Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Omli85
őstag
EmilFrey nem gyárit tesz bele ugyan azt teszik bele mint a mazdákba meg tolyotákba valami pirosat az enyémbe is azt tették. Rá kérdeztem de csak ennyit tudtak megmondani hogy piros ... Van elvileg gyári száma a lötyinek az alapján be tudják szerezni de az alapján bárdi meg unix is be tudja szerezni de ők is többnyire EmilFrey-en keresztül veszik. Valahol elvileg meg volt a gyári szám nekem (ha megtalálom akkor majd bedobom ide) de én elengedtem mert rohad drága volt azt tudom.
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
MaUser
addikt
Közben kis update német fórumokról: gyári Subaru fagyálló 08889-80190-as cikkszámon van Toyotánál, már higított, de csak literes kiszerelés létezik, ami 20€/liter. Teljes cserénél service manual szerint a Toyota Super Long Life mehet bele, ebből az öt literes ennyi kerül annyiba, mint a literes gyári Subaru folyadék.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Qru
MODERÁTOR
Nem véletlenül drága, mert sokkal ritkábban kell cserélni mint a kommesz hűtőfolyadékokat. A gyári első töltetet 11 év után ajánlott csak cserélni.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Thx, ezt jó tudni. Következő cserénél lehet azt veszek akkor én is. Most Motul AutoCool Optimal van benne.
#nincsbennetarcsi
mennyi nyírőéknél egy vezérléscsere, nem tudja valaki? ilyen 250e+ ft-ok rémlenek
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Igen akörül van.
#nincsbennetarcsi
na, mentem 30 km-t vele, semmi baja. nem egy versenyautó, de most korrektül működik. viszont a szekunder levegő hiba vissza is jött, 125e ft a szelep, és ezexerint kelleni is fog (remélem, hogy csak egy van..!)
kérdeztem nyírőt erről a "kiírjuk a szoftverből a szekunder levegő ágat, egr szelepestül, mindenestül" témáról, nem tudom, hogy mennyire "hivatalból", de azt mondta, hogy nem kéne, a motor számít rá, baj lesz abbú, móre. fogalmam sincs, hogy a "kiírjuk a szoftverből" az tényleg mindenhonnan kiírja-e. ugye a subarus tuningszerelő azt mondta, hogy ez mind a kibocsátás miatt van, de drága és problémás komponensekből áll (idáig hiszek neki épp...), amik idővel nagyobb bajt is csinálhatnak (nyírő is mondta, hogy extrém esetben a motort is viszi).
ergo tuningcsóka szerint ki kell írni a rendszerből és hurrá. mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Kiiratnam, muszakin sem lesz gond vele.
#nincsbennetarcsi
https://www.youtube.com/watch?v=7e-NDiDsMws
ebben a videóban erről a témáról beszél a szerelőbácsi és nagyon mosolyogva mondja, hogy mit csinál ez a másodlagos levegő rendszer és hogy ki lehet kapcsolni az egészet. viszont sajnos 4:10 után azt is mondja, hogy van pár nem turbós modell, amiben ez van, de azoknál más az ECU és nem módosítható (vagy csak ők nem tudják módosítani?).
azt is mondja a videóban, hogy bal és jobb oldalt is van egy-egy szelep (erre mondta nyírő, hogy 125e ft/db), plusz ez a hajszárító motor. mindezt csak azért, hogy hidegindításkor levegőt nyomjon pár percig az égéstermékbe a "jobb" kibocsátási normáért. hát, köszi...
update: aztaq! nézzétek az árakat!
itt meg egy cég, aki csinál ilyen kikapcsit. mindezek fényében én is hajlok rá, az egyetlen parám, hogy nem tud-e galibát okozni, bent kell-e hagyni a részben hibás alkatrészeket, tíz év alatt azok nem porladnak-e el és csinálnak azzal bajt stb.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Omli85
őstag
Gyári ide vagy oda azért max 4-5 évente jobb azt lecserélni a 10+ éves coolant csere számomra olyan mint a 40K-s olajcsere . Mondjuk kicsi az eséje hogy valaha is lesz szalon null kilométeres subarum szóval sanszos, hogy nem a gyári lötyi lesz benne mire hozzám kerül.
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
Qru
MODERÁTOR
Subaru azert esszel hatarozza meg a csereperiodusokat. En nem csereltem ido elott. Most a Motult majd gyakran kell mar.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Meglesz ez az auto 10 ev mulva neked? Ha nem akkor irtsd ki a csodaba ha lehet.
