Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Downsampling
senior tag
Tényleg jó lenne tudni, hogy milyen az Impreza és a Forester súlyeloszlása az első és hátsó tengely között. Én arra tippelnék hogy bár nem rossz, de az 50-50 százaléktól azért odébb van az első tengely javára.
Nekem is amúgy a legtöbbször hasonlóan viselkedik az autó, ha már csúszáshatár, akkor elől-hátul egyszerre csúszik le finoman az ívről, pláne, ha a kanyar még kifele is dől (nem messze a házunktól pont van egy ilyen majdnem 180 fokos kanyar). Mondjuk ezeknél a kissebességű és nem túl veszélyes kanyaroknál jellemzően semmilyen módon nem fékezek (legfeljebb előttük), inkább gázt adok és úgy indul meg az oldalra csúszás.
Qru
MODERÁTOR
Ó az finom lehet, egy jó SpecB... Anno el is mentünk megnézni egyet az AAA autóhoz de nem meglepő módon elég sok sebből vérzett... Egy projekt autót meg nem akartam venni.
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Akkor viszont azt feltételezem, hogy ez enyém nem jól működik (ez is 2006-os OBK, csak Impreza )
"Szintén sima OBK-nál nagyon markánsan érezhető a hajtás módosítása, ha betapadnak a kerekek, fullos AWD-fíling, ha elpörögnek, akkor kvázi RWD-vé válik, picit csúszósabb úton is simán keresztbemegy padlóra."
Ebben viszont hasonlítunk... (csak valszeg még kevés tapasztalatom van vele ilyen körülmények között és nem tudtam összerakni)
Qru
MODERÁTOR
Imperezam is ilyen, az is kvázi hátsó kerekessé válik ha túlerőlteted a gázadást.
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Ezen a Legán tegnap pár percig én is elgondolkoztam, mert úgy rémlik, elég jó áron kínálják, de inkább mennék az automata felé (legyen az bármilyen márka is jövőben). Hiába, öregszem, na...
Downsampling
senior tag
Csak gondolom, nektek van is nyomatékotok a motorban...
Nekem ehhez erősen csúszós út kell.
Focushoz képest kicsit lomha az AWD miatt, de azért kellemes útitárs.
Ha már itt vagyunk, lassan megint akksi kell, mi most az ajánlott?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
(#13958) MasterMark válasza Downsampling (#13949) üzenetére
MasterMark
titán
Ha nem menne az összkerék akkor telelenne hibakóddal az autó meg villogna minden a műszerfalon.
Switch Tax
Lacerta
aktív tag
Én TAB akkukat használok egy ideje, jók.
Ár-érték arányban, és abszolút vonatkoztatási rendszerben egyaránt.
A Foriban még bírja a Tudor, amivel vettem, de ha kinyúvad, abba is TAB megy majd.
Acheron
őstag
Én most tavasszal cseréltem, Rocket -ről Rocket -re, többek között itteni ajánlás alapján is. Eddig természetesen minden OK vele.
#13948Lacerta: Hasonló a tapasztalatom az OBK -el. Bár már rég volt ilyesmihez szerencsém.
Tegnap 15 cm hó alól kellett kikotornom, de mire ma délután elindulok, már nem lesz hol próbálkoznom vele, olyan ütemben olvad. Pedig kedden kapott új téli papucsokat, megnéztem volna, hogy viselkedik vele havas úton.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az enyém is nyomatékszegény (papíron 230 Nm de szívómotor 99,9%, hogy nem tud ennyit) de 2016-os 4 évszakossal nem is kell, megcsúszik az könnyen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
350Nm
Qru
MODERÁTOR
Rocket, nagyon jó és nem drága. Nekem a Jazz-ben és a Bubi-ban is az van sok-sok éve.
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
185 Nm mínusz az idő vasfoga...
Lacerta
aktív tag
Na megjött a radiátorom.
Ez tényleg új cucc, valami SRLine nevű lengyel disztribútor forgalmazza.
Qru
MODERÁTOR
Na kíváncsi leszek. Mikor építik be?
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Remélem, mihamarabb.
Próbálom nyomás alá helyezni a szerelőmet.
Köszi szépen! Ezeket is megfontolom. Nagyon keveset járok vele, így 1-2 év alatt bármilyen akksit lekukázok, szóval inkább a költséghatékonyság irányába mozdulnék el, eddig megvettem a drága akksikat, de ugyanúgy lefingtak 1-2 év alatt.
Acheron: köszi szépen neked is, megnézem ezeket is.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
na, nekem is kell akksi (müxik még, de nehezebben indul). akkor legyen mondjuk... rocket!
más: tegnap már annyira kivoltam a szekunder hajszárító téma miatt, h ráírtam szokola attilára, hogy van-e bontott. nyilván van, potom 75e ft egy 170 ezret futott kocsiból (az enyém 130e). a seibiko-féle dél-koreai utángyártott vmi 80e+vám+áfa.
ma hívtam a seibikót, megjött, de... törötten. műanyagoshoz küldték javításra, és "ez akkor ilyen féláras történet lesz". mondtam, hogy dec. 15-én megy síterepre a kocsi, és qrvaélet, hogy nem szeretnék tempomat és esp nélkül indulni.
itt tartunk. agyrém, 5+ hónapja tart.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Acheron
őstag
Qru
MODERÁTOR
Akkor egy sima Jász-Plasztik/Electric Power akksi is tökéletes. Én azért 1-2 hónapnál többet nem parkoltatom a kocsit és akkor is mélygarázsban áll nem mínuszokban.
De mondjuk ha néha rátöltesz akkor azért sokkal többet is kibírna egy akksi nálad. Van hol tölteni? Egy sima 5-6k-s Aldi/Lidli/Penny-s okos töltő is bőven megteszi.
#nincsbennetarcsi
Ez a töltő vált be az évek során: Forex T127
Tölteni van hol, persze, fedett kocsibállón parkol, csak el szoktam felejteni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Lacerta
aktív tag
Akassz rá egy napelemes töltőt, az elvan benn az utastérben is.
Vagy vedd ki az akkut amikor nem jársz vele.
Ultimate solution: LiFePO4 akku. Annak nem árt, ha nem töltöd. Csak a pénztárcád zokogna amikor meg kell venni.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ok.
Arra figyelj, hogy fagyott állapotban tilos akksit tölteni ezekkel! Tudom menet közben a generátor tölti de a motor hőjétől gyorsan ki is olvad az akksi. Tehát ha mínuszok vannak akkor vagy ne töltsd vagy vidd be az akksit és átmelegedés/kiolvadás után töltsd.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ez kicsit kamunak hangzik, mert az ilyen nagyobb értékű cuccokat azért rendesen csomagolva szokták küldeni, illetve ha sérül, akkor szó nélkül csere.
Bár most nemrég rendeltem 2 patron spéci zsírt a bicajomhoz, két cég, két szállítási mód, és egyik se ért ide úgy, hogy ne semmisüljön meg a patron zárófedele. Mondjuk ezek nem nagyértékű cuccok, és nem külföldről jöttek.
Qru
MODERÁTOR
Kemény... És a másik vonal a kiíratás? Ott sem jártál sikerrel?
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ólomakkunál az a helyzet, hogy ha elegendő a kénsavsűrűség ( töltve van az akku ), akkor kb. -40 fokig nincs gond. Ellenben ha ki van sütve, akkor -5 fokon már megfagy, mert a kénsav vegyileg beépült a lemezekbe.
Ha megfagy az elekrolit, akkor kb. kuka. De ha kisütve tárolod, akkor is, szóval nagyjából már mindegy.
Asszonynak töltöttem akkuját ami télen -8 fokban lemerült ( még nem fagyott meg az elektrolit ), felvittem a lakásba, beraktam egy lavórba, és cserélgettem rajta az 50-60 fokos meleg vizet. Egy délelőtt kellett hozzá, amíg szobahőmérsékletű lett az akku.
A motortérben, levegőről melegítve nagyon, nagyon, nagyon sokat kell autózni hogy felmelegedjen valamennyire.
Nem tudom a tiédben hogy van rögzítve az akksi, de a sima OBK-ban lévő megoldás nagyon nem felhasználóbarát.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Lacerta
aktív tag
Kengyellel, fentről.
Én azt csináltam, hogy kerestem az utastérben egy olyan biztosítékot, ami kihúzott kulccsal is feszültség alatt van, és emellett jó nagy áramra van méretezve, illetve álló autóban feltételezhető, hogy az a jó nagy áram nem folyik át rajta.
Arra tettem egy pigyback kivezetést, a végére pedig egy XT90 aljzatot. Így van az utastérben egy aljzatom ami direktben az akkura csatlakozik.
Ha delej kell, bármikor tudok vételezni róla, ha pedig tölteni kell, bezárt autó mellett is megoldható.
Lacerta
aktív tag
...ha ennyire sz*r kivenni az akkut, akkor elég nagy luxus hagyni tönkremenni, és minden évben cserélgetni, nem?
Qru
MODERÁTOR
Kb 20 centire van a több mint száz fokos motorblokktól az enyémben és kb 0 hővédelme van. Hogy így k. gyorsan kiolvad az tuti.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nekem is kb. ott van mint a tiéd, de ha mondjuk 90 foknál nyit a termosztát, és 108 fokon a biztonsági szelep, akkor a motorblokk külső felszíne azért messze lesz a 100 foktól, a motortér maga meg főleg, mert ha nem így lenne, zokokva siratnánk az összes lámpatestet és a biztosítékdobozt is, az ablakmosó tartályról nem is beszélve.
Arról nem is szólva, hogy a víz fajhője kb. 800-szor akkora, mint a levegőé, tehát ha 60 fokos vízben áll az akku, még mindig kb. 2 nagyságrenddel több hőt tudok átvinni, mintha 100 ( valójában inkább max. 60-70 ) fokos levegővel veszem körbe.
Ha meg még emellett meg is fagyott az akku, akkor előbb a jeget kell megolvasztani ( ez még k*rva sok hő ), és csak utána fog elkezdeni melegedni.
Persze ez csak elvi lehetőség, mert ha megfagyott, akkor úgysem fog indulni, de egyébként is kuka, és így felesleges a töltésével bohóckodni.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ertem en de akkor is tilos fagyban akksit tolteni a gyari ajanlas szerint.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
ott ugye egy csóka maradt már, aki talán megcsinálná, nem ugrik be a neve, de többen óvva intettek tőle, meg debreceni, meg az is drága. úgyhogy felhívtam a seibikót, hogy akkor csináljuk meg, ez volt júniusban.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Ha 100% az eredmény és még drága is akkor offos valóban.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Na és a generátor mit csinál?
Nem gondolod, hogy figyeli az akku hőmérsékletét a feszültségszabályozó?
A Foriban gyárilag 170 amperes generátor van, beindítom, beáll 14.5 voltra, mindegy, hány fok van, mindegy, mennyire van lemerülve az akku.
Egyébként valóban, nem ajánlják a nagy hidegben töltést, mint ahogy nagy melegben sem ( ~40 fok fölött ).
Csökkentett áramerősséggel, odafigyelve a töltőfeszültségre egyébként lehet akkor is, a mikroprocesszoros töltők többnyire ma már tudják ezt managelni ( főleg a beépített hőmérősök ).
Lacerta
aktív tag
El is vittem a gépet a radiátorral együtt.
Nézegeti a srác: Ekkora az egész? Miért, más autókban nagyobb? Ja, nem.
Qru
MODERÁTOR
CSak ismételni tudom magam: értem és tudom de ettől még a Varta pl ezt mondja az autós akksikra:
- Tilos fagyott akkumulátort, illetve 45˚ feletti akkumulátort tölteni - [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
A fagyott, meg a fagyban az nem ugyanaz.
Ahogy mondtam, egy jól feltöltött akku elektrolitja -40 fokban még folyékony.
Egy lemerülté -5 fokon már megfagy.
Ha megfagyott, akkor tilos tölteni, ebben igazad van. De ha akarnád sem tudnád tölteni, mert nem nagyon vezet. Az ólomakkumulátorban a kénsav oldat részt vesz az áramtermelő reakcióban. Ha nincs oldat ( mert megfagyott, mivel az összes kénsav beépült a lemezekbe ), nincs sem töltés, sem kisütés.
Ha nagyon erőszakos és kitartó vagy, legfeljebb némi hidrogént tudsz fejleszteni. És ezért nem szabad megpróbálni.
Ha simán csak fagy van, nyugodtan töltheted az akkudat, feltéve, hogy folyékony az elektrolit. Kisebb árammal, lehetőleg "okos" töltővel.
Qru
MODERÁTOR
Bimgo, ezt irtam:
Arra figyelj, hogy fagyott állapotban tilos akksit tölteni ezekkel
Igen mert felrobbanhat a gazkepzodes miatt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ertem en de akkor is tilos fagyban akksit tolteni a gyari ajanlas szerint.
Ez okozta a félreértést.
Qru
MODERÁTOR
Jogos, felreerthetoen fogalmaztam.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Legalább jól kiveséztük a témát.
Qru
MODERÁTOR
Na az tuti.
#nincsbennetarcsi
Ez akkor jó ez az OBK-ba, igaz? Rocket 80Ah 680A Jobb+
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Acheron
őstag
Alighanem igen, bár ahogy nézem a kersőket, a 3.0 H6 -hoz akár még a kisebb is elegendő lehet (60 - 70 AH között). Most milyen kapacitású akku van benne?
A polaritás elrendezésre érdemes figyelni - én majdnem benéztem, mert az enyébe balos kell.
én lehet, hogy végül ezt veszem:
https://aruhaz.kauffer.hu/termek/Exide_Premium_EA722_akkumulator_12V_72Ah_720A_J+_EU_alacsony-17594?clid=2
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Cégesben ilyen volt, 2 évet sem bírt folyamatos használatban. Kapacitásból érdemes a legnagyobbat beletenni ami belefér fizikaliag az akksi tálcába, mert tovább bírja merülés tekintetében.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Beszéltem Victory Motors-al is. Kihangosítva dumáltunk a dolgoról, hogy náluk hallja akinek kell és nagyon nagy vonalakban elmeséltem mi volt, és örültek a felvetésnek, hogy emailben elküldöm a dolgokat.
Elsőre nem vették fel a telót, de simán visszahívtak kb 5 perc múlva.
Szerintük se lesz ez hengerfejes:
- rossz szenzor,
- kábel
- testkábel
stb stb (ilyesmikre gondolnak)
Elküldök nekik mindent, kb jövő héten Viktorral nyugiban átolvassák, és válaszolnak, aztán nyilván meg kell nézniük.
Nagyon szimpatikus volt minden eddig.
Most pedig akku rendelés, mert lekotlott pár hete az enyém is, és már hiába töltöttem pár nap múlva a központit nem zárta be csak a riasztót aktiválta. Volt meglepi mikor kinyottam az ajtót.
velem is nagyon kedves volt és mindent megbeszéltünk, csak aztán nem történt semmi...
(persze a szekunder levegős rendszer kiírást nem ő csinálja, csak megszervezte volna a csókát, meg ledugózza a visszaágat, szóval nem olyan jellegű szerelés, mint általában, de hát ő mondta el a menetrendet)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)