Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#51) tabaga válasza Mágus2 (#45) üzenetére


tabaga
tag

Szerintem is felesleges C-s olaj ilyen motorhoz, rosszabbak az ilyen olajok TBN számai, mint a benzinmotorba valóaké.

(#52) Kornel válasza Mágus2 (#45) üzenetére


Kornel
veterán

Értem, ennek ellenére miért ajánlja az összes olajkereső azt?

Illetve Liqui moly top tec 4600 megfelel a gepkonyvnek és az olajkeresőnek is: [link]

Menjen ez?

Egyébként 200 bar maximális nyomáson fecskendez be, benzin esetén ezt nem nevezném kevésnek.

tabaga: és milyen probléma lesz ezáltal?

Illetve a fentebb linkelt Liqui moly-val megoldanám a problémát, nem?

Egyébként tévedés, hogy csak a kipufogóba kormol, pár száz km után sötét az olaj, most 5000 km után pedig már egyenesen fekete.

[ Szerkesztve ]

(#53) Qru válasza Kornel (#52) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ezzel tuti nem lősz mellé.

#nincsbennetarcsi

(#54) Mágus2 válasza Kornel (#52) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szerintem jó lesz az a liqui, amit linkeltél. A diesel nagyobb igénybevételnek van kitéve, de kisebb hőmérsékletnek. A benzines más tészta. ;) Felejtsd ez az olajmágnások ajánlását és tartsd magad a gépkönyvhöz.

A korom mindig pályán vagy nagyvárosban költözik be az olajba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki keveset pályázik, és jórészt településen kívül mászkál, esetleg vidéken, annak sokkal tisztább az olaj.

[ Szerkesztve ]

(#55) Kornel válasza Mágus2 (#54) üzenetére


Kornel
veterán

Nálam kb. 1/3-1/3-1/3 az arány gyakorlatilag tiszta vegyes ciklus, ennek ellenére fekete az olaj.
Másnak is, mielőtt egyedi hibára gondolnal.

Következőre a linkelt Liqui moly-t rakatom bele.

(#56) ACAB95 válasza Mágus2 (#30) üzenetére


ACAB95
tag

Nincs kőbe vésve, lehet más is

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#57) Qru válasza Kornel (#55) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem jelent feltétlen rosszat ha fekete az olaj. Végzi a dolgát és lebegteti a koromszemcséket, nem hagyja leülni a motorban.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#58) Kornel válasza Qru (#57) üzenetére


Kornel
veterán

Nyilván.
Rossz megközelítés, hogy a C-s olaj jobban lebegteti a kormot?

(#59) Mágus2 válasza Kornel (#58) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem lehet csak egy kiemelt tulajdonság alapján választani.

Tőlem van egy szavazat a gépkönyv szerinti A5/B5 besorolásúra.

[ Szerkesztve ]

(#60) tabaga válasza Kornel (#52) üzenetére


tabaga
tag

Probléma nem lesz, de ez nagyobb TBN számmal rendelkező olajban több a tartalék, vagyis nehezebben használódik el (oxidáló hatás, és olajba kerülő üzemanyag).
Amúgy mennyi idő alatt lett fekete a motorolaj?
Én feleslegesnek vélem a C-s olajt, mert ott sokminden alá van rendelve a kipufogógáz utókezelésnek (EGR, részecskeszűrő).

(#61) Kornel válasza tabaga (#60) üzenetére


Kornel
veterán

500 km alatt fekete lett az olaj, túltöltötték és leszivtam belőle, így láttam milyen valójában.

Mágus: azert akarom a Liqui moly-t, mert az elvileg tudja ezt is meg azt is.

[ Szerkesztve ]

(#62) Kornel válasza Kornel (#61) üzenetére


Kornel
veterán

(#63) K Norbi válasza Kornel (#62) üzenetére


K Norbi
addikt

Ez jó black, lehet az olaj gyengus.
Valód Full szintit adj neki, ne HC alapút.

[ Szerkesztve ]

(#64) Kornel válasza K Norbi (#63) üzenetére


Kornel
veterán

Szerintem az ECSTAR F9000 valódi full szintetikus.
Nem az olaj gyengus, hanem eddig még nem csináltak 200 baron befecskendező benzin motort.
Nyilván ez ezzel jár.

Plusz a "belső EGR" megoldás, miszerint a szelepek összenyitásával etetik meg a motort a kipufogógázzal, nincs a valódi értelemben vett EGR, nem lesz kormos a szívó rész.

(#65) Qru válasza Kornel (#58) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sajnos nem tudom, hogy jobban lebegteti-e de az LM-re tedd a voksod azzal tuti nem lősz mellé.

mod:

Bár logikus lenne, hogy a "belső egr" miatt a benzines motorokhoz mérve fokozott a koromképződése, ezért raknak bele dízeles olajat ami elve a kormosabb környezetre van tervezve ami azt sejteti, hogy jobban lebegtet egy dízel olaj... de ez csak olyan józan paraszti logika lehet semmi ráció nincs benne.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#66) Kornel válasza Qru (#65) üzenetére


Kornel
veterán

Az lesz, én is abban gondolkozok most.
Most van 9000 km benne, 14000 km körül tervezem a következő olajcseret.

(#67) Mágus2 válasza Kornel (#66) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Első cserét 10-nél megejteném.

(#68) Kornel válasza Mágus2 (#67) üzenetére


Kornel
veterán

Első csere megvolt 4000-nél ECSTAR F9000 C2-re
A következőt 14000-nél terveztem.

(#69) focvis válasza Kornel (#68) üzenetére


focvis
veterán

Este még gondolkoztam a kérdésen és elbizonytalanodtam.

A VAG-nál az aktuális benzinmotorokhoz, normál (azaz nyújtott/rugalmas) olajcsere-intervallum mellett a VW 504.00 az előírás. Nem találtam olyan olajat, ami csak az 504.00-t tudná és az aktuális dízelekhez előírt 507.00-t nem (azaz minden gyártó egy univerzális VAG olajat gyárt, ami megfelel mindkét üzemanyaghoz (504.00 + 507.00)).
Ezek az olajak nem kaptak ACEA Ax/Bx jóváhagyást, semmilyent. Kizárólag az ACEA C3-nak felelnek meg (és közben a 504.00-nek, ami ugye a benzines VAG előírás).

A fentiekből le tudom vezetni - legalább is magamnak - hogy van ráció C-s olajat tenni a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbós Suzukiba (pl. C2-t).

Találtam egy MOL prezit, abban a C-s olajra nem, mint dízelekhez való olajra hivatkoznak, hanem modern kipufogógáz-utókezeléshez alkalmas olajra (C = catalyst = katalizátor).

Korom
A 200 baron annyira nem érdemes rugózni; a TSI-k 2005. óta 150 baron dolgoznak.

[ Szerkesztve ]

(#70) Kornel válasza focvis (#69) üzenetére


Kornel
veterán

Ezért gondolkozok most a Liqui moly top tec 4600-ba, ami ezt is és azt is tudja.

Ha tud más jobbat, ami teljesíti mindkettőt, azt is meghallgatom, de így marad ez.

(#71) Qru válasza Kornel (#68) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kollégám vett egy Ford Kugat (1,5 turbó) noha hivatalosan ott nem kell cserélni csak a gyári periódus szerint a szerelővel elbeszélgetve azt mondta, hogy ha az övé lenne ő 4000-nél ledobatná az első olajat.

#nincsbennetarcsi

(#72) Kornel válasza Qru (#71) üzenetére


Kornel
veterán

Ezt én magamtól találtam ki.
Elvileg 15.000 a csereperiodusa.

Szerintem igy lesz jó a motornak.

(#73) Qru válasza Kornel (#72) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nálam 15k a hosszított periódus a rövidített 10k de az utóbbit tartom.

#nincsbennetarcsi

(#74) Kornel válasza Qru (#73) üzenetére


Kornel
veterán

Egyértelmű.
Bár nálad mehetne a hosszabbított is.

(#75) Qru válasza Kornel (#74) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az időintervallumot nem tartom azért nyomom a szigorút. Kb 1,5-2 év alatt megy bele a 10k, akkor meg már inkább cserélem. Bár akár 3 évet is kibír egy jó olaj de azért jobb a békesség.

Viszont nekem is C2/C3-as olaj van benne az A5/B5 helyett (már másodszorra zsinórban). De még nem kopott szét a motor tőle.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#76) i-sti válasza Qru (#75) üzenetére


i-sti
senior tag

A Jazzról van szó?

Novum Forum Siculorum

(#77) Qru válasza i-sti (#76) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem, az Imprezámról abba most Motul 5W30 X-Celan FE van (korábban 5w30 Eco-Clean+ ment bele) de Motul Eco-Nergy 5W30 megy majd bele legközelebb.

A Jazz-ben Fuchs Titan GT1 van (amíg garis volt gyári Honda olaj ment bele aztán Castrol EDGE de a hamisítási botrányuk miatt elpártoltam tőlük).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#78) i-sti válasza Qru (#77) üzenetére


i-sti
senior tag

Elfelejtettem, hogy 3 verdád van. :B

Novum Forum Siculorum

(#79) Qru válasza i-sti (#78) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igazából csak egy, mert Kormi az nem az enyém csak sokat terelgetem, a Jazz meg ősöknél van mióta (szó szerint) kirohadt alóluk a Punto.

#nincsbennetarcsi

(#80) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Hali!

Lassan esedékes lesz az olajcsere. Az autó egy 280k-t futott (?) 2004-es 1,9 dci Laguna (120 lovas verzió).
Áprilisban vettem, akkor 5w-30-as Elf 900 SXR ment bele.

Valamint mostanában néha ezt a jelenséget produkálja. Most legutóbb tegnapelőtt is csinálta, de akkor hidegen indulva írta, hogy kevés az olaj. Mentem vele kb. 10km-t majd leállítottam. Indítom, megint max alatt két csíkkal. Azóta szereztem nívót. Max és min között van félúton pont. :D Esélyes, hogy ez az olajszintmérő szarakodik?

Ha már itt vagyok. Van még egy 99-es Polo (1,4 benzin, 44 kw, 6n1). 170-180k körül van benne. Ebbe mi legyen öntve?

Köszi. :R

[ Szerkesztve ]

(#81) Mágus2 válasza Tomi0703 (#80) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha adnál mindkettőhöz motor kódot, az sokat segítene.

(#82) Tomi0703 válasza Mágus2 (#81) üzenetére


Tomi0703
őstag

Laguna: F9QC7 (ez van a forgalmiba beleírva, de utána kérdezve elvileg az enyém F9Q 750)
Polo: AKV

(#83) gzbotii


gzbotii
veterán

Sziasztok.

Jövő héten lesz az olajcsere (1.9 TDI, 110le, ASV). Jelenleg Motul van benne, most Totalt szeretnék bele önteni. Inkább ez mint Castrol?
5W40 ugye és tudja az 505.00 szabványt

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#84) Zizmand válasza gzbotii (#83) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Szia
Azt megkérdezhetem miért szeretnél a Motul helyett más olajat használni?

(#85) gzbotii válasza Zizmand (#84) üzenetére


gzbotii
veterán

Ugyebár különbséget nem lehet érezni - az olaj nem olyan dolog, hogy egy csere alatt észrevegyél valamit (ha normális volt benne).
Most elég sok költés jött egyszerre (teli gumi, fektarcs, önindító felújítás, stb) és gondoltam eggyel olcsóbbra váltok.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#86) Qru válasza gzbotii (#83) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amúgy nincs baj a Castrollal ha rendes helyről veszed (nem hamisítványt) de a Totallal sem lősz mellé. Ha időben ledobod az olajat én még egy Mannolt is simán bevállalnék. Teljesen rendben vannak a termékeik.

#nincsbennetarcsi

(#87) gzbotii válasza Qru (#86) üzenetére


gzbotii
veterán

Most kicsit megcsusztam, 11.000 van benne (mea culpa), de mentségére legyen mondva, a táv 70% hosszúba lett összehozva - többször volt, hogy egy nap 1000 körül szaladt bele.
Meglátjuk haver mire milyen arat ad - Unixtol lesz, kedvezménnyel.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#88) Qru válasza gzbotii (#87) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

+1000 km nem számít főleg ha sokat mentél egyhuzamban. A lényeg, hogy realítve kevés hideg üzemet menjen. Ha csak pályáznál az otthonod és pest között akkor 15k-s periódus sem lenne gáz egyáltalán.

#nincsbennetarcsi

(#89) Zizmand válasza gzbotii (#85) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Értem, köszi.

(#90) Mágus2 válasza Tomi0703 (#82) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha elégedett vagy az 5w 30-as olajjal, akkor nem váltanék a laguna esetében, a polo kapjon 5w 40-et bármelyik nevesebb márkából.

gzbotii Ha hallható különbségre vágysz, menjen bele Mobil 1 Turbo Diesel 0w 40.

[ Szerkesztve ]

(#91) gzbotii válasza Mágus2 (#90) üzenetére


gzbotii
veterán

Erre gondolsz? [link]
Erről az oldalról szabad? Valakinek tapasztalat vele?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#92) Mágus2 válasza gzbotii (#91) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ezaz, az oldalt nem ismerem, nem rendeltem onnan soha.

(#93) simonjoe válasza gzbotii (#91) üzenetére


simonjoe
senior tag

...én a helyedben innen, pozitív a tapasztalat, gyorsan jön a csomag, olcsó, és jól kommunikálnak a vevővel.
http://www.olejshop.com/

és ez sem egy utolsó szempont náluk!! :)
"A kínálatunkban lévő összes motorolajat közvetlenül a gyártóktól- importőröktől szerezzük be, teljes mértékben elzárkózunk a Magyarországon piaci forgalomban lévő hamisítványoktól."

[ Szerkesztve ]

Joe

(#94) gzbotii válasza simonjoe (#93) üzenetére


gzbotii
veterán

Pedig ez a "kínais koppintas" név nem túl bizalomgerjesztő :D

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#95) simonjoe válasza gzbotii (#94) üzenetére


simonjoe
senior tag

régóta rendelek tőlük, ha kérdésed van szinte azonnal válaszolnak, azt kaptam amit kértem, és szerintem nem olyan rossz az árképzésük. Nem promótálni akarom :)

Joe

(#96) gzbotii válasza simonjoe (#95) üzenetére


gzbotii
veterán

Oké, csak fura volt a név, amikor van olajshop.hu ők meg olejshop.com :D

(#92) Mágus2: mennyivel vagy inkább miben jobb a Mobil 1 0W40 Turbo Diesel olaj? Hígabb és ezért jobb - főleg most télen vagy tud maga a vegyület valami spécit?

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#97) Mágus2 válasza gzbotii (#96) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hamarabb ken + az adalékaitól csendesebben jár.

(#98) tresh


tresh
addikt

Sziasztok!

A kis madzagba (mazda 3 1.6benya 2007) kéne valami olajat tennem 5w30 . A gyári előírás :

gyári olaj: [link]
A kérdés az lenne hogy milyen márka menjen bele? A gyári mazda olajat a Total szállítja elvileg. A mazdás srácok az Eneos-t javasolják. Minden ötletet tapasztalatot szívesen fogadok.

(#99) simonjoe válasza tresh (#98) üzenetére


simonjoe
senior tag

Rizsrakétákba ENEOS-t :))
1ébként meg egy csúcsminőségű olajról beszélünk, mind az alapolaj, mind az adalékai a felső kategóriába tartoznak. Tehát nem mellényúlás az ENEOS.

Joe

(#100) Qru válasza tresh (#98) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eneos - a szabványon belül ugyan - vékony olaj, előfordulhat, hogy egy kopottabb motor csipegetni fogja (ami nem az olaj hibája ugye).

Total az tök oké. Ha maximalista vagy akkor Motul/Mobil1.

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.