Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
2.1k, szal nincs nagy eltérés.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Akkor kb mindegy. Esetleg ha van okostöltöd ránézhetsz, hogy mennyire van töltve beszerelés előtt. A jobb helyeken feltöltve kapod de sosem tudni... Persze ha egyből mész vele egy 100-ast akkor nem kell vesződni vele.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ami ready to use, az mind feltöltve kerül forgalomba, ellenkező esetben tönkrmenne, mire megveszik. De van neki önkisülése, úgyhogy mindenképp érdemes rátölteni beszerelés előtt, mert nem tudni, meddig és milyen viszonyok mellett tárolták.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Igen, ezért írtam, hogy nézzen rá beszerelés előtt. Mondjuk ha kapásból megy vele egy nagyobb kört akkor nem érdekes, majd a generátor feltölti.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
6-8 óra kell ilyenkor, amíg eléri a teljes töltöttséget, nagy kör az.
De ha mindennap megy vele hosszabbakat, az tökéletesen elég.
MasterMark
titán
Még szerencse hogy nekem már nem indult az autó múltkor az akksibolt előtt szóval nem kellett ennyire túlgondoljam mikor rakom bele, meg stb.
Pedig van ilyen Liqui Moly akku saru zsírom is meg minden, de hát ott a bolt előtt kellett belerakjam: [link]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Elmész Münchenig és már fel is van töltve.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Nekem a boltos cserélte ki, cserébe neki adtam a régi akksit.
#nincsbennetarcsi
hmm, ezt nem is tudtam. viszont szerencsére a csere után rögtön mentünk ausztriába
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Sokat nem lehet vele nyerni, az igaz, de az élettartamnak használ.
Qru
MODERÁTOR
Kíváncsi leszek mennyivel bírja majd tovább ha töltögetem is. Most már van áram a garázsban is, majd fogom tudni töltögetni az akksit. Jah és így jöhet a Solterra is végre.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
14 évesen 140 ezer kilométerrel? – Egy igazán stabil SUV az Értékbecslőben
Ezt linkeltem már vagy csak akartam?
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ha ritkán jársz vele, és akkor sem túl sokat, akkor sokat fog számítani.
Qru
MODERÁTOR
Télen jellemzően keveset, nyáron többet. Mondjuk rövid távokat viszont nem megyek vele mert második/kirándulós autó.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ha 2 hétnél többet áll, mindenképp érdemes ráakasztani a töltőt.
Qru
MODERÁTOR
Oucs, volt, hogy 2 hónapot állt a kocsi és nem töltöttem... A pitlibe ezt ilyen gyakran kéne?
#nincsbennetarcsi
és ha áll két hetet, és aztán megyek vele 10 km-t, az mire elég? én még úgy tanultam, hogy gyorsan feltölti, ennyi akár elég is.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
10 km biztos nem elég, annyi idő alatt kb még azt sem tölti vissza amennyit az indítással kivettél belőle.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Az van, hogy van az akkunak egy önkisülése, ami nem túl magas, de azért hosszú idő alatt számottevő tud lenni. Nagyságrendileg kb. 5% havonta, hidegben kevesebb, melegben több. Egy 60Ah-s akkunál tehát kb. 3Ah egy hónapban.
Ha beteszed az autóba, akkor ott is lesz valamekkora fogyasztás, akkor is, ha nincs benne a kulcs. Ha mondjuk csak 10mA a nyugalmi áramfelvétel, az naponta 240mAh, egy hónapban 7.2Ah.
A kettőt összeadva, 10.2Ah, hol itt a baj?
Az egyik, hogy az ólomakkuk szulfátosodnak. A kisütés során ólom-szulfát keletkezik mindkét lemezen, ami frissen visszaalakítható 100%-ban ólommá illetve ólom-oxiddá ( az elektródák anyaga ), de az idő múltával lassan átkristályosodik, és egyre rosszabbul vezeti az áramot, míg végül egyáltalán nem. Minél hosszabb az eltelt idő, annál nehezebben alakítható vissza az ólom-szulfát, illetve annál több kapacitás vész el véglegesen.
A másik faktor a töltés ideje. Az ólomakku hirtelen, lökésszerűen nagy áramot tud leadni és felvenni is, de hosszú távon már "lusta". A teljes kapacitás utolsó 1-2%-át már lassan, hosszú idő alatt veszi fel, különösen, ha állt egy ideig, és megindult a szulfát átkristályosodása.
Ez azért van, mert az ólomakku érzékeny a töltőfeszültségre, ezért fix feszültséggel töltjük ( generátor, feszültségszabályozó ), tehát ahogy töltődik az akku, és nő a feszültsége, egyre kisebb áramokat vesz fel.
Ha tehát sosincs rá idő, hogy hogy ez az 1-2% is visszaalakuljon ( mert mondjuk az autó csak rövid távokat megy ), akkor ez az 1-2% véglegesen elvész. És aztán lesz egy másik 1-2%, ami így jár, majd megint, stb.
Egy indítással nagyságrendileg nagyon kevés Ah jön ki az akkuból ( ilyen 0.5-1Ah, ha pöccre indul ), viszont ennek az energiának mondjuk kb. a felét 1-2 perc alatt visszatölti a generátor, a maradékhoz viszont sokkal több idő kell.
Az önkisülés, illetve a nyugalmi fogyasztás esetében hasonlóak az arányok, csak mivel több Ah, ezért hosszabb időkről van szó.
A generátor amúgy valóban gyorsan tölt, ha fel tudja venni az akku az áramot.
Nekem pl. gyárilag 170A-es generátorom van gyárilag, alaphangon is meg tudja küldeni az akkut 100A-el, ha az akku fogadja. Egy lemerült akku fogadja is. Viszont az ólomakkut fix feszültséggel tölti a generátor, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a teljes kapacitás kb. 70-80%-áig tölt a generátor, ahogy a csövön kifér, és ilyenkor tényleg gyors a töltés, aztán az akku eléri a generátor feszültségét, és ekkor exponenciálisan csökkenni kezd a töltőáram, és ahogy közelít a töltöttség a 100%-hoz, úgy közelít a töltöáram a 0-hoz.
Qru
MODERÁTOR
Magyarul akkor ne legyek lusta 2 hetente lecsattogni a garázsba és bedugni az okostöltőt. Értettem.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Az igazán okosaknak van "storage" funkciója.
Ráakasztod, otthagyod. Amikor kell, rátölt picit.
Qru
MODERÁTOR
Áá, ez csak egy Lidlis/Aldis töltő az nem tud ilyet csak csepptöltést.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Az akku szempontjából az kb. ugyanaz.
Qru
MODERÁTOR
Cool, akkor az új akksit majd már töltögetem. Ennek meg már kb édes mindegy.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ha ezt még ráteszed töltőre, egy kis haladékot kaphatsz.
Qru
MODERÁTOR
Oké, töltöttem rá kb 3 hete de akkor majd most is rátöltök.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ha ilyen sz*r az akku, ennyire ritkán mész, és tud a töltő csepptöltést, akkor rajta is hagyhatod.
Qru
MODERÁTOR
Annyira nem bizok ebben az alsopolcos toltoben, inkabb nem hagyom ugy.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Akkor 2-3 hetente egy éjszaka.
Qru
MODERÁTOR
Ok!
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
3 het allas utan 12.3V-ot mutatott a muszer. Most feltoltottem fullra.
#nincsbennetarcsi
Rég volt autós kép.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Vagány.....
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
MasterMark
titán
Hova lett az összefoglalóból hogy kinek milyen járgánya van?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Megvaltozott a keptarolasi rendszer es a kepek nagy resze eltunt, igy toroltem. De szivesen megmondom kinek milye van.
Ide atemeltem: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
ú, az bug, semminek sem lett volna szabad eltűnnie! security okokból változott az elérésük, de a rendszernek kezelnie kellett volna
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
no, kibontottam a még soha nem használt aldis 6/12v akksitöltőt és én is feltöltöm ma a kisakksit. amikor rádugtam, 12,5 voltot mutatott, egy perccel később 12, 7 volt. még az is lehet, hogy a régit sem kellett volna kukázni (bár egy 300 km-es út után is nehezen indította hidegben, szóval talán de), megnézem majd azt is vele.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Gyanus vt mert se mobilrol se pc-rol nem vt jo. De direkt lementettem azert.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Az jobb mint az enyem, nekem 12.3V-ot mutatott. Igaz 3 hetet allt a +9-11 fokos garazsban. Most 12.9V-ra lotte fel ha jol emlekszem.
#nincsbennetarcsi
nálam 13,7 voltnál tart és még tölti 3 csík van tele az 5-ből szerinte.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Az a toltofeszultseg amit akkor ir. Tolteskor nekem is megkuldte 13.7V-al.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Láttam a járgányt a Subaru FB csoportban is... Nagyon szuper!
Lacerta
aktív tag
Ez a táblázat nyugalmi állapotra vonatkozik.
Töltés közben magasabb a feszültség. Ahhoz, hogy teljesen fel lehessen tölteni az akkut, egy 12V-os telepnél 13.8÷14.7V feszültség szükséges.
az új akksi 13,9 voltot mutatott, amikor feltöltötte, a régi 13,1 voltot. szóval jó volt még az is. ha valakinek kell, ingyen elvihető , 65 Ah Exide
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
A 13.1 az egyértelműen kevés, de még a 13.9 is az alja.
Mondjuk nem tudni milyen függvény szerint tölt a töltő. Ha tud csepptöltést, akkor valószínűleg felment 14 fölé, aztán amikor befejezte a töltést, csepptöltésre váltott, és akkor normális, hogy visszaesik a feszültség. A 13.1V mondjuk akkor is kevés, arra utal, hogy egy vagy több cella nagyon sz*r, és/vagy nem tartja a töltést.
Kapacitást lehetne mérni a régin, nekem vannak ilyen jellegű tapasztalataim régi akkukkal, szerintem meglepődnél, hogy a 65Ah-ból mennyi van még benne.
tud csepptöltést. rádugtam, ott hagytam, kb. 8-9 órával később néztem rá. a 13,9-es ne legyen szar, tök új.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Annyi idő elég kell hogy legyen, szóval már biztosan csepptöltésre kapcsolt.
[link]
Qru
MODERÁTOR
Igen tudom, a töltő fesz nálam is 14V feletti volt mikor rákötöttem a töltőt.
#nincsbennetarcsi