Btw remelem az enyemben nincs ez az okossag...
#nincsbennetarcsi
tíz évre vettem jó esetben
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Azt pont kihuzza nalad akkor.
#nincsbennetarcsi
ehh, projektautót vettem, csak nem tudtam róla...
a váltóban bizonytalan vagyok, mintha picit romlana, de még határeset, hogy csak a hangok a fejemben vagy valóság...
...viszont hátulról jön valami kocogás-recsegés, nem gödörben, nem fékezésre, hanem inkább talán gázadás után valamivel, és gázelvétel után szintén, olykor hosszan gurulás közben is, sima úton is. hátsó diffi..?
nem igaz, hogy Nyírő nem hallotta, azt mondta, hogy csomót ment vele. na mindegy, megy vissza így...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Féltengelycsukló is lehet akár. Reméljük nem difi mert az drága móka. Viszont ha már cserés mehetne a helyére egy sperr...
#nincsbennetarcsi
mentem azóta még 40 km-t vele, a váltó szerintem oké, nem romlott, működik
ez a kopogás meg nagyon érdekes, solymáron már ijesztően megállás nélkül csinálta, aztán vörösváron földutaztunk egy adagot (még hülyéskedtem is anyafejjel, hogy csak szét ne essen az egész), majd onnan haza, és a hazaúton meg alig csinálta
csupa izgalom ez a kocsi...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Hat nem unalmas az tuti. Multkor nekem az alapjarat tunt el. Most mar honapok ota nem jott elo ujra.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ma az Aldinál, amíg vártam az asszonyt, beparkolt mellém a roki helyre egy Impreza.
Lopva megszakértettem, egy WRX volt, és volt rokikártyája is.
Menő.
Lacerta
aktív tag
Valami nekem is zajongani kezdett, hátulról hallom ( bár a fene tudja, valójában honnan jön ), ha egyesben vagy kettesben odalépek neki, akkor leginkább alászedett kormánynál hallani valami kolompolós zörgést. Egyenesben nem, vagy csak picit, harmadiktól felfelé, vagy kisebb gáznál szintén nem.
Nem igazán tudom mire vélni.
Qru
MODERÁTOR
Meg kéne rángatni felemelve, hátha akkor bezaonosítható honnan jön a hang.
Roki kártya: szeret gyorsan odaérni biztos az Aldiba.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Viszem majd szerelőhöz ( ha egyszer fogadni tud ), megkérem, hogy nézzen rá arra is.
Az a bajom, hogy mindig, mire ráér, több csinálni való gyűlik össze, mint amire van ideje.
Gyorsan elhagyta a terepet, az biztos. A kártyára én is csóváltam a fejem, de amikor jott a faszi, láttam, hogy a bal keze nem mozgott.
Szóval tényleg menő.
Qru
MODERÁTOR
Vannak akik legálisan használják, látod?!
#nincsbennetarcsi
nekem ma egyáltalán nem csinálta. amitől kész vagyok, mert legutóbb meg horror volt. lógó futómű mindig csinálja, szóval mi a túró lehet..
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Passat-on nekem a szilentek nyikorogtak huvosebb idoben. De most annyira nincs hideg hogy az lehessen...?
#nincsbennetarcsi
Nekem a rögzítőfék egyik rugója volt eltörve, és emiatt az egyik pofa időnként hozzákocogott a dobfék házához, és az csinált ilyen kísérteties zajokat, ahogy lötyögött a féktestben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
kösz a tippet!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
sattak
csendes tag
Kipufogó? Motortartó bak rendben? Nem kell mindig a legrosszabbra gondolni
a motor elöl van, a zörgő kipuff vagy a zörgő futómű cuccok nem ilyenek szoktak lenni korábbi tapasztalatok alapján. fingom sincs, de majd a szerviz megmondja.
ennél a kocsinál már kicsit rettegős vagyok , meg ugye próbálgattam a féket és semmi köze hozzá, gázadás és gázelvétel után csinálta, kigurulásnál, de persze lehet, hogy semmi köze hozzá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
sattak
csendes tag
A motor vagy váltótartó bak hibája pont ilyen. Akkor mozog rendellenesen, mikor terhelésváltás van Persze lehet bármi más is.
sattak
csendes tag
Haver rettenetes scenicjére azt mondták a renault nagyok, monitorszonda csere. Mert szar. Kiolvastuk az ócska elm bluetoothossal. Elm. Mondom havernak, gyújtáskimaradást is ír. Gyertya? Kiderült, 4 gyertyából 3 fajta van. És mind régi. Kicseréltük és lőn...Mivel szar volt az égés, a monitor szar értéket adott meg. A valósat. Gyertyacsere után már nem
oké, felírom a listára. de amúgy tök határozottan hátul-alul valami, asszony először a csomagtartóban csattogó valamire gondolt
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
sattak
csendes tag
Becsuktad rendesen a hátsó ajtót ?
ennyire nem vagyok még én sem hülye
tök egyértelműen fém a fémen hang, pont olyan, mint amikor szar a futóműben valami (és lentről is jön), csak épp nem tudom kötni semmihez. ha futómű lenne, azt gondolnám, hogy egy rázós földúton a legrosszabb, ehhez képest ott elkussolt és azóta sem jött elő, míg előtte az aszfalton folyamatosan csinálta.
nem is fordulatszámfüggő, szóval nem kerékcsapágy (ami amúgy is búgás).
nem is beragadó fékpofa.
na mindegy, majd megkeresi a szerviz.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
sattak
csendes tag
A hangokat jól be lehet nézni Haverommal elmentünk pick upot venni, tök frankó minden, megvette. Hazafelé a pályán egy ilyen beteg süvítő, susogós hang. Megjött a rettegés. Biztos valami több százezres tétel....közben...a rádió be volt kapcsolva, középhullámon keresgélt.... De mire erre rájöttünk...
(sok alkalommal csinálta, mert közben voltunk szüleimnél, gombát kerestünk három helyen, szóval megálltunk többször, bezártuk a kocsit sikeresen, azaz a nyitott ajtót kizárom)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
sattak
csendes tag
A difi nem kopog, vonyít. Mint egy troli. Az én öreg szarom 6 éve van nálam. Egy szilentet, egy összekötőt, egy gömbfejet sem kellett cserélni. Csak telót. Nekem elkezdett morogni a hátsó difi, került bele 300-as cucc. Azóta kuss van. De nem kopogott, sírt egy kicsit. Azóta se.
ez jó hír, mert ez egyértelműen fém a fémen csattanás/kopogás, tipikus futómű zaj, csak nem tipikus, hogy mikor csinálja. legyen váltótartó gumibak, úgy is most szekálták a váltót (bár korábban is hallottam már ritkán).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Gear300?
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Nezze meg a szerelo, majd az megmondja. Tippelni kell akkor en szilentre tippelek.
#nincsbennetarcsi
az lenne a legjobb
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Muszakin mar nekem is szoltak, hogy kicsit ki vannak mar repedezve. Nem veszes de keszuljek lelkileg/anyagilag a cserere.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Hátőőő, a régi Mazdám amikor kopognii kezdett, feltették padra, mondták, hogy sz*r a talpas, de még műszakiig elmegy. Aztán eltűnt a zaj, le is műszakizott, és úgy adtam el, 2 év múlva, ahogy volt, zajtalanul.
Egyébként csomagtartóra gondoltam még én is, annyi minden van bepakolva oda is, meg a pótkerékhez is, át kellene nézni.
na, erőt vettem magamon, kirámoltam az egész csomagtartót, felfújtam a pótkereket, kipucoltam mindent, aztán úgy pakoltam vissza, hogy semmi se csúszkálhasson a padló alatt, szépen kiékeltem láthatósági mellényekkel.
úgy döntöttem, hogy következő körben - életemben először - belepiszkáltatok a kocsiba és kiíratom az ecu-ből a szekunder levegős rendszert, ha azt mondja a szaki, hogy ez teljes értékű megoldás (nem csak a hibaüzenet képződést szünteti meg). picit félek azért, hogy nem hozza-e magával a katalizátor pusztulását, de egyszer élünk.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Sziasztok .
Az lenne a kérdésem , hogy a harmadik generációs Impreza (hatchback) 2.0 dízel motorja még ebben a szériában is kerülendő ?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
nyírő szerint minden subaru dízel kerülendő...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Ki az a Nyírő ?
Ezek szerint benzines 2.0 & 2.5 az ami maradna , de abból meg sok az átalakított .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
a seibiko subaru szerviz frontembere
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Köszönöm a felvilágosítást .
Akkor nézelődők tovább
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.