Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Algieba:] Rádiótelefontól a digitális kiszolgáltatottságik az ökológiai válság korában
- [Re:] [Jack Hunter:] Közösségi tér konfliktus
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Ázsia Expressz 5
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
golyani
addikt
Én szűk két éve beruháztam egy Polini Speedcontrolra, mert nekem is gatya lett a vario, mondjuk kb 25 ezret futott és a gyárival együtt elhasznált 4db szíjat. Az Aerox új korában futotta óra szerint a 80+ km/h-t. Utána low budget RMS szíjak kerültek bele amik hamar meg is nyúltak 747-es gyári érték helyett simán mértem rajta 755 körül is 6 ezer km után, holott a gyári szíj 10 ezer km után is 751->753-ra változott. Először 6g-os görgőkkel raktam össze (gyári 5,5g) és egy ilyen használt szíjjal, semmi mást nem cseréltem. Így ment óra szerint 80-82-t, de 40-50 tájékán volt egy kis nyomatékhiány. Később beruháztam egy 751-es Mitsuboshi szíjra, de ahhoz meg nehéznek bizonyult a 6g-os görgő, és beraktam a variohoz kapott 4,9-eseket. Ezekkel pont úgy gyorsul(vagy még picit jobban) mint új korában és a végsebesség is nőtt pár km/h-t, de még a fogyasztásom is csökkent pár decivel.
Tapasztalat alapján 5mm szíjhosszbeli differencia ~3-4km/h-t jelent ( mondjuk itt a szíj vastagságában is volt szűk 1mm difi). Persze jól hézagolt varióval. Mert ha csa kezen változtatunk, akkor nyerhetünk valamit végsebességen, de akkor elindulásnál vesztünk. Ez csak a hézagolásra vonatkozik, ha belenyúlunk a kuplung nyitási fordulatszámába akkor az egy másik történet.
[ Szerkesztve ]