Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Lalikiraly:] MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Vasarnapi Iza csinazta ebed
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [plevips:] Pár kép a Fóti Homokbányáról
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
a kocsimat meg én fogom kinyírni. eljöttünk ausztriába, 600 km, a végén egy szerpentin fel 1900 méterre (ezerről). jött, ahogy jött, kb. oké volt végig, a váltóval sosem voltam kibékülve, de működik. 10,8 literes fedkompos, relatíve pontos átlagfogyi (sílécekkel a tetőn, téligumival, öreg 4-sebességes automatával ez oké).
no de a szerpentinen gyakorlatilag alig jött fel: kettesben konkrétan nem bír jönni, 3000-es fordulatnál is elkezd lassulni az emelkedőn. átraktam kézire és kb. egyesben kellett jönni, ami, hát, meg is viselte. most mondanám, hogy "'hát, ha ilyen meredek, akkor ilyen meredek", de csak én jöttem fel ordítva, égett szagú kocsival, a többi autó normálisan jött fel.
tudom, hogy biztos meg kellett volna állnom és fingom sincs, hogy mit csinálni két türelmetlen gyerekkel, ezerrel cuccal, de az sem érdekel, ha szétfosta magát a motor, akkor felgyújtom és legurítom a hegyoldalon.
lehet, hogy majd egyszer jó lesz ez a kocsi, nem tudom, de az utolsó ilyen szar autóm az első kocsim volt. egy lancia delta.......................
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Ha égett szaga van akkor csúszik a kuplungja. Ha ilyen volt, akkor olajat mindenképp cseréltess benne, mert az is megégett.
Switch Tax
igen, tipikus égett kuplungszag volt. csak nem tudom, hogy automatánál hogyan működik, ott is van kuplung "ugyanúgy"? szeretném szeretni ezt a kocsit, de a lanciával is ugyanígy voltam...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Downsampling
senior tag
A konkrét 2013-as Volvo Euro-5-ös, szerintem azért még egy darabig (2-3 év) csak jónak kell lennie... nem ragaszkodom a Subaruhoz, csak olyan jó élmények kötnek hozzá, akár pár nappal ezelőttről is...
Lacerta
aktív tag
Igen, van benne kuplung, egytárcsás olajban futó.
Amikor a TC szlipje egy adott határérték alá csökken, akkor fixen összezár.
De automatánál az egyes fokozatokat is szokták olajos kuplunggal szerelni, a bolygóműbe van beépítve ( ez többtárcsás ), és a hátramenetet is így kapcsolja.
köszi. és ez okozhatja azt, h kettesben már nem bírok vele felfelé menni? ha 45 km/h körül ordított egyesben és 4000 fölött forgott, akkor is, ha felkapcsoltam, jött a lassulás.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Atok ul azon a kocsin kb.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Elvileg nem.
Ezek nem csúszó kuplungok, inkább csak a lágy összekapcsolást-oldást hivatottak megoldani.
Ha csúsznak, ott valami nagy baj van vagy az olajjal, vagy a vezérléssel.
Olajszintet néztél?
még semmit, mert sielunk és épp a beerkezes volt ez, azóta áll a kocsi. de holnap nap közben megnezem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Minden fokozatot úgy kapcsol, hogy több különböző soktárcsás olajos kuplungot az olajnyomással összenyom bizonyos kombinációkban, akkor van fokozatban. Minden bolygóműhöz van egy ilyen kuplung pakk. Meg van a hátsó kihajtáshoz is egy ilyen soktárcsás, illetve lehet a citromnál is ami fixre kapcsolja, de az talán nincs a 4AT-ben.
Így néz ki egy ilyen kuplung pakk:
[link]
Kuplung anyag és fém tárcsák felváltva. Ha ezek elkopnak akkor megcsúszhat és akkor hiába van fokozatban, a motor pörög az autó meg nem megy. Ezek kopásánál kell az automataváltót felújíttatni, amikor ezeket cserélik elsősorban.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Ezert fazok en az ilyen hasznalt automataktol. Nem olcso egy ilyen felujitas. De mndegy mert lassan ugyis kikopik a kezivalto.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Örök vita a manuális vs automata váltó hívők között... (legalábbis Európában, pl. a Mercinél több évtizede az automata az alapáras, ha kézivel kérted, azt kellett külön jelezni)
Fiatalként csakis a manuálist preferáltam, aztán vezettem néhány jó automatát (a robot váltókat utálom, mármint a legtöbbet) és azóta számomra ez az isten. Ha az Impreza OBK utódja meglesz, csakis automatát vagyok hajlandó venni.
Az igaz, ha gond lesz egyszer velük, az nem kevés pénz. Ellenben a motor a teljes élettartama alatt sokkal kevesebb szarságot kap, akár duplázható is a motorélettartam. Nincsenek óriási és főleg hirtelen terhelések. Valamit valamiért. Főleg egy olyan motornál, mint a Subaru boxer ez nem mindegy - igaz, a Subaru - szerintem - nem épp a legjobb automatákat használja.
Fogyasztás: ez szokott lenni ellenük a legfőbb érv a költség mellett. Ez sem igaz már manapság, sőt, sok üzemmódban az automata fogyaszt kevesebbet, pláne, ha a sofőr is ráérez a dologra.
Az automaták (igaz, ezek robotváltók) európai áttörését főleg a nagyteherautóknak köszönhetjük. Még 10 éve sem voltak nagyon elterjedve, de azóta bebizonyosodott, hogy rengeteg üzemanyag spórolható velük (ott a számok még kontrasztosabbak) és a motorélettartam is több százezer kilométerrel kitolható. A mindenféle szedett-vedett sofőrök hülye vezetési stílusát egyszerűen kiszűrik.
Qru
MODERÁTOR
Aki csak A-ból B-be megy mint az emberek 90+%-a annak tökéletes és kényelmes az automata. A céges vasakban is az van 10+ éve, több százezret letekertem automata kocsikkal és teljesen jók. Szabadidőmben viszont a maradékba tartozok aki hobbiból autózik, erre viszont jobb a kézi, mert nagyobb élményt ad. Ezért szeretné kézit de ha nem lesz akkor IJ.
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Persze, ez teljesen oké, érthető! Kinek mire kell...
Én 50 pluszosan már gondolkodás nélkül lemondok a kézi váltó adta élményekről...
Sőt, már 30-asként is ezt gondoltam...
Már pár évnyi autós újságírás után is azt mondtam, hogy nekem jobban számít, hogy kivel és hova megyek, mint hogy mivel...
köszönöm, ez így érthető, és tulajdonképpen rá is lehet húzni a problémámra:
- a kocsi alapvetően működik, használod, megy
- mintha picit többet fogyasztana, de ez ugye nehezen megállapítható
- erősen felfelénél a kettes fokozat gyanús: hiába kapja meg mondjuk 3000 rpm körül az egyesből, egyszerűen lassul: ha csúszik már a tárcsája, akkor ez megmagyarázná, elvész a hajtás egy része
- a hármas-négyes sztem jó, de szerpentinen ez nem jön elő. pályán meg működik rendesen
- az egyes fokozat jó kérdés, de azért el lehet vele indulni, meg húz minden rpm-nél, az talán nem olyan rossz.
az ábrádon van low és high clutch, ha mondjuk a low clutch kopott, de a high még jó, az talán kiadná a fenti viselkedést.
bár egy gondom azért van: amikor felfelében megkapja a kettest 3000 rpm-nél és nyomom a gázt, nem az történik, hogy felpörög mondjuk 4000-re, de nem megy, hanem egyszerűen esik a fordulatszám és lassul a kocsi. olyan részen, amit szerintem vinnie kéne kettesben.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Találkoztam olyannal, hogy megcsúszott a bolygóműben a kuplung, de ez jelentős mennyiségű füsttel és azonnali tönkremenetellel járt. Mondjuk az CVT volt, ott csak a hátramenetnek volt a bolygóműben kuplungja, és értelemszerűen ellentétes volt a forgásiránya a két oldalnak. A fokozatosak elképzelhető, hogy valamivel jobban tolerálják az ilyesmit.
Arra mindenesetre magyarázat, hogy miért volt full retyó az olajad, amikor megvetted.
A váltónak van saját elektronikája, ami beszélget a motoréval, illetve neked is elektromos gázpedálod van, szóval az, hogy nem üvöltő motorral és füstöt okádó géptetővel lassulsz az emelkedőn felfelé, az nem bug, hanem feature.
Qru
MODERÁTOR
Át kell alakítani manuális váltósra és kész. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy el fogod engedni ezt a gépet...
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Az a baj, hogy ismert váltóhibával csak gombokért lehet eladni.
Ha meg megcsináltatja, annyival nem fog többet érni, mint amibe a javítás fáj, ellenben akkor jó lesz, és akár használhatja is.
Qru
MODERÁTOR
Igen, kb nincs más út: vagy eladja bagóért vagy megcsináltatja és használja tovább.
#nincsbennetarcsi
ha kifizetem a fél millát, de utána makulátlan a gép, akkor megtartom. és így van, most nem tudom eladni. illetve el tudnám, de olyat én nem csinálok...
a váltó elektronikára nem is gondoltam, hogy az is beleszólhat a fordulatszámba, de így akkor végképp tiszta. végülis 3m ft-ért vettem egy újkorában 15m ft-os kocsit. belefér, hogy kelljen költeni rá, csak legyen jó...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Dede, pontosan tudja, hogy melyik fokozatban van, és a be- és kihajtás fordulatszámát is figyeli, mert a TC az egy fokozat nélküli áttételezés. A behajtás jöhet a motortól is, a kihajtás meg a kardántól, de tudja a váltó is, a motor is.
MasterMark
titán
Az elektronika szelepeket vezérel, ha a szelep mondjuk ereszt vagy valami akkor nem tudja az olajnyomás eléggé összenyomni a kuplungpakkot, akkor is csúszhat.
A másik nagy része egy ilyen váltó felújításának ennek a szeleptömbnek cseréje vagy felújítása.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Petester
senior tag
"ha a szelep mondjuk ereszt vagy valami akkor nem tudja az olajnyomás eléggé összenyomni a kuplungpakkot, akkor is csúszhat"
De ebben az esetben kidobja a motorhiba lámpát, nem?
Nekem legalább is kidobta, mikor az egyik tömítés hibás volt, nem volt megfelelő nyomás. Bár nálunk a citromban nem volt megfelelő a nyomás, így nem zárt össze rendesen a két turbina, túl nagy volt a fordulatszám különbség a wandler előtt és után.
Szerk.: És nekünk is emelkedőn jött elő a "csekendszinn", amikor nagyobb terhelést kapott.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
És akkor még örülhetsz, hogy nem CVT váltód van mert az sok esetben fel sem újítják, hanem komplett csere. És az nem 500k-s tétel hanem legalább a duplája...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Hát az jó kérdés.
Hibakód lehet, hogy most is van a váltójában, de nem feltétlen ad hozzá checkengine-t.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen, meg kéne nézni a hibatárolót, van-e benne hibakód vagy nem.
@Parci, ha kell hibakód olvasás szólj és rá tudunk nézni van olvasóm.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
köszi! először jusson haza. seibikot fogom hívni szerintem, lehet, h már most kérek időpontot. valami nyilván szar a váltóban, már csak az a kérdés, h mi (vag, hogy mi nem... ).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
cvt-re az automatas azt mondta, h sokszor gtk, de simán 2m+ is lehet. erre a 4 sebességesre a seibiko meg azt, h örök élet, nagyon masszív kis cuccok
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Petester
senior tag
Vonóhorog van a Forin? Simán lehet hogy sokat vontattak vele hajót vagy lószállítót, ami megrövidítette a kuplung életét.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Bármit le lehet amortizálni. CVT ára brutál... Nem hoztad meg a kedvem hozzá.
#nincsbennetarcsi
nincs, és elvileg kevés km-t futott, de hát bármi lehet...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Ezek a kuplungtárcsák kvázi szinkrongyűrűként működnek, normális esetben nem sokat csúsznak életük során.
Én inkább arra tippelnék, hogy b*sztak olajat cserélni, és nem volt elég olajnyomás a hidraulika rendszerben, vagy felakadt valamelyik irányváltó szelep, emiatt csúszott meg először. Aztán a kopás elintézte a többit.
Qru
MODERÁTOR
Az a fura, hogy oké ez bácsi autó volt, egy manuális váltónál még érthető, hogy helytelen pedálkezeléssel kinyíródik a kuplung na de egy automatánál...
#nincsbennetarcsi
ma végre megnéztem, van olaj a váltóban, rózsaszínű/lilás. a motorolaj viszont elég fekete (cserés is, mert másfél éves, hiába futott csak 4-5 ezer km-t... de azért lehetne szebb).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Akkor a váltó olaj jónak tűnik (eredetileg piros színű). Motorolajnál nem gáz, lebegteti a kormot, így nem ül le azért fekete. Ez jó dolog igazából, teszi a dolgát.
#nincsbennetarcsi
mindenesetre ezzel az olajjal hazajövök akkor, igazán kemény mászás csak ez volt itt a végén, de ugye hazafelé csak le kell gurulni. országúton/pályán aztán "mindegy", mert hiába emelkedő, tempósabban fogunk menni 3-as, 4-es fokozatban. otthon a dömös-pilisszentlászló-szentendre mászást meg kihagyom és körbemegyek dunabogdányon át jobb híján.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Levitorlazol az valobam sima ugy.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Akkor a váltóolaj jó. Illetve a szűrő jól működik. Szintje okés?
A motorolajjal ne foglalkozz, nekem csere után 200km-el már tiszta fekete. De az asszony benzines Ignisében is elég hozzá pár hét, hogy feketekávé színt öltsön.
[ Szerkesztve ]
picit oldalra ferdén áll a kocsi, de még soknak is tűnt (seibiko töltötte, szóval felteszem, hogy szabályosan volt töltve).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Automata váltó olajszintet úgy kell ellenőrizni, hogy jár a motor, végigkapcsolgatod az összes fokozatot, mindben hagyod kicsit, és utána kiszállsz és járó motornál megnézed a szintet. Ha már mentél vele előtte akkor a meleg oldalit kell nézni, ha nem akkor a hideg oldalit.
Switch Tax
köszi, lehet, h megnezem indulás előtt így is, de hazajovunk, aztán lesz ami lesz
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Ha lehűlt a kuplung utána már jó, ha nincs nagy baj.
Switch Tax
Amiben - sok egyéb mellett - verhetetlen az OBK
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
MasterMark
titán
Szegény autó.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
A cuccolos OBK.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Amúgy nekem kezdi elengedni a Legacy felirat hátul magát. Erre van valami pro tipp?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Szelvedoragaszto vagy Sika.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Oke, de meg nem jott le, ha meg leveszem nem fogom tudni szepen visszarakni ugyanoda.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen vhogy a feluletet alatt le kene kezelni. Munezt kerdezd meg, o lakatos sztem tudja mivel/hogyan csinald.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
T7000, T8000 ragasztó. Némileg rugalmas kötést ad, és egy VTi Civic gyári feliratait azzal tettük vissza barátomnak. Patent azóta is. Alapvetően én munkámhoz használom, de elég sok más téren is jó szolgálatot tesz.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Crucial 32GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Ballistix Red RGB (Utánvétes Foxpost az árban!)
- Apple iPhone 13 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Watch Series 7 45mm GPS+Cellular, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 2022 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Teljesen új Xiaomi 13T Pro 12/512GB DS (5G) Black eladó (bontatlan+garancia)