Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13301) Lacerta válasza Qru (#13299) üzenetére


Lacerta
aktív tag

A CVT pont ugyanolyan olajkavarós, csak nem fogaskerekekkel viszi át a nyomatékot a váltó részben, hanem fémszíjjal. Ettől eltekintve belül ugyanaz.

(#13302) Qru válasza Lacerta (#13301) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen abbannis van citrom de akkor is jobb a hatasfoka. Alacsonyabb fogyi/emisszio miatt nyomatjak.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13303) MasterMark válasza Qru (#13302) üzenetére


MasterMark
titán

De nem a citrom miatt jobb vagy nemjobb, hanem azért mert fokozatmentes, a hagyományos automata meg fokozatokban tud csak váltani.

Switch Tax

(#13304) Qru válasza MasterMark (#13303) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, abban rejlik az elonye, hogy alacsonyabban tudja tartani a fordulatot fixen.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13305) Lacerta válasza Qru (#13302) üzenetére


Lacerta
aktív tag

A citrom tökmindegy, mert már vagy 30 éve van benne nedves kuplung is, és az fixen összezárja az üzemidő kb. 99%-ában. A fennmaradó 1% pedig az, amikor a citrom nélküli váltóban is csúsztatod a kuplungot. :D
Magának a a váltónak nem relevánsan más a hatásfoka, a váltó-motor rendszernek együttesen lehet jobb CVT-nél. Nem véletlen, hogy fokozatos automatáknál is 7-8-9 sebességeseknél járnak.
És nem az alacsony fordulat a lényeg, hanem az optimális. :) A belsőégésű motorok hatásfoka a közepes tartományban a legmagasasbb.

(#13306) Qru válasza Lacerta (#13305) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kb 2000-nel vam lockup azert a manualsinal csunya lenne ha addig csusztadnad a kuplungot. :D

Az a userek miatt van a 8-9 sebesseges. Europaiak nem szeretik a cvt karaktert ezert kell a sok sebessegfokozat, hogy mimdig idelaisan alacsony legyen a fordulat.

#nincsbennetarcsi

(#13307) Lacerta válasza Qru (#13306) üzenetére


Lacerta
aktív tag

A lockup bekövetkezése nem fordulattól függ, hanem sliptől, és programozva van. A slip pedig a bemenő és kimenő nyomatékok különbségének függvénye. Ezért hívják a citromot torque converternek. :)

Azért van 8-9 sebességes, mert a fokozat nélküliséget fokozatokkal úgy tudják közelíteni, ha minél több fokozatra osztják az áttételi tartományt.

CVT-nél is lehet emulálni a fokozatokat, és szokták is, csak programozás kérdése.
Viszont van két nagy hátránya a CVT-nek a fokozatos automatákkal szemben.
Az egyik, hogy korlátozott a nyomatékátvivő képessége, és a túlterhelést egyáltalán nem bírja. És ha egyszer megcsúszik, kb. kuka. A másik, hogy ha nem forog a kerék, akkor nem tud váltani, és vontatni sem nagyon lehet.

(#13308) Parci válasza Lacerta (#13307) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ezért is lehet megfigyelni, hogy a dízelmotorokhoz még akkor is a klasszikus fokozatos automatákat tették a gyártók, amikor a benzinesek mellé már cvt ment. a subaru láncos cvt-je még egész jó ilyen téren egyébként, de a nissan szíjas sz.rja nagyon nem, és azok a váltók hullanak is idősebb korukra.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13309) Qru válasza Lacerta (#13307) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen azert tesznek bele minnel tobb fokozatot. Orulok, hogy ugyanarrol beszelunk.

#nincsbennetarcsi

(#13310) sattak válasza Qru (#13290) üzenetére


sattak
csendes tag

Ha szívót tuningolsz, a hengerfej a megoldás. Köszörültess bele először jobb tengelyeket, utána jön csak az ecu :)

(#13311) sattak


sattak
csendes tag

Meg a kipuff, meg a leömlő stb :)

(#13312) Qru válasza sattak (#13310) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem eri meg, de amugy valid amit irsz. :K

#nincsbennetarcsi

(#13313) sattak


sattak
csendes tag

Ez a szívó motor ecu optimatizálás egy nagy átverés. ahogy olvastam. Igazából a gázpedál érzékenységét javítják csak. Menj el egy igazi versenytengely "bajnokhoz". Ők majd elmagyarázzák. :)

(#13314) Parci válasza sattak (#13313) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

viktor azt mondta, hogy nincs igazán szívó tuning, hozzáigazítják a motor aktuális állapotához a rendszert, ennyi.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13315) sattak válasza Parci (#13314) üzenetére


sattak
csendes tag

Van szívó tuning, gondolj bele a lada gyári max 80 lóerő kontra manapság már 200 lóerőbe. :)

(#13316) sattak válasza sattak (#13315) üzenetére


sattak
csendes tag

Egy kicsit komolyabb tudást igényel, egy ecu programozásnál. Meg mechanikailag is rendesen bele kell nyúlni :)

(#13317) Qru válasza Parci (#13314) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, gyari allapotban kicsi a mozgaster, kb +10-15%, attol fugg alapbol mennyire van kihegyezve. Kivancsisagbol mar korbejartam a temat en is. :K

#nincsbennetarcsi

(#13318) Qru válasza sattak (#13316) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nagyon szetfaragod el lehet menni messzire. Honda S2000, az is egy szivo 2 literes motor es tud 240-250 lovat... Parcie is 2 literes es tud 150-et de abbol is ki lehetne hozni jelentosen tobbet ha megbutykolod.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13319) sattak


sattak
csendes tag

A subaru szívó tulajok legnagyobb szívása az, hogy van a turbós. Azt könnyebb tuningolni, sokkal. Van ez a 14/1 levegő per üzemanyag tökéletes égés arány. Üzemanyagot manapság annyit adsz, amennyit akarsz, a levegő a gyenge keresztmetszet.És mivel subaru egyenlő turbó, ott van elég levegő amennyit akarsz, hozzáigazítod a benzint és kész. Erősebb lesz. A szívóknál nagyobb a küzdés. De ha egy 2000-es rally peugeot anno tudott szívóként 300 lovat, egy subaru utcai szívó is tudhat biztonságosan 200-t. A másik meg a lóerő kontra milyen könnyen forog. Mindegy is :)

(#13320) Qru válasza sattak (#13319) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A turbosok a gyari setupot se birjak tartosan szoval csak ovatosan a tuniggal. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#13321) sattak válasza Qru (#13320) üzenetére


sattak
csendes tag

Az enyém még bírja, pedig sosem volt tökéletes :) Amit mostanában észrevettem, nem tölt be rendesen. max 0.7 bar, de rohadt jól forog. Ha szétesik, így jártam :)

(#13322) sattak


sattak
csendes tag

A ladám olyan volt, ráléptem a pedálra és 8000. "297-es (96-os?) tengely volt benne, egy karbi, de forgott, mint a mérgezett egér.

(#13323) Parci válasza sattak (#13315) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

arra mondta, ami nekem következik (azaz ecu programozás)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13329) Qru válasza sattak (#13321) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Savanyú a szőlő csak nyugi. Bírják azok ha észel vannak használva, ha nem akkor meg a szívókat is hamar haza lehet vágni. :K

#nincsbennetarcsi

(#13331) Lacerta válasza Lacerta (#13220) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ma végre elértem a szerelőm telefonon. :DDD
A szimptómák alapján azt mondta, féltengyelycsukló lesz. Egyúttal megnyugtatott, hogy mekkora mákom van, hogy még nem rakta fel az új gumiharangokat, amiket 4+ hónapja ígért, mert így csak egyszer kell megcsinálni, és megspóroltam egy garnitúra gumiharangot. :DDD
Kérdeztem, hogy na és, most akkor #tutirameghalok, vagy mi a tököm van addig, amíg fogadni méltóztatik, erre annyit javasolt, hogy kanyarban ne nyomjam nagyon a gázt. :)

(#13332) MasterMark válasza Lacerta (#13331) üzenetére


MasterMark
titán

És hátul rossz? Külső? Belső?

Switch Tax

(#13333) Lacerta válasza MasterMark (#13332) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Passz, én csak hallom, ő meg még nem látta, csak meséltem neki róla.
Érzésre hátulról hallatszik, de akkor hallható, amikor alászedem a kormányt.

(#13334) Qru válasza Lacerta (#13333) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kivancsi vagyok mennyibe lesz, majd ird meg. Felkeszuljek lelkileg.

#nincsbennetarcsi

(#13335) Lacerta válasza Qru (#13334) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Rákérdeztem már a lelkem megacélozása miatt, azt mondta, alapból nem nagy tétel ( tizen-huszonezer pénzek ), bár Subaruhoz nem tudja a pontos összeget. Nyilván ott azért lesz egy egynél nagyobb szorzó.

(#13336) Qru válasza Lacerta (#13335) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor nem tragedia szerencsere.

#nincsbennetarcsi

(#13337) Lacerta válasza Qru (#13336) üzenetére


Lacerta
aktív tag

A mostani hétvégén megyünk messzebbre, és alighanem terep is lesz benne, remélem, nem lesz gond.

(#13338) Qru válasza Lacerta (#13337) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Remeljuk, de azert csak ovatosan.

#nincsbennetarcsi

(#13339) MasterMark válasza Lacerta (#13337) üzenetére


MasterMark
titán

Nem lesz semmi, csak azért kattog a csukló mert kopott. Szétesni nem fog.

Switch Tax

(#13340) Petester


Petester
senior tag

Nekem Nyírőék tették rendbe elől a belső csuklókat. Nincs csak gyáriban, de fel lehet újítani. 2018-ban csináltatta meg Nyírő valamelyik gépműhelyben, azóta elment több, mint 70k km-t, köszöni szépen, még mindig jól van. :K
Szerk.: a hiba jelenség nálam nem kopogás volt, hanem alacsonyabb sebességről történő kigyorsítás során megremegett a bódé.

[ Szerkesztve ]

(ó\_!_/ó)

(#13341) Lacerta válasza MasterMark (#13339) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Elég hirtelen jött elő, de gondolom ez is olyan, hogy egy darabig nem éri el az ingerküszöböt, aztán amikor hirtelen igen, akkor meg már mindig hallja az ember.
Azért óvatos vagyok, ha kopog, az a normálisnál nagyobb, lökésszerű, ismételt igénybevétel, biztosan nem tesz jót neki.

(#13342) Lacerta válasza Petester (#13340) üzenetére


Lacerta
aktív tag

70 km az még biciklivel sem sok. :DDD

Az enyém egyenesben nem szól, csak kanyarban, dinamikus gyorsításnál ( vagy állandó nagy terhelésnél, pl. meredek hajtűkanyarban fölfelé ), kasznit még nem rázza, de olyan hangja van, mintha valami nagyobb darab rezegne mondjuk a csomagtartóban.

(#13343) Petester válasza Lacerta (#13342) üzenetére


Petester
senior tag

70k km = 70000 km :P

(ó\_!_/ó)

(#13344) Lacerta válasza Petester (#13343) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Jogos, benéztem a k-t. :W :)

(#13345) Qru válasza Petester (#13340) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mennyinel kellett cserelni?

#nincsbennetarcsi

(#13346) Petester válasza Qru (#13345) üzenetére


Petester
senior tag

185-190k környékén, amikor még Nyírőék szüttyögtek a váltómmal. Csak nem írtam fel, hogy pontosan mikor. Amúgy úgy emlékszek 20k környékén volt a javítás párban, + a ki-be szerelés munkadíja. Így utólag azt mondom, hogy megérte, tényleg jó megoldás a gyári felújítása. Hári cseréltetni akarta velem ezt is.

(ó\_!_/ó)

(#13347) Qru válasza Petester (#13346) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor nekem az odebb lesz. :D

Lassan kiirhatjuk egy listaba, hogy milyen bajjal kihez kell vinni a kocsit. :))

#nincsbennetarcsi

(#13348) Lacerta válasza Petester (#13346) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nekem 230e körül van az autóban, szóval akár időszerű is lehet.

(#13349) czanga


czanga
őstag

Van egy olyan sejtésem, hogy egy jóideig kíváló célpontja leszek a csillagos jellegű ajándékoknak. Alapvetően nem feltétlen szeretem a márkaruházatot, hacsak nincs benne valami extra, valami csavar. Ezzel telibe találtak.

(#13350) Qru válasza czanga (#13349) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hehe ez tenyleg jo. :C

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.