Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szőröscica

    addikt

    Én megvárnék valami tesztet is, tudom, hogy ezek gyártói híresztelések, de ennél kb. bármi is kevesebbet fogyasztana, óriási öngól lenne, ha valóban 10 literes fogyasztással hoznák ki ezt az autót.

    Egyébként a koncepció tökéletesen élhető, és sajnálom, hogy kevés autógyártó alkalmazza. Pl. az Amperám is ilyen range extenderes elektromos autó 150 lóerős villanymotorral, ahol a 86 lóerős benzinmotor szinte kizárólag áramot termel (itt annyival komplexebb a dolog, hogy bizonyos üzemállapotokban bolygóművön keresztül közvetlenül is tudja hajtani a kerekeket).

    Ultra praktikus, tavasztól őszig napi 60-70km kijön csak villanyból, van hogy 1000km-eken át sincs szükség benzinre. Az elmúlt 80 ezer km-en 2.1l/100km az átlagom, ami praktikusan azt jelenti, hogy a megtett táv legalább 2/3-át tisztán elektromosan autóztam, de sosem volt hatótávparám.

    És hogy ez miért jobb egy klasszikus PHEV-nél? Mert hűt, fűt, maximális teljesítménnyel gyorsít villanyról, nem indul be hidegen padlógázra a benzinmotor. Csak akkor indul, ha kéred vagy ha lemerült az akku. Mivel konstans fordulaton jár, talán jobban optimalizálható, kevesebbet is fogyaszthat.

Új hozzászólás Aktív témák