- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- bambano: Bambanő háza tája
- BITBOYS: Milyen bojlert vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Deezer - A francia Spotify?
- btz: Internet fejlesztés országosan!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Várok tippeket a következő problémára. Hosszas (1-2 nap) állás után berúgom a motort, első rúgásra indul. Megyek vele, majd lejtős úton visszább engedem a gázt, néha-néha nincs gyújtás, ilyenkor ugye érezhetően lassul a motor. Meghúzkodom a gázt, akkor magához tér, egyet ránt, és megy tovább. Jobb esetben. Ez van akkor, ha tényleg haladok, tehát gurulok. Ha mondjuk kanyarodok, nagyon lassan megyek, leáll, én meg megállok, akkor utána a kutya se indítja be. Egészen addig, amíg ki nem hül teljesen, el nem párolog belőle az, ami miatt leáll (talán?), és nincs újra automata szivató. Ha ez megtörtént, ez az állásidő, akkor újra indul, és kezdődik elölről az egész. Gyertya új.
Ma elmentem vele (én hülye) dolgozni, holott tudtam, hogy ez a baja, mondom kipróbálom. Odafele egyszer csinálta, de kibasztam vele, rákészültem, és már fékezés közben is húztam a gázt, így eljutottam vele a melóhelyig, ott állt le, közvetlenül előtte, és 8 óra múlva nem indult, úgyhogy most ott várja, hogy ha legközelebb meglátom, felgyújtsam.
Köszönöm a segítséget előre is!
Szerk.: Holnap, vagy azután megy szerelőhöz, tehát nem is azért várom a tanácsokat, hogy nekiálljak, csak kíváncsi vagyok, hogy most éppen mi a szar baja van. Az előzményeket ismeritek. Az elmúlt 4 hónapból 1,5-et szerelőnél volt. Ha érdekel Titeket, majd szívesen írom, hogy mire jutott a srác. Addigis, várom a tippeket! A helyes megfejtők között kisorsolom a motort.
-
Redneck
nagyúr
válasz
barack1997 #62771 üzenetére
Tehát ajánlható típus. Nekem is szimpatikus kis gép. Az hogy 4-5 vagy 7LE csak fojtás kérdése? Hány kilóméterrel érdemes maximum megvenni ezeket?
-
Redneck
nagyúr
A nagykerekű Yamaha Jog RR-ről tudna valaki mondani pár szót? 10 évnél fiatalabb példányokat nézünk.
-
slloyd
senior tag
-
Bilux
veterán
52, 55, 57, 60, 62, 65, 67, 70, 72, 75
Ezek vannak a linkelt készletben.
Nem tudom gyárilag mekkorával szerelik bízzunk benne, hogy nem 75-tel -
slloyd
senior tag
Meg is van a készlet
Remélem az enyém is benne leledzik...
Holnap szétkapom a karbit ismét és megnézem a számozását a gyári fuvókának.
Kb mennyivel kell nővelni a fuvóka méretet?
Mindig a számozás szerinti következőt vagy átugorhatok mondjuk kettőt?
Valamint a shubert tű állását is feljebb vegyem vagy egyenlőre az nem szükséges?(Kímélném magam és a mocit a felesleges szerelésektől)
Nem vagyok annyira analfabéta a mocikhoz mint ahogy kinézek de robogóm pláne 4t még soha sem volt
Nekem ez a járgány "kínai"
-
slloyd
senior tag
válasz
body007 #62762 üzenetére
Okés köszi a segítséget
Viszont lövésem sincs milyen fuvókát kéne bele vennem...
Ugyan van itt helyben egy motor szervízes aki megmondja sőt beteszi és be is állítja nekem de az tuti,hogy 200€ alatt szóba sem áll velem
Itteni viszonylatban nagyon jó áron sikerült ezt a mocit kifognom konkrétan 500€-ért ajándék bukóval ami szintén nem egy filléres darab ilyenformán 200€ körüli összeget nem feltétlen szeretnék rákölteni,főleg,hogy egy fuvóka 5€ a komplett karbi meg (új) 30€.
Honnan tudhatnám meg a hiányzó infót a fuvóka méretével kapcsolatban? -
slloyd
senior tag
válasz
body007 #62758 üzenetére
Hidd el próbáltam a levegő csavarral játszadozni....
Viszont új infó :
Felhívtam az eladót aki azt mondta,hogy egy ismerőse kivette a fojtást ami a légszürőben volt.
Én sem vettem észre,hogy fulladozik mikor vettem mert magas volt az alapjárata mint most is per pill.,hogy rögtön harapjon.
Szóval a topik összefoglalóban olvastam,hogy ha a fojtás ki van véve akkor fuvókát is cserélni kell..
Na most nekem jó lenne gyárilag is 60 km/h al jelenleg egyébként fojtás nélkül 70 km/h val repeszt
Szóval srácok létezik,hogy kis alapjárattal azért fulladozik hirtelen gázadásnál mert nem lett fuvóka cserélve benne?
Végül is több levegő több üzemanyag.....Motorblokk tipúsa: bt49qt-21
Egyébként ilyen a moci ha valaki esetleg nem ismerné ezt a tipust:
És igen rendszámos mert én Németországban élek 5 éve itt meg kötelező. -
huszi.gyb
senior tag
Járt már valaki úgy, hogy ha folyamatosan nyélen (65km/h környékén, kopott szíj, 85kg-os ember) megy, akkor kifogy a karbiból a benzin?
Lehet, hogy gyenge a benzinpumpa, vagy a vákuum csőnél keressem a gondot? Félreállok, rárúgok párat, látom, hogy folyik a benzin a karbiba és pöcc-röff... Tacton jött ma ki, ha 60km/h-ig hajtom, bármilyen tartósan, semmi baja.
-
huszi.gyb
senior tag
Sziasztok!
Régen jártam erre, most írok némi helyzetjelentést... Mindkét 50-es robogó átaludta a téli álmot (némi hibával)... Tegnap használható állapotot elérték mindketten, így este mentünk velük egy kb 15km-es karikát. Szépen bemelegedtek már nem is füstöltek a végéreA Peugeot SV50-en nem volt világítás, hosszas multiméteres méregetés után kiderült, hogy a kapcsolóra 2 saru megy rá, és én csak egyet vettem észre... Így rendbe lett... Egy hátsó gumi még kéne rá, az elsőben nincs 50km, de ez már az új tulajdonos dolga lesz, megy eladásra.
A Tact nem indult, cserben hagyott decemberben. Mint kiderült a vákuumcső csúszott le a benzinpumpáról. Mire kiderült, a fél motor szét volt szedve, így kicseréltem a benzincsöveket, szűrőt, gyertyát, légszűrőt. A szíj és görgő csere is tervben van, de ahogy elnéztem, még nem sürgős, de az anyag már megvan hozzá. Kapott egy pár új tükröt (sajnos a jobbos menete nagyobb, ezt még meg kell oldanom), valamint egy új izzót előre, mert most csak reflektor van rajta a másik szál kiégett (ezzel sem vakít, sőt, gyertya láng, de legyen jó...) -- A felújítást képekkel igazolom--
Amint elkészül a 180-as Majesty a szerelőnél a Tactot is elkezdem árulni. Nincs baja, de 3 motor teljesen fölösleges, de 2 is sok... Elég lesz a Maja... Max téli motornak megint veszek valamit... -
slloyd
senior tag
Hali srácok kellene egy kis help...
Van nekem egy Motobi rimini 50 4t robogóm.(kínai csoda olasz jelzésekkel?!...)
A probléma az,hogy bár pöccre indul viszont alapjáratról hirtelen gázadásra fullad lehörög mint hidegen mint melegen...
Magasabb üresjárati fordulatszámot beállítva veszi a llapot valamint kis fordulatról lassan húzva vagy gázzal játszadozva szintén fellpörög..
Ha felpörgött akkor már reagál a gázadásra rendesen és húz is rendesen a moci...
Karbit tisztítottam de nem hozott eredményt...
Szóval tanácstalan vagyok
4 éves a szerkezet 1400 km van csak benne összviszz. -
Redneck
nagyúr
Ahogy nézegettem a robogókínálatot egy típus lett nekem nagyon szimpatikus, szerintem ezt is ajánlani fogom ismerősömnek. Yamaha Jog-R 7LE nagy kerekű kiadás. Mit tudtok erről a típusról, pro/kontra?
-
üszök
őstag
-
mumtaz
senior tag
válasz
barack1997 #62751 üzenetére
Jetforce-hoz kellene. Semmi méretet nem tudok.
-
-
Zenesz88
csendes tag
Leszedtem az alsó burkolatot. Így hozzá fértem a ventilátorhoz. Rádugtam aksira és ment rendesen.
Mentem egy teszt kört. A hűtö minden részén meleg. Alul felülAztán ahogy mutató 3/4 után ért bekapcsolt a ventilátor.
Szóval lehet csak a csati nem volt jól össze dugva.
De már megoldodott. Többször is hagytam melegedni és mindig bekapcsolt a ventilátor. -
mumtaz
senior tag
válasz
Tarisznyarak #62742 üzenetére
Ha ugye az egy Jetforce, akkor hagyd csak a 130/60-ast előre és hátra is.
-
Tarisznyarak
tag
Egy kis segítség kellene. Szeretnék új gumikat venni, de méret megválasztásban akadtak gondjaim.
A motoron jelenleg 130/60-13 van elöl és hátul is. Motoros oldalon erre a típusra elöl 120/70-12, hátul pedig 130/60-13 méreteket írnak.
A motor kiskönyvében pedig elöl 120/70-12 meg 130/60-13, hátra szintén 120/70-12 és 130/60-13 ír jó méretnek, akkor ezek szerint mint a két méret jó előre és hátulra is.
Hogy lenne érdemes megválasztani a méreteket? Köszi. -
perge666
veterán
válasz
barack1997 #62739 üzenetére
Ja bocsi elfelejtettem hogy olajcsere volt egyszer,meg hűtőfolyadék is.
Mindkettő egyszerre mert sógorom átnézte kb.1,5 éve.
A többihez tényleg nem lett nyúlva,ez ilyen. -
mumtaz
senior tag
válasz
barack1997 #62739 üzenetére
Mindig csodálkoztam és kikerekedett szemekkel néztem (és itt most általánosítok) azokra, akik csak annyit írnak mondjuk egy hirdetésbe, hogy "...soha mem kellett hozzányúlni", vagy "csak tankolni kell és megy". Mindig fenntartással kezelem, mert furcsa módon mindig az ellenkezőjére gondolok, mint amit sugallni szeretne a megjegyzésével. Ő arra akar rávilágítani, hogy a cucc annyira jó, hogy soha nem ment tönkre, megbízható, stb. Bennem viszont ilyenkor inkább az merül fel, hogy szerencsétlen gép még bírja magát, de még utolsó lehelletével is dolgozik, de ki tudja, mikor adja fel a harcot.
-
barack1997
senior tag
válasz
perge666 #62738 üzenetére
Az gáz, ha csak ennyit cseréltél benne, főleg, hogy 5000km-ként hátul a végáttételben olajat kell cserélni, ami főleg a piaggio-nál fontos mert a blokkba is persely van, nem úgy mint a minarellinél, ahol csak a dekniben, tehát, ha a rossz olaj miatt megkopik a blokk, azért az elég kellemetlen dolog. Fékolajat és hűtőfolyadékot 2 vagy 3 évente kell cserélni, a víz és olajpumpa meghajtó szíjat 10000km-ként kell legfeljebb cserélni, emrt ha elszakad, beáll a motor hűtés és kenés nélkül. Illetve 5 év alatt azért érdemes ránézni a szíjra, görgőkre, csúszkákra, hogy mennyire kopottak, mert rontják a teljesítményt, a rossz görgő eszi a varót és egy elszakadt szíj elég kellemetlen lehet az út szélén.
-
perge666
veterán
válasz
Redneck #62735 üzenetére
Nekem van egy 2006-os Aprilia SR50 Street,szerintem nagyon megbízható,pöpec moci.
Lassan 5 éve van nálam,és eddig egy hátsó gumit kellett rajta cserélni,meg 2 hónapja egy gyertyát.
Én napi 7-8km-t tettem bele,de kb.2 éve már asszony használja munkába járáshoz.(4-5km naponta)
Meg van hogy elmegyünk 1-1 "nagyobb" túrára időnkénk 70-80-90km....
Mikor megvettem 85-el hasított,de mára a kuplungja eléggé megkopott és 70-től már nem sokkal megy többet. -
Redneck
nagyúr
Úgy tűnik ez nem lesz könnyű menet a vásárlást illetően. A segítséget köszönöm, azért még pár típust írhattok.
-
Redneck
nagyúr
Azt elfelejtettem hogy ne legyen Piaggio Liberty szerű kialakítása, de nagyon kis kereke sem. A 70-et simán tudják tartani az 50 kétüteműek ugye?
Berúgokarosok előnyben! -
Redneck
nagyúr
200-ig melyek az ajánlott 50 2T típusok? Főleg japán robogók érdekelnek.
-
mumtaz
senior tag
Na bazz. Jól bejárattam szegényt. Tegnap kapott 22Km-t, meg Bimbó utat, meg Pusztaszeri utat. Emelkedőn felfelé nagyon lassan mentem vele. A kipufogón meg néha akkora lángcsóvákat köpött ki szegény, meg belecsuklott, hogy majdnem sírva fakadtam. De muszáj volt felmenni.
Aztán az Árpád hídon (kivételesen nem a sebességmérőt és fordulatszámot néztem a sok barom miatt) kb 3/4 gáznál azt vettem észre, hogy 8000-en pörög és 75-el rongyolok.Szegény. Viszont semmi baj nem volt. Se túlmelegedés, se erőtlenedés (inkább egyre erősebb), se semmi. De ilyet még egyszer nem csinálok.
-
z0l1ka
aktív tag
Sziasztok
Lenne egy olyan gondom, hogy egy malaguti f15 karburátorjából ömlik a benzin a levegőszűrőbe, de nem menet közben, mert annyi benzint kap, hogy besem indul. Levettem a karbit, megnéztem zár e normálisan, tehát fejjel lefele fordítva nem tudtam belefújni tehát akkor gondolom zár normálisan, 1 éves a karbit, nem volt vele gond eddig de pár rúgás után 1 dl benzint simán kiöntöttem a szűrőből.A karbin nincs túlfolyó.. -
mumtaz
senior tag
válasz
Tarisznyarak #62723 üzenetére
Van pár Jetforce.
Azt nehezen hiszem, hogy a hőtől megrepedt. Egyik motoron sem láttam, hogy annyira közel lenne a kipufogó. Meg a blokk alu. Azon azért szétoszlik a hő. Nem értem a helyzetet. Sok Peugeot-n a kipuff még a hasidomhoz is közel van. Ráadásul a könyöknél, ahol a legforróbb, mégsem olvad meg. Tényleg nem értem. -
Tarisznyarak
tag
Egyre több Jetforce
. Az egyik barátomnak a boosterjében cseréljük a hengert, főtengelyt meg minden amit ilyenkor szokás. Minden alkatrész Naraku, kivéve a rugók, kuplungrugó..stb azt lehet kapni szettben polinit. Különösebb baj nem volt a motorral ment csak csörgőt benne a csapágy, elégé lehetett hallani. Ugyanúgy 50-es marad, boosterben is 2 gyűrűs. A kipufogó oldali rész a blokkon meg van reped akkor láttuk mikor szét lett szedve, kétkomponensű ragasztóval meg lett ragasztva. Állítólag a kipufogó hője miatt repedt meg, ezért lett rendelve bandázs a kipufogóra.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Peti N95 #62720 üzenetére
A hengerük egyforma. A dugó is. Nicasil hengerekről vannak infók. Elvileg az van, hogy betüjelölésük van a dugóknak az alapmérettel kezdve. Általában A-B-C, néha D, tehát 3-4 méret, de csak századokkal térnek el egymástól. Elvileg hónolás után már a következő méret jönne.
Két gyűrűs.
-
Peti N95
aktív tag
válasz
mumtaz #62719 üzenetére
A tsdi-nek, meg a C-tech nek a dugója, hengere egyforma?
Ha hónolva van, (mert ugye ezeketva hengereket nem fúrják..) ilyenkor nem is túlméretes az új dugó, gyűrűk? 1 vagy két gyűrű van rajta?
Még nincs baj az enyémmel, sőt nagyon is jó erőben van, csak érdekel, mire számítsak, ha elkopik... -
Peti N95
aktív tag
válasz
mumtaz #62717 üzenetére
Egyébként nekem is volt már ilyen dionál. Szerintem azért fordulhatbelő, mert elég silány anyagból vannak ezek az utángyártott dugattyúk, és nagyot hőtágul... Sajnos elég nehéz vele bejáratni!
Egyébként hol, és milyen dugattyút vettél? Mennyibe került.l?Szerk. Az én C-tech-emet is ezzel a xadoval használták, de az itteni szerelők inkább a motult ajánlották hozzá, főleg hogy az enyém baromira pörög, és full szintetikus 7100 2-t-t raktam bele.
-
mumtaz
senior tag
Az.
Egyébként a szorulás után ment szépen. Nem volt gond.
Csak az idegesítő, hogy direkt túl könnyű görgők vannak benne, meg a kuplung is ésszerű fordulatra van belőve, de így is kell minimum 6000-es fordulat, hogy menjen.Olajat a benzinbe nem nagyon illik rakni injektoros motornál. Olaj egyébként szintetikus Xado(-mazó) van benne. Úgy kaptam még 2 litert egy embertől.
-
Micsurin
nagyúr
Egyébként egy levegős blokktól normális ha ilyen időben (10-15 fok) kis gázzal indul ?
-
mumtaz
senior tag
-
Redneck
nagyúr
Szerintetek mit kéne megnézni ha a vízhűtéses Derbi blokkon emelkedett az üzemi hőmérséklet? Mármint a vízhőfok. 80 helyett 90 kb, 5-6km után. Feljebb nem ment, csak rövid távokat megyek amúgy, kb 3km után főútvonal és 70-80 km/h.
Fagyálló van benne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- FÉLÁRON! illy Francis X7.1 kapszulás kávéfőző - fehér - ÚJ! Bontatlan - 2 év garancia
- iCarsoft CR Max autodiagnosztika ELADÓ
- Roborock S7 robotporszívó
- Eladó használt XIAOMI Vacuum MOP Pro robotporszívó!
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool MATREXX 40 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged