Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
czanga
őstag
Ahol vizet találtam, oda nem tud a túlnyomásos sapkától fröcsenni szvsz, illetve a tartályon se volt jele sehol.
Ugyanakkor a teszt cuccnál azt írta, hogy üzemmeleg motornál nézzük meg, de ugye sapka levételekor akkor jön ki folyadék. Nem bugyogva, de járó motornál lassan egyenletesen. Én azt gondoltam, ez még oké lehet, ha nem bugyogva teszi, de nyilván tévedhetek. Ma pedig olvastam, hogy tesztelni ilyennel hideg motornál kell, folyadék szintet lejebb szívva, mivel más esetben bele fogja tolni az eszköz csövébe.
For all:
Az lesz még szép, hogy ez mennyibe is fog kerülni, màr ha motor bontás lesz a vége. Tippem sincs, és Viktorék fele húz a megérzésem, de azt tippelem, hogy ők lennének a legdrágábbak. Amúgy az emailre (írtam érdeklődőt) se a seibiko se a Hace nem válaszolt. (ennek a kettőnek írtam csak) 🫤
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Nem akarlak elkeseríteni, de kb. kár reménykedni ilyenekben. Ezeken én is túl vagyok már, hacecarban csináltunk indikátoros tesztet, nem volt egyértelmű, cseréltünk kupakot, nem segített.
Ha felfújja a csöveket, meg kitolja a vizet, az nem attól van hogy valahol lelevegősödik a rendszer.
Hengerfej tömítésnél egy kis részen az égés csúcsnyomása átviszi a vízrendszerbe a kipufogógázt, visszafelé nem megy víz, mert nincs akkora ereje hogy átnyomja.
#13851: Neked turbós a motor ugye? Van egy cső ami elvezeti a kupak alól a túlnyomást? Nekem ha nagy sebességnél kitolja a vizet akkor a fél motortér vizes, mert a szél meg a turbulencia szétviszi mindenfelé.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
czanga
őstag
Igen GF8 GT Turbo. Van igen, az vezet át a túlfolyóba, a motortér elejéhez. A szelet, turbulenciát, stb értem. Mindent. Ugyanakkor egy csepp se volt hazaérve se és másnap se (nappal) megnézve a nyomas kupak mellett/alatt közvetlen. Na mind1.
Ez van, akkor ez van. Akkor majd trailer, és valamelyik szerviz… remek lesz…
Jöhet az onlyfans.
MasterMark
titán
De a vizet a túlfolyó csőn nyomja ki, nem a kupaknál lesz vizes semmi. Pont azért van az a cső hogy elvezesse.
A túlfolyó egy plusz tartály?
Switch Tax
czanga
őstag
Persze, jobb elől. És nem ott vizes (azaz ott se), hanem az intercooler mögött hátul, szemből a bal oldalt a szívócsonk mögött. A turbó előtt a blokk teteje egy részen, meg beljebb az intercooler alatt is. Illetve csöveken is látom ott, hogy folt van, tippikusan úgy, hogy mintha egyik eresztene a másikra rá, de ez lehet már csak plusz, és szimplán elrepedt.
Jó lenne megtudnom amúgy kb mennyi lesz ez a buli, hogy számolhassak valamivel, és tudjam, mi lesz utána. Megtart, elad, ilyenek. Nyilván nem az eladás a cél, de majd kialakul,
Illetve mennyi idő. Hetek vagy hónapok?
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
A túlnyomás miatt nekem volt hogy vízcső mellett a bilincs alatt szivárgott ki. Főleg akkor ha már oda kirakódik a hűtővízből valami.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Nem is fognak valaszolni. Telefonon hivd oket. Sok a melo nincs idejuk emaliekre valaszolgatni. Raadasul 10 esetben 8-bol nem is lesz melo. Na ezert nem eri meg nekik, meg azert ha irogat nem szerel es az utobbibol jon a lovetta. Ugyfel meg igy is van eleg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
részvétem
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
czanga
őstag
Értem, de meg nem értem, ahogy feltebb egy másik fórumtárs sem, de ez nem fontos. Én viszont nem vagyok telefonálgatós, plusz arra sem lesz akkor idejük, hogy azzal foglalkozzanak amit felvázolok telefonon. Árat meg főleg nem fognak szerintem mondani.
Akkor már csak el kell döntenem, melyik legyen kb, kivenni a szípítő, számomra fontos cuccokat a motortérből (pl carbon toronymerevítő, custom olajbetöltő sapka stb) just in case, aztán nyelni egyet és leadni amikor lehet majd.
Gondolkodtam azon, hogy lehetőségek szerint az egyszerű hibálehetőségeket leszűrni kiküszöbölni elsőre (beragadt termosztát, szenzor, ilyesmik), de mind1, elengedem. Árra jól tieppeltem szerintem. Tegnap olvastam itt, hogy Viktoréknál valaki vezérlés meg olaj cserére 180-at vagy mennyit fizetett, szóval sajnos az 500 nem egy elrugaszkodott tipp tőlem...
@Parci
Nagyon köszönöm. Sajnos duplán is.
"Sajnos duplán is."
ó, basszus. akkor a részvét is dupla
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Egyáltalán nem az, sőt inkább alálőttél sztem.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Remek. Mennyire lőttem alá szerinted, mi a reális kb?
Akkor a megbízható szervizek közül, az olcsóbb lesz a megoldás, nem pedig az ahova az én agyam húzna. Már ha van ilyen.
Qru
MODERÁTOR
Múlt áprilisban egy nagy revizióért fizettem kb 400k-t, nem gyári de márkás cuccokkal (vezérműszíj, feszítőgörgők, hosszbordás szíjjak, vízpumpa, új hűtővíz, motorolaj, levegő és pollen szűrő, plusz a gyertyák cseréje).
Ezek alapján egy motormegbontásos mókára sztem 500k inkább alá lőtt ár.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Nekem a 6 hengeresre masfel millio+ mondott a hacecar 2 eve. Azt mondtak inkabb 900k-ert vegyek masik motort es azt belerakjak.
Amugy ha mar volt szo rola, nekem volt lebeszelt idopontom veluk, aztan elotte egy hettel mondtak hogy megse…
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
ne viccelj már, 400k embertelen pénz ezért. persze tudom, hogy valaki valamikor kitalálta, hogy legyen 250k egy vezérléscsere a subarunál, de megmondom őszintén, azóta sem igazán nyeltem ezt le.
czanga, én is attól tartok, hogy egy motorgenerál ma már biztosan millió fölötti tétel lesz.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
czanga
őstag
Rendben, köszi. Majd lesz valami. Még magam se tudom, hogy mi.
Qru
MODERÁTOR
Hace is kb ekkora arajanlatot adott. Tied is szijas, hatha talasz jobb aru helyet majd.
#nincsbennetarcsi
Papa-Het
aktív tag
Lenne egy érdekes kérdésem. Megnéztem egy autót - külföld - és tréleren állt mert nincs rajta rendszám stb. Amire figyelmes lettem hogy olajos volt alatta a tréler felülete, viszont csak az anyós oldalon és a motor elejénél mondjuk. Nem jöttem rá hogy motorolaj vagy szervo folyadék volt e. H6 EZ30D-ről van szó, sima Legacy kombi, nem légrugós. Valami olaj volt az biztos de hogy őszinte legyek, nem tudom milyen színű a szervo folyadék hozzá. Mennyire tud "csináld magad" lenni a Subaru illetve a motorja? Könnyen szervízelhető otthon, garázsban (tömítések, gyertya, trafók) vagy akár futómű? Vagy akár kézífék, mert behúzva van leállítva.... nem szerencsés mert nem úgy tűnik mintha mozgatták volna gyakran.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nem lehet egy korábbi szállításból került oda az olaj? Anyós oldalon fékolaj van. Meg a szervó talán? Na majd egy EZ30 tulaj megmondja nekem EJ25 van.
#nincsbennetarcsi
Papa-Het
aktív tag
A műanyag takaró is olajos, szóval onnan van csak nem tudom mi.
Qru
MODERÁTOR
Fek vagy szero lesz sztem.
#nincsbennetarcsi
Papa-Het
aktív tag
Van neten bárhol szerelési útmutató ezekhez? Robbantott rajzos, nyomaték leírással mindennel?
B tervnek egy szintén kombi 2 literes 165 lóerős automata van még. A 4 seb miatt mennyiket forog autópályás tempónál, nem hangos a kabin? Nem volt még 4 sebességes autóm, ezért is kérdezem. Áttételezéssel oldják meg ilyenkor a "hiányzó" ötödiket? A H6-ban 290k van, a 2 literesben 185k körül.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Hosszu fokozatokkal oldajk meg, vam itt 4 sebis Forester tulaj majd o nyilatkozik.
A H6-ban lancos a vezerles de ha nem volt cserelve erdemes lenne ranezni cserelni mar. A 2 literes (es 2.5 is) szijas az egy tervezheto karbantartasu dolog. Azt 100 ezrenkent kell cserelni (vagy 6 ev).
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Szelepfedel, lancfedel, olajhuto, ezer helyrol folyhat az olaj. Ala kell nezni, tavgyogyitassal ezt nem lehet megmondani.
De ezek mind szoktak folyni, de nem annyira hogy tocsat hagyjon.
Switch Tax
MasterMark
titán
Motorolaj: sarga/fekete
Difi olaj: atlatszo/sargas, nagyon budos,
Automata valto olaj: piros
Kormanyszervo olaj: piros
Fekfolyadek: atlatszo/sarga, vizszeru nem olaj
Ja es megyegy:
Hutoviz: eredetileg zold vagy kek, de rozsaszinre szoktak cserelni, edes illatu, vizszeru
Ha hengerfejes es tulfujja a tagulasi tartalyt, az pont a motor elott van baloldalon…
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
MasterMark
titán
Van full leiras mindent meg lehet csinalni.
De ha hengerfejes akkor az nagyon bonyolult otthon, es draga.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
(#13877) MasterMark válasza MasterMark (#13875) üzenetére
MasterMark
titán
A motor elejen jobb oldalon van egyebkent az olaj/viz hocsrelo, az alol szokott folyni az olaj az is gyakori.
Switch Tax
Downsampling
senior tag
Szia, sok mindent leírtak a srácok. De ami még lényeges lehet, hogy EZT az autót kéne megnézned, mert az, hogy tréleren állt, az nem sokat jelent. Mert lehet, hogy valamelyik korábbi autó nyomát látod. A trélerről.
Lacerta
aktív tag
Megjött a hideg, megint f*s a fűtésem.
Háromszor savaztuk ki a radiátort, egyszer át lett járatva a teljes hűtőrendszer tisztítófolyadékkal, és le lett cserélve a fagyálló. És még mindig ott tartunk, hogy nálam langyosat fúj, az asszony oldalán meg hideget. Úgy döntöttem, vesznie kell ennek a radiátornak.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Kitarto vagy en az elso atmosas utan kukaztam volna.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Az a baj, hogy
a) mindig egy kicsit jobb lett, és ez előre vetítette, hogy már majdnem ott vagyunk
b) mire sikerült időpontot egyeztetni a savazásra, rendszerint elmúlt a tél, és nyáron nincs vele gond
c) eléggé húzta a száját a szerelőm a radiátorcserére, mert szar meló, de mostanra megpuhítottam ( vagy csak tele van a töke hogy a savgőzt szívogassa ).
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Akkor ertheto, ha javult a dolog. Nezetel mar bele radiatort? Draga lesz nagyon?
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Most nézi a srác. Délután beszélek vele róla.
Biztos nem lesz olcsó, de mindegy, egyszer kell megcsinálni.
Nem is maga a radiátor ami karcos, hanem hogy szét kell bombázni a műszerfalat.
Qru
MODERÁTOR
Igen, elegge nehezen hozzaferheto sajnos.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ezért savazta inkább, de ráuntunk mindketten.
Más fűtés téma.
Vezetőülés ülőlapja nem fűt. Van valakienk ezzel kapcsolatban tapasztalata? Mennyire nehezen / jól javítható?
Qru
MODERÁTOR
Ki kell szedni az ülést és szétszedni mert a támla és a szövet között van a fűtőszál (ezért tilos pl rátérdelni a fűthető üléslapjára mert könnyen megtörik). Aztán sima forrasztással is javítható, attól függ hol szakadt meg.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Jaja, ilyesmiket láttam külföldi fórumokon én is, volt ahol a forrasztás tört csak le, a szálnak baja sem volt.
Mondtam az asszonynak én is, hogy a sajátjába ne térdepeljen, azóta amikor rátérdepel, fennhangon megjegyzi, hogy jaaaa, nem szabad, olyan hangsúllyal, hogy sz*rul érezzem magam.
Qru
MODERÁTOR
Maceras hozzaferni de aztan mar konnyen magvan. Enyemben lehet terdelni, nincs ulesfutesem.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Azért nem fogok bele, mert a kárpitbolhákat még csak-csak kiveszem, nade visszatenni... Egyszer használatosak, utána kell egy új garnitúra + a szerszám.
Nem volt szempont hogy legyen benne, így vette a német a szalonból, akié előtte volt.
Qru
MODERÁTOR
Foleg hidegben tornek a bolhak. Bar ha 1x hasznalatos akkor legalabb nem kell finomkodni.
Az enyem Active, ebben egy extra van: en.
#nincsbennetarcsi
Papa-Het
aktív tag
Szia, elképzelhető. Alá láttam elég jól és a motortakaró burkolat is olajos volt de csak az utas oldali részen. Nem mondom hogy tócsa volt, de 1-2 deci biztosan. Lehet onnan van, lehet nem, passzolom. Felülről nem láttam a motort. Nekem nagyon úgy tűnt hogy abból az autóból van a folyadék. A futómű elemek korrodáltak voltak - de azt megint nem láttam elég jól hogy felületi csak vagy sem. Tréleren azért állhat hogy ne kelljen parkolási díjat fizetni rá (Németország) mert közterület - bár nem tudom az itteni szabályokat még - és nem volt rajta rendszám. Láttam benne fantáziát a motorja miatt, viszont elég betegágy szagú és nem is ismerek senkit itt aki megnézné velem.
Qru
MODERÁTOR
Nekem az is gyanus, hogy nem a gyari gepteto van rajta (hanem egy dizele). Bar ez lehet csak azert ment ra mert jobban tetszett neki.
Furomu alaktreszek szeretnek rohadni, fokeg ha sos utakonnis hasznalva volt.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Advanced feature.
Qru
MODERÁTOR
Egy H6 turbo az adná.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Itt van turbós build: PERRIN H6 BUILD UP
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Az igen...
#nincsbennetarcsi
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
mármint? elírta az árát 1,5 millióval, azt látom.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Jaja, az árára gondoltam a jelzővel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
az a vicc, hogy akkor sem érne ennyit, ha tényleg makulátlan lenne, de a nagy autóimádat odáig már nem terjedt ki, hogy megcsináltassa a vezetőülést stb. stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)