Hirdetés
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- potyautas: A Magyar Néphadsereg emlékére
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Throme
#104426
üzenetére
#104426-ban én nem látok semmi, csak az idézetet tőlem. Én is kb. ezt tudom amúgy elképzelni, hogy ebben a kategóriában az aktuális(vagy eggyel előtti) váz.
----------
Köszi a reakciókat a képekre.
Igazából csak a rendszert akartam "méltatni", hogy használható, xar lapos fényekkel a Nikon FX képe is xar volt, nyilván kicsit több rángatás bírt. Azért a M43 tényleg több odafigyelést igényel, ráadásul én sokat használom az ISO64-et, ami a tesztekkel ellentétben simán jobb képminőséget ad, mint az ISO200.
Színvilágra meg az Oly-k jobbak nekem, mint a GX9 volt, de ez máshol márkán belül is megvan. Pl. a Nikon Z5, vagy D7200 nekem sokkal jobban tetszett, mint a Nikon Z6/Z6II. -
Jahno
veterán
válasz
Throme
#104422
üzenetére
Attól függ mit csinálsz vele, vagy mennyi pénzt öntenél bele. Újabb cuccal űrtechnikát kapsz, de nem mindig vagyok róla meggyőződve, hogy ár-értékben tartósabb lesz vagy valami. Azért mikor a G6ot 130ezresért vettem újonnan és évekig el voltam vele, az az arany élet, még akkor is ha rögtön belefutottam a korlátaiba.
Újabb Canonokra meg semmi fasza Sigma/Tamron obi, Nikonra éppen most írta fotós haversrác, hogy kezd beoboázni mert még fotós léptékkel is drága. Jó ég tudja, ha megfelel akkor hajtasd míg szét nem esik, utána jöhet a végtelenített Amex.
-
válasz
Throme
#104381
üzenetére
Az AI funkciókat néztétek? Maga a hardware tökéletesen érdektelen nekem. De amit a képekkel csinál a csajszi, hogy pl. változtasd őszire a lombozatot, vagy virágozzanak a cseresznyefák, vagy színezd át ezt vagy azt, az nagyon durva. Főleg, hogy így már "fényképezőgéppel" jár a szolgáltatás.
-
válasz
Throme
#104370
üzenetére
Érdemes ránézni a dpreview próbaképeire. Képminőség elemzésre nálam az egyik etalon (volt, amíg érdekelt ez mélyebben). A tesztábra mindent megmutat.
Konkrét típusokat kell összeugrasztani:
[link]
Tájékozódni jó így, ahogy van, lehet váltogatni a megvilágítást és a képméretet is jobb felül. A tuti, ha letöltöd a raw-okat, aztán meggyúrod őket, ahogy szoktad. Fontos, hogy az alapból ugyanolyan fényességű területeket kell összehasonlítani, ha van eltérés a képek alap fényerejében.
Aztán ennek a colorchecker része is jó, pl. amikor nézegettem ezt, volt olyan váz, amin egyszerűen szinte lehetetlen volt normális vöröset elérni. -
Jahno
veterán
válasz
Throme
#104363
üzenetére
Fujiból kipróbáltam a T5öt, mondom mi lenne az ára, ha esetleg melóznék vele. Ott megakadtam, hogy a 2 váz. 1.5 millió és akkor bajban lennék a gyutávokkal is. Akkor a Sony 2x500ezer, sokkal jobb fókusszal és szenzorral. Tegnap meg már ki is hajtottam rendesen, fényes LED fal és ablak előtt emberek egy sötét sátorban, arcuk/háttér közt 5 FÉ különbség. G9em ezen szétesett volna a fenébe. Expókorrekciós tárcsa +3nál felkoppant, na mondom nincs tovább és a képen még nem látszik, hogy mi a téma, olyan sötét. Aztán persze kinek mit, dolgozni nem ezt vettem volna, de ha termel akkor kussolok.
-
aginor
veterán
válasz
Throme
#104344
üzenetére
Vissza lehetne jönni, persze. Elég megnézni, hogy a Fuji mekkorát lépett egy év alatt. Az más kérdés, hogy az OM jelenlegi üzletpolitikájában nem látom ezt a potenciált, bár tény, hogy nem tudjuk, hogy a háttérben min dolgoznak.
Az én meglátásom, hogy amikor valaki áremeléssel reagál a csökkenő érdeklődésre valódi világrengető innováció nélkül, az nem biztos, hogy a jó irány. Persze, sok mindent meg lehet magyarázni, lehet idealizálni dolgokat, de a csökkenő részesedést egy szint után már nem lehet maszatolni.."PH fotós találkozón a kb 25 emberből kb 2 rohangált valami felsőbb FF vázzal" - nem tudom, hogy ez mikor volt, de mostanában reneszánszukat élik az FF rendszerek (és mostanra már a középformátum is). Elég csak megnézni a Sonyt-t. Én azt gondolom, hogy az FF divathullám egyik nagy vesztese pont az Oly/OM lett, akinek nincs ilyen rendszere, de annyira nem is sikerült megtalálniuk a saját hangjukat sem a tömegben. Ennél még a Pana is ügyesebb volt.
"Nekem továbbra is bejön ez a rendszer, influenszerek nélkül is." - nekem is, emiatt szoktam kritikát megfogalmazni, mert még érdekel a sorsa. Rengeteg dologra jó ez a kis szenzor is, az már más kérdés, hogy sokáig maga a gyártó sem aknázta ki a benne rejlő lehetőségeket, ill. olyan irányokba fejlesztett, ami amúgy is a nagyszenzor felségterülete, miközben elhanyagolta/elfelejtette a saját értékeit.
ROBOTER: bevallom alapvetően nekem sem, bár látom, hogy mit lehetne rajta fejleszteni, hogy még jobb legyen. Fontos, hogy amúgy ez a kedvenc objektívem, és emiatt vagyok még a rendszerben, tehát előfordulhat, hogy kicsit elfogult vagyok irányában.
-
válasz
Throme
#104344
üzenetére
"PH fotós találkozón a kb 25 emberből kb 2 rohangált valami felsőbb FF vázzal, többiek alsó és közép kategóriában mozogtak."
Azóta én pl. DX-ről mentem FX-re, majd "le" M4/3-ra. Sok ember megveszi a fúfrémet, aztán fogalma sincs róla, hogy mégis mire jó az, vagy a kisebbek mire jók
Ha most kéne valami, nem is tudom mi lenne az, egy biztos, nem valami behemót.

-
Jahno
veterán
válasz
Throme
#104342
üzenetére
Érdekesek ezek a cuccok és árak, mikor a Sony 24-105öt nem vettem meg akciósan, utána néztem, hogy újonnan kb. 400ezer pénz, néha akciózzák is, használtan is van, Canonra meg rögtön 600ezer felett. Néha alá esett, néha verte a 700at. Akkor éppen nem sok akció volt, kb. éppen csak beesett a piacra és örültünk, hogy lehet kapni. Nikonra meg 120as van, vagy nem F4es, szóval megint nehéz összehasonlítani. Viszont van Sigma kicsivel 300ezer felett és szerintem tök korrekt és ez nem lesz FF Canonra. Nehéz ügy minden is.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Throme
#104278
üzenetére
Az tény, hogy az előd E-M5 II egy sokkal jobb termék volt. Abban az időben piacvezető funkciókat mutattak be, igényes fém házban. Az E-M5 III pedig csak arról szólt, hogy mit hagyjanak ki az E-M1 II-ből, kisebb akkuval és műanyag házzal jelent meg, aztán persze el is adták a céget, szóval így utólag nézve, ilyen szellemben készülhetett az a váz.
Szó se róla, baromi jó képeket lehet vele csinálni, de Olympusos mércével nézve, tényleg az egyik leggyengébb eresztésük volt.
OM-5 se sokkal jobb, mondjuk az legalább mindent megkapott amit az E-M1 III tudott.
Szerintem ez a rendszer már csak arról szól, hogy kiadnak egy vázat szinte 0 fejlesztéssel, hogy rá tudjuk rakni az objektíveket. Ide kellene egy 8k videóra is alkalmas szenzor, talán egy OM1 III-ban bemutatnak ilyet, mert nem hinném, hogy a jövőben el lehet adni fényképezőt 20 megapixeles szenzorral. Meglátjuk. -
gyapo11
őstag
válasz
Throme
#104282
üzenetére
Elméleti eszmefuttatás. Ha az állvány menet fém széléhez támaszkodna az állvány fej, akkor nagyon kicsi lenne a felület és könnyen elfordulna a gép pl. egy nagyobb obival portré állásban lekókadna, viszont a menetet csak a gép súlyából/mozgatásából adódó erő érné bármennyire is meghúzzúk az állványcsavart.
Ezzel szemben az állvány fejen van gumilap, ami fölfekszik a váz aljára, és ez sokkal jobban rögzíti a vázat az elforgás ellen, viszont a meghúzással arányos erő akarja kitépni a menetet a vázból. Erősebb kezű embereknél nagyobb a kitépő erő. -
mpierre
veterán
-
LiquidStep
csendes tag
válasz
Throme
#104274
üzenetére
Valóban nincs lényeges innováció. Azonban az is elhangzik, hogy nem nagyon van a piacon ilyen kompakt, kicsi, könnyű fényképezőgép, ami bírja is a szélsőséges időjárási körülményeket. A stabija pedig világelső és azért elég jó tulajdonságokkal is rendelkezik.
Az igaz, hogy eleve már így kellett volna megjelenie a mk1-nek 3 éve, és kaphatott volna egy komolyabb, modernebb autofókusz rendszert.
-
Jahno
veterán
válasz
Throme
#104274
üzenetére
Csak a link nem mutat semerre, ezekben meg mindig az a jó, hogy összehasonlítani sem bírod. Én most elég egyforma helyeken járok egyszerre 2-X több platformmal, meg lehetne nézni akár az újabb Fuji/Oly vonalon is, hogy milyen lenne a kihozatal, de senkit nem fog érdekelni, nekem meg tök mindegy, dolgozok amivel dolgozok, YTon majd megmondja más a frankót. Ehhez is legjobban egyik nagytudású kolléga idézete illene, aki már 20 éve fotózik, délelőtt megcsinált egy rendezvényt a saját cuccával, amit ismeris, évek óta használja, délutáni folytatását egy kvázi ismeretlen platformmal és rövidebb idő alatt, kevesebb expóból több lett a kihozatal. Levonta a következtetést, hogy délelőtt óta biztos hirtelen megtanult jobban fotózni
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Throme
#104253
üzenetére
"Feltételezem ez a 20mp szenzor már biztosan az OM1-é, ha az előző nem lett volna már az..."
Nem az és az előző sem volt az. Gyakorlatilag egy 9 éves szenzorral adták ki.
Ami új, az a CP gomb, menü és USB-C.
EVF, IBIS, Kijelző, fókuszrendszer is a régi. Nem kapta meg a GND-t sem (pedig ezt illett volna, de valszeg a régi hardver miatt nem megoldható) és az E-M5 III és OM-5 markolatát sem lehet rá tenni, tehát ez konkrétan visszalépés is.
Az ilyen döntések mögött nem tudom, hogy mi állhat. Elképzeltem azt a meetinget, ahol megbeszélik, kiknek is készül ez a gép. Új belépőknek a Fuji mellett, akik minden gépükbe belerakták az új, csúcs dolgaikat? Ha nem, akkor leginkább a meglévő tábornak, akik igazából eldobhatják a jelenlegi markolatot, újat nem is kapnak. Esetleg az E-M10 felhasználóknak, hogy jóval drágábban kapnak csepp és porálló változatot? De hát az E-M10 felhasználók pont azért E-M10 felhasználók, mert olcsón szeretnének fényképezőt venni. Szóval nem értem, pontosan kiknek szánták ezt a gépet?! -
Jahno
veterán
válasz
Throme
#104079
üzenetére
"Ráadásul beviszed a szervizbe egy bedagadt utángyártott akksival a vázat, azt nem fogják ingyen javítani gari ellenére se."
Eddig az összes vázam akku és tartozék nélkül vették be szervízbe, nem nagyon feszegették mi volt benne és mi nem. Olyból EM1-MII és EM5-MII is járt így. Nyilván nem örülnek neki, meg le is van írva, hogy gyári tartozék blábláblá, aztán ha összeszámolom, hogy elmúlt pár évben lehet nem kockáztatok egy 500ezres vázat, de mikor csak akkun 500+ezrest spóroltam, akkor megint más a fekvés. Főleg mikor egyes márkáknál gyári is dagadt vagy repedt meg. Patonával a mennyisége alapján nem volt bajom, abból csilliárdot használok mindenfélében, ha meg azt nézem, hogy Oly/Fuji akkujaim 50%a lekonyult, akkor megint más az arány. Fostaliga Sonyt mondjuk nem értem, 3 évente feltöltöttem, most állt megint vagy 4et és szarrá merült állapotból is teljesen jóra felhúzta magát. Aztán megint hempereg, mert vázam nincs hozzá :-D Ez valami földönkívüli cucc.
Vannak AlisEbayes cuccok amit saját érdekében senkinek nem ajánlok, ennek ellenére ez is műxik, meg van a sima sárga dobozos fehér címkés. Ma nyektettem volna, csak nem sütött a nap

Patonából ez 6ezer lenne ma, annyit még megérne. Annó a Fujiba 3-5ezresért vettem az akkukat, megtették amit meg lehet, akkor Tripontban 24ezer volt az ára, most lassan veri a 30ezrest. Ebből azért nem vennék csak úgy 2-3 darabot, vagy havonta bővítve a készletet, aztán ezek alapján mindenki mérlegelje magának.
-
xhege
veterán
-
válasz
Throme
#104088
üzenetére
Én csak utazások előtti este töltöm fel, amúgy meg hagyom feltöltetlenül, ha eléri legalább a 7,5V-ot. Ha nem, akkor rátöltök 8V-ig.
Nekem van egy speckó töltőm, még a GX9-hez készült. USB csatis.
Én építettem bele a fesz.mérőt, majd gyártottam hozzá adaptert az EM5 mk3 aksijához.
(Nem otthon baxtam el rá az időt
)Ezen látom hol tart a töltés, csak simán rádugva az aksit is látszik, hogy mennyi van benne 20-25mA áramfogyasztás esetén(ennyit fogyaszt a mérő). + az aksi állapotára is lehet következtetni, hogy mennyivel ugrik meg hirtelen a feszültsége, amikor ráengeded a töltőáramot.

-
-
simes
csendes tag
válasz
Throme
#104016
üzenetére
Itthon nem lesz sikeres mert általában vagy az árát cseszik el, vagy a dizájnt.
A Fuji xe3 sikeres volt, az xe4 már nem az, a Zfc nagy dög lett.
Az ep7 kereso nelkuli, ez meg a hivatásosoknak kevés, kényelmetlen.
Kizárólag hobbira való, arra meg csak az veszi meg aki Leicát is. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme
#103984
üzenetére
Nem tudom, de kipróbálnám
Másik oldalról nézve először el kellene indulni képelni a meglévő cuccal, aztán ha majd lesz értelme, akkor pénzt adni érte. Nem vagyok közel a NER-hez, hogy pusztán birtoklási vágyra el tudjak költeni 850 ezret. Két hét boldogság után jön a lelkiismeretfurdalás, hogy ezen a pénzen elmehetett volna a család nyaralni akár egy hétre a Balatonra is. Na jó, külföldre három hétre is...
-
aginor
veterán
válasz
Throme
#103985
üzenetére
Én már a szép lépésnél kiszálltam, mert nekem nem tetszik..
Amúgy ha nem, akkor az árnál mindenképpen.
Én most Fuji-t nézegettem, és bár az sem olcsó, de azért ennyire nem is tűnik drágának, pláne ha számítok a használt piaccal is.HollyBoni: technológiailag nem lenne rossz ez a rendszer, a megfelelő árazással. Én is okkal léptem be, ill. okkal maradtam (ami ugyanakkor az utolsó alkalommal már csak a megszokás és a lustaság volt, ez viszont nem tart örökké).
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Throme
#103985
üzenetére
Én arra jutottam, hogy mindenképp megtapizom, hogy tudjam, ha lesz rá akció Karácsony előtt, vegyek-e vagy sem. Ha nem zavaró a 40-150/4-el (ez a legnehezebb üvegem) akkor egy jó kis 100.000-es pénzvisszatérítéssel, törzsvásárlóival és az OM-5 eladásával jöhet. Ez így 850-ért viszont ott marad a boltban.
Az új 17/1.8-hoz végre mellékelnek napellenzőt, a műanyag 25/1.8 pedig fém lett. Gondolom ha eladnak ezekből is párat, megfontolják, hogy a 12, 45 és 75 is csepp és porálló legyen. 12, 17, 20, 25, 45, 60, 75 kis méretben, csepp és porálló kivitelben egy jó sor lenne. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
Throme
#103970
üzenetére
Én is ezt gondolom. Azok az objektívek, amik ki tudják használni a sebességét, kényelmetlenül nagyok ehhez a váz kialakításhoz. Ha ezt elvesszük tőle, akkor viszont ezért az árért elég kevés az előnye egy OM-5-ös képest.
Ha mindezt az E-M5II pici fém vázába rakták volna, amihez lehetett venni portrémarkolatot, azonnal előrendelném.
A 25/1.8 II nálam viszont azonnali vétel. A régi az egyik legjobb objektív a rendszerben és ez végre fém és csepp és porálló. -
aginor
veterán
válasz
Throme
#103939
üzenetére
Az egyikük a Naturalt elnöke, így lehet kicsit komolyan veszi ezt a hobbit.
Olympus soha szóba sem került, mert kicsi a szenzor (nem ideális low light szituációkra), valamint MILC-re is már csak akkor váltottak, amikor megjelent a blackout mentes kereső, mert így könnyebb követni a repülő madarat. Még az analóg idők Nikonosak, így hozták tovább a lencseparkot is, amit FTZ adapterrel az elmondásuk szerint natív élménnyel tudnak tovább használni az új vázakon.Nézd meg most az OM-5 árát. 530k. Canon RP 280, csak, hogy egy példát mondjak (ami ugyanakkor egy kicsit sántít is, mert az PR tudásban gyengébb, csak szenzorban jobb).
Mercutio_: az útitervben elég sok lecse van, így én erre tippelnék. Ami viszont biztos, hogy jelentősen túl lesz árazva jó szokásukhoz híven.

-
Balage85
tag
válasz
Throme
#103905
üzenetére
+1
Pont ez volt nekem is a bajom. Ilyen Z70/Z80-as szériát vártam évekig. A FF-hez meg ugyanúgy kevés az obi. A Nikon drága, a Sigma meg még csak mostanában kezdte el a Z-s gyártást.
A Z5-t kb csak statikus témákra ajánlják, annyira alap a fókuszrendszere. Focus stacking meg ilyenek nincsenek... Néztem, de nem tetszett.@aginor: az a bajom ezzel, hogy egy 4 éves gépet (Z6 II) hasonlítunk egy újhoz. Tudásban ugyanaz, de pl pixelszámban nem ad annyival többet.
-
Alg
veterán
válasz
Throme
#103910
üzenetére
Utánaolvasgatva: Állítólag azt nyilatkozták hogy megerősítették, gyakorlatilag tele van a net vele hogy letört a PD Clipről az embereknek... az F38 ugyanaz a design mint a PD clip.
Az a baj a féloldalas válltáska-szerű megoldásokat nagyon nem szeretem, ha valami van a vállamon hosszabb távon akkor mindkettőn legyen, vagy mégjobb ha a derekamon. Illetve zavar ha a hónom alatt lengedezik a táska.
Túrazsákkal járok, ráadásul olyannal aminek már van övtáskás zsebe (Osprey Talon meg Exos). Ezért kerenék inkább chest rig / övtáska szerű megoldást, bár talán egy bő kilós pakk még elmegy sling-ben is, csak ugye akkoris útban van a hárizsáknak. A mostani pici Crumpler quick escape tok felmegy a mellkaspántra középre, de akár egy karabinerrel bárhova a hátizsákra ahol kényelmes. Viszont tényleg semmi nem fér bele a gépen kívül. -
Alg
veterán
válasz
Throme
#103904
üzenetére
Köszi, szerintem veszek egy gyárit hozzá, a BLS-5 is ha kibírt ennyit, úgy hogy volt hogy egy évig nem is volt töltőn... GoPro utángyártott akksikkal is csak rossz tapasztalatom volt eddig.
Cserébe meg visszaküldöm az F38-at, utánanéztem kicsit és inkább nem kockáztatom a baseplate törést. Nézek valami chest rig szerűséget, talán a PD-nak van ilyen 2/3 literes ami egész jól testreszabható és nincs is túlépítve. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
Throme
#103802
üzenetére
Évek óta várok egy E-M5 II utódra. Az volt szerintem az MFT éra csúcsa. Fém váz, akkoriban korszerű technika, kis méret. Azóta az 5-ös szériát lejjebb rakták, műanyag váz és már jelentős új fejlesztések nem jelentek meg benne. Gondoltam, hogy jöhetne valami az M1 és M5 közé, talán egy M3 ami visszahozza ezt a "csúcs" érzést pici vázban és jön... vagyis úgy néz ki jön, de pletykák szerint akkora lesz, mint az OM-1, csak markolat nélkül. Akkora, mint a Nikon ZF.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme
#103804
üzenetére
Egymillióért én sem. Ahogy az OM-1 MkII-ben sem. Annyiért veszek egy S5 kitet 24-105 f4 + 85 f1.8 objektívekkel. De ha biztosra akarok menni, akkor inkább a másik három erős gyártónál keresgélek.
Az L mountnak pont az lenne a lényege, hogy nyílt és már van rá objektív. Ha véletlenül FF irányt is vennének, akkor mire lenne jó egy kib*szott drága 28-70 f3.5-5.6 objektív egyedi bajonettel? Aztán fejlesztgetni egy rendszert reménykedve abban, hogy egy ici-pici gyártó életben tud maradni. Nem az én pénztárcámnak való hipszterkedés.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme
#103802
üzenetére
Bármi jó, ami azt mutatja, hogy az OM System nem csak papíron létezik.
A PEN-F és az E-P7 is várja az utódját. Kérdés, hogy milyen műszaki tartalommal tudják megtölteni és milyen áron kerül a boltokba a többi modellhez képest.Egyébként azon sem lennék meglepve, ha végre valaki felébrende Csipkerózsika álmából a döntéshozók közül és egy L mount-os kamerát mutatnának be.
-
aginor
veterán
válasz
Throme
#103796
üzenetére
"Ha jól tudom tartalomgyártásból él." - nem, ez csak a "hobbi" neki. Alapvetően esküvőfotós, ha jól rémlik. Viszont az igaz, hogy mostanában ezen a bajonetten nem sok semmi történik, így egyre kreatívabbnak kell lennie egy tartalomgyártónak, az új anyagokat illetően.
"Sokszor kipróbált más rendszereket." - mióta az Oly kirakta a szűrét, előtte vázakkal nem próbálkozott, max üvegekkel.
"ez volt az egyik baj a nikonnal, hogy csak úgy csepegtették a fícsöröket. Ebből a szempontból - is - jobb az MFT." - ezzel nem értek egyet, mert MFT-n sincs jelentős ugrás. Itt is rengeteg az értelmetlen szoftveres megkötés, kihagyott, vagy butított funkció, stb. Cserébe itt érdemi fejlesztést se nagyon látok. A Z50-et illeten viszont megint egytértek veled, mert én is azt vártam, hogy az IBIS bekerül, és akkor már nekem is elgondolkodtató lehetett volna, anélkül viszont már nem szeretnék vázat venni, így marad az Z5mk2, de az meg drága lesz szerintem.

"Új belépők nem hiszem, hogy nagyon jönnének, régieknek meg teljes a rendszerük és nem nagyon van miért fejleszteni." - ha magamból indulok ki, akkor nem látom, hogy a mostani vázat miért kellene horror áron cserélnem egy kb. ugyanolyan képminőségű újra, addig, amíg van hozzá alkatrész. Live ND szűrő valóban sokat fejlődött, de az nekem nem ér meg sok százezret, pláne, hogy megítélésem szerint az ergonómia romlott is.
Üvegekből talán lenne ami érdekel, de amennyit mostanában fotózok, nehéz lenne rávenniük egy nagyobb értékű költésre -mondjuk ez speciel pont nem a gyártó hibája. -
gyapo11
őstag
válasz
Throme
#103772
üzenetére
Elektronikussal, a képeket még nem töltöttem át a pc-re, nem tudom lesz-e bemozdulás, 1/160-ad körül volt az expóidő, talán nem lesz. Csak a félig lenyomott expógombnál tűnt föl a nagy mozgás, ami egyébként meg szokott szűnni, annyira nem remeg a kezem, mégis feltűnően mozgott minden.
Előszedem az állványt és kikapcsolom a stabit, de érdekelnek a lehetőségek, mert előfordulhat olyan helyzet, hogy nincs ott az állvány.
A késleltetést akkor szoktam használni, ha állvánnyal hosszú expóval fényképezek pl. esti fényeket, próbáltam kézzel nyomni a gombot és akármennyire is finoman csináltam bemozdult, szóval oda kell a késleltetés vagy a távkioldó. -
INTELligent
senior tag
válasz
Throme
#103704
üzenetére
Koszonom!
En sem vagyok tul tapasztalt, foleg nem esemenyfoto teren. Alapvetoen sorozatot lottem, de igy sem jott mindig ossze, hogy eles legyen a kep mindenkirol (altalaban csak a kez mozdult be, de engem az is zavar
, meg ugy is, hogy ez igazabol ingyen melo volt
).
Legfeljebb mindenki profilkepnek hasznalja majd, plusz esetleg megjelenik weboldalon - szoval teljesen igazad van, mehettem volna feljebb ISO-ban (mert hogy megalltam 800 kornyeken).
Robin Wong-ra ranezek.
Lehet csak nekem van ilyen fura izlesem, de szerintem vakuval szebb a feny, de ez nyilvan szubjektiv. -
INTELligent
senior tag
válasz
Throme
#103701
üzenetére
Throne, Lassú Víz; köszönöm mindkettőtöknek! Előadókat fotóztam egy konferencián, nem volt sok fény a teremben. Leginkább a kezük mozdult be, amikor erősen gesztikuláltak. A vaku amúgy tényleg Godox, és fél kellett mennem 1/1-ig. Képet sajnos nem tudok megosztani GDPR miatt

-
-
Grillo
őstag
válasz
Throme
#103694
üzenetére
Szerintem e-shutter. A GX8-cal kapcsolatban ijesztegettek, hogy húha, nagyon zavaró lesz, de soha nem tapasztaltam ilyen sok év alatt (főleg kültéren fotózok). Aztán múltkor kellett képeket lőni gyerek színházi előadásán, és hogy ne legyen zavaró hang, elektromos zárra állítottam a gépet. És meg is kaptam a csíkos eredményt, bár szerencsére csak pár képnél. Mondjuk ez az iso 5000 durva elsőre nekem m4/3on, bár mostanság az AI már szépen kisimítja a ráncokat...
-
MrChris
nagyúr
válasz
Throme
#103657
üzenetére
Természetesen abból is vannak különböző erősségű (minőségű) fajták. Pl nekem van egy kínai üzletben vett ami elég gyenge, ezzel ideiglenesen szoktam munkadarabot rögzíteni, van egy tekercs 3M ami meg nagyon megfogja. Mindegyik előnye, hogy nem cseszteti a felületeket és a ragasztójuk valamivel (denszesz, aceton, észter, nitro...) eltávolíthatók.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz
Throme
#103651
üzenetére
Kétoldalas fóliával ragasztják gyárilag. Hasonlót lehet kapni papírboltokban is. Akár több darabból is összerakhatod a domború felületet. Ha megnyúlt a szilikon azzal van inkább probléma, mert felesleg alakult ki.
Pillanatragasztó nem jó, legtöbb anyagot idővel tönkreteszi, megeszi, befolyhat, a célra is alkalmatlan mert nem rugalmas, annál még a palmatex kontakt is jobb. -
gyapo11
őstag
válasz
Throme
#103651
üzenetére
Egy offtopic gépen (Samsung) ugyanez a helyzet. Szerintem a gumi az egy lágyított műanyag vagy szilikongumi, és a lágyító szép lassan kiszivárog belőle, ehhez pedig nem ragad semmi. Ezért azt találtam ki, hogy alaposan letisztítom a fémet, és öntapadós bicikli gumiragasztó foltot szabok be a helyre, ide elég kis darab kell. Ha nagyobb a borítás, akkor is lehet próbálkozni a tisztítás+öntapadós valamivel, esetleg kétoldalas ragasztó de az növeli a vastagságot. Van a dekoros boltokban vékony habosított lap, kb. 2 mm vastag, arra szerintem tapadnak a ragasztók, nem tudom oldják-e az oldószeresek, ha igen, akkor vizes bázisú ragasztóval, de a dekoros boltban biztos tudnak ajánlani hozzá ragasztót.
-
LiquidStep
csendes tag
válasz
Throme
#103608
üzenetére
Igen, okos dolog volt visszahozni a programozható gombokat. Meg külsőre E-m5 mkIII, belsőre pedig teljesen E-m1 mkIII, nem csak egy-két cuccot hoztak le. Sőt a stabi egy picivel jobb is. Ami fura tud lenni, az az Om System felirat.
Olynál az fw frissítések inkább hibajavítások voltak. Az új tulaj már nem fog a régi gépekhez hozzányúlni, de az is lehet, hogy nem is nyúlhat hozzájuk.Sztem S módban is a helyes expo-t kéne mutatnia. Nagyon ritkán használom azt a módot.
Jpeg vagy Raw? -
aginor
veterán
-
aginor
veterán
válasz
Throme
#103536
üzenetére
Ezt a kérdést szerintem alapvetően két oldalról lehet megközelíteni.
Az egyik a részletek. Elvileg itt is van javulás, de ami talán fontosabb lehet a megértéshez, az az, hogy 50mpx lesz a képed, és ezt fogod vélhetően visszaméretezni, és ilyenkor azért van különbség a natív 20-24mpx-hez képest.
A másik fontos előny alapvetően abból adódik, hogy a több expó miatt minden pixel tartalmazni fog mind a három alapszínre vonatkozó információt, ill a zajt is "átlagolja". Tehát elvileg több színinformációd lesz, kevesebb zajjal.
Ez az elmélet, gyakorlatban pedig ki kell tesztelni, de én pl Topaz-zal is szoktam fel, majd visszaméretezni képeket és a zajnak jót tesz, pedig az csak szoftveres bűvészkedés.MrChris: ez a funkció számomra akkor nyerhet értelmet, ha nem kell hozzá állványozni, és jól működik kézből kitartva is.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Throme
#103536
üzenetére
4k monitoron egymás mellett egy sima és egy hi-res, szinte semmi. Ha jó az obi és sok részlet van a képen akkor nézelődve valami átjön. Én a hi-rest visszaméretezem eredeti méretre, ezzel lesz egy mindenhogy belenagyítva is pixelszinten éles kép kb nulla homogén zajjal, ez a része számomra látványos. Nagyobb, részletes látványú képnél, pl város látkép, érdekes nagyítva nézelődni. Az is hozzá tartozik, hogy van amikor kb. semmivel sem lesz több részlet, vagy élesebb mint a sima kép. Legalábbis én így látom.
Azért kár hogy G9-n nincs kézi mód. -
aginor
veterán
válasz
Throme
#103524
üzenetére
Valamelyik nap nézegettem egyébként és a feature listájuk elég impozáns, ha jól is működnek, akkor meg pláne. Mondjuk a 417EUR listaár azért elég vicces, ahogy a mindössze 7nap próba is. Ettől függetlenül lehet teszek vele egy próbát, bár a kezelőfelület a képek alapján elég trendi.

Köszi a tanácsot!
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme
#103496
üzenetére
Mondhatni törvényszerű.
