Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bubu256
tag
A héten voltam Olaszországban. Végig a waze navigált oda vissza 2*600km. Egyszer sem lépet ki a programból! Korábban ilyen hosszú úton mindig kilépett egyszer kétszer.
Más is tapasztalt javulást? -
dionaea
őstag
Berlingo 2019 szemely el hibátlanul megy. 4 het es 6e km alatt. Egyszer kétszer nem indult el de AA val de ez AA hiba. AA n lenne mit fejleszteni de hát az egy másik topic.
-
merqree
őstag
Írjátok meg ide, akik AA és Waze felhasználók, hogy ki miből milyen verziót használ, mert addig nem leszünk előrébb...
-
Kronk
őstag
Ha már szóba került, nekem az AA-val olyan bajom van, hogy főleg határátlépéseknél, megszakad a kapcsolat a telefon és az AA között, mindig kézzel újra kell csatlakoztatni.
Gondolom amikor átáll egyik szolgáltatóról a másikra.
De már az M7-n is volt ilyen.
Próbáltam szimulálni, hogyha átteszem repülőgép üzemmódba, de akkor nem szakadt meg.
Senki nem futott bele hasonló jelenségbe?
VW B8 Passat, HTC U12+ android 9, bármelyik AA verzió...http://totesz.myminicity.com/
-
st6969
őstag
válasz merqree #13553 üzenetére
Waze 4.54.0.3
AA: 4.5.592854
Xiaomi Mi 8
Renault Megane 2018
Minden engedélyt meg kell adni Waze-nak, AA-nak is, akkumulátorkímélő ki, és utána megy.Más:
Néha azért szokott szívatni (nincs GPS jel, meg álló helyzetben nem megfelelően fordul a térkép, így Pesten kis utcákban könnyen rossz felé kanyarodok, aztán forgolódhatok vissza). De ilyeneket csak akkor csinál, amikor igazán szükség van rá Tegnap pl. meglepő módon a Google Maps fagyott meg valahogy, elindult a navigáció, aztán egy pontról nem mozdult tovább (talán kis utcákban, magas házak miatt?!). Átváltottam az autó saját navigációjára, az ment.
Navigáció hang autó hangszórón vs. telefon hangszórón: tegnap is szopatott, autóhangszórón szólalt meg, holott be van kapcsolva a "mindig a telefon hangszóróján szóljon". Ez csak nálam ilyen? -
cdfrank
csendes tag
-
Szili17
tag
válasz cdfrank #13561 üzenetére
Köszi!
Nincs erre sajnos nagyon jó módszer (mármint az ilyen fokozatosan lassító sűrű jelentésre) csak az ha nagyon gyorsan be tudod írni (tehát nem te vezetsz) vagy csinálsz róla videót, mármint az útról és akkor kibogarássza az ember utcakép alapján. (Én ezt szoktam kombinálni, dobok jelentést magamnak és visszanézem a kamerafelvételt :/ Elég macerás, de nincs időm nekem sem ennyi jelenteni úgy hogy még bele is írom a sebességkorlátot.)Bár, ha úgy érzed hogy megy a térképhiba jelentés, akkor megbeszélhetjük hogy jelentesz soran 3 üreset mondjuk és ha tudod hogy hol mi a határ akkor az alapján meg a jelentések időbélyege alapján össze tudom rakni. Vagy bármi amivel a helyet meg a sebességkorlátot össze tudjuk match-elni.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
-
cdfrank
csendes tag
válasz Szili17 #13562 üzenetére
Szia! Egy kicsit gugliztam...Ezen a linken részletesen le van írva, hogy hányas km-től hányas-km-ig van a felújítás és milyen formában. a 19-től a 31-ig Budapest felől sávelhúzás, Budapest felé 1+1 sáv járható 80 km/h-s korlátozással, a használható kereszteződéseknél 60-as korlátozással...
A 37-es és 57-es km-ek között pedig fordítva, a Bp-ről jövő belsőt terelik át és a Bp.-felé vezető sávokat húzzák el, a sebességkorlátozás hasonló...
https://www.utinform.hu/hirek/lezartak-az-m1-es-autopalya-budapest-fele-vezeto-oldalan-a-zsambek-herceghalom-csomopontot
Ha ezeket beállítod, én le tudom ellenőrizni jövő héten, hogy jó-e...
-
-
-
Cheap Trick
csendes tag
Üdv!
A napokban szóbakerült az M1 felújítása, én ennek kapcsán találtam ide. Nemrég "tesztúton" jártam arra, Szeptembertől rendszeresen. Oda-vissza olyan helyzetbe kerültem, hogy az átterelésnél az én sávomban nagy dugó, 14 perc becsült késedelemből 18 perc valóságos lett. A másik, maradó sávban semmi, vígan tudtak haladni. Vajon megoldható-e, hogy a két sávot külön útként kezelje a Waze? Hogy látható legyen melyik oldalon van torlódás, így elkerülhessük a "szopóágat". -
Nikaré
őstag
válasz Cheap Trick #13577 üzenetére
Szia!
Szerintem nem.
A sávasszisztens funkciót sem tudja. -
fant0mi
őstag
válasz Cheap Trick #13577 üzenetére
Kokanyolassal meg lehet. De tobb a hatranya mint az elonye, valamint a terkepszerkesztesi elveknek sem felel meg.
-
Cheap Trick
csendes tag
válasz fant0mi #13579 üzenetére
Köszönöm a választ, Nikaré-nak is.
Nagyon kár hogy nem megoldható.
Én Háziasított Egyszerű Felhasználó vagyok, nem tanulmányoztam a "térképszerkesztesi elveket", de
sajnálatosnak tartom hogy ellenkezik velük, hogy wazer társaink külön jelölhessék meg az átterelt és a maradó oldalt. A pontos hely nem is lenne fontos, csak az , hogy melyik oldalra ne hajtsak be, mert épp áll...És ez a felújítás évekig fog tartani, és elég hosszú pályaszakaszt érint. Számomra az egyik legfontosabb funkció sérül így. Többször adtam hálát, mikor az utolsó pillanatban terelt le az előttünk teljesen lezárt pályáról, amitől rettegek. Mármint hogy beleszaladok. Szóval nagy kár... -
őstag
válasz Cheap Trick #13577 üzenetére
Ezt egy navi sem tudja.
Múltkor meg a lassabb sávból lett gyorsabb, mert egy autó lerobbant azon az oldalon, ahol a Pest felé menő belső lett leválasztva és emiatt nem volt neki leállósáv, hisz a szembe oldalon 2 sáv jött szembe és csak utána volt a leállósáv.
A Gmaps is vérvörösnek jelölte unblock, miközben 80-nal húztunk el a másik oldalon.Amíg nem mondjuk fél méteres vagy kisebb a gps pontossága, addig szerintem ezt lehetetlen megoldani.
-
tyielow
aktív tag
Az utóbbi 2 napban mentem 700 km-t Android Autós Waze-zel. Erről mennyi infótok van? Igazából az érdekelne, hogy ugyanabból a rendszerből dolgozik, mint az eredeti? Ha telón bejelent valaki egy eseményt, ott is megjelenik?
Néhány fix traffit pl. nem jelez, pedig évek óta ott van, és a telón tuti, hogy mutatta.
Mennyire lehet ezekre az infókra alapozni így?YouTube: toty1ka
-
fatal`
titán
válasz Braddock #13581 üzenetére
A GPS katonai okokból nem pontosabb, így ez ennél jobb nem lesz. Jelenleg azt hiszem 10 vagy 15 méter a pontosság.
(#13582) tyielow: Ugyanaz, csak a felület más, mert car modeban más felületet ad ki az alkalmazás. Az Android Auto a telefonon fut, a kocsi olyankor csak kijelzőként funkcionál, mindent a teló vezérel.
A fix traffikat érdekesen jelzi nekem is, mert pl. az M0 déli szakaszán a 6-os felé (Halászteleknél felhajtva) az M6-osig egyik nap egy fix traffit jelez, a másik nap meg kettőt, ugyanazon az útvonalon.
[ Szerkesztve ]
-
zharkanyi
tag
válasz simico #13584 üzenetére
A múltat írta. Régen tényleg korlátozták a GPS pontosságát, de már igen rég nincs ilyen.
Most annyi van, hogy pusztán műholdas jelekkel a pontosság olyan amilyen. Legtöbbször elérhető 4-5 méteres pontosság, de ezen nagyon sok minden tud rontani: GPS vevő elhelyezkedése az autóban (de a kezünkben sem mindegy melyik oldalunkon fogjuk), lombozat, felhők, páratartalom és akkor még nem is beszéltünk a domborzati viszonyokról.
Galileo műholdaktól ígértek még nagyobb pontosságot, de azokkal egyelőre több baj volt, mint amit hozzátettek. Talán majd később. Viszont azokkal sem leszünk 1-2 méternél pontosabbak.A földi adótornyok pedig tudnak segíteni a pontosságon, de ez mindenhol fizetős (havidíjas?) szolgáltatás jelenleg.
-
fatal`
titán
válasz simico #13584 üzenetére
A telefonokban meg az autókban lévő navigációhoz használt GPS-re gondoltam. Az nem centiméteres pontossággal működik, különben nem tévedne ha egy lehajtóban másfele mész, mint amerre tervezett.
(#13585) zharkanyi: Na ezt nem tudtam, köszi a kiegészítést.
[ Szerkesztve ]
-
zharkanyi
tag
válasz Tesztelo.hu #13588 üzenetére
Úgy, hogy mindegyikkütyü a kb. 20000km magasságban keringő műholdak jelei alapján dolgozik.
A különféle műholdakról érkező jelek által megtett út (ami az eltelt időből számolható) alapján lesz egy metszéspont, ami a pozíciónkat kiadja.
Feltételezem a világűrben lehetne ilyen paraméterekkel hozni sokkal jobb pontosságot (légüres tér, kevés zavaró körülmény), de a légkörben és a földfelszín közelében nagyon sok minden van, ami ugyan nagyon kis mértékben, de befolyásolja a jel terjedési sebességét.
A 20ezer km-hez viszonyítva pedig az 5 métere pontosság azt jelenti, hogy a jel terjedési sebességét elég ha valami befolyásolta 0,000025%-al.Nem értek hozzá különösebben, de laikusként úgy tűnik erre némi pára és egyéb tényező elegendő.
Az pedig, hogy nem 10, hanem 20-30-40 műhold jelei alapján számolunk ilyen dimenziókban nem sokat számít.A centiméteres pontosság már csak azért is nehéz, mert pl. Ausztrália átlagosan évi 7cm-el közeledik Ázsiához. Amióta van nem torzított GPS polgári használatra már 2 méterrel "odébbment" az egész kontinens. Persze más földrészek is mozognak, csak nem ilyen mértékben.
Nekem amúgy leginkább gyakorlati tapasztalataim vannak kézi GPS-ek erdei használatáról.
Vicces és végképp OFFtopik, de amikor a bal vállamra feltett GPS vevő oda-vissza úton mindig hozott 20 méter eltérést (párhuzamos vonalak), akkor kipróbáltam a fejem tetején. Ekkor már az oda-vissza út egybeesett. Akár méteren belüli pontossággal.
Ugyanakkor ugyanazt megmérve egy másik nap már pár méterrel odébb jött ki ugyanaz a párhuzamos útvonal.
Ha egy emberi test árnyékolása 20 méteres eltérést tud okozni, akkor az épületek, vagy akár magának az autónak a felépítése és azon belül a GPS elhelyezkedése milyen nagy kilengést tud okozni.A szoftveresek is nagy csodákat műveltek az elmúlt évtizedekben, hogy a szóródó jeleket megfelelően szűrjék, ezáltal a kiugróan fals adatok alapján az akár több 100 méteres ugrásokat elkerülhetjük.
No ezért van az, ha egy földi bázisállomás néhány 10km-ről sugárzott jelét bele tudjuk venni a képletbe és van egy dedikált antennánk a traktor tetején akkor tudunk csak cm-es pontosságot elérni.
-
Cheap Trick
csendes tag
válasz Braddock #13581 üzenetére
Értem hogy GPS nem tudja. De ha legalább a térképen külön lehetne választania a két sávot, akkor a jelentésküldő rendes wazer is úgy tudná jelölni. Annyi benne van, hogy mikor elérem a terelést, előrenézek a terképen, hogy van-e újság. De jelenleg nem érek vele sokat, ha látom hogy baleset van (ami az átterelt sávon pl. komoly állódugóval jár!) 50% az esélyem hogy jó oldalt választok...És ha az utolsó lehajtót is elkerültem, akkor "Térdre! Imához!"
-
zharkanyi
tag
válasz Cheap Trick #13591 üzenetére
Egy adott útvonal haladási sebességét a rendszer számolja a GPS által küldött adatokból és nem a jelentéseket veszi figyelembe. Ha tehát te a bal sávon vesztegelsz egy órát és oda is jelented a dugót/balesetet, de közben a GPS alapján a jobb sávon lát téged a Waze, akkor azt fogja a szerver bedugultnak látni.
Alapjaiban kellene megváltoztatni sok minden a Waze-ben, hogy ez működhessen.
-
zharkanyi
tag
válasz viktorhu #13593 üzenetére
Ok, ezt értem. Bizonyos tűréshatárig akkor is a tervnél marad, ha amúgy a GPS alapján inkább a másik úton (sávban) helyezne el.
Ez viszont nem változtat azon, hogy nem a jelentett sávot, hanem a program által választott sávot dugítaná be.
Ez lehet több okból is. Legegyszerűbb, hogy az autós nem arra a sávra hajtana, amire a Waze tervezett. -
fant0mi
őstag
válasz viktorhu #13593 üzenetére
Nem tudja a savokat megkulonboztetni, mert nincsenek is a terkepben.
Valo igaz, ket kozeli parhozamos uton feltetelezi hogy megfogadtad a tervezett utat, es jobban ragaszkodik hozza, csak mikor egyetertelmu mar, akkor helyesbit.
Ha egy adott szegmensen nem csak az athaladasi idot nezi, hanem azt is, hogy azt melyik szegmens fele tetted meg, igy kulon tudna kezelni a masfele haladokat, az megoldana a problemat. De ez annyira egyszeru gondolat, hogy mar regen igy is lehet szerintem. -
Faterkam
addikt
Gondolom Csillát azért kukázták, mert nincs minden már lefordítva benne? Én letöltöttem saját hangnak, és néha angolul beszél (gondolom Jane), hogy vezessek óvatosan, biztonságosan, valami ilyesmit, aztán a Csilla folytatja magyarul tovább
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 14 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
Szili17
tag
válasz Faterkam #13596 üzenetére
Szerintem ha nem TTS-es nyelvet választasz, akkor nincs olyan amit ne Csilla mondana. De nem tudom persze.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Faterkam
addikt
válasz Szili17 #13597 üzenetére
Lehet a frissítés kavart be valamit. Indítás után angolul két mondat, a második az volt kb. hogy Drive Safely. Utána Csilla folytatta magyarul.
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 14 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
lacentos
tag
Sziasztok. Érdeklődnék,hogy a Waze navigálás nélkül csak simán menet közben a térképet mutatja az autó fejegységén mennyi adatforgalmat generálhat. Négy nap alatt most elfogyott több mint 400Mb kb 3,5-4 óra üzemidő alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sorozatok
- Öregszem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs