Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tabaga
tag
Szerintem is felesleges C-s olaj ilyen motorhoz, rosszabbak az ilyen olajok TBN számai, mint a benzinmotorba valóaké.
Kornel
veterán
Értem, ennek ellenére miért ajánlja az összes olajkereső azt?
Illetve Liqui moly top tec 4600 megfelel a gepkonyvnek és az olajkeresőnek is: [link]
Menjen ez?
Egyébként 200 bar maximális nyomáson fecskendez be, benzin esetén ezt nem nevezném kevésnek.
tabaga: és milyen probléma lesz ezáltal?
Illetve a fentebb linkelt Liqui moly-val megoldanám a problémát, nem?
Egyébként tévedés, hogy csak a kipufogóba kormol, pár száz km után sötét az olaj, most 5000 km után pedig már egyenesen fekete.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ezzel tuti nem lősz mellé.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem jó lesz az a liqui, amit linkeltél. A diesel nagyobb igénybevételnek van kitéve, de kisebb hőmérsékletnek. A benzines más tészta. Felejtsd ez az olajmágnások ajánlását és tartsd magad a gépkönyvhöz.
A korom mindig pályán vagy nagyvárosban költözik be az olajba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki keveset pályázik, és jórészt településen kívül mászkál, esetleg vidéken, annak sokkal tisztább az olaj.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Nálam kb. 1/3-1/3-1/3 az arány gyakorlatilag tiszta vegyes ciklus, ennek ellenére fekete az olaj.
Másnak is, mielőtt egyedi hibára gondolnal.
Következőre a linkelt Liqui moly-t rakatom bele.
ACAB95
tag
Nincs kőbe vésve, lehet más is
"Ami nem öl meg, az megerősít."
Qru
MODERÁTOR
Nem jelent feltétlen rosszat ha fekete az olaj. Végzi a dolgát és lebegteti a koromszemcséket, nem hagyja leülni a motorban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Nyilván.
Rossz megközelítés, hogy a C-s olaj jobban lebegteti a kormot?
Mágus2
Közösségépítő
Nem lehet csak egy kiemelt tulajdonság alapján választani.
Tőlem van egy szavazat a gépkönyv szerinti A5/B5 besorolásúra.
[ Szerkesztve ]
tabaga
tag
Probléma nem lesz, de ez nagyobb TBN számmal rendelkező olajban több a tartalék, vagyis nehezebben használódik el (oxidáló hatás, és olajba kerülő üzemanyag).
Amúgy mennyi idő alatt lett fekete a motorolaj?
Én feleslegesnek vélem a C-s olajt, mert ott sokminden alá van rendelve a kipufogógáz utókezelésnek (EGR, részecskeszűrő).
Kornel
veterán
500 km alatt fekete lett az olaj, túltöltötték és leszivtam belőle, így láttam milyen valójában.
Mágus: azert akarom a Liqui moly-t, mert az elvileg tudja ezt is meg azt is.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Ez jó black, lehet az olaj gyengus.
Valód Full szintit adj neki, ne HC alapút.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Szerintem az ECSTAR F9000 valódi full szintetikus.
Nem az olaj gyengus, hanem eddig még nem csináltak 200 baron befecskendező benzin motort.
Nyilván ez ezzel jár.
Plusz a "belső EGR" megoldás, miszerint a szelepek összenyitásával etetik meg a motort a kipufogógázzal, nincs a valódi értelemben vett EGR, nem lesz kormos a szívó rész.
Qru
MODERÁTOR
Sajnos nem tudom, hogy jobban lebegteti-e de az LM-re tedd a voksod azzal tuti nem lősz mellé.
mod:
Bár logikus lenne, hogy a "belső egr" miatt a benzines motorokhoz mérve fokozott a koromképződése, ezért raknak bele dízeles olajat ami elve a kormosabb környezetre van tervezve ami azt sejteti, hogy jobban lebegtet egy dízel olaj... de ez csak olyan józan paraszti logika lehet semmi ráció nincs benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Az lesz, én is abban gondolkozok most.
Most van 9000 km benne, 14000 km körül tervezem a következő olajcseret.
Mágus2
Közösségépítő
Első cserét 10-nél megejteném.
Kornel
veterán
Első csere megvolt 4000-nél ECSTAR F9000 C2-re
A következőt 14000-nél terveztem.
Este még gondolkoztam a kérdésen és elbizonytalanodtam.
A VAG-nál az aktuális benzinmotorokhoz, normál (azaz nyújtott/rugalmas) olajcsere-intervallum mellett a VW 504.00 az előírás. Nem találtam olyan olajat, ami csak az 504.00-t tudná és az aktuális dízelekhez előírt 507.00-t nem (azaz minden gyártó egy univerzális VAG olajat gyárt, ami megfelel mindkét üzemanyaghoz (504.00 + 507.00)).
Ezek az olajak nem kaptak ACEA Ax/Bx jóváhagyást, semmilyent. Kizárólag az ACEA C3-nak felelnek meg (és közben a 504.00-nek, ami ugye a benzines VAG előírás).
A fentiekből le tudom vezetni - legalább is magamnak - hogy van ráció C-s olajat tenni a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbós Suzukiba (pl. C2-t).
Találtam egy MOL prezit, abban a C-s olajra nem, mint dízelekhez való olajra hivatkoznak, hanem modern kipufogógáz-utókezeléshez alkalmas olajra (C = catalyst = katalizátor).
Korom
A 200 baron annyira nem érdemes rugózni; a TSI-k 2005. óta 150 baron dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Ezért gondolkozok most a Liqui moly top tec 4600-ba, ami ezt is és azt is tudja.
Ha tud más jobbat, ami teljesíti mindkettőt, azt is meghallgatom, de így marad ez.
Qru
MODERÁTOR
Kollégám vett egy Ford Kugat (1,5 turbó) noha hivatalosan ott nem kell cserélni csak a gyári periódus szerint a szerelővel elbeszélgetve azt mondta, hogy ha az övé lenne ő 4000-nél ledobatná az első olajat.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Ezt én magamtól találtam ki.
Elvileg 15.000 a csereperiodusa.
Szerintem igy lesz jó a motornak.
Qru
MODERÁTOR
Nálam 15k a hosszított periódus a rövidített 10k de az utóbbit tartom.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Egyértelmű.
Bár nálad mehetne a hosszabbított is.
Qru
MODERÁTOR
Az időintervallumot nem tartom azért nyomom a szigorút. Kb 1,5-2 év alatt megy bele a 10k, akkor meg már inkább cserélem. Bár akár 3 évet is kibír egy jó olaj de azért jobb a békesség.
Viszont nekem is C2/C3-as olaj van benne az A5/B5 helyett (már másodszorra zsinórban). De még nem kopott szét a motor tőle.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
i-sti
senior tag
A Jazzról van szó?
Novum Forum Siculorum
Qru
MODERÁTOR
Nem, az Imprezámról abba most Motul 5W30 X-Celan FE van (korábban 5w30 Eco-Clean+ ment bele) de Motul Eco-Nergy 5W30 megy majd bele legközelebb.
A Jazz-ben Fuchs Titan GT1 van (amíg garis volt gyári Honda olaj ment bele aztán Castrol EDGE de a hamisítási botrányuk miatt elpártoltam tőlük).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
i-sti
senior tag
Elfelejtettem, hogy 3 verdád van.
Novum Forum Siculorum
Qru
MODERÁTOR
Igazából csak egy, mert Kormi az nem az enyém csak sokat terelgetem, a Jazz meg ősöknél van mióta (szó szerint) kirohadt alóluk a Punto.
#nincsbennetarcsi
Tomi0703
őstag
Hali!
Lassan esedékes lesz az olajcsere. Az autó egy 280k-t futott (?) 2004-es 1,9 dci Laguna (120 lovas verzió).
Áprilisban vettem, akkor 5w-30-as Elf 900 SXR ment bele.
Valamint mostanában néha ezt a jelenséget produkálja. Most legutóbb tegnapelőtt is csinálta, de akkor hidegen indulva írta, hogy kevés az olaj. Mentem vele kb. 10km-t majd leállítottam. Indítom, megint max alatt két csíkkal. Azóta szereztem nívót. Max és min között van félúton pont. Esélyes, hogy ez az olajszintmérő szarakodik?
Ha már itt vagyok. Van még egy 99-es Polo (1,4 benzin, 44 kw, 6n1). 170-180k körül van benne. Ebbe mi legyen öntve?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Ha adnál mindkettőhöz motor kódot, az sokat segítene.
Tomi0703
őstag
Laguna: F9QC7 (ez van a forgalmiba beleírva, de utána kérdezve elvileg az enyém F9Q 750)
Polo: AKV
gzbotii
veterán
Sziasztok.
Jövő héten lesz az olajcsere (1.9 TDI, 110le, ASV). Jelenleg Motul van benne, most Totalt szeretnék bele önteni. Inkább ez mint Castrol?
5W40 ugye és tudja az 505.00 szabványt
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Zizmand
aktív tag
Szia
Azt megkérdezhetem miért szeretnél a Motul helyett más olajat használni?
gzbotii
veterán
Ugyebár különbséget nem lehet érezni - az olaj nem olyan dolog, hogy egy csere alatt észrevegyél valamit (ha normális volt benne).
Most elég sok költés jött egyszerre (teli gumi, fektarcs, önindító felújítás, stb) és gondoltam eggyel olcsóbbra váltok.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Qru
MODERÁTOR
Amúgy nincs baj a Castrollal ha rendes helyről veszed (nem hamisítványt) de a Totallal sem lősz mellé. Ha időben ledobod az olajat én még egy Mannolt is simán bevállalnék. Teljesen rendben vannak a termékeik.
#nincsbennetarcsi
gzbotii
veterán
Most kicsit megcsusztam, 11.000 van benne (mea culpa), de mentségére legyen mondva, a táv 70% hosszúba lett összehozva - többször volt, hogy egy nap 1000 körül szaladt bele.
Meglátjuk haver mire milyen arat ad - Unixtol lesz, kedvezménnyel.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Qru
MODERÁTOR
+1000 km nem számít főleg ha sokat mentél egyhuzamban. A lényeg, hogy realítve kevés hideg üzemet menjen. Ha csak pályáznál az otthonod és pest között akkor 15k-s periódus sem lenne gáz egyáltalán.
#nincsbennetarcsi
Zizmand
aktív tag
Értem, köszi.
Mágus2
Közösségépítő
Ha elégedett vagy az 5w 30-as olajjal, akkor nem váltanék a laguna esetében, a polo kapjon 5w 40-et bármelyik nevesebb márkából.
gzbotii Ha hallható különbségre vágysz, menjen bele Mobil 1 Turbo Diesel 0w 40.
[ Szerkesztve ]
gzbotii
veterán
Erre gondolsz? [link]
Erről az oldalról szabad? Valakinek tapasztalat vele?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Mágus2
Közösségépítő
Ezaz, az oldalt nem ismerem, nem rendeltem onnan soha.
simonjoe
senior tag
...én a helyedben innen, pozitív a tapasztalat, gyorsan jön a csomag, olcsó, és jól kommunikálnak a vevővel.
http://www.olejshop.com/
és ez sem egy utolsó szempont náluk!!
"A kínálatunkban lévő összes motorolajat közvetlenül a gyártóktól- importőröktől szerezzük be, teljes mértékben elzárkózunk a Magyarországon piaci forgalomban lévő hamisítványoktól."
[ Szerkesztve ]
Joe
gzbotii
veterán
Pedig ez a "kínais koppintas" név nem túl bizalomgerjesztő
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
simonjoe
senior tag
régóta rendelek tőlük, ha kérdésed van szinte azonnal válaszolnak, azt kaptam amit kértem, és szerintem nem olyan rossz az árképzésük. Nem promótálni akarom
Joe
gzbotii
veterán
Oké, csak fura volt a név, amikor van olajshop.hu ők meg olejshop.com
(#92) Mágus2: mennyivel vagy inkább miben jobb a Mobil 1 0W40 Turbo Diesel olaj? Hígabb és ezért jobb - főleg most télen vagy tud maga a vegyület valami spécit?
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Mágus2
Közösségépítő
Hamarabb ken + az adalékaitól csendesebben jár.
tresh
addikt
Sziasztok!
A kis madzagba (mazda 3 1.6benya 2007) kéne valami olajat tennem 5w30 . A gyári előírás :
gyári olaj: [link]
A kérdés az lenne hogy milyen márka menjen bele? A gyári mazda olajat a Total szállítja elvileg. A mazdás srácok az Eneos-t javasolják. Minden ötletet tapasztalatot szívesen fogadok.
simonjoe
senior tag
Rizsrakétákba ENEOS-t
1ébként meg egy csúcsminőségű olajról beszélünk, mind az alapolaj, mind az adalékai a felső kategóriába tartoznak. Tehát nem mellényúlás az ENEOS.
Joe
Qru
MODERÁTOR
Eneos - a szabványon belül ugyan - vékony olaj, előfordulhat, hogy egy kopottabb motor csipegetni fogja (ami nem az olaj hibája ugye).
Total az tök oké. Ha maximalista vagy akkor Motul/Mobil1.
#nincsbennetarcsi