Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
válasz
BigBlackDog #227713 üzenetére
Érdekes és meglepő, bár én akkor hiszem majd el, ha látom az autó gyári kísérő adatlapján a váltó kódját.
-
válasz
BigBlackDog #227717 üzenetére
És ez vásárláskor csak használt esetén segít, nagy pechhel akár lehet az ember a tulaja az első száraz dsg-és új 2.0 tsi-nek.. Nyilván extrém példa, de átláthatóság ebben a témában (száraz e a dsg) egyik gyártónak sem erőssége. Ők legszívesebben csak azt adnák meg hogy "automata" aztán csókolom...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #227715 üzenetére
Phev mellé fixen a 6-os DSG jár, mert azzal oldották meg a "duál" hajtás. A másik azért kapja a 7-est, mert alacsonyabb vele a CO kibocsátás és kicsit olcsóbban is gyártható.
-
válasz
BigBlackDog #227713 üzenetére
Corsát kellene megkérdezni, a Kodiaq a tipikus kivétel, de csak volt ha jól tudom (régi modellben minden 1.5 tsi mellé járt az olajos, most már nem). Ugye a másik kivétel a 4wd lenne, de az meg már nincs 1.5 tsi mellé ha minden igaz. Szóval VW-nél semmi nem biztos, a 250 nm is "csak" irányelv (amit ha megváltoztatnak pár évig nem fogod tudni, a mai fillér szerelmes időkben szerintem előbb utóbb megoldják hogy a 2.0 tsi mellé is mehessen a száraz dsg, vagy lesz 250 nm-re lecsavart 2.0 tsi vagy kicsit fejlesztenek a szárazon).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #227713 üzenetére
Hmm, meglepő. Úgy látszik a nehéz bódé mellé nem merték berakni a szárazat, nehogy gari idő előtt ledarálja magát.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Tom1939 #227712 üzenetére
Kodiaq esetén szerintem jó eséllyel az 1.5 mellé is olajos jár.
-
Csak felmerült bennem hogy biztos kodiaq-ot akartál írni? Mert az australnak méretben inkább párja a karoq (éljel a VW konszer hogy márkái a suv-jait mind egy betűvel kezdi...).
Ha tényleg kodiaq akkor én pályára az 1.5 tsi-t nem biztos hogy elégnek tartanám (2.0 tsi meg már ha minden igaz akkor "olajos" dsg-vel jön, melyet én hírhedt dsg rettegő is megvennék). -
Bondix
tag
válasz
molnarpeter #227706 üzenetére
Köszi
A csikos ugyan ugy jó mint a karikás?
Úgy értem, hogy nem baj ha előbbi évjárat (2002, 2004) mint ami nekem kell és akkor nem pontosan illeszkedik be a helyére majd?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Összességében szerintem a Renault éri meg jobban, az árat és várható eladási időt figyelembe véve. (Pénzügyi stb szempontból értve - pedig az ízlésemhez a Skoda állna közelebb, de ésszerű szempontokkal csak 10-20 éves kor és 200-300e km után tudnám felé billenteni a mérleget.)
A DSG utóbbi néhány évben elég kiforrott lett, korrekt megbízhatósági statisztikával rendelkezik a VW topik alapján. A problémásabb régebbieknél is 200-250e km jellemző volt hiba nélkül. Kopadék nem sok keletkezik, illetve 2 külön olaj van benne, látszólag tényleg tudja az olajcsere nélküli üzemet (átlagos használatban). Persze jót tesz ennek is, de szvsz kevésbé kritikus. Javítással sokan foglalkoznak.
A CVT-vel nem vagyok annyira tisztában, Renault topikban talán okosabbak lesznek [link] bár konstrukció szempontból ezeknek az olajcsere szokott lenni a lelke (akár elő vagyon írva, akár nem
), mivel fém láncszemekből álló szíj hajt. Ha viszont úgy nézem, 8 év múlva a zsebben maradt 2M+kamatai bármilyen váltó javítást fedezhetnének, márpedig valószínűbb, hogy hiba nélkül teljesíteni fog 8 év/120e km alatt. Autópálya kevésbé tesz neki jót, viszont a higgadtabb vezetés/óvatosabb pedálkezelés növelheti az élettartamot. Ha baja van, drágább a DSG-nél és kevesebben javítják.
[ Szerkesztve ]
-
st81
tag
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni. Két kiszemelt új járgány közül próbál a család választani. Az egyik a Renault Austral 1.33 tce cvt, a másik a Skoda Kodiaq 1.5 tsi dsg.
Árban van erős 2MFt differencia, de a Skoda amennyivel drágább, annyival nagyobb is.
A felhasználási terület: kevés városozás, a jellemző inkább az országúti és autópályás használat.
Igyekeztem márka fórumokat bújni, azonban egy fontos résznél elakadtam, a váltónál. A tesztelés alatt a feleségem és az én vezetési stílusunknak mindkettő tökéletesnek tűnt (pl. a cvt virtuális fokozatai is jók, nincs az a konstans "bégetés" ami a fokozatmenteseknél előfordul, a dsg pedig villámgyorsan kapcsolt).
A márkakereskedésekben csak annyi infót kaptam, hogy a maga nemében mindkettő jó konstrukció, viszont olajcserét nem írnak elő egyikre sem. Erre felkaptam a fejem, mert szinte minden automata esetén javasolják nem csak az olajcserét, hanem ahol van intervallum megadva, ott célszerű lehet (felhasználástól, terheléstől függően) rövidebbre venni.
Mivel az autót kb. 7-8 évre tervezzük, nem mindegy, hogy mekkora az automata váltó karbantartás igénye ill. az elmaradt karbantartás nem okoz-e gtk-t ennyi idő alatt.
Ha valakinek van tapasztalata a Renault cvt-jének, illetve a Skoda dsg váltójának karbantartásáról, nyűgjéről, megbízhatóságáról, megköszönném ha megosztaná, mert szeretnék felkészülni a jövőre, bármelyik autó is lesz a befutó. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Bondix #227701 üzenetére
Előző storno, amiket találtam (kivéve ami 40 ezer Ft/db):
-Almera ilyen lámpák [link]
-Almera bontás (amin stimmel a lámpa) [link]
-szintén ilyen lámpás [link]
-írja a lámpákat [link]
-csíkos, de vállalható áron [link]
-itt is csíkos látszik [link]
-mégegy csíkos [link] (kicsit rá van fújva - le kell csiszolni aztán kész)
-karikás látszik a kép szélén [link]
-csíkos [link]
-s megint csíkos, asszem náluk jártam is, rendesek voltak [link][ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
Biqci
aktív tag
válasz
f4lcon #227697 üzenetére
Nekem nem ennyire okos a kocsi, nincs online kapcsolat. Nameg a kis akku gyakorlatilag csak a fedélzeti áramellátásra, világítás, rádió stb segít be, mindent a nagy akksi csinál. Így a kicsi gyakorlatilag alig van használva, ahogy az önindító is, az se dolgozik sosem, a váltó és a motor közé épített elektromotor intéz mindent
-
Bondix
tag
Sziasztok
Hátha valakinek azért nagyobb ismeretsége van itt és tud segíteni
Köszönöm előre isEgy Nissan Almera 2005 N16-os hátsó jobbos lámpát keresek .
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest