Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
sattak
csendes tag
Legyen így. A fickó azt mondta, maradék neki is.
Qru
MODERÁTOR
Ja akkor az regi gyartasu, azt nem vennek. Regi nekem is van. Vagyis volt, mert eladtam.
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
Te tudod. A váltóban is el van 4-5 évet, kínozva is.
Qru
MODERÁTOR
Pont ezert adtam el, 2018-as vasarlasu volt...
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
Szerintem túlaggódjuk ezt. Én is. Ezért veszek motult mindenbe. De ha felajánlanák, hogy választhatok: kapok 4 liter használt, de még csak 2 éves váltóolajat ( feltételezve persze a "forgácsmentességet"), vagy 4 liter 5 éveset, gyári dobozában, normális helyen tartva, nyilván utóbbi. Mivel az még nem részesült oxidációban, nyíróerők, hideg meleg stb. A szintetikus motorolajokra is kb. 10 évet mondanak.
Qru
MODERÁTOR
A kemiai elemek, adalekok kezdenek el benne faradni. Van bennuk tartalek de azert nem erdemes 5 evnel regebbit venni hanem inkabb frisset.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
Természetesen jobb az új, ha van. De ha ez ennyire egyértelmű lenne, ez a használat nélküli fáradás, írnának a dobozára lejárati időt is. De nem írnak, ha jól sejtem. Pedig érdekük lenne, vegyél mindig legújabb gyártásút.
Qru
MODERÁTOR
Castrol olajokon van lejarat, gyartastol szamitott 5 ev.
De nem kell tultolni, az igaz. Olyan ez mint a friss DOT a gumiknal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
Ebben az az érdekes, hogy a szétküldött, használt olajakra is ezt ajánlják általában. Cseréld legalább 5 évente vagy X km. Akkorra mennyire használódik már el a cucc? Kíváncsi lennék egy ilyen összehasonlító tesztre. Mégis, 3 évesen nyugodtan használod. Friss olaj ment bele anno. Bemegyek a boltba, megnézem mikori. De értelek, persze.
Qru
MODERÁTOR
Igen nem fog attol tonkre menni, hogy 5 ev +1 napos olajat teszel bele de nyilvan a penzemert friss olajat akarok nem egy 5 eveset.
A kalkulacio ugy jon ki nekik hogy 5 evig all a polcon es te hasznalod 5 evig akkor a vegen a 10 eves olaj adalekoltsaga mar eleg alacsony lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
sattak
csendes tag
2023. 01. 23-i az olaj😀
Qru
MODERÁTOR
Az igen!
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Bontatlan csomagolásban nagyjából k*rva sokáig elvan az olaj, mindegy, mit írnak rá.
Ha már ki van bontva, akkor kap egy kis friss oxigént, néhány mg vizet, meg jelentéktelen mennyiségű egyebet. Ha jól visszazárják, szintén nem sokat számít. Ha nyitva marad, akkor viszont már igen.
Használt olajat pedig nagyjából semmibe sem tennék. Na jó, kazánba esetleg.
Qru
MODERÁTOR
Regi gepbol maradt 15W40 olaj, az pl futoolajkent vegezte.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ásványolaj alapú, az jól ég.
Acheron
őstag
Ma megtréfált őkelme - hosszú idő után be akartam menni a melóhelyre személyesen is, erre az akku megadta magát. Végül is, csak jót akar nekem
80Ah, 810A indítóáramú csodát kell vennem (érezhető volt már egy ideje, hogy nehezebben forhgat indításnál, de ha már magátóél lemegy 10,2 voltra, akkor ott már csereérett a dolog, nem akarom, hogy valahol otthagyjon)
Rálöktem a töltőre, de délután vagy hétvégén vadásznom kell egy újat - van valami javasolt ár - érték bajnok márka? Bosch, Varta 70k körül kezdődik, gondolom sokkal olcsóbb semmi nem lesz - akkor már inkább tartósabbat tennék bele.
#13467MasterMark: Of course
Ha ez volt a gyári, jól bírta...
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Szokásos Rocket?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Rocket. Bosch-nal hullamzo a minoseg akarcsak az Exide-nalm
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nekem a TAB nagyon bejött eddig.
Acheron
őstag
Köszönöm, körbenézek ezen a vonalon.
Miskolcon mondjuk nem lesz nagy választék, attól tartok, de hátha.
Lacerta
aktív tag
Én neten rendeltem pont emiatt.
Lacerta
aktív tag
Na, megvan a zörgés, féltengelycsukló volt.
Elmúlt. Egy szabad szemmel látható összeggel egyetemben. Plusz új szimmeringek, új harangok. Az egyik harang szakadt volt, a szimmeringek meg szivárogtak picit.
Lecseréltettem a váltóolajat is, mert igaz, hogy 2 éves, de mondta a srác, hogy elég fekete, de visszateszi, ha akarom. Nem akartam. Valahogy úgy cserélhették korábban azt is, mint a Parciét. Csak nekem nem befolyásolta a váltást.
Megnéztem otthon az olajszintet, eléggé túltöltötte a váltót, remélem ez nem okoz gondot.
Qru
MODERÁTOR
Nekem a szervofolyadek lett picit tultoltve. Abbol lehet kicsit leszivok...
Mennyivel van a max felett?
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Annál sztem pont nem sokat számít. Tágulási tartályba töltöd ha jól sejtem.
Sokkal. Többel van fölötte, mint amennyi a minimum és a maximum közt van. A minimum és a maximum közt kb. 4 deci adódott amikor töltöttem rá korábban ( a kopott szimmeringek miatt fogyott ).
Megyek még vele kicsit, aztán megnézem hidegen, pihentetve hogy áll.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Igen a tagulasiban. Azt neztem hogy van rajta cold min/max es hot min/max. Most hidegen a hot max-ig er a szint. Levezettem 100 km-t es utana neztem akkor is a hot maxon van. Igy marad.
Hidegen es a kocsi legyen vizszintben. Az is szamit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Manuálisról van szó?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen. Dizelhez volt egyaltalan automata az SH szeriaban? Mintha nem, ugy remlik.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Még nem néztem, de belement a gépbe a hosszú 7végén jó 300km.
Motorolajat melegen írja a gépkönyv, 5 percen belül megállás után.
A váltóólajra csak hogy havonta.
Lacerta
aktív tag
Igen. 6 fokozatú.
Qru
MODERÁTOR
Olajszint csekkolast nekem is ugy irja, nekem fura mert mindig indulas elott neztem hidegmotornal. Most is, mi van ha nincs benne semennyi en mef beinditom?!
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Nekem is, 5 fokozat elore es 1 hatra.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Élettartam kenés.
Qru
MODERÁTOR
Ennyi. E90-nel pl labrazast kaptam nem vt nivopalca. Inditas utan 5 perccel menubol megnezhetted a szintet a BC-n. Na egy olajevo bmw motornal ez k. praktikus am...
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Akkor nekem 7.
Vagy 6+1
Amikor CVT-ztem, a projekt elején, a bucket build fázisban volt egy olyan bug a programozásnál a TCM-ben, hogy engedett váltani hátramenetben is.
Amikor R-be tetted, közel végsebességig lehetett hátramenetben gyorsítani.
Lacerta
aktív tag
Egy olajevő BMW amúgy is porrá ég előbb-utóbb.
Qru
MODERÁTOR
Az de meno, rukiben 200-al veretni.
A csodatos Skodankban anno vt valtasi segedlet. Az autopalyan 6-osban is jelezte magas forsulaton, hogy valtsak fel. Jah csak nem vt mar hova...
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Hja, tiszta James Bond feeling.
A váltási segédet sosem értettem, miért nem elég az optimum tartományt bejelölni a fordulatszámmérőn?
Vagy vegyél automatát.
Qru
MODERÁTOR
Parasztvakitas.
Flotras auto vt es meg utaltam is mint a szrt. Szerencsere meg gari ido alatt hazavagtuk a motorjat igy megszabaditott a sors tole.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
az elmúlt héten ment bő 150 km-t a kocsi, teljesen hibátlan (kop-kop). nyírő még nem hívott a szekunder villanymotor miatt, lassan rácsörgök. erre a tankra már csak 10,8 az átlagfogyi a fedélzeti szerint, azzal ki vagyok békülve.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
10.8 ha varosozol is az oke. Varosban nekem is pikk-pakk 10 fole szalad.
#nincsbennetarcsi
ez most főleg agglomeráció volt, némi város, komoly dugó nem volt benne
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Nem vészes, nekem is csak országúton eszik keveset a kocsi. Nálad meg még ott se kéne mert 0,38 a légellenállásod nekem csak 0,33.
#nincsbennetarcsi
ez a szokásos suv: országúton, ha óvatos vagy, kb. 8,5-9 liter, ez a minimum. felfelé meg a határ a csillagos ég.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Bocs, csak 0,37 az SH Fori az SG volt 0,38. Itt a cW lista: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
De a kisebb szám a jobb.
Switch Tax
Petester
senior tag
Vajon mennyi lenne, ha manuális lenne? Bár ha keveset városozol nem hiszem, hogy jelentős különbség lenne, talán annak ellenére is, hogy a hajtási vesztesége nagyobb az automata váltónak... Nekem 11,6 a nagy átlagom, de nekünk az utóbbi időben szinte csak város/agglomeráció van (kb. 60/40 arányban város/országút), 12-13 körüli fogyasztással. BC nekem rendre 0,5-0,6 literrel alá lő a valós fogyinak.
Én is most Nyírőre várok, náluk van a PDF. Végre megcsinálják a fordulatszám mérő nemmérést, meg elkezdett szivárogni a kormány szervó, meg összeírtam pár apróságot, ha már ott van. Kíváncsi vagyok mit hagynak ki a listából.
(ó\_!_/ó)
igen, kb. fél literrel alálő a fedélzeti. kréziváltóval, ha jól váltasz, kb. egy litert lehet nyerni ezekhez az öreg bolygóműves automatákhoz képest.
ja, tényleg, Qru kérdezte még régebben, hogy milyen környezetvédelmi osztályú az SH Fori 2.0, most végre nem felejtettem el megnézni a kocsiban: Euro V.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Automataban hosszabbak a fokozatok en is olyan 0.5-1 liter koze lenom a diffit a kezi javara.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Köszi! Akkor azért nincs hajszárító az enyémben, mert az csak Euro4. Gondolom azt még tudta hozni eme trükk nélkül is.
#nincsbennetarcsi