Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- i5 12400F - báránybőrbe bújt farkas
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
bandus
veterán
válasz Biqci #185697 üzenetére
egyébként ez tűnik logikus lépésnek, amíg nem rendeződik a helyzet, vagy nem jön szembe egy nagyon jó vétel, addig marad. illetve ha összejön a munkahelyváltás, az megint másik történet, mert ott nem lenne parkolóhelyem, így autót csak hétvégén használnék... sok a változó, szóval ha szabadidőmben a típust tudom bővíteni, már azzal előrébb vagyok
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
kisza25
félisten
válasz Napfénysüti #185698 üzenetére
Röviden koronavírus, de voltak előzmények.
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Biqci
aktív tag
válasz bandus #185693 üzenetére
Lehet érdemes lenne megtartani, legalábbis egyenlőre, amilyen most a helyzet. Addig meg lehet csinálni az optimalizálást
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
bandus
veterán
https://bpiautosok.hu/erdemes-venni-eladni-biztos-nem-hasznalt-auto-adas-vetel-es-koronavirus/
ezt a cikket csak így itt hagyom, nagyjából egybevág azzal, amire én számítok.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
rbalint88
addikt
válasz bandus #185693 üzenetére
Yaris hibridet vezettem, az se volt rossz, csak abban gyenge a hangszigeteles. Taxiban sokat utaztam priusszal es prius +-szal, azok mar vallalhatoak. C-HR-rel mentunk Badacsonyba negyen, az eleg dinamikus es csendes is volt, a facelift aurist is oda tennem
kb. Nem versenyauto, erzesre foleg nem a cvt miatt, de tok eleg a dinamikaja a napi hasznalathoz. -
bandus
veterán
válasz Biqci #185690 üzenetére
egy 1.6 crdi, az erősebb 115 lóerős változat. amúgy most tényleg olyan csodálatosan jár, sajnálni fogom eladni...
vagy esetleg mégis megtartom, nyomok rá egy chiptuningot és kihajtom a lelkét is
https://www.youtube.com/watch?v=nIemmIDylyI&t=9s&fbclid=IwAR27oloSX1zBuT_V2nBlXo3FxPOTEa-kvWml-EAdJKC6dXyX2Tl603lGX3crbalint:
viszonylag sokat használtam aurist, még a facelift előttit, én szerettem a hibridet nem próbáltam, így látatlanban beszélek csak, de jónak gondolod, a menetdinamika kérdéses még, el kell mennem majd kipróbálni egyet köszi a segítségetkisza25:
mennyit "buktál" így az autón összesen?
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
kisza25
félisten
-
Biqci
aktív tag
válasz bandus #185677 üzenetére
Szóval ez dízel autó. Akkor jó kis pech volt, mert tudtommal ezek a dízelek eléggé megbízhatóak. Azt hittem benzines, és a rájuk jellemző láncprobléma érintett téged. Az anyagiakat tekintve tényleg sok így arányaiban a költség, viszont ami a részedről még bosszantóbb lehet, hogy így az esetleges új tulaj jár jól, de nagyon...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
félisten
válasz molnarpeter #185686 üzenetére
Ez nem annyira fekete-feher, tekintve a kedvezmenyeket.
@bandus Pappas keszlete meg tele van Ceed-ekkel a weblapjuk alapjan. Lehet, hogy ez hulyeseg persze.
while (!sleep) sheep++;
-
bandus
veterán
válasz molnarpeter #185686 üzenetére
nyilván végtelen szempont van, egyébként most nekem is ez az alig használt, 1-2 éves, néhány tízezer km-es autók jutnak eszembe, esetleg a válság elülésével arra lehet számítani, hogy készleten beragadt, vagy bemutató/tesztautó elhozatala lehet egy jó biznisz. van egy olyan érzésem (és lehet, hogy másik topikban írta is valaki), hogy lehet pofátlannak lenni, és elhozni 1-1 jó vételt
pl. ha jó csillgzat van, egy ilyen autóra simán be lehet mondani szerintem 7-7.5 közötti ajánlatot.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/niro/kia_niro_hev_1_6_gdi_gold_dct_demo_auto-15563682[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
_adaml21_
őstag
válasz Dare2Live #185683 üzenetére
Igen, ez még január végi, februári infó. Akkor ment körbe a hivatalos kommunikáció a Kia disztribútorok között, hogy csak meghatározott számú, mesterségesen visszafogott mennyiségű 1.4T-t adhatnak el, ezért csak úgy vehetik fel a rendelést, hogy 6-8 hónapos szállítási határidővel.
Mindezt azért, hogy lejjebb szorítsák a CO2 flottaátlagot, azzal, hogy a céges vásárlókat / flottalízingelőket / türelmetlen vagy halaszthatatlan indokkal vásárlókat az 1.0t 3henger felé tereljék.A válság nagyban közbe fog szólni, de mivel a CO2 flottaátlagot így is úgy is csökkenteni kell, szerintem az 1.4t visszatartása továbbra is érvényben fog maradni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandus #185677 üzenetére
Új autón meg az értékvesztés bőven több, mint egy ilyen egyszeri nagyobb kiadás... Ha lenne valami korrekt bérleti lehetőség, ami assistance szolgáltatást is tartalmaz, az volna a leginkább biztonságos szerintem külföldi útra. Illetve ha újabb autó, akkor az alig használt pár éves példányokat érdemes szerintem megnézni, kezdeti laposabb az értékvesztés görbéje, de garancia még lehet, és márkakerben az assistance-ot is meg lehet még hosszabbítani rájuk jellemzően.
-
Dare2Live
félisten
válasz _adaml21_ #185680 üzenetére
És ebben sztem még nincs az benne, hogy Kia és Hyundai gyár is leállt.
Ráadásul a beszállítók nagyja is megállt. Márpedig ha egy nem szállít ha indulni akarnak a sor se megy. És egy sor se úgy fut fel, hogy ma 0 holnap meg 3műszak full kapacitás.Egész elképesztő ami autóiparban (is) megy egyik hétről a másikra egyszerűen megállt. Kölcsönzötteket (az elég sok) mindenhol elküldték, Ukránokat elküldték, próbaidősöket elküldték és ezek után kiadtak rengeteg szabit és így sics elég munka. Vagy uez és be is zártak, előre hozták nyári leállást.
és nekem fogalmam sincs mikor lesz ennek vége, de nem kizárt, hogy simán csúszik minden +2-3hónapot. Márha elindul a gyártás...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
kisza25
félisten
válasz _adaml21_ #185680 üzenetére
Annyira nem mentem bele, csak az oldalukon pl. kia annyi van írva, hogy készletről.
Nem véletlen tudtam olyan gyorsan eladni a tipo-t, ami ugye majdnem új volt (egy éves múlt 16500km)
bandus:hyundai kona is van hybrid jól rémlik 6Mmár 7M[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
bandus
veterán
tény és való, hogy 5-7 év múlva egyszerűbb lesz attól szabadulni, mint egy 10 éves volvotól, ezt eddig nem vettem figyelembe. de azért zsebbe nyúlós nagyon egy új autó. kia oldalról egyébként még a niro hibrid, ami szintén tetszik, azt is felteszem a listára
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
_adaml21_
őstag
A ceednél vedd számításba, ha most akarsz egy újat venni, akkor felkerülsz egy listára, aminek kábé 6-8 hónap múlva érsz a végére, akkor tudod átvenni az autót.
kisza25: készlet sincs sehol, legalábbis a Pappas csoportnál, amik használtautón fenn vannak, azok azok a kocsik, amik 3-4 hónap múlva érkeznek meg, és esetleg még nincs gazdájuk. Annyit azért elárulok, hogy 1.4t-ből nincs ilyen, ott tutira veheted a minimum fél év várólistát.
[ Szerkesztve ]
-
-
bandus
veterán
válasz Doki16 #185674 üzenetére
+molnarpeter: igen, egy ilyen V60 nagyon tetszene, csak akkor már ott motoszkál a fejemben, hogy vegyek 5-6 millióért egy 5 éves autót, amikor 7-ért már kapok egy új ceed-et, vagy corollát, garanciával, miegyébbel, és igazából az igényeimet ezek is kielégítik. tudok tömegközlekedve is dolgozni járni (legalábbis a mostani munkahelyemre). passat már nagy lenne talán, de egy kombi golf is jó ötlet, ez eszembe sem jutott.
rbalint88:
és végül mi mellett döntöttetek? a finanszírozást én sem találtam még ki, kicsengessem-e az egészet, vagy valami hitel, ezen még agyalok, meg látjuk, hogyan jönnek ki a piacok a válságból a leon jó ötlet, megnézegetem azokat is, de ugyanúgy a város miatt jó lehet a hibrid, az évi 4-5 hosszabb út (összesen meg nem lépem túl szerintem a 15k km-t) pedig még azzal sem fáj.Biqci:
tavaly volt egy kellemetlen esetem. nem értek a kocsikhoz, így pontosan nem tudom mi történt, de talán emlékeim szerint kiszakadt egy feszítőgörgő, meg valami simmering, azaz elkezdett felforrni a víz mert elment a vízpumpa hajtása, plusz kifolyt az olaj a motorból szerencsére azonnal megálltunk, így a motornak nem lett baja, de nem egészséges. most pedig volt egy kálváriám nehezen, füstölve indulással. ezt szerelő1 rosszul oldotta meg, kicserélt szelepeket, amiket nem kellett volna, ennek következtében leállt a motor menet közben alacsony üzemanyagnyomásra hivatkozva. szerelő 2 nem találta a hibát. végül szerelő 3 oldotta meg egy új rail-csővel és ha már ott volt, akkor izzítógyertyákat is cseréltettem. most mondjuk úgy indult, mint az álom ez az egész történet összesen 350k-ba fájt, ami egy jó ha egymilliót érő autónál kicsit sok. viszont motorikusan így nagyon rendben van, szerintem nem nagyon kell hozzányúlni a következő 80-100k km-en."a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
rbalint88
addikt
válasz bandus #185672 üzenetére
Focusbol sok van, azokat is erdemes nezegetni.
Mi tavaly akartunk hasonlo parameterekkel autot venni, hasznaltan 4-4,5M, ujonnan 6M kornyeki hatarig nezelodtem, nem voltak jok a tapasztalatok. Ha nem valami fapad/fapad+ autot szeretnel, ott exponencialisan szukul a kinalat, jellemzoen kulfoldrol behozott tekert/vilagosszeskilometere benne van autok jonnek majd szembe, szinte mind levetett ceges. Ujbol a feltetelrendszer nem adott ki igazan epkezlab tipust, plusz a 2M befizeto, 3ev futamido konstrukcio eleg szep torlesztot hozott ki Azert a penzert fajt volna, amit kapok.
Jozan valasztas az auris hybrid kombi, ha a gondtalansag a szempont. Eves futast nem irtal, de mivel a problemamentesseg elsodleges szempont, dizet nem neznek. A szijas 1.4tsi-k mar nem rosszak, jol mennek es jol is fogyasztanak, ugyhogy leon-golf-octavia is ajanlhato, de csak kezi valtoval. Egy szep fr felszereltsegu ledes leont bevallalnek, de azok ritkak es eleg dragak. -
Doki16
addikt
válasz bandus #185672 üzenetére
5-ből már kijön egy V60 D6. Érdemes belépni a facebook csoportjába. Ott szoktak feltenni jó áron autókat. Mondjuk sajnos eléggé felment az áruk és némely 2015-ös példányért simán elkérnek 6+ milliót. Annyiért már jobb vétel egy Passat.
Amúgy néz még rá a Golf-ra is. 5 Millióért már simán kifogható egy példány. Aurisból ennyiért meg már fullos pár éves kocsit kapsz.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bandus
veterán
bennem is érik a gondolat, hogy le kellene cserélni a jelenlegi 12 éves kia pro ceed-emet, mert már kissé szervizigényes, 3-ajtós, nem biztos, hogy elindulnék vele hosszabb utakra. most idő bőségében van kapacitás keresgélni, olvasgatni, aztán remélhetőleg nyáron nézelődni is.
még nem döntöttem el, hogy használt vagy új, valószínűleg inkább előbbi (2015-2016 körüli évjárat), és kéne néhány ötlet, hogy milyen típusokat érdemes egyáltalán megnézni. amit mindenképp jó követelmény, az a kombi, mindegy, hogy dízeles, vagy benzines, talán inkább utóbbi, és esetleg hibrid is szóba jöhet. árban olyan 3-5 millió között gondolkodom.amiket én nézegettem: kia ceed sw, astra, tegnap szöget ütött a fejembe a volvo v60-ez nyilván már az 5 milliós sáv környékén mozog, toyota auris. ezek mellé várnék még 1-2 típust ötletet, ami estleg nem jutott eszembe, jelenleg a volvo eléggé tetszik, nem tudom ki lehet-e ebből fogni egy zöld rendszámosat ebből a keretből, ennek még utána kell járnom
felhasználás: naponta munkába kb 2x4 km, ez nem minden esetben, amúgy pedig vidéki utak, nyaralások a környező országokban, lejárkálni horvátországba, stb.
köszi előre is az ötleteket
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Dare2Live
félisten
válasz Napfénysüti #185668 üzenetére
Egy gyerek simán... kettővel sztem nagyon nehéz egy akár csak 1hetes nyaralásra is összepakolni egy Baleno/Yaris méretbe. HA van egy jó tetőcsomagtartótok, tetőzsákotok... talán.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
kisza25
félisten
válasz Napfénysüti #185666 üzenetére
Mert abba pont befér a babakocsi, i20- ba már szét kellett szedni
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Mauzes
addikt
válasz Dare2Live #185626 üzenetére
Nem volt semmi különös oka, csak hogy elég jó feltételekkel lehetett akkor megvenni aztán azóta is céges költségre használni. A kísérletet inkább úgy értettem, hogy rendesen követem az összes autós költést és az értékcsökkenéssel is próbáltam előre kalkulálni, ezért vagyok nagyon kíváncsi, hogy mi lesz valójában. De majd érdekesség képpen beírom ide is, ha még emlékezni fogok rá. Pl. amikor mi vettük, megnéztem, hogy mi az árszint a külföldről behozott ismeretlen előéletű és futású autók esetén (kínálat 90%-a volt), és mi a magyar autók esetén. Teljesen egyértelmű volt a matek, hogy egy új jobban meg fogja érni, nem beszélve egy új autó extra használati értékéről. De azért ez nem általánosítható, mert cégként tényleg jó árat kaptunk a listaárhoz képest.
Persze azóta a dízel para azért kezd növekedni, ez nyilván befolyásolhatja majd a dolgot. De azért egy itthon vásárolt és igazolt előéletű autót olyan 60e km-rel szerintem nem lesz túl nehéz eladni.
-
-
MODERÁTOR
Sziasztok!
Kicsit visszatértem az autó vásárláshoz. Egyre közelebb van, (már csak 10 hónap kb. ), egy Astra K 1.4 benzin mennyire jó választás?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Dare2Live
félisten
yaris anyósülés 1 gyerekkel 2+hét nyaralás esetén. Eddig itt volt a legneccesebb még gyerek lába elött is volt cucc. Ennél nagyobb kocsi 1 gyerek esetén nemkell.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
zhali
csendes tag
Bocs, hogy beleszólok, de a régi Swifttel 2 gyerekkel is elmentünk 5 napra. Igaz a lábuk alatt is volt cucc, de kibírtuk.
-
CactuS
Arcképgyáros
Csatlakozom az előttem szólókhoz, 1 gyerekkel bőven elég. Mi Twingoval toltuk, amikor még egy gyerkőc volt. És akkor még nem volt másik autó. A csomagtérből meg amennyi van, az tele lesz pakolva. Volt már, hogy 9 fős kisbusz asszony telepakolta úgy, hogy csak a 2 gyereket vittük... Én megtartanám inkább.
Dízelt meg évi 20k-ra ne. Tényleg ne.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Land
veterán
Köszi srácok. :)
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
rbalint88
addikt
először is gratula!
molnarpeter ötleteit támogatom, főleg a tetőboxot. ha nem hagyod, hogy minden felesleges cuccot IS magatokkal vigyetek, akkor elég kell legyen az a kocsi, emiatt biztos nem cserélnék. nem fogom azt mondani, hogy bezzegrégenakispószkivaliselmenteklengyelbűbolgárba, de az első gyerekhez venni egy hombárt pont ugyanakkora hülyeség. tudod, a legtöbb nő olyan, mint a gáz, kitöltik a rendelkezésre álló teret egyik ismerőséknek egy gyerek van, vettek ey s-maxot. elhiszed, hogy ha balcsira mennek, akkor már agyig van pakolva a kocsi? oda jönne még egy gyerek, akkor már multivan vagy transit kellene... -
Land
veterán
Nem garis a Mazda. 3 év volt rá és most múlt októberben 5 éves.
És amúgy garis simán van a fentebb felsorolt autók között.
Persze nem tuti, hogy váltok, de némely még olcsóbb is, mint a Mazda és cserébe erősebb, fiatalabb, nagyobb. :)[ Szerkesztve ]
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
Qru
MODERÁTOR
Amíg nagyon kicsi a baba addig úgysem mentek nagy távokat és szerintem 1 gyerekkel elég még a csomija (2-vel már necces tényleg). Egy új garis autót tuti nem cserélnék le csak emiatt egy bizonytalan előéletű autóra.
Rádaásul most be van esve a piac a vírus miatt, így kérdéses mennyiért és mikor menne el az autód...A legbölcsebb ha kivársz szvsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Land
veterán
Sziasztok!
Tavaly februárban vettünk egy 2014-es skyactiv 2.0 benzines (120 LE) automata Mazda 3 hachbacket. Jelenleg kb. 4 millió Ft-ot érhet.
Fullos felszereltség, az 1 év alatt semmi sem romlott el. Nyáron jön a babó. Haverok szerint jobb lenne egy nagyobb autó, de talán okosan pakolászva ellehetne vele lenni.
Felnéztem azért Hahura és 4-4.5 millió Ft környékéig egész jónak tűnő ajánlatokat láttam...
1 év alatt kb. 20.000 km-t mentünk a Mazdával és igazából nem tudom a baba érkezésével ez a szám tuti fog-e nőni vagy kb maradunk az éves 20.000 km-nél.
Mivel a kis turbós benzines motorknál is van kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, így felmerült bennem a dízel gondolata.
Biztos vannak - akár a kis turbós benzineseknél- is megbízhatóbb dízel motorok, illetve a dízer para miatt elég jó áron lehet korrekt dízel autókat venni.
Mit gondoltok? Pesten lakva, évi 20.000 km-rel egy keveset futott/jó állapotú dízel autó is jó lehetne? Járunk néha hosszú távra is vele. Belvárosba ritkán megyünk, tehát nem Pesten lett összehozva a 20.000 km.
Egyszer volt már egy lerúgott problémás dízelem, de biztos vannak jól sikerült darabok, jó gazdától...Ami fontos lenne:
- viszonylag erős (kb 150 LE), megbízható, automata, kombi vagy SUV és minél magasabb felszereltségű, 2015 utáni/Euro 6 (esetleges kitiltás miatt).Ezeket találtam 4.5 millió Ft-ig:
Audi A4 Avant 2.0 TDI (150 LE), multitronic váltó
BMW 316d/318d/320d kombik 2.0 dízel 116 LE/143 LE/150 LE teljesítményekkel, 8 fokozatú triptronic váltó
Fiat Freemont 2.0 MJet 170 LE, automata
Ford Focus 1.5 TDCI (120 LE), 2.0 TDCI (150 LE) kombi, Powershift váltóval
Ford Mondeo 2.0 TDCI (150 LE), Powershift váltóval
Hyundai I40 1.7 CRDI 140 LE, automata
Mazda 6 kombi 2.2 150 LE, automata
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV 2.0 benzin/hibrid
Nissan Qasqau 1.6 dci 131 LE, automata
Opel Astra K Tourer 1.6 CDTI 136 LE, automata
Peugeot 508 SW 1.6 HDI (120 LE), 2.0 HDI 163 LE, automata
Seat Leon ST 1.6 TDI 110 LE, 2.0 TDI 150 LE, DSD automata
Skoda Octavia 2.0 TDI, 1.4 TSI 150 LE, DSG automata
Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI 150 LE, DSG automataTudom ez rengeteg autó. Igazából megbízható autót keresek, megbízható automata váltóval. Ami ezek között kehes, azt kipöckölöm a listából.
Némelyik típus amőgy meglepően olcsón megvásárolható fiatalon, kevés km-rel.. Gondolom a dízel para miatt. Köszi!Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
OPiiPO
veterán
válasz venom8888 #185635 üzenetére
"peemium ezkozok bebhamar" - ezt a részt leírnád magyarul is, bocs, értelmezni sem tudom, köszi!
"Van az a SaangYong auto,ki gyartja a motort bele?" - melyik típus? Régebben voltak Mercedes motorral szerelt típusok.
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Opel cascada a kérdésem. Mi a vélemény, tapasztalat az 1.6 benzin sidi 170 ill. 200 ps motorokról?
Köszönöm előre is.® visions created with passion
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Van az a SaangYong auto,ki gyartja a motort bele? Megbizhato? Elektronika ,peemium ezkozok nem szarnak bebhamar benne?
-
Dare2Live
félisten
válasz molnarpeter #185627 üzenetére
Mindenhol megvan az ok. Nálam kis egyterű esetén amikor végigszámoltam évi 25.000km alatt nem adták ki a számok és 30.000kmnál érte meg egyértelműen.
Más meg megkapja napi ld 2+2kmre a dizelt mert cég azt vette... soha nem hozza be az árát sött... ilyen is van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
_adaml21_
őstag
válasz Mauzes #185625 üzenetére
Nekünk is van egy dízel GLC Mercedes, ami hamarosan betölti a 4 évet, és megy eladósorba. Jelenleg 86e km van benne, de nem hiszem, hogy eladásig meglesz a 90e; ez esetben ez 22.500 km-es évi futást jelent.
Szerencsére ~50e km óta nincs lenullázva a fogyasztás, ami 5,6l/100km (ez egy ~1,8 tonnás automata összkerekes SUV-nál akárhogy is nézzük, szenzációs érték, konkrétan alacsonyabb asszem, mint a WLTP szabványfogyasztása), ezzel kívánjuk bizonyítani, hogy ez egy igencsak megkímélt autó, ~80% autópálya.
Szerintem akinek ilyesmi autóra van szüksége, elég jó vétel lehet, viszonylag kevés km, Euro6, talán a kitiltástól sem kell félni 5-6 évig még, de nagyon kíváncsi leszek, mennyiért lehet majd eladni, főleg így a válság pirkadatán. -
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #185627 üzenetére
Ami nem feltétlenül jó (kevés km), nálunk is van kevés km-es 2.0 tdi, a használója szó szerint 2 km-ről jár be vele. Tehát minden héten 10x megy csak 2 km-t. Kevés benne a méter de egy ilyet nem vennék a nevemre az tuti.
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
félisten
válasz Mauzes #185625 üzenetére
De gondolom ennek vmi oka van/volt. Erősen felszereltség függő is, tippelni se merném mennyivel fog kevesebbet érni de az első 4évben sztem 4misit meglesz. 9helyett pl 5.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Drughi #185620 üzenetére
Azonos évjáratot hasonlíts, ne 2 évvel fiatalabbat.
A dizel kmek hahun jellemzően vicc kategóriában vannak. Nem vettek, vesznek dízelt évi 30.000km alatt. De inkább több. Ellenben nem ritkák a évi 10-15kkmet futó benzinesek. De amikor második kocsi még akár kevesebb is lehet. Na és nem mindegy, hogy 9év alatt futott 300.000km+t vagy 9év alatt 90.000kmet... persze ez is csak egy szempont.
Meg ha a régi euro5 elötti dizeleket kitiltják pl BPről na az össze fogja verni a régiek árát. NE adj isten ha rendőrség szűrné öket...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rbalint88
addikt
válasz Drughi #185620 üzenetére
Mivel a dizeleket elkezdtek erosen tamadni az utobbi 2-3 evben, behajtasi korlatozasokkal, stb es mivel a dizeleket legtobbszor cegek veszik ujonnan, ezert el vannak koltsegelve, kevesbe faj olcson adni oket, mint a maganszemelynek a (ironia alert) feltve orzott, megvigyazott autojat
-
Mauzes
addikt
válasz Drughi #185620 üzenetére
Környezetvédelmi szempontból azt mondom, ne vegyen senki dízelt, de egyszer eljön az a pont, amikor az árkülönbség (és a jobb fogyasztás) már eléri azt a szintet, ami behozhatja a későbbi (esetleges) magasabb fenntartási költséget. Ez úgy is csak utólag derül ki, a benzinesekkel is van ám gond.
-
Drughi
addikt
válasz Drughi #185585 üzenetére
Kezdem magamat beleásni a témába és ami feltűnt egy keresés után, hogy a dízel gépek sokkal olcsóbbak.
Eddig nem gondolkodtam ebben, mert sem a felhasználási szokásaim se az autós előéletem nem volt dízel párti. De ezek az ár különbségek most nagyon feltűntek.
Miért olcsóbb egy 2013-as 1.6os crdi mint mondjuk egy 2011-es 1.6os benzines?
Ez nem egy kiragadt példa, sokkal több olcsóbb dízelt látok épp a hahu-n.Xiaomi 14T
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #185607 üzenetére
A HSD üzembiztosabb és olcsóbban fenntartható minden szempontból (fogyasztás, alkatrész árak) de a legjobb indulattal is csak egy közlekedő edény. Ha tetszik az A3 és belefér a magasabb üzemeltetési költésg, valamint ha nem csak a műszaki tartalom a fontos, hanem körítés is akkor az A3 is megfelelő választás.
Annyi, hogy a száraz DSG-vel nem szivatnám magam, csak kézit vennék A3-ból.#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Doki16 #185615 üzenetére
A TSI Golfom rosszabbul fogyaszt mint az Aurisom. Úgy tudok 5 liter körüli értékeket hozni országuton, hogy kihasználom a 30 km elektromos hatótávot.
Nem kizárt, hogy az elektromos hajtás pluszsúlya okozza ezt.
(Golf GTI megáll országúton 6 literből ha magadra erőlteted a Zent. 6-os Golf 1.4 TSI 5-ből.) -
dj79
senior tag
válasz Citroware #185612 üzenetére
Mi tsi után ültünk át HSD-be, a nagysebességű pályázásnál a golf halkabb volt mindenképpen.
Budakalász-Tbánya szakaszon 4,5l átlagfogyasztást értem el a priussal, nem spórolósan.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Citroware #185612 üzenetére
Jah már emlékszem rád. Igen én javasoltam a legjobban neked a HSD-t. Mindenképpen azt választ a A3-al szemben. Sokkal jobban fogsz kijönni belőle hosszabb távon. Ha nem szerelem kérdése a választás akkor racionálisan a Toyota a jobb.
(#185613)rbalint88: Bocsánat rosszul fogalmaztam. Audi vonalon nem nagy eresztés egy A3 úgy értettem. Nem ültem hosszabb távon benne, csak a GTE mellett ott volt az E-Tron is és nem volt jobb a Golf-nál. Számomra már maga a Golf is egy nagyon jó szintet képvisel. Tök jól érzem magam benne
Én is a HSD-t javasoltam neki anno, amikor ez felmerült. A3 DSG-vel nem éri meg. Akkor már az Auris sokkal megbízhatóbb. Pályán is jobb lesz az Auris. A TSI Golfom rosszabbul fogyaszt mint az Aurisom. Úgy tudok 5 liter körüli értékeket hozni országuton, hogy kihasználom a 30 km elektromos hatótávot. Az Aurissal meg minden erőlködés nélkül lazán megvolt 4 körül egy ugyanolyan táv. Egyszerűen ennyivel hatékonyabb.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rbalint88
addikt
válasz Doki16 #185611 üzenetére
Hát, nem tudom ültél-e ilyen A3-ban, de ha ebben nem éreztél minőséget, akkor baj van
A Golf 7 is jó, de ez egy szinttel feljebb van. Auris sem rossz szerintem annyira anyagok tekintetében (Golf alatt max 1-2 polccal, de lehet, hogy egál), ott inkább a dizájn bumfordisága rontja a minőségérzetet.
Mivel sok rövid futás után (kis túlzással a kertből a pályára hajt ki) pályázás lenne, ezért javasoltuk előző körben is a HSD-t, de meg tudom érteni, hogy ha az A3 felé húz a szíve. Mondjuk szárazkuplungos DSG-vel nekem big no-no, csak kézist vennék belőle, de hát mindenki úgy rontja a sorsát, ahogy akarjaCitroghost: pályán kb egálban fogyasztnak vagy az Auris minimálisan többet, de 1l nem a világ. karbantartásnál viszont bőven visszahozza az Audihoz képest. városban meg aztán igazán elemében van a HSD, oda találták ki
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Doki16 #185611 üzenetére
Titkon azt a választ vártam, hogy kb. bármilyen körülmények között jobb lenne az Auris az A3-nál. Az alapján, amiket a múltkor beszéltünk itt, egyértelművé vált számomra, hogy amire most használnám, az Auris jobb. De sajnos, mint mindannyian tudjuk, válság van, emberek tömege veszíti el a munkahelyét és arra is gondolni szeretnék, hogy mi lenne, ha netán rövid időn belül teljesen más körülmények közé kerülnék, akár nagyvárosba, városon belüli használatra, akár autópályás nagyobb távok megtételére kényszerülve, ahol vagy lesz töltőállomás, vagy nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Citroware #185607 üzenetére
Ha számít a megbízhatóság és az olcsó szerviz akkor a HSD. De ha minőségre (mondjuk azt nem egy A3 adja meg) akkor az Audi. Számomra semmi nem szólna az Audi mellett. Nem különleges, nem igazán jó prémium, nem erősebb. De autószerűbb mint a Toyota. Főleg annak aki nem tudja elviselni az e-CVT váltót. Amúgy meg nézz rá a Golf GTE-re. Jobb mindegyiknél. Ha akarod takarékos, ha akarod nagyon erős.
(#185608)molnarpeter: Pályán nem lesz egyik se takarékos. Van az Auris csoportban egy csávó aki a dízel pályázó gépét cserélte Aurisra. 7 liter körül jár vele. Ami szerintem még mindig nagyon jó, csak sokan még mindig abban hitbe élnek, hogy a HSD 4 liter max mindig mindenhol. A TSI is enni fog pályán. Amúgy benzinesben mindkét technológia nagyon jól fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz GIJoe #185606 üzenetére
Saxo/106/Micra 1.5D, Lupo/Arosa SDI, kicsit nagyobb méretben Polo/Fabia/Ibiza SDI? Nyilván olcsó ezekhez már minden, különbséget az tud jelenteni, hogy egy spirálrugós hátsó tengellyel rendelkező autón soha nem fog kelleni torziós hidat felújítani (Citroen, Peugeot ilyenek), illetve sima adagolós szívó motoron nincs turbó, nameg kisebb az esélye egy common rail rendszerhez képest (HDI), hogy bármi baja legyen. Legnagyobb kockázat itt a rozsda, nagyon alaposan át kell nézetni és utána bármi pörsenés látszik, azt egyből - akár otthon ecsettel -lekezelni, majd pedig pl évente ugyanúgy átnézni és foltozgatni a korrózió kezdeményeit. Különben könnyen ott lehet hagyni az autó árát karosszériásnál, ilyen szempontból a VW csoport galvanizált lemeze előnyös, Lupo esetén volt még talán alumínium csomiajtó is, az is szuper, tovább bírja rohadás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz molnarpeter #185608 üzenetére
Erre a kérdésre most azt figyelmen kívül hagyva voltam kíváncsi, hogy én mire használnám.
-
GIJoe
addikt
Sziasztok, új élethelyzetbe került a családom, kellene 1 munkába járó (napi 30Km) olcsón fenntartható pici takarékos autó. Volt 206 Peugeot-om, szerettem, de benzines volt.
Most azon agyalok, kezdjek el vadászni egy takarékos jól karbantartott 1.4 hdi-re?
Létezik e jól karbantartott, kevés szerviz igényű, elég sok mindent olvastam már 70% szidta 30% oda volt érte... a véleményetek nekem számít... -
addikt
A fehér színtől eltekintve, melyiket vinnétek és miért? (Miket láttok legfontosabb előnynek az egyiknek a másikhoz képest?)
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Canyon Stoic 2 XL
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest