
Holnap mehetek bárdiba vagy valahova ahol tartanak raktáron mann-t, vagy mahle-t.
Amúgy Mahle van fent most nekem is, mert eddig mindig rendeltem az olaj mellé, meg be is mentem gyáriért, de múltkor nem volt kedvem emil frey-ben szenvedni.
Van még a garázsban egy ócska Filtron, de azt nem tenném inkább fel.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Filtrontól van azért lejjebb, annyira nem kritikusan vacak, ha más nincs felpattinthatod azt is. Am levegőszűrőből használtam már Filtront.
Olajból milyet vettél?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Hát továbbra se tetszik, és nem is olyan mint a gyári. Itt voltak róla képek, ez még az ami megvan...
ECO-nergy 5W30 lett, fura hangja van szerintem az ECO-lite 5W30-cal a motornak, de lehet csak beképzelem, vagy semmi köze nincs hozzá. Most majd kiderül.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Óóó pedig pont Eco-Lite-ra akartam váltani...
Az a Filtron valóban nem túl meggyőző.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Na majd olajcsere után akkor megírom hogy változott-e. Mert egyébként az ECO-lite specifikáció alapján jobban tetszik.
Az X-cess-en is gondolkoztam. Szörnyű ez az olajválasztás.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Eco-Nergy volt az enyémben teljesen oké volt de ledobtam 5k km után (akkor még csak API SL minősítése volt nekem meg SM kell), semmi különöset nem tapasztaltam. Eco-Lite nekem is a specifikációk miatt tetszik. X-Cess-t meg Viktor rakta bele a vezérléscsere kor, feldícsérte nagyon aztán következő cserénél is azt kapta. Ha nem muszáj nem mixelgetem az olajokat.
De jah amúgy szörnyű.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Az ECO-nergy most is API SL szerintem, de majd megnézem mi van ráírva.
Amúgy itthon az X-cess csak 5W40-ben van, de USA-ban létezik 5W30-ban is. Azon gondolkoztam hogy esetleg lehetne szerezni, de nem nagyon találtam.
Switch Tax
Petester
senior tag
Eco nergy van nekem is benne. 3k km után szoktam tölteni utána, annyi futás után megy le a.minimumra a szint.
Olaj szűrőt ne sajnáld. Majdnem duplájára ment fel az ára.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Akkor offos, SM kell minimum vagy ILSAC GF4. Akkor maradok az X-Cess-nél. Egyedül talán nagy hidegben volt kicsit zajosabb de ugye ez 5W40 előtte meg 5W30 volt benne...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Mert állandóan tiltáson járatod, az a baj.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Nem akartam hengerfejezésre vinni utángyári szűrővel, nehogy valami ruppótlan jött-mentnek higyjenek, de lehe aztán abból se lesz semmi…
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Mahle nem ruppótlan. Azt mehet fel nyugodtan.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Még hideg motorral, kilinccsel előre az első sarkon is...
Márk: ha gyári van rajta, akkor meg látják hogy semmi se drága, lehúznak majd mással.
Amúgy mennyit romlott az állapota? Kinél fogod megcsináltatni?
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Mashogy netto benzinpazarlas menni.
Nalam nincs fogyas de ugye az enyem meg kb bejaratos.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Qru
MODERÁTOR
Sztem ezt az EF-t ne eroltesd. Nekem most Elring alatet van a Kaufferbol.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Mindenképp be kellett mennem, mert eltört pár speciális műanyag elem ami elől a grillrácsot tartja.
Meg vettem pár patentot a lökőshöz 8 ezerért…
Megrendeltettem a cuccokat, meglátjuk értesítenek-e. A leeresztőcsavar amit 4 éve rendeltünk, arról azóta is jön az értesítés…
Switch Tax
MasterMark
titán
Nem romlott, ugyanolyan.
Nem mondtam, de tavaly volt időpontom hacecarba aztán előtte egy héttel azt mondták bocsi mégse. ¯\ (ツ) /¯
Azóta nem foglalkoztam vele.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Nem is draga, egy db ablakmoso speicniert vmib4k-t fizettem anno. A geptetohoz ket muanyag ful rogziti ellenoldalrol, na az egyik fulet vhogy sikerukt eltornie valamelyik szakinak.Mukodott de csalen allt es zavart. Most meg az, hogy nem teljesen egyforma a szinuk de ennyiert nem veszek meg 1 db-ot.
Meg nem tudom az elozo tulaj, hogy hasznalta de lejart a kuplung pedalgumija. Abbol is vettem egy ujat (az legalabb nem vt draga).
#nincsbennetarcsi
egy jó egymilliót le kéne faragni az árából, de a kocsi pengé(nek tűnik)!
(lehet, hogy felhívom és megkérdezem, hogy hogy kell a victory motorsnál szervizelni egy kocsit... )
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Es ebben mar az FB25 motor van ami az egyik legjobb konstrukcio. Itt a cvt (lehet) a gyenge pont, azon kivul patent.
Ha lenne ra lovem, mar nem lenne.
Victory is elment a Hace iranyaba, csak a konnyu lovet szeretik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
felhívtam nyírőt, hogy mi a rajz a szekunder levegő villanymotorommal, "hűűű, de jó hogy hív, kint van a kollégáknál, teljesen elfelejtettem stb."
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Na akkor csak megjon mar vegre.
#nincsbennetarcsi
ma felment a nyári gumi is, szóval, ha meglesz ez a hülye szekunder bigyó, amire semmi szükségem, viszont nélküle nincs esp, tempomat és talán még awd sem... akkor végre egyben lesz a verda.
a váltó viszont továbbra is jó, nagy kő esett le a szívemről.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Awd elvileg kene, hogy legyen bar az automataban elektronikusan vezerelt, ott lehet nincs veszmodban.
#nincsbennetarcsi
ehhez nem értek, de feltűnt, hogy elkapar az eleje kikanyarodásnál stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Akkor nem megy az awd. Fogyin is kene latnod.
Bar nagyon alatekert kormannyal nekem is elporog mukodo awd-vel is. Kene bele sperr...
#nincsbennetarcsi
közben beszéltem nyírővel, kuka a villanymotor
utángyártott koreai van (szerinte könnyen lehet, hogy a gyári is ilyen), 2-3 hét és kb. 110e ft.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Irasd ki a francba, ennyit nem er.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Ja amúgy hétfőn voltam a Pátkaiban hogy centrírozzák ki a nyári kerekeimet, mert anno szinterezésnél elrontották.
Tökéletesre megcsinálták, előtte megforgatta hogy mennyire rossz és mindegyikben volt vagy +/- 20 gramm.
Most elképesztően simán fut a kocsi.
Nyomatékkulcsot nem ismerik, viszont nem lett rátépve a kerékcsavar, vagy nyomatékhatárolós volt a légkulcs, vagy nagyon érezte a szerelő, mert olyan 100 Nm körül volt érzésre.
Amúgy rendesek is voltak, de a kispolszki futómű állítást ők se vállalják.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Az egesz normalis hely, lehet en is odamegyek futomu allitasra majd.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Na egy kiegyensúlyozásra én is feliratkoztam, mert vettem egy megyei autópályamatricát, aztán az utazósebességet elérve kb. 3 perc múlva panaszkodni kezdett hátul a gyerek, hogy mindjárt behány. Elöl is érezni a rezgést, nem kamuzott.
Amikor elhoztam a kereskedésből, utoljára akkor pályáztam, és akkor még nem rázott, de az 2.5 éve volt. 90-nél még simán fut, olyan 115 magasságában válik érezhetővé.
nekem még soha, egyetlen kocsimnál nem volt teljesen eredményes a centírozás. nem vittem mondjuk valami extra helyre, mindig az aktuális gumissal csináltattam, de olyan sebességtartomány, ahol rázott, mindig volt. centírozás után máshol, mint előtte, ezt adom.
(de biztos megoldható, én nem foglalkoztam mélyrehatóbban ezzel sosem)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
A hiba ott szokott lenni, hogy magat a centrirozo gepet nem kalibraljak (idonkent kene). Nekem eddig nem volt gond a helyi gumisnal. Sot akarhanyszor mashova vittem eltortek 2-bol 2x a kerektocsavarom.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ezért nem gumishoz viszem, hanem a szerelőmre bízom, mert neki van rendes karbantartott gépe, és nyomatékkulccsal teszi fel a kereket.
Downsampling
senior tag
Sziasztok!
Bő tíz év után pár hónapja ismét Subaru tulaj lettem: egy 2006-os (de még Blob) Impreza OBK szegődött hozzám... nem fiatal, sok a kilométer is benne (300+ ezer), de szerkezetileg igen jó állapotban, a legtöbb gond vele a korábbi tulajok egyéni fabrikálásai miatt van.
