Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- AuraSync kibeszélő topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
alázógyík
addikt
válasz molnarpeter #187498 üzenetére
Olcsó, használt fékkel.
-
rbalint88
addikt
válasz rolcsi910 #187487 üzenetére
hát erre ránézésre rögtön ráborul az ára mégegyszer, de lehet 2x, aztán könnyen lehet, hogy akkor még mindig egy szarkupac lesz csak. és biztosan jobbkormányos... elengedném.
ha boyracer autót keresel ennyiért, akkor leonokat nézegess, ahhoz legalább minden sarkon van egy olajcserélő pék, jobb esetben hozzáértő szerelő is. alkatrész meg hegyekben van hozzá, bontott is. mondjuk az biztos, hogy vezetési élményben sem ad annyit egy (jó) leon, mint egy (jó) wrx.
plafon 1,5-ből nehéz jó élményautót mondani, alfák között nézz szét, ha az élményt a kanyarokban keresed és nem a Vácin gyorsulás a szempont.
mini cooperből vagy cooper s-ből nem tudom mi fér bele a keretbe, de azok is nagy mosolyt tudnak a sofőr arcára csalni. -
vzsryl
nagyúr
válasz rolcsi910 #187487 üzenetére
Boyracer, ideális díszítőelem lenne egy méhtelep bejáratánál.
Egy rendes, NFU-s' járgány nem 1-1,5M, hanem minimum 3x ennyinél kezdődik az, amit még meg kell csinálni. A vége pedig valahol huszon-harminc milka és a végtelen között van. Ezeknél már meg kell fizetni a kultuszértéket' is.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
dj79
senior tag
válasz rolcsi910 #187489 üzenetére
Valszeg az injektorok és a turbó lecserélése után a programot nem jól írták meg. Ilyen esetben előfordulhat, hogy az injektor szépen megolvasztja a dugattyú tetejét. Ez a jobbik eset. Ha az eltolódott égés miatt viszont a hajtókar nem bírta a terhelést, akkor egy remek karosszériadonor lehet a járműből, mert ahogy tboldi is írta, kevés típusspecifikus szerelő van, így az alkatrész illetve a rezsióradíj kombinációja papíron leírva elég komoly pingvinezésre adhat okot. Keress inkább valami 1.8t leont, vagy 2m körül Golf 5 gti.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rolcsi910 #187489 üzenetére
Nem vagyok Subaru-guru, de így általánosan az első benyomások:
- Jobbkormányos - az út jobb oldalán vezető országokban szívás;
- Első lámpák mattulásnak indultak, a hátsókból az egyik be is van törve;
- Bár ez csak feltételezés, de nagy valószínűséggel rozsdás az alja;
- Fékfolyadékot sem mostanában cseréltek benne, jó sötét (ezt amúgy 2 évente kellene típustól függetlenül);
- És még a motorja is véres, ha nincs kompresszió.Utóbbi azt jelenti, hogy nem képes összesűríteni a dugattyú a benzin-levegő keveréket, valahol elszökik a nyomás. Ezt okozhatja kopott/leragadt dugattyúgyűrű is, de az is lehet, hogy a szelepek nem zárnak rendesen. Mindkét eset zsebbenyúlós, pláne egy Subarunál (konkrét árakat nem tudok), ráadásul kevés szerelő ismeri a márkát, mert ritka az országban.
Ráadásul az egyéb kényes pontok, mint pl. a differenciálmű állapotát nem is lehet ránézésre megállapítani, de nem tartanám kizártnak, hogy az is felújításra szorulna.
Mondjuk ha nem lenne semmi baja, akkor is nehézkes és drága a szervizelése, egy egyszerű vezérléscsere is marha költséges (2 sor henger, dupla alkatrész).
[ Szerkesztve ]
-
rolcsi910
csendes tag
-
rolcsi910
csendes tag
Nem kell mindenképpen összkerekes.
Ezt a subarut néztem. Mi a véleményed/véleményetek róla?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/subaru/impreza/subaru_impreza_2_0_wrx-15810101 -
parandroid
félisten
válasz _adaml21_ #187485 üzenetére
Kedvenc totálkáros vásárlási tanácsadásom a minivel kapcsolatban az volt, hogy tetőablakos verziót nem szabad venni, mert beázik. Mivan?!?
Különben minden szavaddal egyetértek, és saját tapasztalattal is meg tudom erősíteni. A gen2-nek amúgy a hangja is sokkal brutálisabb volt, már a sima 1,6 szívó verzióban is, nemhogy a kétliteres turbóssal. A gen3 ahhoz képest kicsit steril, a középső szint (sima Cooper) meg igazából vicces is a háromhengeres 1,5-tel, de ügyesen megoldották azért, nem kiábrándító a hangja, menni meg azért megy annyira, hogy odébb lehet vele parkolni, ha kell (136 ló + turbó az alig több, mint 1000 kg-hoz azért még ok). Kerekek még mindig a sarkon vannak, futómű feszes, ilyen beltér meg kisautóban máshol nemigen van (a1 talán még).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
_adaml21_
őstag
válasz (Bundás) #187455 üzenetére
Bár tudom, hogy a megbízhatóság fontos, és itt a Prince motor hallatán sokan előkapták a rózsafüzért, illetve hozzátenném, hogy én magamnak sem vennék ilyen motorral szerelt autót, egy dolgot azért muszáj megosztanom:
Egy barátomnak volt egy Cooper S-e, talán 2008-as évjárat. Elképesztő fun az az autó állítom, lehet vele olyan élvezetesen kanyarogni, mint egy MX5-el (tudom miről beszélek, egyik legjobb barátom egy 146lovas sperres NB-t űz már másfél éve), a motor pedig valami hatalmas élvezet, iszonyat mód repíti azt a kasztnit az 174(asszem?) ló. Hatalmasakat gyorsul, mikor hozták be Németországból, alázták a Jaguárokat meg a 320d-ket az Autobahnon.
Hozzátenném, hogy a futóműve kőkemény, a 17-es (ez még a kisebb!) kerekekkel vesekőbántalmaid sose lesznek, a szélvédő majdnem függőleges volta miatt pedig 100km autópálya után konkrétan nem látsz ki.
De cserébe egy örök vidám forma, 10 év múlva sem fog elfáradni a design, még az ő gusztustalan madártej-fossárga színű autójukat is mindenki megnézte az utcán, beltér közel prémium minőségű.
Miért adták el? Ők is elkezdtek fosni a Prince motor miatt (állítom a pánik 70%-a a totalcaros cikkeknek, meg az általános véleményeknek köszönhető), valamint az életkörülményük is megváltozott (több autópályázás, meg egy kicsit kinőtt ebből az élményautózásból, kanyargásból).Viszont! Mindig jó kedvvel ült be az autóba, a kisebb problémáit is elnézte neki, mert cserébe hatalmas élményt nyújtott neki. Nem tudok elképzelni hasonlót mondjuk egy egy 1.6 TDI Octáviáról, hogy értsd mire gondolok
Bár sok minden szól ellene, én lehet, hogy előbb vennék Minit, mint Mx5-öt, sajnos a sok totálcáros ömlengés miatt gyakorlatilag guruló Filatáskát csináltak utóbbiból.
De ez csak személyes vélemény. -
Doki16
addikt
válasz SzlobiG #187481 üzenetére
Békében már fizetős. Még 3 töltő ingyenes a városban, de az sem lesz túl sokáig. Most 2 kilométerre van a lakhelyemtől ahova járok. Egyszer használom hétvégente, nem nagy teher elmenni érte. REX-es i3-at nagyon szerettem volna, de féltem tőle. Drága és az utascella karbon. Kicsit tartottam tőle ha valami történne. De szimpatikus kis kocsi. Csak olyan felszereltségben amit én kerestem nem volt 7 milla alatt nagyon. Azért 5,5-ért nem tudnám benyelni a sima halogén fényszórót pl.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
parandroid
félisten
válasz molnarpeter #187482 üzenetére
Ja, bmw-ből is x5 hibridet látni a legtöbbet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187480 üzenetére
Kvóta szempontból logikusnak tűnik márkán belül a legnehezebb autóval kezdeni a villamosítást (ha jól értem legalábbis, nem vagyok otthon Mini fronton)
-
SzlobiG
félisten
válasz Doki16 #187477 üzenetére
Apropó a városba ingyen lehet még tölteni, vagy már fizetsz érte a békébe?
Hétvégén próbáltam ismiéknél egy I3-at hát igencsak jó élmény volt leginkább a hatalmas "motorfék" lepett meg, hogy szinte nem is kell a fékhez nyúlni olyan mértékben lassul ha elengeded a gázpedált. REX változat volt csak néztem amikor a kis "robogó" motor beindult.
-
parandroid
félisten
válasz Doki16 #187479 üzenetére
Ja, a bmw meg elmehet a susnyásba, ott van az ideális városi kisautó a mini képében, erre mibe rakja a hibrid rendszert? Countrymanbe... Ott is csak az alapból vagy 180 lovas Cooper S kivitelbe. Idióták. Gondolom a hatchbackben nem fért el az akkupakk...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Doki16
addikt
válasz parandroid #187478 üzenetére
Ohh a Toyota a legjobb pedig, csak nincsen értelmes plug-in autójuk. A RAV4 lesz az első, de az sem fogja megváltani a világot. Mazda nagyon le van maradva. A villanyautójuk is kb 5 évvel ezelőtti szintet képvisel. Minőségre mondjuk tuti jó autó lesz. Toyota elvileg oda adta a Suzukinak még tavaly a HSD-t, de abból sem látunk semmit.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
parandroid
félisten
válasz Doki16 #187477 üzenetére
Köszi az összefoglalót mindkettőtöknek!
Tetszik ez a hibrid-vonal, csak a toyoták nem. Sokkal szimpatikusabb a technológia, mint a vollelektrik. Csak a kínálat... Mazda igazán lebarterezhetné végre a toyotával a hibrid hajtásláncot a skyactivért cserébe, mindenki jól járna, főleg mi.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Doki16
addikt
válasz parandroid #187470 üzenetére
Így van, sima pluginhez felesleges a nagy töltő, mert 3,7 kW a max teljesítményük a fedélzeti töltőknek. Szinte mindegyikhez ad a gyár sima 230-as shucko töltőt ami az autó csatlakozójába illik bele Például az enyémhez ilyen jár. [link]
De már van olyan fajta is ami állítható 5-10-13 A. Simán feltölt bármelyik egy éjszaka alatt, egyiknek sincs 16kWh-nál nagyobb akkumulátora. Szerintem az Ampera a legnagyobb, de az nem is plugin hivatalosan. Egy átlagos autó olyan 15kWh/100 amit fogyaszt. De ez ugyanolyan helyzet mint a benzinesnél, hogy rengeteg tényező befolyásolja. Nagyon extrém esetben csináltam én már 11-es fogyasztást is, de ezt a 13-at könnyen lehet hozni a Golf-al. [kép] Innen már lehet számolni. Én nap 8 km-t járok vele mindig min. Ez kb 1kW amit elfogyaszt. Otthoni árammal 37ft. Már kiszámoltam, hogy 100km 700-800 Ft durván. Apukám minden nap megy a kocsival min 20km-t és csak otthon tölti. 4000 Ft-al több a villanyszámlája. De ez nem arról szól, hogy megéri-e vagy sem. Mert soha nem jön vissza egy plugin ára. Hanem az, hogy bármikor lehet vele menni egy csomó rövid távot és ha akarok akkor 1000 km-t is.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187466 üzenetére
PHEV esetén a kisebb kapacitás limitálja az áramot, egy fali konnektorba dugható EVSE bőven elég, pl [link] ilyet használnak sokan, áfával 63k betakarja, vagy magyar boltban garival stb 75k a 10A-es, az még jobb is éjszakai töltésre egy kábel legalább jár általában az autókhoz, vagy utcai, vagy ilyen konnektoros. Ha már BMW, egy i3-hoz ez már kevés, akkor jönnek képbe a telepített töltők, nagyobb akku-nagyobb áram, 3 fázis, stb
[ Szerkesztve ]
-
-
parandroid
félisten
válasz parandroid #187470 üzenetére
* havi 20. Nyilván nem heti.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kuntics
aktív tag
válasz parandroid #187470 üzenetére
Köszi a választ,neked is Kickass
Pedig manapság elég gyakran hallani,mégsem ugrott be. Ilyen ez a gyári melós élet
-
parandroid
félisten
válasz Doki16 #187468 üzenetére
Tehát egy konnektoros hibrid mezei fali aljzatról is tölthető? Mondjuk hogy gyorstöltő-vagy sem, az nagyjából mindegy is egy ingázós autónál, hazaérsz, rádugod, másnap lehúzod munkába menet, addig gondolom bármi feltölt. KWh-ban mennyit esznek ezek? Mondjuk heti 20 nagyjából 70-80%-nyi töltéssel? Nyilván ki is számolhatnám, de túl sok apró adatot kéne kikeresni hozzá, és hátha valakinek megvan már készen.
kuntics: Home Office
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Doki16
addikt
válasz parandroid #187466 üzenetére
Egy Plug-In-hez teljesen felesleges fali töltő otthonra. Értelmetlen kiadni érte annyi pénzt, hogy 4 óra helyett 3 óra legyen a feltöltés nulláról. Bőven elég a gyári 10-13 A-os töltő amit minden autóhoz adnak.
A rendes villanyautónál éri meg ezeket venni és nem a gyártótól. Vannak bőven más cégek általi megoldások. Az már más kérdés, hogy megéri-e ennyi pénzt kiadni érte, hogy 10A helyett tölthess 16/32-vel. Egyátlagos nem új építésű családi ház már a 16-al is megküzdene.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Bdanyy
addikt
Ezek nem csak a gyors vagy villamtöltéshez kellenek? Mert amperanal az sehogy sem lesz.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
parandroid
félisten
válasz molnarpeter #187462 üzenetére
Megnéztem a hivatalos bmw árakat ( [link] ), 1000 eur a 3 fázisos töltő, 300 a kábel, 800 a szerelés. Tja.
Mondjuk az utóbbi költség Mo-n valószínű kevesebb. Bár a 3 fázisért anno 10+ éve én otthon is valami 300k felett fizettem, mert a klíma+villanytűzhelyhez az volt a kulturált megoldás. Gondolom, mostanra még több...p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
molnarpeter
nagyúr
Autopal.hu? Turo jutott még eszembe, bár Magyarországon nincs nagy piac, viszont külföldieket be lehet célozni vele talán.
Bp tekeregni meg ott vannak a carsharing szolgáltatók (GreenGo, Limo, ShareNow).
Illetve prémium benzin egy évet elvan legalább, azon ne aggódj
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz (Bundás) #187455 üzenetére
Én pár évig jártam egy gen2 Cooper-rel (R56, 125 LE, szívó 1,6, pezsgőzöld), amíg ki nem törték alólam. Imádtam. 70k km körül vettem, asszem 90-92 körül adtam be a biztosítónak a baleset után. Igen, Prince motor. Fogalmam sincs, hogy kokszosodott-e, nem is nagyon érdekelt. Állítólag egyébként a turbós verzió hajlamosabb rá.
Kicsit olyan ez amúgy, mint a rohadó mazdák. Amióta itt ennyit beszéltek róla, direkt figyelem őket, de én még rohadtat nem láttam errefelé belőle. Mercedes, BMW, VW akad bőven torkavéres példány, lyukas küszöbbel, pörsenéses ajtókkal, vagy kívülről is láthatóan hiányos kerékdob-lemezzel. Nem is értem amúgy, mert itt ezek elvileg azonnal buknak tüv-ön, lakatolni őket meg instant gtk. Szóval az az elméletem, hogy ami kicsit is kezd rohadni, azt azonnal viszik a balkáni nepperek, a többit meg elégedetten használják itt. Aztán indul a pletyka, hogy a mazda rohad, a prince kokszosodik, a dízel meg füstöl. Ja, azok, amikre az árérzékeny keleti piacon kereslet van, azok biztos...
Minivel amúgy óvatosan, egyszer rákapsz, többet nemigen szállsz ki belőle. A tört helyett én is megint azt vettem, már a gen3-at (f56).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187460 üzenetére
PHEV-nél az otthoni töltés az egy 50 ezer forintos kábel, meg egy fali konnektor vagy (hasamra ütök) 20 ezres hosszabbító
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dare2Live #187443 üzenetére
"Automatát szerettem volna", azért HSD. Meg mert nem 15 litert fogyaszt, szóval ha van valami nyűgje, legalább üzemanyagon visszajön, hagyományos automata és 10l/100km mellett jobban fáj, mikor néhány százas ráborul felújítás címén
Ampera meg villannyal megy úgy, mint az eddigi 1.8T, ha nem jobban is, villany nyomaték vicces dolog
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz Bdanyy #187451 üzenetére
Ez a konnektoros hibrid, meg elektromos autó amúgy érdekes kérdés. Valahol van róla úgy is megtérülési számítás, hogy a töltést is beleszámolják? Meg azért egy otthoni töltő sem olcsó mulatság, nekem a bmw-nél 4-5k eur-t mondtak, plusz nyilván az áramszolgáltatóval is le kell bizniszelni a bekötést, ha van egyáltalán garázsod (illetve ha a bérbeadó hozzájárul a bekötéshez, és te is vállalod úgy is, hogy ki tudja, mikor költözöl). Szerintem ez már több, mint amennyiért itt a többség autót keres. És akkor még egy ampert se toltál bele...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #187456 üzenetére
1st gen. drága lesz, elindult felfelé az áruk. Pedig az a legjobb TT.
-
(Bundás)
addikt
válasz aero. #187412 üzenetére
Szia!
Ez tuti? Nem találtam holt-biztos leírást, de itt mintha azt írnák 2001-2006 közötti kiadások a bmw féle tritec motorral lennének szerelve (az "s", a "jcw" is), a második gen 2006-tól pedig már prince motoros.
(#187413) molnarpeter : mx5-ből az "újabb" generáció tetszik, de az bőven keret felett van.
3-3.5 millió körül vannak 126 lóerős előző gen szériái kemény tetővel. Egyenlőre vegyes érzés, legalább látnom kéne élőben; berakom a talonba.(#187411) pit stop : akkor ds5 kilőve
//
esetleg coupe jellegben más platform ötlet?a4 cabrio+hardtop vélemény? V6 2.4-3liter/quattro motorokról tapasztalat? Esetleg váltó terén ami kerülendő?
-
nandow
aktív tag
Ezt már azt hiszem láttam máshol is, jónak tűnik, de valóban nem olcsó.
Igazából ezt csak akkor érdemes megvenni, ha már tényleg van 3 gyerek, előtte meg vehetem majd egyenként a gyereküléseket...
De a kérdés odébb lesz még, egyelőre 1 lurkó van.
Viszont szeretnénk majd még, de én nem akarok emiatt egyterűt (esetleg suvot) venni, bármennyire is az a praktikus. Szeretem, ha egy autónak "autó" formája van (most is szedánom van). Kombi is bejön, azt simán bevállalnám még a nagyobb hely miatt.
Aztán ha ott tartunk majd egyszer, lehet az élet és a szükség átírja ezen véleményemet. -
Nerd
aktív tag
válasz Dare2Live #187450 üzenetére
Egyelore ugy tunik, hogy nem fog valtozni. Pesten eddig sem hasznaltam, nekem mindenhova jo volt a BKV, illetve hazhoz szoktam rendelni nagyobb dolgokat. Hetvegi nagy bevasarlasra es videkre jarasra volt hasznalva, igy a kicsikocsiba nagyreszt autopalya kilometer lett beletekerve. Na ez a videkre jaras kezd lenullazodni, a hetvegi bevasarlast meg tudom oldani maskeppen. Viszont evente egyszer ketszer valoszinuleg kelleni fog a kocsi, csalad meg nincs a kornyeken szoval kolcson keres nem jatszik, ezert nehez dontes, de pl. most 4 hete all a kocsi, vagyis kb csak rohasztom benne a benzint (kb 6 hete tankoltam premiumot, 3/4-n van a tank) lehet ki kellene adnom berlesre
-
Bdanyy
addikt
Ez egyébként nálam is kérdés, én a HO miatt használom többet a kocsit jelenleg. Nem vagyok helyhez se kötve, illetve kerülöm a tömegközlekedést, amit eddig útközben elintéztem, ahhoz most autóba ülök.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Dare2Live
félisten
Fél 1 év múlva mennyi fog belemenni? Akkor kelleni fog?
Nálam ez a kérdés. 100% HO, átlag havi 300km megy az egyikbe 150km a másikba. Ha ez így maradna tuti eladnám az egyiket sött ha fél éve tudom nem veszek 2.kocsit....
@Doki16: Régi nyomaték váltók is rengeteget kibírnak. De még egy szidott MMT is elmegy félmilló kmet csak nem kell elfelejteni benne cserélni az olajat.
Ez a prius... vonal kezd olyan lenni mint anno 4-5éve a dizel Honda vonal. Dizel semmire se jó, mindenkinek benzines Hondat topik zárható.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Nerd
aktív tag
Hello,
fura kerdes, de a szemelyes tapasztalatok is erdekelnek a jelenlegi autopiacrol, nem csak az ami a hirekben olvashato.
Jelenleg hogy all az auto piac? Kihasznalatlansag miatt gondolkozom az autom eladasan, sajnos most havi szinten kevesebb mint 500 km megy bele, igy kb viszi a penzt, fel-egy evvel ezelott meg siman 1000-2000 kozott volt a havi mennyiseg ami miatt nekem meg megerte. (bar lehet csaladon belul megy el igy az arazas akkor mas lesz...)
Most mennyire nehez eladni, mennyire estek be az arak? hasznaltauto.hu-t neztem ott semmit nem ment le a tipus ara.
Ja az auto: 4 eves suzuki celerio, 42 ezer kilometer, friss muszaki, rendszeresen szervizelt, fekolaj csere is...
[ Szerkesztve ]
-
Bdanyy
addikt
Köszi az eddigi ötleteket
Azért is lesz nehéz váltani, mert gyengébb motorral és bőr tetőablak (utóbbiról könnyen lemondanék ha csak az hiányozna) stb nélkül tényleg egész jó autók vannak 2 környékén is már, amikkel hosszabb távra is lehet tervezni.
Az ampera egyébként tetszik nagyjából, csak félek nem férnék el kényelmesen benne hosszabb úton. A zöld rendszám mondjuk nagy előny, bár parkolóhely nem lesz tőle több.
Ha kevesebbet fogyaszt, azt nem bánom, de a mostani fenntartásnak jóval kisebb részét teszi ki az üzemanyagköltségem, mint a szervíz (pedig lekopogom se a turboval, se a kettőstömegűvel nem volt gondom ami miatt óva intettek eredetileg)[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Használt Chevrolettet tényleg nem szabad már megvenni Magyarországon? Tudom, hogy 5 éve kivonult, ez probléma lehet szervizelésnél, alkatrész ellátottság tekintetében?
-
Dare2Live
félisten
válasz molnarpeter #187440 üzenetére
"van hogy évi pár ezer km jön össze"
Erre mért hibridet?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Habár egyelőre még nem tervezem a cserét (L&K Octavia 1.8T 2000), de az utóbbi egy évben elég sokat kellett költeni a kocsira, ami az értékén már nem mutatkozik meg, így lehet valamikor meg kell húznom a vonalat. Most is tudnék szórni még rá, rendbe kéne tenni egyik ülést a bőrrel együtt, de ezt elnapoltam inkább.
Na meg amikor trélerrel kellett elvinni fékhiba miatt az se volt kellemes...Szerintetek mire illetve mennyiért lenne érdemes váltani, hogy előrelépés is legyen?
Tetszene a jobb anyaghasználat illetve a kütyük (tolatókamera, elektromos kézifék, AA/CarPlay stb).
Egyáltalán nem megyek sokat, van hogy évi pár ezer km jön össze (de ritkán megyek 10-25km-nél kisebb távolságra, szóval nem hidegen jár. Inkább hosszabb városi utak illetve m0, autópálya), így a fogyasztás nem szempont, ezzel egyébként 9l az átlagom.
Anno két dologban kötöttem kompromisszumot:
Automatát szerettem volna, de 10+ évesen nem mertem bevállalni
Kicsit szűk elől, még pont "jó", mögém be sem lehet ülnihttp://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
vzsryl
nagyúr
A 3-as Megane egész megbízható darab lett, de abból is az alja van 1,5M alatt, viszont nem sokkal felette már kifoghatsz valami pofás darabot. Szerencsére a 3F miatt nagyon jó vételnek számít.
H Astra-t nem említetted. Az nem játszik? Abból a a 116LE-s 1.6-os és az 1.8-as szívó nagyon jó konstrukciók.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Llew
senior tag
Sziasztok!
Egy ideje autót keresek, de nem nagyon sikerül leszűkíteni típusra.
Egyik oldalról van a racionális hozzáállás, hogy férjen bele a következő paraméter halmazba
- 1-1,5 M között
- kompakt kombi méret
- ~12 évnél fiatalabb
- 1,6-1,8 szívó benzinEz kb. 2-es Focus, Octavia, régebbi Lancer, esetleg Kia Ceed, bár az már árban inkább kifelé lóg.
Viszont ezek nem tetszenek, így van a másik csoport, ami kisebb részben fedi a fenti paramétereket.
3-as Laguna vagy Megane, Citroen C5 2. gen.
A Laguna és a C5 méretben is nagyobb, bár az nem zavarna. Árban inkább csak az alja 1,5 M (kicsit bővíthető még, ha nagyon kell+szervíz), plusz nem benzinesek, ami a várható futásteljesítmény, meg sok város miatt jobb lenne.A két halmaz metszetébe tettem a Fiat Bravot, ami árban jó, tetszik, jónak írják, viszont nem kombi, ami praktikus lenne bringát, kutyát, stb-t szállítani.
Milyen típust mondanátok még?
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
gaborbol
őstag
válasz CactuS #187430 üzenetére
Nem tudom mi volt mar a konkret kod mert egy vodorre valo volt, valami hybrid regenerative system failure es hybrid ecu es hybrid battery. ( hybrid computert csereltek benne) azt mondta, hogy javithato, de van a polcon tartalek, felprogramozzak a kocsihoz es meg aznap vihetem a lovat.
Mar beszeltem a bontosokkal $500 dollar kp es jonnek erte.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gaborbol #187428 üzenetére
Cellát itthon 8k /dbért cseréltek anno, munkadíj 0 Ft volt, mert kértem takarítást egyébként is, az egy húszas volt. Plusz ebbe beletartozott a cellák átrendezése (középről szélre, illetve feszültség kiegyenlítés, stb. De az akku az akku, aki pl. sokat nyomkodta az EV módot anno, az simán megölhette az egész pakkot, ami szép lassan megdöglik.
Mondjuk itthon azért elég nagy ipar épül ezek javítására, Teslát, amperát is javítanak, pedig egyiket se könnyű.Ez a hybrid egyik része nem termel érdekes, hibakódra emlékszel esetleg?
Kint a bontó legalább fizet érte valamit?
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Dolby
senior tag
válasz rbalint88 #187232 üzenetére
Köszi a tanácsokat ( kisza25 és tboldi, nektek is!)
Nekem a hibrid ötlet nagyon tetszett, de a Yaris úgy tűnik pici lesz. Tesóm két lányát gyakran fuvarozza, olyankor hangszerek (cselló és citera, szóval nem is picik) + táskák be kell férjenek hátra. A jazz-zel ezt tudták teljesíteni, azért gondolt erre. Egyébként most ott tartunk, hogy a 3M-s 2014-15-ös Jazzeket nézi már, nekem úgy tűnik egyéb típusra nem annyira áll rá a szíve, és mivel nagyot nem bukik vele, valószínűleg inkább nem erőltetünk mást
Ez a 3M amúgy úgy tűnik ilyen lélektani határ neki, pénz lenne de nem akar többet autóra költeni :-)
Van esetleg tapasztalat olyan szerelőkkel, szervizekkel, akik meg tudnak nézni autót, alá fekszenek stb?- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
gaborbol
őstag
válasz BurgBurg #187424 üzenetére
Mar leirtam parszor.
Vagy 2006 vagy 2007-es az auto, 257.00- Km ig csak markaszervizben jart. Eredeti aksi volt benne es kb 290k Km ig nem volt vele gond, aztan decemberben beteg lettem pont karacsony elott, nem ment a kocsi picit tobb mint egy hetig, kovetkezo inditas, aksi elhalt.
Szerviz, valoszinu ez volt az utolso szog a koporsoban az aksiban, nem szereti a nem hasznalatot talan meg birta volna tovabb, ha ment volna napi szinten.
Felujitott aksi pakk 18 honap vagy 24 honap garral, kb 9 honapig jo is volt, az megint jott az aksi hiba.
Viszza megint, mondtak, hogy a hybrid egyik resze nem termel vissza cserelni kene, csak $300 dollar, mutattak a hibakodot a gepen a muhelybe, SMS-be is elkuldtek meg a google linkeket.
Okes, csere es aksi csere megint jo volt par honapig aztan februar vegen ismet lehalt. Visszavittem megint hibakod olvasas.. 3 cella ismet cseres.
Kapott egy felujitott aksipakkott, aztan mult heten megint megy fel a fogyazsztas, latom a ossze vissza mutaja a toltottseget.
Lehet, hogy a covid 19 is besegitett, marcius elseje ota itthonrol dolgozom, de elvittem par korre, hagytam hogy toltse magat... ez van.
Ha taxi lenne biztos jobban birna, mert ott to idealis a minden napos maszkera.
Van egy masik gondom is, neha elmegy a teljes muszerfal ez kb ugyan olyan mint a "csak 2 cellat kell cserelni!" Szinten tipus hiba.
Csak egy kondi szarad ki az instrument clusterbe ( muszerfal kijelzo) ,de mire szetszeded, meg megcsinalod, mar ez onmagaban gazdasagi totalkar itt.
Mondom ITT USA ahol a legolcsobb oradij 80-100 dollartol indul, tehat nalatok biztos van ember aki ezt is megcsinalja ertelmes aron.
14 eves auto, nem varok mar tole csodat, megy a bontoba aztan nem szivja meg vele senki aki esetleg meg megvenne.Ez van az anyos kocsijaba es nagyon jo, gyerekek nagyon szeretik.
Ez az uj verzio 2020-bol:
0-10 eves korig varialhato az uleslap csak 43 centi szeles, repulore lehet vinni, nagyon korrekt.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Itt ez a fóka pénteken került fel 1.5 millióért. Szombaton reggel hívom, hogy megvan-e még, mert mennénk megnézni azt mondja az ürge, hogy már jönnek érte, ha mégse viszik el, akkor telefonál mondom oké köszi, akkor nem indulunk el potyára. Na a hirdetést törölték is, gondoltam elvitték az autót, hát nem csak gondolom csomóan érdeklődtek és rájött a barom, hogy alul árazta.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz BurgBurg #187424 üzenetére
Pedig nem kell, nekem is volt anno modul cserélve - darabja talán 8k volt, egyet kellett cserelni, de biztonsági okokból inkább 3 lett belőle - utána még 2 évig hiba nélkül ment, utána eladtam. Néha akkupakk cserének hívják, de azt kb. csak a Toyota csinálja egyben.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
gaborbol
őstag
Arban nem tud vele versenyezni:
[link]Ez az egy darab van ami meg pont beferne a keretbe, kb ugyan az a felszereltseg, pont abban a varosban van ahol a Camry meg az Optima, de mar nem garos.
A kia meg meg az en futasom mellett is 4 evig garos(motor-valto) lesz a markakereskedonel.
-
AmunRa
senior tag
Sziasztok!
Ha márkakereskedésben árulnak használt autót, akkor szokás máshova vinni állapotfelmérésre? Egyik szalonban nem saját márkás autóra kérdeztem, és nem volt állapotfelmérő lapjuk, pedig amikor beszámítanak autót biztos csinálnak állapotfelmérést. -
gaborbol
őstag
válasz aero. #187394 üzenetére
Az uj Camry 5.7 tet tud orszaguton, gondolom a 8-as automata miatt, csak amikor olvasod a tulajokat, hogy visszavittuk a 0 kilometeresen vasarolt 2019-est es hoztunk egy 2016-ost az meredek.
Egy ekkora kocsiban egy 2.5-os benzines szivotol hihetetlenul jo ertek, varosban meg 7.8l a valos fogyasztas!!
Nandow:
Premium keskeny gyerekules kerul majd bele amit viszek magammal a probautra
Mondtam a kereskedo csajnak, hogy keszuljon mert nem 5 perces teszt lesz... azt mondta odamegyek adja a kulcsokat aztan este 9-ig vannak addig azt csinalok amit akarok.A gyerekules darabja valami 300-400 dollar ugy, hogy az meg egy lathato osszeg lesz.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Drughi #187406 üzenetére
meg is válaszoltad a kérdést, ennyi idős autót akkor már inkább vennék egy golf4-et, vagy egy leont, 2008 válság miatt elég sok platform váltás elmaradt, még elkészülteket is kukáztak.
A vw megtehette, hogy vált, meg is tette 2009-ben, polo, ibiza, fabia, a1 új platformra került, szinte mindenki más meg gyártotta tovább az addigi régit költséghatékonyság miatt, vagy párhuzamosan gyártották a régit és az újat (opel astra, skoda octavia)[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Drughi #187406 üzenetére
Eredetileg azt hiszem 2004-ben kezdték gyártani, csak ugye jött még a Classic sorozat is, így ezért találni belőle fiatalabbakat is. Nekünk anno volt flottában, dízelekkel nem volt nagy gond, de az emberek nem szerették, mert kb. 0 pakoló rekesz van, értsd: a telefont se tudod letenni sehova. Az autó egyébként nehéz, így a gyengébb motoros benzinesek kissé szenvedősek, nem és eszegetnek is, olajból kevesebbet, benzinből többet. A beltere egyébként strapabíró, keményebbre vannak tömve az ülések, a váltónak van súlya, ezt sokan nem szeretik. Rohadni nem rohad, azt hiszem a toronycsapágynál tudott elrohadni egyedül, de ezt javították visszahívás során.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
(Bundás)
addikt
Sziasztok!
Egyfajta élményesebb második autót keresnék, amivel javarészt város, 1-2 havonta 200-200 kilómétert is le tudnék kocsikázni probléma mentesen. Cabrio feeling nem az esetem, se nem a túl kirívó színek.
Elsősorban Hajdú-Biharban nézelődtem, mivel nincs időm lukra futások végett utazni, de szinte már tuti alapon hajlandó vagyok messzebb is menni.
Megbízhatóság, biztonság előny, árban 1.5-3 millió Forint körül gondoltam. Fogyasztás/karbantartási költségeket áldozom az élmény oltárán, persze ésszerű kereket között.
A baj az, hogy bele szerettem a Mini Cooper-be, ami megbízhatóság tekintetében problémás lehet, persze gazdától is függhet a dolog. De a forma, a beltér, nekem nagyon bejön.
Ez itt van a közelben, mintha gazdája is lett volna, csak fekete, de nem tudom a problémás prince motoros-e.
Ez kicsit arrébb, sajna szintén fekete, de szép, viszont ha jól tudom az 5 sebességes váltók problémásak. Sima 1.6 alap motor, kisebb nyűg, 116 paci is bőven elég ebbe.
Ennek a zöldes színével még nem barátkoztam meg, élőben lehet más.
Eme a legjobban felszerelt, de a büszkén feltöltött szervizkönyvben szereplő 30 ezres olaj periódus, valamint a különböző szervizek hasonlóan írt számai kicsit elbizonytalanítóak.Tetszik még a Citroen DS5-ös, abból benyásat csak egyet találtam. Igaz már keret felett, de sokkal fiatalabb. Bár a dízel-hibrid verziót lehúzták a totálkáron.
Tetszik még az A4 cabrio formája is, de csak kemény tetővel.
Ha van más tipp azt is szívesen veszem.
Köszönöm előre is.
-
Somatom
veterán
válasz kisza25 #187401 üzenetére
Sztem ha vki nem ismeri az autó előéletét, akkor ilyen korúnál automatikusan cseréltetni kell minden necces alkatrészt. Bordásszíj/lánc, feszítők, stb. 200 ezer Km fölött én a generátort, önindítót, vízpumpát is megnézetném.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kisza25
félisten
válasz Brandynew #187385 üzenetére
ha muszáj ezek közül választani akkor a H astra, csak azért nem adnék 1M Ft-ot
a kia ceed már annyi idősen problémás tud lenni (lánc)
chevrolet egy halott márka
citroent nem ismerem
mondjuk méretben azért van szórás a kiválasztott autók között pl. a kia ceed sw és a corsa között
A szervizre mindenképpen kell pénzt szánni, tudom nem volt a listádban, de én ennyi pénzért ezt nézném meg, aztán lassan kipofoznám, ez egy 2009-es platform, 2017-ig gyártották.Alfa Romeo Giulietta Sprint
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- JavaScript topic
- Fujifilm X
- PlayStation 5
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Romet Rambler R9.3 MTB Vadi új, 0 perces, Garanciás!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest