És akkor mit szólsz a 170 lovas 1.4 TSI-hez?
ez a jövő...
rip and tear, until it is done
(#41151) zoo8800 válasza runner 125 (#41149) üzenetére
És akkor mit szólsz a 170 lovas 1.4 TSI-hez?
ez a jövő...
rip and tear, until it is done
Vagy Grande Punto Abarth SS 1.4 16v 180LE...
...de meg ez se "a" vege, pikk-pakk fel lehet ezt tolni 200paripa fole is.
több drón kell ;P
Szerintem ökölszabályként elfogadható, hogy aki sokat jár (vagy nagyon sok km-ig egy autót használ) annak érdemes dízelben gondolkodni.
Szerintem meg fogadjuk el ökölszabályként, hogy aki sokat jár, az vegyen sokkal kevesebbért egy gázos kocsit. Igaz, most felment 180-ról 195-200-ra a gáz literje, de 2011 közepére 400-as benzinárat pedzegetnek...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
(#41154) VR6-Fan válasza runner 125 (#41149) üzenetére
2.2l 4:10-től ajálom a BMW tulajoknak 200-nál úgy tolja le az M3-ast mint ha állna, meg amikor 295-nél húzza a 6.-at, jah és még mindig egy ~2200ccm-es szar fos audiról beszélünk.
a 2,1-esből van 1000hp+
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Most mentem egy kört édesanya Yarisával. 3.5éves és van benne 29.000km. 9évesen lesz benne mondjuk 80.000km. 6év múlva 9évesen jön a menetrend szerinti kocsicsere akkor ~700.000Ftért aszondjátok majd megéri, úgy, hogy mindig én cseréltem, cserélem benne az olajat, olajszürő, légszürőt... tehát semmi zsákba macska nincs benne?
vr6: és melyiket választanád még akkor is ha utána nem adhatod el?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
egyértelműen hogy az audi.
kb pont annyira megbízható és szervíz igényes mint az M-es.
mivel mindkettő játszós autó, ergo senki se azért venné hogy szombat reggel elmenjen vele a teszkoba bevásárolni, az audi állandó 4X4, jah és 2X erősebb a bömösnél.
Rick4:az a szürke hengeres cucc? légszűrő, egyből a turbon.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
(#41159) Alvin_ti4200 válasza ktg3 (#41145) üzenetére
Az elsőn 2002 végi a rendszám, a másodikon letakarva, a harmadikon pedig 2004 eleji, csak gondoltam, ezt a pár infót megosztom veled.
PD TDI valóban, elírtam
@41148
Mivel a teljesítményadó is egy sarc, érdemes egy adott teljesítménykategória tetejéről választani, nem a drágább aljáról. Kvázi a semmiért kell többet fizetni. (pl 136LE vs 140LE).
A forgalmiban lévő teljesítmény adat a mérvadó. Tehát a házi chiptuning valóban nem számít be.
@41153
Igaz. Nem véletlen, hogy a nagy köbcentis benzinesekből rengeteget alakíttatnak át gázosra.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
Ok, csak nem értem, miért is jó a forró motor mellől szívni a forró oxigénmentes levegőt...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Már másodjára olvasok itt a hozzászólásodban a teljesítményadó kifejezést, mesélj már arról, kik és hol fognak adóztatni az autód teljesítménye miatt?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
hova raksz el a motortérben egy megfelelő áteresztő képességű légszűrőt?
ill gyanítom a hűtőmaszk felől elég sok friss levegőt kap
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Önkormi?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Jogos, van rendes nevük is Amire gondoltam:
1. régi súlyadó:
A parlament döntése értelmében minimálisan emelkedik a gépjárműadó mértéke – tájékoztatott dr. Ráczné dr. Kassy Erzsébet, az adóiroda vezetője. Az adó összegét a motor teljesítménye alapján határozták meg, és számít jármű kora is. Ez év január elsejétől személygépkocsinál és motorkerékpárnál a gyártási évet követő 3 naptári évben 345 Ft/ kilowatt, a 4-7. évben 300 Ft/kilowatt, a 8-11. évben 230 Ft/kilowatt, a 12-15. évben 185 Ft/kilowatt, a 16 naptári évben és az azt követő években 140 Ft/ kilowatt az fizetendő adó.
2. 2011-től a kötelező biztosítás
[link]
Mindkettő olyan sarc, ami függ az autó teljesítményétől. Érdemes kicsit számolgatni és ezeket is figyelembe venni vásárláskor.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
(#41166) ktg3 válasza Alvin_ti4200 (#41159) üzenetére
és ez mit jelent?
mmint mi a következtetés
nem értek hozzá
nem tűnt fel, hogy pár éve már teljesítményadót fizetsz súlyadó helyett?
Csak azért kérdem, mert ugye a lóerőadót eltörölték, a kötelező biztosítás pedig nem adó.
És mi van, ha olyan kocsim van, ami 3.8 literes létére a forgalmiba beírva 89KW-os? Jól járok legalább két kategóriával jobban, mint eddig. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Miért kell a motortérbe rakni, vagy a oda kel, miért nem lehe egy csöve hozni neki előlről, gépháztetőt vágni,stb. Az összes filléres megoldás, ez így meg szar.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
miért nincs is kilométeres csővezés? mert megnővekedne a turbotengelyén a húzó irányú terhelés a, illetve mert így jobb a gáz reakció.
no meg mit mondtam honnan tudod hogy nincs rendes szellőztetése? mert mondjuk a 200-asnál pont nem a hűtőmaszk mögött van a hűtő, ergo az egész maszkon szabadon áramlik be a levegő a motortérbe?
jah meg IC és víz befecsi
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Csak azért kérdem, mert ugye a lóerőadót eltörölték, a kötelező biztosítás pedig nem adó.
Valóban nem adó, de ha akarod ha nem be kell fizetni. És egy átgondoltabb autóválasztással ez lehet esetleg alacsonyabb összeg is.
A 2011-es szabályozás bevezetésével a marketinglóerőkkel operáló autók tulajdonosai járhatnak rosszabbul.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
Nem a magyarázat az érdekes, hanem amit leírtál. Igaz, még mindig nem értem, miért írtad azt amit. Ha tisztában vagy az adó szó jelentésével, akkor nem kevered össze a kötelező biztosítással.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
(#41173) dízelracer válasza VR6-Fan (#41163) üzenetére
Itt a megoldás: [link]
Én elsősorban a költségoldalról néztem a dolgot. Az, hogy a befizetett pénzek sorsa mi lesz, az egy más téma.
Egyébként valóban egészen más az adó és a kötelező bizt.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
Nézd azt, hogy befizeted az éves kötelezőt, és az első 2-3-4-5 évben nem kapsz cserébe semmit, innen még valóban adónak tűnik. Aztán egyszer sikerül összegyűrni valakit hátulról, és az autójában keletkezett 5-600 ezres, de akár 1Millás kárt ki kellene zsebből csengetned. Mivel van biztosításod, és az elmúlt 6 év alatt befizettél mondjuk 6X50 ezret, még mindig jó vagy... Olyan ez, mint a lakásbiztosítás. Jobb az, ha van, mint ha nem lenne. Nekem már éget tki lakásom biztosítás nélkül, (nem azért mert nem akartam, vétel után 2 hónappal volt, és még ide nem jutottam el) tudom mekkora szivacs...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
(#41176) VR6-Fan válasza dízelracer (#41173) üzenetére
szerintem kevered a teljesítményadót a luxusadóval.
Ez így teljesen rendben van. A kötelezőért várhatóan lesz ellenszolgáltatás, nem a levegőbe szórod ki. Ugyanakkor ha van két nagyon hasonló paraméterekkel rendelkező autó, ahol a teljesítménykülönbség miatt többet fizetsz, az nem realizálódik az esetleges kár rendezésénél. Kvázi a semmiért fizetsz többet.
Pl fapados Astra F 1.4-es vagy 1.6-os motorral. egyik 60, máik 75 LE. Értékük, használhatóságuk közel azonos stb, de utóbbira többet kell fizetni. Persze ide lehetne nagyobb kategórás autókat is írin nagyobb motorokkal. (Renalut Laguna 2.0 16V benzines 136 vs 140LE)
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
(#41179) runner 125 válasza hobizoli (#41150) üzenetére
Jól van na, én le vagyok maradva édesanyám 1.4-es 75 lovas Astra-jánál.
..én meg motorozom, ott másik az arányok.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#41180) dízelracer válasza VR6-Fan (#41176) üzenetére
Turbó élettartam? Tudok olyan embert aki tudatosan egy verseny hétvégére vett új csigát. Kettő versenynapra "dobott ki" 85k-t. Szerinte nem volt pénzkidobás mert ugyan az idején nem, de a célvonaliján javított néhány km/h-t. Vannak ilyen fanatikusok. Mindig csodálattal figyelem az ilyen kicsit őrült embereket.
(#41181) VR6-Fan válasza dízelracer (#41180) üzenetére
no igen csak az audi az félig utcára épült a corvettel ellentétben, ott számít az élettartam is valamennyire.
de ha meleg levegőt is szívna be ott az egyedileg készített IC, az oxigén ihányra meg vizes befecsi.
de számomra még mindig nem bizonyított miért is szívna be forró levegőt.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
(#41182) dízelracer válasza VR6-Fan (#41181) üzenetére
A fenyszoro mogul?
Amugy Ojdi sor5-nel a vizhuto nem kozepen van, hanem hatrebb a zarhidtol vagy 15cm-re es a pilota elotti oldalon
több drón kell ;P
PL, mert a motor maga eleve 100+ fokos -a viz 85-90 benne, de a blokk tuti melegebb ennel- meg ott van a kollektor es a turbo turbina resze is, amik dundizaskor vorosen izzanak kb 600 fokon a kipufgaztol.
Ebbol a terbol szijja jaz okszigejntot beja csigabiga, persze van intercooler, de nem mindegy mekkora homersekletu levegot sziv es surit be a csiga még melegebbre, mert majd azt kell "ertelmes" homersekleture lehutenie a IC-nek
Nem veletlen van az, hogy gyari rendszereknel ahol nincs igy telezsufolva kazanfedel alatt minden, ott a levegoszuro mindig vhol a motortol leheto legtavolabbi pontbol vagy akar elszigetelve tole szivja be a friss levegot.
Pl Swift-nel van az index mogott meg egy 4-5cm-s luksi is a doblemez ala, ahova benyul a legszurohaz szivocsove. Igaz itt a jobb oldalon van a motor, de 5-6.gen Hondaknal bal oldalt van es ott is jobb oldalhoz van kivezetve teljesen a szivocso. Nekem is a gyari legszurohaz csove benyul egeszen a jobb index moge -motor jobb oldalt van-, es nem a turbo, meg nem motor meg nem is a vizhuto kozelebol sziv levegot
Nem mind, errol szol a cold-air-intake
A TD Merciknel volt szokas eloszor kb 10-12 eve a jobb index mogott par kis szellozo rostely, de asszem az ott az intercooler miatt van ott
több drón kell ;P
Szó nincs arról, hogy mindkettő játszós. Az egyik egy játszós luxusautó, a másik meg fapad játszós. Nem a hangszigetelést, még a kárpitokat is lekaparták belölle, vascsövek meredeznek mindenfele. Az egyikkel szivessen utazgatok. A másikkal nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
(#41186) hobizoli válasza dízelracer (#41182) üzenetére
Igen, hat ezt ugy kiintene utcan barmelyik zseka, mint a pinty, aztan lehetne is felvenni a szopoalarcot szepen
Kulonosebb nem is tartatna sokaig utolerni se, mert ha kicsit odalep neki akkor max 2km mulva kifogy belole a nafta, meg utcan leven nem is tud menni "normalisan" a gumik meg a forgalom miatt se.
Street legal gumival hiaba van ennyi ero, nincs tapadas, race gumikkal meg megzsanettozzak azonnal. Esoben meg egy kesz halal.
Nem jo ez sehogy se...
Ezert tartom tobbre azt, amikor kimegy egy vki 1/4-re es egy olyan autoval indul, amiben vannak ulesek, van rendszama, eleve sajat erobol erkezik ki, utcai gumija van, bejon az utcarol a mindennapokbol, odaall es megy egy jo idot, es azt tudja 10x egymas utan is es akar esoben is tud menni. Sokkal nagyobb teljesitmeny ez, mint szetflexelt, szetmuanyagozott, hugyig hegyezett race gumis autoval menni egy ennel 2 seccel jobb idot, aminek n*402m-ben lehet szamolni az elettartamat, meg varni a jo idojarast ehhez.
Lasd az RT vagy a Boti S2-i. Azok mennek 11-s idot, es az "olyan", amit itt leirtam. Persze van ojan Audi is, ami megy 9-s idot is, de azt treller szallitja oda-vissza meg kb a Swiftnek is erosebb kasznija, es kb annyi koze van az utcai kocsi fogalmahoz, hogy hasonlit hozza az alakja es szinten 4 kereke van.
több drón kell ;P
én tudom hogy ott van a 600-700 fokos csiga.
de a víz hűtős dologgal már el i mondtad a választ, ergo, azon a szép nagy hűtőmaszkon telibe kapja motortér azon fele a friss levegőt nem?
Dare2Live:és vajon ezt nem lehet ki hangszigetelve gyári belsővel megcsinálni ?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Most miért mondod? Farkas Isti S2n ott a rendszám , megnézném az újravizsgáztató fejét amikor meglátja a kivágott hátsó lököst meg a kilógó vízhűtőt.
(#41189) dízelracer válasza hobizoli (#41186) üzenetére
Az S2 egy teljesen más világ. Ott nem kell kidobálni fél autót, hogy értékelhető idő szülessen. Egy EVO alól (lásd FAP) 400lóerő felett szó szerint törik/kiesik a váltó és a hajtás. DCS már hanyadik váltót teszi alá? Most is darabokban van a kocsi . A 15+ éves S2-k meg vígan elszaladgálnak 450-500lóerővel a kuplungot leszámítva gyári hajtással. Úgy tudom a Dutterék S2-jében is széria váltó van. Kis Atti majd kijavít ha nem így van. Rokonomra is mondtak fűt-fát az irigyei amikor egy 1500+ kilós dízel Golffal auchan kutas gázolajjal ment 13közepét. Beültünk hárman megpakoltuk a csomagtartót (hűtőtáska és egyebek...) klímázva zenét hallgatva legurultunk FlyBalaton-ra, ott futott pár kört szlalomversenyen, megvert pár nálánál komolyabb autót gyorsulásban majd egy esti balatoni fürdőzést beiktatva kényelmesen hazagurultunk. Saját lábon.
...meg a lafogó ajtókat, a becsavarozott polikarbonat szelvedovel. Utcai auto, ja. Hagyjuk ezt mar vhova mashova...amugy tegnap neki is vmi szetrokkant a S2 hajtasaban.
Nem kifejezetten csak ra gondoltam, hanem ott volt pl a farmotoros dizel polo volt tavaj, vatta uj muszakival es K-s rendszammal. Hat azert az mar meg a f@szom...
Szivesen megneztem volna hol vizsgazik le igy ahogy ott megjelenik, mert arra ha csak 200m-rol ranez a vizsgaztato a telep masik vegebol is mar buko az egesz ahogy van. Nem ha meg kozelebb is megy hozza, meg mondjuk elkezdik nezni rajta gyari elso fekek frutti fekteljesitmenyet a 300LE-hoz...vagy mas autonal az 5-600-hoz is akkora fek van, mint 75loeos alapmodellen szokas... nevetseges.
Azert ehhez kepest RT autojan pl meg rendes fek is van, pont azert, mert az valoban is egy utcai kocsi. Ez a nem mind1.
több drón kell ;P
(#41191) hobizoli válasza dízelracer (#41189) üzenetére
Azert Evo-k alol se 400LE-nel esik ki a hajtas, mert gyarilag is van/volt belole FQ400 is.
több drón kell ;P
Amugy tegnap delutan kint Kiskunlachazan beszelgettem par arccal, akiket ismerek, nem volt vmi tomeg, ami mondjuk annyira nem is baj, pedig dragracing OB es KOE volt egy nap egy helyen, szoval igy nezve mar ...ize
Szoval van akiknel vahahan péhénz dogivel, es itt nem az ismertebbekre gondolok csak, most mondja azt vki, hogy válság van... ha vki erre hobbira zsebbol ra tud kolteni 2.5M-t masfel ev alatt, aztan amikor nem jott ossze, inkabb vesz 3.5M-ert egy B5 S4-t jaccosnak... hat nemtom.
Ami viszont feltunt, hogy BMW alig volt kint par, a korabbi VTI hegyek is eltuntek. Talan 6-7 egyseg poroszkalt a korabbi 18-20 helyett, pl Integra-t nem is lattam egyet se, regen az is volt mindig 3-4.
UnoTie-bol volt kint 3, de az regen is annyi volt
több drón kell ;P
(#41193) dízelracer válasza hobizoli (#41191) üzenetére
Az összes okosított evo a ragacs mellől rajtol. Féltik a hajtást nehogy széthulljon. Papírkutyák...
(#41194) hobizoli válasza dízelracer (#41193) üzenetére
6-700lojje korul az S2-k is eldobjak idonkent, csak amig vmi kottro ojdit behozol szotyie osztrakiabol meg jurgenisztanbol alkatresznek, addig Evo-t nem annyira, leven eleve 8-10 evvel fiatalabbak, meg Evo-ban a proszto kivitelekben nem volt ez hajtas, az odinal meg de....
Schuszterek is cserelgettek szepen anno, RT-nek is megroggyant parszor, amire idaig eljutott
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
Már előtted sokkal leírtam ezt:
És mi van, ha olyan kocsim van, ami 3.8 literes létére a forgalmiba beírva 89KW-os? Jól járok legalább két kategóriával jobban, mint eddig. Ennyi.
Szerintem simán látszik, hogy nem kevertem... A teljesítményadó nekem csak jól jön ki, a súlyadó nem volt az.. Ezzel most az 1.5-2 literesek között poroszkálok, eddig meg a súlyadó a 16 mázsára nyilvánvalóan több volt.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Nah már nem köbcentire kell fizetni a biztosittást hanem Teljesitményre sajnos és mi mennyi lesz ?
NFS World Nick Ewing1987
Na gyerekek, délután benéztem egy szép behajtani tilos táblát, Mester utca ahogy rákerestem mással is megtörtént:
Ugye Oldalsó utcából jöttem ki, néztem a kötelező haladási irány táblát, nem volt, pont az egyik autó kiengedett nem láttam a táblákat. Oké van ilyen.
Viszont megállított a rendőr. Rendőr elkezdett nekem hadoválni hogy akkor ez 80-150 ezer forint plusz 3 hónap jogsielvétel. Nagyon rendesen aranyosan magyarázta a faszságát. Én azonnal nem voltam képbe a büntetési tételekkel, de azt azért picit furcsáltam hogy 8éve van jogsim soha nem okoztam balesetet de még csak szabálysértésem se volt és azonnal elveszik a jogsit. Utólag visszapörgetve nyilván pénzt akart de az idióta balfasznak még utaltam is másfajta elintézési módra de nem értette, csak hajtogatta hogy 100 ezer 100 ezer. Így aztán abba maradtunk hogy feljelent és várjam meg mit ítélnek 1-3 hónap 80-150ezer...
Hazajöttem rákerestem a büntetési tételekre, sehol nem írnak még csak közelítőleg sem jogsielvételt, 50 ezres bírságot írnak. Jogosnak vélem egy behajtani tilos táblát még csak megszokásból sem kéne benézni, befizetem,semmi gond, ez pont az az összeg ami elég nagy ahhoz hogy pofoncsapjon.
de akkor ne beszéljünk itt 80-150ezreskről meg jogsielvételről. Valakinek erről tapasztalat?
Szerintem a bírság mellett, kapsz 3 piros pontot, de a jogsid szvsz nem vehetik el!
A behajtani tilos megszegése közigazgatási bírság kategória, fix 50.000 Ft a büntetés, se több, se kevesebb nem lehet. (410/2007. (XII. 29.) Kormányrendelet 6. melléklet)