Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- kenand: Star Wars KOTOR I és II Android és iOS ingyen + magyarítás felrakása
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
domper2015 #92799 üzenetére
Abba az 1.5be ezzel a használattal jó a 15e .
Minden 2ik. Olajcserénél szoktam javasolni. -
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #92795 üzenetére
Ez itt a mai darab.
20ezres csereperiódus.
1.2 75 le módus. Kevés város kevés pálya sok két falu közti 90-110 mégis ilyen. Koksz koksz koksz.
Ha leengedem az olajat és beküldöm meglepően jónak fogják minősíteni.
De ha a cikkben szereplő autót megbintanánk ugyan ez fogadna. Főleg egy ásványi alapú 10w40es olajjal.
az olaj nem képes mindent lebegtetni és kimosni a motorból. Főleg, ha korosodik, vagy elnyíródik.
Nem magyarázom tovább. Tényleg nem kell nekem elhinni. Aki meg a saját szemének se hisz az ne higgyen. -
rodeo74
csendes tag
Sziasztok,
M4 1,3Tce 140 hűtővíz kérdés: Hidegen középre lett töltve a tartály.
Meleg motornál a kiegyenlítőben minimum szinten a víz.
Kihűl a moci (1nap) akkor a min-max közt 1/3 a szint, ha viszont ilyenkor kinyitom a tartályt felmegy maxra...
Ez így jó ? Mintha fogyna is kicsit ráadásul :(Köszönöm a választ ha lesz
-
válasz
rob210 #92794 üzenetére
Lehet félreérthető volt, ne vedd magadra, nem arról van szó, hogy nem hinnénk neked!
Aki nem figyel oda, annak csere, oké. Engem az érdekel, ha tényleg odafigyel valaki, nem égeti meg, aztán főleg hidegben nem indítja be pl. arra, hogy a garázsban odébbálljon, meg nem járkál 500m-re jéghideg motorral boltba, akkor mennyit bír egy modern olaj? -
rob210
Topikgazda
Belefáradtam én már ebbe.
Mindig megfogadom, hogy senkit nem térítek meg, de mégis mindig beleszaladok ebbe.Srácok mindenki azt csinál amit akar!
-
rob210
Topikgazda
A fékben nincs olaj!
A dugatyút pedig szilikonzsírral rakod be.Felejtse már el mindenki ezt a fékolaj baromságot!
Az elektromos szervóban meg elektroolaj van?Bocsánat a kifakadásért, de a facen is akkora baromságokat olvasok, hogy teret ugrok , de tényleg.
Aki nem tudja miről beszél ne akarjon segíteni, mert félrevezeti a hozzánemértőket és akár ezzel meg is ölheti őket extrém esetben!
[ Szerkesztve ]
-
tycon
tag
válasz
MasterMark #92776 üzenetére
Munkahenger. Ha nem való, hát nem való. Ne tegyen bele senki. Nem csináltam ellenpróbát. Mármint hogy nem olajozom, és mégsem rohad bele. Tudtommal ha a tömítést cserélem benne, a dugattyút is fékolajosan teszem vissza.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár #92781 üzenetére
2 éve volt? Hova akarod már kitolni?
1év vagy 10ezer. Nem és plussz hatvány köbgyök!
Amelyiket előbb elére. -
válasz
MasterMark #92786 üzenetére
Gondolom fújod ezt a cikket: [link]
2 év és 10k km után én is cserélném egyébként.
-
válasz
MasterMark #92782 üzenetére
Egy hosszú utakra, 95%-ban pályán használt autónál felesleges környezetterhelés... évente.
Kivéve, ha azt az 5%-ot úgy tette meg, hogy 1-2km-ekre lett beindítva, azaz gyakran lett leállítva teljes bemelegedés előtt a motor. De azért 2 év után nem árt lecserélni. -
Morales72
csendes tag
válasz
molnarpeter #92779 üzenetére
Száraz teflon spray, úgy-úgy.
Ugyanígy használta az egyik volt autószerelő cimborám.[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
válasz
Mezga Aladár #92781 üzenetére
Tessék vigyázni arra az autóra, hogy a következő tulajdonosnak is öröme legyen benne!
-
MasterMark
titán
válasz
Mezga Aladár #92781 üzenetére
Nem, évente kell olajat cserélni minimum.
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Adott egy Megane 3/3 1.6/110 LE, 89 e km futással.
2 éve volt olaj + szúró cserélve. (Elf 5/30)
Az autó futott azóta 9500 km. Ennek a 95% autópályán történt 130/140 tempóval.
Ilyen helyzetben ki lehet tolni az olajcsere ciklus?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #92779 üzenetére
Nekem meg a kerámia zsír. Rézpaszta helyett azt használom ahova magas hőellenállás kell. De a fékhez fékzsírt használok, oda az való.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rob210 #92777 üzenetére
Poros helyekre (lásd mezőgazdaság
) új kattanásom a száraz teflon spray, nem gyűjti a koszt a zsírokkal, olajokkal ellentétben... Vízlepergető, de nem tudom, mennyire hatásos zártabb helyen korrózió ellen. Na nem feltétlenül fékhez akarom reklámozni, csak eszembe jutott, mindennek megvan a maga helye.
-
MasterMark
titán
válasz
rob210 #92777 üzenetére
Csak a saját sz*rjaimat.
De eddig minden autómon be volt szorulva a fék, és félre volt kopva. Nagyon bosszantani tud, hogy nem tartják karban. Ráadásul úgy, hogy új betét és tárcsa volt az autón, de az már nem zavart senkit, hogy a csúszópin meg be volt rohadva. Meg kenegetnek bele mindent, csak azt nem ami belevaló.
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #92776 üzenetére
Szilikonzsír , olajat én se tennék, a gumi és az olaj nem barátok.
(Te szerelsz?) -
tycon
tag
válasz
diablo1984 #92773 üzenetére
Igazad van, csak az ESP-t lehet kikapcsolni. Meg nem nézném, hogy milyen színű a féktárcsa. Én betétcserénél az első féknél a porvédő gumi alá olajat szoktam injekciózni, és a dugattyút kinyomni-benyomni. Hátul ez sokkal macerásabb.
-
valaki_xy
tag
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, észrevételeket. Tárcsa, betét csere óta nem volt a fékhez nyúlva, és az már 2 évvel és 55 ezer kilométerrel ezelőtt volt.
Feltételezem, hogy a hátsó fékekre is ráfér egy ilyen karbantartás, mert hátramenetben fékezéskor, illetve mikor hátramenetben elindulva old ki az elektromos kézifék nyikorog.
#92771molnarpeter
Ha arra gondolsz, hogy eső, párás idő után berozsdásodik a tárcsa, akkor az nem lehet. A kép kb 120 egybefüggő km után készült, jobb oldalon nincs is semmi. -
tycon
tag
válasz
valaki_xy #92768 üzenetére
Ha rendes satufékezés nincs hosszú ideig, akkor a betét felülete is meg szokott keményedni. Optikailag egy szőke nőnek (valaki) ez a tárcsaszín elmegy, inkább az autót lecseréli, ha hajszínt vált. Pakolj össze a kocsiban, és nézd meg néhányszor a féknyomokat olyan helyen, ahol meg lehet taposni a féket, és látszanak a nyomok. Ha ugyanaz a hossz, akkor ne aggódj. Ha nem, akkor se. De akkor inkább levegős a rövidebb oldal.
-
valaki_xy
tag
Sziasztok!
Megane 3 fék témában lenne kérdésem. A bal első tárcsámon a képen látható foltok jelentek meg, de ami jobban aggaszt, hogy fékezéskor minimálisan jobbra is húz az autó, tehát nem fog megfelelően. Ennek mi lehet az oka? Mivel lehet orvosolni? Elég betétet cserélni, vagy a tárcsa is kuka? Egyébként 55 ezer km van a tárcsákban is és a betétekben is, de még meglepően sok van a betétből.
Nem tudom, hogy összefügghet-e, de a bal első lengőkargömbfej csereérett volt kb 5 ezer kilométeren át. -
mycso
Topikgazda
Köszi srácok az infót, ez valamiért kimaradt az életemből, hogy leváltották a régi típusú hűtőfolyadékot.
-
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998 #92764 üzenetére
Emlékeim szerint csak csonkálvány cserével.
De majd megnézem a furattávolságokat. -
norbert1998
nagyúr
válasz
norbert1998 #92763 üzenetére
Mert amúgy kifejezetten olcsó a nyereg
-
norbert1998
nagyúr
válasz
rob210 #92760 üzenetére
2,05 bar-t mértünk azt hiszem, alapállapotban, gyújtáson 0,97 volt, tehát a relatív nyomás 1,12 bar. A gyári elvileg 0,6-0,7 körül van (?), tehát jól meg lett fújva. Rendeltem lefalazólapot, azzal tudunk tesztelni.
Élő adatot most csak a Temussal tudtam, a Renault-sal majd később.
Laguna 3 coupe GT 320 mm-es tárcsához való nyerge vajon felmegy az enyémre?
-
plömplöm
őstag
"The older ‘Type D’ coolant (yellow) will stop being supplied. This will be replaced with new RX ‘Type E’ Alliance coolant (blue)
RX Type E is fully interchangeable with ‘Type D’ (Old)
Two engine types, B4A and B4D, are not interchangeable with RX ‘Type E’ as use of RX ‘Type E’ harms the water pump.
These engines require RX ‘Type D’ (New version-Yellow) which is only for these engines." -
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998 #92749 üzenetére
Sajnos bármi lehet.
Menni kell, élő adatozni és nézni a felépülő és az elvárt nyomás közti eltérést. De írva nagyobb turbóval simán lehet, hogy kifújta a tömítést. -
mycso
Topikgazda
Ha már hűtőfolyadék...
Nekem amikor kicserélték a motort, azután valami sötétkék lötty került bele....ez mi lehet?
Majd megpróbálom lefényképezni.
Munkalapon, talán csak annyi van, hogy hűtöfolyadék. -
South Velen
addikt
válasz
MasterMark #92753 üzenetére
Sajnos nem tudom, azt még az előző tulaj tette bele. Szemre az narancs/piros volt tartályon keresztül.
-
MasterMark
titán
válasz
South Velen #92752 üzenetére
Milyen volt benne előtte? Ha G12+ azzal keverhető, nem lesz gond, hacsak a színe nem zavar.
Amúgy nincs gond a színével sem, ne a tartályon keresztül nézd, hanem felülről.
-
szebe
addikt
válasz
South Velen #92750 üzenetére
-
South Velen
addikt
Az normális hogy ilyen színe lesz a mostani csere során beletöltött sárgazöld fagyállónak?
[kép]
Már szinte narancssárga.Előtte narancssárga színű volt benne. Ennyi maradt volna benne a régiből ami most megfesti?
Remélem nem olaj
Ma már alig kellett után tölteni, kezdtem megnyugodni de találtam újabb okot az aggodalomra.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
Rob. Szerinted lehet, hogy enged a lefújó szelepem?
Tekintsünk el az adaptertől, előtte is csinálta.Underboost error van, ha tiprom. Ugye erre rátesz egy lapáttal a nem gyári turbo és a chip, ahol bizonyára emeltek a nyomáson. Szerintem nem lyukas a rendszer máshol. Hallottam már máshol, hogy elfárad a gyári lefújó és gyári autón is hajlamos engedni - nem tudom, hogy ez valódi gond-e.
Mennyin kellene töltenie amúgy ennek gyárilag?
-
rob210
Topikgazda
Üdvözlet östereich-ből.
clio 2 biciklivel a tetőn 130as utazó 6 liter a kép persze már bicikliről készült.
-
rob210
Topikgazda
válasz
South Velen #92740 üzenetére
200km ig lehet benne levegő, ha szarul lett feltöltve!
Ezért mondtam, hogy nézegesd. -
South Velen
addikt
válasz
rob210 #92724 üzenetére
Bő egy litert kellett rátölteni amit tegnap délután meg is tettem.
Megtettem vele 20km-t és utána már melegen is láttam hogy megint fogyott 1 decit. Megvàrtam hogy hűljön, töltöttem rá ekkor màr kb 2 decit mert hidegen ugye lejjebb ment a szint.
Ma megint megtettem vele 20 km-t és megint fogyott 2 decit a szint.
Normális hogy még mindig töltögetni kell?
Már légtelenednie kellett volna ennyi menés után nem? Főleg hogy szlalomozgattam vele hogy segítsem a légtelenedést.Most megint parázok hogy esetleg hengerfej és megy a víz a motorba.
Amikor töltöttem utàna levettem a kupakot is és beindítottam a motort hogy minél kevesebb levegő kerüljön bele. Reméltem hogy végre megnyugodhatok ilyenkorra de nem. Remélem csak tulaggodom ami egyébként jellemző rám.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz
molnarpeter #92738 üzenetére
Rájöttem miért nem "jó" ez a videó. A Stepway az 6 sebességes.
-
AMD Power
titán
válasz
molnarpeter #92734 üzenetére
150km/h 3000RPM? Ebben a videóban?
-
Morales72
csendes tag
Év dolgozója.
[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
válasz
molnarpeter #92733 üzenetére
2020-ban még nem. Ez akkor történt.
A nehézség az volt akkor hogy kijárási korlátozás volt.
Így nem nagyon érdekelte a kereskedőt hogy el lesz e adva.
De a Gyöngyösi Dacia szervízzel egyébként is vegyes érzelmeim vannak.
Olcsóbbak mint Pest de van jó pár bunkó ember aki ott dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
válasz
AMD Power #92728 üzenetére
Örülj neki hogy hívnak.
Annó amikor megvettem a Loganam covidkor egy percet kaptam beülni.
Ki nem mehettem vele a telepről.
Beindította beleültem majd leállította.
Azt mondta ha kell vegyem meg ha nem akkor megveszi más.Egyébként élhető a TCE 90-es motor én nagyon szeretem.
Pályán 130-nál 3000 felett pörög 6.8 a fogyasztás.
130-ig at ereje bőven elég.
Kisebb kasztniba főleg. -
AMD Power
titán
Valaki használ itt új Sandero 90TCe motorral? Mennyire élhető azzal a 91Le-el? Autópályán mennyit forog 130-nál?
-
t.imi
addikt
válasz
Sirus86 #92667 üzenetére
Nálam Nokian téli halt ki, igaz 1 nyarat rajta maradt. Így 2021 október - 2023 áprilisig tartott a mandátuma.
90% pálya, semmi padka, túlterhelés.
Minták között mind a 4 végig volt repedve ezer és ezer helyen.
21-es gyártású, meg az sem, hogy évekig állt polcon valahol. -
rob210
Topikgazda
válasz
South Velen #92723 üzenetére
Töltsd be és még pár napig nézd a szintet indulás előtt.
-
South Velen
addikt
válasz
rob210 #92720 üzenetére
Nagyon köszi.
Kezdek is megnyugodni csak azt a két másodpercnyi égett szagot nem engedik el a stresszbarázdáim.
Ami persze ezer ok lehetett csak ugye pont a termosztát nyitása körül, sajnos nem emlékszem hogy előtte vagy utána.
Akkor a hűtővizet csak simán rátölthetem, semmi járó motoros emelkedőre állós móka nem kell?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz
Ace Ventura #92717 üzenetére
Szia. Duster esetén 1.33 tce.
Sokkal korszerűbb motor egésszen kevés meghibásodással.
Az 1.6 viszont bizonyítottan hülye biztos, elpusztíthatatlan motor.
Döntened neked kell, ha megengedheted magadnak a tce felárát akkor ne sokat gondolkozz rajta.
Az 1.6al közlekedő edény, a tcevel meg fickós jármű. -
rob210
Topikgazda
válasz
South Velen #92712 üzenetére
Drága mulatság, de szerencsére nem jellemző rá.
Rátöltöd ugyan azt a fagyállót ami benne van és ennyi. De mielőbb legyen benne a megfelelő mennyiség. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Ace Ventura #92717 üzenetére
LPG nem lenne opció? Hasmagasság szükséges?
-
Gombinyó
őstag
válasz
Ace Ventura #92717 üzenetére
Fogyasztásban és erőben jobb az 1.33 tce. Szervizkötség passz. Én biztos a turbos, modernebb motort választanám.
-
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
Duster vásárlás előtt állok. Sajnos sok kisebb 2-3 km-es utam is lesz, de általában napi 20-20 km agglomeráció-Bp vonali ingázás a cél. Benzinesben gondolkodom. 2019-2020 évjáratokat nézem, de nem tudom, hogy 1.6 szívó vagy az 1.3Tce motort válasszam.
Szívesen hallgatnék pro-kontra érveket, tapasztalotokat. Fogyasztás, szervíz igény érdekelne elsősorban. -
-
South Velen
addikt
válasz
South Velen #92712 üzenetére
Mondjuk 5 km után csak nem lett olyan meleg, hogy egy hengerfej tömítés elégjen, még akkor se ha nem nyitott a termosztát időben.
Meg gondolom akkor a műszerfalon is jelezte volna hogy magasabb a hő és nem állt volna meg középállásban?
Igyekszem nyugtatni magam
-
South Velen
addikt
válasz
rob210 #92708 üzenetére
Pedig elég nagy mágusnak tűnt/ hírében áll.
Illetve egyszer kb az első 5 km után kb 2 mp-re égett szagot is éreztem.
Mivel elég sok minden volt cserélve preventiv jelleggel, ekkor még úgy gondoltam akármi is lehet.De most a levegős vízrendszer miatt parázok hogy hengerfej tömítés.
Ugye nem az?
Azóta nem tapasztalatok semmi egyéb gondot.
Indul az autó simán, nem érzek édeskés szagot.
Utántöltést hogy csináljam szakszerűen?
Amúgy mennyibe fáj egy hengerfej tömítés csere 20 dci-n?
[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
válasz
rob210 #92710 üzenetére
Nekem ez így jó, Rob, átadom az infót, köszönöm!
Látszik, hogy nem értek a dízelhez, és nem is tagadom. Inkább csak a tudományos kíváncsiság hajtott, nem a gondolat, hogy nekem is dízelre kellene váltani. Ha át tudok adni valami hasznos infót a cimborának, akkor az nekem már nagyon jó, mert nem szeretném látni, hogy megszívja.
-
Morales72
csendes tag
válasz
rob210 #92693 üzenetére
Viszont a cimborám épp most vett egy Megane 4 Grandtourt szintén 1.5 dci motorral (6 éves a vas, ha jól emlékszem.). Ő lényegesen többet megy táblán kívül heti/havi szinten, de azért elég sokat városozik ő is. Valami tipp a számára, hogy ne legyen belőle sírás a végén?
-
rob210
Topikgazda
válasz
South Velen #92705 üzenetére
A szerelőd egy pöcs.
Amikor felugrott a vízhőfok akkor nyitott ki a termosztát és most azért kell rátöltened is. Baj nem lesz belőle, de nem tudta, hogy kell feltölteni a rendszert.
-
Morales72
csendes tag
Rendben, Rob.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok
Tegnap volt hűtővíz cserén a 2.0 dci lag3
Amikor jöttem haza a szerelőtől, egy ideig egyáltalán nem mozdult meg a vízhőfok mutató, aztán egy nagyobb gáz után pár mp alatt felkúszott a normális középállásba. Tehát nem folyamatosan ment fel, hanem egyszercsak hirtelen nullárol középre.
Miért lehetett ez? Még levegős a rendszer?
Aztán a 20 km-es út során maradt középállásban.
Ha levegős lett volna akkor középállástól forróbbat is kellett volna mutatnia ugye?
Remélem mert fosok a hengerfej miatt de csaknem adják ilyen könnyen
Most egyébként úgy látom igényel rátöltést, rátöltés járó motornál kell max szintig emelkedőn felfelé? Ilyenkor is kell légteleníteni a szelepeknél? (Már erre is mondták hogy felesleges és könnyen eltörhetnek ezek a szelepek úgyhogy nem nagyon piszkálgatnám már csak ha muszaj)
[ Szerkesztve ]
-
domper2015
senior tag
válasz
molnarpeter #92703 üzenetére
Nem tudom, csúnyán elszállt.
Vettem rá 4 db új gumit és haza kocsikáztam.
Azóta még jobban lesem a kereket, mert szeretem az útról felszedni a szeget, csavart, patkót stb -
molnarpeter
nagyúr
válasz
domper2015 #92699 üzenetére
Nem voltam ott, de nekünk kevesebbet mehetett... Látszott egy vágás, az úton lehetett valami. Ha egyformán körben gyengült az oldalfal, akkor gondolok túlmelegedésre az említett okokból, de csak találgatás
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #92697 üzenetére
Nem tipp, de szívesen. 🤣
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- További aktív témák...
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest