Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
pepucs
tag
válasz imyourfriend #225898 üzenetére
Amikor ismerős kihívta, 20p alatt átnézte és konkrétan ugyan azokat nézte meg amiket mi is. Gyakorlatilag egy megerősítés volt hogy mi magunktól a megfelelő dolgokat néztük meg.
Van létjogosultságuk és mindenkinek ajánlott aki nem tudja műhelyben átnézetni, viszont eltudom képzelni, hogy közöttük is van kókler mint mindenhol.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
imyourfriend
őstag
válasz pepucs #225895 üzenetére
Úgy vélem a feltételezett vagy épp a valós tapasztalat rengeteget ér és főleg az ha valaki tisztában van az adott típus sajátosságaival, hibáival és épp ez ment meg egy komolyabb összegű kiadástól. Jó 2.5 éve vettem meg a jelen 3-as Octaviat amit használok, jóféle bódé egy fiatalabbat szeretnék idővel venni, de ezalatt a 2.5 év alatt rengeteg dolgot felfedeztem, olvasás utánajárás és ugyan szinte laikusként vettem meg az autót most már eltöltenék mellette 1-1.5 órát és átnézném mindazt ami előjöhet. Ez egy szakinak aki ebből él 15-20 perc a tapasztalat miatt kisebb eséllyel lő mellé.. árat nem tudok tételezzük fel 45-50ezerből megvizsgálja az autót és véleményt mond ami egy olajcsere ára, vagy még olajcsere sem jön ki belőle!
-
dong86
csendes tag
szerintem a revizorról beszélt ő is, aki egy konkrét átvizsgáló. Biztos ebben a szakmában is vannak kóklerek meg nem kóklerek, de a legismertebb és talán legdrágább ilyen szolgáltatótól többet várna az ember. Az élőadat kiolvasás az igen komoly cuccával az egyetlen amit pluszba ad egy jól felkészült átlagemberrel szemben, de bemászni a kocsi alá már derogál neki.
-
Llew
senior tag
válasz dellfanboy #225892 üzenetére
Szerintem egy vizsgaloval való egyszeri tapasztalatból ne álltalánosíts ilyen durván.
Én hallottam olyanról (neve nem ugrik be, de nem Varga Tibor, es nem is a revizor) aki mar előzetesen tipus kereses kapcsan is tök segítőkesz volt telefonon is. Helyszinen meg kivül belül megnezte, alafeküdt probautra ment és a végén korrektül számlat küldött. Felhivta a figyelmet pár dologra amivel foglalkozni kell, es vasarlas utan szerelő is ugyazokat mondta.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
pepucs
tag
válasz ParmaBoy #225894 üzenetére
Semmi olyat nem csinál amit te ne tudnál felkészülés és típus utánajárás után. Viszont a feltételezett tapasztalatuknak lenne HATALMAS értéke.
"a teljesen laikusokat pedig megóvja a totális mellé nyúlástól" -> Teljes mértékig egyetértek az állítással."azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
ParmaBoy
kezdő
válasz dellfanboy #225892 üzenetére
Nagy a szórás, az biztos, és szerintem azt is el kell találni, hogy melyik vizsgáló melyik típust ismeri/szereti. Varga Tibinél lehet tudni, hogy nem annyira hybrid párti, a Revizornál meg fordítva. De gyors keresés után 10+ találat van ilyen vizsgálókra.
Szerintem annyit megér, hogy a Launch Pro-val ráolvas (vagy Texta, Topdon, Foxwell stb), megnézi, hogy mikor dobott utoljára MIL lámpát, van-e valamelyik érték hibahatár felett stb. és nem kell hozzá menni sehova. Ennek ellenére tartom, hogy nekem az egyszeri élményem határozottan pozitív volt, a teljesen laikusokat pedig megóvja a totális mellé nyúlástól, illetve egy modern motor esetén a diag miatt ki tudja mutatni, hogy valami nem százas.
-
szebe
addikt
válasz dellfanboy #225892 üzenetére
számlát nem tudnak adni, nincs most náluk..
Vettem egy szett felnit, még haza se értem, a csávó már írt hogy küldjem az adataimat, mert küldené a számlát. Rendesen meglepődtem, hogy ezt így is lehet (vagy kell)."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
dellfanboy
őstag
válasz dong86 #225883 üzenetére
jah nekem se
két dolgot csinálnak ezek az átvizsgálók.
festékvastagság mérővel körbemérik,+ rádugják a diag-ot. jobb esetben mindkét eszköz profi, rosszabb esetben vmi kínai..bro most upgradel(ne) ki lett hívva az említett arc. magánszemélyhez. fél órát késett (se elnézés se semmi). addig ketten megnéztük amit lehet.
év vettem a fáradtságot és összekoszoltam magam alámásztam és láttam hogy a kipu kifuj, vmi ragaccsal/pasztaval volt fixálva a dolog, a tulaj mondta ez csak ideiglenes, nos mivel az átvizsgálós nem nézett alá ezt nem is említette... jobb hátsó keréknél 5 kerékcsavarból csak 4 volt meg, ez is kimaradt az átvizsgálásból...szóval felejtősek, természetesen számlát nem tudnak adni, nincs most náluk..
felejtősek ezek a szagemberek...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
ParmaBoy
kezdő
válasz pepucs #225890 üzenetére
ÓÓ, tudnék mesélni... Maradjunk annyiban, hogy sokszor a szerviz sincs a helyzet magaslatán, tudok olyan Toyota márkaszervizről (Zugló, aki tudja, tudja...), ahol a fékfolyadék még mindig fékolajként szerepel a számlán, de láttam már Haldex olajcserét kiszámlázva sima fwd tiquanhoz is. Illetve a polcon pihen egy pár üres szervizkönyv is, sok helyen, ahol digitális van, még a papírt is adják, de semmit nem írnak bele, alvázszámot sem. Valszeg lenne piaca...
-
pepucs
tag
Csak én érzem a pecsétes szervíz füzetet kereskedők esetén is lassan egy viccnek?
Állítólag 62k és 87k-nál is DSG olajat sikerült márkaszervízben cserélni egy manuál autón..."azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
félisten
-
Jimmy8
senior tag
válasz szabonagyur #225885 üzenetére
Igazad van, félreérthetően fogalmaztam . Itt arra gondoltam, hogy az SX4 SCross mennyire ajánlott benzinesként (tapasztalatom az újabb, 16 utáni gázolajossal van, szódával elmegy, de nem éreztem, hogy ezt annyira akarom - belső design, ergonómia, tartósság. Az meg főként nem tetszett, hogy elöl-hátul két-két személlyel is elpattogott a hátulja kanyarban kisebb egyenetlenségnél is)
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz szebe #225884 üzenetére
Köszönöm az ajánlást. ASX-et már más is nevesítette, de a belső design avultas a korához és az árához képest. Azt elfelejtettem írni, hogy pici és háromhengeres motorok kizárva. Azokat újként merném max venni, max 120-150eKm-ig Az arona ez miatt esik ki, a Kamiq meg a kora (ára) miatt. Azért írtam csak kort, mert azért ez valamennyire limitálja az árat.
Viszont egy kis segítség másoknak is (amennyiben a forrás oldal pontos adatokat adott meg, persze a tömeg függhet a motortól és felszereltségtől is:
-
félisten
válasz Jimmy8 #225882 üzenetére
Sx4? (az S-crossal van tapasztalom - tartós teszt - és csak ha nagyon nincs más )
Más javaslat? pro-kontra?Itt mire gondolsz? 4 önmagában az már szintén régebbi darab, asszem 2018-12 között voltak újak. Az (SX4) Scross meg az újabb, csak mostanra lekerült az SX4 a nevéből.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz Jimmy8 #225882 üzenetére
Árat nem írtál, szóval nehéz, de ilyen "kicsi" SUV-okból nekem a nemrég taglalt ASX ugrik be, meg a VAG olcsóbb darabjai (Arona, Kamiq)
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
dong86
csendes tag
válasz ParmaBoy #225874 üzenetére
Nekem annyira nem volt pozitív tapasztalatom a komával, volt nálunk autót átnézni de nagyon nem volt képben az adott típusnál keverte az évszámokat a motorváltozatok esetén, nem voltak meg a típushibák, a Renault TCE motorokról kijelentette hogy egy vödör csavar az összes el se megy átnézni stb. Sikeresen lebeszélte a vevőjelöltet a kocsiról, mert hogy majd lehet hogy költeni kell rá egyszer valamikor de most amúgy tipp topp. A fogyatékos viszont csak a költeni kell rá szavakat fogta fel.
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Egy másik topicban hasonló kérdést tettem fel, de nem pont ezt:
Feleségemnek keresnék egy 2010-2015 közötti autót (a jelenlegi 1.2-es 2-es clió helyett, amely hosszú évek óta szinte hibátlanul üzemel, de a passzív biztonság és a mélyen ülés miatt kellene váltani). Keretet nem írok, itt most a ajánlott típusokat szeretném megtudni.
Ingázásra lenne hasznáva, 2-3 személlyel, napi 2*15km, kb 60-40 arányban országút-város. Elsősorban benzines érdekelne, tekintettel az éves viszonylag kis futásteljesítményre. Ami fontos lenne: viszonylag magas üléshelyzet, illetve nagyobb hasmagasság, kényelmes rugózás és minél nagyobb aktív-passzív biztonság viszont méretileg lehetőleg a polo-clio-corsa méret körül maradjon (itt van egy kis ellentmondás ). Teljesítmény 85-90LE-től felfelé. Kinézet azért legyen egy kicsit nőies, így pl a "bakancs" Duster-t, és kishaszonból származtatott autókat elkerülnénk.
Valami pici SUV vagy Crossover lenne a fentiek alapján a célpont, esetleg egy emelt hasmagasságú kis egytetű?
Az opel mokka tetszene 1.4t motorral, de több helyen olvastam a várható-meglévő olajfolyásokról, illetve a fapados-pattogó rugózásról.Hyundai IX20 ülésmagasság és hasmagasság nem tudom hogy eltérő-e egy "hagyományosabb" autótól, és nem tudom mennyire számít mgbízhatónak maga az autó.
Captur is lehetne, max az 1,33-as motorral merném venni, az meg sokkal fiatalabban van csak és ennek ára már huuuuu.
Ford b-max nem jön be (és lehet nem is magas, csak annak néz ki)
Sx4? (az S-crossal van tapasztalom - tartós teszt - és csak ha nagyon nincs más )
Más javaslat? pro-kontra?Nagyon a mokka felé hajlanánk, viszonylag választék is van belőle, tetszik is, de elsőre a rugózási komfort ami elriaszt.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz dellfanboy #225880 üzenetére
Igaz, a lényeg óvatosan minden kommenttel, mert a végén nem lesz autója senkinek
-
dellfanboy
őstag
válasz szabonagyur #225879 üzenetére
szajkózó csoport
csoport? elég 1 szarjankót kifogni a csoportból aki a saját bizniszét pörgeti..(és az lehet magánszemély is aki fusiba csinálja..)eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
félisten
szerelők és hozzáértők is járnak illetve tényeken alapul hogy egy motor v. típus v. technológia kiállja-e az idő próbáját, meg kell próbálni kiszűrni a fals infót
Én értem, de ahogy írtam nagyon könnyen bele lehet futni egy szajkózó csoportba akik hitetelesnek is tűnhetnek.
-
LK
addikt
vzsryl: ezért tud sok autókereskedés a zavarosban halászni
ParmaBoy: én is őket néztem ki, most áll küszöbön a csere nekem is
szabonagyur: nagyon régi pH-s vagyok és van egy jelenség itt, hogy egy topic belterjessé válik, sokan szajkózzák ugyanazt egy idő után, de ide szerelők és hozzáértők is járnak illetve tényeken alapul hogy egy motor v. típus v. technológia kiállja-e az idő próbáját, meg kell próbálni kiszűrni a fals infót
den89: sajnos azokat a kocsikat hozzák be amit olcsón megkapnak odakint amin nagy az árrés, rengeteg a szar kocsi ezért illetve sokan elhanyagolják az autójukat 1% kevésnek tűnik, de a tendencia ez
f4lcon: múltkor adtál tippet a Seat Ibizára, mire hívtam volna őket elvitték, gyak. 1 nap alatt[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
vzsryl
nagyúr
válasz den89 #225876 üzenetére
Nagyon szívesen meghagyom másoknak a maradék 99%-ot. Senki sem mondta, hogy kötelező rám hallgatni. Azzal sem értenek egyet velem, hogy én a kereskedők hirdetéseire rá se nézek. Ugyanazt olcsóbban megkaphatom magánszemélytől, akinek nagy eséllyel utána is tudok nézni, hogy nem nepper-e vagy kókler. Tudok vele nyíltabban kommunikálni, kereszt kérdéseket feltenni stb… Aztán a helyszínre már úgy érkezem, hogy nincs meglepetés, max pozitív.
Ja, és az egy az ezerből is olyan, hogy néha költeni kell rá. Kinek sokat, kinek keveset. Ez relatív.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
den89
tag
válasz vzsryl #225870 üzenetére
Ha rajtad múlna, bedőlne a használtautó-piac. Ergo szerinted a használt autók 90+9%-át nem szabad megvenni? Sajnos nem lehet elvárni, hogy mindenki fullos, felújított, teljesen rendben lévő autót adjon el. Sokan pont azért adják el az autót, mert nem akarnak (már) rá költeni. Nyilván nagyon meg kell nézni, utánanézni, mit vesz az ember. De ez, hogy 1%-át lehetne megvenni a használt autóknak, erőteljes túlzásnak tartom.
-
félisten
-
ParmaBoy
kezdő
Egyébként nekem az Autorevizorral van konkrét tapasztalat, ő bármiféle plusz pénz nélkül dumált velem kb 1,5 éve egy fél órát, hogy miért az a típus, tudok-e bizonyos típushibákról stb. nagy haverkodás lett a vége, teljesen pozitív tapasztalat volt, szerintem lebeszél, ha eleve problémás az adott típus, vagy nem úgy lett volna használva stb (dízel autó volt). Sőt, még szervizt is ajánlott.
/ismerős kért meg, hogy segítsek, előszűrtem neki, aztán lebeszéltem az átvizsgálást is, üzlet lett, azóta is tart a boldogság/
Nem tudom, hogy ez álltalános-e, vagy csak pont ráért/szimpatikus voltam. -
vzsryl
nagyúr
“Nem árt, ha az embernek autója van, hogy felszedjen némi ismeretet innen onnan és nem tök hülye hozzá.”
Tapasztalataim szerint az autót vásárlók jelentős része számára csak közlekedő eszköz a verda, és abszolút nem néz utána semminek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
LK
addikt
válasz footy #225871 üzenetére
Az én szerelőm megmondja ha nem volt dolga egy típussal. Sőt mond valakit aki ismeri.
vzsryl: én magamat lustának éreztem volna, ha nem néztem volna utána (jópár élvezetes tesztvideóról is lemaradtam volna), azután kérdeztem itt ill. a típus saját topicjában és amikor összefutottam a szerelővel kikértem a véleményét (nem zargathatom mindig minden szirszarral)
Nem árt, ha az embernek autója van, hogy felszedjen némi ismeretet innen onnan és nem tök hülye hozzá.[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
footy
addikt
En 2 fajta szerelot ismerek:
1. Aki azert fikazza az autot mert ismeri. (allandoan az adott tipussal foglalkozik es ismeri a gyenge pontokat)
2. Aki azert fikazza mert nem ismeri/nem ert hozza.
(Szerintem nem is lehet elvarni hogy minden marka minden tipusanak valtozatait behatoan ismere egy szerelo)Szerintem az ilyen forumokon(talan meg a totalcar nepper rovatan - bar ott is attol fugg hogy ki valaszol) kivul mint ez nincsen igazabol ertelmes forras arra hogy adott osszegert, az igenyek ismereteben mi lenne a legjobb valasztas...
-
vzsryl
nagyúr
Ha valakit nem érdekel a téma, csak egy normális autót szeretne kapni a pénzéért, akkor felesleges utánanézni. Rákérdez itt, megírjuk a típusokat, felkér egy autó vizsgálót, oszt’ jó napot.
Nekem is sok-sok év kellett hozzá, mire elértem odáig, hogy néhány ajánlható típust, motort megjegyezzek, illetve legalább ugyanannyit elkerüljek, és ki tudjam szűrni a fórumokban, videókban leírt/elhangzott érdekességeket vagy hülyeségeket. Továbbá ráállt már a szemem is hahu-ra, marketplace-re, és tudom mit keresek. Kb. a hirdetések 90%-a kuka, 9%-a kérdéses, 1%-a biztosan érdemes a megtekintésre. Annak az 1%-nak a 10%-a pedig egy az ezerből, ami igazán jó vétel lehet.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
LK
addikt
válasz exoduss #225862 üzenetére
Adatbázis ha nincs is, vannak cikkek arról, hogy milyen motorokkal nem szabad autót venni. Használt teszteket érdemes megnézni az általad kedvelt típusokról. Ezekre rákeresel, kikéred az itteniek véleményét esetleg beszélsz a szerelőddel (ha van),
és máris össze tudsz szedni néhány típust.
YT: Tamás Zsolt, Varga Tibor, Speedzone, esetleg még Becsületesnepper[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
LK
addikt
válasz f4lcon #225867 üzenetére
Amire válaszoltál a srácnak arra pont nem jó a szakértő. Azt az ismeretet neki kell megkeresnie amiről a #225862-ben ír (és te is arra válaszoltál gondolom). Esetleg egy jó szerelővel ha elbeszélget az ember az tud még segíteni eligazodni. Van olyan átvizsgáló aki típust is segít keresni, de azt külön feltünteti az oldalán. Az általános nem ez. Amit írtál már konkrét autó megnézésére tökéletes. Én is hívtam embert aki átnézte.
[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
addikt
nem mondtam, és nem is gondolom, hogy a kettő helyettesíti egymást
szerintem ha az itteni tanácsok alapján valaki lecsontosítja magában, hogy mit szeretne, és utána egy szakértővel átvizsgáltatva vesz autót, akkor a hibák 99%-át már elkerülte.
a topicban már eddig megosztott információ mennyiség kezdésnek elég, ezzel el lehet kerülni a nagy mellé nyúlásokat. de egy két félből összetett verdát itt senki nem szúr ki a monitor mögül, ahogy egy rohadó bölcsőt, egy hiányzó/kiírt EGR szelepet, vagy rángató váltót sem.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
LK
addikt
válasz f4lcon #225865 üzenetére
Egy ismerős, szakértővel felmérette az autót, de a szakértő nem mondta neki, hogy nem ajánlott azzal a motorral venni. Szépen átnézte, azzal nem volt gond. Vannak olyanok akik tippet is adnak, de nem ez az általános. Telefonban nem fogja magáról lebeszélni a vevőt, hisz ebből él.
Ilyen oldalaknak-topicoknak van létjogosultsága mint ez. Még mindig vannak nagyon sokan akik nem gondolják hogy érdemes részletesen utánanézni a dolgoknak.[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
addikt
válasz exoduss #225862 üzenetére
nem kell feltétlenül neked értened mindenhez, amikor kiadsz 4,5 milliót egy autóra, akkor lehet megéri az összeg 1%-át egy szakértőre költeni
Autóvizsgálat (Budapesten és Debrecenben ingyenes kiszállással)
AutoRevizor
mindketten kínálnak olyan szolgáltatást, hogy elmennek helyetted, megnézik, csinálnak riportot, és el tudod dönteni, hogy kell-e az autó vagy sem. ezek jellemzően 35-45 ezer forint per autó áron mennek.a Ceed sem rossz autó egyébként, csak az átlagnál több törődést igényel. Mivel nem tudhatod, hogy mennyi a koksz lerakódás, egyből egy dióhéjas szórással kell kezdeni [link] [link] [link]
a Ceedvadász weboldalát egyébként is érdemes böngészni (első link) ők azt javasolják, hogy 90-120 ezrenként kell dióhéjjal tisztítani a szívósort. nem tudom mennyi van a kinézett Ceed-ben, de 99% hogy ennél több.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
rbalint88
addikt
-
exoduss
tag
Nem gondoltam volna, hogy ez ilyen nehéz lesz. Esetleg valahol lehet találni valami adatbázist valahol, ahol a megbízható motorok össze vannak gyűjtve? Tudom, hogy minden motornak megvan a saját nyűgje, de azért jó lenne kíszűrni a komoly hibákkal rendelkező típusokat.
A gdi motoros benzineseket elengedem, pedig tegnap megnéztünk egy kia ceed kombit az asszonyal és hát eléggé bejött mind belsőre, mind kinézetre. Illetve az asx-hez képest brutál halk volt a belül és ugye sokkal modernebbnek hatott, pedig egy évjárat. Ha választanom kéne csak ezek alapján közte és az ASX között, biztos hogy a ceed-et választanánk. Viszont a motor miatt kiesik.
-
vzsryl
nagyúr
-
addikt
válasz exoduss #225854 üzenetére
nem tudom mikori az ASX, de ha tegyük fel 2014-es, akkor 210 ezer km 10 év alatt az éves 21 ezer, ez még nem a "sok km" jele
ha 10 évesen 300+ van benne, az is csak azt jelentené, hogy kicsivel átlag felett használták (én például évente 25 ezret megyek az autómmal, pedig csak munkába járok, meg a családdal ide-oda az országban)ha Debrecen környékén kell legyen az autó, akkor bedobok még párat:
- Opel Zafira, 1.4T elég megbízható motor, bár nem szívóbenzin szinten, de nem is betegágy [link]
- Opel Astra K, szintén 1.4T [link]
- Toyota Auris kombi 1.6 szívó benzin [link] ebben még turbó sincs, bár a hibrid jobb lenne, de ebben sincs mit szégyellni[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
félisten
-
exoduss
tag
válasz szabonagyur #225855 üzenetére
Sajnos elég messze van tőlünk. Nem szívesen mennek 100 kilóméternél többet egy kocsiért. Viszont Debrecenbe is találtam(tőlünk 40km-re) egy s-crosst 2013 150e kilométerrel. Ma lehet meg is nézem.
Az asx-be az ár fogott meg 2,8 milla lenne névre írva az scross ugye több 1,2 millióval.
Köszönöm az eddigi segítséget mindenkinek! -
félisten
-
exoduss
tag
válasz szebe #225853 üzenetére
Ja tényleg az lesz az.
Egyébként az ASX-nek 2022-ig vezetett szervízkönyve van. Olvastam, hogy a motor hajlamos rezonálásra (egy picit hallottam is a tesztkör alatt), Illetve az alja is a korrodálódásra.Lehet a végén csak az asx lesz Bár a sok kilométertől félek kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
ParmaBoy
kezdő
válasz tboy93 #225845 üzenetére
1.6 crdi inkább. Bosch rendszer (felújítható), remekül sikerült motor. az 1.7 is jó, de talán az 1.6 egy fokkal jobb, ismertebb, olcsóbban fenntartható. Egyedül a kuplungot fogyasztja hamarabb a szokásosnál, erre oda kell figyelni vételnél, hogy ne az utolsókat rúgja, viszont alkatrészben olcsóbb egy némethez viszonyítva. (ezekben az évjáratokban viszont már az összesben lesz sztem DMF, de majd javítanak, ha hülyeséget mondtam)
Szerk: benzinest ezekből az évjáratokból inkább került a Kia-Hyundai esetén, meglepő módon a dízel a problémamentesebb.
Arra készülj, hogy a koreaiak sem lesznek nagyon magas szinten a belső minőséget illetően.
Illetve ekkoriban lettek közkedvelt flottásokat, annak minden előnyével és hátrányával.Szerk2: Írják előttem, hogyha benya, akkor MQB: teljesen egyetértek!
Viszont, ha ismert az ASX előélete, akkor lehet azt venném, alapvetően egy megbízható cucc, bár motort, kilométert, stb. nem írtál.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz exoduss #225843 üzenetére
Octavia/Superb/Golf/Passat/Leon MQB akár még bele is férhet a keretbe az 1.4@150Le TSI-vel vagy 2.0@150Le CRTDI-vel. Esetleg Megane 1.33TCe, vagy Focus/Mondeo 1.6/2.0TDCi-vel.
Hunyadi családból +1 szavazat a dízelre.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
addikt
válasz exoduss #225843 üzenetére
dízel lesz, vagy benzin?
az ASX egyébként mind dízelben, mind benzinben nagyon megbízható technika, de valóban a beltere kicsit ódivatú, és a felhasznált anyagok sem minden esetben vannak arányban az árral. ott inkább az örök élet ígéretét veszed megha már ASX felmerült, akkor egy S-Cross nem jöhet szóba? az 1.6 szívóbenzin örök, mint a nyomorúság, és a többi alkatrésze is hasonló
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
exoduss
tag
Sziasztok!
Új "családi" autó vásárlása előtt állunk, és 4 típus között vacillálunk.
Kb. 2012-es évjárattól nézelődünk, az ár kb. 4,5 millió maximum, tehát használtban gondolkodunk.
A típusok amiket kinéztünk.
Hyundai i40
Hyundai i30 kombi
Kia ceed kombi
Kia sportage
Ezekről a márkákról, legjobban 2012-16-os modellekről esetleg tudna pár szót írni, akinek már volt/van vele tapasztalata? Pozitívum negatívum is jöhet, hátha egyszerűbb lenne dönteni.
Illetve most lenne egy Mitsubishi ASX az egyik ismerősnek. Ezzel kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. Sok helyen olvastam, hogy faék egyszerű a kocsi viszont megbízható. Kipróbáltuk, tényleg jön-megy dudál, kényelmes, de a beltere semmivel nem fest modernebbnek a jelenleg meglévő 2003-as merivámtól. -
pepucs
tag
válasz Aksomatic #225840 üzenetére
Nemrég valaki rákérdezett már erre a konkrétra amikor a giuliettákról volt szó. Elég régóta kint van és nem vitte el senki, körülötte pedig szépen forogtak a hirdetések. De ez ugye nem jelent semmit.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Aksomatic
senior tag
[link]
erről mi a véleményetek? A képek alapján az ülés mintha kicsit ki lenne ülve, de ez a Giuliettaknal gyakorinak tűnik számomra. Gondolkodom rajta, hogy elmennek megnézni.
Saját tájékozottságom alapján az ár reálisnak tűnik[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #225834 üzenetére
az Opel-nel ugyanerre a motorra behalucinaltak eleinte 50k km-t...
több drón kell ;P
-
ParmaBoy
kezdő
válasz molnarpeter #225834 üzenetére
Az 1.3 (szerintem) egy rohadt jo kis motor, de pont amiatt van rossz hire, mert egesz egyszeruen nem birtak az ezredfordulo koruli oruletet, a longlife periodusokat, raadasul az olajtoltet is kicsi.
Az 1.9 pd vagy eppen 1.6hdi birja (30k, azert a 40-50 extrem) lehet azert, mert azokat eleve hosszabb tavokra vettek.
De ha eredetileg 15k-val jon ki, akkor szerintem egesz mas hire lenne. -
FrankMonzano
őstag
válasz molnarpeter #225833 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #225835 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FrankMonzano #225826 üzenetére
Esetleg arra kérdezz rá, vállalják-e hengerfej levétele nélkül csak a szelepszár szimeringek cseréjét.
-
FrankMonzano
őstag
-
félisten
válasz FrankMonzano #225826 üzenetére
De akkor meg csináltasd meg, alapból minek túráztatod a topikot
-
félisten
válasz FrankMonzano #225819 üzenetére
Dehogy hulladékot, 1,3ból már lehet találni jót, korának megfelelően.
-
pepucs
tag
válasz FrankMonzano #225826 üzenetére
Nekem Áprilisban egy sima 1.6 16v hengerfejezés 250-es ajánlattal indult és mire kézhez kaptam a kocsit 400 lett. Szóval jó ha van még mellé
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
mufi
senior tag
B Class Merci, 2011-es, B180, 110K KM-es 2,5 millio manualis valtoval, szerintetek?
https://www.instagram.com/the_parfumeour/profilecard/?igsh=MXVibW0wb29vb2x6ZQ==
-
ParmaBoy
kezdő
válasz molnarpeter #225825 üzenetére
Téényleg, akkoriban voltak ilyesmik, az 1.3cdti-re is valami 40e volt a gyári a kezdeti időszakokban (nyúlt is a lánc), aztán szépen visszavettek és az európai dízelsztenderd lett a 30k/2 év. Kivéve kistgk, de azok sem bírják (Tranzitok is esnek szét 2012-24 közötti 2.0tdci 40k/2év)
Én 2.0pd-vel (2006, bkd) jártam be az országot, az bírta a 30k-t, nem evett belőle, még 200ezer felett sem. (múltkor lekértem, mert eszembe jutott, 400k felett jár)
-
FrankMonzano
őstag
válasz molnarpeter #225823 üzenetére
3000/nívó tetejétől az aljáig. Kaptam már árajánlatot. Gyűrűzés, hengerfej, stb, kb 500e.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ParmaBoy #225824 üzenetére
50k(!)/2 év, még a korai Longlife korszak, 506.00 olajjal. Nálunk 505.00 olajjal megy, jellemzően 10k, párszor pont 5k körül kilyukadt az olajteknő, és akkor a következővel kivártuk a gyári 15 ezret, hogy könnyebb legyen követni a 10k-t Fejből nem tudom hány ciklust ment így, de azért nyilván nem végig Longlife-on volt, hozzánk már rövidre állított emlékeztetővel került (15k/1 év).
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz molnarpeter #225823 üzenetére
40e? Sok törődést akkor nem kapott (gondolom fix 30e/2évben futott volna gyárilag és rászámoltak még egy kicsit a "gondos" gazdák), viszont nem véletlenül lett legenda az 1.9, ez is bizonyítja.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FrankMonzano #225804 üzenetére
ha nem jó a 10+ éves autójának a motorja
Na ez az, szerintem jó a motorod 1L/1000 km az szerintem is gond. 1 liter egy teljes olajcsere ciklus (10e km) alatt az nem hiba nálam. Jövőbeli romlást meg nehéz megjósolni - nade ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani. Családban van egy 1.9 dízel VW, pályafutása elején 40e km körüli olajcseréket kapott a szervizkönyv alapján. 190e km körül került hozzánk, most van benne 370e km, érdemi változás e tekintetben nem volt, nagyjából egy litert kell tölteni rá két csere között.
Kérdés az is, mennyiért dolgozik az adott műhely. Vidéki maszekkal csináltatva lehet kijön ésszerű összegből, de elég munkaigényes dolog, nagyon számít az óradíj. Szerintem ha mindenképp gyűrűzés, akkor érdeklődj árak tekintetében.
Van még a hengerfej(szelepszár szimering csere vagy szelepvezető kopás), kartergáz, és gyűrűzés/generál vonalon túl a csoda adalék lehetőség. Hallottam olyat is, hogy pl gyertyák helyén betöltött fékfolyadékkal sikerült csökkenteni az olajfogyit, youtube-on volt 1-2 teszt is különböző adalékokról, stb. Persze ha romlik a helyzet és belefér a nagy generál, az is járható út, de egyelőre kivárnék, legyen több adat=használd[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz FrankMonzano #225819 üzenetére
Nem olyan nehéz 1 misiért jó autót venni, csak a Lancia Ypsilon általában senkinek sem tetszik.
-
FrankMonzano
őstag
válasz szabonagyur #225818 üzenetére
Annyiért elég hulladékok vannak. A tényleges értéke kb annyi, de azért az árért szart kapsz. Alapból is igaz, hogy 1m körül nehéz kifogni műszakilag nagyjából jó autót márkától függetlenül. Én ezt áron alul vettem, ha rá is költök se bukok annyit, mintha majdnem dupla ennyiért vettem volna.
-
félisten
válasz FrankMonzano #225817 üzenetére
De nem is ér annyit és meg sem veszik.
Azért ha megnézed a piaci áruk ilyen 0,7-1,2M körül forog attól függően milyen állapot és felszereltség.
Azok is rozsdásodnak már stb.
-
félisten
válasz FrankMonzano #225814 üzenetére
Pedig az a leggazdaságosabb, hogy használod és kész.
Lehet a következő 5 évben sem fog többet enni, akkor már lesz egy 20 éves autód, annak értéke marginális lesz.
Nem éri meg, nem jön ki a matek.
-
nagyúr
válasz szabonagyur #225813 üzenetére
Hengerfej probléma önmagában talán javítható 1-200-ból. Nagyon durva árak vannak manapság.
-
FrankMonzano
őstag
válasz szabonagyur #225811 üzenetére
Kb annyival kevesebbért menne el, mint a felújítás ára, vagy talán picit deficitesebb a felújítás. Viszont van egy motorikusan jó autó, amit használni lehet és eladásnál is egyszerűbb a történet vele. Ha öntögetem bele az olajat, netán egyre többet eszik és még maradna az autó, akkor ugyanúgy kénytelen vagyok kezdeni vele valamit.
Ha veszek egy másikat 2m körül az is kb ez a kategória. Előrelépéshes korban és műszakilag jóval többet kell hozzárakni, mint 1m.
tboy93: Kb. valahogy úgy.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
nagyúr
válasz szabonagyur #225811 üzenetére
Haha, motor felujitast nyugodtan szamithatod 5-600k korul Astra G gyuruzessel volt nemreg ennyi, a mitsu is hasonló lehet arban.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz FrankMonzano #225810 üzenetére
De milyen értéke lenne ha az autó hibátlan? 1M? Ha nem hibátlan meg mondjuk 0,5M?
Motor felújítás mennyi lenne? 0,1-0,2M?
Ha kimatekozod nem igazán éri meg most szenvedni vele, főleg ennyi idős autón másik 10 dolog lehalhat még és akkor azt is javítod vagy azzal a hibával adod le.
-
nagyúr
válasz FrankMonzano #225796 üzenetére
Ha nem is értéknövelő, de legalább a rossz motor nem ertekcsokkento
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #225805 üzenetére
Pár mondat itt is elfér, ha már témánál vagyunk.
A kartergáz kezelésében van szerepe, az 1.4 T-Jeteken PCV szelep helyett ez a nagyobb doboz van a belsejében egy membránnal. Ennek segítségével elválasztja a levegőt és az olajat egymástól, előbbi a turbó elé van visszavezetve, utóbbi pedig visszacsöpög a többi közé. Viszont idővel leragadhat a szennyeződéstől vagy akár meg is sérülhet a membrán, innentől kezdve nem látja el a feladatát, és olajos levegőt szív vissza a motor kontaminálva a turbót, intercoolert, fojtószelepet, szívósort és szelepeket, meg mindezek közt a csöveket, illetve a lánc végén az égéstérbe is bejut. Nyerni azt lehet a cseréjével, hogy ismét az elvárt módon működjön a rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tboldi #225803 üzenetére
Én is vettem most egy új szeparátort,
Erről mesélsz majd, vagy tudsz dobni linket, hogy mire is jó?
Na nem mintha fogyna az olaj, csak érdekel, hogy nyer-e vele valamit az ember.Akár az olaszautós topikba is mehet a válasz.
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
FrankMonzano
őstag
válasz molnarpeter #225802 üzenetére
Tehát az embernek ha nem jó a 10+ éves autójának a motorja, akkor adja le a bontóba az egész kocsit. A motorfelújítás nem jó, a bontott motor rizikó. Öntögesse az olajat, ha sokat ker már bontsa el. Értem amit mondasz, de valószínűleg ha jó szakember csinálja a felújítást, akkor az lehet egy járható út. Rosszul gondolnám? Veszek egy másik 10 év körüli autót, abban ugyanúgy ott a rizikó, hacsak nem rokonságból, ismert előélettel teszem.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #225802 üzenetére
esetleg kartergáz visszavezetést lehetne még átnézni majdhogynem bontás nélkül is (takarítás, 1-2 dolog csere)
Én is vettem most egy új szeparátort, de nem elsősorban az olajfogyi miatt, csak így hátha kevesebb olajat szór majd szét a turbóban és az intercoolerben.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FrankMonzano #225801 üzenetére
Ha mindenképp akarsz vele foglalkozni, a szelepszár szimeringek cserélhetők kisebb bontással, esetleg kartergáz visszavezetést lehetne még átnézni majdhogynem bontás nélkül is (takarítás, 1-2 dolog csere), de lehet a végén nem fog változni a dolog, csak pénz lesz kevesebb a zsebedben. Gyűrűzés nem rentábilis, és ahogy írták, relatív nagy terhelésen működik szinte folyamatosan a motor, így mindig jobban lesz étvágya olajra. Ugye a hónolás miatt mindig marad olaj a hengerfalon, gyűrűk sem tudnak eredendően tökéletesen zárni, megoldás a villanymotor, az nem eszik olajat (Utóbbi időben újítottunk fel két motort is, egyik traktorban, magas terhelés, új hüvely és dugattyú, de állandó magas terhelés, néha kell tölteni rá így is; a másik dízel autó, ugye kisebb fordulat, csak gyűrűzve lett és szelepszár szimering csere történt, turbó nemrég felújítva, egyelőre minimális az olajfogyasztás, lehet ki fogja bírni rátöltés nélkül.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
- Liftor Active fekete, szövet + háló ÚJ BONTATLAN
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest