Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13951) Downsampling válasza Lacerta (#13948) üzenetére


Downsampling
senior tag

Tényleg jó lenne tudni, hogy milyen az Impreza és a Forester súlyeloszlása az első és hátsó tengely között. Én arra tippelnék hogy bár nem rossz, de az 50-50 százaléktól azért odébb van az első tengely javára.
Nekem is amúgy a legtöbbször hasonlóan viselkedik az autó, ha már csúszáshatár, akkor elől-hátul egyszerre csúszik le finoman az ívről, pláne, ha a kanyar még kifele is dől (nem messze a házunktól pont van egy ilyen majdnem 180 fokos kanyar). Mondjuk ezeknél a kissebességű és nem túl veszélyes kanyaroknál jellemzően semmilyen módon nem fékezek (legfeljebb előttük), inkább gázt adok és úgy indul meg az oldalra csúszás.

(#13952) Qru válasza Downsampling (#13949) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ó az finom lehet, egy jó SpecB... Anno el is mentünk megnézni egyet az AAA autóhoz de nem meglepő módon elég sok sebből vérzett... Egy projekt autót meg nem akartam venni.

#nincsbennetarcsi

(#13953) Downsampling válasza Jorus (#13950) üzenetére


Downsampling
senior tag

Akkor viszont azt feltételezem, hogy ez enyém nem jól működik (ez is 2006-os OBK, csak Impreza :) )
"Szintén sima OBK-nál nagyon markánsan érezhető a hajtás módosítása, ha betapadnak a kerekek, fullos AWD-fíling, ha elpörögnek, akkor kvázi RWD-vé válik, picit csúszósabb úton is simán keresztbemegy padlóra."
Ebben viszont hasonlítunk... ;) (csak valszeg még kevés tapasztalatom van vele ilyen körülmények között és nem tudtam összerakni)

(#13954) Qru válasza Jorus (#13950) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Imperezam is ilyen, az is kvázi hátsó kerekessé válik ha túlerőlteted a gázadást. :K

#nincsbennetarcsi

(#13955) Downsampling válasza Qru (#13952) üzenetére


Downsampling
senior tag

Ezen a Legán tegnap pár percig én is elgondolkoztam, mert úgy rémlik, elég jó áron kínálják, de inkább mennék az automata felé (legyen az bármilyen márka is jövőben). Hiába, öregszem, na... :B

(#13956) Downsampling válasza Qru (#13954) üzenetére


Downsampling
senior tag

Csak gondolom, nektek van is nyomatékotok a motorban... :D
Nekem ehhez erősen csúszós út kell.

(#13957) Jorus válasza Downsampling (#13956) üzenetére


Jorus
nagyúr

Focushoz képest kicsit lomha az AWD miatt, de azért kellemes útitárs. :)

Ha már itt vagyunk, lassan megint akksi kell, mi most az ajánlott?

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13958) MasterMark válasza Downsampling (#13949) üzenetére


MasterMark
titán

Ha nem menne az összkerék akkor telelenne hibakóddal az autó meg villogna minden a műszerfalon. :DDD

Switch Tax

(#13959) Lacerta válasza Jorus (#13957) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Én TAB akkukat használok egy ideje, jók.
Ár-érték arányban, és abszolút vonatkoztatási rendszerben egyaránt.
A Foriban még bírja a Tudor, amivel vettem, de ha kinyúvad, abba is TAB megy majd.

(#13960) Acheron válasza Jorus (#13957) üzenetére


Acheron
őstag

Én most tavasszal cseréltem, Rocket -ről Rocket -re, többek között itteni ajánlás alapján is. Eddig természetesen minden OK vele.
#13948Lacerta: Hasonló a tapasztalatom az OBK -el. Bár már rég volt ilyesmihez szerencsém.
Tegnap 15 cm hó alól kellett kikotornom, de mire ma délután elindulok, már nem lesz hol próbálkoznom vele, olyan ütemben olvad. Pedig kedden kapott új téli papucsokat, megnéztem volna, hogy viselkedik vele havas úton.

[ Szerkesztve ]

(#13961) Qru válasza Downsampling (#13956) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az enyém is nyomatékszegény (papíron 230 Nm de szívómotor 99,9%, hogy nem tud ennyit) de 2016-os 4 évszakossal nem is kell, megcsúszik az könnyen. :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13962) Lacerta válasza Downsampling (#13956) üzenetére


Lacerta
aktív tag

350Nm :DDD

(#13963) Qru válasza Jorus (#13957) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Rocket, nagyon jó és nem drága. Nekem a Jazz-ben és a Bubi-ban is az van sok-sok éve. :K

#nincsbennetarcsi

(#13964) Downsampling válasza Lacerta (#13962) üzenetére


Downsampling
senior tag

185 Nm mínusz az idő vasfoga... :U :))

(#13965) Lacerta


Lacerta
aktív tag

Na megjött a radiátorom.
Ez tényleg új cucc, valami SRLine nevű lengyel disztribútor forgalmazza.

(#13966) Qru válasza Lacerta (#13965) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na kíváncsi leszek. :K Mikor építik be?

#nincsbennetarcsi

(#13967) Lacerta válasza Qru (#13966) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Remélem, mihamarabb. :D
Próbálom nyomás alá helyezni a szerelőmet. :DDD

(#13968) Jorus válasza Qru (#13963) üzenetére


Jorus
nagyúr

Köszi szépen! Ezeket is megfontolom. Nagyon keveset járok vele, így 1-2 év alatt bármilyen akksit lekukázok, szóval inkább a költséghatékonyság irányába mozdulnék el, eddig megvettem a drága akksikat, de ugyanúgy lefingtak 1-2 év alatt.

Acheron: köszi szépen neked is, megnézem ezeket is. :R

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13969) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

na, nekem is kell akksi :DDD (müxik még, de nehezebben indul). akkor legyen mondjuk... rocket! :DDD

más: tegnap már annyira kivoltam a szekunder hajszárító téma miatt, h ráírtam szokola attilára, hogy van-e bontott. nyilván van, potom 75e ft egy 170 ezret futott kocsiból (az enyém 130e). a seibiko-féle dél-koreai utángyártott vmi 80e+vám+áfa.

ma hívtam a seibikót, megjött, de... törötten. műanyagoshoz küldték javításra, és "ez akkor ilyen féláras történet lesz". mondtam, hogy dec. 15-én megy síterepre a kocsi, és qrvaélet, hogy nem szeretnék tempomat és esp nélkül indulni.

itt tartunk. agyrém, 5+ hónapja tart.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13970) Acheron válasza Jorus (#13968) üzenetére


Acheron
őstag

+ #13969Parci

Én tőlük vettem, ár és szállítás is rendben volt.
(párszor rendeltem már innen, nekem eddig bejött a hely - persze érdemes azért körbenézni).

(#13971) Qru válasza Jorus (#13968) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor egy sima Jász-Plasztik/Electric Power akksi is tökéletes. Én azért 1-2 hónapnál többet nem parkoltatom a kocsit és akkor is mélygarázsban áll nem mínuszokban.

De mondjuk ha néha rátöltesz akkor azért sokkal többet is kibírna egy akksi nálad. Van hol tölteni? Egy sima 5-6k-s Aldi/Lidli/Penny-s okos töltő is bőven megteszi. :K

#nincsbennetarcsi

(#13972) Jorus válasza Qru (#13971) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ez a töltő vált be az évek során: Forex T127
Tölteni van hol, persze, fedett kocsibállón parkol, csak el szoktam felejteni. :B

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13973) Lacerta válasza Jorus (#13972) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Akassz rá egy napelemes töltőt, az elvan benn az utastérben is.
Vagy vedd ki az akkut amikor nem jársz vele. :D
Ultimate solution: LiFePO4 akku. Annak nem árt, ha nem töltöd. Csak a pénztárcád zokogna amikor meg kell venni.

[ Szerkesztve ]

(#13974) Qru válasza Jorus (#13972) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ok. :K

Arra figyelj, hogy fagyott állapotban tilos akksit tölteni ezekkel! Tudom menet közben a generátor tölti de a motor hőjétől gyorsan ki is olvad az akksi. Tehát ha mínuszok vannak akkor vagy ne töltsd vagy vidd be az akksit és átmelegedés/kiolvadás után töltsd.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13975) Lacerta válasza Parci (#13969) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ez kicsit kamunak hangzik, mert az ilyen nagyobb értékű cuccokat azért rendesen csomagolva szokták küldeni, illetve ha sérül, akkor szó nélkül csere.

Bár most nemrég rendeltem 2 patron spéci zsírt a bicajomhoz, két cég, két szállítási mód, és egyik se ért ide úgy, hogy ne semmisüljön meg a patron zárófedele. :((( Mondjuk ezek nem nagyértékű cuccok, és nem külföldről jöttek.

(#13976) Qru válasza Parci (#13969) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kemény... :((( És a másik vonal a kiíratás? Ott sem jártál sikerrel?

#nincsbennetarcsi

(#13977) Lacerta válasza Qru (#13974) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ólomakkunál az a helyzet, hogy ha elegendő a kénsavsűrűség ( töltve van az akku ), akkor kb. -40 fokig nincs gond. Ellenben ha ki van sütve, akkor -5 fokon már megfagy, mert a kénsav vegyileg beépült a lemezekbe.

Ha megfagy az elekrolit, akkor kb. kuka. De ha kisütve tárolod, akkor is, szóval nagyjából már mindegy.

Asszonynak töltöttem akkuját ami télen -8 fokban lemerült ( még nem fagyott meg az elektrolit ), felvittem a lakásba, beraktam egy lavórba, és cserélgettem rajta az 50-60 fokos meleg vizet. Egy délelőtt kellett hozzá, amíg szobahőmérsékletű lett az akku.
A motortérben, levegőről melegítve nagyon, nagyon, nagyon sokat kell autózni hogy felmelegedjen valamennyire. :(

(#13978) Jorus válasza Lacerta (#13973) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem tudom a tiédben hogy van rögzítve az akksi, de a sima OBK-ban lévő megoldás nagyon nem felhasználóbarát. :DDD

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13979) Lacerta válasza Jorus (#13978) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Kengyellel, fentről.

Én azt csináltam, hogy kerestem az utastérben egy olyan biztosítékot, ami kihúzott kulccsal is feszültség alatt van, és emellett jó nagy áramra van méretezve, illetve álló autóban feltételezhető, hogy az a jó nagy áram nem folyik át rajta.
Arra tettem egy pigyback kivezetést, a végére pedig egy XT90 aljzatot. Így van az utastérben egy aljzatom ami direktben az akkura csatlakozik.
Ha delej kell, bármikor tudok vételezni róla, ha pedig tölteni kell, bezárt autó mellett is megoldható.

(#13980) Lacerta válasza Jorus (#13978) üzenetére


Lacerta
aktív tag

...ha ennyire sz*r kivenni az akkut, akkor elég nagy luxus hagyni tönkremenni, és minden évben cserélgetni, nem? :DDD

(#13981) Qru válasza Lacerta (#13977) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kb 20 centire van a több mint száz fokos motorblokktól az enyémben és kb 0 hővédelme van. Hogy így k. gyorsan kiolvad az tuti. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13982) Lacerta válasza Qru (#13981) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nekem is kb. ott van mint a tiéd, de ha mondjuk 90 foknál nyit a termosztát, és 108 fokon a biztonsági szelep, akkor a motorblokk külső felszíne azért messze lesz a 100 foktól, a motortér maga meg főleg, mert ha nem így lenne, zokokva siratnánk az összes lámpatestet és a biztosítékdobozt is, az ablakmosó tartályról nem is beszélve. :)

Arról nem is szólva, hogy a víz fajhője kb. 800-szor akkora, mint a levegőé, tehát ha 60 fokos vízben áll az akku, még mindig kb. 2 nagyságrenddel több hőt tudok átvinni, mintha 100 ( valójában inkább max. 60-70 ) fokos levegővel veszem körbe.

Ha meg még emellett meg is fagyott az akku, akkor előbb a jeget kell megolvasztani ( ez még k*rva sok hő ), és csak utána fog elkezdeni melegedni.
Persze ez csak elvi lehetőség, mert ha megfagyott, akkor úgysem fog indulni, de egyébként is kuka, és így felesleges a töltésével bohóckodni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#13983) Qru válasza Lacerta (#13982) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ertem en de akkor is tilos fagyban akksit tolteni a gyari ajanlas szerint.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13984) Parci válasza Qru (#13976) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ott ugye egy csóka maradt már, aki talán megcsinálná, nem ugrik be a neve, de többen óvva intettek tőle, meg debreceni, meg az is drága. úgyhogy felhívtam a seibikót, hogy akkor csináljuk meg, ez volt júniusban.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13985) Qru válasza Parci (#13984) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha 100% az eredmény és még drága is akkor offos valóban.

#nincsbennetarcsi

(#13986) Lacerta válasza Qru (#13983) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Na és a generátor mit csinál?
Nem gondolod, hogy figyeli az akku hőmérsékletét a feszültségszabályozó? :)
A Foriban gyárilag 170 amperes generátor van, beindítom, beáll 14.5 voltra, mindegy, hány fok van, mindegy, mennyire van lemerülve az akku.

Egyébként valóban, nem ajánlják a nagy hidegben töltést, mint ahogy nagy melegben sem ( ~40 fok fölött ).
Csökkentett áramerősséggel, odafigyelve a töltőfeszültségre egyébként lehet akkor is, a mikroprocesszoros töltők többnyire ma már tudják ezt managelni ( főleg a beépített hőmérősök ).

(#13987) Lacerta válasza Lacerta (#13967) üzenetére


Lacerta
aktív tag

El is vittem a gépet a radiátorral együtt. :)
Nézegeti a srác: Ekkora az egész? Miért, más autókban nagyobb? Ja, nem. :D

(#13988) Qru válasza Lacerta (#13986) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

CSak ismételni tudom magam: értem és tudom de ettől még a Varta pl ezt mondja az autós akksikra:

- Tilos fagyott akkumulátort, illetve 45˚ feletti akkumulátort tölteni - [link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13989) Lacerta válasza Qru (#13988) üzenetére


Lacerta
aktív tag

A fagyott, meg a fagyban az nem ugyanaz. :)

Ahogy mondtam, egy jól feltöltött akku elektrolitja -40 fokban még folyékony.
Egy lemerülté -5 fokon már megfagy.
Ha megfagyott, akkor tilos tölteni, ebben igazad van. De ha akarnád sem tudnád tölteni, mert nem nagyon vezet. Az ólomakkumulátorban a kénsav oldat részt vesz az áramtermelő reakcióban. Ha nincs oldat ( mert megfagyott, mivel az összes kénsav beépült a lemezekbe ), nincs sem töltés, sem kisütés.
Ha nagyon erőszakos és kitartó vagy, legfeljebb némi hidrogént tudsz fejleszteni. És ezért nem szabad megpróbálni.

Ha simán csak fagy van, nyugodtan töltheted az akkudat, feltéve, hogy folyékony az elektrolit. Kisebb árammal, lehetőleg "okos" töltővel.

(#13990) Qru válasza Lacerta (#13989) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bimgo, ezt irtam:

Arra figyelj, hogy fagyott állapotban tilos akksit tölteni ezekkel

Igen mert felrobbanhat a gazkepzodes miatt.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13991) Lacerta válasza Qru (#13990) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ertem en de akkor is tilos fagyban akksit tolteni a gyari ajanlas szerint.

Ez okozta a félreértést. :)

(#13992) Qru válasza Lacerta (#13991) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jogos, felreerthetoen fogalmaztam. :R

#nincsbennetarcsi

(#13993) Lacerta válasza Qru (#13992) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Legalább jól kiveséztük a témát. :DDD

(#13994) Qru válasza Lacerta (#13993) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na az tuti. :D

#nincsbennetarcsi

(#13995) Jorus


Jorus
nagyúr

Ez akkor jó ez az OBK-ba, igaz? Rocket 80Ah 680A Jobb+

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#13996) Acheron válasza Jorus (#13995) üzenetére


Acheron
őstag

Alighanem igen, bár ahogy nézem a kersőket, a 3.0 H6 -hoz akár még a kisebb is elegendő lehet (60 - 70 AH között). Most milyen kapacitású akku van benne?
A polaritás elrendezésre érdemes figyelni - én majdnem benéztem, mert az enyébe balos kell.

(#13997) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

én lehet, hogy végül ezt veszem:
https://aruhaz.kauffer.hu/termek/Exide_Premium_EA722_akkumulator_12V_72Ah_720A_J+_EU_alacsony-17594?clid=2

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13998) Qru válasza Parci (#13997) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Cégesben ilyen volt, 2 évet sem bírt folyamatos használatban. :( Kapacitásból érdemes a legnagyobbat beletenni ami belefér fizikaliag az akksi tálcába, mert tovább bírja merülés tekintetében.

#nincsbennetarcsi

(#13999) czanga


czanga
őstag

Beszéltem Victory Motors-al is. Kihangosítva dumáltunk a dolgoról, hogy náluk hallja akinek kell és nagyon nagy vonalakban elmeséltem mi volt, és örültek a felvetésnek, hogy emailben elküldöm a dolgokat.
Elsőre nem vették fel a telót, de simán visszahívtak kb 5 perc múlva.

Szerintük se lesz ez hengerfejes:
- rossz szenzor,
- kábel
- testkábel
stb stb (ilyesmikre gondolnak)
Elküldök nekik mindent, kb jövő héten Viktorral nyugiban átolvassák, és válaszolnak, aztán nyilván meg kell nézniük.
Nagyon szimpatikus volt minden eddig.

Most pedig akku rendelés, mert lekotlott pár hete az enyém is, és már hiába töltöttem pár nap múlva a központit nem zárta be csak a riasztót aktiválta. Volt meglepi mikor kinyottam az ajtót. :D

(#14000) Parci válasza czanga (#13999) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

velem is nagyon kedves volt és mindent megbeszéltünk, csak aztán nem történt semmi...

(persze a szekunder levegős rendszer kiírást nem ő csinálja, csak megszervezte volna a csókát, meg ledugózza a visszaágat, szóval nem olyan jellegű szerelés, mint általában, de hát ő mondta el a menetrendet)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.