Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Lacerta
aktív tag
A CVT pont ugyanolyan olajkavarós, csak nem fogaskerekekkel viszi át a nyomatékot a váltó részben, hanem fémszíjjal. Ettől eltekintve belül ugyanaz.
Qru
MODERÁTOR
Igen abbannis van citrom de akkor is jobb a hatasfoka. Alacsonyabb fogyi/emisszio miatt nyomatjak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
De nem a citrom miatt jobb vagy nemjobb, hanem azért mert fokozatmentes, a hagyományos automata meg fokozatokban tud csak váltani.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen, abban rejlik az elonye, hogy alacsonyabban tudja tartani a fordulatot fixen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
A citrom tökmindegy, mert már vagy 30 éve van benne nedves kuplung is, és az fixen összezárja az üzemidő kb. 99%-ában. A fennmaradó 1% pedig az, amikor a citrom nélküli váltóban is csúsztatod a kuplungot.
Magának a a váltónak nem relevánsan más a hatásfoka, a váltó-motor rendszernek együttesen lehet jobb CVT-nél. Nem véletlen, hogy fokozatos automatáknál is 7-8-9 sebességeseknél járnak.
És nem az alacsony fordulat a lényeg, hanem az optimális. A belsőégésű motorok hatásfoka a közepes tartományban a legmagasasbb.
Qru
MODERÁTOR
Kb 2000-nel vam lockup azert a manualsinal csunya lenne ha addig csusztadnad a kuplungot.
Az a userek miatt van a 8-9 sebesseges. Europaiak nem szeretik a cvt karaktert ezert kell a sok sebessegfokozat, hogy mimdig idelaisan alacsony legyen a fordulat.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
A lockup bekövetkezése nem fordulattól függ, hanem sliptől, és programozva van. A slip pedig a bemenő és kimenő nyomatékok különbségének függvénye. Ezért hívják a citromot torque converternek.
Azért van 8-9 sebességes, mert a fokozat nélküliséget fokozatokkal úgy tudják közelíteni, ha minél több fokozatra osztják az áttételi tartományt.
CVT-nél is lehet emulálni a fokozatokat, és szokták is, csak programozás kérdése.
Viszont van két nagy hátránya a CVT-nek a fokozatos automatákkal szemben.
Az egyik, hogy korlátozott a nyomatékátvivő képessége, és a túlterhelést egyáltalán nem bírja. És ha egyszer megcsúszik, kb. kuka. A másik, hogy ha nem forog a kerék, akkor nem tud váltani, és vontatni sem nagyon lehet.
ezért is lehet megfigyelni, hogy a dízelmotorokhoz még akkor is a klasszikus fokozatos automatákat tették a gyártók, amikor a benzinesek mellé már cvt ment. a subaru láncos cvt-je még egész jó ilyen téren egyébként, de a nissan szíjas sz.rja nagyon nem, és azok a váltók hullanak is idősebb korukra.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Igen azert tesznek bele minnel tobb fokozatot. Orulok, hogy ugyanarrol beszelunk.
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
Ha szívót tuningolsz, a hengerfej a megoldás. Köszörültess bele először jobb tengelyeket, utána jön csak az ecu
sattak
csendes tag
Meg a kipuff, meg a leömlő stb
Qru
MODERÁTOR
Nem eri meg, de amugy valid amit irsz.
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
Ez a szívó motor ecu optimatizálás egy nagy átverés. ahogy olvastam. Igazából a gázpedál érzékenységét javítják csak. Menj el egy igazi versenytengely "bajnokhoz". Ők majd elmagyarázzák.
viktor azt mondta, hogy nincs igazán szívó tuning, hozzáigazítják a motor aktuális állapotához a rendszert, ennyi.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
sattak
csendes tag
Van szívó tuning, gondolj bele a lada gyári max 80 lóerő kontra manapság már 200 lóerőbe.
sattak
csendes tag
Egy kicsit komolyabb tudást igényel, egy ecu programozásnál. Meg mechanikailag is rendesen bele kell nyúlni
Qru
MODERÁTOR
Igen, gyari allapotban kicsi a mozgaster, kb +10-15%, attol fugg alapbol mennyire van kihegyezve. Kivancsisagbol mar korbejartam a temat en is.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Ha nagyon szetfaragod el lehet menni messzire. Honda S2000, az is egy szivo 2 literes motor es tud 240-250 lovat... Parcie is 2 literes es tud 150-et de abbol is ki lehetne hozni jelentosen tobbet ha megbutykolod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
A subaru szívó tulajok legnagyobb szívása az, hogy van a turbós. Azt könnyebb tuningolni, sokkal. Van ez a 14/1 levegő per üzemanyag tökéletes égés arány. Üzemanyagot manapság annyit adsz, amennyit akarsz, a levegő a gyenge keresztmetszet.És mivel subaru egyenlő turbó, ott van elég levegő amennyit akarsz, hozzáigazítod a benzint és kész. Erősebb lesz. A szívóknál nagyobb a küzdés. De ha egy 2000-es rally peugeot anno tudott szívóként 300 lovat, egy subaru utcai szívó is tudhat biztonságosan 200-t. A másik meg a lóerő kontra milyen könnyen forog. Mindegy is
Qru
MODERÁTOR
A turbosok a gyari setupot se birjak tartosan szoval csak ovatosan a tuniggal.
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
Az enyém még bírja, pedig sosem volt tökéletes Amit mostanában észrevettem, nem tölt be rendesen. max 0.7 bar, de rohadt jól forog. Ha szétesik, így jártam
sattak
csendes tag
A ladám olyan volt, ráléptem a pedálra és 8000. "297-es (96-os?) tengely volt benne, egy karbi, de forgott, mint a mérgezett egér.
arra mondta, ami nekem következik (azaz ecu programozás)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Savanyú a szőlő csak nyugi. Bírják azok ha észel vannak használva, ha nem akkor meg a szívókat is hamar haza lehet vágni.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ma végre elértem a szerelőm telefonon.
A szimptómák alapján azt mondta, féltengyelycsukló lesz. Egyúttal megnyugtatott, hogy mekkora mákom van, hogy még nem rakta fel az új gumiharangokat, amiket 4+ hónapja ígért, mert így csak egyszer kell megcsinálni, és megspóroltam egy garnitúra gumiharangot.
Kérdeztem, hogy na és, most akkor #tutirameghalok, vagy mi a tököm van addig, amíg fogadni méltóztatik, erre annyit javasolt, hogy kanyarban ne nyomjam nagyon a gázt.
MasterMark
titán
És hátul rossz? Külső? Belső?
Switch Tax
Lacerta
aktív tag
Passz, én csak hallom, ő meg még nem látta, csak meséltem neki róla.
Érzésre hátulról hallatszik, de akkor hallható, amikor alászedem a kormányt.
Qru
MODERÁTOR
Kivancsi vagyok mennyibe lesz, majd ird meg. Felkeszuljek lelkileg.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Rákérdeztem már a lelkem megacélozása miatt, azt mondta, alapból nem nagy tétel ( tizen-huszonezer pénzek ), bár Subaruhoz nem tudja a pontos összeget. Nyilván ott azért lesz egy egynél nagyobb szorzó.
Qru
MODERÁTOR
Akkor nem tragedia szerencsere.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
A mostani hétvégén megyünk messzebbre, és alighanem terep is lesz benne, remélem, nem lesz gond.
Qru
MODERÁTOR
Remeljuk, de azert csak ovatosan.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Nem lesz semmi, csak azért kattog a csukló mert kopott. Szétesni nem fog.
Switch Tax
Petester
senior tag
Nekem Nyírőék tették rendbe elől a belső csuklókat. Nincs csak gyáriban, de fel lehet újítani. 2018-ban csináltatta meg Nyírő valamelyik gépműhelyben, azóta elment több, mint 70k km-t, köszöni szépen, még mindig jól van.
Szerk.: a hiba jelenség nálam nem kopogás volt, hanem alacsonyabb sebességről történő kigyorsítás során megremegett a bódé.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Lacerta
aktív tag
Elég hirtelen jött elő, de gondolom ez is olyan, hogy egy darabig nem éri el az ingerküszöböt, aztán amikor hirtelen igen, akkor meg már mindig hallja az ember.
Azért óvatos vagyok, ha kopog, az a normálisnál nagyobb, lökésszerű, ismételt igénybevétel, biztosan nem tesz jót neki.
Lacerta
aktív tag
70 km az még biciklivel sem sok.
Az enyém egyenesben nem szól, csak kanyarban, dinamikus gyorsításnál ( vagy állandó nagy terhelésnél, pl. meredek hajtűkanyarban fölfelé ), kasznit még nem rázza, de olyan hangja van, mintha valami nagyobb darab rezegne mondjuk a csomagtartóban.
Petester
senior tag
70k km = 70000 km
(ó\_!_/ó)
Lacerta
aktív tag
Jogos, benéztem a k-t.
Qru
MODERÁTOR
Mennyinel kellett cserelni?
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
185-190k környékén, amikor még Nyírőék szüttyögtek a váltómmal. Csak nem írtam fel, hogy pontosan mikor. Amúgy úgy emlékszek 20k környékén volt a javítás párban, + a ki-be szerelés munkadíja. Így utólag azt mondom, hogy megérte, tényleg jó megoldás a gyári felújítása. Hári cseréltetni akarta velem ezt is.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Akkor nekem az odebb lesz.
Lassan kiirhatjuk egy listaba, hogy milyen bajjal kihez kell vinni a kocsit.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nekem 230e körül van az autóban, szóval akár időszerű is lehet.
czanga
őstag