Hirdetés
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Faterom haverjának is F-act van, több mint 20 ezer km van benne, de motorikusan tip-top, igaz 50km/h fölött még soha nem ment, bár a műanyagok kissé fakultak, hiába árnyékban/fedett helyen van tartva. Mondta az illető hogy elég érdekes néhány dolog felfogatása, egyszer a kipufogó szakadt le rossz úton, tavaly az index tört le (külső behatás nélkül) és a teleszkópot megcsavarta a rossz út, amúgy meg van vele elégedve. Tehát lényegében ha az ember kifog egy jót, akkor sokáig nincs vele komolyabb gond, de ha belenyúl a kínai motorok világába, akkor nagy buktával száll ki belőle.
-
-
iff
senior tag
Ma voltam a motoromért a szerelőnél. Hátsó kerék csapágy csere. 1200km bírt ki.
-
Criton
veterán
válasz
runner 125 #26933 üzenetére
Sajnos hiába mondom neki ezeket a dolgokat, a kontrasztrugóra meg a görgőkre is azt mondta ma, hogy azok jók, most rakni fog bele egy új kuplungrugót és akkor nem lesz semmi probléma. Gondolom azért ő sem hasra ütve rendeli és rakosgatja be a dolgokat.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Criton #26932 üzenetére
Ezt inkább neki tedd fel.
...mondom, a legjobb ilyen helyzetben mindig gyári cuccokkal összerakni. Ezért célszerű, ha az ember egy aprót konyít a technikához, s persze van pár szerszámja.
Megvenni szépen mindent és otthon összerakni. Ahogy válaszolták is a motor kopásából, használtságából fakadóan érdemes egy általa is írt görgőszettet venni, majd kikísérletezni (ilyenkor lenne jó a ford.szám mérő), h melyikkel a legoptimálisabb a motor gyorsulása, viselkedése.
Gyári motorba tök értelmetlen lépés erősebb kontrasztrugót, erősebb kuplungrugót rakni, mert csak el lesz rontva.Dorogon is ismerem Egü-ékat, hozzájuk is kiviheted, ráadásul Bélának sokáig volt egy Aerox-a.
-
DigitXT
félisten
válasz
Criton #26930 üzenetére
Na, de ha tönkrement, akkor miért kérdés, hogy miért cserélték?
Mert tönkrement. Nem tuning célból, csak mert már nem volt jó, na.A kuplungrugót viszont nem is árt, ha megnézik, hiszen ha a hő kikezdte
a kontrasztrugót, akkor már azok sem lehetnek éppen a toppon... Ez van.
(Nem szeretik a rugók az extrém körülményeket: változhat a rugóállandó,
a terheletlen hossz, minden, aztán nem csoda, hogy nem működik jól.)
Szerk (#26932): Ez mind feltételezés. Mivel általában jól megy a géped...
Igazából az új kuplungrugó nem nagy beruházás - és ártani nem árthat. -
Criton
veterán
válasz
DigitXT #26928 üzenetére
A fúrást elvileg azért csinálták a deklin, mert a kontrasztrugó a nagy hő miatt tönkrement.
Kuplungrugót viszont eddig még nem cseréltek, ma megnézte a szerelő és mondta, hogy valami tuning cucc van benne, ezt cseréli gyárira.De érdekes, hogy pénteken cserélték erősebb kontrasztrugóra, tegnap délutánig semmi probléma nem volt a géppel...
-
DigitXT
félisten
válasz
Criton #26927 üzenetére
Én nem tudom, miért cserélték a kontrasztrugót, de a szerviz biztos tudja:
annak a szerepe alapvetően a váltáshoz kapcsolódik, szokták a variót úgy
is hivatkozni, hogy az "első" varió, mivel a hátsó tárcsával együtt működik.
De ezt szépen leírják a behangolós cikkben, amit már korábban linkeltem.A kuplungrugó ha elgyengül, okozhat olyat, hogy túl hamar nyit a kuplung,
így túl alacsony fordulatról kell a gépnek indulnia, ezért lesz nagyon lomha.
Azt viszont nem tudom, hogy a hőmérséklettől hogyan függ a rugóerő: már
rég voltak a fizika órák.(Meg ott általában egyszerűsítésekkel éltünk.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Criton #26924 üzenetére
Az a kis rugó "A" kuplungrugó.
Annak erőssége felelős a kuplungpofák
kicsapodásáért, vagy épp a ki nem csapódásáért...Értelemszerűen ha
ez(ek) ERŐS rugó(k), akkor magasabb fordulaton fog nyitni a kuplung, de
ha gyenge/gyengék, akkor akár már alapjáraton is csúszni fog, forgatja a
kereket pl. a sztenderen. Na az nem jó. Még szívatóval sem szerencsés:
nekem régebben szívatóval (picit) indulni akart a gép magától. Amióta be
lett lőve az alapjárat, rendben van ez is - hiszen szívatóval sem megy az
alapjárat 3K fölé, de ugye csak 4K-nál nyit a kuplung, szóval minden oké.Az nem árt, ha cserélik, legalább tuti egyformák, és jók lesznek...
Szerk: kép.
-
Criton
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz
Kolondrum #26915 üzenetére
Már csak azt kéne tudni, hogy ez a "hintáztatás" min tud segíteni?
Az tuti, hogy ezzel mozgatod pl. a kuplungharangot, tehát ha esetleg
kicsit megragadt volna valamelyik kuplungpofa, akkor vissza tud esni,
de ha így volna, akkor meg alapjárat nem lenne, és leállna a motor.
(Hiszen ha leoldott a kuplung, attól még belül alapon is pörgeti a szíj,
ha meg csúszik folyamatosan, akkor nem nagyon maradna alapjárat.)Azért fura, mert nálad ERŐS kuplungrugók vannak, hiszen csak vmi
7K-nál nyit. Akkor hogy is indulhat 5K-nál? Ha csak nem úgy*, hogy
nem oldott le teljesen, de akkor meg ugye az alapjárat sem lenne jó.Szóval hibás a váltód és ezt meg is mondták? Leginkább a kuplungot
tudom gyanúsítani, de a többiek írták pl. a nehéz görgőket is, stb. De
az is igaz, hogy a görgők súlya nem függ a hőmérséklettől.Sajnos
automata az egész (bár emiatt általában szeretjük), így nem olyan
egyszerű (pláne tök laikusként) megállapítani, hogy mitől "rohad le"...Pl. én is gyanakodtam a kuplungra, amikor "dugózási" gondom volt,
de azóta nem nagyon tapasztaltam a jelenséget - nem volt dugó-,
ill. úgy érzem, hogy inkább a motornak nem tetszik ez a "kicsi gáz -
csúsztassuk picit a kuplungot 4K környékén" üzemelési szakasz...
(Könnyen be lehet nézni, hogy mi "a gyanúsított", és mi a probléma
valódi oka, illetve, hogy lehet-e user error? Kezelhető-e másként?)
*: van egy kis hiszterézis a kuplung működésében.
Ez a varió
következménye gondolom: motorfordulatszámot lehet mérni, de a
kuplung tengelyének fordulatszáma függ a varió helyzetétől, ezért
a varió beállításaitól is. Nálam pl. 4K-nál fog a kuplung induláskor,
de ha lámpához csorgok oda, csak kb. 3,5K-nál old ki, tehát az is
előfordulhat, hogy HA ilyenkor odahúzok, akkor már 4K alatt indul.
Elvileg csak a görgőzéssel is el lehet b*szni az indulást is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Babzsák fotel (Dr. Relax - Gamer, sötét zöld, keveset használt, hibátlan)
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- Csúcsteljesítmény? Igen! Kattints és rendeld meg MOST! 0% THM-re is!
- Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- PS3 Slim 4.92 HEN, Telepített játékokkal - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest