Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Downsampling
senior tag
válasz Lacerta #14096 üzenetére
Igen, ebbe még bele kell valahogy kalkulálni a pados mérés tökéletlenségét, ahol a legtöbb padnál nagyon nem mindegy már az sem, hogy fronthajtásról, hátsókerékhajtásról, vagy állandó 4x4 hajtásról beszélünk... és akkor még amik nagyon tudnak kavarni, az ilyen alapól elsőkerekes, de amúgy 4x4-es autók...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14101 üzenetére
Kivéve ami csak papíron 4x4-es, pl a Honda CRV.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Azért az 10% nem egy szigorú érték (mondjuk én évekig jártam egy alapól 170 lovas autóval úgy, hogy padon 225-t tudott). Ez egy 100 lóerős autónál 110 lóerőg oké, 200-nél már 220-ig. És ha nem szándékos tuningról beszélünk, akkor ahogy írtam, inkább lefelé szoktak eltérni.
Azok a bizonyos francia turbódízelek pedig lassan húsz éves konstrukciók, tehát az akkoriban volt.
A WRX és STi ott szokott elvérezni a padon, hogy nincs menetszél, ami még kánikulában is segíti a cooler hűtését (hiába nyomogatjuk spricnivel rá a vizet). Ezért is toltunk ilyenkor eléjük valami spéci ipari méretű ventilátorokat, de így sem hozták a gyári adatot. (valahogy az akkori importőr - Emil Frey - mindig nyáron adta ezeket a tesztautókat, pedig minden szempontból nagyobb fíling lett volna télen. Valszeg mert így kisebb volt a veszélye, hogy összetörjük... ) -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14103 üzenetére
Nem, kb ennyit tudbanak nekem is hozzairni a meglevo meneshez. Azzal meg hataron belul lennek pont.
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
-
Downsampling
senior tag
Hááát, lehet, hogy javították, de új korában kb tényleg ez volt. Akárcsak az első két generációs CR-V-nél, HR-V-nél, vagy mondjuk a 2000-es évek 4maticjánál. Ha az eleje jégen állt, akkor nem mozdult. A HR-V pedig akkor sem, ha a hátul egy kerék nem tapadt. Nem véletlenül jobb, ha alapból hátul a hajtás, és onnan kapcsolható kézzel vagy automatikusan az eleje. De ez több tényezős történet... Amúgy ebbe a sorba beletartozik a korabeli Vitara is, pontosabban a 2000-es évek közepétől: egy 20x20-as kis árkon nem tudott átmenni száraz időben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14108 üzenetére
Az új viszont nagyon jó (Allgrip), nálunk a Mátrában lehet ezeket tisztességgel tesztelni. Eddig ahol én felmentem ott a V60 D6 AWD jött fel simán, meg az új Vitara és Jimnny (fixre zárt hajtással). De pl a szomszéd 4X4 Octavia-ja elvérzett... Szóval itt hamar kiderül mi az amiben nem csak egy díszfelirat a 4x4.
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
válasz Downsampling #14108 üzenetére
Nekem ebből a szériából az elején vásárolt executive felszereltségű volt.
Nem voltam sosem frissíteni.
Azt hiszem 2017-ben volt befagyva a Balaton....
A tihanyi nagy parkoló olyan jeges volt egyes részein, mint a tükör. Ott játszottunk vele az asszonnyal. Simán kapcsolt a négykerék. Próbálgattuk, hogy használja a az összkerék meghajtást. Egyikünk kiszált, és kintről nézte, hogy araszol fölfele pörgő kerekekkel a parkolóban. Kár, hogy nem vettem fel.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
na, miután napokon át szívták a véremet fateromék a húgommal a subaru fogyasztása miatt, fater ma vett egy benzines rav-4-et (2015-ös). hadd ne mondjam, mit írt ki neki a fedcomp az első útján...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Ez úton is szeretnék mindannyiótoknak békés, boldog, balesetmentes, de szórakoztató kilométerekben gazdag boldog új esztendőt kívánni!
-
Qru
MODERÁTOR
Búék!
#nincsbennetarcsi
-
blas
csendes tag
buek mindenkinek!
2017es Forester XT-m van sima "rud" antennaval. Az ikea miatt allandoan le van csavarva hogy beferjen az auto rendesen. Lehetseges kicserelni ezt az antennat capauszonyra konnyen? A capa beferne mindenhova.
Koszi elore is.
-
Lacerta
aktív tag
BUÉK mindenkinek!
Új év - új kókányolás rovatunk következik.
Az egyik tompított égőm ( HID ) egy ideje néha random elaludt egy pillanatra, és színre is úgy tűnt, hogy öreg mindkettő, ezért beújítottam két kínai D2R fémhalogént kipróbálásra.
3700Ft volt párban, az Osram Xenarchoz képest, ami benne volt, nevetséges összeg.
A dobozból kivéve, teljesen jók, bár a maszkolás minősége elmarad az Osramtól, ami azt jelentette, hogy voltak a búrán nem oda való rátapadt festékfoszlányok, amiket én távolítottam el óvatosan.
Berakva működik.
A fénye sárgásabb, mint az Osram, de ugye az öreg volt és ezért már elkékült.
A fényáram érzésre nem éri el az Osramét még úgy sem, hogy az már biztos esett az új értékhez képest, de bőven jó.
Az optikai minőség is elmarad az eredetitől, szemre most kissé lejjebb hordanak a tompítottak , és a jobb széleken sem látni olyan karakteresen a ferde asszimmetriát, de lehet, hogy egy sima fényszóróállítással ki lehetne venni.
A kétféle izzót egymás mellé téve egyébként nem látszott különbség sem a maszkolásban, sem a búrák helyzetében.
Az élettartamról egyelőre nem tudok nyilatkozni.Összegezve: Ennyiért jó.
-
Lacerta
aktív tag
Nem jó, mert be volt állítva műszerrel a fényszóró ( amikor vettem az autót, nagyon durván lefelé hordott ), és ehhez képest most a kínai égővel kissé lejjebb hord. Azaz nem teljesen olyan a pozíciója, mint az Osramé.
Nyilván lehetne fordítva is, ahhoz képest kevésbé rossz. -
Petester
senior tag
BÚÉK Nektek!
Nekem az óév búcsúztató hozott egy kis bosszúságot, a PDF szinte teljesen magába zuhant, elkezdett mindenféle hibákat dobálni (P1560, páros oldali gyújtás kimaradás és még a kettes szondák fűtésére is), állandóan ment a klíma és a hűtődariátor ventije is. Mindezeknek következtében még az erő is elment belőle, kb annyi erő volt benne 3000 alatt, mint a Bogárban... 3000 fölött azért megindult, de az is kb fele lelkesedéssel, mint eddig.
Mindennek hátterében pedig a Seibiko által javíttatott ECU gyatra minőségű forrasztás javításai álltak. Battára jutottam el még Karácsony előtti napokban, oda jár egy technikus srác, aki besegített a hiba keresésbe és minden perifériás érték jó volt az vezérlőegységig. Belül a lenti képeken láthatjátok az előtte-utána állapotot. A nyákon gyárilag van egy párazáró védőréteg, amit nem szedtek le javítás előtt, beleforrasztották a cinbe. Voltak olyan forrasztási pontok is, amik be voltak zöldülve. Trehány munka na. Természetesen miután kijavította az elcseszett forrasztásokat, minden helyreállt, nincs semmilyen hibaüzenet és az erő újra visszatért belé. Nyírőnek még nem mondtam, de majd jön egy szívességgel.Egy kis érdekesség, hogy valszeg a 2006-os évjárat egy átmeneti széria volt, mert korábban már a wandler esetében is volt egy kis fejvakarás, hogy a belseje eltér az addigi ismeretektől, és most az ECU is. Ekkor tértek át a 32 bites vezérlőre, így valószínű a 0-ás széria (ECU száma: 22611AL000) miatt lehetnek gondjai a vezérlőegységünknek és most jönnek elő sorra a betegségei. Nem én voltam egyedüli a fordulatszám mérő "nemmérő" problémájával és a gyújtás kimaradás is ismert probléma, ami hiba az ECU javítása után többeknél megszűnt. Vajna is erről számolt be.
És akkor a képek, nyilván a tisztább az utána állapot:
(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
válasz Petester #14123 üzenetére
Uhh, ez bizony gányolás a javából
A lakkréteget jellemzően nem kell leszedni javítás előtt, a forrasztási pontokon nincs belőle.
Itt inkább az volt a baj, hogy vagy nem megfelelő folyasztószert használtak, vagy nem megfelő hőfokú / teljesítményű forrrasztó eszközzel dolgoztak. No és persze a takarítást, mint olyat szintén nem ismerték. a "takony" alatt bárhol maradhatott óncsúcs, vagy akár folyasztószer szenesedés, ami okozhat ilyesmit.
A javítás viszont szép, homorú lefutások a sirálylábak végén (kukacoskodás lenne abba az egy két lábba belekötni, ahol nem ), szép tiszta letakarított felület - jár a pacsi az említett technikus srácnak -
Petester
senior tag
válasz Acheron #14126 üzenetére
Nem értek ehhez, de még szabad szemmel is látszódott, hogy tré, nemhogy így mikroszkóp alatt 40x-es nagyításon.
"jár a pacsi az említett technikus srácnak "
Azért megnyugtató, hogy vannak még itthon jó szakemberek, akik nem a lehúzásra mennek! Megtehette volna, hogy vetet velem egy másik vezérlőt, de inkább asztalhoz ült és kijavította más munkáját. Ja és még munkadíjban is korrekt volt!@Qru: Boxer Crew
(ó\_!_/ó)
-
Lacerta
aktív tag
válasz Petester #14127 üzenetére
A folyasztószert kellett volna rendesen letakarítani, vagy no clean folyasztószert használni. De mondjuk azt is illik letörölni, ha ennyi ott marad.
A maradványok mennyiségéből ítélve simán lehet, hogy nem volt elég a hőmérséklet vagy a melegítés ideje, és ezért nem olvadt meg rendesen az ón a nyák oldalán, nem alakult ki kötés.Gyárilag ólommentes forraszokat használnak ( az is égjen a pokol tüzén, aki kitalálta ), az alkalmazott ötvözetek jellemzően magasabb hőmérsékleten olvadnak, cserébe sz*rul nedvesítenek és még megszilárdulva ridegek is, szóval nem egyszerű velük dolgozni. Simán ólmos forrasszal meg nem lehet rámenni javításhoz, csak ha teljesen eltávolítja az ember az eredetit ( alkatrész kiforraszt, stb. ) mert ha a kettő összeötvöződik, annak általában lényegesen alacsonyabb olvadáspont a következménye.
-
Lacerta
aktív tag
A benzinben ólom-tetraetil volt, ami azért ocsmány cucc, mert gáz és füst formában jön ki az ólomvegyület a kipufogó végén.
A forraszban viszont fémólom van, ami elég jól passziválódik, így ha nem szopogatod, nem bányászod puszta kézzel az érceit, nem ásod el, nem csinálsz belőle vízvezetéket, stb. akkor jobbára ártalmatlan.
És ha az elektronikai hulladékok újrahasznosítását jellemzően nem mezítlábas indiaiak csinálnák szabad tűzön, semmivel sem lenne környezetszennyezőbb, mint az ólomakkuk feldolgozása, ami közel 100% hatásfokú és egyébként elképesztően jó biznisz.És akkor azt még nem is vettük figyelembe, hogy egy átlagos autóban van 15-20 kiló ólom akkuként, meg max. 4-5g NYÁK-on, valamint, hogy a f*s ólommentes forraszanyagok merevek és ridegek, ezért gyakrabban és hamarabb mennek tönkre az így készített NYÁK-ok, amiket kevés kivételtől eltekintve nem buherál meg senki úgy, mint Petesternek, tehát mennek a mezítlábas indiaihoz pörkölésre, valaki pedig már csillogó szemmel és tágra nyitott zsebekkel gyártja is az új alkatrészt neked, amihez végső soron nem kevés energia és anyag kell ( még ha ólom pont nem is ).
Greenwashing.
-
Qru
MODERÁTOR
Srácok!
Lassan érik az akksi csere, a mostani 2016-os már ebben a hidegben nem akkora lelkesedéssel indít mint új korában. A manual 48Ah-t ír elő minimum.
Mekkora öngól csak egy 50Ah-s venni bele? A következő szint a 65Ah...Van okostöltőm, tudom töltögetni és jellemzően csak hosszútávokat fut a kocsi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Mi előnye a nagyobb kapacitásnak, ha úgy se használod naponta többször rövid távokon?
Továbbá már nem is bírnak annyi használatot, mint régebben, emiatt szerintem öngól drágábban a nagyobb kapacitás.
Motoros csoportokban is kérdezgetik, hogy ki milyen gyártó termékét veszi, van akinek 1 szezont bír egy akku. Bár ez lehet a ritka használat miatt is, nekem még az az aksi van a motorban, amivel 2021-ben megvettem - és ki tudja mikor vette bele az előző tulaj - de szinte minden nap használom, télen is.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
Köszi srácok! Most egy Rocket 65-ös van benne ennek a kapacitása már nem lehet túl nagy, mert elég gyorsan feltölti az okostöltő. Akkor az 50-es lesz. Az ráadásul 2,5 kg-al könnyebb is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Még egy kérdés ha már akksi: vannak ilyen akku védő huzatok azoknak van vmi érdemi előnye vagy csak parasztvakítás?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14138 üzenetére
Juj, akkor felejtős. Thx! Előző autóból maradt egy gyári (akksi csere után nagyobbat kapott arra meg nem passzolt a gyári huzat) az tök más anyagból van, azt lehet ráhúzom majd ha ráfér. Ártani nem használ...
Közben megnéztem újra a manualt: 48Ah-t ír ugyan (12V-48AH) de az utána lévő lévő széraiszámra rákeresve (55D23L) meg csupa 60 és 65-ös akksikat dobál a gúgli.
Konkrétan ezt írja a manual: 12V-48AH (55D23L)
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Ha kocsid sokat áll, ritkán mész vele (akkor is jellemzően rövideket), akkor a kapacitása legyen nagy, ha mész vele, de sokat leállítasz-indítasz (mondjuk futárkodsz ), akkor az indítóáram legyen magas - a kettő sokszor együtt jár - és ez az egész, amit leírtam, nem feltétlenül igaz...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14142 üzenetére
75D23L van benne most is, akkor maradok annál. Thx!
Amúgy nekem csak ez a kettő szerepel a manualban:
12V — 48AH (55D23L)
12V — 52AH (65D23L)[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14141 üzenetére
Sok indítást nem kap, inkább hosszútávfutó (helyben futkározni ott a Jazz). Tudom erre jobb a dízel de azt nem akartam (semmilyen autóból, nem csak az EE20-at nem akartam bevállalni).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
A manualban az van minimumnak, amit gyárilag beletesznek és az az abszolút minimum, amivel garanciaidőn belül nem mész vissza.
Az akku, ha üzemszerűen öregszik, azaz semmi b+ nem éri ( úgymint mélykisütés, töltetlenül tárolás, megfagyasztás, túltöltés ), akkor szép lassan csökken a kapacitás, és ezzel párhuzamosan nő a belső ellenállás, ami az indítóáramot amortizálja.
Az indítóáram lassabban csökken, mint a kapacitás, és mivel egy indítás energiaigénye meglepően alacsony ( 0.5-1Ah ), jellemzően az az akku vége, amikor elfogy a kapacitása és már ezt a kis energiamennyiséget sem képes leadni a szükséges indítóáram mellett.Én a legnagyobb kapacitásút venném, a legnagyobb indítóárammal, de a kapacitás fontosabb.
Ha áll az autó, akkor meg menjen rá az okostöltő. -
nagyúr
Ez okés az OBK-ba, igaz? Zsu.hu webshop típuskereső alapján igen, nyilván a magasság és a polaritás lehet kérdéses.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest