Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
pepucs
tag
válasz K Norbi #8964 üzenetére
Volt szerencsém olyan szerelőhöz, aki konkrétan lesz@rozta a Shell Helix Ultra-t és a Gulf olajat... persze, csak Liqui Moly fikáznak mindent amit nem ők töltenek
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
grizlisandor
veterán
válasz K Norbi #9775 üzenetére
Ha megvan a váltókód, itt lehet párosítani hozzá gyári váltóolajat.
-
Gyöször
senior tag
válasz K Norbi #9843 üzenetére
Nekem is kell egy ilyen "fingfagyasztó".
Annyi észrevételem van, hogy a hazai fejlesztésű fúróhegy-teszt kimaradt a fingfagyasztott finn olajból, így a videót csak 3 pontra tudom értékelni.
Ja meg szerintem a szűrő a fingolajszivattyú után van tehát nem a vákum rittyentette össze hanem pont a 10w60 olaja mikor 8bar nyomás alatt hidegen át akarja préselni a fingszűrőjén. Innentől meg nem 3 pont hanem egysem.Összegezve fingja sincs.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
pepucs
tag
-
hads
tag
válasz K Norbi #10131 üzenetére
Az én 1998-as skoda TDI-e (454000km), amit a testvéremtől vettem és ő mindig Mobil1 0w-40-el használta, szép csendes motorjárása volt, igaz csipegette az olajat.
Vétel utáni első cserekor Petronas 5w-40 ment bele, amivel indításkor 10 másodpercig csörgött hidrotőke.
Viszont az olajat nem ette.
Eljött a következő olajcsere ideje, tegnapelőtt Mobil super 3000 x1 lett beletéve, ezzel is 2-3 másodpercig csörög a hidrotőke indításkor reggel.
Summa summárum, én ajánlom, legközelebb biztos, hogy én is visszatérek a 0w-40 mobilra azt valóban szerette az autóm, és azzal 15000km lett menve.Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
Asbee
veterán
válasz K Norbi #10297 üzenetére
Már volt ahol kapható volt 2 éve. Aztán hogy változott-e valami azóta passz.
1. The oil meets the SAE 5W-40 grade, the viscosity at 100 degrees Celsius, 13.6cSt is in the lower range of SAE 40 (from 12.5 to 16.3 cSt).
X-Cess gen2 has a lower viscosity at 40 degrees C (compared to the previous version), which results in better oil properties at low temperatures.2. Viscosity index VI of 186 has a high value, meaning there is little change in viscosity with increasing oil temperature.
The parameter is typical, although one of the highest for this class of oils.3. The additive package (probably Infineum P6660) is based on ZnDDP (zinc and phosphorus) as the basic anti-wear additive.
Calcium (calcium salicylates) with a small addition of magnesium is responsible for the neutralization of impurities, supported by boron (boron succinomide), which is responsible for the dispersion of impurities in the oil (keeping impurities in the oil mass).
This is a "cleaning" package for oils with an older formulation, typical for A3/B4 (fullsaps) oils.4. TBN 9.6 - is a relatively low, albeit typical, value compared to other oils of this class.
The acid number (TAN=2.72) is relatively high.5. The FTIR spectrum clearly indicates that the oil is based on HC (VHVI) bases. It certainly does not have the addition of groups IV and V.
Summary:
A typical oil from a recognized and respected manufacturer in the ACEA A4/B4 class, 5W-40, dedicated to gasoline and diesel engines without particulate filters, with indirect and direct injection, also with supercharging.
The manufacturer defines it as the second generation (gen2), but comparing the parameters of both oils, it is difficult to find differences.
XCess gen2 is officially approved by BMW LL01. The previous version of the oil only met this manufacturer's standard (or in other words, which parameters were outside the BMW requirements).
Another visible difference is the Viscosity Index (VI).
X-Cess gen2 has a lower viscosity at 40 degrees C, which results in better oil properties at low temperatures.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest