Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13451) sattak válasza Qru (#13450) üzenetére


sattak
csendes tag

Legyen így. A fickó azt mondta, maradék neki is.

(#13452) Qru válasza sattak (#13451) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ja akkor az regi gyartasu, azt nem vennek. Regi nekem is van. Vagyis volt, mert eladtam.

#nincsbennetarcsi

(#13453) sattak válasza Qru (#13452) üzenetére


sattak
csendes tag

Te tudod. A váltóban is el van 4-5 évet, kínozva is.

(#13454) Qru válasza sattak (#13453) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pont ezert adtam el, 2018-as vasarlasu volt...

#nincsbennetarcsi

(#13455) sattak válasza Qru (#13454) üzenetére


sattak
csendes tag

Szerintem túlaggódjuk ezt. Én is. Ezért veszek motult mindenbe. De ha felajánlanák, hogy választhatok: kapok 4 liter használt, de még csak 2 éves váltóolajat ( feltételezve persze a "forgácsmentességet"), vagy 4 liter 5 éveset, gyári dobozában, normális helyen tartva, nyilván utóbbi. Mivel az még nem részesült oxidációban, nyíróerők, hideg meleg stb. A szintetikus motorolajokra is kb. 10 évet mondanak. :)

(#13456) Qru válasza sattak (#13455) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A kemiai elemek, adalekok kezdenek el benne faradni. Van bennuk tartalek de azert nem erdemes 5 evnel regebbit venni hanem inkabb frisset.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13457) sattak válasza Qru (#13456) üzenetére


sattak
csendes tag

Természetesen jobb az új, ha van. De ha ez ennyire egyértelmű lenne, ez a használat nélküli fáradás, írnának a dobozára lejárati időt is. De nem írnak, ha jól sejtem. Pedig érdekük lenne, vegyél mindig legújabb gyártásút.

(#13458) Qru válasza sattak (#13457) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Castrol olajokon van lejarat, gyartastol szamitott 5 ev.

De nem kell tultolni, az igaz. Olyan ez mint a friss DOT a gumiknal.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13459) sattak válasza Qru (#13458) üzenetére


sattak
csendes tag

Ebben az az érdekes, hogy a szétküldött, használt olajakra is ezt ajánlják általában. Cseréld legalább 5 évente vagy X km. Akkorra mennyire használódik már el a cucc? Kíváncsi lennék egy ilyen összehasonlító tesztre. :) Mégis, 3 évesen nyugodtan használod. Friss olaj ment bele anno. Bemegyek a boltba, megnézem mikori. :) De értelek, persze.

(#13460) Qru válasza sattak (#13459) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen nem fog attol tonkre menni, hogy 5 ev +1 napos olajat teszel bele de nyilvan a penzemert friss olajat akarok nem egy 5 eveset. :K

A kalkulacio ugy jon ki nekik hogy 5 evig all a polcon es te hasznalod 5 evig akkor a vegen a 10 eves olaj adalekoltsaga mar eleg alacsony lesz.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13461) sattak válasza Qru (#13460) üzenetére


sattak
csendes tag

2023. 01. 23-i az olaj😀

(#13462) Qru válasza sattak (#13461) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az igen! :C

#nincsbennetarcsi

(#13463) Lacerta


Lacerta
aktív tag

Bontatlan csomagolásban nagyjából k*rva sokáig elvan az olaj, mindegy, mit írnak rá.
Ha már ki van bontva, akkor kap egy kis friss oxigént, néhány mg vizet, meg jelentéktelen mennyiségű egyebet. Ha jól visszazárják, szintén nem sokat számít. Ha nyitva marad, akkor viszont már igen.
Használt olajat pedig nagyjából semmibe sem tennék. Na jó, kazánba esetleg.

(#13464) Qru válasza Lacerta (#13463) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Regi gepbol maradt 15W40 olaj, az pl futoolajkent vegezte.

#nincsbennetarcsi

(#13465) Lacerta válasza Qru (#13464) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ásványolaj alapú, az jól ég. :D

(#13466) Acheron


Acheron
őstag

Ma megtréfált őkelme - hosszú idő után be akartam menni a melóhelyre személyesen is, erre az akku megadta magát. Végül is, csak jót akar nekem :DDD
80Ah, 810A indítóáramú csodát kell vennem (érezhető volt már egy ideje, hogy nehezebben forhgat indításnál, de ha már magátóél lemegy 10,2 voltra, akkor ott már csereérett a dolog, nem akarom, hogy valahol otthagyjon)
Rálöktem a töltőre, de délután vagy hétvégén vadásznom kell egy újat - van valami javasolt ár - érték bajnok márka? Bosch, Varta 70k körül kezdődik, gondolom sokkal olcsóbb semmi nem lesz - akkor már inkább tartósabbat tennék bele.
#13467MasterMark: Of course :K
Ha ez volt a gyári, jól bírta...

[ Szerkesztve ]

(#13467) MasterMark válasza Acheron (#13466) üzenetére


MasterMark
titán

Szokásos Rocket?

Switch Tax

(#13468) Qru válasza Acheron (#13466) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Rocket. Bosch-nal hullamzo a minoseg akarcsak az Exide-nalm

#nincsbennetarcsi

(#13469) Lacerta válasza Acheron (#13466) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nekem a TAB nagyon bejött eddig.

(#13470) Acheron


Acheron
őstag

Köszönöm, körbenézek ezen a vonalon.
Miskolcon mondjuk nem lesz nagy választék, attól tartok, de hátha.

(#13471) Lacerta válasza Acheron (#13470) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Én neten rendeltem pont emiatt.

(#13472) Lacerta válasza Lacerta (#13220) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Na, megvan a zörgés, féltengelycsukló volt.
Elmúlt. Egy szabad szemmel látható összeggel egyetemben. Plusz új szimmeringek, új harangok. Az egyik harang szakadt volt, a szimmeringek meg szivárogtak picit.
Lecseréltettem a váltóolajat is, mert igaz, hogy 2 éves, de mondta a srác, hogy elég fekete, de visszateszi, ha akarom. Nem akartam. Valahogy úgy cserélhették korábban azt is, mint a Parciét. Csak nekem nem befolyásolta a váltást. :)
Megnéztem otthon az olajszintet, eléggé túltöltötte a váltót, remélem ez nem okoz gondot.

(#13473) Qru válasza Lacerta (#13472) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem a szervofolyadek lett picit tultoltve. Abbol lehet kicsit leszivok...

Mennyivel van a max felett?

#nincsbennetarcsi

(#13474) Lacerta válasza Qru (#13473) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Annál sztem pont nem sokat számít. Tágulási tartályba töltöd ha jól sejtem.

Sokkal. Többel van fölötte, mint amennyi a minimum és a maximum közt van. A minimum és a maximum közt kb. 4 deci adódott amikor töltöttem rá korábban ( a kopott szimmeringek miatt fogyott ).
Megyek még vele kicsit, aztán megnézem hidegen, pihentetve hogy áll.

[ Szerkesztve ]

(#13475) Qru válasza Lacerta (#13474) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen a tagulasiban. Azt neztem hogy van rajta cold min/max es hot min/max. Most hidegen a hot max-ig er a szint. Levezettem 100 km-t es utana neztem akkor is a hot maxon van. Igy marad.

Hidegen es a kocsi legyen vizszintben. Az is szamit.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13476) MasterMark válasza Lacerta (#13474) üzenetére


MasterMark
titán

Manuálisról van szó?

Switch Tax

(#13477) Qru válasza MasterMark (#13476) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen. Dizelhez volt egyaltalan automata az SH szeriaban? Mintha nem, ugy remlik.

#nincsbennetarcsi

(#13478) Lacerta válasza Qru (#13475) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Még nem néztem, de belement a gépbe a hosszú 7végén jó 300km.
Motorolajat melegen írja a gépkönyv, 5 percen belül megállás után.
A váltóólajra csak hogy havonta.

(#13479) Lacerta válasza MasterMark (#13476) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Igen. 6 fokozatú.

(#13480) Qru válasza Lacerta (#13478) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Olajszint csekkolast nekem is ugy irja, nekem fura mert mindig indulas elott neztem hidegmotornal. Most is, mi van ha nincs benne semennyi en mef beinditom?! :DDD

#nincsbennetarcsi

(#13481) Qru válasza Lacerta (#13479) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem is, 5 fokozat elore es 1 hatra. ;] :DDD

#nincsbennetarcsi

(#13482) Lacerta válasza Qru (#13480) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Élettartam kenés. :DDD

(#13483) Qru válasza Lacerta (#13482) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ennyi. :D E90-nel pl labrazast kaptam nem vt nivopalca. Inditas utan 5 perccel menubol megnezhetted a szintet a BC-n. Na egy olajevo bmw motornal ez k. praktikus am... :W

#nincsbennetarcsi

(#13484) Lacerta válasza Qru (#13481) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Akkor nekem 7. :D
Vagy 6+1 :)

Amikor CVT-ztem, a projekt elején, a bucket build fázisban volt egy olyan bug a programozásnál a TCM-ben, hogy engedett váltani hátramenetben is.
Amikor R-be tetted, közel végsebességig lehetett hátramenetben gyorsítani. :DDD

(#13485) Lacerta válasza Qru (#13483) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Egy olajevő BMW amúgy is porrá ég előbb-utóbb. :DDD

(#13486) Qru válasza Lacerta (#13484) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az de meno, rukiben 200-al veretni. :DDD

A csodatos Skodankban anno vt valtasi segedlet. Az autopalyan 6-osban is jelezte magas forsulaton, hogy valtsak fel. Jah csak nem vt mar hova... :))

#nincsbennetarcsi

(#13487) Lacerta válasza Qru (#13486) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Hja, tiszta James Bond feeling. :D

A váltási segédet sosem értettem, miért nem elég az optimum tartományt bejelölni a fordulatszámmérőn? :F
Vagy vegyél automatát.

(#13488) Qru válasza Lacerta (#13487) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Parasztvakitas.

Flotras auto vt es meg utaltam is mint a szrt. Szerencsere meg gari ido alatt hazavagtuk a motorjat igy megszabaditott a sors tole.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13489) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

az elmúlt héten ment bő 150 km-t a kocsi, teljesen hibátlan (kop-kop). nyírő még nem hívott a szekunder villanymotor miatt, lassan rácsörgök. erre a tankra már csak 10,8 az átlagfogyi a fedélzeti szerint, azzal ki vagyok békülve.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13490) Qru válasza Parci (#13489) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

10.8 ha varosozol is az oke. Varosban nekem is pikk-pakk 10 fole szalad.

#nincsbennetarcsi

(#13491) Parci válasza Qru (#13490) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ez most főleg agglomeráció volt, némi város, komoly dugó nem volt benne

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13492) Qru válasza Parci (#13491) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem vészes, nekem is csak országúton eszik keveset a kocsi. Nálad meg még ott se kéne mert 0,38 a légellenállásod nekem csak 0,33.

#nincsbennetarcsi

(#13493) Parci válasza Qru (#13492) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ez a szokásos suv: országúton, ha óvatos vagy, kb. 8,5-9 liter, ez a minimum. felfelé meg a határ a csillagos ég. :DDD

[ Szerkesztve ]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13494) Qru válasza Qru (#13492) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bocs, csak 0,37 az SH Fori az SG volt 0,38. Itt a cW lista: [link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#13495) MasterMark válasza Qru (#13492) üzenetére


MasterMark
titán

De a kisebb szám a jobb. :DDD

Switch Tax

(#13496) Petester válasza Parci (#13489) üzenetére


Petester
senior tag

Vajon mennyi lenne, ha manuális lenne? Bár ha keveset városozol nem hiszem, hogy jelentős különbség lenne, talán annak ellenére is, hogy a hajtási vesztesége nagyobb az automata váltónak... Nekem 11,6 a nagy átlagom, de nekünk az utóbbi időben szinte csak város/agglomeráció van (kb. 60/40 arányban város/országút), 12-13 körüli fogyasztással. BC nekem rendre 0,5-0,6 literrel alá lő a valós fogyinak.
Én is most Nyírőre várok, náluk van a PDF. Végre megcsinálják a fordulatszám mérő nemmérést, meg elkezdett szivárogni a kormány szervó, meg összeírtam pár apróságot, ha már ott van. Kíváncsi vagyok mit hagynak ki a listából. :D

(ó\_!_/ó)

(#13497) Parci válasza Petester (#13496) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

igen, kb. fél literrel alálő a fedélzeti. kréziváltóval, ha jól váltasz, kb. egy litert lehet nyerni ezekhez az öreg bolygóműves automatákhoz képest.

ja, tényleg, Qru kérdezte még régebben, hogy milyen környezetvédelmi osztályú az SH Fori 2.0, most végre nem felejtettem el megnézni a kocsiban: Euro V.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#13498) Qru válasza Petester (#13496) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Automataban hosszabbak a fokozatok en is olyan 0.5-1 liter koze lenom a diffit a kezi javara.

#nincsbennetarcsi

(#13499) Qru válasza Parci (#13497) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Köszi! Akkor azért nincs hajszárító az enyémben, mert az csak Euro4. Gondolom azt még tudta hozni eme trükk nélkül is.

#nincsbennetarcsi

(#13500) Parci válasza Qru (#13499) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

lenne már végre az enyém is euro 4... :DDD

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.