Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Downsampling
senior tag
Igen, ebbe még bele kell valahogy kalkulálni a pados mérés tökéletlenségét, ahol a legtöbb padnál nagyon nem mindegy már az sem, hogy fronthajtásról, hátsókerékhajtásról, vagy állandó 4x4 hajtásról beszélünk... és akkor még amik nagyon tudnak kavarni, az ilyen alapól elsőkerekes, de amúgy 4x4-es autók...
Qru
MODERÁTOR
Kivéve ami csak papíron 4x4-es, pl a Honda CRV.
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Azért az 10% nem egy szigorú érték (mondjuk én évekig jártam egy alapól 170 lovas autóval úgy, hogy padon 225-t tudott). Ez egy 100 lóerős autónál 110 lóerőg oké, 200-nél már 220-ig. És ha nem szándékos tuningról beszélünk, akkor ahogy írtam, inkább lefelé szoktak eltérni.
Azok a bizonyos francia turbódízelek pedig lassan húsz éves konstrukciók, tehát az akkoriban volt.
A WRX és STi ott szokott elvérezni a padon, hogy nincs menetszél, ami még kánikulában is segíti a cooler hűtését (hiába nyomogatjuk spricnivel rá a vizet). Ezért is toltunk ilyenkor eléjük valami spéci ipari méretű ventilátorokat, de így sem hozták a gyári adatot. (valahogy az akkori importőr - Emil Frey - mindig nyáron adta ezeket a tesztautókat, pedig minden szempontból nagyobb fíling lett volna télen. Valszeg mert így kisebb volt a veszélye, hogy összetörjük... )
Downsampling
senior tag
A CR-V még istenes, de a HR-V. Amúgy nekem volt és szerettem, de télen hóban Budán a mellékutcákban esélyem nem volt felfelé haladni vele...
Qru
MODERÁTOR
Nem, kb ennyit tudbanak nekem is hozzairni a meglevo meneshez. Azzal meg hataron belul lennek pont.
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Ennek a videónak be ne dőljetek! Nekem ez a széria CR-V volt, és tökéletesen működött az összkerékhajtás, ha kellett.
Ez valami kamu, vagy lejáratás. Anno én is láttam, és bosszankodtam rajta.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Qru
MODERÁTOR
Volt erre egy gyári SW frissítés, utána már működött rendesen amúgy.
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Hááát, lehet, hogy javították, de új korában kb tényleg ez volt. Akárcsak az első két generációs CR-V-nél, HR-V-nél, vagy mondjuk a 2000-es évek 4maticjánál. Ha az eleje jégen állt, akkor nem mozdult. A HR-V pedig akkor sem, ha a hátul egy kerék nem tapadt. Nem véletlenül jobb, ha alapból hátul a hajtás, és onnan kapcsolható kézzel vagy automatikusan az eleje. De ez több tényezős történet... Amúgy ebbe a sorba beletartozik a korabeli Vitara is, pontosabban a 2000-es évek közepétől: egy 20x20-as kis árkon nem tudott átmenni száraz időben.
Qru
MODERÁTOR
Az új viszont nagyon jó (Allgrip), nálunk a Mátrában lehet ezeket tisztességgel tesztelni. Eddig ahol én felmentem ott a V60 D6 AWD jött fel simán, meg az új Vitara és Jimnny (fixre zárt hajtással). De pl a szomszéd 4X4 Octavia-ja elvérzett... Szóval itt hamar kiderül mi az amiben nem csak egy díszfelirat a 4x4.
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Nekem ebből a szériából az elején vásárolt executive felszereltségű volt.
Nem voltam sosem frissíteni.
Azt hiszem 2017-ben volt befagyva a Balaton....
A tihanyi nagy parkoló olyan jeges volt egyes részein, mint a tükör. Ott játszottunk vele az asszonnyal. Simán kapcsolt a négykerék. Próbálgattuk, hogy használja a az összkerék meghajtást. Egyikünk kiszált, és kintről nézte, hogy araszol fölfele pörgő kerekekkel a parkolóban. Kár, hogy nem vettem fel.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
na, miután napokon át szívták a véremet fateromék a húgommal a subaru fogyasztása miatt, fater ma vett egy benzines rav-4-et (2015-ös). hadd ne mondjam, mit írt ki neki a fedcomp az első útján...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
A fajo igazsagot?!
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Ez úton is szeretnék mindannyiótoknak békés, boldog, balesetmentes, de szórakoztató kilométerekben gazdag boldog új esztendőt kívánni!
búék!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Downsampling
senior tag
BUÉK
blas
csendes tag
buek mindenkinek!
2017es Forester XT-m van sima "rud" antennaval. Az ikea miatt allandoan le van csavarva hogy beferjen az auto rendesen. Lehetseges kicserelni ezt az antennat capauszonyra konnyen? A capa beferne mindenhova.
Koszi elore is.
Qru
MODERÁTOR
Antenna passz aliexpressen lattam capa antennat de nem tudom memnyire nehez kicserelni.
Viszont kep es elmenybeszamolo johetne a geprol!
#nincsbennetarcsi
úúú, most irigy vagyok
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
BUÉK mindenkinek!
Új év - új kókányolás rovatunk következik.
Az egyik tompított égőm ( HID ) egy ideje néha random elaludt egy pillanatra, és színre is úgy tűnt, hogy öreg mindkettő, ezért beújítottam két kínai D2R fémhalogént kipróbálásra.
3700Ft volt párban, az Osram Xenarchoz képest, ami benne volt, nevetséges összeg.
A dobozból kivéve, teljesen jók, bár a maszkolás minősége elmarad az Osramtól, ami azt jelentette, hogy voltak a búrán nem oda való rátapadt festékfoszlányok, amiket én távolítottam el óvatosan.
Berakva működik.
A fénye sárgásabb, mint az Osram, de ugye az öreg volt és ezért már elkékült.
A fényáram érzésre nem éri el az Osramét még úgy sem, hogy az már biztos esett az új értékhez képest, de bőven jó.
Az optikai minőség is elmarad az eredetitől, szemre most kissé lejjebb hordanak a tompítottak , és a jobb széleken sem látni olyan karakteresen a ferde asszimmetriát, de lehet, hogy egy sima fényszóróállítással ki lehetne venni.
A kétféle izzót egymás mellé téve egyébként nem látszott különbség sem a maszkolásban, sem a búrák helyzetében.
Az élettartamról egyelőre nem tudok nyilatkozni.
Összegezve: Ennyiért jó.
Qru
MODERÁTOR
Az teljesen jo, inkabb kicsit lefele hordjon mint sem a szembejovoket vakitsa.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nem jó, mert be volt állítva műszerrel a fényszóró ( amikor vettem az autót, nagyon durván lefelé hordott ), és ehhez képest most a kínai égővel kissé lejjebb hord. Azaz nem teljesen olyan a pozíciója, mint az Osramé.
Nyilván lehetne fordítva is, ahhoz képest kevésbé rossz.
Petester
senior tag
BÚÉK Nektek!
Nekem az óév búcsúztató hozott egy kis bosszúságot, a PDF szinte teljesen magába zuhant, elkezdett mindenféle hibákat dobálni (P1560, páros oldali gyújtás kimaradás és még a kettes szondák fűtésére is), állandóan ment a klíma és a hűtődariátor ventije is. Mindezeknek következtében még az erő is elment belőle, kb annyi erő volt benne 3000 alatt, mint a Bogárban... 3000 fölött azért megindult, de az is kb fele lelkesedéssel, mint eddig.
Mindennek hátterében pedig a Seibiko által javíttatott ECU gyatra minőségű forrasztás javításai álltak. Battára jutottam el még Karácsony előtti napokban, oda jár egy technikus srác, aki besegített a hiba keresésbe és minden perifériás érték jó volt az vezérlőegységig. Belül a lenti képeken láthatjátok az előtte-utána állapotot. A nyákon gyárilag van egy párazáró védőréteg, amit nem szedtek le javítás előtt, beleforrasztották a cinbe. Voltak olyan forrasztási pontok is, amik be voltak zöldülve. Trehány munka na. Természetesen miután kijavította az elcseszett forrasztásokat, minden helyreállt, nincs semmilyen hibaüzenet és az erő újra visszatért belé. Nyírőnek még nem mondtam, de majd jön egy szívességgel.
Egy kis érdekesség, hogy valszeg a 2006-os évjárat egy átmeneti széria volt, mert korábban már a wandler esetében is volt egy kis fejvakarás, hogy a belseje eltér az addigi ismeretektől, és most az ECU is. Ekkor tértek át a 32 bites vezérlőre, így valószínű a 0-ás széria (ECU száma: 22611AL000) miatt lehetnek gondjai a vezérlőegységünknek és most jönnek elő sorra a betegségei. Nem én voltam egyedüli a fordulatszám mérő "nemmérő" problémájával és a gyújtás kimaradás is ismert probléma, ami hiba az ECU javítása után többeknél megszűnt. Vajna is erről számolt be.
És akkor a képek, nyilván a tisztább az utána állapot:
(ó\_!_/ó)
MasterMark
titán
Váo.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
BÚÉK! Akkor Nyírőék cserélhetnek "beszállítót".
Battán kinél voltál?
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Uhh, ez bizony gányolás a javából
A lakkréteget jellemzően nem kell leszedni javítás előtt, a forrasztási pontokon nincs belőle.
Itt inkább az volt a baj, hogy vagy nem megfelelő folyasztószert használtak, vagy nem megfelő hőfokú / teljesítményű forrrasztó eszközzel dolgoztak. No és persze a takarítást, mint olyat szintén nem ismerték. a "takony" alatt bárhol maradhatott óncsúcs, vagy akár folyasztószer szenesedés, ami okozhat ilyesmit.
A javítás viszont szép, homorú lefutások a sirálylábak végén (kukacoskodás lenne abba az egy két lábba belekötni, ahol nem ), szép tiszta letakarított felület - jár a pacsi az említett technikus srácnak
Petester
senior tag
Nem értek ehhez, de még szabad szemmel is látszódott, hogy tré, nemhogy így mikroszkóp alatt 40x-es nagyításon.
"jár a pacsi az említett technikus srácnak "
Azért megnyugtató, hogy vannak még itthon jó szakemberek, akik nem a lehúzásra mennek! Megtehette volna, hogy vetet velem egy másik vezérlőt, de inkább asztalhoz ült és kijavította más munkáját. Ja és még munkadíjban is korrekt volt!
@Qru: Boxer Crew
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Thx! Jegyeztem.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
A folyasztószert kellett volna rendesen letakarítani, vagy no clean folyasztószert használni. De mondjuk azt is illik letörölni, ha ennyi ott marad.
A maradványok mennyiségéből ítélve simán lehet, hogy nem volt elég a hőmérséklet vagy a melegítés ideje, és ezért nem olvadt meg rendesen az ón a nyák oldalán, nem alakult ki kötés.
Gyárilag ólommentes forraszokat használnak ( az is égjen a pokol tüzén, aki kitalálta ), az alkalmazott ötvözetek jellemzően magasabb hőmérsékleten olvadnak, cserébe sz*rul nedvesítenek és még megszilárdulva ridegek is, szóval nem egyszerű velük dolgozni. Simán ólmos forrasszal meg nem lehet rámenni javításhoz, csak ha teljesen eltávolítja az ember az eredetit ( alkatrész kiforraszt, stb. ) mert ha a kettő összeötvöződik, annak általában lényegesen alacsonyabb olvadáspont a következménye.
Qru
MODERÁTOR
Az ólom súlyosan egészségkárosító, nem véletlenül lett kivonva nem csak ebből, hanem a benzinből is.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
A benzinben ólom-tetraetil volt, ami azért ocsmány cucc, mert gáz és füst formában jön ki az ólomvegyület a kipufogó végén.
A forraszban viszont fémólom van, ami elég jól passziválódik, így ha nem szopogatod, nem bányászod puszta kézzel az érceit, nem ásod el, nem csinálsz belőle vízvezetéket, stb. akkor jobbára ártalmatlan.
És ha az elektronikai hulladékok újrahasznosítását jellemzően nem mezítlábas indiaiak csinálnák szabad tűzön, semmivel sem lenne környezetszennyezőbb, mint az ólomakkuk feldolgozása, ami közel 100% hatásfokú és egyébként elképesztően jó biznisz.
És akkor azt még nem is vettük figyelembe, hogy egy átlagos autóban van 15-20 kiló ólom akkuként, meg max. 4-5g NYÁK-on, valamint, hogy a f*s ólommentes forraszanyagok merevek és ridegek, ezért gyakrabban és hamarabb mennek tönkre az így készített NYÁK-ok, amiket kevés kivételtől eltekintve nem buherál meg senki úgy, mint Petesternek, tehát mennek a mezítlábas indiaihoz pörkölésre, valaki pedig már csillogó szemmel és tágra nyitott zsebekkel gyártja is az új alkatrészt neked, amihez végső soron nem kevés energia és anyag kell ( még ha ólom pont nem is ).
Greenwashing.
Qru
MODERÁTOR
Pont ez a baj, hogy ezek végül a szeméttelepen kötnek ki rgo vagy bekerül a talajba vagy elégetik a szemétégetőben. Egyik rosszabb mint a másik...
De amúgy teljesen valid amit írsz (sajnos).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Srácok!
Lassan érik az akksi csere, a mostani 2016-os már ebben a hidegben nem akkora lelkesedéssel indít mint új korában. A manual 48Ah-t ír elő minimum.
Mekkora öngól csak egy 50Ah-s venni bele? A következő szint a 65Ah...
Van okostöltőm, tudom töltögetni és jellemzően csak hosszútávokat fut a kocsi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Mi előnye a nagyobb kapacitásnak, ha úgy se használod naponta többször rövid távokon?
Továbbá már nem is bírnak annyi használatot, mint régebben, emiatt szerintem öngól drágábban a nagyobb kapacitás.
Motoros csoportokban is kérdezgetik, hogy ki milyen gyártó termékét veszi, van akinek 1 szezont bír egy akku. Bár ez lehet a ritka használat miatt is, nekem még az az aksi van a motorban, amivel 2021-ben megvettem - és ki tudja mikor vette bele az előző tulaj - de szinte minden nap használom, télen is.
(ó\_!_/ó)
MasterMark
titán
Szerintem is mehet bele a gyári méret Rocket, és jó lesz.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Köszi srácok! Most egy Rocket 65-ös van benne ennek a kapacitása már nem lehet túl nagy, mert elég gyorsan feltölti az okostöltő. Akkor az 50-es lesz. Az ráadásul 2,5 kg-al könnyebb is.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Még egy kérdés ha már akksi: vannak ilyen akku védő huzatok azoknak van vmi érdemi előnye vagy csak parasztvakítás?
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
A polipropilén a legjobban éghető műanyag amiből ez van.
Szerintem ez nem motortérbe való.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Juj, akkor felejtős. Thx! Előző autóból maradt egy gyári (akksi csere után nagyobbat kapott arra meg nem passzolt a gyári huzat) az tök más anyagból van, azt lehet ráhúzom majd ha ráfér. Ártani nem használ...
Közben megnéztem újra a manualt: 48Ah-t ír ugyan (12V-48AH) de az utána lévő lévő széraiszámra rákeresve (55D23L) meg csupa 60 és 65-ös akksikat dobál a gúgli.
Konkrétan ezt írja a manual: 12V-48AH (55D23L)
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Az 55-re próbáltam keresni mit jelent, ugye az teljesítmény szint a kapacitás meg indítóáram meg ilyenekből, de pontosan nem találtam meg.
A D23 ugye a mérete, az L meg hogy balos.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Downsampling
senior tag
Ha kocsid sokat áll, ritkán mész vele (akkor is jellemzően rövideket), akkor a kapacitása legyen nagy, ha mész vele, de sokat leállítasz-indítasz (mondjuk futárkodsz ), akkor az indítóáram legyen magas - a kettő sokszor együtt jár - és ez az egész, amit leírtam, nem feltétlenül igaz...
MasterMark
titán
Qru
MODERÁTOR
75D23L van benne most is, akkor maradok annál. Thx!
Amúgy nekem csak ez a kettő szerepel a manualban:
12V — 48AH (55D23L)
12V — 52AH (65D23L)
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Sok indítást nem kap, inkább hosszútávfutó (helyben futkározni ott a Jazz). Tudom erre jobb a dízel de azt nem akartam (semmilyen autóból, nem csak az EE20-at nem akartam bevállalni).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
A manualban az van minimumnak, amit gyárilag beletesznek és az az abszolút minimum, amivel garanciaidőn belül nem mész vissza.
Az akku, ha üzemszerűen öregszik, azaz semmi b+ nem éri ( úgymint mélykisütés, töltetlenül tárolás, megfagyasztás, túltöltés ), akkor szép lassan csökken a kapacitás, és ezzel párhuzamosan nő a belső ellenállás, ami az indítóáramot amortizálja.
Az indítóáram lassabban csökken, mint a kapacitás, és mivel egy indítás energiaigénye meglepően alacsony ( 0.5-1Ah ), jellemzően az az akku vége, amikor elfogy a kapacitása és már ezt a kis energiamennyiséget sem képes leadni a szükséges indítóáram mellett.
Én a legnagyobb kapacitásút venném, a legnagyobb indítóárammal, de a kapacitás fontosabb.
Ha áll az autó, akkor meg menjen rá az okostöltő.
Qru
MODERÁTOR
Nincs is okom panaszra elvégre 2016-os akksi és még most is használható. Mondjuk a fekvő motor könnyebben indul mint egy álló de akkor is szép teljesítmény tőle.
#nincsbennetarcsi
Ez okés az OBK-ba, igaz? Zsu.hu webshop típuskereső alapján igen, nyilván a magasság és a polaritás lehet kérdéses.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Ez picit gyenge lesz a 3.0i-be vmi erősebb nem ártana. Jobb pozitívos kell a tiédbe is az tuti és tippre ez európai méretezésű nem Japán.
MaterMark pont linkelte nem rég mik valók a Lega/OBK-ba: [link]
#nincsbennetarcsi
Okés, köszi, akkor ezt rendeltem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow