Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
MasterMark
titán
Hát akkor az.
Arra gondolok hogy akkor ahhoz nem zavar eléggé hogy kicseréld azt az egy ventit azt kész? Vagy nem is biztos hogy az vagy csak az a baj?
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
a villanymotorja szar, gyári alkatrész 250e, utángyártott 125e, és még van két drága magnesszelep, ami be szokott állni stb. stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
125 egész barátian hangzik, ehhez a szenvedéshez képest, hogy most ki tudja kiírni vagy ki nem.
Switch Tax
na. onnan indult, hogy ti subarusok kenitek vágjátok, hogy vigyed "a zolihoz", meg "a ferihez", meg "a lacihoz" stb. ha bármikor szóbakerül bármi, röpködnek a megoldások, ahogy abban is mindenki egyetért, hogy ki kell iratni a francba, mert egy nyűg. egyszer a büdös életben élni akartam volna vele, és eszembe sem jutott, hogy senki sem azt válaszolja, hogy "oké". érted, nem alkudoznék, alkalmazkodom, viszem fél év múlva 8:00-ra stb.
hogy aztán most ebből te annyit látsz, hogy idegesít a nyafogásom, azt elfogadom, én inkább csak dokumentáltam az egészet. 650 dolláros a motor, kb. 300 dollár egy szelep, van még pár ilyen nagyságú tétel, és mivel az egész kör másfél percet megy csak hidegindításnál, hamar szétrohad később újra: a mágnesszelepek korrodálódnak, mert megáll bennük a lecsapódott pára (másfél perc alatt nem szárad ki) stb. tehát inkább azt érdemes nézni, hogy együtt ez egy kövér 600e ft-os valami, ami jellemzően elromlik. most kicserélem a motort, aztán jönnek majd a szelepek. miközben victorymotors viktor szerint is ki kell írni a francba, csak jobb lesz tőle, de aztán nem veszi fel a telefont (illetve felveszi, csak annál tovább nem is jutunk ).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Nekem mindegy, jó lenne kiírva, de hát követem az eleje óta, és csak nem sikerül kiíratni, azért gondolkoztam el rajta, hogy akkor csináltasd meg azt kész.
Engem nem idegesít, kb. hasonló helyzetben vagyok én is, pont ezért próbállak menteni a végtelen körökből.
Switch Tax
kéne azért az a tempomat, meg igazából az esp is
mivel nem sürgős, ezért nincs még megoldva, de nyilván bármikor felhívhatom nyírőt, hogy rendelje meg az utángyártott hajszárítót és csináljuk
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Amúgy ilyenkor tényleg nincs ESP vagy csak így jelezi a vészmódot?
#nincsbennetarcsi
szerintem arra elég lenne a check engine lámpa. tudtommal nincs, de jó kérdés.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Jó, inkább ne próbáld ki. Reméljük ABS attól még van... Szr benzin miatt nekem is volt, hogy beverte a vészmódot. Hiányzott is a tempomat.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Rúgd el, kiderül.
Amúgy a vész módnál villog a curise meg világít a check engine is meg a VDC ikonja is.
Switch Tax
Bandiahegyro
tag
Nem tudok ebben segíteni.
Csak a dyno-t merem ajánlani, azok után ami nálam volt, és hallottam a Vajnától.
De ők nem vettek licenszt mindenhez, ezek szerint.
Qru
MODERÁTOR
Igen, és nincs tempomat de vajon az ESP-t is kilövi? Mert a tempomat csak kényelmi extra az ESP viszont biztonsági...
#nincsbennetarcsi
(#13713) Bandiahegyro válasza Bandiahegyro (#13711) üzenetére
Bandiahegyro
tag
Én keresnék még 3-4 kollégát, annyi biztos megy, aztán újra megkeresném Mátrait, hogy 5-en vagyunk, mindenki szeretné ezt, vegye már meg a licenszet, ha tényleg csak ezen múlik.
jó ötlet, ez még egy opció
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Igen, azért világít a VDC off lámpa szerintem. Ilyenkor az lehet hogy nem megbízható adatokra támaszkodhat a rendszer ezért inkább off gondolom.
Felraktam ide videóba: [link]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen, innen nézve logikus. Bár nem tudom egy misfire hiba miatt miért tiltja le a ESP-t is de nyilván csak egyfajta vészmód van.
Ez még mindig jobb mint a VW féle, ahhoz is volt szerencsém, ott leszabályozza a motorteljesítményt drasztikusan. Na ez nem vicces amikor egy autópályás előzés után jön elő...
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Miért, kinek van misfire?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Nekem volt.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Oh nincs meg a sztori sorry.
Nekem itt ugye az az áramkör bénázott ami nézi hogy P vagy N-ben legyen indításnál.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Bedobta a chcengine-t, veszmod. Kiolvastam otthon a hibat, misfire mind a 4 hengerre. Kitoroltem majd ujra bedobta de akkor mar csak 3 hengerre (kozben nem vt alapjaratom sem). Mondom franko. Kivittem a Hace-be, toroltek, tesztkor eloadattal... Persze, hogy nem jott ujra elo. Mentem vele kb 5000 km-t azota es nem jott vissza. Hari szerint vmi vackot tankolhattam bele.
Beszeltem errol Viktorral is, o azt mondta, hogy ha elojon ujra akkor menjek es nez eloadatot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nem valószínű hogy az ABS-t kilőné, azt a VDC kapcsoló sem iktatja ki.
A VDC fékezgeti neked egyenként a kerekeket, meg a gázt veszi el, ha úgy érzékeli, hogy nem abban az irányban, meg nem olyan sebességgel halad az autó, mint ahogy az üzemi paraméterek indokolnák.
De gázt tudtommal nem ad a VDC, úgyhogy a CE lámpa nem kell, hogy befolyásolja.
Lacerta
aktív tag
Update. Megnéztem a manualt.
Tehát:
- Ha kínja van az ABS-nek, akkor az ABS lámpa világít.
- Ha világít a check engine, akkor az emisszió kontroll rendszer, vagy gyújtáshiba.
- Ha baja van a VDC-nek, akkor a VDC lámpa világít. Ettől még az ABS működik. Ha az ABS rendszernek is baja van, akkor az a lámpa is világít.
- A check engine lámpa és a VDC visszajelzés nem függ össze.
én nem mondtam olyat, hogy elvenné az abs-t. a vdc-t veszi el és a tempomatot. a vdc-hez viszont ragaszkodnék, voltam eleget tanpályán esp/vdc nélküli kocsival és esp-sel is, ég és föld, amikor csúszol, és nem vagyok híve a macho "megfogom kézből" álláspontnak. megfogom, de a való életben nem úgy vezetsz, hogy minden másodpercben arra készülsz, hogy mindjárt megcsúszol. mire te felébredsz a defektből a pályán, háromszor körbepördültél.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
megfogom kézből" álláspontnak.
Pedig az Arpad hidi AMG-snek bejott. Ja nem...
Nekem is a veszmod ugy van mint nalad.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Hú ezt annyira kipróbálnám én is kikapcsolt VDC-vel, meg bekapcsolttal hogy milyen.
Nekem eddig egyszer villant fel a lámpa hogy beavatkozott, amikor ősszel az egyik kerék megcsúszott gyorsításnál egy falevélen.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Engem a havas uton fogott mar meg, mikor tul nagy lendulettel kanyarodtam ki a foutra.
Vezetesi treningen is persze meg lett dolgoztatva.
#nincsbennetarcsi
rántópadnál brutális a különbség. nekem talán második alkalommal sikerült jobban megfognom az esp-nélküli x-trailt (magas bódé, szépen pörög), harmadszorra már mindig. na de ezt ugye úgy, hogy tudod, hogy el leszel rántva, hogy mikor leszel elrántva, hogy mennyire leszel elrántva... ez amúgy kb. egy hátsó defekt 130-nál a pályán az oktató szerint. viszont a pályán már rég alszol, sokkal nagyobb a reakcióidőd.
nagyon jó dolog az esp, ahogy az abs is az.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Vezetech tréningen én is ESP-vel gyakoroltam, mert a közúton is úgy megyek. Mondjuk ez régen volt, még Subaru klub-os szervezésben, rám férne egy ismeret/gyakorlat frissítés.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nem mondtál, de Qru mondta a hozzászólásodra. Csak annyi a lényeg, hogy nem, azt nem veszi el, vagy ha igen, külön világít a lámpája.
Lacerta
aktív tag
Én rendszeresen járok sz*r utakon, néhány alkalommal nagyon megsz*patott ( egyszer az asszonyt is, aszfalton ), máskor valszeg jó szolgálatot tett, de azokat az alkalmakat többnyire észre sem veszi az ember, max. a szem sarkából tűnik úgy, hogy mintha kivillant volna a sárga lámpa egy pillanatra.
MasterMark
titán
Mi történt? Azt tudom hogy nehéz terepezésre van amikor ki kell kapcsolni, de ezt írja a könyve is.
Switch Tax
Lacerta
aktív tag
Az a bosszantó a VDC-ben, hogy figyeli a sebességet, a kerékfordulatszámot, a kormányszöget, stb., sztem gyorsulásérzékelő is van a kaszniban, és ha azt veszi észre, hogy nem arra/annyival megy az autó, mint amit ő gondol, hogy kellene a mért paraméterek alapján, akkor fékezgeti a kerekeket, meg a gázpedált piszkálja, és MINDENT elkövet, hogy az autó a kijelölt nyomvonalon maradjon. Safety first.
Amikkel sz*ptam/-tunk már emiatt:
1. Téli reggel, nedves, de nem fagyott aszfalt, asszony a ház elől a villamossínen keresztül ki akart kanyarodni főútra 90 fokban. Villamosnak elsőbbség, ezért álló helyzetből egyesben közepes gázzal balra nagy ívben kanyarba ki, mire a VDC az ív elején, még a villamossínen állóra fékezi az autót.
2. Erdei makadámút, enyhe emelkedő, kettesben kis gázzal kb. 30-cal veretünk felfelé. Egyik helyen egy egyenesben váratlanul fakitermelésből felhordott nyálkás sárréteg, kb. 10m hosszan ( de alatta kemény az út ). VDC gázt elvesz, satufékez. Úgy megálltunk, hogy azt hittem, lefulladt a motor, rutinból rá is indítottam, pedig járt.
3. Erdei út, eleje jó, beljebb egyre nagyobb nyomvályús sár, de már nincs hely visszafordulni, tolatni pedig sok lenne vissza. Lendületből megyünk a nyomvályúban, mint a villamos ( itt mondjuk már eszembe jutott, hogy ki kellene nyomni a gombot, de nem mertem elengedni a kormányt, és fél szemmel megkeresni a térdemnél ), és akkor jön egy plusz emelkedő. Mire a VDC gázt le, féket be. Itt le is fulladt a motor.
4. Pórur járt, balf*sz autóstárs vontatása fagyott havon, emelkedőn fölfelé. Ahogy sikerült lendületet venni a két autóval, azonnal besatuzott. Pedig ez alkalommal direkt nem kapcsoltam ki, mert kikapcsolt VDC-vel mind a négy kerék kipörgött.
Ugyanakkor volt néhány eset, amikor tényleg segített a VDC, pl. amikor valamelyik kerék nem ért le a talajra, vagy többször is előfordult, amikor épphogy a csúszáshatáron volt a gép, és kezdett kisodródni, hogy éreztem, hogy ciceregteti az ABS-t valamelyik keréken/kerekeken, és nagyon szépen bement az autó a kanyarba, illetve ha meg is csúszott, akkor semlegesen, mintha középmotoros lenne, azaz nem tolta ki se a s*ggét, se az orrát közben. Mondjuk ebben valószinűleg szerepe van annak is, hogy a hátsó hajtás miatt tényleg nem annyira orrnehéz, mint egy mezei utcai autó.
Szóval nem rossz az a VDC, de nem lát a jövőbe. És váratlan szituációkban vagy segít, vagy árt.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Igen, mert aszfaltos közlekedésre van optimalizálva a VDC, ezért kell(het) terepen kikapcsolni. Az újabbakban már van külön módválasztó rá (X-mode).
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Ezekben az esetekben én úgy látom hogy a kontrollvesztést akadályozta meg minden esetben. Vagy legalábbis erre törekedett.
Ez amúgy mikori autó? Milyen autó? Bocs nem emlékszem már mid van.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Váá, hát ezért csinosítgatom az összefoglalót?! Benne van Ő is, ráadásul pont a feletted lévő. Irgum-burgum!!!!!
Subaru Forester 2.0D (SH / EE20)
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Ja a forester az rémlett, köszi.
Switch Tax
Lacerta
aktív tag
Jaja, tudom, okosítottak rajta folyamatosan, de ebben ilyen van.
Az a baj, hogy konstrukciós okokból alapvetően terepen nagyon ügyes az autó bekapcsolt VDC-vel is, és nagyon ritkán érzi úgy, hogy neki be kéne avatkoznia, de amikor igen, akkor gyakran el is cseszi.
Viszont így ritkán jut az ember eszébe, hogy nyomkodni kellene a gombot.
Lacerta
aktív tag
Igen, mindig arra törekszik, hogy meglegyen a kontroll, és mindig a vezető kezében legyen az irányítás. Valahol régen olvastam is egy cikket erről, ahol valami Subaru fejes magyarázta.
De időnként túltolja, mert csak a pillanatnyi helyzetet ismeri.
MasterMark
titán
Persze, mivel honnan tudná hogy ahol megcsúsznál ott nincs egy szakadék 13 centiméterre. Inkább megállít mint hogy baj legyen.
Ilyesmihez kamera meg AI kéne amit szeretnél.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen, most mát van külön Snow/Dirt Mode és külön Deep Snow/Mud Mode. [link]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Persze, ezzel én is tisztában vagyok, de ettől még bosszantó.
én is úgy tanultam, hogy laza talajon ki kell kapcsolni
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Nekem csak az a gondom vele, hogy a laza talaj az nem úgy van, hogy egyszer csak ki van írva, hogy itten kérem laza lesz a talaj, hanem hirtelen olyan.
Amikor előre tudom, hogy jég/hó/mély por/sár lesz, akkor kinyomom előre. Azzal nincs gond. Amikor jó útból egy szakaszon hirtelen sz*r lesz, és nem nyomtam ki, akkor tud besz*patni a VDC.
Nyilván, ha ilyenkor meghalnék a családdal együtt, az még rosszabb lenne, de többnyire inkább csak kib*szásként élem meg a helyzetet.
Azt viszont túlzásnak érezném, ha az aszfaltról lehajtva minden alkalommal rögtön a bal térdemhez nyúlkálnék.
[ Szerkesztve ]
persze, az nem oké, amikbe belefutottál. az én szememben inkább aszfalton van jelentősége, kanyarban, ahova mondjuk túl nagy tempóval érkeztél... de az, hogy egy-egy folton kvázi állóra fékezi a kocsit, elég meredek.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Ritkán tévedek le az épített útról (mert nincs hasmagasságom) de ezt jó tudni, hogy akkor VDC off automatice.
#nincsbennetarcsi
Ejha, szerencsére az OBK semmi hasonlót nem csinál.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
De az régebbi fejlesztés, ott még nem volt túltolva a dolog.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Tegnapi Szereldmagados program a barátokkal:
Több volt betervezve, de szívás miatt odáig jutottunk 5 óra alatt, hogy a fékmunkahengerek fel letek újítva a megszorult dugattyú miatt, illetve felkerültek az új tárcsák és a betétek. (Rotinger magas széntartalmú fúrt-mart lapostányérok, meg TRW betétek)
Még megyünk vissza bel oldali kerékcsapágyat cserélni, illetve a hűtőközeget leengedem belőle, és frisset kap.
MasterMark
titán
Na erről majd mesélj milyen lesz. Hozzávaló betét nem volt amúgy?
Switch Tax