Viszont most egy olyan kérdésem lenne, hogy Dél-Pesten (vagy általában Budapesten) tudtok-e jó szívvel ajánlani jó és Subaruhoz értő szerelőt? Olyat, aki nem szemtelenül drágán dolgozik, de ami még fontosabb, hogy tudjak vele megbízható módon időpontot egyeztetni, ne hisztizzen, hogy éppen mihez van (vagy éppen mihez nincs) kedve, hogy emlékezzen arra, hogy a két héttel korábban a megbeszélt probléma az első lambdaszonda cseréje volt, s nem valami egyéb... Ja és olyan, aki elérhető telefonon, s nem random módon, esetleg egy-két hét múlva, amikor már nem aktuális a javítás, mert meg kellett más módon oldanom, s erre még be is sértődik...
Huhh... Bocsi, sok ez így?
Qru
MODERÁTOR
Gratula! Na kepet a joszagrol!
Seibico, Hacecar vagy Vorosvaron a Victory motors. Talan az elsonel van a legjobb sansz hamar sorra kerulni.
#nincsbennetarcsi
(#13543) MasterMark válasza Downsampling (#13541) üzenetére
MasterMark
titán
Mi az hogy Impreza OBK?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Az az emelt hasmagassagu Impreza. Az enyembol is volt OBK verzio, aztan az mk4-tol mar XV (Crosstrek) neven futott kvazi kulon modellkent.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Váó, sose hallottam ilyenről. Jöhet majd kép akkor mindenképp.
Switch Tax
(#13546) Downsampling válasza MasterMark (#13545) üzenetére
Downsampling
senior tag
Köszi srácok!
Egyelőre saját kép nincs az autóról (elsősorban a fantasztikus idő miatt), de a neten találtam egy pontosan olyat, mint amilyen az enyém. Mindenben, még színben és felniben is stimmel, csak a ködlámpám nekem a nagyobb méret...
Szokola Attila szerint ebből a típusból itthon 3 darab van... Hát nem tudom, de biztos, rohadt ritka... Csak picivel magasabb, mint a normál verzió, inkább optikailag tűnik nyúlánkabbnak. Amúgy kétliteres szívó, szóval nem versenyautó - de ez nem is baj...
Downsampling
senior tag
Köszönöm a tippeket! Dyno-ról mi a vélemény? Nekem ők baromi közel vannak, de ma egy "picit" berágtam...
czanga
őstag
Nagyon rossz szóviccel érkeztem, mert felkiáltok:
"Báttya', meg jött a turbó ka'báttya!!!" (elnézést kívánok)
#13546Downsampling
Szép masina. Ilyen felnit szerettem volna téli szettnek a GF8-ra, mert nagyon tetszik, csak nekem nem megy fel a fék miatt sajnos.
mi történt? épp most készülök felhívni őket...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Downsampling
senior tag
Az eddigieket lenyeltem, mert tulajdonképpen jó munkát végeztek. De azért kb. mindig 20-25 százalékkal több pénzt sikerült náluk hagynom, s nem azért, mert az a munka, amit megbeszéltünk, igényelte ezt, csak ők "önszorgalomból" még csináltak ezt-azt, vagy felszereltek olyasmit, ami nekem nem is hiányzott (de ahogy írtam, nem volt baj, mert a minőség rendben van).
Aztán április végén bent voltam, mert kigyulladt a csekkendzsin lambdaszondacsere után. Oké, cseréljük a másikat is, meg olajat (mert esedékes). De akkor csak kiszaladtam a munkahelyemről, így abban maradtunk, egyeztetünk... Másfél hete nem sikerült elérnem a Balázst... és én közben vettem olajat (Motul), szűrőt (MANN), meg mindent (a legjobb minőséget), mivel 26-án szeretnénk elutazni, s ha valakit nem tudok elérni, akkor kezdtem átállni egy B-tervre. Erre ma másodikra tudtam vele beszélni: a lambdaszonda emlékei szerint jó (akkor nem volt jó, ezt mutatta a műszer), mást kell cserélni, de ha már azt, akkor még plusz ezt-azt... Olajcsere? Nyilván nem tetszik neki, hogy hozott anyagból... oké, de ezt nem én csesztem el...
Szerintem folyamatosan túlvállalja magát, nincs képben, eltűnik, és én úgy vagyok ezzel, hogy nem én vagyok ő érte (meg az autómért sem).
#13548 czanga:
Igen, ez nekem is bejön, kaptam az autóval (egy másik szett felni-gumival), gondolkodtam, hogy az egyiket 17-esre cseréljem, de aztán maradtak: jobb, ha nincs nagyobb fékem, meg így jóval magasabb falú gumit tudok rátenni (kényelmesebb)...
[ Szerkesztve ]