Korábban gyártott SLR kamerák közül hány embernek tudtak többet eladni? Amikor gyerek voltam nyaralásra vettünk egy vagy két tekercs 36-os dia filmet és apám elkérte a céges Prakticát. Mégis éltek a gyártók. Volt egy aranykor, amikor a telefonok még nem tudtak értékelhető képet készíteni, a szenzorok évenként fejlődtek és elérhető áron voltak belépő gépek. Gyakorlatilag bárki meg tudta venni, aki meg akarta. Ha kellett többet is. Én sem azért cseréltem korábban gépet, mert tönkrement, hanem mert jobbat akartam vagy csak tudni, hogy akkor is fotózhatnék, amikor nem szoktam
. Erre a gyártók rá is játszottak, főleg az objektívekkel. A must have obikat mindig valami egyszerűbb után dobták piacra, hogy vedd meg mindkettőt. Aztán rájön az átlag fotós, hogy ha kell neki a zajmentesebb kép, akkor nem 2000+ dollárért vesz új vázat, hanem 100 dollárért zajszűrő szoftvert. Nem csak a mára a többségnek elég jó telefonok miatt ült le ez a rendszer (oldal). Meg kell nézni a Canon R, Nikon Z, Sony E kínálatot. Már akkor elrontották, amikor az mFT bajonett megalkotásával bezárták a kaput az FF szenzor előtt. Egy 64 megás FF szenzor, ami a régi obikkal tud 16-ot azért nem lett volna rossz a méregdrága f1.2-es fixek helyett. De még a 48-12 is vállalható lett volna. Szerintem az E-M1x vázba el is férne. Ez mára már történelem.
-
csacsi77
senior tag
válasz
Throme
#103496
üzenetére
Voltunk egy hat napos baltikumi utazáson a feleségemmel. Sajnos úgy alakult, hogy mire eljött az utazás napja már nem volt semmilyen fényképezőgépem (az ára azóta is négy keréken gurul).
Sebaj, gondoltam, viszem a Samsung Galaxy S21+ telefont és majd azzal pro módban, raw file-okban (dng) végigfotózom a látnivalókat.
Baromi kényelmes volt, nem kellett ügyelnem a gépre, nem kellett előkapkodni, majd elrakni, nem kellett ügyelnem az utcán, elfértem mindenhol, még vizet is tudtam vinni magammal. Öröm és boldogság.
Csak aztán amikor itthon meg akartam kicsit macerálni a képeket akkor jött a KURVA nagy feketeleves. A nagylátó torzított, mint a fene, ha egyenesbe hoztam, akkor a fél kép lett vágva. Ha csúszkákat akartam kicsit tologatni, akkor egyből szétesett a kép. Zajos volt a legtöbb és hiába szűrtem zajt ez nem lett sokkal jobb. A 12 MP-es képek a vágások után már jóval kisebbek voltak, kevés valóban értékelhető kép lett. Persze a magam mércéje szerint.
Amikor ismerősöknek mutogattuk a képeket, akkor el voltak ájulva. De ők hozzák az átlagot, katt és kész, ha homályos, ha szar, ha ferde akkor sem baj, az a lényeg, hogy van kép.
Ezt csak azért írtam le, hogy számomra a telefon nem hozta azt a fotózási élményt, mint amit eddig megszoktam. Kell egy rendes gép!!!
-
aginor
veterán
válasz
Throme
#103476
üzenetére
Ez szimplán nem igaz, erről már többször is volt itt vita, de mindig az jött ki, hogy attól függ.. Attól, hogy éppen mire szeretnéd használni a gépet, azt milyen minőségben és leginkább milyen fényerőn.
Szerintem ne indítsunk erről újabb parttalan vitát
, de én mindenesetre sajnálom, hogy a valóban kis vázak kikopnak a rendszerből. -
yle_greg
aktív tag
válasz
Throme
#103476
üzenetére
Ráadásul hiába kicsi már a FF gépház, ha az objektívek zöme batár nagy az mft obikhoz képest. Nemsokára utazok, terveim szerint a GM1 + 14-140 + 20/f1.7 lesz nálam, az okokról itt írtam anno: https://prohardver.hu/tema/micro_four_thirds/hsz_98519-98519.html
Ez a felállás 275 + 265 + 100 = 640 gramm, elemekkel együtt 700 gramm, amivel le van fedve a városnézés ekv. 28-280 tartományban, plusz sötétben, vagy portré szerű dolog esetében sem jövök zavarba.
Ugyanez FF alapon nem tudom, hogy hány kiló lenne.
-
Balinov
titán
válasz
Throme
#103402
üzenetére
20mps képekkel a t480sbe az i7, uhd videó szépen megbirkozik de az 50mp hiresnel erősen gondolkodottA part mindenkié, csak itt lakunk légvonalban 1.5kmre a parttól, a sziklás rész 5 perc kocsival ha nincs nagy forgalom
Ja meg asszem fel kell frissíteni a lightroom tudásomat....
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme
#103367
üzenetére
A kérdés az, hogy mennyivel lesz olcsóbb egy kamera előállítása a kisebb szenzor miatt? Szerintem a mai technológiai szinten alig. És ha az FF gyártók lemondanak az FF-ség adta extra profitról, mert kell nekik mindenki, aki még fényképezőgépet vesz a kezébe telefon helyett, akkor kialakul ez az árazás.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Throme
#103359
üzenetére
Az OM5 tökjó, teljesen hozza azt, amit az MFT képvisel. Kézi Hi-RES mode-t belerakták, ahhoz kellett egy új IBIS is. Kategóriás különbséget jelent az azzal készült fotók az E-M5 III-hoz képest.
Viszont ezt az FW update-t én se értem. Az E-M5 II-be nem értem, miért nem tudták belerakni azt, hogy touchpad-ként működjön AF módban a kijelző. Ettől komolyabb szoftveres frissítéseket is kapott annó, de ez valahogy kimaradt. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Throme
#103342
üzenetére
Hasonló csónakban evezünk, nekem is ekv. 140-200mm körüli fix kellett, csak nekem ez volt a legfontosabb. Amikor az olympus gépet vettem, kész voltam teljes rendszert is leváltani ha kell, szal az összes rendszerben megnéztem melyik a legolcsóbb új váz és milyen ekv. ekv. 140-200mm körüli fixek vannak rá. Ha jól rémlik más rendszerekre gyakran olcsóbban jött volna ki egy ilyen kistele (?), de ott a váz volt sokkal drágább. Néhány rendszerre egyáltalán nem is létezik ilyen üveg... Én ezt amúgy nem értem, miért nincs megfizethető alternatívája a 75-ösnek sem?
. Ez ilyen prémium gyútáv akar lenni?
. 20-30mm körüli pl. annyi van, hogy dunát lehetne rekeszteni velük. -
ROBOTER
addikt
válasz
Throme
#103207
üzenetére
Én viszon úgy vagyok vele, hogy beégett a retinámba annak pár jó obinak a képe, amit életem során használtam, ezért mindig rossz a szájíz, ha nem azt kapom.
Párhuzamosan volt 40-150 Pro és Pana 45-150 obim. Utóbbit utazás miatt vettem (nagyon olcsón). Mindig húztam a számat a felső tartományban, mert olyan élettelennek tűntek a képek. Pedig nem volt rossz obi + jobban bírta a szembefényt ezerszer.
Amúgy nem tudom ki emlékszik rá, de a Bigmát (50-500) kiadták 4/3-ra is annak idején, csak kb. sehol nem lehetett kapni.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Throme
#103179
üzenetére
A 9-18 II-n remélem egy picit javítanak a képszéleken és sarkokon, illetve a szalagkábel probléma is remélhetőleg megszűnik. Egyelőre még én is a rendszerben maradtam, ha jobb lesz a 9-18 II az elsőtől, akkor én arra frissítenék. Egyébként is kellene valamit kezdeni azzal a termékkel, mert jelenleg nagyon drága a tudásáért. A 12/2 a másik ilyen objektív, szóval jó döntés, hogy valamelyikhez hozzányúlnak, csak reméljük, hogy nem átcímkézés lesz belőle.
A 150-600 könnyen lehet, hogy egy bazi nagy Sigma lesz. -
válasz
Throme
#103149
üzenetére
Brutál drága a váltás igazad van, minden ilyen jellegű váltás.
Nem építettem le az mft rendszert, megvan mindenem. Sőt használom is, igaz kevesebbet. Videóra a gx80+12-32, szerintem nagyon jó. A gx80+20/1.7 pedig egy baromi jó kompakt gép fotóra. Nagyon szeretem benne hogy a beépített kisvaku felfelé billenthető a plafonra vakuzáshoz (igaz úgy kell tartani közben de legalább lehet).Én megéltem pár váltást, régi rollfilmes, M42 filmes, Nikon filmes, Nikon dslr, Olympus dslr (E-330), mft, Fuji.
Sajnos a legrosszabb fajta váltó vagyok, ezek még mind megvannak. Igaz a Nikon dslr-t családon belül elajándékoztam, és a rollfilmes gép elveszett valamelyik költözéskor. Két fotós cuccomat adtam el az évek során, egy Nikon filmes vázat és egy Nikon dslr-t, bár ez utóbbi nem pontos mert elálltam a vásárlástól (vettem egy full frame gépet csak rájöttem hogy nincs rá szükségem).Most jut eszembe, egy rövid ideig volt Canon dslr-em is a Nikon mellett, azt is eladtam (váz volt csak, obim kölcsön volt hozzá). Az inkább kipróbálás volt.
Az mft és a Fuji van most használatban, utóbbi többet nyilván mert új. Az E330 szettet épp mostanában akarom feltölteni meg kártyát tenni bele mert neki szeretném adni családon belül valakinek, inkább használja egy gyerek minthogy ott álljon a szekrényben. De eladni nem szeretem a cuccaimat. Így a legdrágább váltani :/ -
válasz
Throme
#103145
üzenetére
“Az xt5 közel 700k, ami a 2x-ese az oly em5 mk3 vázamnak.”
De nem is azzal egy kategória, mert az egy csúcs váz.
“időjárásállóságot viszont nem látok, lehet van”
Van.
“24-600 mm lefedni drága.”Az valószínű, de szerintem máshol se olcsó. Nekem mondjuk ez a teljes tartomány nincs is lefedve, így ebben annyira nem vagyok otthon.
“de egy 70-300 már a duplája az oly 75-300-amnak, nekem az megállt 156k-ban”
Hát most nem áll meg, most 240. Lehet hogy létezett az az időpillanat amikor olcsóbb volt de most ennyi. És 6.7 a kezdő fényerő a végén? A fujinak szerintem nincs ezzel összehasonlítható objektíve, 5.6-os fényerővel van 320-ért. Jobb fényerő de ekvivalens tele tartományban kisebb. Erre nincs ebben az árban ekvivalens obi Fujiban szerintem. Telében jobb az mft.
“A 12-45 f4 obit keresem fujiban. Van hasonló de nem 175 rugóért.”
És mft-re sincs, mivel most 280.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3555,100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! 8TB Western Digital Red Plus SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Eladó egy Clevo PA71HS-G i7 7700hq Gtx1070 Kérlek olvasd végig a hirdetést
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- Eladó Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Igazából csak a rendszert akartam "méltatni", hogy használható, xar lapos fényekkel a Nikon FX képe is xar volt, nyilván kicsit több rángatás bírt. Azért a M43 tényleg több odafigyelést igényel, ráadásul én sokat használom az ISO64-et, ami a tesztekkel ellentétben simán jobb képminőséget ad, mint az ISO200.







).
. Ez ilyen prémium gyútáv akar lenni?


