Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13101) Nikaré válasza zeon.hu (#13100) üzenetére


Nikaré
őstag

Bosszantó!
Lassan diszkriminatív kategória lesz!

(#13102) zeon.hu válasza Nikaré (#13101) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Az iskolában (2 gyerkő van) a tanárok csak fb-on voltak hajlandóak kommunikálni, pedig van egyéb hivatalos oldaluk is.
Kérdeztem: Mi van azokkal, akiknek nincs?
"Hát fb-ja mindenkinek van! "
Amit erre feleltem, azt inkább nem írom le.

#?*@&!

(#13103) merqree válasza zeon.hu (#13100) üzenetére


merqree
őstag

Én sem értem az arckép függőséget.
Olyan jól el lehet lenni nélküle, sokan meg sírnak, hogy törölték őket, elvesztek a fényképeik, stb...
De ez másik topic témája is lehetne...

(#13104) axioma válasza zeon.hu (#13102) üzenetére


axioma
veterán

Nekem anno az 5.-esem ofoje mondta, hogy a gyerekekkel a fb-on kommunikal. Azert szoltam a gyereknek, hogy legalabb hamisitsa az adatait mert 13 ev alatt nem is lehet tag. Erre a tanarno felkoszontotte januar 1-jen... mert szolt neki a fb hogy szulinapos a lanyom (ja, novemberben, de ha mar hazudnia kellett az evben, miert lenne valos a honap/nap?).

(#13105) Csabex válasza zeon.hu (#13102) üzenetére


Csabex
őstag

Pedig leírhatnád :D :D :D

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#13106) Digger válasza kefealo (#13033) üzenetére


Digger
senior tag

Esetleg cáfold meg az állításomat!, utána lehet :D -ni!

1. Az offline navik a térképhez tartozó állományban tárolják a sáv asszisztens adatokat és a térképekkel együtt frissülnek időszakosan!

2. Az online Waze egyenlőre a generált plusz adatforgalom miatt nem vezeti be a sáv asszisztenst!

(#13107) andHermann válasza Watt25 (#13063) üzenetére


andHermann
tag

Hatalmas köszönet

(#13108) fatal` válasza Digger (#13106) üzenetére


fatal`
titán

Tévedés. :) A Google Mapsben van sávinfo és az sem offline. Teljesen mindegy, hogy online szedi-e, ugyanis a térkép eleve online jön mind a kettőben. A wazeből egyszerűen a fejlesztés hiányzik hozzá.

Ha tippelnem kéne, akkor előbb fogja a Google megszűntetni, mint hogy ez belekerülne.

(#13109) ElektrikusDE válasza Watt25 (#13063) üzenetére


ElektrikusDE
senior tag

Nagyon köszönöm!

“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs

(#13110) apaszka válasza fatal` (#13108) üzenetére


apaszka
veterán

Szerintem is.
Itt már csak álom marad!

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#13111) tyielow válasza fatal` (#13108) üzenetére


tyielow
aktív tag

Google sávinfó:
90%-ban wazet használok, néha valamiért mapset indítok el. Volt tavaly, hogy Bécsben mentünk az IKEÁhoz, és asszem befagyott a waze, valami gixer volt vele, Gmaps kellett használjak. Teljesen nem vagyok hozzászokva, így a 15 irányba ágazó autópályáról rossz helyen tértem le. Persze korrigált utána rögtön. Záróvonalon akart keresztülvinni. Hát nem mentem át. Ennyit a gmaps sávjairól. Waze nem tolja a szádba ezt az infót, de ha ránézek a képernyőre minden egyértelmű. Forza Waze :D

YouTube: toty1ka

(#13112) fatal` válasza tyielow (#13111) üzenetére


fatal`
titán

Én is Waze-t használok, csak arra akartam rávilágítani, hogy a sávinformáció nem attól függ, hogy online vagy offline egy navi. :)

(#13113) Csabex


Csabex
őstag

Nem értem mi nem értelmezhető a waze sávinfóban... Teljesen egyértelmű számomra, de akinek zavaró ki lehet szedni a pipát a Térkép=> Automatikus nagyítás menüpontnál és akkor nem zoomolja be a térképet ami által jobban látszik a haladási irány az adott manőver után és abból is lehet következtetni. Egyetértek tyielow-al, mert valóban ha ránéz az ember, netán picit vissza zoomol, akkor egyértelmű, de aki nem akarja/tudja babrálni a tartóban (!) lévő telefont, akkor is ott vannak a sávok fölött a táblák melyek tartalma egy az egyben egyezik a wazeban lévő tájékoztatási sáv szöveges tartalmával. No meg végső megoldásnak ott van Csilla is Watt25-nek köszönhetően :)

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#13114) fatal` válasza Csabex (#13113) üzenetére


fatal`
titán

Nem értem mi nem értelmezhető a waze sávinfóban...

A Waze-ben nincs sávinformáció. Nem arról van szó, hogy merre kell menni, hanem, hogy a 8 sávos úton melyik sáv jó. Persze lehet következtetni, ettől még idegen helyen segít.

(#13115) Csabex válasza fatal` (#13114) üzenetére


Csabex
őstag

Pedig számomra a fenti információs sáv ahol kiírja a távot is, általában még a 4 sávos úton is az adott sávnak megfelelő szöveget jeleníti meg...
Pl.

Ha pl. Szeged felé kell mennem, akkor az app információs sávján azt írja, hogy Szeged E60 E75 stb., nem pedig azt, hogy Nyíregyháza vagy Esztergom, Vác, Hont. Most érted mire írtam? Arról meg nem is beszélve, hogy az ilyen helyeken (pl. fotón is) az útburkolat is fel van festve infókkal, tehát ha még akarna sem tévedne el az ember szerintem, de persze ezt csak magam nevében írom, lehet másoknak pont ez a rengeteg infó okoz gondot :D

[ Szerkesztve ]

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#13116) MunezXBK válasza Csabex (#13115) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Most jöttem vele egy Fehérvár-Stuttgart távot, közben Bécsbe be kellett ugranom.

Nekem teljesen egyértelmű volt minden.

(#13117) Csabex válasza MunezXBK (#13116) üzenetére


Csabex
őstag

Tavaly én is voltam egy Bp-Bécs-München és vissza, de nekem sem volt gondom, ezért nem is értem ezt a sávasszisztens hiányolását...

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#13118) Digger válasza fatal` (#13112) üzenetére


Digger
senior tag

"csak arra akartam rávilágítani, hogy a sávinformáció nem attól függ, hogy online vagy offline egy navi. :)"

De-de! Pont, hogy függ tőle!
Nem tudom mire világítottál rá, de alapvető hiba van az elképzelésedben!

Az offline navi a telepített térkép adataiból nyeri ki a sávinfót és viszonylag kis erőforrás felhasználásával képes megjeleníteni a szükséges helyeken.

Ezzel szemben az online navi a szerverről kell folyamatosan megkapja ugyanezeket az adatokat a térképpel együtt, végig az útvonal ideje alatt! Lehet, hogy te azt gondolod, hogy ez alig néhány plusz byte átvitelét jelenti, de a valóságban a szerveren lógó összes klienst ki kell szolgálni egyidőben, folyamatosan és ez már iszonyatos plusz leterhelést jelenthet a szervernek!

Volt erről cikk valahol, de azóta nem találom.

Én is naponta használom a Waze-t, meg időnként az offline navikat is. Örülnék ha Waze tartalmazna egy jól működő sáv asszisztenst, de mivel ismerem a működésének alapelveit, tudom, hogy arra még elég sokat kell várni és nem siránkozom toporzékolva úton-útfélen, hogy miért nincs már, mikor az iGO már ezer éve tudja!

(Tudom, hogy a GM-ben már van lane assist, de úgy tudom, hogy nem tökéletes és sokan panaszkodnak is rá!)

(#13119) fant0mi válasza Digger (#13118) üzenetére


fant0mi
addikt

Ugyan! Nem a fel vilagot szedi le a kliens, csak ami kell. Valtozas eseten is leszedi ujra a terkepcsempeket, akkor meg mar majdnem mindegy, van-e benne savinfo vagy nincs. A majdnemet azert irtam, mert a plusz infok miatt nyilvan kisse nagyobb lesz a letoltendo adat, azonos kodolas, tomorites eseten. Nem amiatt nincs, mert online navi.

(#13120) fatal` válasza Csabex (#13115) üzenetére


fatal`
titán

Az még nem sávinformáció, hogy mutatja a tábla szerinti útvonalat és a nemzetközi utak számát.

Arról van szó, hogy városban a 6 sávból 2 megy balra mondjuk, akkor a Google Mapsen azt is látod, hogy mely sávok lesznek jók. Nem létfontosságú, de elég hasznos tud lenni.

(#13118) Digger: Néhány kilobájt adatról (vagy annyiról sem) beszélünk. Mégegyszer: A Google Mapsben van sávinformáció, tehát a wazeben nem azért nincs, mert online navigáció, hanem azért, mert nem tud ilyet az app, hiányzik hozzá a fejlesztés.

[ Szerkesztve ]

(#13121) Csabex válasza fatal` (#13120) üzenetére


Csabex
őstag

Értem én, de azok a tájékoztató táblák egy útburkolati festéssel egyben sávonként az nagyon hasznos tud lenni és ennél nagyobb segítség nem is kell... Szerintem értelmetlen lenne a fejlesztés ebben az irányban. Max azt tudnám elképzelni még, hogy a haladásnak megfelelő sáv infókat egy pillanatra zoomolja be, de annak se lenne nagy értelme, viszont a funkció ki - be kapcsolását elérhetővé tenném, mert engem pl. zavarna.

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#13122) TomBond válasza Csabex (#13121) üzenetére


TomBond
aktív tag

Ezt nem értem én sem! Ha már vezetek, akkor nem csak a navigációra hagyatkozok, hanem pl. a táblákra is. Nekem éppen ezért nem hiányzik a sávinfó! És csodálkozunk, hogy a "buta" lemegy az aluljáróba, meg belemegy a tóba, mert a navi azt mondta.

Enermax 850w; ASUS PRIME H770-PLUS; Intel i5-13600K; 64GB RAM; ASUS RX 6750XT 12GB; Sams 970EVO+ 250GB; SoundBlaster Zx; Win11 Pro x64

(#13123) asdf_ válasza TomBond (#13122) üzenetére


asdf_
veterán

Igen, de azert vannak olyan szituk, amikor ahhoz hogy jobbra menj, bal oldali savban kell menj (pl. M3 bevezetorol Arpad hidra hajtas), de en is alairom, hogy ott vannak azok a nyomorult tablak, ne vakon menjen mar 100% gps alapon az ember (foleg, hogy palyan elojelzo tablak is vannak, 1 km-rel, meg 500m-rel elotte), de azt is megertem, hogy egyszerubb es megnyugtatobb, amikor (nem nalunk, mert itt nincs ilyen) egy otsavos uton a ket szelso ki van szurkitve, a kozepso meg vilagos, hogy arra tessen menni.

[ Szerkesztve ]

(#13124) Csabex válasza TomBond (#13122) üzenetére


Csabex
őstag

Így van :D Nem kell vakon megbízni abban amit mond Csilla éppen :D Mondjuk nálam csak a figyelmeztetésekkor engedem, hogy magyarázzon, de mióta "kirúgták" Csillát ugye angolul magyaráz egy hölgy, de avval sincs bajom, mert értem mit makog :D Idézve egyik fórumtársat, elég ha itthon egy nő mondja, hogy mit csináljak, nem kell a kocsiba is egy :D

[ Szerkesztve ]

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#13125) Digger válasza fant0mi (#13119) üzenetére


Digger
senior tag

Egyszerre kiszolgálni sávinfóval minden szervercsöcsön lógó júzert, na az már nem gyerekjáték! Nemcsak arról a pár bájtnak az átviteléről van szó amire éppen neked van szükséged, hanem mindenkinek online előállítani a sávinfót, ahhoz viszont combos erőforrásra lenne szükség!
Reméljük egyszer megvalósul! :K

(#13126) asdf_ válasza Digger (#13125) üzenetére


asdf_
veterán

Kerrekitesi hibanyi eroforrast igenyel a kiszolgalas. Az infok rendszerbe valo felvitele es allando karbantartasa, na az az ami eroforras-igenyes, raadasul emberi.

(#13127) fant0mi válasza Digger (#13125) üzenetére


fant0mi
addikt

Dehogy, nem veszes, raadasul az statikus info, csak egyszer kell bevinni, ugy mint az utszakasz geometriajat, terkepcsempekkel egyszerre toltod le. Alug valami adat csak. (csak... Ja, rengeteg human eroforrast igenyel eloszor.)
De ott van minden utszakaszra az aktualis forgalominfo, ott van tobb adat, de azt is a szerveren a routing hasznalja csak, nem kell letolteni.

(#13128) simico


simico
aktív tag

Nem csak a sávinfó, de az egész navigáció is teljesen felesleges. Ott vannak az információs táblák, világosan mutatják merre van Miskolc meg Debrecen. Minek akkor a navigáció?
/szarkazmus

Egyébként én futottam már bele olyan poénos helybe, hogy a kétsávos út elkanyarodott jobbra és a kanyarban hirtelen nyílt belőle két új sáv. Az információs táblák kurva viccesen a kanyarban, már a négysávos rész fölött voltak kitéve. Volt az embernek kemény két másodperce észrevenni és elolvasni a táblákat, aztán átsorolni az új sávokba. Ha a kedves közútkezelő a kanyar elé (is) kirakja az információs táblákat vagy lett volna sávinfó a naviban, akkor sokkal könnyebb lett volna.
Sajnos vannak olyan helyek, ahol helyismeret nélkül könnyen rossz sávban ragad az ember nagy forgalomban, mert nincsenek rendesen, időben kitáblázva. Ott egy plusz segítség ha a naviban már előre látom, hogy melyik sávba kell helyezkedni.
Az egész navigációnak ugye a segítség a lényege. Anno navigáció, sőt, papírtérkép nélkül is eljutottunk tök ismeretlen helyekre is, csak a térképpel, később navigációval egyszerűbb és könnyebb lett és jobban lehet a vezetésre figyelni. Fék- és kormányszervó nélkül is lehet(ett) vezetni, mégse mondja senki, hogy minek az, ugye?

(#13129) Siriusb válasza simico (#13128) üzenetére


Siriusb
veterán

Van, amikor annyi is elég, hogy az előtted menő kamion kitakar minden táblát.

(#13130) st6969


st6969
őstag

Üdv,
nem tudom, volt-e már téma: én Android Autoval használom (Mi 8), megy is rendben, de két dolgot nem értek: miért vált át a hang angolra és miért nem a kocsi hangszórójáról szól? Ja, és +1: ha már a telefon hangszórójából üvölt, miért nem tudom a hangerőgombokkal szabályozni?

(#13131) fatal` válasza st6969 (#13130) üzenetére


fatal`
titán

A hang azért váltott Angolra szerintem, mert Csillát kivették, feljebb volt egy link, azóta nekem ok, bár általában némítva használom.

A telefon hangszóróra pedig van egy beállítás a hangoknál (lejátszás a telefon hangszórón vagy valami ilyesmi), azt kapcsold ki. A hangerőgombok pedig szerintem a csörgés hangerejét állítják, nem a médiát. A csúszkával valószínűleg tudod állítani, ha kinyitod az összes hangsávot a hangerőszabályzón.

(#13132) szanozs válasza st6969 (#13130) üzenetére


szanozs
aktív tag

Én nem régiben cseréltem telefont Mi 9 SE-re. De nálam sem megy az autó hangszóróin a hang navigálás csak egy-két figyelmeztető utasítást mond be. Most próbáltam, hogy legalább a telefon hangszórói működjenek de nálam az sem szól. Ez biztos valami MIUI bug lesz.

(#13133) viktorhu válasza szanozs (#13132) üzenetére


viktorhu
veterán

Ha már Android Auto: arra tud valaki megoldást, ha navigálás megkezdése közben kellene új célt megadnom?

Ha előzményekben / kedvencekben benne van, akkor nincs gond, de a keresőt nem adja vissza, amíg oda nem megyek, ahova ő akarja (akkor sem, ha már megérkeztem, de ő még 100 méterrel arrébb akarna vinni - az autóba visszaszállás után sem engedett új célpontot begépelni). Ilyenek miatt rendszeresen a google térképre kell átváltanom, és közben a háttérben navigál tovább a waze is, le sem lehet lőni :)

(#13134) lacentos válasza viktorhu (#13133) üzenetére


lacentos
aktív tag

Navigálás közben van 1 ablak bal oldalon,annak az alján 1 világosabb sáv. Itt látható az idő-cél/km-utazási idő ez mellett egy nyil(>)erre
koppints. Új ablak Hang-Útvonalak-NAVI Állj pirossal. Ezzel leállítod,majd a jobb felső sarokban lévő kereső mezőre kopp és feljön a billentyűzet.

(#13135) Gabesz87 válasza fatal` (#13131) üzenetére


Gabesz87
addikt

Ezzel a hangerő állítással nekem is gondom van. Be van kapcsolva, hogy a hangszórón jöjjön a hang, tehát telóból jön, de hiába álítom a hangerőt feljebb Waze-ban is, vagy a telefonon a média hangerejét fullra, akkor is tök halk. Huawei P20 Pro-m van. Régen a Honor 7-esemmel tök jól működött, épp amikor beszélt a Waze, akkor tudtam a hangerejét a gombokkal állítani.

Más kérdés: nem használja valaki rendszeresen az M3-ason a Waze-t? Mert nekem Nyíregyháza felé úgy valahogy Polgár környékén (de legalább is Debrecen-Nyíregyháza közt kb.) akárhányszor megyünk arra, mindig kilép szó nélkül! Úgy emlékszem, az előző telómon is. Valami zavar van az erőben ott? :)

(#13136) lacentos válasza Gabesz87 (#13135) üzenetére


lacentos
aktív tag

" Be van kapcsolva, hogy a hangszórón jöjjön a hang, tehát telóból jön, "
Akkor az úgy nem igazán jó.

(#13137) Gabesz87 válasza lacentos (#13136) üzenetére


Gabesz87
addikt

Már miért nem? Ha nincs bekapcsolva, akkor egyáltalán nincs hangja, az autó hangszórójából jön a hang BT-on keresztül! Ezért kapcsolom be, hogy a telefonból jöjjön, és ne BT-on.

(#13138) Márton válasza lacentos (#13136) üzenetére


Márton
nagyúr

:F

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#13139) lacentos válasza Gabesz87 (#13137) üzenetére


lacentos
aktív tag

Akkor jó. Többnyire azért az autó hagszóróin hallgatjuk.

(#13140) Gabesz87 válasza lacentos (#13139) üzenetére


Gabesz87
addikt

Mivel nálam szinte állandóan rádió megy, nem nagyon hallgatok telefonról zenét, így nincs BT-re kapcsolva a fejegység. Ebből kifolyólag preferálom a telefonból jövő navigáció hangot.

(#13141) Márton válasza lacentos (#13139) üzenetére


Márton
nagyúr

Már aki.
Én is sokáig úgy használtam, de mióta egész kellemes a navi hangja a teló hangszórójából is, leszoktam róla.
Így a beépítetten mehet a rádió, usb mp3, stb.
Még a PNA-nál és igo-nál annyi volt a haszna, hogy volt sebességfüggő hangerő, így ha az eszköz zenét is játszott a háttérben, akkor gázadásra az is hangosabb lett :C

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#13142) lacentos válasza Márton (#13141) üzenetére


lacentos
aktív tag

Nem tudom milyen fejegységetek van,nálam mehet bár mi és ha szól a navi akkor lecsökkenti addig a hangerőt amíg beszél,majd visszaáll.

(#13143) Márton válasza lacentos (#13142) üzenetére


Márton
nagyúr

Nekem gyári, a fehér Ladában :DDD
Nálad ha szól a fejegységből a rádió és BT-on jön 3 szó, akkor azt bemondja, miközben a rádiót lehalkítja?
Na az úgy már nem rossz.

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#13144) kmarci25 válasza Márton (#13143) üzenetére


kmarci25
veterán

Rádiót nem halkítja le. A BT külön bemenet, és a rádió is külön bemenet. Ha BT-n keresztül szól valami (lehet az is pl. netrádió, de spoti is), akkor azt lehalkítja, ha valami közölni valója van.

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#13145) Márton válasza kmarci25 (#13144) üzenetére


Márton
nagyúr

Akkor annyira nem rossz az a Lada hifi :)
Bár lacentos írásából nekem máshogy jött le.
Simán el tudom képzelni, hogy prémium kategóriában a rádiót is halkíthatja, rámixeli a BT jelét az éppen aktuálisra.
Egyébként ismerősnek meg az a baja, hogy ha waze közben vibert használ beszédre és a navi mond valamit, akkor hosszú másodpercekig nincs viber kapcsolat, nem halljuk egymást. Akkor is ha a waze le van némítva! Ez valami ismert bug?

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#13146) lacentos válasza Márton (#13145) üzenetére


lacentos
aktív tag

Nálam Bosch gyári fejegység van android autót használok.
A teló usb kábellel csatlakozik hozzá így megy a töltés is közben.
Szólhat mem.kártyáról a zene vagy a rádió,de mindig a navigáció hangja az elsődleges vagyis ezeket halkítja. Kormányról állítom a navi hangerejét a rádióétól függetlenül.

(#13147) lacentos válasza lacentos (#13146) üzenetére


lacentos
aktív tag

Még eszembe jutott,ha a telón aktív a szöveg felolvasó program akkor az is halkítja a fejegységet és beolvassa az emailt,sms-t vagy cset üzenetet a rádió ill.futó navi közben.

(#13148) kmarci25 válasza lacentos (#13146) üzenetére


kmarci25
veterán

Valószínű az android autó miatt van a különbség.

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#13149) merqree


merqree
őstag

OFF: Sártengerbe küldte a Google a dugó elől menekülő denveri autósokat
És a vezető a szemét mire használja? Nem látja hova megy? Minek hajtott bele a sárba? Előtte nem tudott volna megállni?
Isten ostobái... Az ilyen megy le az aluljáróba, hajt be egy tóba...

És még a repülőt is lekésték vélhetően...

(#13150) Szili17 válasza merqree (#13149) üzenetére


Szili17
aktív tag

Akkor gondolom most "a Google beszántja a Maps-et, szépen kivérezteti, 3-4 hónapot adok neki. Nincs benne zenelejátszó sem meg más useless szarok sem. Csak a sávasszisztenssel tud többet, az meg lesz majd a Waze-ben is olvastam valahol hogy valaki hallott róla". Hol vannak ezek a kommentek? Pedig úgy vártam. :D

*jaj a legfontosabbat kihagytam "egyre szarabbul tervez, amióta frissítettem az új verzióra a BurgerKing alkalmazást, a Maps mindenféle kerülőkre visz (mert ennek is annyi relevanciája van, mint a Waze kliens verziónak a tervezett úthoz; 0) és még Csilla sincs benne" :D

[ Szerkesztve ]

"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.