Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Akkor marad a Fori mint telek jaro. Esetleg OBK.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
TAP rekordot tartja, tud azert a srac vezetni is.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Subaru eloir vmi karbantartast (kenes/zsirzast) a kardanra? Nem talatam rola semmi infot, hogy kellene.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Manualban nincs nyoma. Kerékcsapágy kenőanyagra van ellenőrzés, meg difi olajra csere.
Service manualban esetleg lehet szó róla.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Difiben nem olyan reg vt cserelve (Motul Gear300 ment bele). A kerekcsapagy sztem sosem vt nezve de najd akkor felveszem a listara koszi.
Most eppen haspancelt neztem de 48k-t nem adok erte. Hatha talalok bontottat olcsobban...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Az újabbakban már a kerékcsapágyak zárt csapágyak, nem tudod te zsírozni. De szerintem még a régiben is azok már régóta.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Kiraly eggyel kevesebb gond. Probalok most vmi ertelmes karbantartasi roadmap-et osszerakni.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Dehogynem, lepattintod a porvédőt, kimosod, teszel bele új zsírt, és kész is.
Ellenőrzést ír a manual, de mondjuk ha sérült a tömítés, kifáradt a zsír, vagy belement a víz a csapágyba, akkor nagyon gyorsan zúgni kezd, szóval a 100.000 km-enkénti javasolt ellenőrzés inkább csak japános precizitás.
Egyébként létezik csapágyra rezgésdiagnosztikai eszköz, amivel megmondja egy egyébként teljesen jónak tűnő csapágyról a hozzáértő, hogy tényleg jó-e, és mennyi lehet még hátra.
Nem tartom kizártnak, hogy messzi-messzi galaxisok Subaru szakszervizeiben használnak ilyet.
na, seibiko megvolt, gyalog jöttem haza...
beszélgettem nyírővel, nagyon kedves és szimpatikus volt. mondtam, hogy mikkel tömték a fejem eddig, annyit mondott, hogy valamit tudott az illető, de nem eleget...
ezeket a váltókat így szokták javítani (már ez zene volt füleimnek...):
1. leveszik az alját, kipucolnak mindent, cserélik a belső szűrőt (forgott a szeme, hogy ezt nem tettük meg, mondtam, hogy a szerelőm nem akarta első körben megbontani a ragasztást) stb.
2. az elektronika olajban úszik a váltón belül, azt kiveszik, szétszedik atomjaira, kitisztítják, összerakják. ez 100e ft. jó esetben ez megoldja, mert a hiba csak annyi, hogy a sok szutyok megült az elektronikában (ezt olajcserékkel nem lehet kipucolni amúgy).
3. rosszabb esetben ez nem oldja meg, vagy akár még vacakabb is lesz tőle a váltó. akkor jön a teljes szétszedés, pucolás, összerakás. két emberrel dolgoznak, alkatrészek usából jönnek 8-10 nap alatt, az egész kb. 300e ft.
és rögtön neki is ugranak az 1-2-nek, kb. hétfőre már lesz eredmény.
azt azonnal kizárta, hogy az első diffi, ami a váltó elé van építve, valahogy belefolyt a váltóba és keveredtek az olajak, mert akkor már lenne ezer hibaüzenet, meg egy döglött diffi.
.
viszont, az elég jellemző szekunder levegő hibára, amit kaptam, nem legyintett úgy rá, azt mondta, hogy át kell nézni, jó esetben koszos a szelepház, rossz esetben döglött a szelep (125e ft csak az alkatrész), még rosszabb esetben (de ez extrém) viszi az egész motort és 2m.
megcsinálják most ezt is.
.
hozott valaki egy széthajtott dízel forestert, 3 perc alatt letudta nyírő azzal, hogy átnézték, az autó kuka, innentől minden nap ajándék és utána nincs mit tenni, bontó. kérdezgettem az újabbakról, elmondta, hogy javítottak valamit a motoron, olyan 50-60e km-rel többet megy el átlagosan, de ez sem törvényszerű, volt már nála 3000 km-t futott, tengelytört új is. szuper motor... lenne, de kuka az egész, neki sincs ilyenje és nem is lesz, gondolni sem szabad rá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Biztato, akkor remljuk a szetazedeses pucolas eleg lesz.
#nincsbennetarcsi
még a 300e ft és rutinmunka is lényegesen emészthetőbb egy "senki sem csinálja meg neked és 1-1,5m ft lesz"-hez képest
ja, amúgy ahogy az lenni szokott, most persze alig lustálkodott a váltó az odaúton
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Zárt csapágyról nem lehet levenni a porvédőt, ráadásul belül össze van építve az ABS karikával a csapágy, kívűl meg ott a tengelycsonk, sehonnan nem is férsz oda.
A csapágy ellenőrzés szerintem annyit jelent mint ami az műhelyprnóban is szokott lenni, hogy megforgatják a kereket meg megrángatják le-fel, jobbra-balra és mennyit mozog a csapágy, vagy van-e hangja.
Egyébként úgyis hallani ha rossz, akkor kell cserélni. Kerékagyastul ugye, mert máshogy már nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Tipik, a fogorvosnal a varoban mar nem is faj az a fog...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Jaj az agyat ne is mondd. Egyszer egy bena gumis eltorte a tocsavart (ferden kapatta ra a menetre az anyat es megtolta legkulccsal). Irany a Bardi ahol kozoltek, hogy tocsavart csak aggyal egyutt tudnak adni.
Aztan az EF-ben vettem kulon csavart hozza.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
De, igen, zárt csapágyról le lehet venni a porvédőt, számos alkalommal éltem is a ezzel a lehetőséggel.
A kerékagyban viszont kúpgörgős csapágyak vannak, ezek széteső csapágyak és nemigen létezik zárt kivitelük. Ezért kell a kerékagyban és/vagy a tengelyen kialakítani a tömítést. Olyanból viszont tényleg van nem bontható kialakítás.
Lacerta
aktív tag
Hát, ja, ezt a módszert a politikusok is alkalmazzák.
Ha egy hónapja valaki azt mondja neked, hogy 300-ból jó lesz a váltód, belesápadsz és elhajtod a vérbe. Így hogy elhangzott a másfél milla, mint worst case, már örülsz neki.
Drukkolok, hogy egyszerűen és olcsón meggyógyuljon!
az a fő kérdés, hogy hibás-e. ha igen, akkor 300e ft sajnos tényleg nem nagy pénz egy automatáért. egy hónapja még abban reménykedtem, hogy olajcsere és kész, mert csak kosz. végülis most is ebben reménykedem, hogy csak kosz, de már le kell venni az alját és kipucolni az elektronikát.
de amúgy, ja, belegondoltam, hogy 1-1,5 misi és nincs autóm fél+ évig... hát ahhoz képest pár hét és 100e+300e ft "baráti"
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
De a belső szűrő cserét szerintem itt is elsők között javasolták neked. Csak a szervizesed nem csinálta meg.
Switch Tax
így van. igazából többszörösen megszivatott a szerelőm, először azzal, hogy a vétel után vagy két hónapig nem ért rá fogadni és mentem a régi olajjal. a mostani olajcserére is várni kellett egy hónapot legalább, és ugyan azt ígérte, hogy leveszi az alját, végül nem tette, amit csak akkor tudtam meg, amikor mentem a kocsiért.
haragszom is rá emiatt, jó esetben már rég kész lenne az autó és mehetnénk azzal ausztriába.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Igy meg egy Lexus-ban kell nyomorognod. Ajaj...
Szurocsere legyen eleg, drukkolok en is.
#nincsbennetarcsi
kicsit törött ez az rx350, meg karácsonyfa a műszerfal (lambdaszonda miatt), ami miatt szerintem nincs awd épp... gyanús, hogy hirtelen indulásra elpörög az eleje...
voltam ma nyírőnél (tegnap olyan hirtelen szedték ki alólam a kocsit... a gyerekülések benne voltak stb., hiszen azt mondta, hogy kiolvasásra megyek). már leszedték a váltó alját, az elektronika már a szakinál van és pucolja, ők meg már kipucolták a teknőt és cserélték a szűrőt.
nem volt benne fémreszelék semmi, csak jó sok iszap. úgyhogy a nagytakarítás indokolt, reménykedni meg még nem tilos. amúgy jól nézett ki az a fehér fori az udvaron, tulajdonképpen a legszebb gép volt, kiviláglott a többi közül
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Akkor az picit lefingott rx. Nem baj, megy az a lenyeg.
Az viszont jo hir, hogy nem taltak fem reszeleket. Drukkolok!!
#nincsbennetarcsi
szcsabaa
csendes tag
Sziasztok
Nézegettem használt subarukat főleg az xv tetszik esetleg forester, lenne pár kérdésem a fenntartást illetően. Benzines 10 év koruli az ami keretbe beleférne, így ezekbe már van km bőven.
Mennyire költséges fenntartani ezeket, milyen nagy költségekkel lehet számolni?
Mindenképp márkaspecifikus szervíz kellene hozzá vagy nem annyira bonyolult? Vidéki vagyok, itt Csongrád megyébe nem tudok specifikus szervizt.
CVT, főleg ennyi futás után mennyire veszélyes? javítás kb mennyi?
XV-be elég az 1.6-os benzines motor vagy inkább?
Qru
MODERÁTOR
Varosi kavarashoz eleg a 1.6-os is. A direkt befecskendezes miatt kenyes a benzin minosegre es kokszolodik a szivosor mint minden mas ilyenfajta GDI motornal.
Kenyes az olajminosegre, be kell tartani a gyari specifikaciokat es maximum 10 ezerenkent csere.
Kenyes a hutesre, erdemes a hutofolyadek szintet a max-on tartani es nagyon nagy hosegben kimeletesen banni vele.
1.6-os stabilabb motor, a 2.0-es hajlamos csipegetni az olajat, hajlamos az olaehuzo gyuru letapadni amit csak hengerfejfelujitassal lehet orvosolni.
A cvt-ben fontos a rendszeres olajcsere enelkul adodhatnak vele komoly es draga gondok.
Alkatresz arakra ra tudsz nezni a Kauffernel pl (fek, futomu alkareszek, szurok, stb arai). Nem veszesen dragak de egy tomegmodellhez kepest azert dragabb.
Szervizhatter... Itt pesten es vonzaskorzeteben van sok Subaru guru, arra feletek nem tudm. De egy olajcseret vagy fek/futomu javitashoz nem kell tipus specifikus szaktudas.
#nincsbennetarcsi
a cvt "javítás" nem opció, a saját káromon okulva én azt mondom, hogy vételnél ellenőrizd az automata váltó olaját, és ha nem szép piros, újszerű, akkor hagyd ott a francba. hogy számot is mondjak cvt javításra: 1-2m ft.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
CB
senior tag
Csak 2019-től lettek közvetlen befecskendezésűek a motorok, de ezeknél is van egy befecskendező, ami az üzemanyag egy részét a szelep elé nyomja.....tudtommal.
De javítsatok ki, ha tévedek.
Ha volt egy kis szakmaiság a tulajban, akkor a CVT váltóban cseréltette az olajat. Gondolom erről számlája is lesz. Ha nincs, el kell felejteni a kocsit. Ha neppertől van a kocsi, egy olajcserével szép pirossá lehet tenni az olaj színét pár napra, míg elkel az autó. Előtte meg lehet, hogy nem volt cserélve tíz évig.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Qru
MODERÁTOR
Nem tudom dual befecskemdezos-e. Majd ranezek jobban.
A valtora +1.
FB16 tenyleg nem direkt befecsis, csak az FB16D.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
kenguru99
aktív tag
"de ezeknél is van egy befecskendező, ami az üzemanyag egy részét a szelep elé nyomja.....tudtommal."
Bandiahegyro
tag
Nem tudom, Vajna is sokszor emlegette, sosem tudtam ki az. Aztán láttam valami tc adásban pályán, ennyi
sattak
csendes tag
Semmi gond. Jó a cucc amúgy, igaz a szeki váltót visszafelé kuplungolni kell. Biztos így bírja tovább...
Qru
MODERÁTOR
Remek. Meg sem cserelem le a jo oreg MPI Imprezam.
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Szerencsére még az én Foresterem sem közvetlen befecskendezős.
Ha vigyázok az automata váltóra, meg az olajcserékre, meg lesz némi szerencsém (nem lopják el, nem jön ki elém egy szarvas, nem lesz balesetem, nem megy valami elektronika tönkre, nem lesz atomháború), akkor az életemet kiszolgálja majd. A mostani árak mellett új kocsit már úgy sem tudok venni, ennél jobbat használtban meg úgy se tudnék.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Qru
MODERÁTOR
Nekem eleg lenne egy SH XT is. Nem akarok a jelenleginel gyengebbet. Bar az SH is megkapta az a motort ami az enyemben van es abban ici-picit erosebb is.
#nincsbennetarcsi
hívott Nyírő, kész a kocsi, szerinte hibátlan
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Jeeee, ugy legyen! Eleg volt az alapos pucolas?
#nincsbennetarcsi
szerinte igen, puceva és az elektronika kulon szetbombazasa és pucolasa. úgy legyen! a másodlagos levegő kör is meggyógyult a pucolastol.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Szuper! Johet akkor az alapos teszeteles. Toljad neki!!!!
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Szorítottunk neked.
Remélem érzésre is hibátlan lesz.....hátha visszatér a bizalmad a Subaruba. Érzésre kezdtél kiábrándulni.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Lacerta
aktív tag
Halleluja!
nem varrtam volna a komplett márka nyakába a saját példányom paráját. és amúgy szeretném nagyon, hogy jó legyen ez a kocsi, mert amúgy nekünk tökéletes:
- biztonságos (fontos szempont)
- elmegy bárhol
- elférünk benne
meg tényleg nagyon meggyőző is a futómű, ahogy az egész kocsi mozog aszfalton és terepen egyaránt.
na, reméljük tényleg jó is marad, kiderül szerintem 100 km alatt.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
czanga
őstag
Yes yess!
Biztos vagyok benne, hogy sokat csuklottál mostanság, de személy szerint így nagy részben ismeretlenként is nagyon örülök ennek, jó hír.
Petester
senior tag
Erről van szó! Mindent a megfelelő helyre kell vinni. A dráma tagozatot meg hagyjuk meg másnak!
(ó\_!_/ó)
kösz, srácok. azért várjuk meg, hogy tényleg megoldódik-e egyszer és mindenkorra (kop-kop). de nyilván az előzetes jó hír is jobb, mint a rossz
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MaUser
addikt
Sziasztok!
GT86-ba (BRZ) szeretnék venni gyári Subaru "Super Coolant" hűtőfolyadékot. Tudnátok segíteni, hol kaphatok ilyet itthon?
Első körben Toyota márkaszervízt próbáltam, de lövésük sem volt, ajánlgatták a piros Toyota folyadékot, hogy jó lesz az...
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Qru
MODERÁTOR
A vezérképviselet (EmilFrey) kell, hogy tartson. Kérdezed meg tőlük telón vagy itt.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Elvileg amúgy tényleg jó lehet bele az is. De az EmilFrey biztos tud szerezni, kérdés mennyire lesz drága.
Ha esetleg találsz akkor majd írd meg hol és mennyi volt légyszi.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Motul ment az enyémbe most vezérléscserekor. Nekem eszembe sem jutott gyári után futkosni...
#nincsbennetarcsi
na, hazahoztuk. pontosabban a feleségem, mert én mentem tovább az rx350-nel, hogy visszaadjam. azt mondja, hogy minden oké.
155e pénz volt (váltóvezérlés gyógyítás + váltóolajcsere + szekunder levegő szelepek tisztítása), ami sztem tök kedvező, ha megoldja tényleg.
megkérdeztem, a kisszerviz 72e ft, azt mondjuk sokallom.
és én hülye, ha kértem volna, hogy nézzék meg, hogy volt-e cserélve a vezérlés, akkor meg tudták volna tenni, le kell venni az elejét és eldönthető. nyírő azt mondta, hogy 100e km-enként vagy 5 évente kell cserélni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Nem vészes árban, reméljük enyni volt a dolog és most már jó lesz. Érdemes lett volna ránézni de vétel után amúgy is érdemes cserélni. Én legalábbis cseréltettem anno vétel után nem sokkal.
#nincsbennetarcsi
MaUser
addikt
Jó ötlet, fel is hívtam őket, de nincs nekik sem. Hívnak majd, hogy tudnak-e rendelni. Olaj nekem is Motul mióta megvettem, ha nagyon nem kapok gyárit, lesz bele az.
MesterMark: Még nézem német fórumokat, de meglepően semmi eddig.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''