Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
czanga
őstag
Megnéztem, azaz.
Az mondjuk pluszban humoros, hogy a "mostanában", az konkrétan tavaly május végén volt. Egy picit közelebbinek tünt.
Lacerta
aktív tag
Nem, mert leért mind a négy kerék.
Egyszer villant ki a VDC, de akkor rögtön el is vette a gázt, amitől instant lefulladt a motor.
Ezt nagyon rühellem benne, máskor is jártam már így.
Kifelé jövet ki is kapcsoltam gyorsan, de akkor sem pörögtek ki a kerekek. Meg hátramenetben más az áttételezés, nem kellett annyira nyomni neki.
Qru
MODERÁTOR
Csomo vidi van fent a neten, hogy elektronikus segdlet nelkul ugyesebb. Amugy meg helyzete valogatja az az igazsag.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Azért lefullasztania nem kéne a motort szerintem.
Switch Tax
Lacerta
aktív tag
Igen, én is néztem, csak ki kellene kapcsolni. Nem mindig jön össze, mert a) elfelejtem b) menet közben van valami váratlan b+ és végképp nem oda nyúlkálok.
Lacerta
aktív tag
Nyilván nem ez a cél, de épp elég hogy elveszi a gázt, vagy rosszabb esetben nekikezd fékezgetni is helyettem. Ha pl. nyakig ér a sár, akkor lefullad, ha nem nyomok idejében kuplungot.
MasterMark
titán
Ja hogy nem automata, oké így már összeraktam.
Switch Tax
Lacerta
aktív tag
TC-el tényleg nehezen fulladna le, az igaz.
Qru
MODERÁTOR
Nincs hasmagassagom meg az eletben nem kellett kikapcsolnom. Terep kozelebe sem megyek vele.
Jo parkoloban forgashoz azert ki kell.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Bandiahegyro
tag
Akkor láthattad, hogy külsőleg már rendbe kellene szednem, ezért kérdeztem a csoda lakatost, aki látott már imprezát és rábízható.
Belül már kb csak a váltó, első nyitott diffi a szerzett állapot, tényleg a kasztnit kellene már.
Qru
MODERÁTOR
Elore eleg a nyitott difi, ugyis hatra tolja a kakaot ha gaz van. Persze ha pro versenygep a cel akkor oda is kell a sperr.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Mi sokat járunk erdőben, nem csak terepen szokott sz*patni, hanem havon, jégen, sárnyálkán is. Értem én a logikát, hogy mindenáron megtartani a kontrollt a vezetőnél, de időnként soknak érzem.
Qru
MODERÁTOR
Az enyem klasszik kispolgari hasznalatra van, max foldut amin megyek vele. Hoban eddig nem volt gond, nem fulladt be sosem a kocsi szerencsere.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Hóban még nekem sem, de olyan már volt, hogy felhordták a sarat a makadámútra az erdészeti gépek, és egy egyenes szakaszon úgy csúszott, mint a zsírzott takony ( de alatta szilárd volt ).
Lendületből rámentem úgy 30-cal, és simán állóra fékezte az autót, pedig el sem indult semerre.
Úgy is jártam, hogy jégen kellett volna emelkedőn vontatni, és amikor végre megvolt a lendület, na akkor satufék meg gázelvétel.
Qru
MODERÁTOR
Akkor mar tobbszor megviccelt. Engem 1-2× megmentett az esp a megforgastol. Havas utra kanyarodtam ki kicsit nagyobb lendulettel...
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ilyenre az asszony panaszkodott egyszer, kis ívben kanyarodott ki főútra egyszer egy reggel a villamossínen keresztül, amikor le volt fagyva a pára.
Megmentette a rendszer a megforgástól, bár ebből csak annyi látszott, hogy nyomta neki, hogy kiérjen, erre a kanyar közepén hirtelen elvette a gázt.
Qru
MODERÁTOR
Nekem a fekbe nyult bele, mert ereztem en is, hogy sok lesz.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Sokszor érzem úgy, főleg nedves úton, hogy szükségtelenül hamar avatkozik be a VDC.
Egy combosabb garntúra gumival valszeg tágasabb lenne az eseményhorizont.
Qru
MODERÁTOR
Pedig azert hasznos, vezetesi treningen erezhetoen robidebb volt a fekut vele. De nyilvan terepen mas a szitu.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Néztem az árakat korábban, aztán úgy döntöttem, kopjon el előbb ez, amivel vettem.
Petester
senior tag
Terepen nálam már alap, hogy kikapcsolom a VDC-t. Engem egyszer egy dágványban megviccelt, azóta nem engedem neki, hogy beleszóljon. Nem engedte a motornak, hogy 3000 fölé pörögjön. Vissza kellett tolatnom, kikapcsoltam a VDC-t, utána sikerült kijutnom. Nincs vonóerő sárban, ha hagyod érvényesülni.
(ó\_!_/ó)
Lacerta
aktív tag
Ha tudom, hogy gríz lesz, én is kinyomom, de van amikor csak egy-egy rövid szakasz sz*r átmenet nélkül.
Vagy itt pl. az eleje betonlapos üzemi út volt, aztán lett kis sár, nagy sár, nagy sár nyomvályúval. Gondoltam én, hogy most már ki kellene nyomni, de addigra jobban lefoglalt, hogy lendületben maradjunk, és ne üljön fel az alja a bakháton.
Miután lefulladt miatta az autó, már kinyomtam kifelé menet.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
De legalabb megjegyzi az off allast nem ugy mint mas markaknal.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nem jegyzi meg. Ha leállítom a motort, az reseteli.
Qru
MODERÁTOR
Nekem megjegyzi, ha leállítom és újra indítom a kocsit akkor is kikapcsolva marad amíg vissza nem kapcsolom.
#nincsbennetarcsi
az valami tuning lesz szerintem, talán az ilyesmire előírás, hogy ne lehessen fixen kikapcsolni
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Végre valami amiben jó a verdám.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ki van kötve a relé.
Qru
MODERÁTOR
Azert raprobalok legkozelebb de 99%-hogy megjegyzi az off allast.
#nincsbennetarcsi
Bandiahegyro
tag
Előre nem tennék durvát, torsen ami megfordult a fejemben.
Most kicsit segges, mintha elkönnyült volna az eleje, amióta hátul lamellás sperr van.
Qru
MODERÁTOR
Siman ellkonnyul igen. Ha beleavatkozunk aramytalanul akkor valami elmegy...
#nincsbennetarcsi
Bandiahegyro
tag
Azért rosszabb nem lett a hátul is nyitott gyáritól
Buta orrtolós volt, ahogy az összes gt.
Qru
MODERÁTOR
Biztonsagi okokbol mindegyik ugy van hangolva meg a sokkal ujabbak is. Az orrtolast konnyebben korrigalja az atlagember.
Egy sperrt en is elviselnek hatul mondjuk.
#nincsbennetarcsi
Bandiahegyro
tag
Legutóbb centrírozásra gumidirektes Balázshoz mentem pont a motorfelújítás után, picit volt idő beszélgetni, neki a wrx hátul sperr és elől van valami, azt mondta így hibátlan.
Szóval 6-os váltó szinte bármivel és kész vagyok.
Persze utána még lehetne egyel durvulni, középre feszesebb, találtam egy ausztrál forrást aki gyárt direkt ilyet, mert sti már nincs. De az tényleg legutolsó, ha egyáltalán.
Qru
MODERÁTOR
Ezert jo a polgari Subi, mennyit sporolok hogy nem kell reszelgetnem. Mondjuk nem is ad annyi oromot mint egy celgep.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Kivéve amikor GT-d a vastagszáras STi gátlók mellé jó kemény, fekete (azthiszem) STi rugók kerültek be az előző tulajok valamelyike álltal, amit utcán elég sokszor nem szeretek annyira. Pályán tény, hogy nagyon jó lehetett meg minden, csak nekem nem jön be annyira az én felhasználásom mellett sajnos.
Tudom, hogy sperről nem szó, nem is akartam belekotnyeleskedni, csak sokszor a célgépesek meg polgárira vágynak. (nem, nem eladó )
Tudom tudom, költözzek az osztrák határ mellé, ott finom az aszfalt.
Qru
MODERÁTOR
Jó lenne egy célgép hobbinak a polgári mellé az tuti. Na majd ha nyerek a lottón.
#nincsbennetarcsi
srácok, óvatosan gyűjtöm az infókat a váltójavítás témához. persze leginkább csak tippeket kapok, berakom őket ide, hátha ismeritek valamelyikőjüket:
- emil frey, szebenszki attila, őt déry "subaruklub" péter ajánlotta
- megbizhauto.hu, kerepesi krisztián, ő a subaru forester magyarország fáccse adminja, saját bevallása szerint forestert is ismerik
- vezetéstechnikai tréner haverom ajánlata matuszka istván, őt mindjárt felhívom, valami igazi autóguru
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Egyikuket sem ismerem de a markakerek nem eppen a legjobb hiruek bonyolult dolgok megjavitasa teren, szoval a 2. es 3. opcio iranyaba indulnek el inkabb.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Csak laikusként szólok hozzá, lehet hülyeséget, de szerintem olyas valaki kell, akinek megvan a gyári diag progi Subaruhoz.
Ahogy Qru is írja, márkaszervizbe nem vinném. 2. és 3. lehet segítség, ha ajánlás van rájuk, nem lehetnek rossz szakik.
De miért nem viszed el Nyírőjöz vagy Hárihoz? Vagy mindkettőhöz? Lehet egy élő adat vizsgálat alapján kapásból mondják, hogy gond van e valahol és mennyi a javítás. Vagy nyugodj meg hogy ez ilyen.
(ó\_!_/ó)
na, update. beszéltem a matuszka istvánnal, aki mellesleg automatás. elmondta, hogy mi szokott lenni. a forestert nem ismeri, de az automatát, mint műfajt nagyon. valamikor elviszem hozzá és megnézi a hibajelenséget, meg hogy tud-e kommunikálni a váltóval, mert abból sokminden kiderülne és jobban látszódna, hogy merre tovább. (ha nem fog tudni, akkor szerintem elviszem nyírőékhez ugyanezért)
a hiba lehet a váltó vezérlésében, ami elvileg egy külön elérhető és szétszedhető valami.
- lehet, hogy nem érzékeli a fordulatszámot vmiért
- lehet, hogy nem érzékeli a sebességet vmiért
- lehet, hogy elveszti a nyomást időnként vmiért
ha itt van a hiba, az a jobbik eset, külön szétszedhető atomjaira, ami alkatrész kell hozzá, az többnyire van, a költség kb. 100-200e ft.
ha a váltóban van mechanikus hiba, akkor az egész váltót szét kell szedni
- 500e-1m ft
- bárhány hónapig tarthat
- nem biztos, hogy ha ilyen-olyan kis fogaskerék vagy rugó kell, akkor az beszerezhető
amúgy hajdúsámsonnál van valami automatás családi szerviz, akik nagyon jók és nem olcsók
ha mechanikus para van, és véletlenül találnék vmi bontott váltót mondjuk 200e ft-ért, még az is megérhetné, kb. 100e ft-ból kicserélhető, és akkor kényelmesen javítható az eredeti addig, amíg azzal járok
ja, és ha a kocsi jó volt, amikor vettem, és jártam a fekete szurokkal a váltóban 1000 km-t, benne osztrák úttal (így volt), akkor sajnos "hááát, az nem tett jót neki". ezen felül most eszembe se jusson elmenni vele ausztriába (szombathoz egy hétre indulnánk, nincs másik autónk), mert ilyenkor, amikor küzd az automata, simán 10-20 bar nyomások vannak benne és széttörik a váltó a szerpentinen a francba.
szóval, sakk-matt. rossz esetben még egy autót is kell majd vennem, ha ez kiesik a forgalomból ilyen sokáig. kétszer vettem kereskedőtől kocsit az életemben, mind a kettő ordas szívás volt.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Ezert tartok a hasznalt autoknal a valtotol. Nem csak az anyagi raforditas miatt de ido es energia is sok kell a gatyabarazashoz.
Amugy Petester jol mondja, en elvinnem Harihoz elso korben.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Annyi ha van a képletben, hogy már nem tudom követni.
"- lehet, hogy nem érzékeli a fordulatszámot vmiért
- lehet, hogy nem érzékeli a sebességet vmiért
- lehet, hogy elveszti a nyomást időnként vmiért"
Én nem automatásnál kezdeném. A fentiek miatt Nyírő/Hári azonnal tud igaz vagy hamis választ adni és vagy megnyugtat, hogy nem látja indokát egy osztrák út elhalasztásának vagy ők is letiltanak a további használatról. És most nem Nyírő felé hajtom a szekeret, de még az is lehet, hogy van bontott váltója polcon vagy tud rövid határidővel szerezni másikat. Szakszerviz ebből a szempontból a leggyorsabb és legpontosabb megoldás. A többiek csak kísérletezni fognak veled, hogy megtanulják a típus trükkjeit és Te fogod megfizetni az árát.
(ó\_!_/ó)
okok, így teszek. nyírő vagy hári "mindegy" szerintetek?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Petester
senior tag
Első körre mindegy, én elmennék mindkettőhöz és akkor a tuti, ha ugyan azt találják.
Biztos emlékszel rá, Nyírővel én egyszer megjártam, de abszolút segítőkész volt és meg is lett a hiba oka és mivel ők okozták, nem is kért a végén pénzt a befejezésért.
Amúgy meg azt tapasztaltam, hogy civil Subarukban jobb Nyírő, több tapasztalata van a mezei modellek problémáinak megoldásában, így az automata váltó kérdésben is. Hári kapásból vetetett volna velem egy halom új cuccot. Ebből a szempontból ők márkaszerviz szindróma, nem nagyon javítanak váltó részeket, inkább csere.
(ó\_!_/ó)
ok, köszi, felhívom nyírőéket
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Mindenképp érdemes a TCM kiolvasásával kezdeni, illetve menni vele pár kört hogy menet közben milyen adatok jönnek le róla.
Addig ne parázz, amíg ez nincs meg.
A szutyok olajjal kapcsolatban nem mondott senki semmit?
azzal kapcsolatban nem igazán, csak annyit, hogy az nem jó, belesülhetett itt-ott és okozhat gondot.
jövő szerdán várnak a seibikónál egy olvasgatásra.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Nyilván nem jó, de azért van benne a szűrő, hogy azt a részecskeméretet megfogja, ami már árt a váltónak. Elsősorban a szeleptestet kell védeni, ott vannak kis keresztmetszetű járatok, és mikronos illesztéssel alu szelepek alu házban. Mondjuk ha el van tömődve, vagy lyukas, az szívás. De az előbbit legalább viszonylag elfogadható pénzért lehet orvosolni.
közben valami jdm garage nevű subaru bontós srác azt állítja, hogy van sh 2.0 automata váltója (szerintem csak beszerzi mindig gyorsan, de azért rákérdeztem a részletekre)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)