- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Szólánc.
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- bambano: Bambanő háza tája
- Klaus Duran: Youtube AI szinkron
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
cenzor
tag
válasz
mephisoft #94198 üzenetére
Nem vagyok szakértő a témában, emiatt nem biztos, hogy pixelre pontosan ugyanez lesz a végeredmény, de próbáld meg a következőt (az elv azt gondolom ugyanaz):
Select the exposures to combine, open as layers in PS, select Auto-Align for the layers, convert them to a smart object and select stacking mode as Mean.
[Dpreview forum: Exposure Averaging: Looking like FF at modest enlargements ] -
Throme
veterán
válasz
aginor #94195 üzenetére
Mióta jobban "bemilcesedtem" én is szoktam nézni a videóit. Úgy tűnik neki mindig is erős volt az oly szemüvege, dolgozott is a cégnél és ha jól láttam nem ma kezdte. Elhivatott ürge, számomra kicsit furi stílussal megfűszerezve.
Este bele is nézek abba, amit linkeltél a12-40/45 témában, még ha ez a 2 lencse nem biztos, hogy benne lesz valaha is a fotós táskámban....Mellette Rob Trek videókat is nézek, tolja az oly em10 II témákat, ami engem pont érdekel.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
anorche1 #94197 üzenetére
Ezt a leírást követtem:
https://petapixel.com/2015/02/21/a-practical-guide-to-creating-superresolution-photos-with-photoshop/A leírás nem keltett túlzott reményeket, az én eredményem talán még jobb is, mint az ott közölt összehasonlítás.
Pofon egyszerű a dolog, csak erős gép és idő kell hozzá. No meg Photoshop. Az opacity értékek kézzel beírogatása kicsit macerás, remélem találok erre valami jobb megoldást.
-
aginor
veterán
válasz
hotkar #94194 üzenetére
Az nem tudom, hogy közvetlenül fizetnek-e neki, de nagykövet, így nyilván meg kell felelni bizonyos elvárásoknak, ha érted mire gondolok..
Amúgy nem hülye gyerek ez a Robin, de mióta nagykövet lett, kicsit erősebb lett az Oly szemüvege, bár szerintem még elviselhető és időnként tök érdekes anyagai is vannak. -
hotkar
senior tag
válasz
aginor #94189 üzenetére
Hát... egy kicsit jobban odafigyehetett volna, ha már "tesztet" készít.
A közelképen (Close-up shooting) a 12-45 és a 12-40 nem is ugyanoda fókuszál: az utolsó képpárnál a 12-45 a bábu fejére céloz, a 12-40 pedig a mellén levő szimbólumra. Mégis, mit hasonlított így össze?
A bokeh összehasonlításnál meg szimplán meghamisította a 12-45 kinagyított képét: ha a fényköröket nézzük, azok biztosan nem a teljes méretű képből készített kivágások; ott ugyanis a bábu kezénél sötétség van, a kinagyított részen meg három vajpuha köröcske. Innen kezdve erősen kétséges, hogy a nagyítást milyen obival készült képből szedte.
-
aginor
veterán
válasz
trlala #94190 üzenetére
Én is nagyjából erre számítottam, és alapvetően elégedett vagyok a teljesítményével, és az árával is -ellenben a mérete lehetne kisebb is szerintem. Mondjuk kár, hogy azt nem nézte meg Robin, hogy teljesen nyitott rekeszen hogyan viszonyulnak egymáshoz, esetleg rekeszelve mondjuk 5,6-ra. Nyilvánvalóan azt a feladatot kapta, hogy oszlassa el a kételyeket a fix 4-es rekesz miatt, illetve, hogy igazolja, hogy amennyiben nem kell a 2,8 akkor az új csoda is van olyan jó, mint a sokak által etalonnak tartott 12-40, de akkor is jó lett volna látni.
Mercutio_: mirrorless comparison, vagy mi az oldal neve, akik szoktak ilyen összehasonlításokat csinálni. Érdemes lesz őket figyelni, mivel a 12-40-el biztosan összelövik, és a korábbi 12-40 vs 12-35 teszt alapján már elég jó közelítéssel ki lehet találni, hogy mi a helyzet a 12-45 vs 12-35 témában is. Mondjuk látatlanban megkockáztatom, hogy napi használatra a képminőség tekintetében tök mindegy, hogy a 12-35, a 12-40 vagy a 12-45 van a vázon. Azt, hogy kinek melyik az ideális, az határozza meg, hogy mennyire kell a plusz fényerő, mennyi pénzt akar ellocsolni rá, és számít-e a méret/súly.
-
aginor
veterán
Itt egy Robin Wong féle "teszt" a 12-45 vs 12-40 témában, ha valakit érdekel.
MrChris: jaja, csak rawban fotózom, de kíváncsiságból megnézem ezt a +jpg opciót is, köszi.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
INTELligent #94186 üzenetére
Nem a zaj a lényeg, hanem az, hogy az új kép nem csak byte-ban és pixel méretben 4x méretű, de *szerintem* információ-tartalomban sincs messze ettől. Komolyan nehezemre esik értelmezni, amit látni vélek. Ha ezt valaki elmondja, biztos nem hiszem el. Még így, hogy én csináltam, még így sem.
Aha, már rájöttem, hogy egy részletet elrontottam: az eredeti képet is fel kellett volna skáláznom 2x méretűre egy jó algoritmussal, mert a "röptében nagyiitott" kép helyből hátrányban van. De ezt már csak holnap. (A különbség ennél (szerintem) sokkkkal nagyobb.)
-
INTELligent
senior tag
válasz
mephisoft #94185 üzenetére
Magam nem csináltam még ilyen kísérletet, viszont mivel a zaj szórása 1/sqrt(N)-nel skálázódik, ahol N a képek száma, így az esetedben a 20 kép azt jelenti, hogy kevesebb, mint negyedére csökkent a zajszint. Szóval a javulás mindenképpen várható volt, lényegében mintha negyedakkora ISO-n lőtted volna a képet.
-
mephisoft
csendes tag
Na de mást is kipróbáltam most este. (Elnézést, ha volt már.) Arra voltam kíváncsi, hogy van-e értelme a kis 12-32-es palacsintával szuper-felbontású képet barkácsolni. 20 képet lőttem kézből, összeraktam (nem volt gyors, párszor megijedtem, hogy lefagyott a gép), és összenéztem az eredményt a nyersanyaggal ... és nem akarok hinni a szememnek. A leírások alapján arra számítottam, hogy ha nagyon gúvasztom a szemem, akkor látok valamit. Ehhez képest a javulás drámai!!! Bárki első ránézésre rávágja, hogy SOKKKKKKAL jobb. A zaj is sokkal jobb, de azon nem lepődtem meg.
Ha valakit érdekel; ide feltettem egy eredeti képet, és az eredményt: https://drive.google.com/drive/folders/1pv1i-CmeAyhAjx-CTPJpW_Pa-xxPyd9F?usp=sharing (A 100%-os quality JPEG exportok már fent vannak, a RAW és a TIFF nem tudom mikor ér fel.)
Egyébként olyan nagy a különbség, hogy tényleg nehezemre esik elhinni ... Ha valaki megnézi, kérem tegye már meg, visszajelez, mit gondol!
Az persze még kérdés, hogy ha nem konyhai csendélet a téma, hanem tájkép, akkor vajon mennyire működik majd a dolog. (Gondolok a széltől mozgó növényzetre, vízfelületekre, ...) A hétvégén, ha nem esik, akkor felbringázok Dobogókőre, vagy Prédikálószékre. Juhéj!Asszem kell majd egy erősebb számítógép
-
mephisoft
csendes tag
válasz
lugosi #94183 üzenetére
Kipróbáltam. PIP-ben 6x; Full-ban 10x a max. nagyiitás. - Köszönöm, soha nem gondoltam volna, hogy más a limit.
Lefényképeztem a 10x nagyítású kijelzőt és a nagy számítógépmonitoron jócskán kinagyított GX80 JPEG mellé tettem a telefonos képet, kb. azonos méretben. Elsőre azt mondtam volna, hogy kb. azonos a felbontásuk, de a finomabb textúrákat alaposabban megnézve végülis egyértelmű, hogy jobb a GX80 JPEG. Hogy aztán ez azért van, mert a kijelzőn kevesebb volt az információ, vagy a telefonos fotózás rontott a felbontáson, arra ezen kísérlet alapján nem mernék határozott következtetést levonni.
-
Én is a full-t használom, nekem jobban bevált mint a pip.
Én szeretek amúgy kézzel fókuszálni, sőt az AF obikat is úgy használom, hogy az AF/AE Lock gomb be van állítva AF-On gombnak, azzal nyomok egy fókuszt (illetve néha azt se kell, mert be van állítva, hogy ahogy az evf-be nézek, csináljon egy gyors fókuszt), és utána tekergetés kézi fókusszal. Jó, néha elbénázom
De annyit írtatok az MF-ről, hogy eszembe jutottak a régi jó öreg AI-S nikkor obijaim, főleg a kedvencem a 35/2, kellene már szerezni végre egy konvertert.
-
t.imi
addikt
PIP-et hanyagold, tedd FULL-ra és ott bele tudsz nagyítani kb 20x(?)-ra az egyik tárcsával. Nálam az első volt, bal felső sarokban írta a nagyítás mértékét. Ott már nem a szemet látod, hanem a pillákat teljes képernyőn például.
Ég és föld a focus peak -
INTELligent
senior tag
válasz
mephisoft #94180 üzenetére
De lenne hátránya: mégpedig az, hogy ki kell valós időben renderelni azt a rendkívül nagy felbontást (ami rááadásul jóval nagyobb, mint ahány pixel van mind az EVF-ben, mind a kijelzőn - vagyis egyáltalán nincs értelme). Ahogy korábban Stauffenberg leírta: nőne a fogyasztás és a hűtést meg kellene oldani.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
Stauffenberg #94176 üzenetére
Köszönöm a segítséget, az eddigit is, meg még kérdezek is majd. Nem kötekedni akarok, hanem megérteni és tanulni.
A CanonFD 50/1.2-vel sikerült (még korábban, GH2-vel) pár nagyon szép képet készítenem (családi fotó kategóriában). Nyilván max. rekeszen használtam, mert úgy voltak a legszebbek a képek. Viszont sajna nagyon kevés volt az elfogadhatóan éles. (Főleg azért, mert mire finoman beállítottam volna, addigra elmozdult a téma.) Ezért vettem az Olympus 45/1.8-at. Ezzel az fókuszálás már nem probléma, de mindig volt olyan érzésem, hogy a Canonnal szebbek voltak a fotók. (Lehet, hogy csak beleképzelem, vagy véletlenül jött ki úgy.) Most akartam egy hegyi bringán is magammal vihető kisebb, könnyebb fölszerelést, ebből lett a GX80. Ebben van focus peaking (és IBIS is), azt reméltem, ezzel pl. a jó kis 1.2-es objektívem is új életre kelhet; ezzel próbálkozom. Úgy látom, a technológia ebben nem segít annyira, mint reméltem. Egyelőre nem adom föl, egyrészt kipróbálom és megfogadom a tanácsaitokat, másrészt gyakorlok.
Azt nyilván tudomásul kell vennem, ha valami műszaki korlát miatt még a PIP-ben sem lehet a teljes felbontást megjeleníteni. De ha meg lehetne csinálni, akkor hátránya csak nem lenne? Mondjuk egy makró kép fókuszálása során állványról?
-
MrChris
nagyúr
válasz
aginor #94174 üzenetére
Lehet, hogy a raw képet nézed vissza? Ha teljes felbontású jpg-t is mentesz mellé akkor abba nagyít bele.
Mercutio: ez objektíve válogatja az elején mennyire lágy, jobb fajták azért nem olyan rosszak, meg a fókusz út is változó, az OM-eim közelponttól ½-1m-ig sokat kell tekerni, aztán kb már csak ⅛ a végtelenig.
-
Mercutio_
félisten
válasz
mephisoft #94175 üzenetére
Régi manuál obiknak emlékeim szerint hosszú a fókuszgyűrű útja, így mozgó célt lekövetni, főleg közeli témánál eleve hendikepes. A másik bajom velük az volt, hogy nyitva rettenet módon lágy a legtöbb, simán rekeszelni kell f3,5-ig, hogy legalább a közepe kellően éles legyen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mephisoft #94175 üzenetére
Ezek trükkös megfogalmazások a felbontásra, mert nem 2,4 és 1 millió pixelt jelent, hanem "pontot" (subpixel).
Ez a hátsó LCD képernyő esetén ha jól emlékszem kb 800x480 pixeles felbontást jelent. Ha szerinted szükséges ráereszteni erre 16 megapixelt valós időben, hogy tudj kézzel fókuszálni, akkor szerintem a probléma sokkal inkább a hozzá nem értésben keresendő. Nem azért nem megy a Focus Peakinges fotózás neked, mert nem 16 megapixeles élőképed van, hanem mert nem is érted a Focus Peaking működését.
Nézd, mi itt segíteni szeretnénk neked, nekünk van minden problémára egy megoldásunk, neked meg minden megoldásra egy problémád. Azért egy pár további tanács:
1.) Olvass utána a Focus Peaking működésének.
2.) Maradj inkább az AF objektívek mellett.
3.) Ha már MF objektívet akarsz használni, akkor fogadd el, hogy ez kompromisszumokkal jár, nem viccből haladta meg a fotóipar a kézi fókuszálást a legtöbb területen. Ne kergesd a tökéletes élességet, különösen nyitott rekeszen ne, az analóg időkben sem érdekelt ez senkit, csak amióta a nagy felbontású digitális fotókba 400%-ig belenagyítani divat lett. Ha fontos, hogy egy arc éles legyen, akkor rekeszelj vissza odáig, ahol az orr, szem, fül is többnyire éles marad, így nem 5 milliméternyi területed van arra, hogy valami patentül az élesség síkjába kerüljön.
Az Olympus 45mm f/1.8 egy tök jó portréobjektív, nekem is van. Semmi okod MF módban használni, ha mégis ez a vágyad, akkor pedig tanulj és gyakorolj sokat (nekem is van egy Pentax-M 50mm f/1.7 objektívem, amit ráadásul utcai fotóra használok egy régebbi Fuji vázamon, amin még a GX80-nál is gyengébb Focus Peaking van, tök jó buli, de azért az évek meg a rutin nem árt hozzá).
-
mephisoft
csendes tag
válasz
Stauffenberg #94172 üzenetére
> Mire kell neked egy 16 megapixeles élőkép egy 0,5 megapixeles kijelzőn?
(A kereső 2.7, a hátső display 1 millió képpontos.)
Élesség állításhoz. Még nincs sok tapasztalatom, de az eddigiek alapján manuális objektívekkel - valamiért - szenvedős nekem a dolog. (Mint mondtam, két szeánszom volt ,egy négykézlábas hóvirág, és egy családi összejövetel: nem beállított portrék (azaz evő, mozgó gesztikuláló emberek).) Nem tudom, pontosan mitől szenvedős, és azt sem, mitől lehetne jobb, de valahogy az a PIP sem olyan igazán jó. Nem állítom, hogy az a baj, hogy nem elég jó a felbontása, mert nem tudom. (Lehet, hogy nekem kell még tanulnom, gyakorolnom.) Mindenesetre sokat bénáztam, és sok képet kellett töröljek hibás fókuszálás miatt.
A PIP 6x nagyítást mond magáról, ami 36 millió képpontnak felelne meg a hátsó 1MP-s kijelzőn. Vagyis - ha jól számolok - 6x nagyításban már bőven túl vagyunk azon is, hogy minden egyes pixel külön-külön helyet kapjon a kijelzőkön.
Már bedobtam a Google-be a "mastering manual focusing techniques on mirrorles" kifejezést, és lesz ott hasznos olvasnivaló, de ha valakinek lenne kifejezetten bevált erre vonatkozó guide-ja, akkor azt szívesen fogadom.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mephisoft #94171 üzenetére
Biztosan butított élőképet kapsz, ebben biztos lehetsz. Ennek technológiai limitációi vannak.
Már az is jócskán látható rolling shuttert okoz (meg képfrissítési és bitráta limitációt), hogy egy 4K videót előállítson a masina, amihez nem teljes szenzoros kiolvasást alkalmaz (az 16 megapixeles képkockákat jelentene). Nem beszélve a szenzor és a kapcsolódó áramkörök hőtermeléséről.Vannak erre alkalmas gépek, de azok alsó hangon is több ezer dollárba kerülnek (ha nem éppen több tízezerbe) és aktív/passzív hűtéssel vannak ellátva, valamint az élőkép ott is butított. De amit elvársz az egyszerűen nem csak technológiailag bonyolult, hanem még értelmetlen is. Mire kell neked egy 16 megapixeles élőkép egy 0,5 megapixeles kijelzőn? (Nem tudom hány megapixel a GX80 kijelzője, csak mondtam valamit... a Full HD például ~2 megapixel, na ezek az LCD képernyők még messze ennyit sem tudnak).
-
mephisoft
csendes tag
> Live view-kor gondolom egy alacsony felbontású nagy kiolvasási sebességű módban
> van a szenzor és ezt alakítja át megjeleníthető formába. PiP módban ebbe nagyíthat
> bele mert kicsit fostosNa ez tényleg kiábrándító lenne. Valahogy nem volt az igazi az élesreállítás ezzel a kinagyított részletképpel (sem), de eszembe sem jutott, nem fogtam gyanút, hogy olyankor is lebutított adatot mutatnának. Akkor megvan a ma esti játszadozás témája, majd beszámolok
.
Az a tervem, hogy egyszerűen lefotózom a kijelzőn a kinagyított részletet, és aztán összevetem a kinagyított (kész) képpel. - Jobb ötlet erre? Esetleg valaki már megcsinálta? -
MrChris
nagyúr
válasz
mephisoft #94168 üzenetére
Mondhatnám ez van. Mégiscsak az egyik legolcsóbb váz elég sok és jó tulajdonsággal. Live view-kor gondolom egy alacsony felbontású nagy kiolvasási sebességű módban van a szenzor és ezt alakítja át megjeleníthető formába. PiP módban ebbe nagyíthat bele mert kicsit fostos. Ha folyton teljes kiolvasást csinálna hamar leszívná az akksit és lassú is lenne, meg zseléhatás...
-
mephisoft
csendes tag
válasz
MrChris #94167 üzenetére
Kipróbáltam. Hát mit mondjak. Meg vagyok lepve. Igen, igazatok volt, úgy néz ki, mintha a focus peaking a JPEG-es beállításokat figyelembe vevő feldolgozás eredményéből táplálkozna, mert a peaking szempontjából óriásiak a különbségek az egyes beállítások között, az "impressive art" esetén néha valóban szinte szemkiverős.
Köszönöm a kitartó igyekezeteteket, hogy meggyőzzetek; végül csak sikerült
Sajnos végeredményben a dolog nem lett lényegesen használhatóbb, mert ugyan sokkal látványosabb, de olyan, mintha szélesebb élességi tartományban jelenne meg (azaz pontatlanabb) - ha megjelenik. De ha eleve kicsi a kontraszt, akkor továbbra sem jelenik meg egyáltalán.
Amellett azért csak kitartok, hogy ez hülyén van így megcsinálva. A JPEG beállításoknak nem lenne szabad a peakingre hatással lennie. A peakingnek megvan a maga érzékenységi beállítása. (Ilyen alapon a peaking beállítása is hathatna JPEG-re.)
Na mindegy, köszi.
-
MrChris
nagyúr
válasz
mephisoft #94162 üzenetére
Végigpróbálgattam milyen képi beállításoknál hogyan peakinggel a G9. Szerintem a legjobban, leghatározottabban a Filter Setting: Impressive Art művészi szűrővel csinálja. Emlékeim szerint van a GX80-ban is. Próbáld ki, használd ezt, nálam messze jobban peakingel, mint bárhogy máshogy. Már-már túlzottan.
Sajnos a lapos képprofiloknál a leggyengébb, mint pl a CineD, pedig akkor jól jönne.Az AF biztosan nem ebből dolgozik, mint amit látunk a képernyőn. Annak eleve jóval nagyobb a frissítése, aszem GX80-nál 120fps és nem az összes képpontot olvassa ki hanem csak egy részét. Ezeknek a szenzoroknak nagyon sokféle kiolvasási módja van, nem csak az amihez mi hozzáférünk. Példának okáért itt van ez, ami aszem a G9-é. A 2. oldalon látható, hogy milyen felbontáson milyen képfrissítés érhető el.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mephisoft #94162 üzenetére
A Focus Peaking a kontrasztos élek kiemelése. Ha nincs elég kontraszt, nem tud mit kiemelni. Ezért működhet a jelenlegi beállításokkal is jobban egyes textúrákon (pl: sál mintázata).
De te szeretnél érzékenyebb Peakinget, emelned kell a kontrasztot. A funkció a megjelenített élőképen működik, ami meg a Jpeg beállításaidat utánozza (az említett LUT-os megoldás az, ahol a mentett "Jpeg" és a megjelenített élőkép két külön utat jár, de az nem a GX80 árkategóriája).
A lehető legtöbb érintetlen információra meg ott a RAW.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
INTELligent #94163 üzenetére
> Nem szeretnéd szerintem, ha ez a RAW-on menne real-time,
> mert az egy csöppet nagyobb fájlSzerintem real-time nincs még semmiféle file, az csak akkor lesz, ha exponálok. A JPEG egy tömörítés nyomán áll (majd) elő. Viszont ha bármit akarsz csinálni egy JPEG-gel, akkor azt előbb ki kell tömöríteni. Na most minden frame-et először élesíteni, kontrasztosítani, betömöríteni - aztán kitömöríteni, hogy megjelenítsük és éleket detektáljunk rajta ... háááát én nem így csinálnám. De lehet, hogy nagyon nem értek valamit. - Indulok haza, kipróbálom!
-
INTELligent
senior tag
válasz
mephisoft #94162 üzenetére
"ha muszáj lenne kontrasztos kijelzőt néznem ahhoz, hogy legyen fókusz-peaking" - nem a kijelző kontrasztjáról van szó, hanem a JPEG kontrasztjáról. Tehát ha kontrasztos a JPEG, de a kijelző nem, akkor fog működni, ha viszont a JPEG-en nincs kontraszt, akkor a megjelenítőt állíthatod bármilyen kontrasztosra. A JPEG állítgatásának viszont épp azért van értelme, mert abból dolgozik az algoritmus a gépen.
Nem szeretnéd szerintem, ha ez a RAW-on menne real-time, mert az egy csöppet nagyobb fájl, aminek a feldolgozása negatívan hatna ki az üzemidőre. Végeredményben te megkaphatod a RAW fájlodat (tehát te nem vesztettél adatot), viszont a gépnek kevesebbet kell számolnia.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
Stauffenberg #94154 üzenetére
Hááááát ez nagyon meglepne, ha valóban így működne. Abszolút nem értek hozzá, de a mérnöki intuícióm azt súgja, hogy mindenhová (ahová csak lehet) a legteljesebb, sértetlen információt vigyem el, és akkor azzal mindenki azt csinál, amit akar, anélkül, hogy a másik funkciónak bekavarna. Nem találnám szerencsésnek, ha a kijelző, vagy a JPEG beállítása el tudná rontani a fókusz-segítséget, mint ahogy az sem lenne az, ha muszáj lenne kontrasztos kijelzőt néznem ahhoz, hogy legyen fókusz-peaking. - De lehet, hogy ez történelmi okok miatt így fejlődött, és az is lehet, hogy valami miatt célszerű így csinálni, csak még én nem látom át. Este kipróbálom.
-
Ubulhun
tag
-
Studi
veterán
válasz
Ereshkigal #94159 üzenetére
Godox, Godox, Godox. Ha egyszer tovább lépnél, levennéd a vázról a vakut, több vakut együtt használnál, erre a Godox rendszere abszolút kész megoldásokat nyújt. A Meike vaku is jó, de onnan nincs előre.
-
-
Ubulhun
tag
Köszi!
Arra gondoltam, legyen annyira olcsó, hogy ne sajnáljam, ha az év háromszázhatvanöt napjából háromszázhatvanegy napon a szekrényben kuksol... 😁 Persze tudom, ez is szubjektív, és kicsit nyilván túlzás is, mert ha már volna, használnám ennél többször is, még ha nagyon nem szeretem én sem a vakus képeket. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mephisoft #94148 üzenetére
"Az azért elég csúnya lenne, ha a JPEG, vagy a megjelenítő kontrasztja befolyásolná, mit lát a gép."
Mitől lenne ez csúnya? A Focus Peaking egy élőképre ráhúzott funkció, ha az élőkép nem elég kontrasztos (bármi okból), akkor nem is fog határozott kiemeléssel megjelenni. A videózásban széles körben használt külső monitorok is ugyanígy működnek, a saját kijelzőjükön megjelenő élőképre teszik rá a Focus Peakinget (meg Zebrát, False Color-t és amit akarsz).
A videózásban ugye gyakran használunk valami nagyon lapos (LOG és/vagy speciális gamma) profilt, hogy minél több részlet maradjon meg az utómunkához, viszont a Focus Peaking nem fog így jól működni, erre jó ha a gép (vagy a külső monitor) tud LUT-ot betölteni az élőképre. A kártyára a lapos LOG profillal készült anyag megy, míg az élőképen a színes-szagos-kontrasztos LUT-al módosított anyagot látod, amivel már a Focus Peaking is jól megy.
Fotónál annyival egyszerűbb a helyzet, hogy itt semmibe nem telik RAW+Jpeg-et menteni, előbbi a flexibilis utómunkához, utóbbi meg arra, hogy rögtön "kész" fotót kapj. Én egyébként is szeretek "ready-to-use" Jpeg beállításokat alkalmazni, közelítsen ahhoz látványban, ahogyan egyébként is utómunkáznám és ha mégis bele kell nyúlni, ott a RAW.
-
Ubulhun
tag
"AF-es obit minek használsz manuál fókuszal?
"
Csak egy példa, magam sem gondoltam először jó ötletnek: néma módban használtam rendezvényen, beltérben, mesterséges megvilágításnál GX 80-at, Oly 45 1.8-cal. Ilyen esetben nincs segédfény sem... És némi kínlódás után kénytelen voltam manuálisan korrigálni a fókuszt, Sokkal jobb eredményt tudtam felmutatni... Tehát szerintem még ennek is lehet létjogosultsága... -
INTELligent
senior tag
válasz
mephisoft #94148 üzenetére
Én egy kicsit más szituációban tapasztaltam ezt: sötét szituációban az AF előbb talál fókuszt, ha expokorrekcióval följebb tornászom az expozíciót. Amúgy meg nem csúnya: mivel kontraszt-alapú az AF, amit meg a pixelek közti intenzitáskülönbség alapján számol, így kvázi "szimulálja" a képet a szenzoron (ahogy az EVF/LCD-n is), így pedig hatása van. A kontraszton pedig szerintem nem a kijelző kontrasztszintjét értették a többiek, hanem a JPEG motorét (ami nem ugyanaz, mert utóbbi belekerül a JPEG-be, ha pedig csak a kijelzőt állítod, akkor nyilván csak ott lesz más). A JPEG motor bizgetése pedig azért számít, mert elég nagy esélye van, hogy a JPEG képen számolja a kontrasztot (ahogy az LCD-n is azt látod, hiába lősz RAW-ban)
-
mephisoft
csendes tag
Csak azért használtam ezt az objektívet (meg a Pana 35-100-at) a teszteléshez, hogy kizárjam a vintage objektívek által esetleg okozott hibalehetöséget. (És valami hibát valóban okoznak (ezt azért majd még nyomozom), mert azokkal még kevesebb a peaking.
A gyújtótáv beállításra a gép minden objektív csere esetén emlékeztet. (Ez nagyon tetszik benne!)
Ezt a kontraszt dolgot nem teljesen értem. Az ugye már egyértelmű, hogy nem azzal van a bajom, hogy nem látnám a peakinget, hanem azzal, hogy ha a téma nem elegendően kontrasztos, akkor nem jelenik meg. Merthogy nyilván nem érzékeli a gép élesnek. Az azért elég csúnya lenne, ha a JPEG, vagy a megjelenítő kontrasztja befolyásolná, mit lát a gép.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
Stauffenberg #94145 üzenetére
> sok vintage objektív egyszerűen nem elég kontrasztos (főleg nyitva)
A fentebb emlegetett Oly(mpus M.Zuiko) 45/1.8 nem kifejezetten vintage, így adapter sem játszik
. (OK, fent elütöttem, 48-at írtam 45 helyett.)
Kékkel próbálkozom. Nem a látással van a gond, hanem a megjelenéssel, illetve annak a hiányával. Hiszen időnként megjelenik, és akkor látom is.
(...)
Na jó, "High" állásban, amikor alig-alig látszik pár pixelnyi, akkor tényleg jobb FF kijelzővel. De amikor a "Low" állásban sincs semmi, akkor mindegy. És FF-en jobb a piros, mint a kék.Na köszönöm a segítséget, ezt a témát azt hiszem kivégeztem. Életképekhez maradnak a µ43-as objektívek, a régieket továbbra is csak be(meg)állitott portrékhoz használom (pedig a Canon FD 50/1.2-nek micsoda képe van!!!), vagy akkor, ha nem gond, ha sokat bénázok, és ha 10-ből csak 2 éles. Bogaraknál remélhetőleg fog működni a dolog, a növények pedig nem szaladnak el.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mephisoft #94141 üzenetére
A Focus Peaking a kontrasztos éleket emeli ki, sok vintage objektív egyszerűen nem elég kontrasztos (főleg nyitva). Befolyásolhatja a kontrasztot az adapter minősége (belső csillogások fátyolosabbá teszik a képet), illetve a frontlencsén megcsillanó lens flare is.
80hun tippje jó: Emeld meg a kontrasztot és jobban is fog harapni. Sőt lehet fekete-fehér élőképet is beállítani (ez utóbbi sok professzionális mozis kamera esetén is bevett gyakorlat).
-
t.imi
addikt
-
mephisoft
csendes tag
https://indavideo.hu/video/Oly-1
https://indavideo.hu/video/Oly-2Ja, és nagyon köszönöm!
-
mephisoft
csendes tag
válasz
Ubulhun #94134 üzenetére
Nnna játszottam most kicsit ezzel a peakinggel. Elsősorban a téma textúráján múlik a dolog. Az összes objektívvel előugrik a peaking a feleségem sáljára, meg egy csomó más mindenre is. A szempillájára viszont nem megy, bármilyen gondosan próbálom. (...) Aztán még kísérleteztem: a fiam sötétebb szempillájával, az Olympus 48/1.8-cal, ha megtámasztja a fejét, és én is letámasztom a könyököm, és először autófókusszal ráfókuszálok, akkor (Low állásban) megvan!
A feleségem, és a tegnap fotózott többi családtagom szempillája is világos (mindig arra hajtottam), és a hóvirág kérdéses részéé is
.
A blende szűkebbre vétele nem változtat a dolgokon.
Nem az igazi
.
Elképzelhető, hogy egyes gépek között különbség lenne? Ha minden GX80 "ilyen", akkor nem variálnék, akkor nagyon szomorúan de beletörődök, mert amúgy máris megszerettem. De ha az enyém még az átlag Panánál is gyengébb, akkor nyilván nem hagyom annyiban.
Most kicsit filózok, hogy ha nekem kéne megiirnom az algoritmust, hogyan csinálnám. Extra okosságok bevetése (a téma felismerése, az érzékelt textúra ehhez képesti elemzése) nélkül csak a pontosság rovására tudnám úgy megcsinálni, hogy alacsony kontraszt esetén is megjelenjen a peaking. Mintha lenne egy "Very low" állás. (...) Vagy pedig nem statikusan, egyesével kéne a frame-eket elemezni, hanem folyamatában...? Vajon az Oly trükkösebben csinálja, vagy egyszerűen kevésbé pontos?
-
totálkezdő
tag
válasz
Stauffenberg #94139 üzenetére
Mivel én nem értek az informatikához, ezért azt gondolom, hogy megoldhatatlan feladat lett volna a "fogyasztót" a régi linkről átirányítani az új linkre.
-
Stauffenberg
nagyúr
Igen, ezért mondtam, hogy a régi linkek nem mennek. Volt pár könyvjelzőzve és a Google keresések is még régi URL-ekre mutatnak, amikre ma már 404-es hibát dob.
Bizonyára szakmai alapon dőlt el a közbeszerzés, aminek a keretében a pályázat nyertese felújította a weboldalt... Agyrém.
-
asdf_
veterán
válasz
Stauffenberg #94136 üzenetére
Le kell csapni a vegerol a sallangot es akkor megy az: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Stauffenberg #94136 üzenetére
Így van, nekem tavaly előtt konkrét példa is volt erre, természetesen a 14 nap él ekkor is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem zárjuk rövidre: [link]
(Valamiért a kormány hivatalos fogyasztóvédelmi weboldala hónapok óta nem megy, minden régi linkre 404-et ad, de remélem elfogadod nem hivatalos, de mértékadó forrásnak ezt is).
A szerződés valóban a teljesítéssel jön létre, de az átvétel (teljesítés) módja a törvény szemszögéből irreleváns tényező.
-
Ubulhun
tag
válasz
mephisoft #94127 üzenetére
Focus peaking nekem is kicsit csalódás volt GX80-on.
Viszont a belenagyítást megszerettem, bár érdekes, régi manuál obik esetén a fókuszgyűrű mozgatására az sem történik automatikusan. Viszont a hátsó tárcsa dupla megnyomására beugrik. Azóta legtöbbször ezt használom, nekem ez elég jól bevált, legalábbis a kijelzőt használva.
Illetve még a vintage obik esetén rekeszen szűkítve kontrasztosabbá válik a kép, és az szokott javítani az élkiemelésen. Mondjuk kicsit nehézkes, az tény: 1. rekesz szűkít, 2. fókuszál, 3. rekesz nyit... -
80hun
addikt
Igen de addig nem jön létre a szerződés mig át nem veszed A redelés leadása egyik félt sem kötelezi semmire.
Az üzletben veszed át akkor minden aditt és nem a távollévők közt jön létre a szerződés hiszen az üzletben veszed meg tehát jelen van a vevő és eladó is fizikailag
Az oly service is pluszolt csak gondolom hogy ezért.
De lehet csak nekem jön át igy a jogszabály -
aginor
veterán
válasz
Stauffenberg #94130 üzenetére
Dolgoztam olyan helyen, ahol emiatt a fogyasztói magatartás miatt nem lett végül barnaárú mintabolt, mondván csinálják ezt a Mediában a K fogyasztók.
Ha már jogértelmezünk, akkor nektek van igazatok Mercutio-val, az átvétel már nem releváns, a megrendelés számít. Gondolom vélelmezik, hogy aki online rendel, az a boltban nem nyitja ki, nézi meg, kér tanácsot. Az üzlethelyiséget ebben az esetben egyszerű átvételi pontnak tekinti a jogalkotó, amilyen a postapont vagy a csomagautomata, stb.
-
Throme
veterán
válasz
Stauffenberg #94130 üzenetére
" (végignyomkodja a fél boltot, három órán át feltartja az eladót, kikérdez mindent, aztán mégis weben rendeli meg, ha elég prosztó, akkor ráadásul máshonnan, ahol bemutatóterem sincs, de 100 forinttal olcsóbb"
de sokszor olvastam a fényképező ajánlgatós topikban, hogy 'nézd meg, próbáld ki az MM-ben, majd vedd meg ahol olcsóbb...'
ráadásul az MM-os eladó volt leszólva, hogy nem ért a témához, és butaságot beszél... -
Stauffenberg
nagyúr
Jó pár évig (az egyik) munkám az volt, hogy webshop vezetésben/üzemeltetésben vettem részt. A személyes átvétel nem változtat a távollévők között kötött szerződés érvényességén, hiszen az puszta formalitás, hogy egy bolti eladó vagy a futár nyomja a kezébe a csomagot.
Persze a fogyasztó vissza tud élni a rendszerrel (végignyomkodja a fél boltot, három órán át feltartja az eladót, kikérdez mindent, aztán mégis weben rendeli meg, ha elég prosztó, akkor ráadásul máshonnan, ahol bemutatóterem sincs, de 100 forinttal olcsóbb). De ez meg tök más lapra tartozik.
Szerk: Merci jól leírta a lényeget, a szerződéskötés és a teljesítés módja a jogban különvált. Jelenlévő felek is nyélbe üthetnek úgy üzletet, hogy a teljesítés térben és időben máshol történik (mert kiszállítást és üzembehelyezést kértél rá, le kell még gyártani, stb).
-
Throme
veterán
válasz
INTELligent #94126 üzenetére
Ahol szoktam vásárolni, ott rendre az a folyamat, hogy a megrendelt terméket először kifizetem, majd kihozzák.
Volt, amikor ott helyben kibontattam (telefon), de általában otthon történik meg az első bontás. Jah, az oly-t a kocsiban már kibontottam.
Én is úgy tudom, hogy az átvétel ténye nem mérvadó.
Ilyen alapon a futár jelenlétében is ki kéne bontani/próbálni (utánvét), mert ekkor is van lehetőséged ellenőrizni a terméket. Aztán a futár arcát is megnézném, mikor közlik vele, hogy 'bocs kiugrok kicsit kattintgatni a cuccal, hogy jó-e ...addig csüccs, várj' -
mephisoft
csendes tag
> https://indavideo.hu/video/Oly-1
> https://indavideo.hu/video/Oly-2Igen, ilyesmire számítottam.
-
INTELligent
senior tag
Egyszer akartam egy online rendelt terméket a boltban kinyitni, hogy megnézzem, akkor nem engedték. Akkor nekem is azt mondták, hogy az a lényeg, hogy hogy rendeltem. De ez nyilván csak a de facto, ami nem feltétlen ugyanaz, mint a de jure.
ON: Japánban elvileg az MFT-nek lett a piacon a legnagyobb aránya. Mondjuk ezen meglepődtem, jó lenne tudni, hogy hogy mérték. Gondoltam elolvasom a sajtóközleményt, de az japánul volt.
-
asdf_
veterán
Az uzlethelyisegen kivul kotott szerzodes az nem ez, az a termekbemutatos -jellemzoen- lehuzas (csodaparna negyedmillio helyett csak most 80 ezerert, Zepter edeny meg Bioptron lampa es tarsai), a BNV-n utazast foglalsz, megveszed egy kiallito termeket, ilyesmik.
A webes rendelés az ez:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól10. távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
11. távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz; -
asdf_
veterán
-
80hun
addikt
Még egyet beidéznék a törvényből
”
13. üzlethelyiség:
a) bármely ingatlan, ahol a vállalkozás a tevékenységét állandó jelleggel folytatja;
b) bármely ingó dolog, ahol a vállalkozás a tevékenységét szokásos jelleggel folytatja;14. üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás - a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett - személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;”Persze ne nekem legyen igazam mert a másik variáció jobb
-
Sly189
senior tag
Sziasztok, Panasonic GX80 + 25mm f1.7 es lencséhez szeretnék venni állványt.
Ezt a kettőt néztem ki 8-9000 Ft os tartományban.Vanguard VK 203AP aluminium háromlábú állvány panorámafejjel
Rollei Compact Traveler Star S1 állvány 3D fejjel + táska, fekete
Melyik a jobb választás?
Felhasználás: otthoni max a kertben néha.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
lugosi #94113 üzenetére
> Egy Olympus vázat is érdemes lenne megnézni szerintem.
Ebben tud valaki segíteni, előben megmutatni, hogy Olympussal mire számíthatok, hogy az vajon mennyire használható? (Budapest, III. kerületben lakom és dolgozom.) A különböző Oly vázak ilyen szempontból kb. egyenértékűek?
Megint csak köszi előre is.
-
80hun
addikt
Nem bitos de sztem már ugrik a 14nap ha szemékyesen vette át a boltban mivel előtte volt kehetősége megnézni
Ugy kezdődik a rendelet
“(2) E rendelet meghatározza a fogyasztói szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás és a teljesítés egyes szabályait, továbbá a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés esetében a szerződés megkötésére és az elállási, illetve a felmondási jogra vonatkozó részletes szabályokat.”És ugye ha személyesen üzletben veszed át akkor a szerződés nem azon kivül kötetett. És ugye a szerződés átvételkor jön létre
Postáztatni kell mindenképpenDe javitsatok ki ha tévedek
-
mephisoft
csendes tag
válasz
Ereshkigal #94108 üzenetére
> Fura, mert a hóvirágot elég kontrasztos témának gondolnám
Annyira azért nem kontrasztos. Ez volt a vasárnapi négykézláb-mászkálásom célpontja:
https://photos.app.goo.gl/8jVMy2yGRcAeJ7h68
Egy CanonFD 100/4.0 Macro-val készült, teljes nyíláson. A virág közepén, a zöld-fehér átmenet környékét akartam élesre állítani. - De miközben állítgattam, nyilván volt olyan, hogy a szirom külső, a háttér előtti része lett volna éles - na akkor volt úgy hogy néha egy pillanatra bevillant valami a peakingből - de nem volt reprodukálható. (Játszottam itt egy Oly 45/1.8 + közgyűrű összeállítással is, azzal is csak néha-néha villant be valami. (Meg egy 35-100f4-5.6-tal is, ugyanazzal az eredménnyel.))
A fekete-fehérre állított kijelzőt kipróbálom, bár szerintem nem az a probléma, hogy nem látom a peakinget, hanem az, hogy nem jelenik meg
.
-
-
válasz
mephisoft #94099 üzenetére
Fura, mert a hóvirágot elég kontrasztos témának gondolnám, és ott azért látszania kellene. Nem lehet, hogy a manuál obi miatt van valami bibi? Mintha be kéne kapcsolni a "shoot picture without lens" opciót.
Mindenesetre vannak eltérések a szenzorok focus peakingjei között. Emlékszem, hogy a G7-ről G80-ra váltásnál észleltem némi javulást. Amikor meg egy Sony gépet fogtam a kezembe,
csak néztem, hogy a G80 ahhoz képest milyen béna.Ja, az még segíthet, ha szürkére állítod az élőképet, könnyebben észrevehető a színezés.
-
-
mephisoft
csendes tag
válasz
aginor #94104 üzenetére
lugosi korábbi hozzászólására: mint ahogy írtam, próbáltam ezeket a beállításokat, de nem sokra mentem velük. A “PIP” helyett “Full" mint lehetőség nem vonz, éppenséggel örültem a PIP-nek, hogy nem veszítem el teljesen a tájékozódást. (A GH2-őmön csak “Full” van.)
aginor: Köszönöm a felajánlást, ha nem jelentkezik valaki kifejezetten GX80-nal, akkor igénybe venném majd. (De előtte ma este még egyszer nekifutok, különböző objektívekkel és témákkal. (Bár nettó egy órám már csak célzottan ebben benne van.)
Amúgy itthon, boltban vettem, Interneten megrendelve, de személyesen átvéve. Tényleg nagyon-nagyon csalódott vagyok, mert ez egy fő szempont volt. Szerintetek van most olyan lehetőségem, hogy az ismertetőkben leírt feature nem-működésére hivatkozva utólag “elálljak a vásárlástól”? -
aginor
veterán
válasz
Throme #94098 üzenetére
"Többet lehet kérni az obiért" - basszus, már megint túl naív voltam, ez eszembe sem jutott, de most, hogy mondod lehet benne valami.
Általában, amire ráírják, hogy időjárásálló, azokat több helyen szokták szigetelni, nem csak a bajonettnél. Olyannyira, hogy a múltkor olvastam egy objektívről, ami elvileg szigetelt a gyártó szerint, de pont a bajonett nem kapott semmit.
Mondjuk azt fontos megjegyezni, hogy a G85-öt és a kit 12-60-at én teszteltem már többször is, és egyelőre nem találtam hibát, tehát kijelenthetjük, hogy azért ezek masszív cuccok, pont ezért nem értem, hogy a gyártók miért nem állnak mögé normális garival is (vagyis értem, de nem értem meg).mephisoft: Újpesten kipróbálhatsz egy G85-öt, ha az segít valamit. Én rendszeresen makrózom a funkcióval, de azt mondhatom, hogy alapvetően a legtöbb esetben jelez, bár előfordul, hogy nem, vagy nem jól, de nem ezek a jellemzőek.
-
PuMbA
titán
válasz
anaqer #94100 üzenetére
Egy sima 1500Ft-os esővédő huzattal, átlátszó védő szűrővel az obi elején és napellenzővel időjárásálló lesz bármi
1,5 órát fotóztam ömlő esőben egy kit telével és alsó-középkat DSLR-rel így és semmi baja sem lett. A farmerom viszont rongyosra ázott és teljesen rátapadt a lábamra. A cipőm is egy csónak lett.
-
t.imi
addikt
-
válasz
mephisoft #94099 üzenetére
Szia!
Tudsz ezen segíteni: Custom beállítások (kulcs C), Peaking, ezen belül van On, Off és Set. Menj a Set-re, és Detect Level legyen az alapértelmezett High helyett Low. Színt is tudsz változtatni.
Én sokat használok manuális fókuszt, még annyit változtattam, hogy a Peaking fölött kettővel lévő menüpont (MF Assist Display) PIP helyett Full-ra van állítva nálam, így jobban használható. Próbáld ki ezeket a beállításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G1 - i5-10GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest